Gestopt met de pil in december 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lieverd86, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Toen ik vanmorgen opstond (half8), viel ze net in slaap en haar net dat ze tot half 11 geslapen. Beetje fruit gegeten en flesje daarna even gejengeld en toch gespeelt en ze ligt volgens mijn vriend nu weer heerlijk te slapen. Bedankt meiden voor de tips erg nuttig en ga ze uitproberen. Hoop iig dat ze vannacht goed slaapt. Hoop dat het gewoon een fase is.

@lieverd: wat een schattig huisje zeg echt super leuk. Als je tijd over hebt mag je er voor mij ook wel eentje maken hoor hihi.

2. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Anouk, wat vervelend en wat zal je je machteloos voelen. Herkenbaar gevoel. Maar blijf bij jezelf, vaak is je gevoel volgen het beste(al is dat moeilijk snachts als je moe bent).

Linde, jeetje wat ben jij creatief. Mooi hoor!!

Hier weer terug van een dagje weg met de oude "HTS vrienden" van mijn man. Hij is er het hele weekend heen, maar ik had er voor gekozen maar dagje langs te komen. Met zo'n klein hummeltje is het toch fijner slapen in je eigen huis.

3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Jeetje wat is het stil hier, dat heb ik nog nooit zo meegemaakt. Het zal toch niet over zijn het gezellige geklets hiero. Mis jullie meiden.

Nou ja ik ga er maar vanuit dat iedereen druk is en dat het wel weer aantrekt.

Dan vertel ik zelf maar dat alles goed gaat hier met mama en met Lenthe zeker. Ze eet tegenwoordig lekker frui en groentehapje en ze slaapt weer heerlijk (op 1x per nacht na dan) door.

Hoop jullie snel hier weer te zien/spreken.

Kus

4. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Het is hier zeker rustig en ik dacht wacht even met reageren aangezien mijn bericht de laatste was.
    Hoop ook niet dat het over is, vind het juist fijn dat we bij elkaar terecht kunnen en elkaar kunnen steunen en dat als bijna 2 jaar!!

Anouk, Lenthe slaapt dus ook nog niet door snachts??
    En komt ze dan om te drinken of troost zoeken? Wat doe je dan?
    Noa komt ook nog keer snachts, maar wil zo graag de nachtvoeding (lees borstvoeding) afbouwen.

5. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Ik vond het ook al zo rustig, maar had zelf ook weinig te vertellen eigenlijk :).

@ Anouk: Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat bij jullie!

@ Zwabbertje: Dit clubje bestaat inderdaad al bijna 2 jaar!! Hoop dat het nog lang blijft bestaan.

Wij zijn zaterdag naar de informatiedag van het WKZ in Utrecht geweest. Was heel leerzaam over hoe het precies gaat, bevallen in het ziekenhuis. We hebben ook nog een rondleiding gehad en een verloskamer bekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik het er nog wel erg ziekenhuisachtig uit vond zien. Begin november gaan we ook nog bij het Diakonessenhuis kijken. We hebben toch wel besloten dat we het liefst in het ziekenhuis bevallen.

6. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Lieverd: Wat leuk zeg, die vogelhuisjes!!

7. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Fijn dat jullie er nog zijn vind het zo fijn dat ik hier altijd terecht kan en lekker mijn verhaal pos/neg kwijt kan en dat al bijna 2 jaar.
    Heb even terug gekeken aan wie we dat te danken hebben en dat is Lieverd op 18 febr. 2011 om precies te zijn starten zij dit topic hihi.
    Dan is het voor bijna iedereen hier dec. bijna 2 jaar geleden dat we allemaal stopte met de pil :D.

@Lindedd: Leuk dat je in het zkh een kijkje hebt genomen. Weet je toch een beetje hoe en wat. Ik heb achteraf spijt dat ik dat niet heb gedaan. Ondanks dat ik thuis wilde bevallen (en uiteindelijk toch zkh).

@zwabbertje: Lenthe slaapt min of meer door maar komt bijna iedere nacht wel een keertje. Meer dan een speentje in haar mondje doen hoef ik niet want dan slaapt ze wel weer door.
    Ik geef haar eigenlijk nooit meer een voeding snachts (muv afgelopen spooknacht ;)).
    Noa zal uiteindelijk die laatste voeding ook wel laten vallen. Hoelaat geef je haar savonds de laatste voeding?

@sanne: Lees je nog hier? Hoe is het met je meid. Hoe is het nu met de gesprekken gegaan en hoe is het met Levi? Ben zo benieuwd hoop dat alles goed gaat en dat je weer een beetje tot jezelf bent gekomen.

@jolanda: Hoe gaat het met je buikie?

@Daf: Wat doe jij eigenlijk voor werk? (heb je vast al eens verteld ) Doe je ook iets met kleintjes omdat je vertelde dat van het buikje en de tip die je me gaf (die overigens wel werkt thanks), dat je dat op school had geleerd? Hoezo ben ik nieuwsgierig ;).

@lieverd: Vervelend zeg dat je nu nog maar 9 uur over hebt op je werk, of vind je het zelf wel fijn zo?

@naadje: Hoe is het met je en met je mannetje? Al een beetje een ritme gevonden?

@Labamba: Hoe is je eerste werkweekje bevallen? Je treft het wel dat het weer weer minder is nu dat maakt het een stuk makkelijker zo na de vakantie.
    Hoe is het nu met Finn? Is hij nog zo onrustig snachts? Heb je al ontdekt waar het door komt? Misschien even een fase?

Volgens mij heb ik nu iedereen weer eens allemaal gehad? Het is weer een heel verhaal geworden maar goed that's me ;).
    Nu ga ik maar eens lekker aan de poets en heb nog een heerlijk boek voor vanmiddag liggen.

8. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    anouk ik werk bij albert heijn. teamleidster kassa.
    ik heb geleerd voor leidster kinderopvang. toen ik klaar was wilde ik er toch niet mee werken, maar ach diploma is nooit weg.

9. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    Anouk met buikkie gaat het prima, hebben gisterenavond de angelsound binnen gekregen dus luisteren af en toe heerlijk naar het bewegen en het hartje van ons ukkie :)
    Hoe is het met jou en met Lenthe?

Zwabbertje, inderdaad. Heerlijk dat je elkaar al weer zolang kent. Voelt enorm goed om hier terecht te kunnen met al je zorgen ;)!

Liefs

10. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @daf: Groot gelijk je moet doen wat je leuk vind en een diploma ergens van is nooit weg! Ik heb er 3 hihi waarvan ik er maar 1 gebruik.

11. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Jolanda: Fijn dat alles goed gaat. En ik zie dat je op 13 weken, dan kan je echt gaan genieten (misschien deed je dat al wel ;)).

@ Dag en Anouk: Heel herkenbaar die diploma's. Ik ben nu Onderwijsassistent, maar heb ook een diploma voor dierenartsassistent. Daar heb ik eigenlijk nooit wat mee gedaan.

12. labamba

labamba Bekend lid

14 mrt 2011
    633
    0
    0
    @anouk, je hebt helemaal gelijk we moeten echt niet stoppen met posten maar soms denk ik weet niet wat ik moet vertellen. :cool: Finn gaat het goed mee. Kom net terug van de huisarts hij heeft een schimmel infectie op zijn plasser en zakje. En een virus aan zijn ogen. Voor de schimmel hebben we een zalfje en de ogen moeten vanzelf over gaan. Ik dacht goh krijg ik ook te maken met luieruitslag totdat de leidsters op het KDV zeiden volgens ons is het een schimmel en de meiden hadden gelijk. Ja mijn eerste weekje zit er weer op en ik ben echt gelijk weer doodmoe. Ik moet 50 km enkele reis naar mijn werk rijden en omdat ik niet graag in de file sta beging ik om half 8 met werken wat inhoudt dat ik om half 7 de deur uitga en dat brekkt me zo af toe aardig op.

Tevens ligt mijn schoonvader in het ziekenhuis. Hij heeft de ziekte van wegener en heeft nu een long infectie/ontsteking. Straks samen met Finn bij hem langs dat vindt hij leuk. Maar even naar het ziekenhuis is ook weer een rit van zo een 65 km enkele reis....dus jullie snappen hem wel. Morgen weer lekker zwemmen en voor de rest maar een rustig dagje houden. Zal dat lukken ;) wassen, strijken, schoonmaken..... ach zoals iedereen ben ik ook heel druk.

13. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    @Labamba, ookal heb ik hier geen uk rondlopen....ook ik ben een dagje vrij en erg druk met wassen,strijken en schoonmaken in huis hihi. Have fun met zwemmen

@Anouk, inderdaad! Einderlijk in week 13 en kan je eerlijk vertellen dat de échte last pas van me schouders viel vorige week met de 12 weken-echo. Toen wist ik dat alles goed was en ik mocht genieten van ons wonder in
    m'n buik!

14. anoniemz

anoniemz Bekend lid

20 mrt 2011
    539
    0
    0
    overijssel
    oeps bedoel ipv Anouk, LindeDD. Sorry meiden.

15. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Yes Jolanda de 12 weken voorbij. Jeetje heerlijk om deze periode af te sluiten. Geniet ervan!!

Labamba, sterkte met je schoonvader. Niet fijn dat hij zover weg ligt, is dan een hele opgave om even langs te gaan.

Ja, en dan is het zover. Daar zit je dan alleen thuis. Lucas op school en Noa net weggebracht voor haar eerste 3 wenuurtjes op het KDV. Voelt wel raar hoor, maar moet toch echt maandag weer beginnen met werken. Maar gelukkig vangt men moeder volgende week de kinderen op en hoef ik ze pas per 1 oktober echt los te laten.

16. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Labamba: Vervelend dat Finn een schimmelinfectie heeft. Gelukkig gaat verder alles goed met hem. Ik geloof best dat dat vermoeiend is als je werk zo ver weg is. En dan ook nog regelmatig naar het ziekenhuis ver weg, heftig hoor. Sterkte ook daarmee.

@ Jolanda: Fijn dat je lekker aan het genieten bent!

@ Zwabbertje: Zit jou verlof er alweer bijna op. Gaat snel zeg. Fijn dat je moeder kan oppassen. Heb je wel weer zin om te gaan werken?

M'n moeder en stiefvader zijn vanochtend even langs geweest. M'n stiefvader gaat de babykamer behangen en kwam even kijken wat er precies moet gebeuren. Vanmiddag nog maar eens kijken voor behang. We hebben al wel wat leuke dingen gezien, maar gaan toch nog even verder kijken. En dan moet het nog redelijk snel gebeuren, want over 3 weken komen de meubeltjes al, gaat snel ineens.

17. daf

daf Bekend lid

5 apr 2011
    725
    0
    16
    overijssel
    he hallo allemaal,
    wij gaan weer richting huisarts.
    we hadden familiedag en toen kwam het onderwerp kinderen ter sprake.
    toen wij zeiden dat we wel wilden, maar dat moedertje natuur daar iets anders over dacht, toen hoorden wij in ene van 4 neven van mijn man dat het bij hun ook niet wilde, maar dat er ook niets gevonden was.
    2 van hen hebben inmiddels wel kinderen via ivf(of iui of ....), maar wij vroegen ons af of dit dan toeval is of dat er iets in de familie kan zitten waardoor het niet wil.
    ik weet niet of er iets bestaat wat erfelijk kan zijn, maar vragen willen we het wel even.
    ben heel erg benieuwd.
    als ik er nieuws over heb dan horen jullie het zeker.
    nou fijne zondag allemaal!!!

18. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Ja,Linde let maar op vanaf dat je babykamer arriveert gaat het snel!!

Daf, goed dat je stap weer zet richting huisarts, Wie weet is het wel familiair. En hebben jullie een beetje hulp nodig. Ik hoop zo dat jullie verder komen

Ja meiden het is inderdaad voorbij men verlof. Moet er nu toch echt aan geloven. Vind het niet leuk, maar tegelijkertijd ook wel spannend.

19. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Daf: Succes bij de huisarts vandaag! Hopelijk kunnen jullie een beetje duidelijkheid krijgen.

@ Zwabbertje: Succes met werken. Kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet.

20. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Zwabbertje succes met werken!

Labamba hoe is het met je mannetje? Helpt de zalf?

Daf succes bij de huisarts!

En inderdaad meiden, alweer bijna 2 jaar terug gestopt met de pil en al zolang samen aan het kletsen. Zie dat we ook bijna het max berichten bereikt hebben. Dan doen we wel een deel 2 toch? Vind het veel te gezellig hier. Straks komt de volgende ronde bij sommige aan bod hahaha!

Hier gaat het zn gangetje eigenlijk. Vorige week druk in de weer geweest voor de babykamer. T behangetje zit erop en ik heb de commode in elkaar gezet (girlpower!) Een tweede vogelhuisje afgemaakt en een letterbak in hartvorm bekleed voor aan de muur. Ook nog in het ziekenhuis geweest om bloedsuiker te controleren, dit was goed gelukkig. Vrijdag mag ik weer bloedprikken, maar dit is om te kijken of ik antistoffen voor mijn beebje aanmaak aangezien ik rhesus C negatief ben. Afwachten maar weer.
    En Anouk vroeg volgens mij hoe dat zat met minder werkuren. Ik werk in de kinderopvang en door alle bezuinigingen gaat het niet goed met het kinderdagverblijf. Daardoor heb ik alleen nog drie middagen bso en vervallen de ochtenden kdv. Zit nu in de uwv en krijg een aanvullende uitkering helaas. Er is weinig aan te doen, maar geld is toch zo belangrijk in je leven jammer genoeg. T is balen dat we nu moeten opletten wat we kopen en wat kan wachten. Maar goed, t is niet anders....

Nou weer genoeg gekletst geloof ik hihi!
    Fijne dag meiden!

Deel Deze Pagina