Gestopt met de pil in december 2010 deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lieverd86, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Nou die verloskundige deed niet zo veel met me verhaal, ze dacht alleen `dat het al begonnen was` en stuurde me wel even door naar boven, observatorium, dus ze belde de arts (toevallig die ik dus de vorige controle heb gehad) zegt ze dood leuk tegen de verloskundige wat ik hoor, waarom is mevrouw nogsteeds hier onder controle dan ze zou terug naar de verloskundigen praktijk.. die verloskundige zei daarop: overlegt u dat zo met hun.. Werd aan de CTG gelegd en had regelmatige weeen met pijnlijke harde buiken, ze wou me na 20 minuten inwendig toucheren en ze werd erg rood toen ze me toucheerde, ze wachtte erg lang met zeggen hoe het ervoor stond en ik gaf aan dat het anders voelde... Ze zei nog niets en toen ze die handschoenen eenmaal weggegooid had zei ze: Je baarmoeder is verder verstreken en om 10 voor half 2/half2 doet ze een nieuwe beoordeling, mijn gevoel zegt dat er zometeen niets veranderd is dus we zullen het zo gaan zien!

Liefs

2. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    E wat betreft de datums... Ik wacht wel ff tot jullie een data hebben!

3. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    er is wat veranderd in mijn planning. ik kan 21 april, 28 april, 12 mei en 26 mei. daarna ga ik op vakantie en jan niet eerder weer dan 16 juni

4. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Nou..... Ik kreeg te horen wat ik al dacht, die arts is zoooooo te voorspellen `er is niets veranderd in 2uur tijd` en natuurlijk begon ze daarna gelijk over het terug gaan naar de verloskundige... Wat ik daar van vond? Nou, als je heel eerlijk antwoord wil, ben ik het er niet mee eens want heb nogsteeds die klachten en ik vertrouw het allemaal niet meer.. Ja nou in princiepe sturen we je terug want vroeggeboorte is niet meer ter sprake... En dan verwacht ze dat ik wat zeg, ze viel volledig stil, nou wat wil ze dat ik er op zeg!? Je bent niet goed wijs maf mens...? Die had ze kunnen krijgen hoor! (sorry ben echt even niet de vrolijkste!) Gelijk maar naar de verloskundige doorgegaan en afspraak voor volgende week maandag kwart over 5, pff heb momenteel nogsteeds pijn en vooral beneden
    Liefs

5. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    jolanda dit is toch niet normaal. bij iemand met zoveel klachten en deze duur van de zwangerschap zou ik zeggen inleiden en de aanstaande moeder niet langer laten leiden. maar ja ik ben geen expert.
    succes dan maar weer!!

6. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    Wat een gedoe Jolanda

data die ik kan in april en mei

14, 21 en 28 april
    19 en 26 mei

Vandaag maar niet wezen zwemmen. Finn is zo verkouden. En hij krijgt het altijd koud van het zwemmen dus maar besloten niet te gaan. Nu ligt hij nog lekker te slapen na zijn ontbijt en speeluurtje. Dan gaan we zo maar naar de paarden en onderwijl die dan lekker buiten lopen ga ik maar is even met Finn naar de kinderboerderij.

7. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Maak er een fijne dag van met Finn!!

8. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Uhm datums... Ff zo uit mijn hoofd, april wordt lastig ivm veel verjaardagen... En in mei 19 mei. Maar ff onder voorbehoud want ik heb mijn agenda niet bij de hand.
    Zo de voorbereidingen zijn begonnen voor as zondag. Alweer 1 jaar dan! Morgen om half 8, 1 jaar geleden werd ik ingeleid. En nu is het weer 1 jaar geleden... Gaat echt snel.
    Nog ff een vraagje, zouden wij als we gaan afspreken misschien ergens bij Utrecht kunnen afspreken? Ik moet namelijk zeggen dag ik Amersfoort best ver vind... Hoor het wel hoe jullie erover denken.

9. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Hè lieve meiden, vanaf 11uur is het al weer flink aan het rommelen, en minder leven vanaf gister al... Van kwart over 12 tot 13:00 bij de verloskundige gezeten en die kreeg de kleine niet aan het bewegen, het hartje en mijn bloeddruk was overgens prima! Toch maar even door naar het ziekenhuis en ze had de gynaecoloog al zowat aan de telefoon... Nou oke, voor een ctg en die wees weeën activiteit om de 3min uit, maar de kleine deed het wel prima ondanks geen beweging, even een echo en daar was ook alles goed op te zien, nog een poging om hem te laten bewegen, hij bewoog wat met zijn rug en stak zijn duim op naar mama en papa ( haha alsof het zo moest wezen !?)... Naar huis gestuurd en eenmaal thuis de verloskundige gebeld en alles verteld wat ze in het ziekenhuis zeiden, ook verloor ik weer bloed (ik was niet getoucheerd) ze wou even een paar uur wachten en zien wat het bloed zou doen en de voor(weeën)... Prima maar na een uur douchen en een half uur op bed dacht ik `ik bel gewoon!!`. Ik heb gezegd dat ik dit zo gewoon niet vol hield, ondertussen had ik al weer voor(weeën) vanaf sochtends... Ze zou langs komen voor weer zijn hartje, en inwendig onderzoek, fijn dacht ik, wordt ik nu einderlijk serieus genomen!? Om 17:00 was ze hier en zijn hartje was prima, bij inwendig onderzoek had ik een halve cm erbij... Ze heeft met ons afgesproken da als dit zo doorgaat tot aan half 8 er iets gebeurt, als het hetzelfde blijft wa betreft ontsluiting ga ik naar het ziekenhuis en krijg ik een injectie in mijn been met een vloeistof wat lijkt op morfine, om bij te slapen en rust te krijgen.. Mocht mijn ontsluiting gevorderd zijn kan ze mijn vliezen breken in het ziekenhuis... Ikzelf denk dat ik wel zal blijven steken op dit wat betreft ontsluiting maar hoop het laatste! Het enigste wat ik kan zeggen is dat ik me einderlijk goed begrepen voel.... Ben dit namelijk spuug zat

10. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    He he Jolanda eindelijk begrip. ik hoop voor je dat de ontsluiting meer word en je lekker snel je kleine man in de armen hebt. Sterkte en succes.

11. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Kleine update, ben blijven steken op 1,5 cm ontsluiting... Heb gisteravond om half 9 nog slaapmedicatie op kunnen halen in het ziekenhuis op de verloskamers en om half 11 heb ik hem ingenomen. Heb tot 2/half3 geslapen en toen heb ik liggen draaien en doen, om 4uur werden de weeen weer net zo heftig als gisteren de hele dag en heb om 05:18 de verloskundige gebeld, ze wou komen maar vroeg of het nodig was, ik zei van niet want er zal toch niets veranderd zijn wat betreft ontsluiting.. Nou oké, ze zal bij de overdracht gelijk in overleg wat we vandaag gaan doen/aankomende nacht, hoop zo dat er goed nieuws komt....ff aan toe!

12. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Ik hoop het ook voor je Jolanda. Zou wel een mooie datum zijn 17 maart :) want vandaag is ons mannetje 1 jaar geworden! Hiep hiep hoera!

13. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Sanne: Gefeliciteerd met Levi! Heel veel plezier vandaag.

@ Jolanda: hopelijk krijg je goed nieuws vandaag.

@ Daf: hoe is het met jou? Ik zie dat je weer 2 dagen overrijd bent..

Vandaag is ook mijn man jarig, dat gaan we vanmiddag vieren met wat familie en vrienden. We houden het maar klein dit jaar.

14. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    Sanne gefeliciteerd met Levi. Ook alweer een jaar wat gaat de tijd hard.

Lindedd, gefeliciteerd met je man.

Jolanda ik hoop echt dat de kleine snel komt.... weet echt niet meer wat ik moet zeggen om je op te beuren.

15. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    sanne en lindedd gefeliciteerd met levi en met je man!!
    hier een zwaar weekend achter de rug. we hebben leidingweekend gehad met de scouting.weinig slaap en iets te veel drank. aangezien ik eigenlijk nooit echt drink( wel een keer een wijntje of zo hoor) komt het behoorlijk aan. pfffffcf
    straks optijd naar bed.
    jolanda jeetje meid ik hoop snel goed nieuws te lezen

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Zo druk weekendje gehad. Eindelijk ff bijlezen.

@sanne: Hiep hiep hoeraaaaaaaaa voor Levi. Wat gaat de tijd toch snel zeg. Een jaar geleden was je gewoon net moeder!! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.

@Lindedd: Gefeliciteerd met je man. Ik hoop dat ook jullie een fijne dag hebben gehad.

@jolanda: Fijn dat je gehoord bent maar ach wat mag het opschieten zeg!!

@daf: Kan me voorstellen dat het hard aankomt als je normaal weinig drinkt hihi. Rust maar lekker uit.

Vandaag aan onze beste vrienden verteld dat we zwanger zijn en ze waren ontzettend verrast maar wel blij.
    Ook hebben we ze gevraagt om onze getuigen te zijn en ook daar waren ze helemaal blij mee.

Morgen gaan we in ondertrouw, spannend hoor, het komt steeds dichter bij!

Jeetje wat voelt het zwanger zijn anders dit keer. Ik ben veel vermoeider en vandaag erg misselijk. Verder gaat het wel. Merk dat ik er toch iets minder mee bezig ben dan met Lenthe maar dat heeft er denk ik mee te maken dat het niet meer nieuw is of zo. Ik voel me wel onzekerder nu. Gaat het allemaal wel goed. Vorige keer hadden we met 6 weken al een echo en nu pas over 2 weken. En ik ben zo benieuwd hoever ik ben.

Ik ga lekker mijn bedje in, fijne avond meiden.

17. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Het verlossende antwoord........ Wij zijn ben bevallen, een kerngezonde zoon van 50cm, 3160gr en hij heet Lucas! Het ging na de vliezen prikken enorm snel, ik stond onder de douch maar op een gegeven moment was het al niet meer te doen, vk gebeld en we zouden naar het ziekenhuis... Nog geen 1.5 uur daar of kreeg heftige weeen die ik weg moest zuchten, ontsluiting gevorderd 4-5cm... Met de pijnstillinging die ik kreeg vergat ik af en toe in mijn slaap te ademen, dit was enorm vervelend, werd continu gewekt en ik was zo moe en high in the sky van de medicatie haha. Om kwart voor 6 was het niet meer te doen, ik wou niet meer en kon niet meer, nog eens voelen....volledige ontsluiting! Na een half uur persen was op 17-03 om 19:12 de kleine Lucas er! Om half 11 waren we thuis en het gaat erg goed, Lucas drinkt enorm goed en doet het fantastisch!! Gefeliciteerd met Levi trouwens en jij met je man linde!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,2 KB
      Weergaven:
      5
  18. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Jaaaaaaaaaaa jolanda!!!!!!! Eindelijk is jullie mannetje daar! Gefeliciteerd! Nu lekker bijkomen en genieten!!!

Sanne ook nog gefeliciteerd met je kleine man!

19. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd Jolanda!! Eindelijk is jullie mannetje er. Hihi en ook nog eens op dezelfde dag als Levi Hihi. Geniet van al het moois wat gaat komen.
    Wij hebben gister echt een topdag gehad. Levi is enorm verwend. Het was heel speciaal.
    Linde, nog gefeliciteerd met je mannetje. Hebben jullie ook een leuke dag gehad?

20. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Jolanda: Gefeliciteerd!! Wat fijn dat jullie zoontje er eindelijk is! Geniet ervan!

@ Sanne: fijn dat jullie het leuk hebben gehad en dat Levi lekker verwend is.
    Hier was het ook erg gezellig.

@ Anouk: Ik geloof best dat het een tweede keer anders is. Misschien ook omdat je er nu van tevoren veel minder mee bezig bent geweest.

Deel Deze Pagina