Gestopt met de pil in december 2010 deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lieverd86, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    He getver Anouk! Heftig hoor! Ook een keer een epileptische aanval meegemaakt van een meisje op de bso. Je staat daarna te trillen van de adrealine. En dat beeld is ook lang blijven hangen helaas.

2. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Anouk, ja dat is heftig...gelukkig vandaag ff een dag van bijkomen al zal dat beeld je nog lang blijven volgen ben ik bang... bah, naar hoor...

Hier helaas iemand in de familie met epileptische aanvallen, erg eng maar je raakt er een beetje aan gewend als ze op sommige dagen wel vaker wegvalt...

Hier gaat het momenteel niet écht best, ik heb onwijs veel pijn, ik slaap er slecht van en de verloskundige kan niet zo veel. Enkel meer als bekkenband,fysio kunnen ze ook niet doen.

Hoop dat hier verder alles goed is met iedereen,
    knuffel

3. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Jeetje Anouk, dat is inderdaad heftig. Hopelijk heb je vandaag wat afleiding.

@ Jolanda: Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt :(. Sterkte!

Hier gaat alles goed. Geniet echt van m'n kleine meisje.
    Sinds drie dagen wil ze vanaf een uur of vier de hele tijd drinken. Ze is dan tot laat in de avond onrustig en wil bijna ieder uur. Hebben meer hier ervaring mee?

4. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Jolanda wat naar dat je lichamelijk veel klachten hebt. Hopelijk red je het nog tot het eind. Misschien slaapmedicatie zodat je niet al te vermoeid wordt??

Linde, ik herken dat wel! Robine deed dit ook. Ik zie dat je ook rond de 10 dagen zit en waarschijnlijk zijn dit de regeldagen om je melkproductie op te krikken. Robine heeft dit nu ook. Die regeldagen zijn meestal met 10 dagen, 6 weken en 12 weken geloof ik. Best vermoeiend, maar voor een goed doel!

Nou hier ken ik mijn meisje bijna niet terug. Robine was erg onrustig afgelopen dagen. Als ze wakker is, neemt ze alles in zich op en is enorm allert. Ook is ze al erg sterk in haar spieren en houdt haar hoofdje goed omhoog en met grote doppen houdt ze alles in de gaten. Hierdoor dus veel prikkels en daardoor veel huilen en niet in slaap kunnen komen. Samen met het cb overlegt en ik heb nu een pacco inbakerdoek te leen. Nu heb ik deze vanaf vanmorgen gebruikt en zowaar ligt mevrouwtje al de hele dag haar slaapjes boven in haar wieg te doen! Zo trots op mijn kleine meid! Als ze wakker wordt, krijgt ze borstvoeding, even knuffelen en 'observeren' en bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat ze ingebakerd in bed! Wat een rust......voor Robine en voor mij!!
    Zo dat wou ik even delen! hihihi

5. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Ojee Anouk wat heftig!! Ik hoop dat je wat afleiding kan krijgen. Toi, toi, toi.
    Lieverd, wat fijn dat het inbakeren helpt. Dat doet jullie allebei goed.
    Linde, ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb ook geen borstvoeding kunnen geven, dus sorry. Succes.
    Jolanda, wat naar dat je zoveel pijn hebt, goed rusten meid. Dat is echt het belangrijkste.
    Hier gaat alles goed. Levi doet het super goed! Nu ik zeeën van tijd heb, gaan we elke dag even wandelen. Heerlijk vind hij het, en ook goed voor mij haha. Vandaag vond hij het alleen te koud. Hij had het na een kwartier al gehad ma ja, dan moet je toch nog naar huis toe dus thuis had ik onderhand een bevroren mannetje terwijl hij wel heel goed ingepakt zat... Das wel het nadeel van de helm, er past geen muts overheen. Alles is te klein. Op zich is die helm ook wel warm, maar zijn oren worden wel koud. Was wel heel zielig, voelde me meteen schuldig dat we waren gaan wandelen.
    Maar verder doet Levi het super! Hij is zo vrolijk en zet zijn eerste stapjes langs de bank en tafel. Zo leuk al die vorderingen.

6. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @lindedd: Het zijn waarschijnlijk de regeldagen precies wat lieverd zegt. Lenthe had het ook. Even een paar dagen heel vaak aanleggen en dan is het weer normaal. Verder alles goed met je meisje?

@Lieverd: Fijn he die "inbaker doeken" Lenthe heeft er de eerste 3 maanden ook veel plezier van gehad (en mama/papa ook ;)) Wij hebben zelf de swaddel me gebruikt. Hierin lag ze ook met haar armpje tegen haar lichaampje aan alleen dan niet zo strak.

@Sanne: Leuk he die vooruit gang ineens. En leuk hoor dat hij al stapjes zet.
    Lenthe is deze week voor het eerst voorzichtig zelf opgestaan aan tafel. Zo leuk!!!
    Wat gaat het hard he?

Nou net even naar het dorp gelopen met Lenthe. Ze was is ietsje opgeknapt nu. Ze is erg verkouden en heeft al 2 dagen koorts (tenmintste 38.5, dat is toch koorts???) wanneer bellen jullie eigenlijk de huisarts bij koorts?
    Ze is op zich best vrolijk. Soms wat jengelig.

Ik hoorde trouwens net dat de man die gereanimeerd is dinsdag dat hij blijkbaar 2 hersenbloedingen heeft gehad en het hoogstwaarschijnlijk niet gaat redden. Best wel pittig hoor!

7. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    Jolanda wat waardeloos dat je zoveel pijn hebt. Sterkte. En neem je rust want dat is het enige wat helpt.

Anouk, Als ze meer dan 3 dagen koorts heeft kun je het beste een afspraak maken met de dokter en koorst is dacht ik boven de 39 graden daaronder praten ze over verhoging. Maar als je het niet vertrouwd gewoon een afspraak maken. Wij hebben pas de hh post gebeld toen Finn 40.2 graden koorts had. En toen kregen we het advies na 3 dagen koorts de hh te bellen en toen hebben we medicijnen gehad. Je moet kijken hoe Lenthe zich voelt. Ze zeiden tegen ons een kind met 38.5 kan zich zieker voelen dan een kind met 40.2. Dus ga op je gevoel af.

Sanne, wat is Levi een snelle zeg nu al stapjes zetten knap hoor. Is een grote schaal of oorwarmers niet een idee?

Lieverd, ik heb ook de pacco inbakerdoeken gebruikt. Finn sloeg zichzelf wakker met zijn armpjes. Ideale doeken.

Lindedd, hier ook geen ervaring met borstvoeding. Maar ik zag de andere dames wel succes met de regeldagen.

Ik ga zo Finn wakker maken we kunnen weer is naar zwemles. En hij vindt dat zo leuk. Dan vanuit zwemles even naar stal en de paarden mesten. En dan na zijn middagslaapje nog even sleeen nu het nog kan. Happy day allemaal. X

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Toch maar ff de huisarts gebeld vanmorgen want ze had nog steeds koorts vanmorgen (39.8) vanaf 38/38.5 spreek je idd van koorts volgens de ha.
    Meissie blijkt aan beide oortjes een oorontsteking te hebben. We hebben een antibiotica kuur gehad die we 7 dagen moeten gebruiken, ik hoop dat ze er snel een beetje van op knapt.
    Ik heb mijn werk afgebeld en blijf vandaag lekker bij mijn meissie.

Labamba: Veel plezier bij het baby zwemmen en het sleeen.

9. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    @ Anouk, hè jeetje, dat is naar dat Lenthe aan allebei de oortjes een oorontsteking heeft. Ik hoop idd dat de kuur snel aanslaat. Veel beterschap met je meissie.
    Wel naar van die man zeg...
    @ labamba, onee haha wat ben ik dom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb. Hoe simpel kan een oplossing zijn haha. Ik ga idd maar eens gauw op zoek naar oorwarmers. Thnx iig voor de tip. Was de zwemles leuk? Oja, Levi maakt niet los de stapjes hoor, maar aan tafel en aan de bank schuift hij naar links of recht. T gaat heel langzaam en echt stapje voor stapje. Hij stast nog vrij veel op zijn tenen en ze zeggen dat als hij dat nog doet, ze ook nog niet klaar zijn voor de eerste stapjes zelf.

10. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    Anouk zo zie je maar toch een oor ontsteking. Ze zal nu wel snel opknappen.

Sanne. Succes met zoeken van oorwarmers. Haha

11. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Nou Lenthe is nog steeds niet opgeknapt. Ze gebruikt nu 3 dagen antibiotica maar we zien geen verbetering. Ze heeft iig geen koorts meer nu.
    Gisteravond was ze zo aan het krijsen de hele avond dat we de hap gebeld hebben om te vragen of ze naast de ab ook een zetpil mocht en die advieseerde om vandaag toch nog maar eens de ha te bellen. Ze is zo zielig. eten doet ze ook nauwlijks op het moment. Drinken gaat redelijk maar maak me wel zorgen.
    Om half 12 kunnen we terecht.

12. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    nou anouk hoe is het met lenthe ??????

13. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Met Lenthe gaat het nu iets beter. Ze is weer wat vrolijker nu. Bij de ha geweest en die verklaart het als een aantal vervelende dingen die tegelijk er zijn. Oorontsteking, zwaar verkouden en tandjes. Ze heeft gelukkig geen koorts meer. Advies even aankijken en hopen dat de ab-kuur aan gaat slaan.

En zitten jullie nu ook allemaal voor de tv? Toch apart hoor verandering van de troon. Ik was bijna 1 toen Beatrix koningin werd en Lenthe is ook bijna 1 nu Alexander koning wordt :D. Hihi hoe kom ik erop!

Verder een fijne avond allemaal!

14. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    anouk gelukkig dat ze in iedergeval geen koorts meer heeft.
    wel grappig dat je dat beginnen schiet. ik was ook bijna 1 toen beatrix koningin werd. hihi grappig!!!

15. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Anouk, jee wat vervelend dat het kuur niet meteen zijn werk deed. Gelukkig gaat het nou iets beter. Beterschap met Lenthe iig.
    Ja raar he dat de koningin er mee stopt. Ik was nog niet geboren toen Beatrix koningin was. Ben van 84. Haha wel grappig dat je er zo opkomt :) wat een toevallig Anouk.
    Nou ik ga gaan opschieten want we moeten zometeen op controle bij de orthopeed (helmpjesmaker) t gaat nu super goed en zijn hoofdje is zo mooi geworden. Alleen als zijn haar nat is ziet je het. Ov. Maar verder valt t niet meer op :) zo trots!

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn meisje weer een beetje terug. Ze was vanmorgen weer gezellig aan het kletsen. Je merkt dat ze nog niet zichzelf is maar het gaat de goede kant op. Ze is vandaag iig weer naar het kdv.

@sanne: Wat fijn zeg dat het helmpje eindelijk zijn werk doet. Ben benieuwd wat de orthopeed zegt. Hoelang zou hij hem nog moeten dragen denk je?

@daf: Zijn we even oud grappig. Ik ben van mei, jij?

Hoe is het met de andere dames?? Lindedd met Dymph, Lieverd met Robine en anoniemz met ...?

17. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    anouk ik ben van maart.
    sanne wat fijn dat je echt vooruitgang ziet. is het helmpje niet voor niks.
    succes vandaag!!!!!

18. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Het was allemaal goed bij de orthopeed. Zij is ook erg tevreden. Wij moeten 13 maart terug naar het de fysio in het ziekenhuis en als het goed is zijn we dan klaar. Nog dik 1 maand dus. Ben straks wel blij als ie af kan, kan lekker zijn haartjes weer doen :)
    Anouk, wat fijn dat Lenthe weer bijna zichzelf is. Is maar niks hè dat ze ziek zijn.
    Vraagje aan jou Anouk, aangezien onze kindjes bijna van dezelfde leeftijd zijn, is Lenthe ook zo eenkennig? Levi was gister naar het KFC geweest en hij heeft niks anders gedaan als zitten huilen. Het begon al toen we het kdv binnen liepen... Heb jij hier ervaring mee? Of andere meiden misschien? Vind het zo zielig eigenlijk en het liefste wil ik hem weer mee naar huis nemen. We gaan per 1 maart het kdv op opzeggen mocht ik dan nog geen nieuw werk hebben, maar vind het nu toch belangrijk dat hij ook leert dat hij naar andere mensen moet gaan. Ik hoop dat julie advies hebben of tips.

19. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Anouk: Wat naar dat Lenthe zo ziek was. Gelukkig knapt ze weer wat op.

@ Sanne: Fijn dat het helmpje zo goed werkt! Is het allemaal niet voor niks geweest.

Hier gaat het het allemaal goed. Dymph doet het heel goed. Gisteren leek ze weer een regeldagje te hebben en wilde elke twee uur drinken. Nu lijkt dat weer beter te gaan.
    We zijn ook al een paar keer met haar naar buiten geweest. Met de kinderwagen naar het winkelcentrum en met de auto naar mijn moeder. Daar gaat het op het moment wat minder mee en ze trekt het nu niet om naar ons te komen.
    Ik vroeg me nog even af, hoe lang moeten ze eigenlijk een mutsje dragen? D'r temperatuur is nu goed, maar in bed doe ik nog wel altijd een mutsje op.

20. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @Lindedd: In huis hebben we na een paar dagen het mutsje afgedaan. Mits het minimaal 18/20 graden was. Buiten zou ik voorlopig nog zeker een mutsje opzetten hoor!
    Wat vervelend dat het wat minder gaat met je moeder.

@sanne: Jeeee nog even en het helmpje is verleden tijd!
    Om antwoord te geven op je vraag, Lenthe heeft het niet op het kdv maar wel als we bij vreemde zijn. Dan kijkt ze eerst de kat uit de boom en zodra het vertrouwd voelt dan komt ze los. Als ze ergens is waar ze het echt niet fijn vind zet ze het soms ook op een brullen. Het schijnt erbij te horen. Ze komen nu in een fase van eenkennigheid. Lastig maar schijnt vanzelf weer over gaan.
    Ik heb als tip gekregen, haar te troosten maar wel zorgen dat ze niet teveel aan me gaat hangen. Ze moet leren dat ze het bij andere mensen ook leuk kan hebben.

Wat is trouwens kfc? (dat zal niet kentucky fried chicken zijn hihi)

Deel Deze Pagina