Weer proberen na miskraam....

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door twins2009, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Ik heb net mijn 2de miskraam achter de rug. Dus we kunnen weer starten met opnieuw proberen. Ik merk alleen dat ik er heel anders in sta dan 2 maanden geleden. Op sommige dagen voel ik me goed en kan ik heel positief denken, maar op sommige momenten ook echt niet. Dan kan ik wel janken omdat het weer fout is gegaan. Tijd dus voor een clubje van meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Wie gaat het ook weer opnieuw proberen?

Ik ben Twins, 31 jaar, heb een tweeling, en 2 keer een miskraam gehad. Nu in ronde 1 na miskraam en ronde 17 sinds we echt gingen proberen voor een derde kindje.

Wie praat er mee?

2. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja, ik klets graag mee... ten eerste; wat verdrietig dat je een tweede miskraam hebt gehad... Je hebt ook al heel wat rondes achter de rug...
    Zelf heb ik begin deze maand een miskraam gehad met 9,3 wk, nadat we eerder met een vroege echo al een hartje hebben zien kloppen. Heel verdrietig...
    De miskraam ging gepaard met hevig bloedverlies, waardoor ik met de ambulance ben afgevoerd naar het ZH en ik nu, na 3wk, nog enorm moe ben door de bloedarmoede.
    Het advies is, dat ik 2 cyclussen moet afwachten om weer even goed in mijn energie te komen om een zwangerschap weer goed aan te kunnen. Nu dus wachten op de eerste menstruatie na de miskraam.

Ook ik ervaar die dubbele gevoelens... ben superblij met ons dochtertje (die echt ons zonnetje in huis is in deze weken), door alle ellende leer je ook het kleine weer waarderen.
    Maar ook momenten van verdriet en zorgen...
    Wanneer we er weer écht voor gaan, dat kan ik nu nog niet zeggen... hangt af van mijn herstel, ik wil me eerst weer helemaal de oude voelen.
    Kortom, ik klets graag mee met meiden in hetzelfde schuitje.

3. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Jeetje wat een verhaal. Hopelijk voel je jezelf weer snel beter. Ik snap dat je jezelf nog niet goed voelt en even moet wachten. Ik heb niet het advies gekregen om te wachten maar ik merk dat mijn lijf nog steeds niet helemaal in orde is. Ik wil dus liever ook 1 keer een menstruatie hebben gehad voordat we echt weer gaan proberen.

Verder ben ik wel weer begonnen met tempraturen. Ik ben er op die manier achter gekomen dat ik weleens maanden zonder eisprong heb. Zo kan ik dus zien of het wel of niet van binnen werkt.

4. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Hoi dames, wat een trieste verhalen.
    Ik wil ook graag (hoe naar ook) met jullie kletsen. Ik heb helaas sinds december drie vroege miskramen (allemaal 5weken) gehad. En ga half mei naar het zh voor onderzoek. Ik word dus snel zwanger maar daarna gaat er al snel iets mis. Ik heb al een gezond kindje. Toen geen miskramen gehad. Dus dit komt als een donderslag binnen. Ik temperatuur ook om meer inzicht te krijgen en misschien straks nuttig voor de gyn.
    Ik ben best gesloopt. Normaal bruis ik van de energie maar nu al een paar maanden soms uit mijn doen. Toch probeer ik optimistisch te blijven. Hebben jullie tips voor meer energie? Slikken jullie speciale vitaminen? Ik zit er nu aan te denken om 'elke dag mama' pillen te slikken. Iemand daar ervaring mee? Zitten hoge concentraties vitaminen in. Ik heb net ovulatietesten bestelt en denk dat wenhet deze maand toch willen proberen.

5. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oh Vakantieganger, wat verdrietig zeg, 3 miskramen op rij... Ik kan me voorstellen dat je dat zowel lichamelijk als mentaal veel energie kost... Hoe oud is je kindje?
    Ik slik zelf wel diverse supplementen, nu met de bloedarmoede ook extra ijzer in combi met vitamine C voor betere opname.
    Ook heb ik vrijdag bloed laten prikken om te laten controleren of ik misschien nog andere tekorten heb, die evt. gerelateerd zouden kúnnen zijn aan de miskraam. Misschien is dit voor jou ook een idee? Met name vitamine B12 tekort kan tot miskramen leiden...
    Verder heb ik een boek besteld om hopelijk wat meer rust te vinden en mij te helpen rondom de verwerking van de miskraam, de titel is: "Als je een prille zwangerschap verliest" (Bol heeft 'm)
    Zomaar een tip.... ik ben er in begonnen en leest prettig en vind er nu al veel herkenning in...

Het is nu dag 25 na de miskraam en ik geloof dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden, de signalen zijn er naar...
    Had dit nog niet zo snel verwacht, met dag 14 dacht ik mijn eisprong te voelen, dus het zou aardig kloppen.
    Bijzonder hoe snel je lichaam de cyclus weer oppakt!

6. Vakantieganger

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Rozanna, ja het is echt verdrietig. Heb gister met mezelf afgesproken weer positief in het leven te staan. Het negatieve kost zo veel energie en ben bang mezelf te verliezen. Gelukkig helpt het zonnetje vandaag mee! Eens zien of ik het lang volhoud 😉.? Mijn temp is goed gekelderd na 1.5 weken bloedverlies. Gister is het eindelijk gestopt.
    Wat heftig ook jouw mk. En inderdaad heel snel zeg na 14 dgn al een ei. Ik hoop dat ik er ook 1 krijg deze maand. Benieuwd of je menstruatie is begonmen vandaag.

7. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Yep, hier menstruatie vandaag.... Dag 1 nieuwe cyclus...
    Neem je genoeg ijzer ivm je bloedverlies, Vakantieganger??
    Evt. Roosvicee Ferro (met een vit. C tabletje voor betere opname)
    Kan ik je echt aanbevelen!

Inderdaad, zonnetje helpt... Dat trieste weer zorgt er alleen nog maar meer voor dat ik met mijn hoofd onder een dekentje wil gaan zitten... Geniet ervan vandaag (en er komt nog veel meer moois aan eind van de week!! :D )

8. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    hoi dames, ik was een tijdje afwezig.

Hoi vakantieganger, wat triest van je miskramen. Ik weet nog goed dat ik jouw temp kaartje volgde en we samen tegelijk liepen en ook rond dezelfde tijd een positieve test hadden. Toch jammer dat het dan ook bij allebei rond dezelfde tijd verkeerd gaat.
    Ik slik overigens op dit moment alleen foliumzuur met vit d. Ik heb ook b12 geslikt en andere multivitamine. Ik ben al 4 jaar van de pil af en heb al zoveel geslikt dat ik niet meer altijd even secuur ermee ben.
    Hier vandaag een nare dag. ik zou vandaag mijn eerste echte afspraak hebben met de verloskundige en zou dus 8 weken en 3 dagen zijn. Ik had niet verwacht dat ik er zoveel bij stil zou staan. Deze miskraam komt toch wel harder aan dan ik van te voren had verwacht.
    Ik zit nu op dag 23 en hier is nog geen ei gespot. Ik vrees ook dat ik hem niet ga krijgen deze ronde. Ik heb dat wel vaker, van die ei loze cyclussen. Ik hoop nu vooral dat mijn menstruatie over een paar dagen wel komt, dan kan ik tenminste weer echt door voor mijn gevoel.
    Hopelijk worden de komende maanden een stuk positiever voor ons allemaal.

9. Vakantieganger

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Ik weet het ook nog. Triest dit. Ik begrijp je gevoel. Ik had ook die gevoelens van de week en kon elk moment dichterbij 'de afspraak' wel janken. Hier ook nog geen ei gespot. Wel een dip 2 dagen geleden maar nog geen stijging gezien. Ben bang dat ik ook een eiloze ronde heb. Vandaag cd 21 vanaf eerste bloedverlies. Duurt lang he? Ben zo ongeduldig!

10. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Ik ben ook zo ongeduldig. Word echt helemaal gek van mijn lichaam. Vandaag wel een heel klein beetje eggwhite gespot maar wel veel minder dan ik normaal altijd heb. FF zet een stippellijn op 6 dagen geleden maar daar geloof ik geen barst van. Ik had maar 2 dagen een lichte verhoging en daarna zakte hij weer tot naar mijn basale. Ik hoop dat ik de komende dagen toch nog een ei krijg en ander wil ik gewoon heel snel ongi worden. Dat kunnen we tenminste verder.
    Wachten duurt zo lang ;)

11. Vakantieganger

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Herkenbaar. Het duurt allemaal te lang. Heb nu ook de ovulatietesten van CB gekocht omdat ik het 2 of 3 keer per dag eitje zoeken zat was met de dipsticks. Nu weet ik in de ochtend of er een eitje komt. Vanmorgen zat ik nog steeds op mijn basale temp. Ik duim voor ons dat we snel ovuleren of de duivels komen. Dan kunnen we door.

12. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Goedemorgen! Hoe gaat het bij jullie?
    Vanochtend had ik temp van 36,9 dus wel mooi hoog. Ik heb vannacht alleen heel slecht geslapen, vaak wakker, wel blijven liggen. Ben benieuwd of mij ei dan gisteren toch gesprongen is. Nou ja de komende dagen zullen we het wel zien. Ik heb in ieder geval niet zoveel symptomen gehad als het wel is gebeurt. Gelukkig wel avond ervoor geklust en gisteravond nog. Bij jullie al tekenen van een ei? Ik zit vandaag trouwens op dag 27 van mijn cyclus.

13. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    helaas, temp is weer gedaald naar 36,5. Dus geen ei gehad eergister, kwam gewoon door het slechte slapen. Heb hem maar op discard gezet. ppfff baal er wel van. Wel een klein beetje eggwhite gisteren weer gehad en last van een drukkend gevoel in mijn buik. Heb nu alleen geen idee of het een ei gaat worden.

14. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Hey meiden..

Ik zal mijn verhaal ook maar doen. Wij zijn ook bezig voor onze 1e. De 11 ronde had ik een positieve zwangerschapstest in handen. We waren zo blij. Ik had wel 7 testen gedaan voor ik het geloofde. Uiteindelijk begon ik ongeveer met 4 weken en 6 dagen bloed te verliezen. Het was minimaal.maar ik.wist gelijk dat het mis was. Na een paar dagen ging ik naar het ziekenhuis daar vertelde ze dat me Hcg laag was voor iemand van 5 weken en 2 dage inmiddels. Ze konden geen tekenen zien van een zwangerschap in mijn baarmoeder. Vervolgens 4 dagen later weer terug gegaan omdat ik nog meer bloed verloor. Weer bloed gepriky en een echo. Hcg was nu 700+en in mijn baarmoeder zage ze een zwangerschapsring. Ze zeiden dat hetalle kanten op kon aangezien ik vest veel bloed verloor. Vervolgens naar huis gegaan en na een paar uur een stuk weefsek verloren wat zowel ik als de gynecoloog later aanmerkte als een miskraam. De volgende dag begonnen mijn borsten wat gespannen te voelen. Bloeden hield 6 dagen flink aan. Tussendoor nog een echo gehad en ze zagen geen weefsel meer in me baarmoeder. 11 dagen na mijn miskraam nog een test gedaan en er verschenen direct 2 dikke strepen. Dus op dit moment zit ernog volop hcg in me.lichaa.. ik heb woensdag weer een echo dus ik hoop dat dan alles eruit is, Want zo kan ik niet verder en we willen graag een babytje.

15. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Welkom vrouwvan. Wat een onzekerheid heb je gehad. Hopelijk verdwijnt het hcg snel zodat je door kunt. Dat wachten op door kunnen gaan is heel vervelend.

Vandaag nog steeds lage temp maar ik denk dat er mischien wel een ei aan het aankomen is. Ik heb sinds gisteren meer eggwhite en vandaag ook " ovulatiepijn" al voelt het nog wel anders dan eerst. Ik zit nu op cyclusdag 30.

16. Vakantieganger

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Twins2009. Hier ook nog geen duidelijke eisprong gevonden. Paar dagen geleden ineens savonds (cd21)een klein beetje bloedverlies. Ik dacht een vroege menstruatie. Hoop nu op een ovulatiebloeding maar ik merk geen echte stijging in mijn temp. Heb jij ervaring met een lange cyclus? Hier nu cd 25, normaal is mijn cyclus +-28 dagen. Kan ik nog een verlaat ei hebben (gekregen) door de vroege mk? Omdat jij ook denkt dat je ei nog komt...En kent iemand het korte bloedverlies?

17. Vakantieganger

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Vrouwvan. Wat vervelend dat je nog steeds veel hcg in je bloed hebt zitten. Bij mij verdween het tijdens het bloeden vrij snel. Ik begrijp dat jullie duidelijkheid willen. Het is allemaal al lastig genoeg en ondertussen verlies je gewoon geduld. Hoop snel op goed nieuws van jullie!

18. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    @vakantieganger. Mijn cyclus is regeltmatig langer dan normaal, ik denk dat ik in die cyclussen wel soms een ei heb gekregen maar zeker weten doe ik het niet want ik heb alleen nog maar getempt met kortere cyclussen ( 30 dagen) In de maand dat ik zwanger werd had ik juist een heel vroeg ei op dag 8.

Ik zit nu op dag 30 en ik heb een klein beetje hoop dat mijn ei vannacht gepsrongen is. Vanochtend was mijn temp 36,7 alleen wel een uur later getempt dan normaal. Hopelijk stijgt hij de komende dagen. Gisteren de hele dag een beetje een strak/zwaar gevoel in mijn buik gehad. Nog niet echt hele erge ovulatiepijn maar ik denk het te herkennen van de maand dat ik zwanger was. Toen had ik dat gevoel volgens mij ook.

Aan het klussen kan het in ieder geval niet liggen ;) Dat hebben we genoeg gedaan.

Als ik nu inderdaad wel mijn ei heb dan is het heel toevallig precies een maand na het begin van mijn miskraam.

19. Vakantieganger

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Ik duim voor je twins. Het is gewoon zo vervelend die onzekerheid. Als er iets veranderd dan laat ik het hier weten.

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ha meiden, hier ook 1 met een traject van missers. Zie onderschrift...
    Tussendoor een gezonde dochter en daarna weer...
    Nu wachten op uitslagen van de bloedtest.

Morgen zal ik uitgebreid schrijven, ben nu echt op. Nu eerst slapen. Welterusten allemaal

Deel Deze Pagina