Gestopt met de pil in Augustus 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door fanny1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ach meissie toch! Je lichaam is echt helemaal van slag zeg! Als ik kijk naar je tempkaartje zou ik ids denken dat je temp dan morgen echt wel omhoog moet knallen hoor.

Waar ik even nieuwsgierig naar ben vanwege je onwijs lage temp, heb je ook veranderingen in je lichaam gemerkt? Aankomen of veel meer moe zijn?
    Zou namelijk 2 mogelijke oorzaken kunnen bedenken waardoor je lichaam nu zo van slag is, al ben ik natuurlijk geen arts.

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt Lennyt, maar ik heb mijn LH-piek al gehad, dus deze daling van 0,3 °C slaat eigenlijk nergens op, behalve als mijn LH-piek gisteren eindigde en ik vandaag dus mijn eisprong heb.
    Ik zal toch af moeten wachten wat mijn temperatuur morgen doet. Morgen moet hij dan weer gestegen zijn. Als dat niet gebeurt, ga ik morgen de huisarts bellen, want dan klopt de theorie niet meer.
    Ik maak me toch lichtelijk een beetje zorgen over hoe mijn temp morgen zal zijn, maar ik kan helaas alleen maar afwachten... :(

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Wat voor oorzaken zou jij kunnen bedenken dan?? Ik snap er namelijk de ballen meer van... :(

Ik heb niet specifiek iets gemerkt aan mijn lichaam. Aankomen weet ik niet, ik sta echt nooit op de weegschaal. ;) Maar aan mijn kleding merk ik eigenlijk niets.
    Ik ben niet extreem moe geloof ik. Soms wel, maar volgens mij heb ik dat altijd wel.
    Ik ben benieuwd welke oorzaken jij eventueel weet. Wil je het zeggen??

4. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    @ iloiza ik zou morgen gewoon even de huisarts bellen, die weet daar wel alles van en die kan je vast daar meer over vertellen, dan ben je misschien ook van je zorgen af. Je kan nu wel van alles gaan bedenken, maar dat maakt je alleen maar nog onzekerder.
    Sterkte meissie!

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Nou, omdat je standaard temp zo'n beetje iedere keer onder de 36.5 is en je dus een ondertemperatuur hebt, zou dit kunnen wijzen op problemen met je schildklier. Hoeft natuurlijk niet, maar is wel mogelijk. Daarbij je ontzettend grillige kaartje..
    Andere mogelijkheid is dat je de vorige ronde toch een vmk hebt gehad waardoor je lichaam nu helemaal van dr kaart is.

Zou morgen je temp afwachten en dan gewoon weer naar de huisarts, vragen om bloedonderzoek. Vruchtbaarheid controleren (lh, fsh, prolactine, progesteron) en je schildklierfunctie ( tsh, ft4, b12).

Mogelijke derde oorzaak kan zijn dat je nog borstvoeding geeft, maar daar weet ik het fijne niet van

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dit schoot ook al door mijn hoofd.
    Ik had immers een hele rare ongi, bleef naar mijn gevoel best lang een hoge temperatuur houden - tot 9CD zat ik nog boven mijn coverline. En deze cyclus was mijn hele cervixstand- en cervixslijmpatroon in de war. En ik had/heb een heel late eisprong (of zelfs helemaal geen?? :().
    Daarbij nog meegerekend dat ik allemaal kwaaltjes had die ik herkende van mijn zwangerschappen van de jongens, en die ik ook voor mijn NOD al had bij de zwangerschap van Dyon. Misschien was ik inderdaad wel zwanger!! (Ik zal het helaas nooit weten).

Schildklier heb ik geen verstand van. Wat voor invloeden kan dat hebben op je cyclus en op het zwanger worden??

Borstvoeding heb ik ook nog even aan gedacht, maar dat lijkt me sterk. Ik voed niet meer met regelmaat, al heel lang niet meer. En van Niek werd ik zwanger terwijl ik nog volledig bv gaf aan Dyon.

Maar ik moest net plassen, en heb dus weer even mijn cervix gecheckt. Hij staat nu weer hoog, is zacht en staat open. Terwijl hij vanmorgen nog harder voelde en dichter...
    Misschien dan tóch mijn eisprong vandaag. Ik hoop het zóóóó erg!!!!!!!!!

Moet ik morgen sowieso even de huisarts bellen?
    Of hoef ik dat alleen te doen als ik morgen nog steeds niets wijzer wordt van mijn temp??

7. SuperStarDebs

SuperStarDebs Actief lid

1 sep 2011
    348
    143
    43
    @ LittleAngel22 Het karten was geweldig alleen ik heb echt heel veel spierpijn dat is wel minder :(
    Ja ik dacht ook dat het beter is om het om de dag te doen, ik ben benieuwd we zullen zien of het heeft geholpen.
    En anders volgende keer gewoon elke dag rond de eisprong :)
    En hoe is het bij jou, nog 2 daagjes super spannend.

@ Iloiza Wat een schoonloeder heb jij zeg jeetje, ik vind het knap van je dat je je zovaak hebt ingehouden, ik zou der echt iets aan kunnen doen op zulke momenten.
    Mijn schoonmoeder is gelukkig super aardig alleen ik zie der niet zovaak omdat ze niet in Nederland woont.
    Wel super dat jouw familie wel bereid is om veranderingen te maken zodat jullie niet hoeven te kiezen.
    Ik vind het echt heel vervelend wat er nu allemaal gebeurd, ik zou gewoon even contact opnemen met de huisarts en
    dan hoor je vanzelf hoe hij erover denkt want als je zo blijft lopen wordt je alleen maar onzekerder.
    Ik wens je heel veel sterkte toe meis.

@ Daantje Nog steeds geen bloed :D vind het echt knap van je dat je zolang kunt wachten om te testen.

@ Tulip Heb je een beetje genoten van het weekendje weg, ik hoop dat je nu een regelmatige cyclus krijgt, maar voor
    nu kun je weer aan de klus.

@ Pindarella Veel Beterschap, voel je je alweer iets beter?

@ Malle Wat knap dat je het voor je kan houden, lijkt me moeilijk maar het is wel weer leuk om iedereen met kerst
    te kunnen verrassen.

@ Hier Als het goed is heb ik vrijdag mijn eisprong, ik heb gisteren een ovutest gedaan maar daar was maar 1 streepje op te zien, dus negatief.
    Ik ga vandaag weer een testje doen ik doe hem rond 7 in de avond omdat ik overdag werk.
    Ik drink ongeveer 2 liter water per dag en 2 uur voor de ovutest stop ik met drinken, kan het zijn dat de ovutest negatief blijft omdat mijn urine verwaterd is? hebben jullie daar ervaring mee?

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ iloiza, ja, schildklier heeft best wel wat invloed op je vruchtbaarheid, maar meestal heb je dan ook andere klachten zoals dus veel aankomen of afvallen, of vaak erg moe zijn. Als je googled op hypothyreoidie of hypothyreoidie, kun je veel info vinden.

Tja, als het een vmk was zullen we er nooit achter komen, en is het enige wat je kunt doen afwachten tot je lichaam het weer goed doet zeg maar. . Zou zelf morgen nog afwachten, en als morgen je temp nog niet is gestegen morgen de ha bellen.

9. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    Hallo allemaal!

Hierbij wil ik mezelf ook even voorstellen.
    Ik ben Sanne, 26 jaar en sinds juni getrouwd met mijn ventje.
    Sinds 20 september ben ik gestopt met de pil na ongeveer 10 a 11 jaar deze geslikt te hebben. Op 23 september netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad en sindsdien niks meer....

Ik ben dus nog aan het wachten op mijn eerste ongi.
    Hoe is dit bij jullie? Jullie zijn namelijk in augustus al gestopt met de pil. Is iedereen al ongesteld geworden? En zo ja na hoe lang?
    Ik ben zo bang dat ik niet meer ongesteld wordt en dus ook niet zwanger kan worden... Of dat het ontzettend lang gaat duren..

Groetjes Sanne

10. SuperStarDebs

SuperStarDebs Actief lid

1 sep 2011
    348
    143
    43
    Hoi Sanne,

Welkom bij de Club.
    Ik ben zelf op 1 augustus gestopt met de pil en heb direct daarna altijd een cyclus van 27 a 28 dagen gehad.
    Er zijn een paar dames hier op het forum die ook een hele lange cyclus hebben gehad.
    Dat je nog geen menstruatie heb gehad betekent niet direct dat je niet zwanger kunt worden.
    Een vriendin van mij is in januari gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld geworden, het blijkt nu dat ze teveel mannelijk hormoon in der lichaam heeft, mijn collega heeft precies dit zelfde gehad en die is onlangs bevallen van een tweeling.
    Daarvoor heeft ze in het ziekenhuis medicijnen gehad en is heel snel daarna zwanger geraakt.
    Je kunt altijd even navraag doen bij je huisarts.

11. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @superstardebs nog niets te bekennen! Zit nu op dag 31, wordt toch wel erg spannend!!!

12. Mallle

Mallle Bekend lid

15 sep 2011
    710
    0
    0
    Facilitaire dienst/Nagelstyliste
    Aan zee (ZH)
    @welkom Sanne

@daantje oooowww spannend!!! Goed zo!!

13. tulip

tulip Niet meer actief

nou daantje, ben benieuwd.

ssd, ja ik hoop het ook.

sanne, welkom, ik ben op 26 juli gestopt met de pil. De eerste keer na het stoppen zat er 38 dagen tussen, best netjes voor mijn doen, maar de tweede keer 83 dagen. Dat was dus wel heel erg lang. Ik heb van meer mensen gehoord dat het de eerste keer wel een half jaar kan duren. Ik hoop deze keer een kortere cyclus te hebben, maar ik denk het niet. Bij mn dochter was het ook al zo'n wisselende cyclus. Toen duurde het 14 maanden voor ik zwanger was.

14. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hi dames,

Het gaat al weer een beetje beter met me. Ik ben me vanmorgen gewoon kapot geschrokken van die lage temp, maar misschien (hopelijk) heb ik vandaag mijn eisprong gehad en gaat mijn temp morgen weer omhoog.
    Zo niet, dan kom ik hier morgenvroeg weer gezellig panieken. ;) Nee serieus, dan ga ik wel even de huisarts bellen want dan ga ik pas écht onzeker worden...

@ Saz
    Hmm, die andere klachten bij schildklierproblemen komen me allemaal niet echt bekend voor. Ik denk niet dat daar het probleem zit, maar als ik morgen geen tempverhoging krijg, zal ik er zeker wel even naar vragen bij de huisarts. Beter meteen uitsluiten dan denken 'dat is het toch niet' en als we een jaar verder zijn erachter komen dat daar wél het probleem zit...
    Bedankt voor je info!!

@ SuperStarDebs
    Met de ovutestjes van CB test ik altijd 's morgens nadat ik ben opgestaan, met mijn eerste urine van de dag. Dan weet ik zeker dat ik nog niet te veel heb gedronken. ;)
    Maar ik heb ooit ergens gehoord of gelezen dat je niet bij alle merken ovutestjes ochtendurine kunt gebruiken... maar daar weet ik verder eigenlijk niet zo veel van af.
    Welk merk ovutesten gebruik jij?
    Ik heb voor de volgende ronde (ik hoop niet dat die er komt, maar toch ;)) ovutestjes van zwangerenkids besteld. Die zijn veel goedkoper dan de CB, maar ik moet me nog in de gebruiksaanwijzing gaan verdiepen (hopelijk niet nodig, maar toch ;)).

@ Sanne
    Welkom! Het is vrij normaal dat je eerste cyclus na het stoppen met de pil (of na je onttrekkingsbloeding) lang is. Veel vrouwen hebben daar last van, maar sommige ook niet. Het kan wel een half jaar duren voor je cyclus weer hersteld is, maar je weet helaas nooit van tevoren hoe dit bij jou zal zijn.
    Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil heeft 57 dagen geduurd. Ik was er toen ook wel behoorlijk flauw van, maar Saz en Tulip, die hier ook in het topic kletsen, hebben nog veel langere cyclussen gehad.
    Het is niet zo dat je niet zwanger kunt raken met een lange cyclus, want zodra je weer een eisprong hebt, ben je vruchtbaar en kan het dus raak zijn. :)

@ Daantje
    Spannend hoor!! :D:D:D
    Weet je ook wanneer je eisprong precies is geweest??
    Ik duim voor goed nieuws; heb je nog geen testdrang?? ;)

15. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de eisprong de 15e of de 18e geweest is.
    Met mijn eerste ei na t stoppen met de pil had ik na 12 dagen bruin bloedverlies wat is overgegaan in ongi. Tweede ronde had ik 9 dagen na mijn ei bruin bloed en nu zit ik dus waarschijnlijk al op 11 tot 15 dagen na mijn ei.
    Verder hier nog geen tekenen, net na t sporten wel wat steekjes in de buik, maar niet een ongi gevoel. Ook niet echt afscheiding, ben wel vochtig zeg maar ;)

Testdrang? Niet testen is moeilijker dan ik dacht! Mijn vriend wil t nog niet, heb een stok achter de deur :p

16. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff een vraagje: de 24e had ik 's middags veel slijm, cremeachtig. 's avonds dik slijm en na t sporten ongi pijn maar dan bij de baarmoeder zeg maar. Duurde eventjes.
    De 25e had ik korrelige afscheiding.

Als ik zo aan t rekenen ben zou toen mijn innesteling dus geweest kunnen zijn. Weten jullie of dit bij een innesteling kan horen?

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Pfff, spannend meis.
    Als je ei inderdaad de 15e is geweest, zit je nu twee weken later. Als je ei de 18e is geweest, zit je op 2 december op die twee weken later. Er zou dus echt binnenkort iets moeten gebeuren, maar liever niet natuurlijk!! ;) Ik duim heel hard voor je.
    Let er wel op dat je eigenlijk pas het beste 14 dagen na je eisprong kan testen (al zijn er een heleboel vrouwen die al eerder testen en de testen worden ook steeds gevoeliger geproduceerd).
    Als je ervan uit gaat dat de 18e je eisprong was, zou je dus op 2 december kunnen testen. Dat is vrijdag, maar dat ene dagje tot zaterdag houd je misschien nog wel vol?? Handig, zo'n stok achter de deur. ;)

Ik ben normaal gesproken geen vroegtester, en zou pas 14 of 15 dagen na mijn eisprong testen.
    Maar nu ik steeds zo'n korte LF heb, heb ik besloten om met een ultragevoelige test toch al eerder te testen als ik denk dat het deze ronde raak kan zijn.

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Aan je slijm kun je helaas geen zwangerschap herkennen. Er is geen bepaald 'soort slijm' dat bij een zwangerschap hoort, en het kan ook per vrouw en zelfs per cyclus verschillen.

De pijn die je hebt gevoeld zou wel een innesteling kunnen zijn, maar ook dat weet je pas als je positief test. Veel vrouwen merken namelijk helemaal niets van hun innesteling.

Ik snap heel goed dat je met dit soort vragen komt, en ik wou dat ik ze heel duidelijk voor je kon beantwoorden. Helaas kun je alleen maar afwachten en hopen op een positieve test straks. Spannend is het wel zeg!!

19. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat ene dagje hou ik dan nog wel vol, maar goed, als mijn vriend ineens van de week zegt zullen we testen, zeg ik denk ik geen nee ;) dan haal ik net als jou een ultragevoelige ;)

20. Daantje01

Daantje01 Actief lid

17 aug 2011
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer nou ;)
    Dan wachten we rustig af en dan vragen we voor Sinterklaas een positieve test :D

Deel Deze Pagina