@ Jolanda: Fijn dat jullie een goeie klik hebben met de verloskundige. Toen wij voor het eerst kwamen wist ik ook nog niet waar ik wilde bevallen, dat hoefde ik gelukkig ook niet meteen te zeggen. We gaan in ieder geval 15 september naar een open dag in het UMC Utrecht. Prenatale screening hebben wij niet gedaan, maar dat is iets wat ieder voor zich moet beslissen natuurlijk. Fijn dat je over 2 weken al voor de 12 weken echo mag komen. Pff gisteren en vannacht zwaar gehad. Zat gisteren al niet lekker in m'n vel en alles was teveel. Begon bijna te janken toen ik de afwas zag staan (hormonen denk ik?) . Gisteravond naar m'n moeder want daar zou ik vannacht slapen. Het gaat eigenlijk heel goed met haar, maar gisteravond kreeg ze opeens een aanval waardoor ze duizelig werd en helemaal niet meer uit haar woorden kon komen. Heel naar. Gaat nu gelukkig wel weer beter, maar we hebben nietecht goed geslapen. Ze was elk uur wakker en ik dus ook. Ik ga vanmiddag nog maar even m'n bed in denk ik.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat jullie aan zwangerschapsgym of -joga of iets anders hebben gedaan. Ik had van de verloskundige een folder gekregen van samen bevallen en zit daar aan te denken.
jolanda, wat fijn dat jullie een klik hebben met de vk. Wij hebben wel een screening laten doen. Ik moet je zeggen ik stond er volledig achter en was blij dat wij hele duidelijke afspraken hadden gemaakt. Hier heb ik mij echt aan vast moeten houden. Want toen ik eenmaal in het traject zat wilde ik het gevoels matig eigenlijk helemaal niet meer. Wij waren op vakantie en daar liep een meisje met down syndroon, echt zo een leuk kind en eigenlijk heel goed dat ik tegen mijn vriend zei maar als ik zo een kindje kreeg zou ik ook dol gelukkig zijn. Gelukkig kwam in die zelfde week de uitslag dat wij 1 op 5000 kans hadden op een kindje met een afwijking. Wij hebben geen verder onderzoek laten doen. Ik wens je heel veel sterkte want het is en blijft een moeilijk vraagstuk. Ik heb niets gedaan aan puf of hijgles. Ben alleen naar een avond van de vk geweest hoe precies een bevalling in zijn werk gaat. Ik ging vol goede moed de avond in en kwam zowat in paniek eruit. haha. Ik heb het over me heen laten komen en op het moment dat het moet weet je echt wat er van je verwacht word. (met ruggeprik gebruik) kijk ik terug naar een erg prettige bevalling. En ik heb de geboorte heel bewust meegemaakt ik kon orecies voelen waar Finn was in het geboorte kanaal en ik heb gelachen. Dus mijn advies laat het over je heen komen. En denk niet als je de pijn niet meer trekt van de weeen dat je een watje bent als je om pijn medicatie vraagt. Ik heb door de pijn stiller een super fijne bevalling gehad.
@jolanda: Fijn dat jullie een klik hebben met je verloskundige. Geeft een fijn gevoel. Ook wij hebben geen screening laten doen, als ik ouder was geweest dan zou ik dat zeker wel hebben gedaan. Maar wat lindedd zegt dat is iets wat jullie helemaal zelf moeten beslissen. @Lindedd: Fijn dat het toch goed gaat met je moeder. Kan me voorstellen dat het heel intensief voor je moet zijn. Let ook goed op jezelf en slaap lekker bij als je daar de mogelijkheid voor hebt. Ook wij hebben geen puf/hijgles (zoals labamba zegt hihi) gedaan. Achteraf ben ik daar wel blij om. Ik heb het lekker over me heen laten komen en heel cliche idd maar je weet op dat moment precies wat je moet doen. En je kunt op zo'n moment alles aan (al denk je daar op dat moment heel anders over ). Een bevalling is voor iedereen weer heel anders. Ik heb het bijvoorbeeld zonder pijnstilling gedaan maar ook mijn bevalling heb ik als erg fijn ervaren. Iets om nooit meer te vergeten. Maar dat is voor ieders heel persoonlijk natuurlijk.
Anouk, nou net wat je zegt "als ik ouder was geweest had ik het wel gedaan" zo denk ik er ook over en ben blij dat vriendlief daar dan ook achter staat! Leuk te lezen dat je een fijne bevalling hebt gehad, wij hebben het er ook over gehad en willen ook geen puf/hijg les volgen dit omdat miljoenen vrouwen mij voor zijn gegaan en het moeder instinct geeft precies aan wat je moet doen! En ga toch altijd op mijn eigen gevoel af ipv op wat iemand anders zegt dus ga het ook over me heen laten komen. Ben er ook van overtuigd wanneer je rustig de bevalling in gaat, je er vaak ook rustig en fijner mee om kan gaan als bijv. dat je in paniek raakt. Labamba, een moeilijke keuze is het zeker maar gaan het toch niet doen zoals het er nu voor staat dan! Wij zijn ook een jong stel en mijn verloskundige zei dan ook dat de kans wel minimaal wordt maar zeker NIET onmogelijk! LindeDD, ontzettend fijn idd! Wens jou onwijs veel plezier de 15e! Hopelijk wordt de keus wat makkelijker dan voor jullie. Laat ons het zeker weten! Wij hebben 13sept. de 12weken echo, hopelijk schieten de dagen wat op haha ben al weer reuze nerveus en hoop dat ons uk heel goed gegroeid is en het hartje nog mooi klopt! Liefs en goeie nacht!
Anouk, wat super dat jij ook zo terug kunt kijken op een fijne bevalling. Ik was ingeleid en vond die weeen geen pretje. Toch leuk om te lezen dat het ook op de natuurlijke manier zonder pijn medicatie kan. Ik weet nog wel in het einde van mijn zwangerschap dat ik de ene na de andere ramp bevallings verhalen te horen kreeg. Echt hoe onnozel mensen kunnen zijn. jolanda, Ik was toen ik zwanger werd 36 jaar en dan ben je echt een risico groep. 1 op de 385 kans op een kindje met een afwijking. Dat is mede de reden dat wij wel een screening hebben laten doen. Het is een blijft een persoonlijke keuze en zeker als je nog niet de risico leeftijd hebt bereikt is de keuze om het niet te doen veel makkelijker. en heel begrijpelijk ik zou het denk ik ook niet hebben laten doen als ik een stuk jonger was geweest. Wel fijn dat jullie er het zelfde over denken want denkt de man er anders over dan is het helemaal moeilijk. Lindedd, hoe is het nu met je moeder en natuurlijk met jou. Al wat beter geslapen. Wij hebben op het moment vakantie en vertrekken morgen voor een weekje naar duitsland. Helemaal zin in. Even de boel de boel laten en genieten.
@daf , en? Een dag overtijd of inmiddels bannen veranderd en 2dagen overtijd? Nog geen ongi te bekennen!?!? Hier vandaag een 9maanden dagboek gehaald van Marianne Amelink, al wat dingetjes ingeschreven van de 2echos, de eerste afspraak en de positieve testen.. Leuk idee, hebben alle mama's dat hier ook gedaan en à.s mama's? Pff verder zo extreem moe, slaap van 12 tot 11/half12 en smiddags meestal ook nog 2uur wat vanavond 4uur was, nu kan het nog even want dinsdag moet ik weer beginnen en wat zie ik daar tegen op qua slaap! Nouja niet klagen maar gaan ! Liefs en slaap lekker voor zometeen
Hej meiden Sorry voor mijn afwezigheid. Ik heb eerst voor mezelf wat dingen op een rijtje moeten zetten.. Donderdag heb ik een gesprek met een praktijkbegeleider. Dit om alles een plekje te geven. Helaas is nu helemaal zeker dat onze Levi een helmpje gaat krijgen. Levi doet het verder super goed. Ti's zo'n vrolijk mannetje en gelukkig maakt hij veel goed. @ linde, (volgens mij) ik heb wel pufgym gehad. Maar om nou te zeggen dat ik er erg veel aan gehad heb... Nee. T was meer een kletsuurtje. Want met de bevalling was ik opeens alles kwijt. Ik wist niet meer hoe je moest puffen. Je moet echt op je eigen kracht vertrouwen en dan weet je wel hoe je moet puffen en alles. @ jolanda, ik heb ook een 9maandendagboek gehad van Pauline oud. Is leuk om bij te houden. En nu heb ik baby's eerste jaar van Pauline oud.
@ Daf: Ik duim ook voor je! @ Sanne: Wat naar dat Levi een helmpje moet. Gelukkig gaat verder wel alles goed met hem. Hopelijk kom jij er een beetje uit en kun je alles een plekje geven. @ Jolanda: Spannend, volgende week de 12 weken echo! Wij zitten er aan te denken om de korte cursus van Samen bevallen te doen. Dat doe je dan echt met z'n tweeen, maar ik twijfel nog.
LindeDD, spannend is het zeker, kan deze 10 dagen wel wegkijken...weer net zo nerveus als de eerste echo en weer spoken er vanallerlei vragen door mijn hoofd, groeit het goed, klopt het hartje goed!? Pff, om onzeker van te worden dus! Sanne, ik ga duimen voor een goed gesprek met je praktijkbegeleider! Doe rustig aan meid en ben blij dat Levi ondanks zijn helmpje het goed doet! Liefs en een fijne middag allemaal
lieverd nee ik heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad. wel een keer 1 of 2 dagen maar dit nog niet. we wachten af!!!!!!