Gestopt met de pil in december 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lieverd86, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    @ Zwabbertje, dit is de jas die ik besteld heb bij BonPrix. Ik vind hem nog steeds heerlijk zitten :)
    @ Joylinn, ik snap goed dat het moeilijk is om niets te doen vooral als je man vaak weg is. Echt vervelend, en helaas ik heb niet echt goeie tips hoe je dit het beste kunt aanpakken... heb het namelijk nog nooit gehad... Maar meis, heel veel beterschap!
    @ Ginkel, wat balen zeg van je ongi! En dan ook nog zo'n rare... goed van je dat je naar de HA gaat.
    @ Linde, laat je even weten hoe het bij de huisarts was. Ben beniewd meis.
    Hier gaat alles wel weer z'n gangetje. Ik was gister eindelijk eens pijn vrij en daar heb ik goed gebruik van gemaakt haha. Heb het hele huis van boven tot onder goed gepoetst en daarna hebben mijn man en ik nog het behang bij de trap van de zolder afgehaald. En nu heb ik gelukkig nog steeds geen last van mijn schouder, hoop dat het weg blijft.
    Ik zal binnenkort eens een paar foto's van ons babykamertje erop zetten hihi.
    Fijne dag iedereen. Xxx

2. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Oja, Anouk, mijn buik begint nu echt wel dik te worden. Heb er vrijdag zelfs om staan huilen dat het al zo dik was... Haha zullen wel de hormonen zijn hihi. Zelfs andere mensen zeggen tegen me dat ze het zelfs zien als ik mijn winterjas aan hebt. Ik denk ik een manier van staan ofzo? Ach ja, hier ben ik iig op en top zwanger met de ups en downs...
    Mag ik aan de zwangere btw nog iets vragen... hebben jullie ook dat je soms ineens heel onzeker bent of je dit wel allemaal wilt? Opeens krijg ik dan een spaansbenauwd gevoel en vraag ik mezelf af of ik wel een goeie moeder wordt enzo... hebben jullie dat ook? Of zijn dat ookal de hormonen??
    Ben benieuwd of ik niet de enigste ben die dat heeft... durf het namelijk ook niet zo goed uit te spreken naar anderen omdat ze dan misschien gaan denken dat ik maar blij moet zijn dat ik zwanger ben... (niet dat ik dat niet ben, ben heel dankbaar dat ik zwanger ben) maar gewoon.. tis best moeilijk uit te leggen... ook vanwege de pijn die ik onderhand dagelijks heb en ik daarvoor niks mag nemen, alleen paracetamol en die werkt niet. Dus ja, snappie? En het ene moment ben ik zoooo gelukkig maar het volgende moment ben ik weer helemaal down en wil ik het liefst lopen huilen om alles en niks.
    Sorry voor mijn geklaag... ben blij dat ik het hier neer heb kunnen zetten. Sorry meiden.
    Liefs

3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @sanne: Leuke jas zeg!!! En ben benieuwd naar jullie babykamertje!
    Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het soms ook nog heel onwerkelijk vind hoor dat ik zwanger ben. Ik denk regelmatig "kan ik dit wel?" Ik vind het echt geweldig om zwanger te zijn maar het maakt je idd wel onzeker. Of alles goed blijft gaan, of de bevalling straks goed zal gaan en of het me allemaal lukt om alles op tijd in orde te krijgen (babykamer/uitzet) ik ben namelijk stiekem best een stress-kipje.
    Het is denk ik normaal dat je onzeker bent, je hebt het tenslotte nog nooit meegemaakt en het is zoooo nieuw allemaal.
    Maar je mag hier altijd je ei kwijt hoor daar zijn we ook voor!!

@Lindedd: Hoe is het bij de ha geweest?

@Joylinn: Hoe is het met je? Rustig aan doen he!

Nou gister niet kunnen slagen voor een kamertje. Nou ja, wel kunnen slagen maar nog niet gekocht. Zagen hem bij prenatal maar daar was hij erg duur dus lief wil eerst op internet kijken of hij ergens anders goedkoper te vinden is. (en ik geloof dat dat zo is :D).

Vandaag druk daggie. Boodschapjes, schoonmaken, schoolwerk maken, babykamertje begin maken met uitruimen (puinhoop :)).

4. Joylinn

Joylinn Actief lid

21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    lieve Sanne, ik geloof dat elke zwangere dit heeft, het zijn van die momenten. Ik heb al een kindje en toch denk ik ook weleens of ik er goed aan heb gedaan om weer zwanger te worden. Het zet een bepaalde druk op je relatie (tenminste bij mij) helemaal als het kindje net geboren is. Je verandert nou eenmaal, je lijf is anders, je gezin is anders.. maar het is ook zo MOOI! Het eerste jaar is echt aanpoten en accepteren dat je leven is verandert maar nu, mijn zoon is nu 3.5 jaar, is het geweldig. Dat was het al eerder hoor, na een jaar ongeveer maar het wordt alleen maar makkelijker en leuker. Met deze leeftijd kan ik ook zelf weer leuke dingen doen. Of samen met mijn man, of alleen. je kunt wordt met de dag zelfstandiger en een eigen persoontje.

Ook nu ik met die zwangerschapsklachten zit, twijfel ik ook weleens. Mijn man zei het gisteren nog, dat deze zwangerschap hem tegenvalt. Niet zozeer een tweede kindje maar de zwangerschap. Het is heel onzeker, redt de baby het wel, redt ik het wel.. Dat gaat allemaal door je heen. Het gaat de goede weg op maar we zijn er nog niet. Wat als het te vroeg geboren wordt? Hoe gaan we daar samen mee om.

ik wil wel duidelijk maken dat ik heel blij ben dat ik zwanger ben! Maar de gedachten die Sanne ook heeft gaan volgens mij bij iedereen weleens door hun hoofd. Wat denken jullie?

5. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Ik denk dat het heel normaal is dat je af en toe onzeker wordt als je zwanger bent.
    Het is juist goed dat je erbij stil staat dat het een enorme stap is die je neemt, lijkt mij.

Ik kom net bij de HA vandaan.
    Ze gaat me doorsturen naar de gynaecoloog, maar eerst ga ik volgende week nog een keer terug naar haar en gaat ze eerst zelf een onderzoekje doen naar m'n eierstokken en baarmoeder.
    Ik ben heel blij dat er nu in ieder geval iets mee gedaan wordt. Al voelde ik me toen ik terug kwam toch even verdrietig. Vind het toch best wel een stap om naar de gyn te gaan. Word het toch een beetje een medisch gebeuren.

6. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Idd joylinn, begrijp het helemaal. Zeker bij jou nu met het bloedverlies etc.
    Het is voornamelijk het bang zijn voor het onbekende. Bang voor wat komen gaat. Het is tenslotte iets waar je geen grip op hebt. Een huis kopen of aan een opleiding werken heb je zelf in de hand en dit moet je maar laten gebeuren en dat geeft onzekerheid.
    Ik moet zeggen dat het daarom fijn is dat we hier terecht kunnen omdat iedereen veelal hetzelfde ervaart (zwanger of niet zwanger je weet wat een ander doormaakt).

7. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wat fijn lindedd dat er eindelijk iets gaat gebeuren. Je loopt er al zo lang mee en je cyclussen waren zo absurd lang. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.
    Ik snap dat je je er verdrietig door voelt, het is ook een hele stap om naar de gynaecoloog te gaan maar dan word er wel eindelijk wat meer duidelijk voor je! Suc6

8. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Ginkel: Balen zeg dat je op je huwelijksreis ongi bent geworden. Maar wel goed van je om naar de HA te gaan.

Linde: Fijn dat je doorgestuurd word naar de gync. en dat het allemaal eens goed onerzocht word.

Sanne: Heel logisch dat je er onzeker ben voor zo'n grote stap. Ik had het al toen ik stopte met de pil. het is een grote, maar mooie stap in je leven.

9. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    @lindedd, dat je verdrietig bent kan ik me voorstellen. Je hoopt "gewoon" zwanger te worden zonder dat je naar de gyn gaat. Wellicht kunnen hun je juist helpen je cyclus te verkorten zodat je de kans ook krijgt "gewoon" zwanger te worden. De meeste worden na een 7e ronde ongeveer zwanger, door jouw lange cyclussen heb je nog niet veel rondes gehad. Hopelijk kunnen ze je daarmee helpen en schieten jullie heel snel raak. Het is je zo gegund!!!

@sanne, hier ook wel eens onzekere buien. Ik zie ook best op tegen de bevalling al begin ik nu ook heel sterk een gevoel te krijgen dat ik heel nieuwsgierig ben hoe hij eruit zal zijn.

10. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Bedankt voor jullie lieve reacties. En Labamba, ik zit inderdaad pas in de 5e ronde. Als ik het op die manier bekijk valt het nog best mee :).

11. Joylinn

Joylinn Actief lid

21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    linde, wat goed dat je naar de ha mag. Het is natuurlijk wel confronterend dat het nodig is maar denk maar zo, je bent niet de enige en ze kunnen je goed helpen. een vriendin van mij had ook moeite met zwanger worden en ze had verstopte eileiders. na 1 keer ´schoonspoelen´ was ze in de eerst volgende maand zwanger. en ze heeft nu 2 kindjes..

ik moet morgen voor een echo. om te kijken of de baarmoeder nog goed dicht zit, hoe het met de baby gaat en dergelijke.. spannend maar ik heb een goed gevoel!

12. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    @labrador
    meid gefeliciteerd met je zwangerschap,hoop dat je over 35 weken een heel mooi mensje in je armen mag vasthouden

@joylinn
    meid dat is effe schrikken, doe je rustig aan!

@lindedd
    het lijkt mee te vallen, maar die lange cyclussem zijn erg vervelend

@all
    sorry dat ik weer even niet online ben geweest, ons huis is eindelijk definitief verkocht na meer dan anderhalf jaar te koop hebben gestaan, morgen krijgen we als het goed is te horen of het andere huis doorgaat als dat zo is krijgen we over twee weken de sleutel

ook ben ik vorige week na eindelijk 7 weken ongesteld geworden
    langzaam aan kan ik mijn miskraam een plekje geven omdat we nu weer verder kunnen gaan in de hoop dat ik gauw weer zwanger word

13. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    linde fijn dat er nu wat gedaan wordt. al kan ik me voorstellen dat het best spannend is omdat je niet weet wat er uit komt.
    ik zal voor je duimen dat het allemaal erg meevalt.
    nou hier weinig nieuws.
    druk met wachten.
    ben zelf een beetje grieperig.
    alles zit dicht en doet zeer(keel en neus dan wel te verstaan)
    nou ja hopen dat we het dan gehad hebben voor dit jaar!!!!
    nou het beste allemaal ik ga onder de wol.
    groetjes

14. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Joylinn: Succes bij de VK! Hopelijk is alles nog goed.

@ Naadje: Fijn dat je ongesteld bent geworden en weer verder kan. Hopelijk is het weer snel raak voor je!

@ Daf: Sterkte met je verkoudheid en griep.

15. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Thanx meiden voor jullie reacties! Ik voelde me best rot toen ik het geplaatst had... van daar komt ze weer... wat een zeur. Maar gelukkig herkennen jullie waar ik het over heb. Ben eigenlijk een beetje opgelucht dat ik niet de enigste ben. Dankjewel lieve meiden!
    @ Linde, wat fijn dat er iets gedaan wordt! Het is een stapje dichterbij. Heel veel succes!
    @ Daf, beterschap meid!
    @ Joylinn, veel succes bij de VK! Hoop dat alles goed is!
    Meiden, nogmaals bedankt. Iedereen een fijne dag!

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @joylinn: Suc6 bij de echo ik hoop dat alles goed is.

@Daf: He vervelend dat je grieperig bent. De winter is echt weer in het land. Beterschap.

@Naadje: Fijn zeg dat je huis nu definitief verkocht is, ik hoop dat je huis doorgaat.
    Fijn dat je weer ongi geworden bent en dat je alles nu langzaam een plekje kunt geven. Ik hoop dat het snel raak is voor je.

@sanne: Tuurlijk kun je hier terecht en fijn dat je je beter voeld nu.

Hier hebben ze net de salontafels gebracht. Super!!! Nu alleen het dressoir nog en de voor- en tussendeur en dan is ons huisje weer compleet.
    Dan kunnen we ons gaan richten op de babykamer.
    De nieuwe vloerverwarming is iig heerlijk hihi.

17. ginkel78

ginkel78 Actief lid

20 feb 2011
    301
    0
    0
    Debiteuren Beheer
    Utrecht
    zo heb net een afspraak gemaakt bij de ha kan morgen middag om 14.50 terecht dus ben wel benieuwd wat ze gaat zeggen
    verder weinig nieuws ja druk op zoek naar een nieuwe baan

@Joylinn sterkte bij de echo hoop dat alles goed zit

@Naadje gefeliciteerd dat jullie huis verkocht is en dat je ongi bent geworden nu maar hopen dat je weer snel zwanger mag worden

18. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Linde, fijn dat er nu eindelijk actie ondernomen word. Ben erg benieuwd wat er uit komt. Maar jij zeker!

Joylinn, spannend hoor vandaag de afspraak bij de VK! Hopelijk is alles nog goed.

Ginkel ook voor jouw spannend wat de ha gaat zeggen. Ik hoop dat ze je gaan helpen.

Hier gaat het z'n gangetje, al ben ik nog steeds beroerd. En ik merk dat ik me erg onzeker voel of alles goed is met het kindje in men buik. Ben zo bang het als nog te verliezen. Nou over twee weekjes weten we hoe het er voor staat.

Naadje, Heel erg fijn dat je het nu voor jezelf een plekje kan proberen te geven. En ik hoop en duim dat je erg vruchtbaar bent.

Daf, Sterkte met het ziek zijn meis, hopelijk de enige keer deze winter.

Sanne probeer niet te onzeker te zijn over de berichten die je hier plaatst. Je kan hier alles kwijt en ik snap je situatie erg goed. Het is erg herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Maar ik hoop dat ik je een beetje geruststel als ik zeg dat alles goed is gekomen en bij jouw goed komt.

19. Joylinn

Joylinn Actief lid

21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    dames, goed nieuws, ik ben net in het ziekenhuis geweest om een echo te maken. ik heb er 1 gehad van de echoscopiste en die dacht een bloedzakje te zien wat zou kunnen gaan bloeden in de komende tijd. om dit zeker te weten kreeg ik daarna nog een echo van een gynaecoloog en omdat alles goed was kreeg ik nog even wat 3D echo´s en extra foto´s mee naar huis. Ik had alle tijd dus heb daar bijna een uur gelegen. ze hadden een nieuw echo apparaat en hij wilde wat op mij ´uitproberen´ . ik vond het alang best want ik mijn zoontje nu op 10 manieren kunnen bekijken en alles is nog eens gecheckt.;)

ik moet deze week en volgende week nog rustig aandoen en daarna mag ik weer gaan werken, maar geen zware dingen. maar dat geldt voor alle zwangere dames!:D

20. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    @ Zwabbertje, lief dat je dat zegt! Doet me goed. Die onzekerheid komt met vlagen. Ineens voel ik me dan heel bang en klein worden... heel raar... maar ik weet nu dat het vrijwel normaal is, want het klinkt bij jullie allemaal bekend in de oren. Nogmaals thanx :)
    @ Joylinn, wat super! Hihi en altijd leuk zoveel echo's. Ben blij dat alles goed is en ook met de kleine in je buik. Echt super!! :)
    Had ik trouwens al verteld dat wij 7 december onze pretecho hebben? Hihi vergeet nogal wat haha dus kan best zijn dat ik weer in de herhaling val haha.
    @ Ginkel, heel veel succes bij de HA meid! Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
    @ Naadje, wat goed dat jullie huis is verkocht! Super!!
    Voor alle niet zwangeren, ik zal duimen dat het bij jullie snel raak is!
    Veel liefs!

Deel Deze Pagina