Ja stomme zooi... had je nog wel een LF van 12 dagen dus als het nu pas doorzette, maar het was niet de bedoeling dat je mij na ging doen met dat gekke bruin of rose verlies vooraf natuurlijk. Hoe gaat het met je?
Hoi meiden, Hmmz echt klote ja! LF van 12 is op zich wel mooi, ben echt blij met die korte cyclussen, maar ze moeten natuurlijk niet TE kort worden he, want dan krijgen we dat weer :-S. Toch sterk he...afgelopen maanden steeds echt 1e dag heel licht rose (ze rose omdat het absoluut geen bruin is, gewoon meer wit met heeel licht rood, vandaar rose haha) en de dag erop meestal bruinig en dan barst het de dag daarna in volle getale los. Al drie maanden op de 21 (!!!). Het rose begint op de 19e..vorige keren ook stom he! Voelde me vandaag echt ff zwaar klote (had ik al verwacht..). Wilde het liefst niet gaan werken en zag overal zwanger vrouwen/vrouwen me kinderwagens grrrr heb ff flink gejankt vanmiddag, maar nu gaat het wel weer. Mn vriendin, die ook bezig is, wordt morgen geopereerd om te kijken of ze verklevingen heeft en haar eileider worden doorgespoten...Dan denk ik, acht wat zeur ik nu?! Dan ga je wel weer relativeren, maarja..dan zegt zij: joh dat van jou is net zo klote!! Haha de lieverd! Maar goed, we gaan maar weer door iets anders kunnen we niet. Woensdag weer naar de gyn...beniewd wat er weer gezegd wordt..Ga iig wel vragen of het niet beter is IUI te doen. Al ben ik er bang voor met goed zaad.. Maar genoeg over mij! Hoe istie met jullie? Lief?? JIJ geen bruin ofzo he! Het mag niet en het kan niet! Moet je kijken hoe "oud" Sanna en Nicholas alweer zijn...tijd voor een nieuw juli2009 kindje!!!! Lief,s Moon
Ja... ik wacht en ik word gek in mn hoofd stiekem Het is zo lastig he, nu is het nog wachten met spanning maar het kan zomaar dat als ik zo naar de wc ga dat al die hoop weer weg is en ik met die huilbui zit... En dan denk ik achja ik ben ook nog lang geen 2 jaar bezig (ik vergeet steeds dat ik natuurlijk wel in juli ben gestopt maar de eerste 2 maanden gingen wij er nog niet voor he!) dus eigenlijk ben ik pas in augustus 2011 2 jaar bezig. En die bolletjes helpen iig tegen het bruin, en het is al eens gelukt dus dan misschien gewoon volgende maand etc. Maar ik wil het gewoon zo graag NU. Voel me niet echt fit verder, beetje alsof ik verkouden ga worden etc dus maar op tijd slapen.. dan is het 14 dpo (als het al niet bruin of rood is vanavond). Heb wel weer een wat scherper wordend gevoel bij mn baarmoeder dus ik heb het gevoel dat mn lijf wel ongesteld wil worden... Knuffel Moon, huil maar lekker ff uit, dat lucht altijd wel weer een beetje op! En idd gewoon vragen naar IUI. Weten ze trouwens wel zeker dát je wel een goede eisprong hebt na zo'n pregnyl spuit? Flippo had toen toch dat het eitje alsnog niet sprong? Nouja.. sterkte iig weer.. ik meld me wel weer morgen.
@Moon, echt kl*te meid, maar gelukkig mag je wel woensdag naar de gyn, ondanks dat het niet leuk is hoop ik dat je toch iui gaat krijgen, misschien helpt dat toch beter dan alleen spuiten. @Lief, fijn dat de bolletjes deze keer weer helpen, ik hoop dat het je iets moois op gaat leveren. @Carrie hoe gaat het met jou, ben je alweer een beetje van de schrik van de inbraak bekomen? Nicholas en ik hebben vandaag van de eerste lentedag genoten, al moet Nicholas nog wel wennen aan de zon, hij gaat er gekke gezichten van trekken. Verder lijkt het alsof hij zich opeens heel snel aan het ontwikkelen is, hij rolt en draait heel veel, als hij op zijn rug ligt kan hij zich vooruit verplaatsen door met zijn billen te hupsen(erg grappig) en hij kan steeds steviger zitten. Woensdag moeten we weer naar het consultatiebureau en dan horen we hoe groot mijn reus nu weer is geworden
Borsten doen ineens veel minder zeer, vannacht steeds best ongesteld gevoel dus ik dacht vanmorgen nou daar is het dan.. maar nog niet. Mja zullen die bolletjes wel zijn die het tegenhouden. Mijn hoop is heel diep weggezakt eerlijk gezegd.. Juf, pas maar op als hij zoveel gaat bewegen valt ie af en krijgt een smal koppie enzo neefje heeft dat nu ook (is 9 maanden) ineens wordt het echt baby af enzo en lang en dag babyvetjes haha. Fijn dat het zo goed met hem gaat, ook met zijn reflux?
Onee lief! Maar er nog niks toch?! Wie weet! Ik duimmmmmmm v je hoor, nog steeds! wanneer ga je evt testen? Ik stond net op met barstende koppijn en keelpijn blergh!
Moon: wat balen weer!!! Het wordt zeker tijd voor een nieuwe 'gestopt met de pil in juli 2009-baby'. Sanna is overmorgen alweer 8 maanden. Wat vliegt de tijd. Maar we houden de moed erin hoor! En beterschap met je keel, ik ben ook nog aan het kwakkelen, niks aan. Lief: voor jou nog hoop deze ronde, ik ga nog even door met duimen... JufD: wat een heerlijk weer is het he? Sanna moet ook niks van de zon in haar gezicht hebben haha! Heb trouwens een foto van tandje geplaatst
@Moon: hele dikke knuffel voor je meis... ik hoop dat je van de week meer duidelijkheid krijgt bij de gyn en misschien is IUI net t geen wat jullie nodig gaan hebben @Lief: Vandaag 14DPO... heb je al testdrang ? Ik duim voor je meis, spannend hoor! @Carrie: Pfff wat gaat de tijd hard zeg! je kleine meid alweer 8 maanden! Geniet er lekker van @jufd: Fijn te lezen dat t goed gaat met je mannetje! Hoe is t met je zus trouwens? @All: Tja, wat heb ik te melden... CD18 en geen eitje in aantocht... hoelang zal deze cyclus zijn? Nog een goede 2 weken en dan kunnen we EINDELIJK weer naar t ziekenhuis.... oktober 2010 zijn we er voor t laatst geweest... IK BEN HET WACHTEN ZAT... ben wel weer toe aan wat actie want wat lief al zei, ja ik heb idd ook al een IUI behandeling gehad en dat is nu alweer bijna een jaar geleden... een jaar verder en geen actie, geen posi test helemaal niets :S ja een lichaam wat niet mee werkt wat volgens de gyn telkens gelogen was... maar eindelijk dan toch mijn gelijk gekregen... en een excuus van de gyn... maar toch, een excuus heb ik niets aan... al die maanden zijn toch verloren tijd en die krijg ik niet terug met : sorry....
Hoop dat de 2 weken snel voorbij vliegen Flippo! Moet je nagaan hoeveel IUI kansen je al had gehad als ze gewoon hadden mee gewerkt.. verdrietig hoor! Ik heb geen testdrang want ik durf dat helemaal niet. Als ik geen bolletjes moest gebruiken zou ik helemaal niet testen tot ik zeker een week overtijd was Maarja nu stel ik het onnodig uit anders dus ik moet wel.. want dan kan ik bij een negatieve test direct stoppen met inbrengen. Morgenochtend dus als ik voor die tijd geen bruin krijg......
@Lief, spannend Lief dat je morgen gaat testen, ik duim voor je! En met de reflux gaat het op dit moment niet zo goed, hij spuugt weer erg veel en ook zuur, ik kijk het nog een paar dagen aan en dan bel ik de kinderarts maar weer. @Carrie, wat een leuke foto! Ze ziet er super schattig uit met dat tandje, en wat een prachtige blauwe ogen heeft ze trouwens. @Flippo, fijn dat de gyn zijn excuus heeft aangeboden, maar daar heb je inderdaad niks aan, want ondertussen zijn jullie weer zoveel maanden verder. Ik hoop dat deze 2 weken snel om zijn en dat er weer actie voor jou gaat komen. Mijn zus zit nog in spanning af te wachten, over een paar dagen mag ze testen, maar ze denkt niet dat ze zwanger is. @Moon, niet ziek worden hoor!
Helaas.. vanavond negatief getest. Was ook te mooi om waar te zijn. Kom maar op ongesteldheid, en volgende ronde beter.. de bolletjes werken dus wel goed. Voel er nu niet zoveel van.. de condoleance bij dat kindje van mijn collega vanavond relativeert heel erg
@Lief: Hele dikke knuffel voor je meis! Wel fijn dat de bollen goed hun werk doen Op naar de volgende ronde en dan gewoon zwanger zijn Ik duim voor je meis! @jufD: Nog een paar dagen wachten dus voor je zus, ik hoop voor ze dat ze wel zwanger is, zoals wij hier altijd zeggen... geen bloed geeft moed tenzij je aan de bollen zit.
Baal er nu wel van hoor.. tis toch gewoon niet eerlijk allemaal he, mja kan er niet meer aan doen dan ik nu doe.. ik ga weer toeleven naar de afspraak in mei, nog 1 of misschien 2 rondes te gaan (zal wel maar 1 zijn.. lijkt al best snel..). Hopelijk mogen wij dan over op IUI.
Hello! Carrie: wat een leuke fototjes weer van je meisje zeg! En indd..die oogjes, zo mooi blauw! En wat wordt ze al groot he, en een echte meid! Jufd: Spannend voor je zus zeg! Hoop gewoon dat ze WEL zwanger is! Ik blijf doorduiimen! Lief: He bah! Wat ontzettend balen zeg hej! Klotezooi gewoon!!! Hoop dat de ongi dan maar snel doobreekt, dan kun je iig weer op naar de volgende ronde!! GVD het zit ons ook gewoon niet mee h! En hier...bij de gyn weer alles oke! Zo dus weer mn eerste spuit zetten! Hebben een heel gesprek gehad, en dat was wel verhelderend. Ze willen 6 cyclussen op deze manier proberen, dus betekent nu nog 3 (deze cyclus wordt dus de 4e) en als ik niet zwanger ben daarna bespreken hoe nu verder. Ze zijn bezig met een nieuw protocol/behandeling (ze wilde niet zeggen hoe of wat), maar ze gaat in het artsenoverleg bespreken of we daar misschien voor in aanmerking komen..Als dat zo is en ik ben over 3 maanden nog niet zwanger kunnen we daaraan mee doen (als we dat willen natuurlijk, want ze kon nog niets zeggen over wat het inhoudt?!), maar..in principe is het na die drie pogingen IUI, en daar weer 6 pogingen van en daarna als het nog niet gelukt is IVF..maar goed das het eindstation natuurlijk. Duidijk is wel dat we eerder echt niet aan IUI mogen beginnen, sowieso ook omdat zij nog steeds denkt dat het echt moet lukken zo omdat er niets mis is, behalve mn eisprong, die nu wel goed gaat met de hormonen, dus ze heeft er alle vertrouwen in dat het goedkomt! Geeft de burger wel weer moed..maarja..Dat zegt nog niets! Ik vind het wel echt allemaal super gynaecologen daar, allemaal zo lief en zo meelevend! Was echt een fijn gesprek! Nu gewoon weer vol positiviteit de komende rondes in en hopelijk gewoon snel raak! Volg week woensdag weer terug vd eerste ovuecho....! Spannend! Liefs, Moon
Fijn moon dat je zo snel weer door kunt! Eerlijk gezegd zou ik zo met je ruilen En nog maar 3 rondes en dan IUI, dat is ook iets om naar toe te leven! Natuurlijk is het gewoon de bedoeling dat je daar helemaal niet aan toe komt. En wel spannend wat dat andere traject dan is?! Flauw dat ze nog niks wilden zeggen nu ben ik nieuwsgierig haha. Hier nog geen teken van ongesteldheid.. zit nu op dag 33, 15 dpo dus hoop dat t snel komt, en dat mn volgende cyclus wat korter gaat zijn... ik haat wachten. We gaan heerlijk weekendje weg dit weekend, eens even praten en genieten samen. Zit er best doorheen. Hieronder wat dingen die ik vandaag op mijn andere forum heb geschreven (is een besloten forum, niet over zwanger worden ofzo hoor ) Het zijn steeds ook weer reacties op stukjes die ze daar schreven dus heb het voor jullie wat aan elkaar gebreid zegmaar Komt misschien wat rommelig over maar heb geen zin het hele verhaal opnieuw te typen maar wil wel laten zien hoe ik me voel aan jullie Ben nogal een struisvogel/ijskast qua gevoelens dus het is ook wel zo eerlijk eens een kijkje te geven in mijn kop he
@Lief, wat k*t dat de test negatief was. Nu het niet raak is hoop ik voor je dat je niet al te lang op je ongi hoeft te wachten, want dan kan je sneller weer door met de volgende ronde. En even een reactie op je hele lange bericht, toen ik het las dacht ik; als ik bij je in de buurt had gewoont dan was ik je een knuffel komen geven. Ik weet natuurlijk niet hoe het voor jou moet voelen om al zolang te wachten en steeds die teleurstelling te moeten verwerken, maar ik kan me wel voorstellen dat het heel zwaar moet zijn. Helemaal omdat het voor jou als vrouw psychisch zwaarder is dan voor je vriend, en hoe lief hij dan ook is, jij moet het allemaal maar dragen. En dan mag je best verdrietig zijn of boos, ik denk dat het juist heel belangrijk is dat je die gevoelens uit, anders blijf je er zo mee zitten. Ik hoop maar dat er snel een einde komt aan dat lange wachten en je kan gaan genieten van een kleintje in je buik. @Moon, wat fijn dat je zo'n leuke gyn hebt en dat het gesprek goed ging. Ik ben heel benieuw naar dat nieuwe traject waar je misschien voor in aanmerking komt, maar ik hoop natuurlijk dat je dat niet nodig gaat hebben. Ik ben vandaag met Nicholas en mijn zus naar het consultatiebureau geweest. En ik dacht dat hij niet zoveel meer was aangekomen, maar dat had ik goed mis. Mijn kleine reus weegt nu 8500 gram en is 68,5 cm lang Ze vinden dat hij nu wel echt een beetje te zwaar wordt, maar ik trek me er maar niks van aan. Hij is vrolijk, actief en gezond en dat is het belangrijkste. Verder probeerde ze me uit alle macht over te halen om hem bijvoeding te gaan geven, dus rijstebloempap of fruitpotjes, maar dat wil ik helemaal niet omdat ik 6 maanden volledige borstvoeding wil geven. Dat vonden ze ook maar erg raar, want dat is volgens hun nergens voor nodig. En toen ik vertelde dat ik hem geen potjes ga geven na 6 maanden maar ga bijvoeden volgens de rapleymethode, nou toen vielen haar ogen bijna uit haar hoofd Ik heb nog geprobeerd uit te leggen waarom ik zo met Nicholas zijn voeding om wil gaan, maar na een paar minuten heb ik het maar gelaten, want ze wilde het volgens mij gewoon niet begrijpen. Het was wel een aardige mevrouw hoor, maar nog erg van de oude stempel.
Dankje Juf! En ik moet wel lachen om dat CB hoor, dat lees je hier zo vaak he... gewoon je eigen moedergevoelens volgen en je er niet teveel van aantrekken hoor! Zolang hij vrolijk en niet ziek is gaat het prima! En zoals ik al zei, zodra hij echt gaat kruipen etc valt hij echt zo weer af hoor, dan gaat dat babyvet zo weg
Jufd: wat een stom cb he haha ik hoor er ook de ergste verhalen over zeg!! Pfft....gewoon bij je eigen gevoel blijven en Nicholas is gewoon een lekker manneke, hij ziet er goed uit en hij doet het goed, dus geen zorgen maken! Wat lief zegt..voor je het weet kruipt hij en vliegen de babyvetjes eraf! Komt goed! En blijf bij je eigen voedingspatroon, niemand kan je dwingen iets anders te doen. Vind dat ook erg flauw vh cb..!! Lief..wat een verhaal. Wel heel fijn dat je het met ons wilt delen. Snap dat dat niet makkelijk is! Wat ik wel heel jammer vind, is dat je het idee hebt dat jij stilstaat in je leven....Ik snap wat je bedoelt, en ik snap ook dat je dat zo voelt, en ik snap ook waarom dat op dit moment zo is, maar je moet niet vergeten dat JIJ er ook nog bent en dat jullie in het NU leven...probeer dus ook, ondanks de studie van vriendlief en het feit dat jij nu alles moet betalen en een baan hebt die je eigenlijk helemaal niet leuk vindt, toch ook echt te denken en te leven naar het NU...geniet ervan, al doe je dat ook wel zoals je zelf zegt, maar ik heb wel het idee dat je jezelf en heel veel dingen die je zelf zou willen doen, wegcijfert....Ik bedoel het absoluut niet lullig hoor, begrijp me niet verkeerd, maar JIJ bent net zo belangrijk als vriendlief, en natuurlijk is zijn studie en alles heel belangrijk, maar het is niet alles he. Er is meer! Ik besef dat des te meer, met name ook na het ongeval. Toekomst is maar toekomst hoe de toekomst loopt weet je toch niet (ook niet met een goede studie/baan)..die komt vanzelf wel goed! Ook met het kopen v/e huis...Snap dat dat nu niet gaat, dat vind ik heel erg voor jullie! Maar het moment komt er zeker hoor, dat jullie een heel mooi huisje kunnen kopen, dat weet ik zeker!! Verder snap ik je gevoel helemaal! Je wilt zo graag een kindje en alles daarnaast wordt dan veel minder belangrijk, ook je werk: ineens heb je niet meer alleen je werk, maar een kindje om voor te zorgen en is werk maar bijzaak! Ik denk al bijna 2 jr ach...straks werk ik parttime en laat ik het veel makkelijker los...Maar..dat kindje komt er tot nu toe helaas nog niet! Ik zit er dan ook serieus over na te denken om, als ik in juni nog niet zwanger ben, een dag minder te gaan werken. Geeft een hoop rust en geeft me meer tijd om te genieten en dingen te doen die ik wil. Het is gewoon klote dat het dan niet loopt zoals je wilt, geen ander woord voor! Jammer dat je dit kennelijk niet zo goed kunt delen met je moeder terwijl je altijd alles hebt kunnen delen met haar, heel moeilijk, maar voor haar is het natuurlijk ook moeilijk...Gelukkig zijn er fora/forums (wat is het eigenlijk?!) zoals dit he hihi! Niemand, behalve degenen die het zelf meemaken, weet wat jij doormaakt en hoe klote het gewoon is! Lief dat mensen meeleven, lief dat mensen het proberen te begrijpen, lief dat mensen luisteren, maar....wat het echt is, dat weten ze niet! Zonder me nu met je te bemoeien, want ik ga er niet over, zou ik je wel willen meegeven: DENK OOK EENS AAN JEZELF!! Laat je emoties zien; je hoeft niet altijd sterk te zijn! Voor anderen zorgen is prima, maar zorg ook goed voor jezelf!! En..anderen mogen ook weleens een keertje voor JOU zorgen! Ik vind het knap dat je het allemaal zo opgeschreven/getypt hebt, respect daarvoor! uiteindelijk komt alles goed, dat weet ik zeker...Tot die tijd: KOP OP en DENK AAN JEZELF EN ZORG GOED VOOR JEZELF!! Ik hoop gewoon dat je snel zwanger bent!!! Hele dikke knuff meid!! Hier weinig nieuws eigenlijk...weer druk aan het spuiten en hopen...Merk wel dat ik er nu wel wat meer moeite mee heb om zwangere vrouwen te zien/baby's, had ik soms wel een beetje, maar nu kan me dat meteen ff van mn stuk brengen :-S Ik werk in het centru, dus elke pauze ff lekker eruit, maarja...OVERAL zie je ze dan he! Grrrr!! Maar goed, dat moet ik loslaten! Vandaag kwam ook een collega binnen (die het weeet van mij!!! maar goed..ik moet haar niet echt meer na alle dingen die ze geflikt heeft) ohh hahaha ik heb gedroomd dat ik weer zwanger ben (ze is al moeder van 3 kids) hihi ik zei het tegen mn man en we schrokken ons dood! We moeten er echt niet aan denken!!!!! Ik ben blij dat ik er klaar mee ben!!! Dan denk ik goh...je moest eens weten hoe graag ik het zou willen!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat je erover droomt, prima, maar je kan het ook iets anders vertellen als ik erbij zit?! Of ben ik nu een zeikerd? Hoe dan ook...de hormonen doen hun werk, overigens niet alleen als ik spuit, maar ook in de periode daartussen/erna haha, ik kan bijna huilen om de stomste dingen, maar ook merk ik dat ik sneller boos kan worden om sommige dingen. Ik uit dat niet direct altijd hoor, maar soms denk ik aaaarggggggh haha!! Maar goed dat hoort erbij zeggen ze he Vol goede moed verder.... Liefs, Moon
Thanks moon, maar weet je wat het is.. ik zou niet weten wat ik dan NU zou moeten veranderen. Ik kan wel zeggen dat ik in Zeeland wil gaan wonen, lekker dicht bij mijn familie, maar dat is ook gewoon geen optie ivm werk, toekomstkansen etc. Of eisen dat vriend evenveel geld binnen brengt per maand als ik.. dat lijkt me ook geen optie? Hij doet superveel om straks een goede carriere te hebben. Of eisen dat vriend meer thuis is ofzo.. Het kan allemaal niet. En ondanks dat er niet zoveel geld is doe ik wel leuke dingen hoor, doe regelmatig leuke dingen met collega's en met mn beste vriendin. Gaan volgend weekend ook naar haar en dan gaan we lekker uit eten, mn moeder komt de week erna, gaan ew lekker shoppen. Dit weekend dus met vriend weg en uit eten. Ik zou niet weten hoe ik het moet betalen allemaal, maar leuke dingen zijn ook belangrijk, dan maar wat van de spaarrekening af... Maar ik moet gewoon even die 3 maanden op mijn werk overleven en uitdienen, dan is daar weer rust voor mij, en ik zal toch moeten wachten tot vriend meer geld gaat binnen brengen.. dus wachten met een huisje, trouwen etc.. Ik zie niet in hoe ik dat zou moeten versnellen zonder mn relatie op het spel te zetten..