Hej meiden, Even een update vanuit hier. Het ging niet meer... Ben vandaag naar de huisarts geweest en nu blijkt dat ik tegen een burn out aan zit te hikken. En dit komt merendeel door mijn werk. Het is wel een opstapeling van alles... Ons mam (waar het eigenlijk nog steeds niet zo goed mee gaat), een zware bevalling gehad, Levi moet zeker een helmpje en dan mijn werk waar ik als een pingpong balletje overal heen gestuurd wordt... En dan ook nog eens daar niet kunnen aarden. Vandaag ben ik niet gaan werken... En morgen blijf ik ook nog thuis. Mijn nieuwe manager nam het gelukkig goed op en nu krijg ik snel een gesprek met de bedrijfsarts. Daar kan ik eens goed mijn verhaal kwijt over hoe het nu gaat op het werk... Ik zie het nu ff niet meer zitten... En ik wil zo graag weer de oude worden, maar de spontane Sanne is er nu niet meer... Ik baal van alles... Sorry meiden voor mijn geklaag al lucht dat soms best op en ik weet dat ik hier altijd mijn verhaal kwijt kan. Ik wil het hier in mijn omgeving niet aan de grote klok gaan hangen anders gaan ze straks allemaal dingen denken... Vandaar dat het soms ook langer duurt voordat ik reageer... Mijn excuses iig hiervoor.
Sanne, hier kan je altijd je verhaal kwijt en ik ben allang blij dat je dat heel goed weet. Pff, een burn out, ik zou als ik jou was gewoon eens idd een paar dagen vrij nemen en gewoon écht rust houden, gelukkig heb je gauw het gesprek met de bedrijfsarts en wat je zegt; alles eruit gooien!! Sterkte met je moeder.. Hoe is het nu met Levi verder? Wens je veel succes meid, en je kan hier altijd terrecht Liefss en een hele dikke knuffel van mij!
Pfff jeetje sanne wat vervelend een burn-out. Een jaartje of 5 geleden heb ik er ook eentje gehad en het is niets om je voor te schamen. Lekker je rust nemen en de bedrijfsarts niet over je heen laten lopen. Fijn dat de manager je serieus neemt. En vervelend zeg dan moet ook Levi toch zijn helmpje zo rot voor hem. Maar het is voor een goed doel toch? Zo kun je het ook zien. Gewoon lekker klagen hier hoor!!! Sterkte meid.
He bah Sanne! Wat naar voor je. Inderdaad gewoon je rust nemen en goed naar jezelf luisteren. En wat Anouk zegt, je niet laten overrompelen door de bedrijfarts. Neem de tijd!!!! Sterkte!
@ Sanne: Jeetje meid, wat naar voor je. Het is ook allemaal niet niks wat er allemaal gebeurt. Fijn dat je het er met je manager over hebt kunnen hebben. Hopelijk kan je met de bedrijfsarts goede afspraken maken. @ Jolanda: Fijn dat het goed met je gaat ondanks de zwangerschapskwaaltjes. Ik kijk inderdaad wel uit naar de 20 weken echo. Vind het ook wel heel spannend of het allemaal goed gaat.
Dankjewel voor jullie lieve woorden. Vandaag is mijn beste vriendinnetje langs geweest en gelukkig heb ik door haar mijn afleiding gehad vandaag. Maar nu ik weer thuis ben, ga je er weer meteen aan denken. Ik weet iig dat ik hulp nodig heb anders blijf ik in deze zelfde spiraal hangen. Anouk, mag ik vragen wat voor hulp jij erbij gehad hebt? Of heb je dit op je eigen krachten gedaan? En herken je het misschien ook dat je het ene moment heel vrolijk bent en het volgende momente kun je weer in huilen uitbarsten? Is dat normaal? En hoort hoofdpijn en ontzettend moe zijn hier ook bij? Sorry voor al mijn vragen... Zit eigenlijk met zoveel onduidelijkheden... @ linde, en ga je hier ook vertellen wat het wordt of hou je het liever geheim? Wanneer had je ookal weer de 20 weken echo? Trusten allemaal.
@sanne: Ik heb het zelf gedaan. Simpel door op dat moment mezelf heel veel rust te gunnen en alleen nog maar aan mezelf te denken. Ik heb toen 4 maanden niet gewerkt maar dat had ook te maken met dat ik niet happy was op mijn werk en ik daarom zelfs daar ben weggegaan. Na 4 maanden vond ik het werk wat ik nu ook doe (ben opleiding gaan doen en nu 4 jaar later ben ik opticien.) Ik ben erachter dat werk wel belangrijk is maar niet heel de wereld en dat je vooral happy moet zijn met het werk/collega's die je hebt. En bedenk Levi moet nu misschien wel dat helmpje maar ook daar groeit hij overheen, ook dat komt goed. Misschien moet je eens met iemand goed praten over je bevalling (iemand die niet zo dicht naast je staat) Lucht misschien erg op. Meis gun jezelf rust. Laat je iig door niemand gek maken en denk even alleen aan jezelf!!! (En een huilbui is soms heerlijk ) Ik was overigens ook heel vermoeid en had vaak hoofdpijn. Je mag hier altijd je ei kwijt hoor!! Ook pb.
Dankje Anouk voor al je antwoorden. Idd... Werk is belangrijk maar je moet er idd wel happy zijn. Ben jij wel leuke dingen gaan doen? Ze zeggen dat dat nu het beste is. En idd een huilbui kan heel fijn zijn. Die komen hier ook regelmatig opzetten... Thnx iig voor je antwoorden.
@ Sanne: als jij denkt dat je hulp nodig hebt van bijvoorbeeld een psycholoog, zou ik dat eens met je huisarts bespreken. Die kan je daar vast bij helpen. Ik ben zelf jaren geleden heel goed door m'n ha geholpen (was wel voor heel andere problemen, maar dat maakt niet uit lijkt mij) Wij hebben dinsdag de 20 weken echo. Weet nog niet wie we het allemaal al vertellen, maar jullie mogen wel weten wat het wordt hoor .
@sanne: Graag gedaan, en leuke dingen doen dat werkt zeker. Geniet maar lekker van het mooie weer. @lindedd: Ben erg benieuwd wat het word, of Noa en Lenthe versterking gaan krijgen . Hele dag gewerkt en de hele dag niets te doen gehad natuurlijk. Heel Nederland op het strand. 1 voordeel wel in de airco. Hebben jullie kleintjes ook zo'n last van de warmte? Lenthe wel heel erg. En tot overmaat van ramp komt nu ook haar eerste tandje al tevoorschijn. Ze heeft er zo'n last van en de bijbehorende poepluiers maken het niet beter. Zo'n luieruitslag dat ze heeft en dat in de warmte. Ik zou willen dat ik het van haar kan overnemen. Overigens wel trots dat ze haar tandje krijgt . Vanavond en vannacht slaapt ze lekker bij ons op de kamer, we hebben airco (24 graden) en haar kamertje is gewoon veel te heet (30 graden ). Geniet van het mooie weer!!!
Sanne sterkte en inderdaad de tijd nemen voor jezelf. Anouk, tot gisteren avond ging het nog goed met de nacht kwa slapen. Overdag wil Finn op het moment niet goed slapen te heet denk ik. Hij heeft me vannacht echt wakker gehouden zo zielig want je kunt niks voor hem doen. Hij ligt alleen nog maar in zijn luier. Nu ligt hij gelukkig op bed hopelijk maakt hij een paar uurtjes.
@ linde, ja ik moet eerst ff duidelijkheid voor mezelf krijgen wat en hoe ik dit wil gaan aanpakken... Pyscoloog is meteen zo heftig lijkt me... Morgen heb ik gesprek met mijn oude manager over waarom ik moest gaan. Ik wil daar ook duidelijkheid over. @ Anouk, Ooh ik ken het... Levi zijn eerste 2 tandjes zijn ook in zicht. Hij is er ook behoorlijk jengelig van. Misschien komt het ook wel door de warmte. Hij slaapt Snachts gelukkig wel goed door. Hij ligt nu ook alleen in zijn luier te slapen. Wij hebben helaas geen airco op onze slaapkamer dus bij ons is het boven idd ook 30 graden... Echt veelste warm... @ labamba, ik hoop idd dat finn vanacht dan iets beter slaapt... Tis maar niks die hitte voor die kleintjes... En thnx meis. Het heeft nu denk ik allemaal ff zijn tijd nodig om alles een plekje te geven. Slaap lekker allemaal en sterkte in deze hitte... En thnx allemaal voor jullie steun en lieve woordjes.
hey meiden, hier even gauw een update hihi. de bevalling is erg snel gegaan binnen een 1 uur had ik 10cm ontsluiting de vk was net op tijd bij ons thuis had namelijk ineens al flinke persdrang. nadat de kleine geboren is ben ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat de navelstreng was afgebroken en mijn placenta nog in mijn buik zat, gelukkig hebben ze dit op de verloskamer eruit kunnen halen anders moest ik met spoed naar de ok. verder gaat het allemaal goed met ons drietjes de kleine doet het ook super, hij heeft alleen wel last van darmkrampjes gister zat de kleine man alweer op zijn geboortegewicht hierbij een paar foto,s
@ Naadje: Wat een leuke foto's!! Jeetje, je bevalling is wel snel gegaan. En dan nog naar het ziekenhuis om de placenta eruit te halen, gelukkig hoefde dat niet in de ok. @ Sanne: Succes met je gesprek vandaag. Wel goed dat je nog om uitleg hebt gevraagd.
Geweldig naadje53, gefeliciteerd met jullie mooie zoon en best fijn dat het snel ging, gelukkig is het met de placenta ook allemaal goed gekomen en hoefde je niet naar de ok! Maar wat is jullie mooie zoon's naam? Geniet er van meid, met z'n 3tjes!! Nou hier net de praktijk en dienstdoende verloskundige aan de telefoon gehad, ik had afgelopen dinsdag wat roze/rood verloren en zo ging het bij de vorige miskraam ook, ik dacht de eerste 2 dagen nog ach ik moet me geen zorgen maken heb net het hartje gehoord, maar goed begon toch steeds meer te malen en te twijfelen en dus heb ik nu net doorgezet en gebelt, de vk dacht zelf dat er niets aan de hand was maar mede door mijn voorgeschiedenis kon ze me dit niet graranderen en vond ze het samen met mij een goed idee om voor de 28e even een echo te laten maken. Deze week mag ik gelukkig terecht en de tijd en datum krijg ik in de loop van de ochtend telefonisch te horen.. Ben best gerustgesteld aan de ene kant dat zij denkt dat alles goed is maar kan er niet echt op vertrouwen want zo ging het de vorige keer ook,althans zo begon de ellende.. Hopelijk heb ik deze week gewoon zekerheid! Sorry zie dat het een lang berichtje is geworden. Liefs en geniet van de dag!