Buikkrampen, pijn, bijna geen bloed!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sarah83, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah83

Sarah83 Lid

10 aug 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zwangerschapswens en wij zijn kort geleden begonnen met oefenen. Nu heb ik al ongeveer een half jaar last van vreemde buikpijn rechtsonder in mijn buik ter hoogte van m'n eierstok richting lies, plus mijn menstruatie wil momenteel niet goed op gang komen. Het lijkt telkens alsof het bloed los wil breken, maar er komt bijna niks (enkele druppels op tampon en niet de stortvloed die ik normaal heb ;)

Ik heb al 5 dagen last van dezelfde buikpijn die ik hierboven omschrijf. Omdat ik tussentijds bloedverlies heb gehad rondom eisprong, dacht ik zwanger te zijn en nu last te hebben van krampen vanuit de groeiende baarmoeder. Vanochtend test gedaan op dag 31 cyclus. Normaalgesproken cyclus tussen 28 en 33 dagen, meestal 30. Test was negatief.

Ik begin mij zorgen te maken dat de pijn die ik al geruime tijd heb een verkleving is (endometriose) of iets dergelijks. Ongeveer 3 maanden geleden al bij de HA geweest. Zij zei dat ik me niet meteen zorgen hoef te maken en het waarschijnlijk weer m'n prikkelbare darm is en dat menstruatieklachten in de loop van je leven sowieso veranderen.

Wie kan mij helpen of herkent dit? Ik maak me zorgen en heb het idee dat m'n gestel daar ook niet blij van wordt.

Alvast bedankt!

2. Roseline

Roseline Niet meer actief

Waarom denk je aan endometriose?
    Ik zou gewoon een doorverwijzing aan je HA vragen voor de gyn, want deze onzekerheid is ook niets.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik herken het wel, maar het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er bij jou hetzelfde aan de hand is.
    Ik kreeg opeens last van hele lichte bloedingen, verder wel alle dingen die wijzen op een normale cyclus.
    Ik had na mijn 'eisprong' last van steken in een eierstok (soms rechts en soms links).
    Toen ik onder behandeling kwam van het ziekenhuis bleek dat ik wel gewoon een rijp eitje aanmaak, maar dat dat eitje niet springt.
    Dat werd elke cyclus een cyste en daar had ik de pijn van.
    Netjes na 14 dagen waarop normaal het eitje had moeten springen kreeg ik een lichte bloeding en begon mijn lichaam weer opnieuw met het hele proces.
    Pas toen ik Pregnyl kreeg voor een eisprong kreeg ik weer normale menstruaties en had ik geen cyste pijn meer.

4. Sarah83

Sarah83 Lid

10 aug 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.

@Roseline Ik denk aan endometriose, omdat ik sinds deze vreemde buikpijn ook meer last heb van mijn darmen en mijn blaas. Bijv. op het moment dat ik deze buikpijn heb en ik ga plassen en laat een windje (sorry voor de details) dan krijg ik extra pijnscheuten. Alsof het met elkaar in verband staat. Daarnaast is het ook gewoon een angst. Misschien omdat ik zo graag op een kindje hoop en in mijn leven wel vaker vage dingen/ziektes heb gehad die niet vaak voor komen. Heb jij endometriose of lees ik dat verkeerd in jouw profieltekst?

@Adrianna, zoals jij dit omschrijft herken ik mij wel enigszins in het verloop van de klachten. Ik heb ook pijn vanaf de eisprong tot aan menstruatie. Op dit moment zet de menstruatie voor het eerst niet goed door. Ik heb letterlijk het voel dat er iets op knappen staat in m'n buik. Overal steken en niet lekker voelen. Pregnyl is een medicijn? Zo te zien is de behandeling bij jou succesvol geweest?

Ik ga morgenochtend bellen of er een plekje is bij de huisarts.

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ja, pregnyl is een medicijn, het kont in de vorm van een injectie en ik heb het maar 1 keer in de maand hoeven zetten om voor een goede eisprong te zorgen.
    De behandeling is inderdaad de derde keer geslaagd.
    Je miet vooral op je eigen gevoel vertrouwen...als er dingen anders dan anders zijn en het voelt niet juist dan kun je dat het beste aankaarten.
    Soms is er toch niks en soms is het makkelijk op te lossen als er wel wat is.

6. Roseline

#6 Roseline, 11 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2016
    Endometriose is moeilijk te constateren. En het is een lange weg er naar toe.
    Ik ben er aan geopereerd, maar ze konden het bij mij niet goed vinden. Op nacontrole zeiden ze dat er waarschijnlijk wel een plekje zit, maar daar konden ze niet bij tijdens de operatie. Het zit bij mij in ieder geval niet een zwangerschap in de weg, maar het blijft onduidelijk. Tijdens mijn menstruatie heb ik altijd wel pijn, helaas.

Dankzij een alternatieve arts is het redelijk onder controle..

7. Sarah83

Sarah83 Lid

10 aug 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties weer.

Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest en ik heb een endometriose-cyste op mijn eierstok zitten :(

Over 2,5 week moet ik terugkomen voor een nieuwe echo, zodat er beter onderzoek gedaan kan worden, met een ander echo-apparaat. Ik was ook precies vandaag ongesteld geworden en doordat het slijmvlies dan dikker is, kon de arts minder goed kijken. Er was in ieder geval duidelijk een cyste te zien met weefsel er bovenop.

Ik maak me nu natuurlijk zorgen i.v.m. de kinderwens, maar ik zal af moeten wachten totdat de nieuwe echo er is en er meer duidelijkheid is.

Roseline, ik stuur jou even een privéberichtje.

8. Roseline

@ sarah

Ik heb je een privéberichtje terug gestuurd.

Deel Deze Pagina