Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ha meiden,

Alles ok met jullie?? Wat is t rustig hier!

Hoe is t lief? Vandaag de afspraak, toch?!

Ik morgen... Hoop dat ik door mag gaan met spuiten in afwachting van wat er komen gaat...spannend! Mam gaat met me mee en daarna gaan we lekker wat drinken en n stuk gebak eten :)

liefs moon

2. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,051
    2,859
    113
    #3062 Lief, Jun 24, 2011
    Last edited: Jun 24, 2011
    Ha, ja rustig sorry dat ik niet gereageerd heb op je stukje tekst ik was even ZP moe, gisteren was de afspraak maar niet zo heel veel nieuws gehoord dus viel beetje tegen. Gyn was ook wat sjacho ofzo, had zn dag niet denk ik ;)

Na onze vakantie gaan we concrete dingen afspreken, we willen eerst even vakantie. Nog 1 dag werken!!!

Jij heeeeeel veel succes en dat het maar mag lopen zoals je graag wilt Moon.

Flippo, how are you?

Juf, wanneer moest je nou aan het werk??

Carrie, weer helemaal beter en fit?

3. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    O geeft niet lief, snap t helemaal! Maar shit zeg wat balen weer! Wat een gyn zeg grr! Jullie kwamen toch voor meer duidelijkheid? Hmmm hopen dat jullie na jullie vakantie dan eindelijk precies weten hoe t gaat! Wanneer vertrekken jullie precies? Dikke knuff

Ik ben best zenuwachtig.... Maar goed hopen dat de gyn naar me luistert! Ongi is weer zo goed als voorbij gelukkig!

Liefs moon

4. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Yes! Ik mag meteen door gaan! De gyn heeft me alvast verteld dat we deze ronde starten met IUI, 6 rondes...Vandaag dus weer gewoon beginnen met Menopur en 29 juni gewoon de afspraak om alles verder helemaal door te spreken met onze eigen gyn :) Ben zo blij dat deze ronde niet verspild wordt. En ik ben zo blij dat ik gebeld heb. Volg week zou ik te laat zijn geweest..zo zie je maa dat je je mond zelf echt wel moet opentrekken he, zucht! Wel heel spannend allemaal! En dan nu maar hopen dat het nu eindelijk binnen 6 rondes raak mag zijn....

Flippo, Juf, Carrie? Hoe istie met jullie?

LIefs, Moon

5. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,051
    2,859
    113
    Wat goeeeed!! Ben blij voor je :D

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Moon: Wat goed meis :) Ik ga keihard duimen voor je!!

@All:
    Ik had vandaag mijn uitgangs echo maar ik verlies echt maar heel minimaal bloed echt een paar druppels maar.
    Dus werd er even goed naar mijn baarmoederslijmvlies gekeken en die bleek 12mm te zijn, erg dik dus.
    De IVF-arts dacht aan een zwangerschap dus heb op HCG moeten laten prikken.. dat was om 12:15.

Om 17:00 werd ik opgebeld door het ziekenhuis met het nieuws dat mijn HCG kleiner dan 2 was, niet zwanger dus...
    Nu maar afwachten op mijn ongi, bloed nu langzaam aan al iets meer dus vannacht zal het wel helemaal door breken.

Waarschijnlijk maandag of dinsdag opnieuw voor uitgangs echo.
    Wel is er af gesproken dat ik ve volgende ronde (na mijn vakantie) voor een kijk operatie om te zien hoe de afwijking aan mijn baarmoeder er nu daadwerkelijk uit ziet.

7. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,051
    2,859
    113
    Oh wat zal jij even hoop hebben gehad of niet? :(

En wel fijn dat ze verder willen kijken, kennis = macht!

8. Flippo123

@Lief: Fijn... nee niet bepaald aangezien ik zelf niet echt de hoop had... ik verlies immers alweer 3 dagen helder rood bloed... dus ik wist zelf al dat het game over was, anders spreek ik geen uitgangs echo af :p
    Maar goed, dit is blijkbaar nog niet mijn echte ongi en die komt er nu al wel langzaam aan aan heb ik het gevoel :)

Dat ze verder naar mijn baarmoeder willen kijken is wel fijn aangezien ze dan iets over de zwangerschaps kans kunnen zeggen en over of ik een zwangerschap uberhaupt wel kan voldragen. Ben benieuwd hoe en wat want daar hoor ik komende week meer over, er wordt een poli afspraak voor me gepland waarin alles door gesproken gaat worden.

Ik was overigens ook een beetje ZP moe... merk dat ik steeds minder vaak hier kom :(...
    Ik houd daarin tegen wel mijn eigen blogje online bij :) gewoon voor mezelf als soort van dagboek.

Maar heo is het met jou dan Lief?

9. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Moon, wat goed dat je meteen door kan gaan voor de iui.

@Lief, jou vakantie is begonnen, geniet er lekker van. wanneer ga je weg?
    Ik moet trouwens maandag weer werken, net nu het zo mooi weer gaat worden.

@Flippo, fijn dat ze nu ook verder naar je baarmoeder gaan kijken, dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is en of dat invloed gaat hebben op een zwangerschap.

Ik ben hier ook een paar dagen niet actief geweest omdat ik vooral veel met Nicholas bezig ben geweest. Onbewust ben ik toch heel erg aan het genieten van hem, deze afgelopen dagen.
    Vandaag weer even een minder leuke dag. Ik moest met Nicholas naar het CB en natuurlijk stond dat weer helemaal in het teken van zijn gewicht. Hij weegt ondertussen alweer 10.840 kg en is 74 cm lang. Ik weet dat hij erg zwaar is, maar dat gezeur er de hele tijd over. Ik werd er vandaag gewoon echt kwaad om, ik vroeg ook wat ze dan nu zou aanraden om te doen, want Nichoals blijft maar doorgroeien. Nou, echt tips had ze niet, maar ze kon wel voor de honderste keer zeggen dat hij wel erg dik was:x Ik ben even helemaal klaar met die mensen daar.

10. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,051
    2,859
    113
    Meiden ik heb een beetje gelogen.. mijn bruinverlies zette maar niet door en kijk:

We zijn blij, verbijsterd en ook wel heel bang (al is elk uur zonder bruinverlies wel een bevestiging dat het goed gaat, maar elk wc bezoekje is een ware hel). We durven nog niet echt te genieten door de vorige keer, maar de test is in elk geval duidelijker en het bruin is gestopt.

Hele verhaal volgt nog (was alleen thuis met testen enzo ;)). Moon en Flippo ik hoop dat het jullie geen extra pijn doet... maar ik zou het jullie andersom ook super gunnen dat weten jullie he?

ps, de vakantie is geannuleerd ik durf niet meer :D

11. Flippo123

@Lief: gefeliciteerd meis en geniet er van... lekker vakantie thuis vieren en genieten van alle momenten. Fijnd at de IVF dus niet door hoeft te gaan.
    Ik weet dat je het ons ook gunt, dat weten we echt wel.
    Pijn tja dat doet t toch wel hoe je het wend of keert maar daar is niets aan te doen.

@All: Vannacht is mn ongi echt door gezet. Maandag uitgangs echo en poli afspraak bij de IVF arts mbt vroeg bloed/rose verlies, ook een poli afspraak voor weer een laprascopie, ze willen zien hoe mn baarmoeder er nu echt uit ziet en dat is op echo en met een HSG niet goed te zien...

12. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,051
    2,859
    113
    Ik kan die pijn niet wegnemen helaas :( Ik kan alleen maar heel hard aan jullie denken en voor jullie hopen.

Ze gaan het nu wel eindelijk(!) serieus aanpakken dus bij jou? Dat moet weer als een stapje in de goede richting voelen?

13. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Zo hej...moest ff rustig bijlezen, want ineens schijnt er heel veel gebeurd te zijn!

Flippo: Wat een toestand weer bij jou zeg. Het kan ook gewoon niet eens een keer lekker lopen he. Elke ronde wel weer iets anders. Ik vind het zo erg voor je meid! Wel goed dat de ongi nu dan toch is doorgebroken, hoe klote ook, want elke keer die onzekerheid is ook niks. Fijn dat ze straks ook eens ff goed naar je baarmoeder gaan kijken. Dan weet je iig wel helemaal waar je aan toe bent. Maar..natuurlijk hoop ik nog steeds op gewoon goed nieuws en dat je de komende ronde gewoon lekker zwanger bent! Dikke Knuffel!

Lief! Al snap ik het ff niet helemaal meer (wacht op je hele verhaal haha), maar GOED nieuws, da's het belangrijkste! Super Gefeliciteerd meid! Ik snap dat je nog niet durft te genieten, maar...de streepjes werden de vorige keer juist lichter (toch?) en deze donkerder! Maar wat jammer dat je je vakantie hebt geannulleerd...Je kunt echt gewoon op vakantie gaan, ook als je zwanger bent. Maar..je moet er natuurlijk zelf een goed gevoel bij hebben, das het belangrijkste. Ga lekker genieten!

En pijn..tsja..natuurlijk doet het pijn, zoals Flippo ook al zegt. Het blijft moeilijk voor ons, wie er ook zwanger wordt. We gunnen het je uiteraard van harte, en ik weet dat jij het ons ook gunt. Helaas werkt de natuur zo niet... Maar, het geeft ons ook weer hoop natuurlijk, dat het ooit ook goedkomt bij ons.

JufD: Snap dat je nu dubbel aan het genieten bent van Nicholas. Zo lang ben je lekker thuis, en dan het werk weer in beeld, en ineens gaat het zo snel en moet je maandag al beginne. En indd...niet eerlijk want ze zeggen dat het warm wordt ja. Hmmz.. het leven is niet eerlijk! Geniet nog ff lekker van je 2 mannen en mocht ik je hier niet meer spreken alvast heeeel veel succes en sterkte! En toch ook veel plezier...want denk dat het vd ene kant ook wel weer fijn is om aan het werk te zijn. Dikke knuff!

En dat ZP moe zijn ken ken ik ook wel. Het wisselt een beetje, maar denk dat dat normaal is. Er zijn ook dagen dat ik niet, of minder vaak kom, en dan ineens weer wel vaker. Ligt ook aan hoeveel tijd ik heb en natuurlijk of de zin er is. En voor mij is het akkelijk via mn Iphone, kan ik ff snel spieken zonder die hele laptop weer op te moeten starten :)

Ik ben trouwens al dagen zoo moe, pfft niet normaal! Daarom heb ik gisteren ook ff een dagje vrij genomen. Was ff helemaal klaar met alles. Moe moe moe en ook gewoon echt geen zin, blergh! Begin er steeds meer over te denken om wat anders te gaan doen. Maarja nu gelukkig nog 2 daagjes met mn lieverd en zondag misschien lekker bbqen met vrienden (als het weer ook echt doet wat ze zeggen...) en anders lekker uit eten, gezellig!

Nou, wat een nieuws weer hej! Iedereen een fijn weekend.

Liefs, Moon

14. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,051
    2,859
    113
    Hm ik zou voor jullie toch wel écht oprecht blij geweest zijn, toch jammer.. voel me nu alleen maar een rotmens dat ik het hier kom melden.

En ik had gewoon bruinverlies vanaf 9 dpo, dit werd alleen niet meer dus ik dacht doe ff testje om de stemmetjes in mn hoofd stil te leggen, er vanuit gaande dat hij toch weer wit zou zijn. Dus ik was alleen thuis toen ik dat deed (vriend zat in de auto naar amsterdam waar hij ook ging slapen) en toen was ie ineens positief, kon hem pas uren later bereiken en moest alleen slapen.

Maargoed, nu is het afwachten en hopen en blij zijn dat ik toch wel weer een positieve test heb, die idd donkderder is dan de vorige keer :)

En ik had al weinig zin om op vakantie te gaan (ben geen reistype dus het maakt me echt geen ene reet uit ;)) en ik ga niet 3,5 uur vliegen en 2 uur in een busje zitten als de kans er is dat ik misselijk ben/me niet goed voel of weer een vmk zou kunnen krijgen. Bovendien krijgen we alles terug van de verzekering dus gaan we gewoon later een weekje en gaan we nu leuke dingen doen iets dichter bij huis.

En ik duim voor jullie tweetjes!

15. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Meid, ik ben wel degelijk oprecht blij voor je!!! Je bent helemaal geen rot mens joh! Ik heb mn reactie nog eens nagelezen, en ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt...Snapte het alleen ff niet helemaal, maar ik bedoelde juist te zeggen dat het niet uitmaakt dat ik het niet snap, omdat je positief nieuws hebt omdat je zwanger bent en ik dus heel erg blij voor je ben! Wel rot dat je vriend er dan niet is nee...ppfft dan weet je niet hoe je het hebt :( Maar maak je niet druk meid, want wat mij betreft: IK BEN GEWOON SUPER BLIJ VOOR JE!

16. Flippo123

@Lief: Jammer dat je je zo rot voelt... niet nodig...
    Het doet ons gewoon pijn omdat moon en ik al zo veel meer en verder zijn in de hele mmm waardoor onze hoop op een wonder steeds kleiner wordt.
    Zelfs dat mijn zus zwanger werd, dat deed ook pijn.
    Tuurlijk ben ik oprecht blij voor je maar dat neemt niet weg dat het geen pijn doet bij mij.
    je bent al eens eerder zwanger geweest, in januarie, het is toen mis gegaan wat ongelooflijk klote is maar je wist vanaf dat moment wel DAT je zwanger kunt worden, het was puur een kwestie van tijd voor jou.
    Voor Moon en mij ligt dat anders, wij zijn in die 2 jaar nog geen een enkele keer zwanger mogen zijn...
    Als ik voor mijzelf spreek... ik heb er ene operatie voor moeten ondergaan al, hormonen 8 maanden lang moeten slikken en nu alweer 2 maanden moeten spuiten, al 3x een IUI behandeling moeten ondergaan en ik kan op handen en voeten niet meer tellen hoe vaak ik anar het ziekenhuis heb gemoeten en keer op keer slecht nieuws heb gekregen..
    Dan doet het gewoon altijd pijn om te horen dat iemand anders zwanger is, vooral omdat ik zelf al zon lange en letterlijk pijnlijke weg heb moeten bewandelen en tot nu toe nog steeds teleurgesteld moest worden.
    Morgen ben ik precies 2 jaar bezig zonder resultaat... ik bloed alweer flink dus tja weer een teleurstelling.
    Nu moet ik in augustus weer voor een ingreep, alweer... en weer wordt ik dus geconfronteerd met dat het moeilijk gaat bij ons en het misschien wel helemaal niet gaat lukken.

Ik ben zoals ik al zei oprecht blij voor je.. maar iedere zwangere die voorbij komt doet pijn, dat moet je dus niet persoonlijk opvatten.

Ik weet dat jij er ook al een lange weg op hebt zitten dus tuurlijk is het je gegunt... alleen ik had wel gehoopt dat je ons ook een beetje kunt begrijpen.

17. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Kom ik thuis van een niet zo leuke bruiloft, lees ik hier super leuk nieuws! Lief wat goed meid! GEFELICITEERD:D Wat een mooie testen ook al, en ze worden ook goed donker. Ik heb even een vreugdedansje voor je gedaan, ik ben echt heel blij voor je:). Nu ga ik heel hard duimen dat deze baby lekker bij je blijft plakken. En hoe voel je je er deze keer bij, want de vorige keer had je al vrij snel het gevoel dat het niet goed zat toch?
    En voel je niet rot hoor Lief, jij moet gewoon lekker genieten nu, dat verdien je.

@Moon, veel plezier met de bbq, volgens mij gaat het wel lekker weer worden hoor.

@Flippo, succes maandag met je afspraken, ik hoop dat jij nu ook eens een keer wat goed nieuws krijgt en dat ze je ook serieus gaan helpen met dat bruin/rose verlies.

@Carrie, hoe gaat het met jou meid?

18. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Lief: Gefeliciteerd!!! Wat een knaltest, dat ziet er heel positief uit. Heb je al met de verloskundige gebeld? Weten al meer mensen het? En dan natuurlijk de ham-vraag: hoe voel je je? ;)

Flippo: klote zeg dat je zo snel weer bent gaan bloeden. Ik hoop dat ze jullie snel kunnen helpen.

Moon: fijn dat je door mag gaan, alle kansen benutten natuurlijk.

Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor jullie, je vraagt je toch af wanneer jij nou eens aan de beurt bent. Het gaat lukken, dat voel ik gewoon, maar wanneer is nog de vraag.
    En soms is zo'n forum geen handig medium, je mist wel eens de nuance in berichten. Maar ga ervanuit dat we het beste met elkaar voor hebben, we steunen elkaar al bijna twee jaar!

Juf: laat ze mooi lullen op het cb, hij is ook lang dus dat gewicht past erbij. En wat je heel vaak ziet is dat flinke baby's later helemaal niet dik zijn. Als ze gaan kruipen en lopen vliegt het eraf. Ik vind het persoonlijk juist super schattig zo'n lekkere stevige baby. Ik moet woensdag a.s. weer naar het cb, ook weer prikjes :(

Verder gaat het goed, ben weer de hele week aan het werk geweest.
    Vannacht was Sanna aan het spoken, ze wilde gewoon niet slapen. Tot 6 uur met haar bezig geweest met twee x een uurtje slaap tussendoor. Ze huilde en huilde maar niet echt heel hard. Toen ik met haar naar beneden ging, ging ze vrolijk kruipend en spelend door de kamer (4 uur 's nachts!). Wat dat nou weer was? Hopen dat ze nu weer gewoon doorslaapt. Morgenmiddag naar arnhem voor een modeshow ve vriendin!

19. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,051
    2,859
    113
    Dank jullie voor de felicitaties!

Ik voel me uiteraard beter dan de vorige keer omdat de testen donkerder zijn en omdat ik tot nu geen bruin meer heb gehad. Ik voel me doodbang elke keer als ik iets voel lopen of naar de wc moet, ik probeer die stress weg te halen maar dat is zo moeilijk. Maar elk uurtje geen bruin geeft weer moed. Maar ik kom elke keer wel vol verbazing van de wc dat het er nog niet is.:$

Ik ben al bij de gyn geweest en met 7 weken krijgen we een echo. Dan met 9,5 nog eens en een afspraak en daarna zal het wel VK worden. Maar zover durf ik nog helemaal niet te denken :)

Gistermorgen nog eens getest (echt de laatste) en die was prachtig donker. Wij proberen op de roze wolk te gaan kruipen, maar vooral ik heb daar nog even moeite mee. Het is ook zo onwerkelijk, in mijn hoofd zat ik al midden in de IVF.

Het feit dat mijn lijf het zelf gedaan heeft (en nu doet) dus zonder bollen is fantastisch. Maar de angst en pijn van de vorige keer, en uiteraard van het lange wachten zitten diep.

Verder heb ik nog niet echt kwaaltjes, ja zere tieten en steekjes/zeurderig etc bij de baarmoeder en af en toe wat weeïg en rommelend gevoel in de darm/maagstreek.

Wij hebben nu een paar weken vakantie, en om alles lijkt het me beter even wat afstand te bewaren, bovendien gaan we ook gewoon nog wel weg waarschijnlijk, vooral naar mn ouders ;). Uiteraard volg en update ik wel als het lukt, en stuur ik al de positieve vibes richting Moon en Flippo.

Groetjes van een bange maar voorzichtig blije Lief.

20. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Carrie: gelukkig dat je weer beter bent! En wat Sanna betreft...ik denk dat ze gewoon de wereld al kruipend verder wilde ontdekken en slapen maar zonde van haar tijd vond hihihihi. Maar ik hoop dat ze nu weer gewoon lekker doorslaapt haha! Veel plezier bij de modeshow van je vriendin! Is ze model? Of is ze degene die creaties ontworpen heeft? Lijkt me erg leuk!

JufD: Jouw mannetje ziet er gewoon hartstikke goed en gezond. Het is gewoon een lekkere knul. Ik vind ook dat Carrie gelijk heeft..ik vind het ook mooi, en zeker bij een jongetje! Hij doet het goed, ziet er goed uit. Dus geen zorgen. Laat ze daar bij het CB maar lekker zeggen wat ze willen. JIJ bent zijn moeder en jij voelt wel of het goed gaat. En wat Carrie zegt...straks vliegen de kilo's eraf als hij de wereld al kruipend/lopend gaat ontdekken. Komt goed meis. No worry's! Geniet deze dag nog even van hem en nogmaals heel veel succes morgen met werken! Ben benieuwd hoe het gaat!

En inderdaad Lief.. Ik weet zeker dat iedereen heeft het beste met iedereen voor heeft. Wel zwanger/niet zwanger/al een kindje hebben, doet er wat mij betreft niets aan af. We delen al zo lang lief en leed en je bouwt toch een band op met elkaar. Natuurlijk is het heel verdrietig en moeilijk als iedereen om je heen zwanger wordt (zoals Flippo zegt: absoluut niet persoonlijk!), maar ik kan altijd nog mega blij zijn voor iedereen, en dus ook zeker voor jou meid! Ik vind jullie trouwens allemaal stuk voor stuk super lieve en leuke meiden, dus ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die iemand iets niet gunt. Klim indd gauw die rose wolk op en probeer je niet teveel zorgen te maken. De vorige keer voelde je al snel dat het niet goed zat, en nu heb je knaltesten en gaat het goed. De kwaaltjes vertellen ook dat mini Lief het goed doet in je buikje, dus ik hoop dat je snel echt kunt gaan genieten! Voor je het weet heb je weer een echo en hoor je dat mooie hartje kloppen. Ga lekker genieten van jullie vakantie!

Wij gaan zo lekker shoppen en terassen (als de zon zich laat zien?!) in Rotterdam!

Fijne dag iedereen!

Liefs, Moon

Share This Page