Hoi! Jeetje wat een narigheid. Had het zo gehoopt en jullie zo gegund allemaal! Veel sterkte en toch proberen de moed erin te houden, er is nog zoveel mogelijk. De vakantie liep even anders voor ons. In de eerste week is mijn oma overleden. Ze was aan het revalideren ivm een gebroken heup en was nog positief over het herstel maar op een gegeven moment werd ze heel benauwd en de kuren mochten niet meer baten. Haar longen waren nu echt op, ze had al jaren COPD en haar longen werkten nog maar 30% de laatste jaren. Met morfine is ze vrij snel in slaap gekomen en binnen 2 dagen overleden. Vorige week woensdag was de crematie. Gelukkig dat we in NL op vakantie waren en dat we nog bij haar zijn geweest met Sanna toen ze zich nog redelijk goed voelde. We hebben verder nog wel wat van de vakantie gemaakt maar echt uitgerust ben ik niet. Afgelopen week 2,5 dagen gewerkt en nu ben ik vrij dus dat is wel lekker. Met Sanna gaat het verder super. Ze begint nu zelfs te kruipen (en niet alleen achteruit). Op vakantie hebben we met haar gezwommen, gewandeld en voor het eerst gefietst. Dat was echt leuk! Ze is alweer 10 maanden! Nog even en we vieren haar eerste verjaardag Ik hoop echt dat jullie ook mogen gaan meemaken wat wij met Sanna beleven. Het is jullie van harte gegund en het wachten heeft nu toch wel eens lang genoeg geduurd! Alle geluk van de wereld, en ik blijf jullie steunen. En Jufd: hebben jullie het leuk? Lekker zonnig daar zeker? Groetjes!
@Carrie: Gecondoleerd meis... Wel leuk om te lezen dat Sanna begint te kruipen En inderdaad nog maar 2 maandjes en haar 1e verjaardag is er al De eerste baby verjaardag in ons topicje Wat vliegt de tijd toch! Begint het niet al te kriebelen voor een 2e kindje? @JufD: Ik herken t, ik zit ook het meeste van de tijd met mn mobiel online en dan is reageren zoo lastig @Lief: Ik ben zooo benieuwd waar jullie voor in geloot worden! En dat jullie met die behandeling maar snel resultaat mogen hebben ! @Moon: Schrijf maar lekker meis, dat kan soms zo heerlijk opluchten! En inderdaad chocolade maakt een hoop goed Er moet toch ooit een lichtpuntje voor ons komen? @All: Vandaag de 1e FM gehad voor de IUI! Mijn cyste links is bijna helemaal weg Helemaal gelukkig mee dus, en ik heb in ieder geval al een eitje van 12mm zitten! Eindelijk een echo waar alles helemaal goed bij verlopen is Maandag om 8:45 weer terug voor echo! Ben benieuwd hoe en wat dan.... of t eitje dan gegroeid is of niet...
Carrie gecondoleerd en jammer dat je vakantie dan toch wat minder was.. Fijn dat het wel goed gaat met jullie, en heel lief dat je ons nog steunt! Flippo, klinkt goed!!! Eindelijk eens normale gang van zaken hopelijk blijft het zo! Moon, hoe is het met jou? Kun je een beetje uit je dalletje klimmen? Hier: vandaag ongesteld dan eindelijk.. dag 1, we beginnen weer van voor af aan Ik heb zoooo zin in maandag!!
Natuuurlijk, jij ook he?! Ik moet alleen wel daarna direct naar het werk dus geen idee of ik overdag tijd heb om iets te posten, maar anders komt het in elk geval 's avonds. Oja waarschijnlijk dringt het dan pas echt goed door dus krijg je een of andere emo post van mij hoor
Ha meiden, Allereerst Carrie: gecondoleerd meid! Dan is je vakantie toch ff ineens anders he. Hopelijk hebben jullie toch een beetje kunnen genieten! En wat leuk..Sanna wordt echt groot he! Voor je het weet loopt ze en zeg je de hele dag: niet aankomen haha! FIjn te horen dat het allemaal goed gaat! JufD: Lekker aan het genieten daar zeker! Heerlijk! Je vader zal ook wel echt aan het genieten zijn van zijn kleinzoon he! Hoe vergaat het je broertje en zijn vriendin trouwens? Hebben ze hun draai met een kleintje een beetje kunnen vinden? Lief: Maandag is het zover ja...! O wat spannend allemaal he! Ik zal aan je denken hoor!! Ben echt benieuwd hoe het nu allemaal gaat lopen! Ik moet maandag ook naar de gyn vd uitgangsecho, maarja..gesprek doe ik maar met mn eigen gyn en niet met hem. Baal er ontzettend van maarja het is niet anders, maandag alweer dag 6 dus ik MOET wel naar hem toe. In deze ronde heb ik totaal geen vertrouwen meer, dus ik probeer me er maar gewoon niks van voor te stellen en deze ronde maar gewoon te doorlopen en over me heen laten komen en dan eindelijk daarna het gesprek en kijken welke weg wij zullen inslaan.... Flippo: Alles oke met jou meid? Trek je het een beetje nu met je zus die net weer een kindje heeft gekregen? Ik denk aan je! En weer spannend hoe het allemaal gaatl open, maar...goed dat de cyste zo goed als weg is en dat er al een mooi eitje zit. Hopelijk istie flink gegroeid, of is er stiekem nog eentje bijgekomen! In de tussentijd maar gewoon genieten van de dingen die ik wél heb, en dat zijn er heel veel gelukkig hihi. Ik zou werkelijk niet weten wat ik zonder mn lieve schat, mn lieve (schoon)ouders, vrienden en familie zou moeten. Ze steunen ons door dik en dun en leven zo mee, echt super gewoon! Er is er altijd wel een die me weet op te vrolijken, en lukt dan niet...dan zijn jullie er ook nog eens Dat moet ik gewoon voor ogen houden en gewoon hoop blijven houden..Ik zit er nog niet helemaal in, maar ik probeer gewoon echt ff zo positief te denken, want alleen balen en verdrietig zijn heeft geen zin. Gisteren heeft de baas van mn mannetje een herseninfarct gehad! Half 40, niet normaal! Dan wordt je wel weer ff met beide benen op de grond gezet zeg ... pffft! Hopelijk komt alles goed met hem! Mijn mannetje was 3 dagen weg voor dat re-integratiegedoe in de Ardennen en is met gierende banden naar huis gekomen haha. Hij vond het maar vreemd daar. Ben blij dat hij weer thuis is, heb hem echt gemist! Echt klote als de ongi doorbreekt en hij er niet is... Nou, ik ga nog ff aan de poets, bijna klaar en dan is mn huisje weer helemaal klaar! Liefs Moon
Pff ik ben ook al druk aan de poets geweest en boodschappen gedaan. Nu nog straks een wasje ophangen en dan ga ik het hele weekend niet meer van de bank komen. Heb boeken, series en films dus ik ga relaxen Jeetje dan moeten we maandag alledrie naar het ziekenhuis!! En moon, kijk idd maar even uit naar na deze ronde, het kan altijd nog een gelukje zijn deze ronde maar dan heb je iets om vooruit te kijken. En ik denk dat jullie wel aan de IVF zullen gaan eerlijk gezegd. Volgens mij is dat een logische volgende stap als 6 x IUI is mislukt. Heftig maar wel weer nieuwe actie en misschien weer meer kans! Is er bij jou eigenlijk wel gekeken of je eileiders doorgankelijk zijn? Kan ik me niet herinneren.. stel nou dat daar iets is en ze zpuiten elke keer doodleuk die zaadjes er weer in dan schiet dat toch helemaal niks op.... Vind ik eigenlijk wel raar? Vaak doen ze dat toch voor of na 2 IUI's? Of ik ben het gewoon vergeten hoor! Nouja ik duim wel voor je deze ronde natuurlijk ook al heb je er zelf wat minder hoop op. En heerlijk dat je vriend weer thuis is! Samen weer door de volgende ronde heen. Kan hij nu ook alweer wat meer werken of hoe gaat het eigenlijk met hem? Fijn weekend meiden!
@Lief: moon heeft nog geen IUI gehad Dus IVF is niet direct een logische stap denk ik maar goed dat is mijn mening Alleen 6 hormoon gestimmuleerde cyclussen met menopur/pregnyl (zelfde als ik 8 cyclussen met clomid heb gehad voor we aan de IUI begonnen)
Owww zucht natuurlijk dat wist ik natuurlijk wel... wat stom. Dan ben ik wel benieuwd wat ze doen... want IUI lijkt me met hun zaadkwaliteit nou niet echt een grote stap voorwaarts... Al denk ik wel dat ze dan idd IUI gaan doen en een HSG om te zien of je eileiders wel open zijn. Blijft dat ik dat wel apart vind dat ze je zo laten stimuleren terwijl ze dat niet eerst checken? Sorry Moon! Nu is het net of ik nooit goed oplet ofzo, dat is echt niet zo hoor.
Lief haha je kunt niet alles bijhouden he haha! Maar Flippo heeft het helemaal op een rijtje zie ik hihi! Ik heb indd nu 5 rondes met hormoonstimulatie gehad en gewoon vrijen. Voordat we hieraan begonnen was het stappenplan dit 6x keer te doen "want het moet echt gaan lukken er niks mis...", aldus de gyn. Maar daarna zouden we in principe 3x IUI doen en dan evt nog 3 keer. Toch zie ik dat wel als een stap voorwaarts, want het zaad van mn vriend is natuurlijk wel helemaal goed, maar ik heb al meerdere keren te horen gekregen dat de weg die de zaadjes moeten zwemmen bij mij vrij lang is zeg maar....(??) Ik heb daar nooit echt op doorgevraagd, maar al zijn het goede zwemmers, dan nog moeten ze kennelijk een flink stuk afleggen.. Ik ben eerlijk gezegd op een punt aangekomen dat het me niet uitmaakt wát we moeten doen, als het maar WERKT! Ook als de IVF zou betekenen, al weet ik natuurlijk dat wel weer ingrijpender is dan IUI. Ach..we moeten het maar gewoon ff afwachten. Deze ronde gaat er sowies niets anders gebeuren ben ik bang Er is nog nooit naar mijn eileiders gekeken, maar ik heb dat een hele tijd terug wel gevraagd, maar in hun ogen niet nodig; "alles is goed"....Daarom zei ik ook dat ik soms twijfel of het wel echt allemaal "goed" is..:-S al zal er vast een reden zijn waarom ze dat bij mij niet doen. Als er twijfel over was neem ik toch aan dat we nooit met de stimulatie begonnen waren...?! AL met al weer een hoop vraagtekens die ik graag met mn eigen gyn had willen bespreken maandag, maarja dat gaat dus helaas niet. Daarom laat ik het deze ronde maar gewoon over me heen komen en na deze ronde een uitgebreid gesprek met mn eigen gyn en dan kijken wat het plan is. Ik hoop dat ik wel nog in juli kan beginnen, want in aug gaan we op vakantie en dan lukt het ws niet...Of misschien ook wel? Naja: niet over nadenken nog hihi! Lekker relaxen dus voor jou Lief! Heerlijk! Ik ben ook helemaal klaar met mn was, dus morgen lekker niks. Het wordt hier wel stralend weer dus ik denk ff lekker eruit, of...lekker in de tuin liggen. Hebben een loungeset gekocht...heeeerlijk ' Vanavond lekker flimavond! Liefs, Moon
Stralend weer.. hmmm.. hier niet Hopelijk bij jou wel want een loungebank moet je goed gebruiken En ik kan me je overpeinzingen zo goed voorstellen... Gelukkig heb je dan binnenkort wel een keer een goed overleg met je eigen gyn. Schrijf al je vragen op!! Kan je alles eens goed doorspreken, en bedenk van te voren wat je zélf wilt, en vooral laat je niet zomaar afschepen, want ik doe dat zelf ook altijd heel snel , en doordat vriend zei dat ik wel een beetje aan mijn limiet zat qua zelf proberen, draaide de gyn direct bij en konden we van alles krijgen qua behandeling (zo voelde het althans, hij zit natuurlijk ook wel aan protocollen vast ). Dat over die afstand snap ik niet zoveel van.. volgens mij zijn de snelle zaadjes altijd binnen een half uur ofzo op de plaats van bestemming Maar de artsen kunnen NOOIT zomaar van de buitenkant zeggen: joh alles is goed je eileiders zijn open, dat weten ze simpelweg niet. Dus ik zou niet aan de IUI gaan zonder HSG of kijkoperatie. Natuurlijk is dat geen leuke ingreep maar straks doe je alles voor niks... Geloof dat ze er ook wel eens 2 of 3 doen en dan daarna de HSG dat is ook wel oke natuurlijk... Naja idd deze ronde maar over je heen laten komen (doen wij ook hier, want hé ik heb ook niet het idee dat wij hier nog op de natuurlijke weg ook maar íets bereiken hoor....) en dan daarna verder kijken. Heb je al een afspraak staan met je eigen gyn? Ik denk dat het hier zelfs een ronde zonder utrogestan wordt... want wij gaan eind juni op vakantie en ik moet dan net ongesteld worden... als het een korte cyclus is kunnen we wel iets later vertrekken dus wil mijn cyclus zo kort mogelijk houden, en met utro wordt ie altijd zo 3-5 dagen gerekt en dan wordt ik mídden in onze vakantie ongesteld... zo geen zin in. Dus we hopen hier weer op een vroeg ei!
Lief ik heb ook geen idee wat ze ermee bedoelen. Misschien lange baarmoederhals ofzo? Geen idee want heb niet doorgevraagd omdat ze er zo van overtuigd was dat het moest gaan lukken. Ik dacht dus ach..het zal dan wel. Maarja nu komen er allerlei vragen. Ook als een HSG of kijkoperatie nodig is...ik heb het er allemaal voor over! Ik wil niet voor niets straks 6 rondes IUI hebben doorstaan en dan ineens goh, zullen we toch een een HSG of kijkoperatie doen? Daar heb ik geen zin in. Zal het dus ook zeker aankaarten bij het gesprek tzt! Hier heerlijk uitgeslapen tot kwart v 11 (LOL dat lukt me echt nooit hah!). Heerlijk gewoon, had het ff nodig! Het was vanmorgen niet echt lekker hier maar nu is de zon doorgebroken en nu is het heerlijk! Al is de zon wel vaak weg Wilde eigenlijk omdat het vanmorgen zo'n rotweer leek mn kast eens gaan opruimen (mijn god wat een kleding heb ik toch verzameld pfft..haha!), maar nu het toch best lekker weer is misschien toch maar lekker buiten? Heb zoveel energie, dus wil eigen de ramen ff vast buiten gaan wassen..haha dan ga ik daarna in de loungeset liggen . Nu zo eerst ff lunchen en daarna zie ik wel.... Snap dat je geen ongi wilt in je vakantie! Ik ook liever niet..hoop dat het allemaal goed uitkomt..als het goed is wel van we gaan van 6 tm 13 aug...mijn ongi komt het laatste half jaar elke keer tussen de 21e en 25e vd maand, dus hoop dat ik geluk heb..of gewoon nog beter: ZWANGER ben Fijne dag meiden! Liefs, Moon
Oh en, laat me zeker niet afschepen, maar dat doen mn gyn ook echt niet. Ze is zo lief en zo betrokken en neemt altijd de tijd v ons, dus dat komt wel goed. Vriendlief gaat uiteraard mee en ook hij is er wel klaar mee nu, dus we zullen samen aandringen op actie. Maar goed ze heeft destijds al gezegd dat er ws IUI aankwam als het zo niet mocht lukken, dus ik weet hoe dan ook dat er actie komt, al is het nog de vraag wát. Omdat ze het ook had over de behandeling waar wij wellicht voor in aanmerking kwamen (wat dus ws. hetgeen is waar jij ook voor in aanmerking komt). Dus hoe dan ook: actie, de vraag is alleen op welke manier? Was deze cyclus maar vast voorbij, maar liever nog gewoon deze ronde lekker onbezonnen zwanger worden
Ja jullie eigen gyn is ook wel top geloof ik he Komt goed Moon!! En dat we alledrie morgen maar mooie dingen te horen krijgen in het ziekenhuis! Wij zijn om half 9 al aan de beurt *bibber*
@Lief: Suc6 meis... ik hoop dat je met een goed gevoel bij de gyn vandaan komt! @Moon: Meis... voor jou t zelfde... ik duim voor je @All: Vandaag voor de 2e FM geweest.. Heb links 2 eitjes van 11 en 12mm en rechts ook 2 van 11 en 12mm! Zit vandaag op CD13, moet woensdag weer terug komen en in de tussentijd gewoon 50EH puregon door spuiten .... duim duim duim duim
Klinkt wel oke Flippo toch? Misschien ieeetjes traag of is dit oke, heb er niet zoveel verstand van Maar het klinkt redelijk goed! Het wordt de IVF in eigen cyclus! Ik moet het weer even laten bezinken maar geloof dat dit een prima uitkomst is. Ow en van die verzekering is waar, we houden onze eigen 3 IVF pogingen mocht het nodig zijn. Ook kunnen we hierna nog terug op IUI eventueel. En we gaan starten na min vakantie (augustus dus).
@Lief: Ik heb idd trage eitjes, niets mis mee maar wel goed om te weten Spannend dat je IVF in eigen cyclus mag doen... moet je nu ook gaan geloven aan die vele ziekenhuis bezoeken en al die echo's enz enz enz.... spannend! Ik hoop dat jullie je eigen 3 pogingen plus de IUI's niet nodig gaan hebben Spannend!!!!
6 behandelingen! Wow das best wel veel!.... nou hopen dat je ze niet alle 6 nodig gaat hebben Ik ga voor je duimen meis!