Beginnen in oktober 2012?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vie87, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Zijn er nog meer aanwezig die in oktober willen gaan proberen zwanger te raken? Heb al onderwerpen gezien over starten in september en stoppen met de pil in augustus, maar nog geen voor oktober 2012!
    Ik hoop dat er nog meer dames zijn, zodat we hier gezellig over onze ervaringen kunnen kletsen.

2. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hoi Veerr,

Wij gaan in oktober voor een 2e proberen. Ik heb nu nog voor 6 dagen de pil. Daarna ongesteld worden en dan ronde 1 in....spannend hé?!

3. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Heeeel spannend! Ik slik ook komend weekend de laatste en dan beginnen. Voor ons is het de eerste keer dus ook nog helemaal nieuw enzo!

4. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Wij gaan er ook voor in oktober :D Het zal ons tweede kindje worden, maar het voelt net zo spannend als bij de eerste! Ik heb 12 september mijn laatste pil geslikt en toen begonnen met foliumzuur. Vorige keer was ik na 1 maand al zwanger, ben erg benieuwd hoe lang het nu zal gaan duren. Leuk om samen hier te kletsen!

Groetjes Giulietta

5. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Gezellig dat je ook mee komt kletsen. Wat fijn zeg in een keer zwanger. Hoop dat dat hier ook lukt, maar ben al super blij als het überhaupt lukt! Speelt toch altijd in je achterhoofd dat het misschien niet eens lukt. Maar voorlopig gaan we er maar vanuit dat het wel gaat lukken!

6. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja we hebben toen echt veel geluk gehad! Maar ik was voordat we voor een kindje begonnen al een jaar van de pil af, dus ik had al een goed beeld van mijn cyclus. Daar heb ik de vruchten van geplukt ;) Ben jij ook net met de pil of ander anticonceptie gestopt? Ben je van plan om met ovutesten te gaan werken? Of met temperaturen?
    Voor ons is het dit keer dus anders, omdat ik deze maand pas ben gestopt met de pil. Ik hoop natuurlijk dat ik direct een normale cyclus ga krijgen en niet eerst dat ontpillen.. Hier speelt het ook wel in mijn achterhoofd dat het misschien nu niet meer wil lukken. Ik denk dat dat een soort van zelfbescherming is. Eerst idd er vanuit gaan dat het goed gaat komen!

En Wendy, ik zie dat jullie net getrouwd zijn. Gefeliciteerd! Hebben jullie een mooie dag gehad? En nu voor een tweede kindje, spannend he! Het is wel grappig, want jullie situatie lijkt erg op de onze. Wij zijn ook in augustus getrouwd! En nu dus ook een tweede, lijkt me zo heerlijk weer zo'n kleintje erbij.

7. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik ken dat gevoel ook, dat je bang bent dat het niet lukt. Ik heb er bij mijn eerste 9 maanden over gedaan. Het werd gewoon een obsessie. Ik zat aan de ovulatietesten, zwanger worden pillen en had zelfs een maansteen armband gekocht die ik 's avonds in maanlicht lag haha. Maar toen we gingen verhuizen en verbouwen en ik er dus minder mee bezig was, is het gelukt. Gek hé. Maar het is gelukt hoor. En daarom ben ik nu een stuk rustiger.

Giulietta: Jij ook in augustus getrouwd? Dat is toevallig. Ja, wij hebben een mooie dag gehad. Ook wel wat tegenvallers hoor, maar dat zijn wij gewend haha. In de ochtend stortregen, de broer van mijn man die niet is komen opdagen en een kwartier van tevoren de melding dat we een andere trouwauto kregen. Maar we zagen er prachtig uit en we hebben JA gezegd hihi.

O ja, gister trouwens tegen mijn moeder gezegd dat we volgende maand voor een 2e gaan. Ze omhelde me gelijk en moest huilen, gekkie. Ben nog niet zwanger hoor haha.

8. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wij zijn in april getrouwd! Grappig dat we alle drie getrouwd zijn afgelopen halfjaar.

Ben ook bang dat het een soort obsessie wordt. Hebben vorige week pas definitief de knoop doorgehakt. Sindsdien denk ik bijna alleen daaraan. Merk dat het de afgelopen twee dagen gelukkig ietsje minder wordt. Is toch wel fijner als je er niet continu aan zit te denken. Ik heb momenteel ook geen werk dus dan heb je helemaal weinig afleiding af en toe.

@Giuletta: ik stop komende vrijdag pas met de pil! Aan het einde van de vorige strip waren er nog wat onzekerheden, maar nu niet meer. Dus nu kunnen we er voor gaan. Wilde eigenlijk meteen stoppen, maar leek me beter om even tot het einde van de strip te wachten.

Ik wil eigenlijk eerst gewoon gaan proberen. Dat temperaturen lijkt me niks voor mij om allemaal bij te houden. Als het nou na een paar maanden niet gelukt is ga ik dat soort dingen wel proberen. Eerst hopen dat mijn cyclus gewoon meteen normaal is!

@Wendy: leuk dat je moeder zo blij is! Zou het ook graag willen vertellen maar heb toch besloten om te wachten tot het zover is.

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik heb aanstaande zondag de laatste pil.

Bij mijn zoontje hebben we ook niet gezegd dat we bezig waren. Directe naaste familie hebben we wel direct verteld dat we zwanger waren. Maar dat komt ook omdat mijn schoonvader ineens slecht lag. We hebben het hem met 5,5 week in het ziekenhuis verteld en toen ik precies 8 weken was overleed hij helaas. Ben dus wel heel erg blij dat hij het nog geweten heeft.

10. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wat rot zeg van je schoonvader! Jammer dat hij zijn kleinkind niet meer heeft kunnen zien.

Als het zo ver is wil ik het ook gewoon zo snel mogelijk aan onze naaste familie vertellen. Hoop dat ik sowieso niet door de mand val, omdat ik geen wijn meer drink enzo ;)

11. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Grappig, allemaal getrouwd dit jaar!
    @Wendy, het gaat erom dat je er fantastisch uitzag en JA hebt gezegd! De rest is bijzaak ;)
    Erg rot van je schoonvader, zo oneerlijk! :x Leven en dood liggen zo dicht bij elkaar.. Het gemis wordt natuurlijk niet minder, maar hopelijk begint de volgende zwangerschap vrolijker! Je moeder is in ieder geval nu al happy :p Fijn dat je er nu rustiger onder bent dan de vorige keer, wellicht helpt dat beter dan een maansteen hihi! Scheelt ook wel dat we al een kindje hebben rondlopen, geeft ook flink afleiding.

Wij vertellen niemand dat we straks bezig gaan voor een tweede. En eigenlijk wil ik het ook pas, als het zover is, richting de 12 weken het pas vertellen aan onze familie! Lijkt me een super verrassing dan voor hun. Maar uiteraard betwijfel ik het of ik het wel zo lang voor me kan houden :D En bij de eerste was ik zo ziek de eerste weken dat het sowieso niet geheim kon blijven.. Daar zie ik wel tegen op, die misselijkheid weer voor een paar weken..

@Veerr, het is idd afwachten wat je cyclus doet. Heb je een mooie, normale cyclus dan hoef je idd niet direct dat temperatuur gedoe te doen. Tenminste, ik ga dat ook niet direct doen! Misschien na een paar maanden als er geen resultaat is. Wil het ook niet een obsessie maken dus we gaan eerst maar eens kijken hoe het gaat en het gezellig maken ;) Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Balen dat je geen werk hebt. Bewuste keus of ga je solliciteren? Het is natuurlijk onzin dat je je gevoel uit kan zetten en er niet teveel aan gaat denken, maar wat afleiding kan helpen.

12. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Geen bewuste keuze. Heb de pabo gedaan, maar momenteel is er erg weinig werk in het basisonderwijs. Hoop binnenkort weer een tijdelijke baan te scoren. Sta wel op een invallijst. Dus we wachten het af. Komen gelukkig wel rond zo.
    Hebben jullie wel werk?

13. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja heb gelezen dat er in het onderwijs weinig werk is. Lijkt me erg frustrerend, heb je een leuke studie gedaan en wil je graag lekker aan het werk en jezelf nuttig maken, en dan kan dat niet! Gelukkig is er nog invalwerk, wie weet rol je zo nog ergens in.
    Ik werk normaal gesproken in de gezondheidszorg, maar momenteel heb ik (nog) geen baan na een verhuizing. Eerst lekker settelen en dan zien we wel verder. Denk dat het pas na een evt zwangerschap wordt. ;)

14. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Als je al een kleine hebt ook best lekker!
    Over een paar jaar schijnt er weer volop werk te zijn in het onderwijs. Dit is ook waarom we hebben besloten nu vast te beginnen aan kids. Wil het natuurlijk ook heel graag hoor! Maar anders hadden we nog even gewacht denk ik.
    Ben nu net 25, had altijd 27/28 in gedachte als ideale leeftijd. Maar soms loopt het anders he ;)

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik werk 3 dagen in de week als secretaresse (ik stuur nu zelfs stiekem een bericht vanaf mijn werk haha). Ik was 27 toen ik Dane kreeg, nu 30 en hopelijk 31 als de volgende komt...

16. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was 25 toen mijn dochter geboren werd. Ben nu 26 en ik hoop op mijn 27e ons tweede kindje te verwelkomen! Mijn ideaal leeftijd was 25, maar het is gewoon toeval dat dit ook uitgekomen is. Je kan van te voren niet voorspellen wanneer je er klaar voor bent. Het kan inderdaad anders lopen. Maar voor nu allemaal super spannend!

Als jullie met de pil gestopt zijn, wachten jullie dan een maand af om te kijken wat je cyclus ongeveer is? Of gaan jullie na de menstruatie er direct voor?

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Die vraag had ik ook gesteld hier op het forum. Maar iedereen zei dat ik er gewoon voor kon gaan aangezien ik ook al aan foliumzuur ben en het eigenlijk zonde is om die maand te laten schieten.

18. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan kun je inderdaad maar beter direct gebruik maken van je eerste cyclus! Wij zijn nog in dubio of we deze cyclus beginnen of de volgende, als het aan mij ligt zsm natuurlijk :D Maar mijn man (hihi wennen hè!) wil na de verhuizing nog een paar dingen goed geregeld hebben en daarna beginnen. Toch denk ik dat er wel een kansje is dat we ook van deze cyclus gebruik maken. Bij mijn man zit de schrik van de vorige keer er nog in, toen het na 1 maand al raak was! Kan hem niet aan het verstand brengen dat het nu waarschijnlijk langer gaat duren..

19. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik wil eigenlijk ook gewoon komende maand proberen. Nog niet super fanatiek misschien, weet immers ook nog niet hoe m'n cyclus is etc. maar ben ook al met foliumzuur begonnen. Het enige probleem schijnt te zijn dat je dan minder precies kunt weten hoe lang je zwanger bent. Nou komt vanzelf wel goed volgens mij ;)
    Haha ja jouw man denkt nu natuurlijk dat het weer gelijk raak is. Wie weet!
    Is inderdaad wennen dat man noemen. Vind het ook nog steeds gek!
    Wij zijn gelukkig al helemaal gesetteld in ons huis. Gaan alleen nog een dakopbouw erop laten zetten op zolder, maar dat zal dan begin volgend jaar gebeuren. Kost gelukkig niet zoveel tijd.

20. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Nou dames, hier gister de laatste pil genomen....spannend!

Zitten jullie ook al bij het clubje "NOD lijst 16 t/m 31 oktober 2012"??

Deel Deze Pagina