Als ik maandag terug ben van de gynaecoloog dan vertel ik hier wat ze gezegd heeft en wat we nu gaan doen en hoe is het bij jullie met het weer gisteren gegaan hier heeft het wel even gewaaid en behoorlijk geregend en een beetje geonweerd maar de regen was het ergst
Bij ons ging het gisteravond ook even tekeer, maar het duurde niet heel lang. We zijn net bij de verloskundige geweest voor de echo. Alles gaat goed, de kleine was flink rondjes aan het zwemmen. Heel leuk om te zien .
Super lieverd. Dat is zo mooi om te zien. Ginkel spannende dag maandag ik zal voor je duimen. Morgan is Finn alweer een half jaar wat gaat het hard en wat kennen wij elkaar ook al lang.
@ linde, leuk is dat hè, geniet er lekker van. @ Ginkel, ben benieuwd wat ze zeggen bij de gyneacoloog. Succes maandag. @ labamba, wat gaat het hard hè!! Levi is ook alweer ruim 3 maanden. Hihi we kennen elkaar idd ook alweer een tijdje. En leuk is het ook dat het meesten zijn blijven hangen. @ daf, idd klus ze Hier is alles weer ok. Levi is goed ziek geweest van de prikjes. Hij begint nu weer een beetje zichzelf te worden. Gister 1ste werkdagje gehad en t was best leuk. Was leuk om weer ff met wat oudere kids bezig te zijn. Verder alles goed hier fijne dag iedereen.
Lieve meiden, Als eerste mijn excuses voor mijn lange afwezigheid op het forum. Ik heb jullie in de steek gelaten, maar merkte dat dit even het beste voor mij was om me op de komst van ons kleine wonder te richtten en merkte dat de laatste (en nu eerste) weken erg zwaar zijn. Maar wij zijn sinds 5 juni de trotse ouders van een DOCHTER!!! Ze heet Noa Maria Francisca en woog bij haar geboorte 3280 gram Hieronder mijn verhaal van de afgelopen weken, de geboorte en de weken erna. Vanaf mijn verlof ( 14 mei 2012) ging het de eerste week nog redelijk. De tweede week van mijn verlof werd ik ziek en kreeg ik een keelontsteking waardoor ik met erg moe en ziek voelde en niks kon. De derde week ( vanaf donderdag 30 mei) voelde ik Noa minder bewegen en werd mij geadviseerd elke dag naar het ziekenhuis te komen voor een CTG. Deze waren gelukkig elke dag goed, maar wel erg vermoeiend om elke dag naar het ziekenhuis te gaan. Gelukkig mocht ik maandag 4 juni terug op controle bij de gynaecoloog (ik was op dat moment 38 weken zwanger). Bij hem kreeg ik te horen dat hij me meteen wilde gaan inleiden i.v.m. de loslatende placenta bij mijn eerste zwangerschap. Dus nog even snel naar huis wat dingen regelen en spullen pakken en om 16 uur kreeg ik een catheter in mijn baarmoeder ingebracht om de ontsluiting op te wekken. In principe mag je met de catheter naar huis en word je de volgende ochtend in het ziekenhuis verwacht, maar met mijn voorgeschiedenis hadden ze liever dat ik bleef. Dus een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht met weinig slaap en om 1 uur snachts een ontzettende pijn in men buik. Dus weer aan de CTG maar gelukkig ging het met Noa goed en bleek dus dar de catheter gewoon naar buiten wilde. Dat bleek ook om 4 uur snachts toen ik hem op de wc verloor. Om 6 uur had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze geprobeerd mijn vliezen te breken. Dit lukte echter niet en hadden ze het idee om even te wachten tot later op de ochtend. Dus om 10 uur een nieuwe poging om mijn vliezen te breken, wat na veel rommel van binnen, lukte. Toen afwachten of ik vanzelf weeen zou krijgen, maar dat bleek na een uur niet het geval. Dus om 11uur ging ik aan het infuus met weeenopwekkers. Deze zou elk uur 1 stand opgehoogd worden. Hier kreeg ik wel weeen op maar helaas geen verdere ontsluiting. Dit bleek nadat ik om 17 uur smiddags nog steeds op 4 cm ontsluiting zat. Dus na overleg met de gynaecoloog mocht het infuus nog naar stand 6 (wat alleen na overleg mag). Ondertussen bleven de weeen heftig, maar vorderde de ontsluiting nog steeds niet. Ook hadden ze het idee dat ik ontlasting moest hebben dus werd er een klysma gezet. Wat effect had. Maar om 20 uur hield ik het niet meer en heb ik om pijnstilling gevraagd en welke ik om 20.30 uur kreeg. Dit gaf me blijkbaar zoveel rust en ontspanning dat ik in een uur tijd van 5 naar 10 cm ontsluiting ging. Om 21.30 uur kreeg ik persdrang en mocht ik voorzichtig mee persen, maar Noa bleek nog niet goed ingedaald te zijn en hebben ze aardig op men buik moeten mee duwen om haar er om 21.47 uur uit te krijgen. Maar wat is het dan weer een wonder om zon klein mensje op je buik te krijgen en dan blijkt het ook nog een meisje te zijn!! Gelukkig mochten we de volgende dag gewoon naar huis en was onze zoon super trots. In de kraamweek helaas wat opstart problemen gehad. Noa heeft de eerste dagen veel last van het vruchtwater gehad waardoor ze het erg benauwd had en niet wilde drinken. Vandaar op dag 3 met bijvoeden gestart via een sonde. Gelukkig begon ze in de loop van de week steeds meer zelf te drinken en kon we stoppen met de bijvoeding. Echter op de 5 dag bleek Noa toch wel erg geel dat we op controle moesten in het ziekenhuis. Maar gelukkig waren haar waardes goed en hoefde we niet te blijven. We zijn nu 2,5 week verder en ik begin nu een beetje de rust en regelmaat te vinden. Dus nu ook weer tijd op op Zwp te kijken en te lezen. Sorry voor mijn lange verhaal aar vind het toch fijn om met jullie te delen.
Zo en dan mijn banner aanpassen en terug lezen. En proberen vanaf vandaag weer mee te lezen en reageren.
pfff jeetje zwabbertje heftig hoor! gelukkig maar dat nu alles goed is en dat je nu echt kunt genieten! een meid!!!!!! lenthe heeft er dus concurrentie bij!!hihihih nou geniet van jullie dochter en dat ze maar een grote meid mag worden!
Zwabbertje we hebben je gemist. Fijn dat je er weer bent. Wat een schitterende naam en een meid wat leuk heb je van elk smaakje wat. Maar wat een bevalling van hel zeg. gelukkig heb je het goed doorstaan. En gaat het met Noa ook goed.
Fijn wat van je te horen zwabbertje. En gefeliciteerd met jullie kleine meisje en een erg mooie naam zeg. Leuk een meisje erbij. Dat alles maar goed mag gaan na die heftige periode. Fijn dat je weer terug bent.
@zwabbertje: Net op mijn gemakje je verhaal nog een terug zitten lezen (gister kon het alleen vluchtig) maar wat een bevalling zeg! Heftig hoor. Maar je hebt het zo te horen goed gedaan je mag trots op jezelf zijn en je mooie dochtertje natuurlijk. Geniet er lekker van. Oh en zwabbertje ben wel heel nieuwsgierig naar je meisje hoor!! Foto-tje hihi!!!
@ Zwabbertje: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Jeetje, dat is een zware tijd voor jullie geweest. Gelukkig gaat het nu allemaal beter. Fijn om hier weer wat van je te horen!
Meiden bedankt voor jullie lieve reacties. Dat sterkte me in de gedachten dat ik het toch wel goed gedaan heb. En Linde ik hoop dat ik je niet te veel afgeschrikt heb met mijn verhaal. Hoe is het nu met jouw moeder? Ik zal vanavond even kijken of ik een foto van ons meisje kan plaatsen
He Zwabbertje, als eerste GEFELICITEERD met jullie dochtertje en wat een leuke naam!!! Maar wat een bevallingsverhaal zeg!!!! Hoop niet dat ik zo'n één heb, hahaha. Maar goed gedaan meid en fijn dat je weer met ons meekletst. We hebben je gemist!!
@zwabbertje onwijs gefeliciteerd met jullie dochter, en wat een leuke naam zeg gelukkig gaat nu alles goed met jullie en kunnen jullie terrecht op een roze wolk leven. maar men men men wat een bevalling heb je achter de rug met een nare kraamweek. ik hoop dat jullie nu lekker kunnen gaan genieten van jullie kleine meid @alll hier gaat alles zijn gangetje wel langzaam aan voorbereiden op wat er komen gaat zo heb ik al drie dagen last van mijn buik misschien dat ik soms het indalen voel maar dat weet ik dus niet hoop iedergeval dat die kleine man van mij nog even blijft zitten
@ Zwabbertje: je hebt me niet afgeschrikt hoor (al hoop ik natuurlijk niet dat het bij mij ook zo zwaar wordt). Ik ben nog niet echt bezig met de bevalling . Met mijn moeder gaat het nog niet zo goed helaas. Ze is nu wel thuis dus dat is wel heel fijn voor haar. Ik blijf vanacht bij haar slapen om m'n stiefvader een beetje te ontzien. Kan hij vanacht eens rustig slapen. @ Naadje: bij jou schiet het ook al op! Spannend hoor.
@lindedd het schiet inderdaad al aardig op hier, voordat ik het weet zit ik straks ook met de kleine hihi lief van je dat je bij je moeder gaat slapen om je stiefvader te ontzien doe iedergeval rustig aan
Zwabbertje, allereerst van harte gefeliciteerd! En echt een super leuke naam!! Meid, ik hoop echt dat je nu echt kunt gaan genieten van je meisje. Je hebt het zwaar gehad, dus echt mijn petje af voor je! @ naadje, idd bij jou begint het nu ookal echt op te schieten. Voordst je het weet heb je verlof en is de kleine man er. Geniet nog lekker van je bolle buikje want voordat je het weet is ie weg en zal je hem nog missen.