Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Carrie zeker intensief zo n eerste werkdag! Goed geregeld indd zo met t om en m werken!

Juf hoe gaatie met Nicholas?

Lief positief blijven meid! Voel je iets of niet? Geen bruin is goed hoor! Volhouden en gewoon zwanger zijn hoop k!

Morgen naar de gyn! Ben benieuwd! Ik ben natter en heb regmatig steekjes in m'n lies en buik. Denk dus dat er welwat mooie eitjes gemaakt worden... Ik hoop t! Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe helemaal geen bijwerkingen heb en dat t spuiten me nu makkelijk afgaat :) we zullen zien morgen.

Liefs moon

2. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt bij de gyn. En wat fijn trouwens dat je geen bijwerkingen hebt van het spuiten!

@Lief, ohh wat vervelend dat je er geen positief gevoel bij hebt, toch blijf ik voor je hopen en duimen Lief.

@Carrie, kan me voorstellen dat het zwaar was je eerste dag werken, en voor Sanna ook. Op het KDv gaat het toch allemaal anders dan thuis en het is natuurlijk ook drukker.
    Ik geniet nog volop van mijn verlof, kan me ook nog niet voorstellen dat ik straks weer moet gaan werken en Nicholas dan op een kdv achter moet laten, dus daar denk ik nog maar even niet aan..

Met Nicholas gaat het erg wisselend. Hij is een ontzettend vrolijk jongetje, dus hij lacht enorm veel, maar jammer genoeg gaat hij ook steeds meer spugen:( Gelukkig kan hij zelf lachen terwijl hij spuugt. Maar zodra hij wat langer na de voeding moet spugen komt er alleen maar maagzuur uit en daar heeft hij veel last van. Hij trekt dan echt een heel zielig pruillipje en gaat heel hard huilen. Je ziet gewoon aan zijn hele gezicht dat hij het allemaal niet snapt:( Op dat soort momenten huil ik van binnen gewoon met hem mee.
    En van dat stomme ziekenhuis heb ik nog steeds het recept van zijn medicijnen niet gehad! Ik heb haar donderdag 30 december gesproken aan de telefoon en ze zou het recept meteen opsturen, per post(ze wilde het niet faxen). Dus ik ga morgen maar bellen waar het blijft, want het had er al moeten zijn als ze het meteen had opgestuurd. Maar ik hoop dat het niet nodig is en het morgen gewoon met de post komt.

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.059
    2.864
    113
    Ach juf wat klinkt dat zielig zeg! En voor jou ook hartverscheurend natuurlijk.. Hopelijk gaat het snel beter met of zonder medicatie of hoe dan ook..

Moon hoe was het vandaag??? Hopelijk nou eens een ronde voor jullie met superveel kansen! Dan heb je in elk geval het idee dat je er alles aan hebt gehad, voelt stuk beter dan jouw afgelopen rondes. En dan gewoon ff in 1 keer raak!

Hier.. nog geen bruin, nog wel ongesteldgevoel in buik, maar wel weer veel rustiger dan gister. Ik geloof nog altijd niet dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar wel dat de utro misschien zijn werk doet en het bruinverlies misschien wel eens tot mn ongesteldheid gaat uitstellen..

Spannend hoor.

4. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    JufD: Achgerm...wat zielig voor Nicholas, en voor julie natuurlijk ook! Jeetje...wat een muts in het ziekenhuis! ZOu gewoon erachteraan blijven bellen!

LIeffff spannend spannend!! Je weet het nooit he...misschien wordt het bruin indd tegengehouden en niet alleen dat, maar ben je gewoon zwanger. Probeer positief te denken meid! Ik heb helemaal de positieve flow te pakken en ik hoop iedereen daarmee aan te steken! :p

Ik ben zo blij :) Bij de gyn was het goed! Het baarmoederslijmvlies was al mooi, dik 10mm (nooit gehad woehoe!!) en er zat 1 heel mooi eitje van inmiddels al dik 19 mm...Ik kan nu dus al stoppen met Menopur en vanavond dus al de pregnyl spuiten! Dan komt mijn eisprong eraan en dus aan de klusssser de klussser de klusssss..de komende 36/48 uur haha :-D We gaan natuurlijk alle kansen benutten nu dus echt flink aan de gang :-D Gisteren ook gehoord dat de verzekeraar van die trut eindelijk de aansprakelijkheid heeft erkend, dus ook daarom helemaal blij. Goed nieuws, en dat al 2 dagen achter elkaar, bijna eng :-D. Ik moet niet te hard van stapel lopen natuurlijk want het wil echt niet zeggen dat het nu straks raak is, maar....er is een kans, dat is al zoveel voor mij! Ik loop de hele dag al met een big smile en manlief is ook helemaal happy :) Die vindt met name het onderdeel dat er nu zo aankomt errrug leuk whaha! Hij hoopt het ook zo! Ik ben zoooo happy!!! Eerlijke kansen, eindelijk!

Ik houd jullie op de hoogte :)

Liefs en een dikke knuff Moon

5. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hej die banner klopt niet :-D gisteren stond ie op dag 9 en nu moet het dag 10 zijn...

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.059
    2.864
    113
    Ah super moon! Nu dik vet seksen inderdaad en dan afwachten (kan je vertellen.. ik ben het beu haha).

Ik ben ook wel weer positief maar zwanger zijn is te onwerkelijk ofzo. Ik heb wel last van mn baarmoeder hoor.. voel regelmatig steekjes etc, dat voel ik normaal niet. Maar ik denk ook dat ik nu veel dikker slijmvlies heb dan normaal (ook geen zin om daar ongesteld mee te worden, ben alleen superlichte menstruatie gewend!). Mja wat ik voel kan prima bijwerking van de utro zijn! Net als mn zere tieten (al heb ik die elke maand hoor :D).

7. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lief war irri hè! Las dat bijwerkingen v pregnyl ook misselijkheid n zere tieten kunnen zijn das lekker! Weet je steaks nog niet waar alles mee te maken heeft ongi of zwanger? Haha om gek v te worden!

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.059
    2.864
    113
    Haha ja op eventuele symptomen moeten we maar niet letten ;) Doe ik ook eigenlijk niet echt, omdat dat bij mij elke maand wel wisselt eigenlijk hecht ik daar zeer weinig waarde aan.

Gewoon... geduld ;) (en steeds tjekken op de wc of er al bruin is ;))

9. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Lief: Wat spannend meis... nog 2 dagen tot je NOD en nog geen bruinverlies! Wat goed zeg! Kijk die bolletjes doen toch echt wel hun werk lijkt het! duim duim duim duim!

@Moon: Wat goed meis dat je nu al de pregnyl mag zetten... eindelijk een korte cyclus voor je met een hele goede kans!

@Carrie: Wat een mooie foto heb je weer geplaatst meis :) Doet jullie meisje het goed? Is nu ook alweer ruim 5 maanden! Wat gaat de tijd hard zeg!!! Bevalt het werken weer een beetje? Lijkt me wel raar hoor om na zo lang lekker thuis te zijn geweest weer aan de slag te moeten!

@jufD: Hoe is het met jullie mannetje? Gaat het ondertussen iets beter met de reflux? ik hoop t wel voor jullie :( lijkt me zo naar :(

@All: Pff weer zon topic: eindelijk.. dan ga je lezen... eindelijk zwanger na 6 ronden... pfff wat kunnen mensen toch zeuren zeg... ik begrijp wel dat het voelt als eindelijk maar goed, denk dat jullie me wel begrijpen!
    Verder gaat alles hier prima hoor :) zit nog ruim een week voor mn eitje... zit op CD 12 nu.... wachten wachten wacht :p
    Nee ik ben er niet veel mee bezig, geen zin in... ergens aan t eind van deze maand laat ik wel weer een keer bloed prikken maar geen zin om precies bij te houden op welke dag dat moet zijn... geen zin in ovu testjes, geen zin in tempen :) We kunnen toch pas in mei contact opnemen met de gyn als t niet gelukt is. Dus als het mee zit dan kunnen we in juni terrecht en kunnen dan op de wachtlijst voor IUI, die wachtlijst is op dit moment 3 maanden, een vriendin van me staat namelijk in het zelfde ziekenhuis op die zelfde wachtlijst. Dus als het allemaal mee zit kunnen we september oktober ergens weer beginnen met IUI, wat duurt dat lng zeg als je daar naar uit kijkt!
    Maar goed dat geeft wel de ruimte om lekker een vakantie te gaan boeken natuurlijk!

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.059
    2.864
    113
    Hey, vorige maand had ik heel gek (voor het eerst) ook pas op 11 dpo bruin.. en dat is... vandaag. Dus als het vandaag niet komt (tot nu niet) dan geloof ik pas echt dat de bolletjes iets doen.

En jeeeetje die wachttijden bah! Vreselijk. Bij ons is er volgens mij geen wachttijd voor IUI.. mja ik moet nog tot juli 2011 zelf proberen dus dat duurt ook allemaal nog knetterlang! Dan zijn we dus 2 jaar bezig. Ik moet er maar niet aan denken want dan word ik aardig depri ;)

Enne.. bij ons doet IUI volgens mij nou niet echt veel meer, want het zaad is prima, samenlevingstest is prima, dan heeft IUI niet zo heel erg veel meerwaarde volgens mij.. Tuurlijk zou ik het proberen, maar ik geloof er in ons geval niet zo in..

Hier.. wachten wachten ;)

11. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, wat fijn dat het allemaal zo goed was bij de gyn, de medicijnen doen dus goed hun werk, heel spannend dus deze ronde.

@Lief: en, nog steeds geen bruin?

@Flippo, jammer altijd he die wachtlijsten, vooral als je al zolang aan het wachten bent. Maar ik hoop voor je dat je helemaal niet op die wachtlijst komt te staan.

Gister heeft mijn zus slecht nieuws gehad, zelf zwanger worden gaat niet lukken:( Ze komt nu op de wachtlijst voor ivf. Ze is echt ontzettend verdrietig en heeft de hoop op een kindje helemaal opgegeven, zo zielig! Dus ik ga straks proberen om haar een beetje op te vrolijken en haar wat moed in te praten., ik hoop dat het me lukt.

12. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Lief: ik ben nog steeds aan het duimen hoor! laat het ajb zo zijn!!! :)

Moon: wat goed, een ei van 19mm :$ Heel veel succes en klusze :p

Jufd: hopen dat de medicijnen inmiddels in de bus liggen en dat ze gaan helpen! En wat sneu voor je zus, zal niet makkelijk zijn. Maar dat ze nog ivf kunnen proberen geeft hoop.

Flippo: toch zou het leuk zijn als het allemaal niet nodig is en dat je gewoon zwanger raakt een van de komende maanden. Geen gedoe met wachtlijsten etc. Ik blijf voor je duimen!

Hier gaat het iets minder. Sanna heeft voor het eerst koorts. Vanaf dinsdag einde vd middag 39,8. Welkom op het kdv! ;)
    Gisteren is m'n man met haar naar de huisarts geweest. Ze heeft gelukkig geen oor- of keelontsteking. Daarnaast heeft ze er niet veel last van en blijft vrolijk. Ze slaapt alleen iets meer. Vanmorgen leek het beter te gaan en was haar temperatuur onder de 38 maar zonet was hij weer gestegen naar 38,9 dus we houden het even in de gaten. Morgen zou ze weer naar het kdv moeten maar dan moet ze wel beter zijn dus we zullen zien.

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.059
    2.864
    113
    Ow juf wat naar :( Waren ze ook al lang bezig? Maar nog geen icsi dus? Dan is het zaad nog wel goed genoeg daarvoor (en dus geen ICSI = eindstation) begrijp ik of ligt het aan haar (als je er niet over wilt uitweiden ook prima hoor!)

Carrie, beterschap voor Sanna!! Echt zielig als je kindje ziek is, zeker als je nog maar zo'n kleintje hebt en je dat zelf ook nog niet zo gewend bent ;) let maar goed op haar.

Hier.. toen ik om 3 uur bolletjes in bracht nog geen bruin.. durf nu niet meer naar de wc haha.

14. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Carrie, Wat zielig voor Sanna dat ze ziek is, gelukkig heeft ze er niet veel last van. Maar dat hoor je inderdaad vaak als kinder naar het KDV gaan. Ik hoop dat ze snel beter is, geef haar maar een dikke knuffel.

Voor Nicholas heb ik eindelijk de medicijnen in huis. Nu ga ik straks even een beetje experimenteren met wat het makkelijkste is om het te geven, want het zijn pillen. Ik kan het in een fles borstvoeding laten oplossen, maar ik ben bang dat het dan vies smaakt en hij het niet wil hebben. Dus ik ga proberen om het in een heel klein beetje borstvoeding op een lepeltje aan hem te geven, dan is het maar 1 slok en dan kan hij daarna meteen aan de borst. Even uitproberen dus.

15. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Lief, Spannend hoor Lief! Ik hoop dat het bruin wegblijft. Heb je er nu een positief gevoel bij of nog niet?
    Mijn zus en haar vriend zijn ook al een tijd bezig om zwanger te worden. Het zaad van haar vriend is gelukkig goed, maar er is iets mis met haar slijmvlies, als ik het goed begrepen heb want ik heb haar maar kort aan de telefoon gehad, want ze was erg overstuur:(. Ze heeft nu ook het idee dat het allemaal aan haar ligt omdat bij haar vriend alles goed is. Dus ik ga haar binnenkort verwennen met wat cadeautjes en dan kunnen we ook rustig praten over wat er nu precies aan de hand is.

16. Flippo123

@jufD: wat naar van je zusje zeg... pfff... wel goed om te lezen dat je er zo voor je zus bent... dat is echt fijn voor haar! Verwen haar maar lekker, maar vergeet jezelf natuurlijk ook niet~

@Carrie: Ow ow, dat kdv ook... volgens mij is ieder kind vanaf t moment dat ze daar heen gaan wel regelmatig ziek... naja ik hoop dat ze maar snel weer beter is hoor! Beterschap!

@all: tja die wactlijsten ik heb ze ook niet uitgevonden :p Maar goed ik hoop ook dat t voor die tijd raak mag zijn... Ik hoop gewoon dat t raak is voor we weer terug mogen naar de gyn eigenlijk... Want als t in mei nog niet gelukt is, moeten we contact opnemen, dan kunnen we in juni terrecht en zijn we ook alweer 2 jaar bezig :S... naja volgens mij staan we allemaal vanaf t begin dat we voor een klein wondertje willen gaan al op een wachtlijst... de wachtlijst van het zwanger worden :p

Heb nu lekker avonddienst en het is eindelijk weer een keertje rustig... Het is de afgelopen weken zo verschrikkelijk druk geweest... pff dan ben je ook wel weer eens toen aan wat rust!
    Komende week even met mn leiding gevende rond de tafel zitten, wil eigenlijk een deze weken wel een weekje vakantie namelijk... ben er erg aan toe nadat ik in juni voor t laatst vakantie heb gehad!

17. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Meiden wat een nieuws allemaal!

Carrie wat zielig voor de kleine Sanna dat ze ziek is :( Arm ding! Houd dr indd maar goed in de gaten. Maar het is indd helaas wel het nadeel van een KDV..heeft een kindje iets, krijgt de rest het soms ook :( Sterkte en beterschap!

JufD: Wat een gedoe ja. Is ff uittesten wat het beste werkt, want als hij het niet binnenhoudt heb je er niks aan he. Succes ermee meid en hopen dat het snel werkt voor je kleine manneke! En wat erg van je zus...Pfft. Maar..je zegt dat haar slijmvlies niet goed is..zou ze dan geen Menopur/Pregnyl kunnen spuiten net als ik? Ik was eerst aan de Clomid, maar mijn vruchtbaar slijmvlies werd daarmee ook niet voldoende aangemaakt, of helemaal niet zo onderhand eigenlijk...Daarom moest ik overgaan op deze hormoonspuiten en nu is mijn slijmvlies kei mooi!!? Of heeft ze dat allemaal al geprobeerd? Jeetje..hoe dan ook echt heel erg! Maar er zijn nog wel kansen IVF, toch?!

Lief: Geen bruin!!!!!!!!!!!!!!!! Woehoe!!!!! Ik duim voor je meid! Misschien is het wel gewoon raak nu?! Nog een paar dagen en dan weet je het misschien...Als er echt geen bruin komt ga je dan testen?

Flippo: Wat balen die wachtlijsten ja pfft...maar wat je zegt we staan in zekere zin allemaal al een hele tijd op een wachtlijst. Bij ons is geen wachtlijst voor IUI. Maar..jullie gaat het gewoon lukken VOOR mei! Ik voel het en het moet gewoon! :)

Ik zat me wel nog af te vragen wat ik moet doen als het deze ronde niet lukt; de gyn had het dus ook over IUI dan, maar...ik zou ook nog wel een paar rondes met Menopur/Pregnyl gewoon op de natuurlijke weg willen proberen..Maar goed, eerst maar eens ff afwachten nu. We zijn flink aan de klus, meer kunnen we niet. Maarja..ik ben zooo bang dat het echt een enorme teleurstelling gaat zijn als het niet raak is, terwijl ik heus wel weeeet dat het niet direct raak hoeft te zijn, maar toch :-S Die spuit Pregnyl deed trouwens wel best pijn pfft haha. Heb echt een beurse plek nu, had ik met Menopur niet, maarja...was toch een stuk grotere hoeveelheid die ik moest spuiten dan de Menopur haha. Maar goed, alles vh goede doel he!

Meiden...sterkte, beterschap, succes en lief: GEEEEEN BRUIN!!! We gaan ervoor!!

Liefs, Moon

18. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ik wilde zojuist mn banner aanpassen, ik dacht dat ie niet klopte, maar hij klopte wel qua CD, alleen niet qua eisprong. Heb m dus weggehaald, maar ik zit vandaag dus op dag 10 en gister dag 9...heb me verteld met de banner!

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.059
    2.864
    113
    Moon, die pregnyl staat daar volgens mij om bekend dat dat zeer doet ;) Enne klusze ;) En ik snap het wel hoor.. je hebt toch extra hoop nu dus dat doet extra pijn als het dan niet raak is. En over het nog zelf proberen, ik denk dat als je dat aan geeft ze het prima vinden hoor! IUI moet je pas doen als je er aan toe bent :)

En ja als het bruin niet komt ga ik testen, moet wel want de kans is er ook zeker wel dat de utrogestan mijn hele menstruatie tegen gaat houden. En je moet toch ooit weer ongesteld worden he ;) Dus als de test dan negatief is moet ik stoppen en dan komt alsnog de ongesteldheid.

Ben nog steeds niet naar wc geweest haha, zal eens meer drinken want ik geloof dat ik dat te weinig heb gedaan ;)

En over dat slijmvlies.. jij hebt het over vruchtbaar slijmvlies maar dat bestaat niet hoor. Je hebt het baarmoederslijmvlies, dat zit in je baarmoeder, dat is bij jou nu 10mm. En je hebt het vruchtbare slijm en dat zit bij je baarmoedermond in je vagina zegmaar, waardoor daar de zaadjes makkelijk naar binnen zwemmen.

Ben ook wel benieuwd wat het is bij JufD's zus, want inderdaad te dun baarmoederslijmvlies pakken ze niet aan met IVF volgens mij?

Ik geloof nog altijd dat ik elk moment bruin ga vinden hoor, en anders dat de bolletjes werken om het bruinverlies tegen te gaan, maar ECHT niet dat ik zwanger zou kunnen zijn ;)

20. Flippo123

@Lief: Ze pakken een te dun baarmoederslijmvlies wel met IVF aan, ken toevallig een meid hier op t forum die t zelfde heeft. Haar baarmoederslijmvlies bouwt niet goed genoeg op, door middel van de IVF kunnen ze dus bevruchte eicellen terug plaatsen op het juiste moment dat het baarmoederslijmvlies kunstmatig dik gemaakt wordt. Lastige weg, maar t zal wel moeten kunnen lukken. (Babii is die bekende van mij)

Deel Deze Pagina