Goedemorgen allemaal ik moest gisteren om 11:40 in het ziekenhuis zijn maar was pas om 12 uur aan de beurt ze hebben gekeken er zat nog een hoop slijm en in een eierstok een follikel wat leek op een spinnenrag maar er was niets te zien wat leek op een zwangerschap wat dan al 10 was geweest maar helaas ik moet nu wachten tot mijn ongi spontaan komt maar kan nog wel 2 weken duren. en gisteren avond is mijn oma plotseling opgenomen in het ziekenhuis ze had last van haar hart en een luchtweg infectie dus straks er maar even weer heen
Potverdorie, zit niet mee aan jou kant lieve Ginkel. Wens je oma veel beterschap, dat ze zich maar gauw weer de oude voelt! Hopelijk hoef je niet zo lang te wachten op je ongi.
ik wil iedereen fijne paasdagen toe wensen met mijn oma gaat het gelukkig al weer iets beter en ben gisteren ongesteld geworden dus dinsdag maar even bellen voor een afspraak
Fijn dat het beter gaat met je oma ginkel en tja klinkt raar maar fijn dat je ongi bent geworden. Fijne paasdagen allemaal.
Daf ik ben 28 april voor de eerste echo geweest en moet nu 2 mei weer voor een echo om te kijken hoe ver ik ben in mijn cyclus dus weet nog niet wanneer ik de cryo terug geplaatst krijg en wanneer mag jij weer voor de volgende poging?
Hallo allen... 02 mei voelde ik me niet tiptop, ben om 12:00 met Lucas en vriendlief richting de winkel gelopen maar merkte dat er iets niet pluis was.. Om 13:45 vroeg mijn vriend of hij naar de stad kon en het goed met me ging. Ik zei van wel, maar na een half uur begon het erg heftig te worden en wist ik me geen houding meer te geven. lucas begon te huilen want was moe dus wist niet waar ik het zoeken moest. Mijn moeder gebeld maar die nam niet op, de buurvrouw gebeld en stond in de winkel af te rekenen, of ik het nog 5 min kon ophouden... Ja denk het zei ik... Na 5 min belde ze, gaat het nog? Ik ben er met 2 minuten stap nu in de auto.... Ik zei, schiet maar op volgensmij gaat het veelste snel allemaal! Ze kwam binnen en was nog zenuwachtiger als ik... Toen ik de buurman een zak in de auto zag doen zei ik tegen m'n vriend die binnen kwam lopen, het is tevroeg.. Hij kan nog niet komen... Ik was 34,4 dus zou niet wetende wat ik moest verwachten.. Om half 3 was ik in het ziekenhuis, waar ik gecontroleerd zou worden op het observatorium door de verloskundige, ik bleek 2 cm te hebben en ze zou me aan de CTG leggen... Toen de zuster binnen kwam zei ze, zij moet naar de verloskamers.. Ik keek naar m'n vriend en raakte weer in paniek. Toen ik op de verloskamer lag, ging het nog sneller, het was inmiddels 15:15 en de weeen kwamen heel erg kort op elkaar. Om 15:41 had ik volledige ontsluiting en met 2 keer persen, is Tim in de gesloten vliezen geboren om 15:43. Met een gewicht van 2160gram en geschat op 42cm. Tim was paars, en enorm klein, ik heb wel tien keer gevraagd of het wel goed was met hem.. Dit hadden we niet voorgesteld, gedacht en verwacht en waren best ondersteboven.. Toen hij begon te huilen, zag je hem in 5minuten mooi roze/rodig worden en scoorde hij een 10! Gelijk vroeg ik of hij niet echt met me mee naar huis kon, dat was het enigste waar ik aan kon denken... Maar nee dat ging echt niet, Tim moest echt worden opgenomen op de Neonatologie. Dat begreep ik wel, maar we wouden onze kleine man zo graag mee nemen! Tim werd meegenomen door de kinderarts onder begeleiding van papa naar de Neonatologie waar ze bloed hebben afgenomen om te bekijken of hij geboren is uit vrije wil of dat er misschien een infectie of iets is (geweest). Hij werd gelijk aan de hartbewaking, sonde, en het infuus met antibioca gelegd. morgen krijgen we de uitslag van het bloed dat is afgenomen na de geboorte. Ik ben inmiddels sinds gisteravond weer thuis, en valt me best zwaar dat ik steeds 'afscheid' moet nemen en hem daar voor mijn gevoel achter laat. Het gaat goed met Tim, hij is vanmorgen van een couveuse met verwarmd matras en lamp naar wiegje gegaan waar hij zichzelf op temp moest houden. Af en toe heeft die wat kruiken nodig maar soms kan hij het al prima zelf! Vanavond heeft hij voor het eerst 10ml fles gedronken en aan z'n speentje gezogen, het is een hele nieuwe ervaring die hem geleerd moet worden. Het zijn de kleine dingen maar al grote stappen voor Tim! We moeten rekening houden dat hij tot aan 09-06 (officiele geboortedata) moet blijven. Mocht morgen blijken dat Tim uit vrije wil geboren is en niet door een infectie, mag ook het infuus eraf morgen en heeft hij alleen nog een sonde in de neus. Wat een stappen in 3 dagen tijd, wat zijn we trots! Maar hadden dit nooit van te voren verwacht... Want waar we bij Lucas's zwangerschap bang voor waren, werd bij deze zwangerschap werkelijkheid. Gelukkig kunnen we Tim via een webcam die boven z'n bed hangt in de gaten houden thuis, dit doet ons erg goed. En nu ga ik lekker slapen, want we gaan morgenvroeg weer naar onze kleine ienieminie! Hier nog een foto van Tim. Liefs, Jolanda Bennie, trotse broer Lucas en Tim!
Pff jee jolanda! Uiteraard gefeliciteerd met tim, maar wat heftig zeg. gelukkig is alles goed en ik hoop voor jullie dat tim snel van alle toeters en bellen af is.
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie kleine mannetje en broertje!!!!! En jee wat een heftige dag! Gelukkig doet de kleine Tim het goed en hopelijk is de uitslag vandaag ook goed en had Tim gewoon zin om de wereld te verkennen! Ik kan me voorstellen dat het naar is thuis te zijn en de kleine niet. Sterkte meid! Wel fijn dat er een webcam is!!
Jolanda gefeliciteerd met Tim en ik hoop dat hij heel snel naar huis mag ik ben gisteren weer in het ziekenhuis geweest voor een echo en bloedprikken later hoorde ik dat ik s'avonds de pregnyl moest spuiten en dat zaterdag de cryo uit de vriezer gehaald word en dat ik zondag gebeld word tussen 10:00 en 12:00 of er s'middags een terugplaatsing is vind het best wel spannend en ook nog op Moederdag dus ik hoop dat het lukken mag
Gefeliciteerd Jolanda!!! Maar wat een zware bevalling weer. En zoals ik lees vooral emotioneel. Fijn dat het toch goed gaat en dat je hem op de webcam kunt zien. Hopen dat hij snel naar huis mag. Ginkel, ik hoop het zo voor je. Zou een hele mooie dag zijn zondag.
Jolanda gefeliciteerd met de kleine Tim! Wat heftig allemaal zeg! Lijkt me vreselijk om hem in het ziekenhuis achter te moeten laten. Hopelijk mag hij snel van de sonde af en lekker mee naar huis. Ginkel, spannend hoor. Gun het je zo! Ik duim voor je.
Jolanda weet je al meer waarom Tim nu al geboren is, was het een infectie of wou hij de wereld al in?
dank allemaal voor de lieve woorden Jolanda ik ben ook erg benieuwd waarom Tim zo vroeg al werd geboren ik hoop dat ze er snel meer over kunnen zeggen
Ginkel, voor jou draaien onze duimen weer. En nu 2 duimpjes meer, ze zijn nog ienieminie maar we gaan zeker weer ons best doen om flink aan jullie te denken. Tim wou graag de wereld in, er is niets uit z'n bloed gekomen dus mocht hij gistermiddag van het infuus en antibiotica af. Vanmiddag mocht hij zelfs naar de kinderafdeling, wel ook door een groot deel omdat er plaats gemaakt moest worden voor andere pasgeboren prematuurtjes. Klinkt heel vreemd maar er zijn er veel tevroeg bevallen de afgelopen week het loopt storm op kinderafd. en neonatologie. Ook heeft de kinderafd. geen webcam dus vind het erg vervelend om nu bij hem weg te gaan, ik weet totaal niet wat er gebeurt.... En zo blijkt dat ik eigelijk een hele erge controlfreak ben... Gelukkig doet Tim het goed, het zuig en hapreflex moeten we hem echt leren omdat baby's dat normaal in de baarmoeder rond 35 week zelf ontwikkelen. Hij drinkt zo 8-10ml zelf en de rest via sonde. Afgelopen nacht alles via sonde gehad omdat hij er geen kracht of zin in had. Hopelijk komt onze man gauw genoeg aan, dat is het enigste waar we op wachten (gelukkig!) Ik hou nogsteeds rekening met nog een kleine 5 week, maar hoop echt wel binnen 3 weken...pff het is nog z'n tijd! Wens jullie een fijne avond, Liefs.
Aller eerst van harte gefeliciteerd Jolanda met jullie kleine man en broertje. Maar wat zal het heftig zijn geweest. Ik hoop idd ook dat Tim snel mee naar huis mag. Ginkel, ik ga heel hard duimen voor je. Heel veel succes!