Flippo: wat fijn dat ze het gaan weghalen. Dat zal straks als het achter de rug is veel beter voelen als je daarna zwanger raakt. Jufd: gelukkig dat nicholas het zo leuk vond op het kdv! En hoe was het huis? Wij gaan morgen een paar dagen naar Zeeland. En hoef pas vlg week donderdag weer naar kantoor dus ook nog een dagje thuis om mijn en Sanna haar kledingkast eindelijk eens op te ruimen Ben ook benieuwd hoe het met Moon en lief gaat. Moon misschien zwanger? Lief eindelijk iets beter en mooie echo gehad?
@All: even een ego berichtje Reageer later vandaag nog wel even op jullie allemaal... Zojuist ben ik gebeld door mijn hoofdbehandelaar. Volgende week donderdag om 8:45 mag ik op de poli komen en word ik op de operatie lijst gezet. Volgende week donderdag weet ik dus wanneer ik precies voor ok ga en hoe ze het allemaal precies gaan doen. Naast d eoperatie hebben we het ook even gehad over de behandeling zelf, mijn arts vind dat het zaad van dermate slechte kwaliteit is dat ze me vanaf de dag van de operatie ons gaat aanmelden voor ICSI. Er is namelijk geen wachtlijst momenteel voor ICSI. Dus alles op een rijtje gezet: - Poli afspraak voor hoe en wat met de OK - Afspraak poli anesthesie voor de OK - Infogesprek ICSI - Aanmelding ICSI Na de ok gaan we dus ergens weer van start... spannend!
Meiden! Daar ben ik weer. Ik zie dat er niet heel veel berichten zijn bijgekomen, maar de berichten die er staan: wat een verhaal weer! Flippo...meid ben vd ene kant heel blij voor je dat ze het tussenschot gaan weghalen, want ik kan me heel goed voorstellen dat als je dan eindelijk zwanger bent de angst van 80% kans op een miskraam vreselijk veel is! Maar tegelijkertijd vind ik het ook weer zo erg voor je..weer een operatie. Weer niet niks hoor! Is het een zware/pijnlijke operatie? En het herstel daarna? Meid, ik hoop wel echt dat dit de oplossing gaat zijn, zeker met ICSI! Ik heb zo met je te doen he..Maar goed te lezen dat je zelf ook wel blij bent dat ze het tussenschot gaan weghalen! Juf: Wat spannend dat Nicholas straks naar het KDV gaat, en wat goed dat hij het meteen naar zijn zin had. Wat een heerlijk ventje toch he! En wat leuk dat je weer huizen gaat kijken. Hopelijk is dat huis vd foto's in het echt ook jullie droompaleisje. Ik duim voor je! Carrie: heel veel plezier in Zeeland! Geniet ervan meid! Lief: hoe istie met jou meid? Ik hoop dat je je inmiddels veel beter voelt en een goede echo hebt gehad en eindelijk kunt gaan genieten van kleine lief! En hier tsja...
We hebben werkelijk een heerlijke vakantie gehad! Volgens mij hebben we nog nooit zooo genoten! Het kwam precies op het juiste moment, net na IUI2. We waren er zo aan toe. Supermooi weer, altijd zon, lekker warm, mooi land, hele lieve en fijne mensen, ook leuke Nederlanders in het hotel, kortom perfect gewoon! Voor een week waren we weer gewoon ff Michael&Simone, zonder gedoe, zonder zorgen, zonder teleurstellingen, zonder verdriet, zonder teveel zwangeren zien (echt waar, heb er maar 2 ofzo in de hele week gezien!!). Ik heb alles echt losgelaten, en dat lukte me nog goed ook nog. Ik vond het zo heerlijk en het leek zelfs of het leven van ziekenhuisbezoeken, het verdriet, de ellende, de pijn, kortom alles rondom het zwanger worden en de problemen daarmee, niet ons leven was..Alsof we letterlijk ff uit dat leven waren gestapt en een ander leven leidden met alleen maar genieten!
Ik heb ook niet heel veel zwangeren gezien daar (misschien maar 2 ofzo..)! Geen idee of het kwam omdat ik het echt had losgelaten of dat er echt niet veel zwangeren waren, maar het was wel ff fijn zo. Maarja..dan komt weer bijna DE dag eraan en dan ga je toch weer meer nadenken he. Toch ff heel emotioneel gehad..veel nagedacht en gepraat en dan weet je dat de realiteit er weer aankomt he, vanaf het moment dat je weer thuis bent. Natuurlijk is het uiteraard heerlijk om weer thuis te zijn hoor, maar dan zie je dat baggerweer buiten en hupsakee meteen ben je weer echt thuis, inclusief al het gedoe rondom zwanger worden. En dat vind ik best weer ff lastig als ik eerlijk ben. Vandaag verwacht ik het eerste rose weer..dus afwachten maar, ben benieuwd. Achteraf hadden we zoiets van we hadden eigenlijk tóch 2 weken weg moeten gaan. We hebben trouwens wel besloten dat we bij de eerstvolg afspraak met de gyn toch aandringen op een HSG. Velen hebben dit gehad en bij mij is dit nooit gebeurd onder het mom van dat is echt niet nodig. Maar hoe zien ze dit?!!! Ik heb er zo geen zin om om straks in het eindstation te zijn beland en dan ineens bedacht wordt dat we toch maar een HSG moeten doen. Ik wil alles gewoon uitsluiten, want laten we eerlijk zijn: we zijn al meer dan 2 jr bezig; het zaad van mijn vriend is gewoon supergoed, mijn cyclus is onder controle met de hormonen, heb nu elke keer nette cyclussen met mooie eisprongen en tóch lukt het niet?! Natuurlijk weet ik ook wel dat HSG niet de oplossing hoeft te zijn, maar het is wel iets wat we dan ook weer kunnen uitsluiten, of..als er toch iets blijkt te zijn, we dat ook weer weten en kunnen kijken wat we nu moeten doen, of het dan misschien dmv het doorspuiten is opgelost.. Hoe dan ook een hoop gedachten en emoties weer. Naja..we zien het wel: onze vakantie was top, dus dát wordt ons niet meer afgenomen (daar genieten we nog lekker ff van na en we hebben nu nog een week thuis vakantie), en verder...verder wachten we maar gewoon weer af. Liefs, Moon
@Carrie, hoe was jullie mini vakantie in Zeeland? @Flippo, ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten op die opreatie, dan heb je het maar weer achter de rug. En daarna icsi, is dat ook wat je wilde of was je liever nog door gegaan met iui? @Moon, wat fijn om te lezen dat je zo een heerlijke vakantie hebt gehad. Lekker om even niet bezig te zijn met zwanger worden, maar gewoon weer even jezelf kunnen zijn. Wel jammer dat je hier dan in het slechte weer terug komt, maar de zon gaat hier vast nog wel schijnen. Heb je ondertussen al last van rose of nog niet? @Lief, hoe gaat het met je meid? Ik hoop dat je weer wat beter bent en dat ook alles goed is met mini liefje. Wij zijn vandaag voor het eerst met Nicholas naar Artis geweest. We hadden echt geluk, want het is de hele dag mooi weer geweest. En Nicholas heeft genoten, vooral de aquaria vond hij leuk. Hij bleef maar visjes volgen met zijn vinger op het glas We hebben nog steeds niet ons droomhuis gevonden, maar we zijn ook nog niet zo heel lang actief aan het zoeken.
Wat leuk, naar Artis juf! Haha lijkt me zo mooi om zo'n kleintje zich zien te vermaken met de diertjes daar Hier nog geen rose....(??!). Maar goed..het voelt wel elke keer alsof het eraan komt, en dan ga ik naar het toilet en dan...nog niks. Maar goed..de dag is nog niet voorbij
@jufD: Wat leuk artis!!! Of het is wat ik wil ICSI... tja had liever nog 2x IUI of op de natuurlijke manier gedaan... maar goed dat begrijp je zelf ook wel. Ik heb prikangst en kan nu al heel erg tegen die punctie op zien om eerlijk te zijn... En dan nog het ergste want die punctie overleef ik wel... het engste idee vind ik dat we dus nog maar 3 pogingen hebben voordat we definitief kinderloos zijn zeg maar... nu wordt het voor mijn gevoel echt er op of er onder aangezien 50% van de stellen maar zwanger word binnen 3 IVF of ICSI behandelingen. Dat is mijn grootste nachtmerrie... @Moon: Meis ik draai mijn duimen blauw voor je!
@Moon, spannend meid! Is er nog steeds geen rose? @Flippo, mag je maar 3 keer icsi doen, wat weinig. Ik kan me voorstellen dat jij je daar dan zorgen over maakt. En prikangst is niet fijn als je een punctie moet ondergaan, ik hoop voor je dat het maar 1 keer nodig is.
@jufd: icsi is zeg maar t zelfde als ivf alleen de bevruchting is anders, met.icsi word namelijk 1 zaadcel in de eicel gespoten. Dus net als ivf krijg je 3 pogingen vergoed.
Nou mn lichaam heeft maar eens besloten het rose dit keer over te slaan...Vanmorgen ongi geworden Voel me zo klote! Voelde me al niet top, snotverkouden, keelpijn en hoofdpijn, en nu dit weer Zucht! Donderdag weeeer een afspraak bij de gyn voor weeeer een uitgangsecho..Eigenlijk trek ik het ff niet, maarja ik wil geen maand verliezen dus we gaan maar door. Ga wel vragen om de HSG, maarja...weer niet mn eigen gyn dit keer, dus zal wel weer op niks uitlopen. Flippo: Ik dacht ook dat je meerdere pogingen kreeg..Hmm kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Maar goed...50% is wel 50%! En ik hoop dat jullie bij de goede 50% zitten hoor, dat moet gewoon! Heb je trouwens al nagedacht om naar een privé fertiliteitskliniek te gaan evt? Mijn collega, die al heeel lang bezig is en dit haar laatste jaar is ivm leeftijd, zit daar en zijn heeft al ontelbare keren IUI gehad en 4 x IVF..helaas zonder resultaat, maar ze doen daar wel meer. En ze heeft alles nog vergoed gekregen tot nu toe....
@Moon: Nee je krijgt echt maat 3 IVF/ICSI pogingen, thats all wat ze vergoeden vanuit de verzekering... als je daarna er nog mee door wilt gaan moet je dit zelf gaan bekostigen. Dit kost 3000 euro per behandeling... beetje prijzig zeg maar. Maar goed als je mazzel hebt heb je meerdere eitjes en bevruchtingen in 1 behandeling waardoor je wel meerdere malen een cryo terug kan laten plaatsen... Meis, ook hier een onwijs dikke knuf voor je... ik weet hoe klote t voelt... t is nog zwaarder de klap van ongi worden na een behandeling... zwaarder dan de "natuurlijke" rondes.
@All: Haha dachten we alles gehad te hebben... gaat mijn afspraak donderdag in het ziekenhuis niet door Ik ben geweigerd in het UMC, ze willen me voorlopig daar niet meer zien Zul je je waarschijnlijk afvragen hoe dit komt.. naja best lullige reden Zoals jullie weten werk ik als dialyse verpleegkundige... en jullie zullen vast verschillende ziekenhuizen het nieuws zien passeren met uitbraken van multi resistente bacterien (MRSA of ESBL)... nu zei het zo dat er onverwachts een patient hier positief is getest op MRSA (erug vervelend beestje) en tja nu moet iedereen die met die beste patient in aanraking is geweest getest worden... ikke dus ook Eind deze week is de uitslag binnen, verwacht zelf dat t wel los loopt, heb al vaker met MRSA of een dergelijke besmetting te maken gehad en dat is altijd met een grote sisser afgelopen! Maar goed dat is de reden dat ik even niet in t ziekenhuis uberhaupt mag komen. Afspraak van donderdag gaat wel op een andere manier door... telefonisch wel te verstaan
Even snel: ik heb alweer een aantal dagen in het ziekenhuis doorgebracht hoor, dit keer ziekenhuis in mn woonplaats. Sinds gister weer thuis, nu hopen dat ik niet nog een keer terughoef maar ik vind het maar eng... nu gaat het, maar het kan ook zo weer omslaan. Ik ben nu officieel 26 feb uitgerekend, goede echo gehad, moet wel aan de schildkliermedicatie omdat die niet helemaal goed is. Blijf dus voorlopig bij de gyn Flippo, ICSI.. heftig, maar... beter dan dit geklungel lijkt me, tis tijd voor drastische stappen naar jullie kindje. Moon, weer teleurstelling enne HSG eisen! Ik denk nog steeds dat het doorspoelen van mn eileiders bij ons toch net een blokkadetje heeft weggehaald ofzo.. eerst1,5 jaar niet zwanger en na die doorspuiting ineens 2 keer binnen de 4 maanden ofzo?! Het is belachelijk dat ze dat niet eerder hebben gedaan, misschien zitten je eileiders wel pottdicht heeft het geen enkele zin allemaal. Ook hier zijn de zaadjes prima he, en jouw cyclus is nu ook prima door de medicatie dus dan zou je toch denken dat ze verder gaan kijken.. HEEL veel sterkte dames Juf en Carrie, veel plezier met jullie kleintjes die alweer zo groot worden Ik zal hier niet veel te vinden zijn hoor dus verwacht niet teveel updates
@Moon, wat balen meid, helemaal omdat je geen rose had, dan verwacht je dit toch niet. Dikke knuffel voor jou @Flippo, ik hoop dat je niet besmet bent. Gelukkig kan je afspraak gewoon telefoninsch doorgaan. @Lief, wat fijn om weer wat van je te horen. Ik ben blij dat je echo goed was. Heel veel succes met de rest van je zwangerschap en ik hoop dat je toch af en toe nog iets van je laat horen hier.
@All: Vanmorgen zoals afgesproken telefonisch contact gehad met mijn gyn. Het volgende is besproken... Volgende week dinsdag moet ik een zwangerschapstest doen, is deze negatief start ik met provera om mijn menstrutie op te wekken, na 5 dagen start ik met decapeptyl om me in de overgang te laten komen zodat mijn baarmoederslijmvlies zich niet opbouwt, dit willen ze namelijk zo dun mogelijk hebben voor de operatie. Omdat mijn gyn samen met haar direct collega wil opereren vergt het nogal wat planning heb ik begrepen, ze wil namelijk niet met een arts-ass gaan opereren. de detailt over de operatie laat ik even achterwege, die zijn lijkt mij niet belangrijk om hier op te schrijven. Wel ga ik gelukkig onder algehele narcose... daar ben ik erg blij mee en mijn gyn ook, die werkt liever zo namelijk. het is geen dagopname, maar hoelang de opname precies gaat duren is niet duidelijk, dat ligt aan mijn herstel en hoe ik uit de narcose kom. Ik mag in ieder geval een week niet werken (misschien wel administratief werk). Aan het einde van de operatie krijg ik een spiraaltje in om te voorkomen dat de baarmoeder aan elkaar gaat verkleven. Naast dat ik de decapeptyl moet spuiten voor de operatie blijven we daar mee door sluiten na de operatie, dit is voorbereiding direct voor de eerste ICSI behandeling, hier gaan we als ik hersteld ben namelijk direct mee door. 26 september mogen we naar de info avond komen voor IVF/ICSI en als de datum voor OK bekent is word er een intake-gesprek voor ICSI gepland. Spannende tijden allemaal dus weer... Manlief vroeg zich nu ondertussen wel af of dat dit het allemaal wel waard is... We hebben afgesproken nog door te gaan ookal merken we nu wel dat dit een hoop van ons begint te vragen. Maar goed we zitten nog niet aan ons limiet MRSA uitslag krijg ik vandaag of morgen.... dus dat post ik nog wel
@Lief: Fijn weer even wat van je gelezen te hebben meis FIjn dat de echo allemaal goed was... Hopelijk lezen we hier nog wel eens wat van je... we hebben zo lang met elkaar mee kunnen leven, zou het jammer vinden als je nu weg zou gaan.
Flippo: Meid, wederom, wat gedoe toch allemaal. Knap hoor, hoe je jullie er toch weer voor gaan. Het lijkt mij zo moeilijk..Ik begin nu al echt te merken dat het echt veel van mezelf (en ook van mijn vriend) vraagt, die IUI's. En wij hebben er "pas" 2 gehad..Jou behandelingen/operaties zijn helemaal ingrijpend. Maar goed, we zijn sterk, dus wij komen er wel! Dikke knuff voor je meid, en ik hoop op GEEN mrsa! Lief: Leuk dat je weer even mee kwam kletsen. Ik zou het ook erg jammer vinden als je niet meer af en toe ff komt bijkletsen, maar uiteraard alle begrip daarvoor. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt! Wat naar om te lezen dat je weer in het zknh hebt moeten verblijven zeg...pfft...ben je eindelijk zwanger en dan dit weer. Maar, het is vh goede doel, je weet waar je het voor moet doen. Hoop wel dat je je echt snel beter gaat voelen hoor, want zo is het ook niet leuk. Heel veel sterkte en hopelijk kun je snel echt gaan genieten van je kleintje. Mooi dat de echo goed was Super! Meid, dikke knuffel en wie weet, tot spreeks. Juf en Carrie hoest met jullie? Carrie leuke vakantie in Zeeland gehad? En het weeer? Juf jij nog verdere plannen in de vakantie? Wanneer moeten jullie weer aan het werk? Vanmorgen weer uitgangsecho gehad. Alles weer goed, dus vanavond meer beginnen met menopur. Heb aangedrongen op een HSG en uiteindlijk hebben we het voor elkaar; in eerste instantie mocht ik volg week al komen vd HSG. We waren helemaal blij, maar nu kon het weer niet geregeld worden met de gyn/de afd röntgen..grrrr!!! Nu kan het pas in de volg cyclus. Daar baal ik wel echt van..want ik heb echt het idee dat we IUI3 nu ook maar weggooien, maar goed...wie weet is drie keer scheepsrecht EINDELIJK, en is de HSG niet meer nodig. De gyn zei wel nogmaals dat hier eigenlijk geen reden toe is. Op de vraag of er niet echt iets aan de hand moet zijn, zei hij dat dat echt niet zo was. Het zaad van mijn vriend is echt van topkwaliteit. Veel zaad en heel beweeglijk, dus hele goede zwemmers, mijn cyclussen lopen nu heel mooi en een goede eisprong...maarja wáaaat is het dan he?! Nouja, wie weet geeft de HSG ons dat goede zetje wat we nodig hebben, al verwacht ik niet echt dat er iets uitkomt hoor, maar wie weet is er dan nog een milimeter of wat dat ook obstakeltje uit de weg geruimd . Ik mag niet klagen over mijn wachttijden, dus...dan zal ik ook niet doen. Nu maar weer positief proberen op te laden voor de komende ronde, al kan ik dat nu nog ff niet Liefs, Moon
@Flippo, Inderdaad weer spannende tijden voor je. Wel fijn dat de gyn met een collega wil opereren, dan heb je toch 2 ervaren mensen aan je bed, dat lijkt mij wel een geruststellende gedachte. En het klinkt toch als een behoorlijke ingreep, ik hoop dat je na afloop niet al te lang in het ziekenhuis hoeft te blijven. @Moon, wat goed dat het je is gelukt om toch een hsg te krijgen! Tuurlijk kan die arts zeggen dat het niet nodig is, maar als jij denkt dat het misschien iets zou kunnen helpen dan moet je het doen. @Carrie, hoe gaat het met jou en Sanna? @Lief, ik hoop ook dat je je snel weer beter voelt en kan gaan genieten van je zwangerschap en dat je dan ook weer wat energie hebt om gezellig met ons te komen kletsen, want we willen je hier niet missen hoor Ik ben hier de laatste paar dagen niet zoveel geweest omdat ik op het moment niet zo lekker in mijn vel zit, maar dat komt vast wel weer goed. De scholen beginnen hier 5 september weer, maar ik ga 30 augustus weer aan het werk, mijn klas inrichten en alles voorbereiden voor het nieuwe schooljaar. Ik heb er wel zin in om weer aan het werk te gaan, ik merk aan mezelf dat ik lang genoeg thuis heb gezeten.