@Carrie, jij ook lekker genieten van moederdag en veel plezier op vakantie. Jullie hebben inderdaad geluk met het lekkere weer. @Moon, ik hoop dat jij een leuk vrijgezelenfeest hebt gehad, maar dat zal wel met dit heerlijke weer. Ik ga zo langzaam aan maar eens beginnen met het inpakken van de koffers, want wij gaan over een week al op vakantie. En ik merk dat ik een beetje zenuwachtig begin te worden, dus ik wil alles maar vast klaar gaan maken(ben een beetje een controlfreak).
Carrie: Een hele fijne vakantie gewenst! Geniet ervan met zn drietjes! Juf: Wat een leuke foto's weer (had niet de kans ze eerder te bekijken, vandaar de late reactie haha!). Ik snap je helemaal hoor...haha ik ben ook zo'n miep die al heel vroeg de koffers gaat pakken hihi. Wel heeeerlijk! En ook spannend...zo voor het eerst met de kleine naar Aruba! Flippo en Lief: hoest met jullie meiden? Mijn eitje is 18 mm dus vanav de Pregnyl weer zetten! Eindelijk snel! CD12 dus! Ben er echt blij mee! Alles gaat nu gewoon zoals het zo moeten..hopelijk met een GOED resultaat! Feest gister was helemaal super! Zo genoten! Heerlijke afternoon tea op het terras in de zon...en wat een lekkere hapje allemaal jummie jummie!! Daarna gezellig een taart gebakken! Ik zal ff een foto van mn taart in mn album zetten binnenkort. Vd eerste keer vind ik m goed geslaagd haha! Wat was dat leuk om te doen zeg! Daarna met de girls en de boys gegeten en daarna lekker geterrast! Plan was eigenlijk om nog te gaan stappen, maar het was zo heerlijk buiten dat we tot 01:30u hebben geterrast! Was een geslaagd dag! Ook heel dubbel....ben er ook ff helemala van onderste boven ondanks dat ik wist dat het eraan zat te komen...Mn vriendin is zwanger....dat doorspuiten vd eierstokken heeft dus meteen effect gehad! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben megablij voor haar! Maar voor onszelf vind ik het gewoon echt klote! Ook zij was alweer een jaar bezig dus ik gun het haar zo, dat meen ik ook oprecht. Maar ik vind het zo moeilijk te verkroppen. Heb echt mn knop om moeten zetten gisteren om te genieten. Dat is me gelukkig wel gelukt, het was ook echt super! Maar nu..blergh! Ben er gewoon ff helemaal vanaf! Gisteren was er ook een meid zwanger en die heeft het werkelijk de hele dag over haar kindje en haar andere dochtertje en zwanger zijn gehad. Elke keer ooooo ik wil zoo graag carpaccio..ooofhhh ik wil zoo graag een wijntje! Maarja...dat mag niet want ik ben zwanger! De hele dag door, zo erg zelfs dat op een gegeven moment een vriendin echt zo keek van houd je nu eens! (terwijl ze niet eens weten in welke situatie ik zit, kunnen zo ook niet weten en dat hoeft ook niet haha). Maar iedereen werd er gewoon gek van! Ik vind het erg moeilijk, maar ik heb me er maar voor afgesloten. En dan sta je vanmorgen op...pfft mn gedachten zijn alleen maar bij mijn vriendin die zwanger is en ik kan het echt ff niet meer loslaten. Ben er gewoon kei verdrietig van! Daar baal ik zo enorm van, want ik vind dat ik alleen maar blij voor haar moet zijn en niet voor onszelf zo verdrietig moet zijn, maar ik kan het gevoel gewoon ff niet meer wegstoppen. Ik vraag me ook echt af hoelang ik dit nog ga volhouden Iedereen wordt maar zwanger en wij maar niet. Elke keer weer rekening houden met dat stomme spuiten...gisteren sta ik op de plee in een restaurant de menopur te spuiten, vorig weekend bij mn vriendin thuis, vanav de pregnyl weer bij mijn ouders thuis. Het is zo'n gedoe, omdat je met alle wat je doet er rekening mee moet houden. Ik heb alles over om een kindje te krijgen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar heb echt ff een enrome dip nu! SOrry v mn gezeur... Ik moet trouwens maandag 16/05 wel weer een bloedprikken om te kijken of mn progestoron hoog is. Dat is allang niet meer gedaan en de gyn wil ff checken of ik wel een goede eisprong heb. Daar ben ik wel blij mee! Maar goed, maar weer flink aan de klus en hopen dat de pendel gelijk heeft! Liefs, Moon
Ow moon dat is wel fijn dat ze even bloedprikken weet je dat tenminste ook zeker! En wat goed dan heb je dus op dag 13 of 14 je eisprong neem ik aan als je op dag 12 de pregnyl zet? Nou klusze En fijn dat het feestje ook zo leuk was ondanks de zwangerzeurvriendin. Ik zou dat ook slecht trekken als ik NIET eens zwanger zou willen worden. En je vriendin zag je al aankomen, maar het komt alsnog hard aan. Ook al gun je het haar van harte! Ik ben ook eerlijk gezegd best blij dat mijn beste vriendinnetje nog niet met zwanger worden bezig is. Tuurlijk zou ik blij voor haar zijn als ze ineens zwanger was ofzo hoor, want ze wil ook graag mama worden ooit. Maar dan komt het wel heel dichtbij he. Wel fijn voor haar dat het doorspuiten succes had. Bij mij was het ook de ronde na het doorspuiten van de eileiders raak he.. dat vergeet ik steeds bijna omdat het ook de eerste ronde met de utrogestan was, maar wie weet hielp dat ook wel... Mja dan is dat effect nu wel weer weg denk ik En ik snap de rest van je verhaaltje zo goed... hoe lang moet je volhouden hoe lang moet je plannen, rekenen, hopen, wachten. Zo moeilijk! Vandaag ook weer moederdag zonder kindje of babytje in onze buiken.... Kan zelf ook niet even langs bij mn moeder vandaag omdat ze zo ver weg woont dus ik voel me ook maar alleen (vriend is naar bekerfinale voetbal dus die is vanaf half 12 tot vanavond laat weg). Ik zit hier nu dus maar wat op de bank te zitten en veel te veel te piekeren. Nouja we houden gewoon vol tot er een prachtige baby in onze buik zit! Ik mag weer aan de ovutesten en seks dus dat vind ik toch altijd het leukste deel van de maand En aftellen tot het gyn bezoekje dus naja.. doorgaan maar. Heb gelukkig weer leuke dingetje in het vooruitzicht en het word zomer (heb eind juni al vakantie!!) dus het voelt niet als zo'n zwart gat Over vakantie gesproken, Juf, ik zou allang lijstjes hebben liggen waar ik elke keer dingen opschreef als ik er aan dacht dat ik dat mee zou moeten nemen. Ik ben altijd gestresst voor (en op) vakantie, ben echt niet zo leuk om mee op vakantie te moeten Wij hebben ook nog geen plannen... of wel het plan dát we gaan maar nog niet wanneer, hoe wat waar vind ik wel lekker kan ik me er nog niet druk over maken haha.
En Flippo, goed aan het broeden? Zal nog niet vragen naar wat je voel want je zit nog maar op 4 dpo geloof ik he hihi.
@Lief, ik ben blij om te horen dat jij ook zo'n last hebt van vakantiestress, ben ik hier gelukkig niet alleen in. Ik verander meestal een paar dagen voor we weggaan in een soort monster. Eigenlijk haat ik op vakantie gaan, ik vind het pas leuk als ik goed en wel op de plek van bestemming ben aangekomen. @Moon, bedankt voor je reactie op mijn foto, wat een haar heeft mijn neefje he, Nicholas is er maar een kale bij En wat vervelend voor je dat er zo een zeur mee was met het feest, ik kan me indenken dat jij dat gezeur van haar helemaal niet wilt horen, omdat je met liefde met haar zou ruilen. Ik hoop echt voor je dat het deze ronde raak is, want dat wachten duurt nu al zo lang, ik gun het je zo meid. En als ik dan je stukje lees, dan vind ik het zo oneerlijk dat jij en Lief en Flippo al zo lang bezig zijn, terwijl andere mensen de een na de ander krijgen. Ik duim echt heel hard voor jullie dat het deze keer raak mag zijn en dat jullie met z'n drieen dan hier lekker kunnen zeuren en steunen met allerlei zwangerschapskwaaltjes.
Juf, ik begrijp je volkomen haha, ik denk dat ik nog wel erger ben Ben ook altijd bang op vakantie ziek te worden en dat ik dan naar een dokter moet, of dat de auto stuk gaat (wij gaan vaak kamperen dus autovakantie). En als ik er nu van te voren over denk heb ik er helemaal zin in, en denk: waar maak ik me in hemelsnaam druk over?! Maar zodra het de week voor de vakantie is....... en dus op vakantie ook nog wel over die auto of ziek worden. En het slaat nergens op want als de auto stuk gaat, of als ik iets krijg hebben ze daar ook garages en ziekenhuizen.. mjaaaaa! Onbezorgd op vakantie is gewoon niet voor mij weggelegd. En hoe verder we van huis gaan hoe erger het is. Dus als het mooi weer is ga ik net zo lief in NL op vakantie Merkte wel dat ik naar Londen wat minder last van, sprak de taal goed, dat scheelt al veel! En we gingen vliegen (mijn eerste keer) maar dat vond ik stukken relaxter dan dat autorijden, ik haaaat autorijden. Maar toch... gaan we weer kamperen waarschijnlijk... dat heerlijke vrije frissen kampeergevoel op een kleine rustige camping in Oostenrijk is namelijk toch erg aanlokkelijk (en vliegen is zo duur..).
Hm woeps.. ik dacht ik begin vroeg met ovutesten, maar hij is al vet donker... ik verwachtte helemaal geen streepje! Flippo jij gebruikte ook wel eens matcare he? Die moeten echt knallen zeker als ze positief zijn? (zeg ja.. want ik heb nog geen seks gehad haha).
Gelijk die van het ziekenhuis er maar achteraan gedaan.. de is officieel al wel positief, maar vorige maand knalde hij wel harder... Nouja verrassingsei deze maand dus.. vanavond maar snel vriendlief bespringen, eisprong komt natuurlijk toch pas 24-48 uur na positieve test godzijdank haha.
Het lijkt wel een monoloog hier maar ik heb al vanaf vannacht eipijn (aan dezelfde kant al waar ik tijdens mn menstruatie zo'n last van had die ene nacht en dag had ik dat verteld?). net op het werk stiekem ovutestjes gedaan in de hoop dat ze zouden knallen maar hmm dus niet. Dan was dat van gisteren blijkbaar toch al positief (of even ervoor vermoed ik meer, had natuurlijk ook vanaf 13.00 op dag 10 niet meer getest tot aan 17.30uur op dag 11). Naja had toevallig weer eens getempt (vanaf dag 11 maar) en mn temp is nog niet omhoog dus zodra die omhoog gaat en de eipijn weg dan is ie al geweest denk ik. Vanavond maar weer vriendlief bespringen
Wat een ongfelooflijk dubbel gevoel... Mijn zus is net bevallen van een dochtertje, Amber heet ze. Ik vind het echt wel leuk voor haar, maar tegelijkertijd doet het zo verschrikkelijk pijn... Wij die alweer bijna 2 jaar aan het vechten zijn voor een wondertje... mijn zus die nu haar 2e kindje al heeft, beide keren in 1 ronde zwanger... Is het verkeerd dat ik denk: Dat had mijn kindje moeten zijn, had haar maar even laten ervaren hoe het is dat een wondertje je gegeven moet zijn. Vooral na haar opmerkingen die ze heeft gemaakt richting mij gedurende haar zwangerschap. Mijn mannetje vind dat ik niet zo moet denken, hij zegt: is leuk voor haar je moet blij zijn voor haar. Je moet niet zo denken is nergens voor nodig. Het enigste wat ik op dit moment voel is pijn en verdriet... Vooral omdat ik vandaag 5/6 dagen na de IUI alweer begonnen ben met bloeden
Je mag best even zo denken, vooral omdat je alweer begonnen bent met bloeden.. hoe hard.. hoe pijnlijk. Zolang je straks maar weer blij voor haar kan zijn, maar ik weet dat jij dat kan.. Enne... als een gek om utrogestan gaan zeuren of wat ook nu, dit is NIET normaal. Dikke dikke knuffel.
Flippo! Ik heb zo met je te doen meid! T is gewoon klote en heel logisch dat je zo denkt! Ik weet zeker dat je ook echt wel blij bent v je zus, maar de pijn en t verdriet zijn nu gewoon ff de boventoon! En al helemaal nu je alweer bloedt! Klote klote klote!! Heb je t zknh al gebeld hoe t toch steeds zo kan? Dikke knuff en sterkte! Ook ik kan de zwangerschap v m'n vriendin ff niet handelen... Ook bij mij heerst nog steeds verdriet en pijn.. Zo klote! Ik kan t gewoon ook ff niet meer loslaten ! Lijkt wel of de druk om zwanger te raken nu nooog erger is... Ik wil gewoon ook zwanger zijn!!!! En jullie ook!!! Probeer met z'n allen positief te blijven en we blijven ervoor gaan! T MOET gewoon!! Liefs moon
@Flippo, tuurlijk mag jij je zo voelen, het is niet leuk, maar wel jou gevoel en dat gevoel is op dit moment heel begrijpelijk. En straks ben je vast heel blij voor je zus en zakt het gevoel misschien wel weer weg. Wat ontzettend kl*te dat je nu alweer begonnen bent met bloeden! wanneer mag je weer naar de gyn, want daar moeten ze echt iets aan doen, misschien kunnen ze je toch die bollen geven die Lief ook heeft. Een knuffel voor jou meid. @Lief, dat zou wel snel zijn toch, nu al je ei? Wel beter, dan hoef je er niet zolang op te wachten deze ronde. @Moon, het lijkt me ook moeilijk voor je dat je vriendin nu zwanger is, toch heel confronterend zo. Ik hoop dat het pijnlijke gevoel met de tijd een beetje naar de achtergrond zakt. En goed van je dat je toch positief probeert te blijven, hoe lastig dat ook is.
Ja juf, cyclus van 26 dagen (zonde utro dan). Lekker hoor! Hebben nu dag voor en de dag van eisprong seks gehad.. voelt beetje weinig maarja.. zou genoeg moeten zijn he. Temp was vanmorgen omhoog, eipijn was gisteren in de loop van de dag weg en heb vandaag weer zere tepels dus het is wel zeker dat ie gisteren geweest is. zit ik dus zomaar ineens op het wachtbankje haha.. mei zorgt voor een verrassingsei! Dus ik ben helemaal heppie. Knuffel voor moon en flippo.
Goed zo lief! In mei je verassingsei... Wedden dat t dit keer raak is zijn we deze ronde weer redelijk gelijk hè flippo hoe is t meid? Ik denk aan je! Knuff liefs moon
Wat fijn Lief, dat je zomaar je ei hebt gehad. Ik hoop dat dit jouw maand gaat worden, duimen maar weer.
Ja moon, hoe krijgen we dat voor elkaar he! Knap van ons Ik ga er ook echt voor deze maand, het moet en het zal gewoon eens raak zijn!!
Haha geen idee lief! Ik vind t ook knap dat ik elke cyclus op n zondag rosé krijg! Strange haha! Maar wat je zegt: deze ronde moet gewoon raak zijn!!!! Ik ben nog net niet op m'n kop gaan staan na t klussen maar veel scheelde t niet haha! Misschien dat t geholpen heeft.... Vandaag de bruiloft v een vriendin v me! Wordt echt bjzonder! Dat mens wat de hele dag roept dat ze zwanger is is er ook... Maarja knop om en genieten v deze mooie dag liefs
@Lief: Wat fijn meis dat je je ei hebt gevonden en nog vrij vroeg ook in je cyclus is t niet? @Moon: Pfff zo begrijpelijk met die vriendin van je... Ik denk aan je meis! Geniet lekker van de mooie dag! @all: Verlies nog steeds rose... zit vandaag 8DPO... pff vanaf 5 DPO alweer rose :S daar zat ik niet op te wachten.... Het is niet veel, alleen op het toiletpapiertje, maar het is er wel. Afgelopen dinsdag is mn zus bevallen van een dochtertje, ze heet Amber. Hartstikke leuk voor haar, maar om eerlijk te zijn heb ik het er wel een beetje moeilijk mee aangezien ik op de dag van haar bevalling begon met rose verlies :S... Fijn weekend iedereen in ieder geval
haha flippo wel het topic lezen he Ik heb precies verteld wanneer mn ei was en jij hebt zelf al verteld over het rose op dezelfde dag als de geboorte van je nichtje Toch stiekem wat zwangerschapsdementie? Temp je nog? Is je temp nog wel hoog of is het echt game over met dit beetje rozeverlies? Ik had trouwens op dag 12 mijn ei Heb ook getempt dus mooi vanaf dag 13 schiet mn temp omhoog. Nu stop ik met tempen, volgens mij is dat met utro toch niet betrouwbaar.