Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lief heel begrijpelijk hoor meid! Ik zou dat ook hebben denk ik... Je krijgt dan t gevoel dat er bij jou niet Alles aan gedaan wordt. Ondanks die bollen natuurlijk! Je bent geen monster hoor haha! Maar jouw body weeeet wel hoe t zwanger moet worden; onze body's nog steeds niet :)

morgen met vrienden gezellig naar Rotterdam! Zin in!

2. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Hoi! Even vanaf m'n nwe telefoon...

Moon/lief: wat klote weer!!!
    Maar ik blijf het gewoon weer zeggen: in mei leggen jullie een mooi rijp ei!

Flippo: spannend voor jou komende tijd, heel veel geluk!

Juf: bij jou ook alles goed?

Hier was het afgelopen week ziekenboeg met Sanna die elke nacht moest overgeven. Zetpillen gekregen en hopen dat het nu goed gaat. We moesten ook urine laten controleren maar dat is niet gelukt. Wat een gedoe met die plakstrips! En ze is verder hartstikke vrolijk dus denk dat het meevalt.
    Ben zelf ook ziek geweest met overgeven, naar!

Voor morgen: fijne queensday!
    Ik ga 's middags naar arnhem terras hangen met vriendinnen. Sanna blijft thuis bij papa. 's ochtends misschien samen even de buurt in (vrijmarkt)

3. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,054
    2,861
    113
    Veel plezier Carrie! En hopelijk is Sanna weer helemaal fit.

Moon dat is waar, maar mn lichaam heeft geen flauw idee hoe ie goed zwanger moet zijn blijkbaar.. Volgens mij was het per ongeluk een foutje en schrok ie daar zo van dat ie t meteen weer losliet haha.

Ik ga gewoon heel erg hopen op die afspraak 18 mei!

4. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,054
    2,861
    113
    We hebben de Wii fit plus gisteren meegenomen bij de mediamarkt, dus heel de tijd weer lekker Wii'en :D Echt weer leuk, was de oude spelletjes wel zat dus deed het bijna nooit meer.

Zo even boodschappen halen, en verder niet zoveel bijzonders, ik vind koninginnedag in onze stad niks aan verder dus ach.. lekker samen weekendje. Vriend werkt natuurlijk normaal op zaterdag.

Ik ben trouwens vanaf gister echt goed ongesteld, en heb me vannacht toch een rare scherpe buikpijn gehad.. heb het nog steeds als ik er op druk, het lijkt wel op eipijn, ben beetje bang dat er iets bij mn eierstok niet helemaal pluis is.. het is gelukkig niet erger geworden dan vannacht, zelfs minder dus hopelijk is het niks ergs of toch gewoon mn darmen....want die waren ook wel beetje aant kloten.

5. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, wat balen dat je altijd zo moet zeuren om dingen. Ik snap wel dat ze je niet zomaar allerlei medicijnen kunnen geven, maar na zo een tijd ken jij je eigen lichaam toch wel erg goed, dus ik hoop dat ze naar je luisteren en je wel iets krijgt voor je lf.

@Lief, ik hoop niet dat je iets aan je eierstokken hebt, dat zou niet mooi zijn. En voor je het weet is het 18 mei en dan krijg jij vast ook wat meer hulp bij het zwanger worden. Hadden ze bij de vorige afspraak al besproken wat de volgende stap zou zijn of gaan jullie dat nu 18 mei bespreken?

@Carrie, leuk om weer wat van je te horen. Wat balen dat Sanna zo ziek is. Maar hoe moest je haar urine gaan opvangen? Lijkt me namelijk lastig bij zo'n kleintje.

@Moon, voor jou begint het spuiten alweer, ik hoop dat je deze ronde wat mooie eitjes hebt.

Wij zijn vandaag voornamelijk thuis geweest. Het is hier in het centrum van Amsterdam veel te druk om met een baby te gaan lopen. We zijn in de ochtend wel lekker buiten geweest, maar vanaf 12.00 uur zijn we binnen gebleven. Toch wel gek, want je hoort al die muziek en mensen en je ziet al die bootjes voorbij varen en dan zit je zelf binnen.
    Verder gaat alles goed met Nicholas, we gaan elke vrijdag naar babyzwemmen en dat is heel leuk, hij geniet daar echt van. Jammer genoeg heeft hij wel weer veel eczeem plekken, maar we hopen dat deze verdwijnen als we op Aruba veel met hem in de zee zwemmen. Ook is zijn wieg nu helemaal opgeruimd en slaapt hij fulltime in zijn ledikant en aankomende maandag ga ik hem voor het eerst groente geven, dan is hij alweer 6 maanden. Stiekem ben ik wel heel trots dat ik hem al 6 maanden volledig borstvoeding geef, ik had in het begin niet gedacht dat ik dat zou gaan redden.

6. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,054
    2,861
    113
    Juf zou de eczeem niet juist van het zwemmen in het zwembadwater komen? Zeewater zal idd vast helpen, dat hoor je vaak!
    Wanneer gaan jullie daar heen?

Pijn is gelukkig over! Of zo goed als.. geen idee wat het geweest is...denk toch mn darmen, maar waarom die ineens met zo'n scherpe pijn reageren snap ik niet.
    Ik ben weer 1 dag ongesteld geweest nu alleen nog maar bruin, blijf bang dat dat niet goed is mja misschien heb ik gewoon mazzel daarmee ;) Ze hebben nog niks gezegd over vervolgstappen, daarom ben ik zo benieuwd en tegelijk bang, weet niet wat ons te wachten staat..

En ik snap dat je trots bent op de borstvoeding! Is toch ook een heel mooi iets dat jij je kindje zo groot hebt mogen brengen :)

7. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Juf en Carrie! Leuk weer iets te horen van jullie! Carrie...arme Sanna! En indd..hoe werkt dat urine opvangen bij kleintjes? Je zei iets over plakstrips. Moet je die in de luier doen ofzo? Wat een gedoe lijkt me dat ja. Hopelijk is ze nu weer helemaal fit en opgeknapt! Juf, wat leuk dat je elke week gaat zwemmen met Nicholas en dat hij (en jij dus ook hihi) er zo van geniet! Mooi toch! Snap indd dat je in die extreeeeme drukte niet met Nicholas naar buiten bent gegaan..lopen toch ook een hoop dronkenlappen rond dan he.

Lief: ik snap heel goed dat je spannend vindt wat ze 18 mei gaan zeggen. Als ik jou was zou ik nogmaals wel heel duidelijk aangeven hoe je cyclussen elke keer verlopen en dat je je zorgen maakt of alles wel goed is, oa ivm je hele korte menstruatie. Ik snap dat ook niet goed...op het eerste gezicht lijkt het indd mazzel om niet zo lang te "lekken" maar aan de andere kant moet je ook al een hele tijd die bollen slikken om geen bruinverlies te krijgen. Maarja, bij iedereen is het anders! Houd nog ff vol tot de 18e en dan zo ik echt alles alles alles wat je wilt opschrijven en vragen en niet eerder wegggaan totdat al je vragen naar tevredenheid zijn beantwoord..En ik denk dat het bij jou ook niet verkeerd zou zijn om je cyclus helemaal te volgen. Van het begin tot het eind. Gewoon op dag 3 beginnen met uitgangsecho (dan zien ze ook hoeveel troep er nog zit dat eruit moet vloeien...en hoe het er verder uit ziet) en daarna gewoon na een week om de paar dagen een fm tot je eisprong, en desnoods nog erna. Zodat je een volledig beeld hebt of alles daarbinnen gewoon helemaal goed gaat. Ik weet niet of medicijnen verder bij jou de oplossing zouden zijn, maar voordat ik aan de Menopur/Pregnyl begon hebben ze bij mij ook maanden dit bijgehouden. Zo heb je wel een duidelijk beeld van hoe het loopt..maarja, wij zijn geen artsen he zucht! Kop op meid!

Flippo, meid hoe is het met jou? Ben je weer opgeknapt? En hoe is het met je eitjes?

Hier indd weer begonnen met spuiten. Gister een heerlijke dag gehad in Rotterdam en daarna bij met zn allen gebbqd! Was dus al bij mn vriendin thuis, dus heb daar gelukkig in alle rust kunnen spuiten en niet in een of andere kroeg/restaurant, toch prettiger he hihi! Verder vind ik deze maand heeeel spannend. Slaat nergens op, ik geloof er ook niet in eigenlijk, maar ze hebben me gepende (2 afzonderlijk van elkaar) en allebei gependelt dat ik in mei zwanger raak van een jongetjes...........Maar goed, nogmaals ik geloof er niet in hoor haha maar vond het wel grappig. En nu ze allebei het zelfde pendelen denk ik...zou het dan toch?! Haha nergens op gebaseerd maarja je moet blijven dromen he :)

Vandaag een lekker rommeldagje! Vriendlief gaat straks met een vriend naar de bios en gezellig wat drinken en ik heb het huis ff gepoetst en dan zo lekker ff in het zonnetje zitten en daarna nog strijken. Vanavond gezellig bij paps en mams op bezoek/

Fijne dag allemaal! Liefs, Moon

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey meiden, ff kort berichtje van mij. Vanmorgen fm4 gehad en mn eitjes zijn 2mm gekrompen zelfs.... Grrrrr waarom kan t nooit eens goed lopen.
    Dinsdag fm5 en moet nu 75eh spuiten.
    En lief, dit is echt niet iets om jalours op te zijn, ik zou maar wat graag ruilen want ookal mogen wij iui doen ik krijg iedere keee dat ik in t ziekenhuis kom wel weer wat voor mn kiezen. Is t geen cyste waarvoor ik geopereerd moet worden dan zijn het wel medicijnen die niet aan slaan, en is dat het niet dan krijgen we weer eens slechte uitslagen.

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Flippo! Nee toch! Jij krijgt indd helemaal n hoop v je kiezen! Grrr maar ik zei nog niet mij achterna gaan! Hmmz wat n gezeik! Dikke knuff! Hopen dat ze nu toch weer snel gaan groeien!

10. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,054
    2,861
    113
    Nee hier ben ik natuurlijk niet jaloers op dat snap je wel lijkt me ;) Ik heb gewoon het gevoel dat ik stil sta, en dat is logisch want ze hebben ook nog niks gedaan behalve de standaard onderzoeken. Maar daarom hebben we de 18de ook weer een afspraak!

Beetje jammer wel dit pff... gaat het met die hogere dosis nog wel lukken dan zeggen ze? Of grote kans dat je deze IUI moet afblazen en volgende keer met hogere dosis moet starten?

Hopelijk volgende keer ineens een veel beter resultaat, ineens paar mm gegroeid.. ik duim ervoor! Je verdiend het nu wel eens dat het gewoon vanzelf gaat!

11. Flippo123

@Lief: tuurlijk begrijp ik het wel :p alleen t is omdat je zei dat je "jalours" was op dat moon en ik wel geholpen werden. Probeerde aleen te zeggen dat dat ook niet alles is, wel geholpen worden.

12. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,054
    2,861
    113
    Nee, ze moeten jou ook eens GOED helpen ;) niet van de regen in de drup..

Nouja realistisch gezien is het natuurlijk ook wel logisch dat ze je even de eerste keer goed moeten 'afstellen' maar leuk is anders... je hebt er toch veel hoop op natuurlijk zo'n IUI weer.

*knoopt in oren; mocht ik IUI krijgen, eerste ronde kan je beter maar als proefronde zien, teveel eitjes, te weinig, geen, wel etc. Dat is wel weer voordeel dat jullie op mij voorlopen, ik leer er heel veel van ;)*

13. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Haha lief we snappen wat je bedoelt! Maar spuiten en slikken is indd ook niet alles. Met name niet als je zoveel te verduren krijgt als Flippo. Dan mag ik echt niet klagen met een keer een eitje dat foetsie is, hoe klote dat ook is. Maar wat je zegt, we moeten met zn allen eens GOED geholpen worden! En dan het liefst ook eens met als resultaat een mooi wondertje in onze buik, en snel een beetje!!

Zo zie je wel dat elke cyclus weer anders is, met of zonder medicijnen...Pft zo frustrerend he! Dan groeien de eitjes te langzaam, dan te snel, dan te veel en dan weer foetsie en dan weer teveel enz. enz. Had echt gehoopt dat je op dag 14 ofzo gewoon de IUI kreeg..en nu zit je maar te wachten op een eitje (of 2) Flippo. Echt rot gewoon! Ik hoop echt dat ze alsnog snel groeien!!

Alweer mei..in mei leggen alle vogels een ei...En juni alweer in aantoch...Alweer 2 jr geleden dan dat we besloten vanaf juli voor een kindje te gaan (vlak vóór mn verjaardag). Toch weer ff confronterend..maar goed, wie weet mag het dan eindelijk eens raak zijn?! En niet alleen voor mij, maar ook voor julie meiden!

We gaan ervoor een duimen ervoor!!

Liefs, Moon

14. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,054
    2,861
    113
    Ja gek he dat de 2 jaar nu echt dichtbij komt. Ergens voelt het ook weer niet zó lang.. bij 2 jaar ben je toch wel ongeveer echt onvruchtbaar in mijn ogen :p Zo keek ik daar zegmaar vroeger naar, zo van wow 2 jaar dat is onmenselijk, maar het blijkt gewoon vanzelf te gaan die tijd haha.

Ik heb op 8 juli 2009 mijn laatste pil geslikt.. wij hadden het geloof ik in april afgesproken dat ik de strippen die ik nog had zou opmaken en dat was dus in juli :) Wij zijn er wel pas 2 cyclussen later écht voor gegaan dus ik speel wel een beetje vals :) Toen kreeg ik pas een vast contract en ivm vriends afstuderen (hij is nog steeds NIET afgestudeerd dus daar hadden we niet op hoeven wachten ;)) was dat beter.

Kun je nagaan, eigenlijk al vanaf dat we samenwonen (juli 2007) wil ik het al zooo graag, toen was het nog wel iets voor 'later' omdat er echt geen geld of vaste baan was hoor. Maar het mag nu wel eens he.

Hopelijk mogen wij IUI en vanaf juni! Ik wil er niet teveel op hopen, ook ivm evt wachttijden en zomerstop enzo, maar tja het gaat vanzelf dat hopen ;)

En hopelijk krijgen we alledrie een 2012 kindje!

15. Flippo123

@Lief: dat gevoel is zoooo goed te begrijpen! Wij hebben in maart 2009 afgesproken dat ik de pil op zou maken er dat we er voor zouden gaan, 26 juni 2009 ben ik gestopt. Maar ik wilde er al voor gaan toen ik klaar was met mijn opleiding (dat was in 2005) maar mijn mannetje was daar toen nog niet klaar voor. (we woonden toen al bijna 2 jaar samen)
    Heel tegenstrijdig dat je jaren lang ANTI-conceptie hebt gebruikt om niet zwanger te worden en dat wanneer je het graag wilt het niet lukt... Ik hoop en duim voor je dat je in juni mag starten met IUI, misschien is dat net t zetje wat jullie nu nodig gaan hebben, je lichaam weet immers al hoe het zwanger moet worden... nu moet het nog een prachtige plak-baby gaan worden!

@Moon: Hoe is t nu bij jou meis? Dit is je 5e ronde hormonsters toch? De ronde hierna ook aan de IUI of nog een ronde wachten? Ik hoop zoooo dat t snel raak mag zijn nu.... We wachten al lang gnoeg zou je zeggen :p

@All:
    Vandaag voor de 5e FM geweest.
    Mijn rechter eitje is nu 11mm dus deze doet niet meer mee....
    MAAAAAR.... links is mijn eitje nu 17mm!
    Heb bloed moeten laten prikken op LH en hier krijg ik later vandaag de uitslag van... hier hangt t vanaf of ik vanavond de pregnyl mag spuiten of ik morgen nog een keertje bloed moet laten prikken.

16. Flippo123

@All: Nou ben net door t ziekenhuis gebeld :)
    Vanavond om 22:00 mag ik de pregnyl zetten en dan heb ik donderdag om 10:00 IUI-2 :) Spannend!!!!

17. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,054
    2,861
    113
    Jeeej wat fijn dat ie toch gewoon door kan gaan! Echt weer een eerlijke kans voor jullie dan vanaf donderdag :) Ga heel hard voor je hopen dat IUI 2 jullie heel veel geluk gaat brengen.

18. Flippo123

@Lief: Meis ik duim dat jij straks ook met IUI mag beginnen ofzo... heb je toch meer t gevoel dat je geholpen wordt... en het is ook wel fijn dat dat verplichte klussen weg valt (althans dat vinden wij wel fijn :p, klussen is nu alleen nog maar puur voor de fun en niet meer voor baby-making)

19. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Flippo! Yess! Eindelijk goed nieuws! Joehoe!! Spannend!! Ooo wat zal ik aan je denken do om 10u!!! Ik ga duimen zo hard als ik kan! Ik hoop dat we Lief en ik óf geen IUI meer nodig hebben omdat het nu eens gaat lukken en anders hoop ik dat we allebei ook snel IUI mogen! Nog steeds heb ik het gevoel dat dat ook mijn oplossing gaat zijn ivm de lengte van de weg die de zaadjes moeten zwemmen bij bij...Maar goed, wie weet is het deze of komende ronde wel raak.

Hier ook ff slikken..die vriendin van me, die ook bezig is, en die pas een buikoperatie/doorspuiting vd eierstokken heeft gehad zit nu op 2,5 wk na eisprong en is nog niet ongi...ze gaat nog niet testen want haar vriend is pas komend weekend weer thuis vh werk en ze wil het niet zonder hem doen, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze echt zwanger is!!! Heeel fijn voor haar natuurlijk, maar ik kreeg echt ff een steek...pfft ze zijn net een jaar bezig (wat ook veel te lang is natuurlijk!!) Ben superblij voor dr als het zo is hoor, begrijp me niet verkeerd, maar aj...zal ook wel ff pijnlijk zijn. Terwijl ik nog niet eens weeeeet of het zo is! Tot zaterdag dus in spanning afwachten! Verder...(volgens mij heb ik dat hier al eens verteld) ken ik een meisje van vroeger van stappen, die zwaar aan de drugs/alcohol was en nu nog steeds is. Ze was zwanger en kreeg bij 5 mnd een miskraam. Ik dacht toen nog hoe is het uberhaupt mogelijk dat ze zwanger raakt????! Helaas, want dat gun je uiteraard NIEMAND, kreeg ze een miskraam, en nu...na 2 maanden is ze alweer ruim 5 weken zwanger vd 2e...!! Hoe ze erover praaaat! Ze is haar eerste kindje (dat ze bij 5mnd dus verloor!!!) al helemaal vergeten. Echt zo van huppatee...dat ene kind is er niet meer, nou dan nemen we toch gewoon een nieuwe!? En dat terwijl het drugs/alcoholgebruik gewoon doorgaat! Niet om uit te staan!!!

Kan dat soort dingen nu ff gewoon niet horen!

Morgen weer naar de gyn! Vind het zooo spannend! De afgelopen maanden werd het een beetje routine, maar nu het vorige maand zo raar liep ben ik heel benieuwd hoe mn ei(tjes) nu groeit(en). Ben echt zoo benieuwd!!!

Liefs, Moon

20. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, wat fijn dat je donderdag je tweede iui krijgt, ik ga heel hard voor je duimen meid.

@Moon, wat een verhaal zeg, van die vriendin die zwanger is en drugs/alcohol gebruikt. Ik kan daar heel slecht tegen, vind dat zo oneerlijk voor het kindje. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou nog moeilijker moet zijn.
    Ik hoop dat je morgen goed eitjes nieuws krijgt.

@Lief, ik hoop ook dat je iui mag gaan doen, wan je hebt nu lang genoeg gewacht hoor.
    En volgens mijn huisarts komt het eczeem niet van het zwemmen, dus daar vertrouw ik maar op, het is ook al weer wat minder geworden gelukkig.

Nicholas heeft vandaag voor het eerst gegeten! Hij vond het zitten in zijn eetstoel erg leuk en begon toen al snel alle bloemkool plat te slaan en fijn te knijpen. Maar na een minuut of 10 stopte hij toch een stukje bloemkool in zijn mond en toen trok hij een heel vies gezicht, zo leuk om te zien:D Ik denk niet dat hij er echt iets van heeft binnen gekregen, maar hij heeft goed geproefd.
    Verder groeit hij nog steeds als kool, gister woog hij op het cb 9490 gram en was hij 70 cm lang.
    En afgelopen zondag zijn we op kraamvisite geweest bij mijn broertje, en ik moet zeggen dat mijn neefje toch wel heel schattig is. Nicholas werd helemaal enthousiast toen hij hem zag en wilde hem steeds pakken, zo schattig!
    Ik heb weer een paar foto's in mijn album gezet.

Share This Page