Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Carrie, wat een leuke foto's weer van sanna, en ik blijf het zeggen maar ze heeft echt prachtige ogen!
    Zal inderdaad wel gek zijn om weer aan het werk te gaan, ga jij op je werk kolven of ga je stoppen met de borstvoeding?

@Moon, lekker dat je weer kan gaan werken, dan heb je toch wat afleiding. Wel balen dat jullie niet het complete schadebedrag krijgen, maar ik denk dat het wel fijn is dat jullie dit dan kunnen afsluiten.
    En ik duim voor je dat er deze ronde iets heel positiefs gaat gebeuren!

@Flippo, ik duim ook voor jou meid, dat er heel onverwachts een heel mooi kerstcadeau is voor jullie. Al snap ik heel goed dat je zelf uitgaat van het negatieve, zodat de klap minder hard aankomt.
    Heerlijk he om je huis weer helemaal in kerstsfeer te hebben, daar kan ik helemaal vrolijk van worden.

@Lief, hoe was Londen?

Ik heb gister nog een goed gesprek gehad met de verloskundige. Het was wel even moeilijk omdat ik natuurlijk over de bevalling moest praten, en stom genoeg heb ik het daar nog steeds moeilijk mee. Maar verder was het vooral leuk om Nicholas daar te laten zien.

Met het eten van Nicholas gaat het nog erg wisselend, de ene dag heeft hij keurig 8 voedingen, maar dan de volgende dag weer 11. Maar ik heb gister besloten om er maar niet meer zo op te letten, want dat past gewoon niet bij me. Ik vind dat als hij honger heeft hij moet kunnen eten, dus dat doe ik nu gewoon. Ook denk ik dat als hij niet meer zoveel spuugt hij vanzelf minder gaat eten. Want soms spuugt hij bijna een hele voeding uit, dan lijkt het mij logisch dat hij snel daarna weer wil eten. Dus ik heb voor volgende week een afspraak met mijn huisarts gemaakt en zal haar mijn theorie voorleggen:p en dan hoop ik dat hij iets voor het spugen krijgt, want naast dat het zielig is voor hem was ik me en ongeluk:D

2. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    Ha meiden, lees later even terug hoor maar Londen was leuk! Wel vermoeiend zo heel vroeg heen en laat terug vliegen ;) Maar we hebben echt alles kunnen zien en doen dus das prima!

Ik ben nog een klein beetje ongesteld dus hierna kunnen wij eindelijk ook weer een kansje wagen! Was echt fijn een ronde rust maar nu wil ik ook wel weer kans maken, ik kan het weer allemaal aan ;)

3. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, wat fijn dat je het leuk hebt gehad. Zijn jullie lekker gaan shoppen in Londen of meer cultuur gaan opsnuiven?

Ik heb weer nieuwe foto's van Nicholas in mijn album gezet.
    Ik was al een tijdje aan het zoeken naar mooie kleren voor Nicholas voor kerst, want kerst wordt bij ons heel uitbundig gevierd. Maar ik kon steeds maar niks vinden, de winkels hangen vol met jurkjes voor meisjes, maar voor jongens is er echt heel weinig. Dus ik baalde een beetje, want ik wil toch wel iets speciaals voor zijn eerste kerst, nu heb ik bij de H&M een te overdreven pakje voor hem gekocht, het is een kruippakje, maar dan in het zwart/wit zodat het op een smoking lijkt:D Later als hij groot is en de foto's ziet zal hij me dit niet in dank afnemen:p

4. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    JufD: ik heb dat pakje gezien, wel heel schattig volgens mij! Ik heb voor Sanna een mooie jurk uitgezocht, foto's volgen na kerst uiteraard.
    Ik ga niet kolven op m'n werk. Ben nu al fles aan het geven overdag. Ze zit nu op 5 voedingen per dag waarvan 2 met de fles. Dat gaat gelukkig heel goed alleen mijn borsten moeten er nog wel aan wennen. Ik blijf trouwens 's ochtends en 's avonds borstvoeding geven.

Flippo: ik duim ook voor je hoor! Je weet maar nooit, er is altijd een kans maar natuurlijk uit zelfbescherming een slag om de arm houden. Zou niet leuk zijn om met kerst verdrietig te zijn. Mocht het niet zo zijn dan is het niet alleen nieuwe ronde nieuwe kansen maar een heel nieuw jaar nieuwe kansen!!! En mocht het wel raak zijn dan is dit gewoon een heel mooi kerstkado aan het einde van een enerverend 2010.

Lief: mooi dat je het leuk hebt gehad! Een stad bezoeken is altijd vermoeiend maar wel erg leuk vind ik. Voor jou ook heel veel succes komende maand, mijn duimen draaien.

Moon: hoe gaat het? Heb je alweer gewerkt vandaag? Rustig aan hoor. Kan me voorstellen dat je nu niet op drukte van je schoonzusje zit te wachten, aan de andere kant heb je wel genoeg afleiding denk ik!

Hierbij alvast een kerstgroet van Sanna :p
    Merry Christmas!

5. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    Wat een mooie foto's weer van jullie kleintjes!!

Moon, ging het werken weer een beetje?
    Flippo, hoe is het bij jou? Waar zit je ergens in je cyclus?

Ik heb morgen we er een afspraak bij de gyn! Heb er wel zin in haha, wil wel eens weten wat ze gaan zeggen en eventueel doen. Al weet ik 100% zeker dat er nog geen IUI ofzo gaat plaatsvinden.. ergens fijn natuurlijk dat dat niet nodig blijkt maar heb zelf wel het idee dat het zo niet gaan lukken. Maarja we doen maar wat de dokter zegt he ;)

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Lief: Heel veel suc6 bij de gyn morgen meis.... ben benieuwd wat ze gaan zeggen! Hopelijk kom je met een voldaan gevoel er vandaan... Ik duim voor je :)
    Ik zit overigens nu 3 of 4 dagen na mn eisprong :) Dus zit weer op t wachtbankje te wachten... naja te wachten... ik wacht eigenlijk helemaal niet, heb het veels te druk met allemaal andere dingen zoals het voorbereiden van de kerst en oud en nieuw en de verjaardag van mn papa die gisteren jarig was, en de verjaardag van mn stiefmama die vandaag jarig is en de verjaardag van mn schoonmoeder die volgende week maandag jarig is en de verjaardag van mn neefje die 1e kerstdag 1 word... En volgende week kerstinkopen doen met een goede vriendin van me in Utrecht.... dus zoals je leest... druk druk druk druk :p
    Moet nog wel komende maandag progesteron laten prikken en heb daar dinsdag of woensdag de uitslag van, die laat ik hier nog wel weten :)

7. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    Ja daar ben ik benieuwd naar! Ik vind het maar stom dat ze dat bij mij niet prikken eigenlijk... maar ben ook wel een beetje te 'lief' om dat te eisen. Ik denk dan; tja zij zullen het wel weten he wat ze moeten doen enzo...

Mja ga morgen trouwens wel om onze uitslagen op papier vragen! Die ene afspraak dat ik bloeduitslagen kreeg en vriend zaaduitslagen waren zoveel cijfertjes en wil het graag nog wel eens rustig bekijken (en stiekem vergelijken met uitslagen op het forum hier natuurlijk ;)). Verder wel over mijn bruinverlies gaan we het nog hebben en wil ook wel aangeven dat ik ineens toch wel langere cyclussen heb voor mijn doen... Mja het is natuurlijk heel normaal 30 - 32.. maar als je mijn cyclussen daarvoor dan ziet is het voor mij wel lang :p

8. Flippo123

@Lief: Ik duim voor een goede uitslag vandaag!!!! En hopelijk komt de gyn met een plan waar jullie je in kunnen vinden.
    Ben stiekem wel benieuwd naar de daadwerkelijke cijfertjes :)
    En meis... Lief is je naam, maar je mag (en zeker als het om jezelf gaat) best even wat minder lief zijn hoor en eisen stellen tegenover de gyn!

9. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Zie mijn handtekening!!

10. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, ik ben heel benieuwd hoe het bij de gyn was. En zoals Flippo zeg, lief zijn is goed, maar na al die tijd mag je best wat eisen bij de gyn.

@Flippo, jij ook al zoveel verjaardagen in december, hier is ook bijna de hele familie in december jarig. En fijn dat je het zo druk hebt, dan zit je inderdaad niet zo letterlijk te wachten.

@Inge, leuk dat je weer even langskomt! En wat spannend dat je eerste iui eraan komt. Ik duim voor je! Laat je wel nog weten hoe het is gegaan?

Wat een weer is het hier, sneeuwt het bij jullie ook zo? Ik heb een poging gedaan om met de kleine naar buiten te gaan, maar het is toch wel lastig met een kinderwagen door de sneeuw. Maar het ziet er hier wel heel mooi uit.

11. Flippo123

@Inge: Spannend!!!!!!

@jufD: Mijn bijscholing is afgelast vandaag door t slechte weer :p onverwacht een vrij dagje dus :)
    Soms vind ik t wel jammer dat alles in december valt bij ons.. wordt af en toe echt te druk!

@All: Mijn NOD is 1e kerstdag... vorig jaar viel mijn NOD ook op 1e kerstdag alleen moest ik toen met de primolut beginnen om mn cyclus af te breken... zal dit jaar de kerstman wel een mooi kadootje komen brengen? (Denk t niet maar goed...)

12. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    Spannend Inge!!!
    Flippo, ik hoop echt op een mooi kerstcadeautje voor jou hoor!!
    Juf, hier ook sneeuw maar tis nog wel te doen... al heb ik wel van die enge glibbers gemaakt op de fietst de laatste paar dagen ;)

Nou vandaag bij mij:

Over 3 mnd heb ik weer een afspraak, heb utrogestan voorgeschreven gekregen vanaf eisprong tot tja.. hopelijk na positieve test of anders tot het bruin weer komt. Daarom ook over 3 mnd al terug ipv half jaar. Heb genoeg voor 2 maanden geloof ik meegekregen (of althans het recept, moet het nog ophalen ;)).

Ook heeft ze de uitslagen nog ff voor me opgeschreven omdat ik dat graag nog eens wilde zien. Dus beter kon de afspraak niet, heb alles wat ik wilde;)

Oja waar we voor gingen: dus 44% kans om zo natuurlijk zwanger te worden komend half jaar ofzo en met IVF en IUI lag dat percentage lager (ik dacht 42% IVF of als het iui met hormonen was, iui zonder hormonen lag dacht ik op 38%) maar ben niet zo goed in cijfers onthouden ;) Onder 30% gaan ze geloof ik behandelen als ik het goed heb..

En ik denk zelf niet dat dat bruinverlies zorgt dat ik niet zwanger wordt, eerder andersom: omdat er geen innesteling plaatsvind wordt het baarmoederslijmvlies al wat vroeg afgestoten. Maarrr wil natuurlijk alles proberen! Zij dacht dit zelf ook.. dus dat ik nooit een innesteling heb gehad nog. En tja bij sommige heeft het gewoon tijd nodig zei ze.

Ik heb dus eindelijk mn uitslagen van dag 3 bloedprikken:
    FSH 6.4
    AMH 3.3
    Oestradol 93
    Voor mij heel belangrijk gezien de vroege overgang van mn moeder.

En van vriend:
    volume 6 ml
    concentratie 69 miljoen (moest boven 20 zijn maar kan ook tot 225 miljoen gaan, dan vind ik het toch niet zo goed als ze zeiden?)
    bewegelijkheid: 62% (moest boven 50% zitten, ook niet suuuperruim dus?)
    VCM was dan volgens mij 250 miljoen (maar dat heeft ze nu niet opgeschreven maar weet ik nog van de vorige keer, maar dat zal dan wel 25 miljoen zijn, ander is dat zo hoog?).

Ze sturen je altijd 6 maanden weer naar huis als alles goed is, dus ik ben wel blij met maar 3 maanden en nog wat medicatie. Toch het gevoel dat ik niet helemaal in het diepe donkere gekiept wordt :)

Maargoed we gaan er gewoon weer voor, na dit maandje rust heb ik er ook weer zin in en die medicatie en het feit dat ik nu ook weet dat mn eileiders gewoon doorgankelijk zijn geeft weer wat extra hoop!

13. Flippo123

@Lief: Hopelijk hebben die bolletjes een goed effect en hoef je niet terug te komen :D
    Over die zaaduitslagen... dat is echt wel goed hoor meis :) de VCM moet boven de 10 zitten, dat is mooi en de beweeglijkheid... ik heb nog nergens gelezen dat dat hoger is dan max zon 80% dus met die 62% zit je heel mooi :) (ondergrens is 40% trouwens :)) de aantal ml is ook normaal en de hoeveelheid zaadjes is 69mljn per ml :)... ok ruim voldoende :).... Ik denk dat dit een uitslag is wat echt mooi is :)
    Ter vergelijking onze uitslagen
    1 - 3ml, 5mljn per ml, beweeglijkheid 20% (Hing er om of t IUI of IVF zou worden), VCM 3
    2 - 2,8ml, 0mljn per ml, beweeglijkheid 40% (samenklontering door antistoffen) VCM 0
    3 - 3,3ml 38mljn per ml, beweeglijkheid 45% VCM ?
    IUI - 0,8ml, 1mljn per ml, beweeglijkheid 40% VCM ?
    4 - 3,3ml, 66mljn per ml, beweeglijkheid 60% VCM 66

Ik hoop dat je er wat mee kan :) je uitslagen zijn in ieder geval prima meis :)
    Owja en die VCM van 250mljn kan best... dat is het aantal zaadjes wat kwalitatief goed is, goed genoeg om t eitje te berijken en te bevruchten :)

14. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    Thanks voor de vergelijking! Wat een schommelingen er in bij jullie zeg... zo zie je maar.. de ene maand is duidelijk de andere niet ;)

15. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    He meiden ingesneeuwd? Hier valt het mee, 10 cm ofzo.. Maar bij mn ouders in Zeeland is het echt niet normaal haha.

Ik zit met een probleempje.. ik zou na de kerst tot oud en nieuw naar mn ouders gaan (alleen) vriend moet namelijk werken en ik vind het gezellig om daar weer eens een klein weekje te zijn, shoppen met mn moeder en mn familie bezoeken.

Maarrr.. als ik weer een cyclus van rond 30 dagen ga hebben zoals afgelopen 3 maanden, moet ik net in die week seks hebben :) Potverdomme daar kan ik me nu zo boos over maken, wat moet ik daar nou mee. Ik ga echt niet mn leuke kerstvakantieplannen opgeven, want wie zegt dat we met die seks ook maar iets gaan bereiken deze maand. Maar heb ook net mn eileiders ff doorgespoeld, krijg medicatie dus tja ik wil er deze maand wel alles aan doen natuurlijk.

Wat moet ik nu :( Ik ga maar wel ovutesten en heeeel hard hopen dat ik ineens weer een cyclus van 26 dagen heb ofzo, maarja. Zo eens even met vriend overleggen.. want seks op de logeerkamer naast je ouders is ook al niet zo'n strak plan, maar altijd nog beter dan niks. Mja hij moet eigenlijk gewoon werken :x

Mijn complete tevreden zen gevoel is weer weg hoor.. ik zag het allemaal positief in maar nu begint meteen dat keiharde geplan weer, ik wil dat helemaal niet, mja ik ga ook niet 2 weken lang 3 keer per dag bolletjes vaginaal inbrengen als ik geen kans heb om zwanger te zijn natuurlijk ;)

16. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lief das balen ja! Je moet zeker gezellig kerst vieren met je fam en ouders! Maar uhmz.... Ik weet dat t ver weg is maar kan je vriend bv niet n keer op en neer komen en dan of in de auto of hotelkamer ofzo? Rot is dat zeg! En anders misschien toch Vd echt in januari evoor gaan...? Moeilijk moeilijk! Sterkte meis!

Later meer!

Liefs moon

17. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    Mja hebben net een beetje zitten rekenen en hopelijk komt t goed.. ik zou dan op dinsdag pas gaan en hij komt op vrijdag. Zitten dan 3 dagen tussen, hij heeft goed zaad.. moet maar goedkomen. Hopelijk komt mn eisprong gewoon eerder of later!

18. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, ik zou als ik jou was ook gewoon lekker naar je familie gaan, het zaad kan het wel 3 dagen overleven hoor. Maar nog beter zou inderdaad zijn als je ei eerder of later komt, duimen!
    En ik weet niet of je het al ergens had geschreven, maar waar zijn die medicijnen voor die je nu hebt gekregen?

19. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,059
    2,864
    113
    Zodat ik op dag 9 na eisprong geen bruinverlies al krijg :) Hoort natuurlijk pas rond dag 14 te beginnen. Al begint mn gewone echte menstruatie altijd pas op dag 13 dus dan is mn LF 12 dagen en dat is opzich lang genoeg (al is 14 ´normaal gemiddeld´)

Hopen dus dat ik een beter bedje kan maken in mn baarmoeder voor een embryootje wat wil innestelen ;)

20. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, oke, nou dan hoop ik voor je dat het werkt en je een lekker bedje kan maken voor je eitje:D

Ik zal blij zijn als het morgen is en ik met die kleine naar de huisarts kan, want hij spuugt de laatste dagen weer steeds meer en het lijkt erop dat hij er ook steeds meer pijn bij krijgt, want hij huilt enorm veel en is dan ook ontroostbaar:(. Nu hoop ik maar dat de ha mij morgen een doorverwijs naar een kinderarts wil geven, zo niet dan ga ik daar net zo lang zitten huilen tot ik het wel krijg, want het is zo zielig voor Nicholas dat hij zoveel pijn heeft en steeds weer moet spugen.

Share This Page