Gestopt met de pil in januari 2009. Wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dahlia, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeikeJ

MeikeJ Lid

8 jul 2009
    12
    0
    0
    Noord- Limburg
    Hoi Hoi, Ik ben nieuw hier, dus zal me eerst eens voorstellen..
    Ik ben Meike, 25 jaar en getrouwd. In januari ben ik gestopt met het slikken van de pil ( na 7,5 jaar) omdat mijn man en ik graag een kindje willen. Op 30 april werd ik pas voor het eerst weer ongesteld, heel vervelend..
    Ik ben nu zo'n 7 dagen over tijd en heb vanmiddag een test gedaan, maar die was negatief...

Als ik over een paar dagen nog niet ongesteld ben ga ik nog maar eens een test doen... Niet fijn om zo in onzekerheid te zitten!!!!

Liefs Meike

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Meike,

welkom op dit forum en dit topic. Ik ben ook 25 jaar, getrouwd en sinds januari van de pil af. Dus dat hebben we met elkaar gemeen. :)

Ik ken het gevoel dat jij ook hebt, dat je steeds maar weer ongesteld word, terwijl dat niet de bedoeling is. Het is erg frustrerend en ik word er erg onzeker van. Maar we blijven maar hopen...

Ik wens jullie ook veel succes met zwanger worden, dat het maar gauw zal lukken.

Groetjes!

3. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    hallo allemaal,

Ik ben ook in Januari gestopt met de pil, ik zit niet helemaal in het zelfde schuitje als jou damstertje, daar in tegen is mijn cyclus sinds ik gestopt ben met de pil altijd 28 dagen geweest en 1 keer 29 dagen, dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken denk ik???

Maar bij ons is het zo moeijlijk want mijn vriend is vrachtwagen chaffeur en rijd international dit betekend dat hij 1 dag in de week thuis is en dat is op zondag en maandag vertrekt hij weer, dus voor mij hebben die ovu testen enzo helemaal geen zin, ik moet in dit geval ook gewoon geduld hebben, maar dat is heel moeilijk en indd net wat je zegt iedereen is binnen een paar maanden zwanger en jij dan nog niet. gelukkig heb ik hier waarschijnlijk wel een verklaring voor. en daarom maak ik me nog niet echt zorgen.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Flower,

jij ook welkom bij de club. Wel lastig dat je dan niet altijd kunt 'klussen' tijdens de vruchtbare dagen als je vriend met de vrachtwagen weg is.
    Veel succes met zwanger worden.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Die van mij is ook internationaal vrachtwagen chauffeur. Soms een keer doordeweeks thuis (maar dat is een zeldzaamheid), maar vaak op vrijdagavond/zaterdagochten thuis, en dan zondagmiddag/maandagnacht weer weg.
    Ik wilde wel OV testen gaan gebruiken, maar alleen als ik weet dat in het weekend mijn eisprong zou vallen. Anders heeft het inderdaad geen zin.

Soms vraag ik me wel eens af hoe snel andere vrouwen van internationaal chauffeurs zwanger zijn geraakt.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @Flower83: Er is een apart Chauffeursvrouwen topic. Ik heb net daar de vraag gesteld hoelang het bij hun ongeveer duurden.

7. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    hoi gwenolyn

Wat grappig nog iemand die in het zelfde schuitje zit, en bedankt voor die topic ga ik daar zo even lezen. het is wel frustrerend he af en toe.wanneer ben jij gestopt met de pil dan??

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben ook gestopt in januari.

Ik vind het soms ook frustrerend. Iedereen in mijn omgeving lijkt zo zwanger te worden......Dat zijn geen internationaal chauffeurs vrouwen;). Afgelopen weekend zou ik (volgens mijn onderschrift) mijn eisprong hebben gehad. Ben benieuwd, maar zal wel niks zijn geworden.

Als ik weet dat in het weekend mijn eisprong zou zijn, wil ik wel OV testen gaan gebruiken. Of als we vakantie hebben rond mijn vruchtbare periode. Anders heeft het toch geen nut. Dan is het nog frustrerender dat je maar 1x per maand een vruchtbare periode hebt (en die vallen bijna altijd doordeweeks:D:x).

9. MeikeJ

MeikeJ Lid

8 jul 2009
    12
    0
    0
    Noord- Limburg
    Hoi Barbara, bedankt voor je reactie.
    Ben jij na het stoppen van de pil wel meteen weer ongesteld geworden? Ik werd de eerste 3 maanden niet ongesteld...

Jij ook heeel veel succes!

Liefs Meike

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Doen jullie trouwens iedere maand een zwangerschaptest?

Ik heb 1x gestest, omdat ik 5 dagen overtijd was (Ben tot nu toe altijd regelmatig geweest sinds het stoppen met de pil). Nog geen 3 uur later hardstikke ongi:D. Had ook gezonde stress van mijn werk, dus dat zal het wel geweest zijn.
    Verder heb ik nog nooit getest.

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, met jullie geklets samen zijn jullie al een echte club geworden. Heel gezellig!

Omdat jullie topic inmiddels echt is uitgegroeid tot een heerlijke club, schuif ik jullie topic door naar de Zwanger Worden Clubs.

Heel veel kletsplezier aldaar :D!

Groetjes,
    Josien

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Meike,

ja ben wel steeds ongesteld geworden tot aan nu. Elke maand wel. Soms 36 dagen en nu was het maar 31 dagen. Heel verschillend.

Maar dat jij de eerste 3 mnd niet ongesteld werd hoeft niets te betekenen hoor.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Gwenolyn. Nee doe lang niet elke maand een test. Eén keer gedaan in de maand maart geloof ik. Toen dacht ik dat ik overtijd was maar dat was nog mijn onregelmatige cyclus achteraf. Komt dat mijn cyclus steeds regelmatiger word en ik bijna wel weet wanneer ik weer ongesteld word. Doe pas een test als ik verwacht had al ongesteld te zijn.

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok leuk!!! :D

15. Chica Chique

20 jan 2009
    14
    0
    0
    ass adv
    Almere
    Hoi MeikeJ,

Ik ben dan in december gestopt maar mijn eigen ongesteldheids kwam bij mij na 4 maanden. Dus heb ik uitgerekend waneer ik vruchtbaar zou zijn. Ik heb het heel breed gehouden omdat ik natuurlijk niet wist wat mijn cyclus is. Uiteindelijk bleek dat ik precies op dag 14 een eisprong had. Helaas ben ik niet zwanger geworden. Nu ben ik eigenlijk alweer 3 weken overtijd. Maar goed aangezien ik nega getest heb (met Kruidvat) en geen regelmatige cyclus heb, ben ik alleen maar onzeker. Dus ik ben nu langer als 6 maanden gestopt met de pil, en pas 1x ongesteld geweest. Ik wilde vanmiddag naar de HA maar die zat helemaal vol... Misschien ga ik morgen dan.....

x

16. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

En ben je al geweest?? Hihi..

17. Chica Chique

20 jan 2009
    14
    0
    0
    ass adv
    Almere
    Hoi Eliesah,

je wilt het werkelijk waar niet geloven! Ik ben niet zwanger hoor, maar het duurde toch zolang dat ik weer ongesteld werd. Dus ik die afspraak gemaakt voor vandaag (donderdag, kon niet eerder terecht). Dus ik zit daar vanmorgen één en ander uitgelegd, en ze verwijst me door naar de gynacoloog voor een onderzoek om te kijken hoe het kan. Ze verwacht niks ernstigs omdat ik in ieder geval 1x wel ongesteld ben geworden maar ze zegt wellicht heb je wel luie eierstokken o.i.d. Ook zei ze dat je wel vruchtbaar kán zijn terwijl je niet ongesteld word. Ik dacht eerst dat het een fabeltje was, maar dat zei ze echt. Afijn, ik kom op mijn werk, bel de gyn maak een afspraak voor a.s. dinsdag en ga met mijn werk aan de slag. Opeens krijg ik buikpijn, ik dacht echt dat het van de zenuwen was voor de gyn. Na een half uur ging ik naar de wc, en wat trof ik daar: mijn ongsteldheid!!!!! Snap er niks van. Maar goed, de dok raadde me wel aan vanwege onregelmatige cyclus om bij Kruidvat de ovulatietest te halen. Ik kan het wel een beetje uitrekenen, kon ik vorige keer ook, maar voor de zekerheid.

Ik hoop dat het deze ronde gaat lukken!!!! Thanx voor je interesse!!!!

dikke kus!

18. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Haha, dat zul je altijd zien ja. Nou wel fijn dat het is gekomen, nu kan je weer fris aan een nieuwe ronde beginnen ;)..

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn test van vanochtend. Al een weekje het gevoel dat ik ongi moet worden, en dit herken ik helemaal niet. Ben meteen regelmatig tussen de 28 en 30 dagen. Als ik al het gevoel heb dat mijn ongi komt, is het ook meteen dezelfde dag.
    Ik had nog een test liggen, en tja, kan het eens proberen. Stond mijn tanden te poetsen en binnen een minuut verscheen de 2de lijn:$. Stikte bekant in de tandpasta:D
    Zou het nu echt zijn? Zo onwerkelijk.......

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Gwenolyn. Ik hoop het van harte voor je. Wanneer doe je een tweede test om te weten of het écht, écht zo is? Alvast gefeliciteerd! :)

Deel Deze Pagina