Gestopt met de pil in december 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lieverd86, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    @ lieverd, wat een mooi buikje meid! En leuk is dat he dat shoppen :) Wij wilden gister eigenlijk ook naar de babydump maar helaas is onze auto alweer kapot dus we konden niet gaan. Heb je nog wel wat dingetje gekocht?
    @ Naadje, wat vervelend van die hoofdpijn... ik hoop voor je dat het snel over is. En wel lief van je man dat je hij je masseert ;) is alleen maar fijn hihi.
    @ Zwabbertje, ik snap dat je het druk hebt, geniet maar lekker van al het kraamvisite :) Wel vervelend zeg dat Noa haar ritme helemaal ongedraaid is... hoop dat dat snel goed komt. Kan best zwaar zijn als je niet echt je nachtrust krijgt...
    Hier gaat alles goed. Levi is alweer bijna 4 maanden. Het gaat zooo snel... We genieten nog steeds van hem. Hij groeit zooo hard. Hihi maar nu vind ik het wel steeds leuker worden. Hij lacht zoveel en brabbelt er vrolijk op los. Van zo'n momenten geniet ik echt :d Woensdag gaan we waarschijnlijk naar de dierentuin. Als het weer even meezit. We gaan niet naar Arnhem. Als het zo'n weer blijft, heb ik geen zin om daar in de regen te gaan zitten. Dan kan ik net zo goed thuis blijven. Maja we zien nog wel.
    Fijne zondag nog allemaal.

2. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    @linde, ah wat grappig. Bij welke vestigingen ben je geweest? Wij bij Hoogeveen, was niet wat en bij Hellendoorn, dat is babydump en daar hebben we een leuke babykamer gezien. En om direct sanne te beantwoorden, we hebben wat kleine dingen gehaald. Een Isi mini cosibag, grijs setje hydrofiele luiers en een muziekknuffeltje. Wil nu al elke avond op mn buik laten afspelen om het herkenbaar te maken voor het kindje. Hopen dat het werkt, hihi!!
    En die hoofdpijn had ik ook zo erg en moet nu zeggen dat ik afgelopen week minder last ervan had. Je hebt eventueel bij de drogist een soort roller voor migraine om je voorhoofd mee in te smeren. Dit verlicht de pijn enigszins. Misschien t proberen waard?

@zwabbertje, geniet nog van de kraamvisite ookal is dit soms wel druk! Hopen dat Noa haar ritme snel weer terug heeft.

3. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    @sanne
    ik denk dat jij linde bedoelde over de hoofdpijn, maar dat maakt niet uit

@lieverd
    wat een mooi buikje heb je al wees er maar trots op hihi

@zwabbertje
    geniet lekker van de kraambezoek, en ik hoop dat de kleine gauw haar ritme weer veranderd

@all
    de echo was weer goed, hij ligt alleen maf ook al ligt hij goed ingedaald ik blijf ook elke keer 2 a 3 weken voorlopen dus het zal mij benieuwen of de kleine eerder komt of niet. we zijn er nu iedergeval helemaal klaar voor moet alleen me vogelhuisjes verder afmaken voor op de muren en dan kan de kleine komen

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @lieverd: Mooi hoor je buikje, geniet ervan!!
    Gisteren toevallig ook de babydump onveilig gemaakt maar dan online. We hebben een boxmatrasje besteld want het boxkleed wer te dun. en we hebben een woezel en pip babygym besteld zodat ze op de grond heerlijk kan spelen. Blijft leuk baby shoppen.
    Lijkt me voor jullie idd wel lastig om te shoppen omdat het een verrassing is maar dat maakt het wel weer spannender.

@sanne: Fijn dat je kies/plek waar je de kies had pijn :D over is.
    Geniet van je vakantie. Alweer vrij. Had mijn vakantie achter mijn verlof geplakt dus ik heb niets meer.

@Naadje: Het klokje tikt rustig verder. fijn dat hij al is ingedaald. Ben benieuwd hoor wanneer het mannetje zich aandient.

@Zwabbertje: Geniet van alle aandacht nu. Vervelend zeg dat je meisje haar dag/nachtritme omgooit. Gelukkig is het vaak maar een periode en zit ze hopelijk snel weer in haar ritme.

@lindedd: Hoop dat je hoofdpijn snel minder word. Hoofdpijn is zo vervelend het beinvloed je zo he!

Hier gaat ook alles zijn gangetje. Lenthe doet het super! Ze is momenteel veel aan het slapen de laatste dagen. Dat schijnen ze wel eens te hebben als ze een groeispurt of zo hebben. En mama heeft dus even wat meer tijd voor zichzelf wat ook wel even weer lekker is hoor :D.

5. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Lieverd: wij zijn bij de babypark in Gouda geweest en de babydump in Utrecht. Wel lastig hoor, er is zoveel keus!

@ Naadje: Fijn dat de echo weer goed was! Nu afwachten maar. Ben benieuwd naar de kamer met vogelhuisjes :)

@ Anouk: fijn dat het allemaal lekker gaat met Lenthe.

De hoofdpijn is vandaag iets minder gelukkig. Heb gisteren heel veel water gedronken, misschien heeft dat geholpen. Wel slecht geslapen vannacht, was bij m'n moeder. Vanmiddag nog maar even op bed gaan liggen.

6. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    Sorry naadje ik bedoelde idd linde. Oeps... Het begint voor jou iig echt op te schieten. Hihi. Super leuk!! :)
    @ linde, wat fijn dat je wat minder hoofdpijn hebt. Misschien helpt het idd om wat meer water te drinken. Ik hoop voor je dat je hoofdpijn weg blijft.
    Hier gaat alles goed. Onze auto heeft alleen wat roet in het eten gegooid want we hebben toch een nieuwe gekocht. Een blauwe Meriva. Eindelijk. Hoop dat deze auto ons niet in de steek laat. Met Levi gaat ook alles goed. Hij slaapt Snachts bijna de klok rond. Dus genieten doen we zeker :)

7. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Zo was weer een rustig dagje. Zowel op mijn werk (vakantie periode is nu echt aangebroken en mensen komen nu niet shoppen) maar hier ook zie ik ;).

Vraagje aan de moeders: Hoe was/is jullie dag schema eigenlijk ben ik wel benieuwd naar!

7.00 voeding
    7.30-9.00 slapen
    11.00 voeding
    11.30-14.00 slapen
    15.00 voeding
    17.00-17.45 slapen
    18.30 voeding
    19.00 badje
    19.30 slapen
    22.30 laatste voeding.

En hoe houden jullie ze bezig in de tussenliggende uurtjes dat ze wakker zijn (als je gewoon thuis bent).
    Sorrie soms een beetje onzeker of ik het allemaal wel goed doe (slaapt ze niet teveel/weinig, is mijn ritme wel goed etc)
    En ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat doen.

Kreeg vandaag van het kdv te horen dat ze zo slecht geslapen had en dat ze veel gehuild had.
    Dit net nu Lenthe thuis juist wel goed gaat slapen en eigenlijk helemaal niet zo veel huilt. (voorbeeldig ;)).
    Maakte me onzeker.
    Ze vertelde me dat Lenthe nu op een leeftijd komt dat ze ons kan gaan "manipuleren" Ze gaven wat adviesjes en ik weet dat dat goed bedoeld is en ze willen alleen het beste voor haar maar het maakt me gewoon wat onzeker, doen we het wel goed..

Sorrie moest het even kwijt, even van me af kletsen hihi.

Ik hoop dat alles verder goed gaat met iedereen en dat jullie lekker van de vakantie aan het genieten zijn het mooie weer komt eraan.

kus

8. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Zo de kleine heeft haar laatste voeding gehad, dus even tijd voor jullie maken. (ik verwaarloos jullie helemaal)

Sanne, jeetje Levi alweer 4 maanden, ik wil er nog even niet aan denken. Maar aan de andere kant Levi zal al wel een aantal dingen kunnen? En klokje rond slapen bedoel je dan echt van 7 tot 7, maar hij krijgt toch nog wel voeding om 10 uur. He een Meriva, die hebben wij ook.
    En morgen nog naar de dierentuin?

Lieverd jij gaat alweer richting de 20 weken. En leuk hè die inkopen doen?

Naadje, fijn dat de echo goed was. Maar apart dat je zoveel voorloopt op schema. Is het kindje zo groot of denken ze dat je verder zwanger bent?

Anouk fijn dat Lenthe het zo goed doet en momenteel goed/veel slaapt. Dan kan jij even aan je zelf denken. En geniet dat want voor je het weet eist ze je aandacht weer volledig op.
    Leuk dat je even je dagritme hebt geplaatst, zal hem ook hieronder plaatsen. Al heeft Noa nog geen slaapritme.

Linde, fijn dat je hoofdpijn gister minder was, ik hoop vandaag ook.

Noa heeft gelukkig maar 1 nacht/dagje haar ritme omgedraaid en het gaat nu weer goed.

Vraagje voor de mama's:
    Hoe lang heeft de kleine bij jullie op de kamer geslapen?

Dagritme/voedingen Noa:
    6.15 voeding
    10.15 voeding
    13.30 voeding
    17.00 voeding
    20.00 voeding
    22.00 voeding (Normaal 23.00 uur maar was niet meer te troosten)

Anouk hou je niet vast aan een strak ritme maar laat de dag komen zoals hij komt. De ene keer slapen ze meer als de andere keer. Ben ik ook pas bij de tweede flexibeler mee hoor.

Hier gaat het helaas iets minder met mij zelf. Ik loop al 3 weken met een ontsteking aan mijn grote teen en had gehoopt dat dit vanzelf weg zou gaan maar helaas. Vanochtend naar de HA en deze heeft een snee gemaakt in mijn teen met de hoop dat de ontsteking weg gaat. Ze wil/mag me geen antibiotica geven ivm de borstvoeding. Ik kan nu dus geen kant op, baal, baal.

9. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @zwabbertje: Logisch dat je op het moment wat minder tijd hebt om hier te reageren en dat geeft ook helemaal niets hoor!! Komt vanzelf wel weer als het allemaal wat rustiger is.

Fijn dat je jouw schema ook neer hebt gezet. En ik ga proberen om de dag te laten komen zoals hij komt. Meestal heeft ze (gelukkig) een zelfde ritme iedere dag.
    Soms als ik haar na de eerste voeding (7.00u) weer op bed leg dan slaapt ze door tot 11.00/11.30. Op zich lekker dat ze zoveel slaapt maar ze is dan wel de rest van haar dag haar ritme kwijt en word dan heel jengelig. Ik twijfel dan om haar niet toch rond 10.00u wakker te maken zodat ze toch rond 11.00u haar voeding kan hebben.

Lenthe heeft trouwens een dag of 4/5 bij ons op de kamer gelegen. Daarna herkende ik een beetje haar geluidjes en hoe ze kwam als ze honger had.

10. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    @zwabbertje
    volgens wanneer je laatste menstruatie zou zijn komen we uit op 13 augustus maar toen met de eerste echo werd het naar 24 augustus verschoven en sindsdien bij alle echo's loop ik zowiezo 2 weken voor soms op sommige onderdelen al 3 weken. dus ben benieuwd wanneer de kleine gaat komen.
    en trouwens een goeie vraag van jou hoelang de kleine bij de ouders op de kamer slapen!

@all
    maandag intakegesprek gehad met de kraamzorg, dus dat is ook weer geregeld en strakkies weer naar de vk voor controle

11. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Naadje: Er is dus een goeie kans dat je 2 of 3 weken verder bent? Dan duurt het niet lang meer! Veel succes bij de vk zo.

@ Zwabbertje: Ik vind het alleen maar leuk dat je nog tijd vrij maakt om ons af en toe op de hoogte te brengen :). Gelukkig was het omdraaien van dag en nacht maar 1 dag, hopelijk blijft dat nu goed gaan.
    Wat vervelend dat je een ontsteken teen hebt. Heb ik een tijd geleden ook gehad. Toen zat m'n nagel vastgegroeid aan m'n teen en heeft de pedicure me goed kunnen helpen. Ze heeft hem losgemaakt en daarna heb ik het een tijd schoon gehouden met sterilon.

@ Anouk: Inderdaad leuk dat je het dagritme plaatst van Lenthe. Kan ik ook eens kijken wat me te wachten staat, voel me nog behoorlijk een leek op het gebied van baby's ;). M'n man heeft gisteren met twee collega's een lijst doorgenomen wat je allemaal moet aanschaffen voor een baby. Wel handig :).

@ Sanne: Auto's kunnen inderdaad voor vervelende onverwachte kosten zorgen. Ik heb afgelopen weekend ook een andere auto gekocht. Met mijn auto was niks mis, maar het is een Smart dus daar gaat geen kinderzitje in passen :D. Ik heb nu een Opel Corsa gekocht. Zaterdag gaan we hem ophalen.

12. Sanne84

Sanne84 Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.163
    0
    0
    Brabant
    @ Linde, ojee een opel corsa... die heeft ons vaak in de steek gelaten haha. Ik hoop dat hij dat bij jullie niet doet. Wij zullen wel gewoon domweg pech hebben gehad met die auto. Dat zei de garage ookal. Zaterdag kunnen we de Meriva ophalen. Ben er nu al blij mee :)
    @ Zwabbertje, poeh ons ritme. Meestal loopt het zo.
    Tussen 8.00/9.00 uur de eerste fles.
    8.30/9.30 uur weer ff slapen.
    11.00/12.00 uur fles daarna lekker spelen in de box of bij mama en papa.
    14.00/15.00 uur fles
    14.30/15.30 uur naar bedje
    17.00/18.00 uur fles
    Rond 19.00 uur eventueel nog een badje
    20.30/21.00 uur fles
    Rond 21.30 uur naar bedje en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend 8.00 of 9.00 uur.
    Ik weet dat er normaal gesproken 4 uur tussen de voedingen moet zitten, maar onze Levi vertikt het echt. Hij zet het serieus op een brullen en is dan echt ontroostbaar... Ik wilde daar volgende week woensdag ook met het consultatiebureau over hebben want Levi propt al zijn voedingen voortaan tussen 800 a 9.00 uur sochtend tot 21.00 uur savonds... ik twijfel heel echt of ik het wel goed doe. Maja, nu doen we het maar zo fftjes want hij doet het inprinciepe gewoon kei goed hierop.
    Maar meestal ziet ons schema er zo uit. Wij hebben best een slaapkoppie. Maandag heeft hij gewoon geslapen tot 9.45 uur!!! Dat was echt niet normaal, ben sochtends gewoon gaan kijken of alles nog wel goed was, maar hij lag nog heerlijk in dromenland. En nu wij vakantie hebben mag hij van mij ook best langer slapen. Maja of dit nu weer goed is?? Ik twijfel, maar we zullen het volgende week horen.
    @ Naadje, hihi dan kan het idd goed zijn dat hij wat eerder komt. Hihi ben benieuwd :)

13. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Dankje zwabbertje en sanne voor jullie schematje. heb ik voor mezelf wat meer duidelijkheid en ik zie dat jullie wel ongeveer hetzelfde gaan als bij ons dus we zullen het wel goed doen dan he.
    Toch fijn om even wat vergelijk te hebben.

@lindedd: Het went eigenlijk allemaal heel snel, en raar misschien, tenminste dat vond ik maar je doet eigenlijk alles op je instinct.
    Al moet ik zeggen dat ik soms wat onzeker ben over alles maar ze groeit goed dus het gaat prima.
    Over de uitzetlijst van de baby, de prenatal heeft een speciale uitzet lijst die ik erg handig vond. Je hebt echt niet alles nodig maar wel een makkelijke leidraad. Dit is de link. Uitzetlijst
    Misschien heb je er wat aan.

Zo ik ga weer heerlijk genieten van mijn avondje. Lenthe is inmiddels heerlijk in dromenland.

14. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    Zo ik ben er ook weer meiden.

Het is heel druk op het werk vanwege de vakantie en zieken. Dus veel moeten werken.

Zwabbertje wat vervelend van je teen dat doet echt zeer. Hopelijk lost het zo op en in de soda of biotex met de teen om het vuil eruit te trekken. Beterschap.

Sanne, ik ben erg van een vast ritme en dat heb ik in het begin ook vast gehouden en maakte ik Finn gewoon wakker voor een voeding. Ik voede om de 3.5 uur en begon mijn dag om 6:30 met de eerste voeding. En na elke voeding sliep hij gewoon. Mocht hij wakker zijn dan speelde ik of zelf met hem. Of in het wippertje met een babygym. Speel kleed of de box.

Nu heb ik dit wat meer los gelaten omdat ik nu ook andere voedingen heb. Mijn schema nu.

6:30 fles
    +/- 10 fruithapje
    12 uur fles
    half 4 fles
    half 6 groente/vlees/aardappel/rijst keuze
    9 uur fles met 2 lepels rijstenbloem

Soms krijgt hij tussendoor een nijntje koekje of een rijstenwafel. Net hoe het uitkomt. Ik vond het erg moeilijk om over te schakelen naar ""gewone"" voeding. ik vond de flessen erg makkelijk dan wist je dit is genoeg. Nu ben ik hier ook weer aan gewend en komt de volgende fase weer. Brood eten.:p

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Sanne: oei, ik hoop dat ik dan meer geluk heb met m'n corsa.

@ Anouk: die lijst van de prenatal hebben we :). Aan de hand van die lijst hebben de collega's van mijn man verteld wat echt nodig is en waar je meer of minder van nodig hebt.

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @labamba: Fijn dat ook jij een schematje hebt gezet. Ik heb ook het liefst dat alles volgens een vast ritma gaat en dat doet het ook wel de meeste tijd, maar wat zwabbertje zegt, laat de dag komen zoals hij komt is ook wel fijn. A little bit of both, blijkt het beste te werken bij onze kleine meid.

Lenthe zit nu denk ik even in een "periodetje" ze eet minder goed (laat regelmatig een fles gedeeltelijk staan) en ze werd de laatste dagen weer om 3 en 5 uur wakker.
    Gelukkig heeft ze vannacht weer goed doorgeslapen.

Zo maar weer lekker werken. En hopen dat papa een leuke dag heeft met zijn meissie.

17. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    @anouk, hopelijk sliep ze deze nacht ook goed en de aankomende nachten ook en gaat ze wat beter eten!

Ik ben een dag overtijd en totaal geen gevoel dat ik "ongi" moet worden. Heb geen test in huis en de winkel is dicht, dus ik haal morgen testjes voor dinsdag morgen. Ben morgen 2 dagen overtijd met cyclus van 30dagen kan ik dan savonds testen,maandagavond!?

Hopelijk gaat het met iedereen goed, wil graag op iedereen reageren maar ik heb zo'n zware hoofdpijn dat ik gauw ga liggen.
    Fijne dag allemaal!

18. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Jolanda: O meid, ik hoop zo dat het raak is! In principe kan je gewoon 's avonds testen, maar 's ochtends zit er meer HCG in de urine dus misschien voor de zekerheid toch dinsdagochtend testen? Ik ga voor je duimen.
    Vervelend dat je hoofdpijn hebt. Vandaag maar rustig aan doen.

Ik heb gisteren de felicitas zwangerbox opgehaald. Echt leuk, de eerste dingetjes voor de baby! En 's middags kregen we van m'n zus een knuffeltje van de mol die ik vroeger van het tekenfilmpje kende. Die had ze meegenomen van vakantie. Nu weer een dagje en een nachtje bij m'n moeder. Vanmiddag lekker even met haar buiten gaan zitten.

19. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Oh spannend jolanda! Mijn duimen draaien overuren!!!

20. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    @jolanda, wat spannend zeg, hier draaien de duimpjes ook voor je

Deel Deze Pagina