Gestopt met de pil in januari 2009. Wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dahlia, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ 1979: Fijn dat jullie een klopend hartje hebben gezien!! Dat geeft alweer een iets positiever gevoel.
    Ook fijn dat je daarna weer terug mag naar je verloskundige.

@ L4ever: Wat een prachtige namen heeft jullie dochter mee gekregen.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vandaag bij het CB geweest. Alles was weer goed. Ze heeft even laten zien hoe goed ze kan buikschuiven, om vervolgens op haar knietjes te spelen, en als "grande finale" moest ze ook even showen hoe goed ze kan staan. Daarna moest mama helpen om weer terug te gaan naar de grond.:D

Ook laten zien dat ze propjes papier met duim en wijsvinger kan pakken, en dat ze dit ook met beiden handen kan.

Ze is nu 9720 gr en 75,5 cm. Netjes op schema.

Daarna de prikjes:(. Ze heeft zich kranig gedragen. Even flink zitten te brullen en schreeuwen, maar daarna was het over (de vorige keer heeft ze de hele weg naar huis nog zitten te gillen:)).

Even mijn nichtje opgehaald, die was ziek thuis, en haar vader moest nog slapen ivm nachtdiensten.

Thuis gekomen fruit gegeven en is ze haar bed in gedoken (rond 10.00) om er vervolgens rond 14.30 er weer uit te komen.

Naar de fietsenmaker gegaan om een fietsstoeltje te halen. Ik wilden graag een Yepp, maar die hadden ze niet. Kon wel besteld worden, maar dat was een week wachten (had ik geen geduld voor), dan maar een bobike. Helaas geen flitsende kleur (kon wel besteld worden, maar dat was een week wachten, en ik wilden hem NU:):D).
    Een rode uitgekozen. Onderstaand is het geworden:

3. 1234

1234 Niet meer actief

Hoi Gwenolyn en 1979,

daar ben ik weer...

Gwenolyn, ja dat vind ik zelf ook hoor, dat ze niet overleden lijkt op die foto's. Maar ik moet zeggen dat dat alleen kort na de geboorte zo was. Toen er een paar dagen verstreken en ook de obductie had plaatsgevonden, was ze heel snel achteruit gegaan lichamelijk. Haar velletje stroopte steeds meer op en je kon alles daaronder zien, rode plekken, die later bruin werden (oud bloed). Wij konden er goed naar kijken maar voor anderen kan dit als schokkend worden ervaren. Zo'n lichaampje ontbind zo snel.

De placenta kwam gelukkig meteen met een klein beetje persen. Ik werd er idd al op voorbereid dat het kon zijn dat hij vast kon zitten en het onder narcose eruit moest. Dat is me lekker allemaal bespaard gebleven.

De uitslag krijgen we op 8 maart, wat het nou geweest is. Maar vermoedelijk was het een placenta-infarct. Dat hebben we al te horen gekregen bij de nacontrole. De placenta bevatte witte puntjes. En als ik google dan lijkt het erop dat ik pre-eclamsie had, want ik had wel wat van die kenmerken. Zoals hoge bloeddruk, eiwit in de urine en oedeem. Zoiets zei de gyn ook al. Dus we zullen het allemaal horen op 8 maart. Dan is ook de obductie-uitslag binnen.

Mooi dat het goed gaat met Joenna. Hoe gaat het met het staan nu? Nog steeds valpartijen?
    Hoe ging het met de prikjes? En zit ze mooi op schema met haar gewicht? EDIT: lees dat ze dat inderdaad is. Het schiet al op he, ze word al bijna 1 jaar.
    Mooi fietsstoeltje hebben jullie uitgekozen. Heeft ze er al ingezeten?

@ 1979, gefeliciteerd met je goede echo. Mooi, een kloppend hartje. Dat alles nu wel goed mag blijven gaan! Hoe voel je je verder? Ook last van misselijkheid of valt dat wel mee...

Wij willen ook gewoon verder blijven gaan voor een kindje. De kinderwens blijft, ook al zijn we natuurlijk kort papa en mama nu. We willen zo graag voor een kindje zorgen en lichamelijk moet dat kunnen, ook volgens de gyn. Geestelijk moeten we natuurlijk nog het één en ander verwerken. We zijn nu niet aan de voorbehoedsmiddelen. En we proberen eerst zelf. Ik vloei niet meer dus we kunnen weer. :D Even geen zkh meer, ben dat helemaal zat nu. Ben weer begonnen aan pillen tegen insuline resistentie: metformine. Was heel erg bang voor de bijwerkingen maar tot nu toe valt het mee. Gisteren 2x diarree gehad. Maar dit kan ook meehelpen om sneller zwanger te worden, die metformine. Ben benieuwd wanneer het ons weer gegunt mag zijn.

4. 1234

1234 Niet meer actief

Hoe gaat het met jullie?

5. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi L4ever! En Gwenolyn natuurlijk!
    Hier gaat alles goed hoor! Bijna alweer 10 weken zwanger... Voel me best goed! 22 maart hebben we de volgende echo, voor de combinatietest. Verder eigenlijk weinig te vertellen ;)

L4ever, jullie mogen overmorgen op gesprek in het ZH? Ik hoop dat ze jullie meer kunnen vertellen!

Xxx

6. 1234

1234 Niet meer actief

Deel Deze Pagina