Gestopt met de pil in januari 2009. Wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dahlia, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man en ik zijn bezig met het krijgen van een eerste kindje. Ik ben al in januari 2009 gestopt met de pil.
    Nu na een half jaar is het nóg niet raak. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ik leef aardig gezond. Ik rook niet, ik drink niet. Wel heb ik een beetje overgewicht. Ik heb best een lang cyclus, van 35 of 36 dagen ongeveer. En we vrijen iedere dag gedurende een week wanneer ik denk vruchtbaar te zijn.
    Het gaat me niet snel genoeg nu. Wie zit er in hetzelfde schuitje als ik?

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heej meid!

Ik zit niet helemaal in hetzelfde schuitje, maar we zitten wel in de vierde ronde voor een beeb.
    Zorgen maken hoef je je zeker nog niet.
    Binnen een jaar zwanger worden is normaal, dus wat dat betreft heb je nog een paar maanden te gaan.
    Maar goed, je wil zo graag, dat herken ik.
    Dr zit niks anders op dan rustig afwachten en je vooral nog geen zorgen te maken!!

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Smile. Bedankt voor je reactie hierop.

Het verlangen is inderdaad zo ontzettend groot om een baby te krijgen. En als ik iets wil dan het liefst ook gelijk, beter vandaag als morgen.

Ik hoor ook veel mensen om me heen die na één of hooguit een paar maanden al zwanger raakten. Dus dan denk ik: "Waarom gebeurt dat bij mij niet?"

Rond 12 juli word het voor de zoveelste keer weer spannend, want dan moet ik weer ongesteld worden. Dus dat word weer afwachten.

4. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
  5. Levensgenieter

24 mrt 2009
    17
    0
    0
    Friesland
    Hoi Damstertje!

Ik zit in hetzelfde schuitje!
    Ben zelf ook in Januari gestopt met de pil, en het is helaas nog niet raak. Ik vraag me ook weleens af, waarom duurt het zolang?
    Maar als ik anderen hoor die al veel langer bezig zijn, dan dan ik bij mezelf niet zo zeuren.
    Mijn cylus is niet echt regelmatig, tussen de 28 en 36 dagen. Ben deze maand begonnen met ovulatietesten, maar geen eisprong te bekennen! Doe straks mijn 10e test. Misschien heb ik een late eisprong of heb ik hem gemist.
    Maar dit maakt het wel moeilijk, want ik weet gewoon niet wanneer ik vruchtbaar ben.

Nou ik hoop voor ons allebei dat het snel raak is!

Groetjes,
    Linda

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Zindy en Levengenieter.

Ik wens jullie ook veel succes met zwanger worden. Niks aan he om zo lang te wachten. Ik heb zelf in de maand maart een test gedaan: negatief. En verder reken ik uit wanneer ongeveer mijn ovulatie is, en rondom die datum vrijen we veel. Ik vind zo'n ovulatietest vrij duur. Maar als het nog zo lang gaat duren dan schaf ik het wel aan.

7. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi!
    Wat leuk dat er ook een topic is gestart met de 'januari-stoppers'!
    Ik heb ook in januari mijn laatste pil geslikt. Maar na de onttrekkingsbloeding ben ik niet meer ongesteld geworden en zit nu inmiddels op cyclusdag 148... behoorlijk frustrerend!!! Maar goed, wanneer je wel een cyclus hebt en dan vervolgens niet zwanger raakt is minstens zo frustrerend! Ik gooi het zelf maar op het ontpillen en wacht nog maar een maandje af. Dan misschien toch maar even bij de huisarts langs.
    Heel veel succes met alle pogingen ;)

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier nog 1 die in januari gestopt is met de pil. Ruim 16 jaar aan de pil gezeten. Meteen een regelmatige cyclus. Varieert tussen de 28 en 30 dagen.
    Ook bij ons heeft is het nog niet gelukt. Mijn vriend is alleen de weekenden thuis, dus dat schiet ook niet altijd op.
    Waarschijnlijk dit weekend eisprong (volgens de statistieken), dus weer flink aan de klus.

Anders maar eens ovulatie testen gaan gebruiken om te kijken wanneer mijn eisprong is.
    Soms begin ik wel een klein beetje ongeduldig te worden:)

@1979: jeetje dat is lang........

9. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hey ladies,

Ook ik ben in januari met de pil gestopt..heb hem denk ik een jaartje of 8 geslikt..

Gelukkig had ik ook meteen mijn cyclus terug..hij varieert van 32-29 dagen (tot nu toe..) Op dit moment zit ik een beetje op hete kolen, aangezien gisteren mijn NOD was en er nog NIKS te bekennen valt..Gisteren getest..nega.., morgen nog maar eens een poging wagen..

Ook mijn hubbie en ik beginnen zo langzaamaan toch behoorlijk ongeduldig te worden..

@1979..Misschien toch een ideetje om eens bij de huisarts langs te gaan? Een halfjaar zonder menstruatie is toch wel erg lang..

@levensgenieter..Ik herken dat wel een beetje..sommige mensen doen er wel wat langer over en dan denk ik idd ook..niet zo zeuren..maaaaarrr..er zijn er ook genoeg die ik ken waar het binnen drie rondes gepiept was..en dan denk je ook weer..waarom boij ons niet..

Ach ja, we wachten weer gewoon af!

Liefs,
    Anna

10. Chica Chique

20 jan 2009
    14
    0
    0
    ass adv
    Almere
    Hey!

Nou hier een die in december gestopt is. In Januari onttrekkinsbloeding gehad. Daarna heeft het me welgeteld precies 4 maanden geduurt eer dat ik ongesteld was. Uiteraard geprobeerd goed uit te rekenen wanneer ik vruchtbaar was. Dat is nu 3 tot 4 weken geleden. Ik mocht vanaf vorige week ongeveer testen. Ik heb tot nu 5 testen gedaan. Allemaal negatief. Dan zit ik hier op het forum en dan word ik nog onzekerder. Want testen hoeven niet alles te zeggen.... Ik blijf nu gewoon met de vraag zitten waarom word ik niet ongesteld;-((( Ben nu 10 dagen over tijd. Is dit omdat ik gewoon geen regelmatige cyclus heb of ben ik wel zwanger!?!?!?!! GEK word ik er van! Niet normaal meer. En ik wil zo graag. Toevallig zijn al mijn vriendinnen (5 stuks) er een beetje mee bezig. 3 ervan zijn er zwanger, en al na ronde 1!!!! 2 ervan trouwen volgende maand en gaan dan aan de slag! Waarom zit het me niet mee.... Maar goed, ik kan wel een heel boek over deze onzekerheid schrijven volgens mij;))))((((....

Wel fijn te horen dat ik niet de enige ben, al gun ik het jullie natuurlijk van harte dat het toch wat zal opschieten allemaal. Maar ik begrijp jullie heeeeel goed!!!

xxxx

11. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    't Wordt gezellig druk hier! ;)

@ Anna... heel veel succes met testen vandaag! misschien is het wel raak!!!
    Mijn cyclus komt inderdaad wel HEEEEL traag op gang (nu 149 dagen, zo'n 5 maanden). Maar ja, je lichaam werkt al jaren op hormonen uit de pil en nu moet 't in één keer weer zelf gaan werken. Ze zeggen dat het wel tot een jaar kan duren voordat alles weer normaal is in je lichaam... ik heb me maar voorgenomen om bij een half jaar voor de eerste keer naar de huisarts te gaan. Een collega-forum-er was al sneller bij haar huisarts langs gegaan en die werd doodleuk weer naar huis gestuurd met de boodschap 'ga nog maar even afwachten, dat heeft z'n tijd nodig....'

12. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    @ Didiq..Vervelend zeg, dat je 4 maanden op je eerste menstruatie moest wachten..en dat je dan eigenlijk geen pijl kunt trekken op je cyclus is al helemaal lastig! Hoeveel dagen heb je aangehouden? 28? Ik zou gewoon nog even afwachten..en om de 2 of 3 dagen blijven testen (zolang de ongi niet doorzet natuurlijk)..Ik duim iig voor je! En wij komen ook wel aan de beurt!!

Hier nog steeds geen ongi..test vanochtend was nega..dus nog steeds onzekerheid...

We wachten maar weer af..

Liefs,
    Anna

13. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    @1979.. Ik vind het echt super knap dat je zolang kunt wachten! Je moet denk ik gewoon doen waar je je goed bij voelt..En natuurlijk is niet iedere huisarts hetzelfde..Ik had denk ik al 10x op de stoep gestaan..hihi..

Liefs,
    Anna

14. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik had een hele mooie cyclus... zoals in mijn handtekening staat.
    Dus ik dacht echt van 'wat een mazzel heb ik' :)

Maar de vorige cyclus duurde ineens 40 dagen en ik zit nu zelfs op 44 dagen (en op dag 41 negatief getest).

Maar goed... ik wacht wel af. Het schijnt inderdaad zo maar een jaar te kunnen duren voordat je ontpilt bent.

Wel zit ik er over te denken om niet meer aan de pil te gaan, nadat we ons eerste kindje krijgen (als we zo gelukkig mogen zijn tenminste). In ieder geval niet tot we voor ons tweede kindje zijn gegaan. Want ik vind het maar troep... het enige voordeel voor mij, is dat mijn menstruatie een stuk minder pijn doet als ik de pil slik en dat ik precies weet wanneer ik ongesteld moet worden. Maar verder houd ik er helemaal niet van om pillen/medicijnen te slikken...

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Zindy. Kan het ook niet met de hitte te maken hebben dat je nog niet ongesteld bent geworden nu? Misschien raakt je hormoonhuishouding daar wel van in de war.
    Maar ik gun het je natuurlijk van harte als je tóch zwanger blijkt te zijn. Misschien tijd voor nog een testje??? :p

Verder ben ik het met je eens dat de pil echt rotzooi is. Het liefste zal ik hem ook niet gebruiken, maar aan elk voorbehoedsmiddel zitten nadelen vind ik. Ik zie het ons niet tot mijn overgang met condooms doen. Duur en minder lekker. Spiraaltje en alle andere soorten lijkt me ook niks.

Ik heb ook meer buikpijn en zo met ongesteld zijn zonder pil. Alleen met pil was ik ook nog misselijk er bij. Dat is nu wel een stuk minder.

En als ik begin met de pil dan kom ik ook binnen no time een paar kilo's aan.

@ Alle dames. Ik gun het jullie allemaal zo dat jullie gauw in verwachting raken. Ben wel blij dat ik niet de enige ben. Kun je elkaar mooi steunen. Veel succes en ook sterkte voor iedereen.

Wat grappig dat mijn topic zo'n succes word. Net gister opgestart en al zoveel reacties. :)

Groetjes mij

16. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Je bent zeker niet de enige ;)
    Is inderdaad fijn!

Ja, misschien heeft het wel met het warme weer te maken.
    Als ik over een week of twee nog niet ongesteld ben, doe ik wel een testje. Maar ik voel me niet zwanger, heb nergens last van.

Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn!!

Wij gaan overigens trouwen in december (niet omdat we een kindje willen hoor). Ben benieuwd of ik dan een dikke buik heb :D

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok, leuk gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk. Zou leuk zijn als je dan een dikke buik hebt. Mijn man en ik zijn nu een maand of 9 getrouwd. (19-09-2009)

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

#18 Dahlia, 1 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2009
    Ik heb vorige week veel sex gehad met mijn man want toen waren mijn vruchtbare dagen. (rond 12 juli NOD).
    Daarna heb ik steeds dat ik me zwanger ga voelen. Ook herkenbaar voor iemand? Bij elk steekje in mijn buik denk ik: "Zou het?" Terwijl het waarschijnlijk gewoon mijn darmen kunnen zijn of zo. Maarja ooit hoop ik dat er echt een baby gaat groeien. Maar nu denk ik het dus ook steeds bij elk steekje. Maar het zal wel weer tussen mijn oren zitten.

19. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Dank je! :)

De eerste paar maanden maakt ik mezelf ook gek; ik dacht echt dat ik zwanger was! Ik was moe, had buikpijn, duizelig etc.
    Maar het was vals alarm. Je kunt jezelf echt in de maling nemen heb ik gemerkt.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zijn jullie al met ovulatie testen begonnen?

Deel Deze Pagina