Haha juf maar jij bent al vaker naar Aruba geweest hihi :-D arme Nicholas en mama sterkte ermee! Altijd zielig die tandjes die doorkomen! Knuffel
@All: ff kort berichtje... vandaag leuke dag (wel jammer van de regen) maar vandaag zijn manlief en ik 2 jaar getrouwd, wonen 7 jaar samen en zijn 11 jaar bij elkaar!
Hier nog eens: proficiat meid en geniet ervan! Dikke x Vandaag fm: 1eitje v 16, 1 eitje v 19 en 1 eitje v 20mm!! Dus dubbele kans (die v 16mm doet uiteindelijk niet mee ws) en maandag IUI3.....
@Flippo, gefeliciteerd! Hebben jullie nog iets speciaals gedaan? @Moon, spannend Moon, ik ga duimen dat deze 3e iui jullie wat heel moois gaat opleveren(misschien wel 2) Met Nicholas gaat het gelukkig alweer wat beter, maar ik heb nog geen nieuwe tand gezien. Misschien dat het toch een griepje was.
Flippo: nog gefeliciteerd!!! Hebben jullie iets leuks gedaan? Moon: spannend! Klinkt wel goed, veel succes! Juf: er komen vast tandjes, Sanna heeft dat ook zo en dan een paar weken later pas zie je dan het eerste puntje doorkomen. Wat gebruik jij voor de billen? Ik bepanthen en dat werkt vaak wel, vind die rode billetjes zo zielig. Lief: fijn dat je wat kunt binnenhouden, hopen dat het ergste nu voorbij is! En dat je het zwanger zijn straks wel echt leuk vindt! Hier alles rustig, beetje binnen hangen met dat slechte weer. Misschien straks nog even naar buiten. Vrijdag over een week gaan we met z'n 2-en naar Parijs! Ik heb er heel veel zin in maar lijkt me ook gek zonder Sanna op reis. Maar het is maar een weekend dus ik denk dat we ons wel vermaken (en m'n ouders ook, zij mogen het hele weekend oppassen ).
Juf: gelukkig dat het beter gaat. Kan een griepje geweest zijn, maar wie weet dat de puntje van de tandjes over een paar weken wel doorkomen, zoals Carrie zegt..Als het nu maar beter gaat met de kleine man Carrie: het weer is indd niks. Ik ben ook lekker aan het bankhangen met mn mannetje. Vanmorgen nog ff wat was weggestreken en nu lekker niks meer. Vanavond lekker film kijken! Gister gezellig naar het centrum geweest, Wipe Out was daar, wel lachen (je weet wel zoiets als op TV, alleen dan iets minder spectaculair hihi), en gezellig geterrast met vrienden. Daarna kwam er een stortbui en zijn we maar gegaan haha. Gisteravond ook nog feest van een vriendin, dus erg gezellig en laat...Beetje lazy nu dus haha! Morgen om 09.30u in het zknh zijn en dan om 10.55u de IUI...ben best zenuwachtig moet ik toegeven. Meer dan anders..ik vind het wel altijd spannend, maar nu ben ik gewoon bang dat, omdat we dubbele kans hebben, ik teveel hoop ga kweken en dat dat straks weer met een mokerslag wordt weggevaagd, en om eerlijk te zijn weet ik niet of ik dat wel aan kan.... Maar goed we hopen er maar het beste van he Liefs, Moon
@Moon, hoe is het gegaan meid? Mijn duimen draaien heel hard voor je, ik hoop echt dat het deze keer raak is. @Carrie, ik heb eerst sudocreme op zijn billen gesmeerd, maar hij moest daar zo van huilen, en toenn hoorde ik van iemand dat sudocreme kan prikken Nu gebruik is gewone vaseline en dat lijkt te helpen. En heerlijk dat jullie naar Parijs gaan, het zal inderdaad wel gek zijn zonder Sanna, maar jullie gaan vast genieten. Vandaag ben ik met Nicholas op het KDV gaan wennen, en het is gelukkig heel goed gegaan! We waren nog geen 5 minuten binnen of hij was al aan het spelen. Hij heeft zich een uur lang goed vermaakt met andere kindjes en ik heb kunnen kletsen met de leidsters. Het enige mindere was dat hij niet bij de leidster uit de fles wilde drinken, maar dat komt vast goed. Morgen gaat hij er 3 uurtjes heen en dan mag ik er niet bij blijven, maar na wat ik vandaag heb gezien laat ik hem met een gerust hart achter.
@Moon: Dikke knuf voor je meis... je weet wel waarom! @JufD: Dikke knuf voor je kleine man... misschien kan hij toch niet echt tegen sudo creme, ookal is dat een kleine kans, het kan toch! Lekker bij die vaseline houden dus maar toch ZOlang hij er maar geen last van heeft toch? @All: Eerste pilletje provera zit er in... begin alweer last te krijgen van hoofdpijn :S kan me herinneren toen ik dat in november 2009 moest gaan slikken dat ik er toen ook zon last van heb gehad :S Vrijdag start ik met de decapeptyl heb een vriendin geregeld die de spuit kan zetten aangezien deze intramusculair in mijn bil gezet moet worden Dat gaat me niet echt lukken en mijn vriendin is net als ik verpleegkundige dus dat gaat helemala goed komen! Ookal vind ik t dood en dood eng zon prik in mn billen
Juf wat goed dat het wennen zo goed ging! Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat, maar dat zal vast helemaal goedkomen na vandaag . Dan laat je hem toch met een gerust hart achter he, als je weet dat hij het goed heeft daar! Houd het dan indd maar bij Vaseline! Wat helpt dat helpt..of dat nu Sudocreme is of iets anders. De ene baby is denk ik toch iets gevoeliger voor bepaalde stofjes en dan anderen, dus gewoon doen wat goed is voor Nicholas. En voor Sanna gewoon Sudocreme aanhouden Carrie haha! Flippo dankjewel meis..! En zoals ik je al zei: de tijd gaat gelukkig snel, dus voor je het weet is de operatie al achter de rug! Probeer dat in je achterhoofd te houde, als blijft het natuurlijk een kloteoperatie! Ik heb je gezegd dat het goedkomt, en het komt ook goed, dat moet gewoon! DIkke knuff. En voor de rest..onze IUI ging niet zoals gepland helaas, en daar voel ik me erg klote onder. Ik en mijn vriend waren op de een of andere manier gisteravond al heel erg gespannen en zenuwachtig. Vanmorgen hield dat helaas aan..Ik voelde de spanning gewoon in mijn buik. Gelukkig lukte het vriendlief ondanks de spanning tóch om zijn kwakje in het potje te krijgen, (wat een topvent heb ik toch!). Bij het zknh aangekomen bleek onze afspraak niet aan het lab te zijn doorgegeven...leuk! Uiteindelijk toch goedgekomen gelukkig, maar dan heb je al spanning en dan ga je met zo'n rotgevoel de IUI in he, omdat je bang bent dat het allemaal hatsefllats en tussen de bedrijven door moet :-S. Maar goed, de mensen daar zijn top en zeiden dat we ons geen zorgen hoefden te maken. En dan het wachten wachten wachten...Het zaad weer opgehaald en daarna naar de poli. Daar bleek onze afspraak ooooook niet te zijn doorgegeven! Grrrr!!! Ik had het helemaal niet meer! Zit je daar met het potje zaad in je hand en onzeker of het uberhaupt wel geïnsemineerd gaat worden! Nou, gelukkig was de fertiliteitsarts die de IUI's doet er, dus hebben ze ons ertussen gestopt en kon het toch doorgaan. Maarja..alsof de spanning zo al nie genoeg is krijg je toch een onbehaaglijk gevoel. Gelukkig nam de arts werkelijk alle tijd voor de IUI, wat me toch wel weer enigszins rustig kreeg. En toen...toen de uitslag van het zaad...helaas niet helemaal top. Wel nog redelijk goed, maarja..niet ideaal dus. Daar zit je dan met 3 mooie eitjes (want de arts zei dat ze er toch wel echt van uitging dat het 3e eitje ook ging meedoen. Dat is natuurlijk mooi, want dat zou betekenen dat ik 3 kansen heb, maarja..ik maak me nu zo enorm druk over de kwaliteit van het zaad dat ik er nu al geen goed gevoel over heb. Het begon al verkeerd...pfffft en nu dit weer! Wel heel vreemd, want het zaad is nog nooit minder goed geweest. De arts zei wel dat het ws. de stress/spanning is. En dat zal vast zo zijn hoor, want het is ook niet niks zo voor mijn mannetje. Ik zit maar te malen en te denken hebben we iets fout gedaan? Zaterdag feestje gehad en vriendlief heeft toen 4 pilsjes gedronken. Dit vond ik ook prima omdat ik vond dat hij lekker moest genieten op het feestje, gistern hadden we zo'n zin dat we toch nog gevreeën hebben...En daar hebben we nu zo'n spijt van he! Je gaat gewoon redenen zoeken en denken wat er fout is gegaan. Vriendlief voelt zich klote want in zijn ogen heeft hij gefaald..Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is! De arts heeft hem op het hart gedrukt dat ook mannen met topzaad altijd een keer een mindere kwaliteit kunnen hebben, zeker met de stress, maarja..hij baalt er iig enorm van. Ik heb kei erge buikkrampen/steken voel me echt ff niet lekker gewoon. Blergh! Die krampen komen ws door de spanning en de iui die je dan terwijl je gespannen bent ondergaat, maarja wat moet je anders?! Ik heb de halve middag liggen janken, alle emoties kwamen eruit. Ik moest rustig aan doen van de arts omdat ik zo'n krampen had, dus ik ben lekker thuis in bed gaan liggen en gaan slapen en daarna op de bank gehangen....pfft nooit gedacht dat het me zoveel zou doen, die 3e IUI! Kortom: ff baal baal baal! Sorry voor mn gezeur!
Lieve Moon, wat een dag heb je achter de rug! Het lijkt me echt schrikken als je in het ziekenhuis komt en je staat gewoon niet op de agenda, gek dan he, dat je de dag ervoor al een raar gevoel had. Gelukkig konden jullie wel nog geholpen worden, en hebben ze wel de tijd voor jullie genomen. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat je man onder zware druk stond, ik denk dat het veel mannen zelfs niet gelukt was om het potje toch nog te vullen. Echt balen dat het allemaal zo is gegaan, probeer rustig aan te doen ondanks dat dat wel heel moeilijk zal zijn nu. Dikke knuffel!
Jeetje moon, wat een verhaal! Echt balen hoe het gelopen is maar wel fijn dat ze dan toch nog iui hebben kunnen doen. En als jullie het gisteren gedaan hebben dan zit daar ook nog een kansje in, je weet maar nooit. Hoop doet leven, en mocht het nu niet gelukt zijn dan de volgende keer hoor! Maar logisch dat je even van je stuk bent, rustig aan en duimen draaien... Flippo: alvast veel sterkte met de bil-prik! En hopen dat je niet teveel last krijgt, het komt vast goed! Juf: heerlijk dat Nicholas meteen ging spelen! Geen zorgen dus, erg fijn. En waarschijnlijk als jij er niet bij ben morgen komt dat ook wel goed met de fles. Hij zal wel moeten Sanna heeft het ook zo naar haar zin op de opvang. Vandaag ging ik haar ophalen en zat ze zo mooi in de blokkenhoek te spelen en te 'kletsen' en net toen ik binnen kwam werd ze nog even door een klein jochie geknuffeld. Zo lief. Iedereen een fijne week + succes, sterkte en geluk!
Dankje voor jullie lieve reacties meiden! Carrie wat fijn dat Sanna het zo naar dr zin heeft op het KDV. En wat schattig dat ze geknuffeld werd door een jochie hihi begint dat nu al?! Juf hoe ging het met Nicholas? En zijn julie nog op huizenjacht geweest? Lief hoe istie met jou meis? Hopelijk voel je je elke dag iets beter en kun je meer eten en het eten ook binnenhouden. Zorg goed voor jezelf! Wat een dag gisteren, blergh! Inmiddels gaat het wel wat beter. Buikrampen zijn zo goed als weg inmiddels. Mijn emoties gaan nog als een rollercoaster op en neer, maar ik heb er goed over kunnen praten gelukkig. Gisteren het van me af schrijven was al fijn, maar ineens stond onverwacht een vriendin voor de deur om me te knuffelen en met op te peppen..Zoo lief!! En natuurlijk veel met mn lief gepraat. We hebben gister daarna lekker samen op de bank gehangen en een film gekeken om ff de zinnen te verzetten. En vandaag op mijn werk waren mijn lieve vriendinnen/collega's ook heel lief. Mijn baas vroeg ook meerdere malen hoe he met me was, en ook met hem heb ik een hele tij gepraat vandaag! Wat moet je toch zonder al die lieve mensen om je heen?! Mijn ouders zijn op dit moment in Rome op vakantie en hebben wensmuntjes in de wensfontein gegooid..mijn moeder zei ik gooi het liefst ons hele banksaldo in muntjes in de fontein haha! Ze vonden het wel heel erg dat zij er nu niet waren, maar ik heb gezegd dat ze lekker moeten genieten daar! We wachten maar af hoe het gaat en in de tussentijd toch maar zoveel mogelijk alles proberen los te laten...We doen ons best daarvoor Liefs, moon
@Carrie, wat lief dat ze geknuffeld werd door een ander kindje, dat is toch fijn om te zien, dat je kind het goed heeft op het kdv, dan kan je met een gerust hart naar je werk. @Flippo, ik hoop voor je dat de hoofdpijn een beetje gaat zakken, moet je veel van die pillen nemen? @Moon, fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat en wat goed dat je van die lieve mensen om je heen hebt die je er weer een beetje bovenop helpen. Onze huizenjacht staat een beetje op een laag pitje, omdat ik nu weer ben begonnen met werken. Zodra dat weer lekker loopt gaan we weer actief op zoek naar ons nieuwe stulpje. @Lief, hoe gaat het met je meid? En met je kleine mini? Ik hoop dat het eten weer wat beter gaat en dat je lekker aan het aankomen bent. Vandaag is het weer heel goed gegaan op het KDV. Mijn man had hem gebracht en bij het afscheid ging hij niet eens huilen, hij speelde gewoon rustig verder! Hij heeft daar ook een uur geslapen, volgens mij geeft dat wel aan dat hij zich daar dus goed voelt. Hij heeft alleen weer niet gedronken, dus ik hoop dat dit morgen wel goed gaat, want dan gaat hij een hele dag.
@all: Ik ben even ego... sorry... de afgelopen paar dagen waren een achtbaan voor me. Maandag was ik gestart met de provera maar omdat ik me dinsdag ochtend me niet normaal voelde (was ongelooflijk moe) toch tegen beter weten in nog een zwangerschapstestje gedaan. Wonder boven wonder stond daar binnen een paar seconden een heel licht 2e streepje, ja je leest het goed, een 2e streepje op een zwangerschapstest. Contact gehad met het ziekenhuis over hoe nu verder. Afgesproken te stoppen met de provera en over 4 dagen weer te testen. Zo gezegt zo gedaan. Echter omdat ik licht bruinverlies bleef houden had ik hier niets gezegt, wel contact met moon gehad hier over dus zij wist het wel, maar wilde het gewoonweg nog even niet opschrijven. Dinsdag de hele dag en woensdag hebben mijn mannetje en ik heel voorzichtig een beetje durven dromen over de toekomst. Vannacht werd ik wakker gemaakt door een geweldige buikpijn en liep naar het toilet. Dikke donker rode stolsels verloor ik. De pijn in mijn buik en onderrug werden alleen maar erger. Het is een hele nare nacht geweest, pijnlijk en vervelend. Vanmorgen contact gehad met het ziekenhuis en ze gaan overleggen, na 12:00 word ik terug gebeld met hoe en wat verder. Dat mens aan de telefoon wilde me moed in praten over mensen die in het begin van een zwangerschap vloeien en dat alles dan goed komt... Maar ik voel toch zelf die krampen? Die pijn? Dat kan gewoonweg niet goed zijn lijkt me. Op dit moment zit ik achter mijn laptop, de pijn is wat afgezakt, verlies nog wat helder rood bloed, niet veel maar het is er wel! er heeft flink wat lucht in mijn darmen dwars gezeten, wat ik nu armer ben misschien dat t nare gevoel daardoor iets minder is. Tja en wat nu?... afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen... we zullen wel zien. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik zwanger kan worden, en misschien als dat nare tussenschot weg gehaald is dat het dan ook misschien mag blijven plakken? Ik hoop het... Met mijn gedachten ben ik alweer druk in de weer met de operatie en de ICSI.... kom maar op, daar heb ik nu al mijn aandacht op gevestigd en heb een klein beetje hoop dat het dan misschien wel goed komt. Sorry voor mijn ego stukje, maar moest het toch maar opschrijven...
Wat klote Flippo... iedereen zei bij mij wel dat het een goed teken was dat ik zwanger kon raken, ook de gyn dus blijkbaar is dat ook echt zo, maar voor mijn gevoel kon ik daar op dat moment niet zoveel mee. Uiteraard hoop ik nog op een wondertje voor je maar zoveel buikpijn en bloedverlies zo vroeg kan volgens mij niet echt goed zijn. Ik heb zelf met 6 weken zelfs amper buikpijn en bloedverlies gehad, gek he, dat dat zo kan verschillen. Ik heb het zelf nooit als zwangerschap kunnen erkennen omdat het zo kort was, wat zorgde dat ik me er ook al snel niet meer mee bezig hield, maar hoop dat jij het op jouw manier goed kunt verwerken, en je mannetje ook! Hoop dat je er iets positiefs uit kunt halen (lekker strijdbaar de ICSI aangaan zoals je zegt bijvoorbeeld!), maar het is gewoon heel klote nu! Toch die hoop en stiekeme fantasie die dan ineens zo snel weer de kop word ingedrukt. *duimt stiekem nog wel even tot het tegendeel bewezen is* Moon, zo jouw IUI ging ook even anders dan gepland zeg.. maarr... 3 mooie eitjes, genoeg zaadjes, ik duim hoor!!! (hoop alleen dat het geen drieling wordt haha). Juf, wat fijn dat het zo goed gaat bij het KDV, en dat drinken komt vast wel, hij zal toch wel honger/dorst krijgen uiteindelijk en snappen dat hij wel moet daar. Maar snap dat het wel even vervelend voelt, gelukkig is het een gezonde jongen die wel even wat kan hebben @hier, wisselend, nu weer even iets beter, maar onvoorspelbaar. Van kotsen tot in staat een hap of 5 van een heerlijk slechte hamburger binnen te houden. Maar standaard nog hele dagen misselijk. Straks eens even luisteren met de angelsound (laatste keer was afgelopen zaterdag en toen was het hartje mooi te horen ) als ik gewoon bij de VK had gelopen had ik hem niet gekocht hoor, maar we krijgen nu 8 weken lang geen echo of hartje luisteren dat vond ik veel te lang. Ben vandaag jarig dus vandaar even hartje luisteren Vier het verder niet omdat ik dat niet trek. Vanmorgen wel met vriendlief even 10 minuutjes in de auto naar natuurgebied hier gereden en daar even lekker in de zon op een bankje gezeten, mijn eerste tripje naar buiten sinds een week of 7 a 8 dus dat was echt heerlijk. Hopelijk blijf ik nu zo goed dat ik dagelijks even naar buiten kan, al is het maar in onze eigen straat (moet alleen wel elke keer 4 trappen op en af...). Groetjes!
Flippo, heb je trouwens nog eens getest?? Want als hij donkerder wordt komende dagen is er toch nog wel hoop he.. je zal niet de eerste zijn met zo'n gekke start. Of controleren ze je HCG verloop in het ziekenhuis?
Lieve Flippo: goed dat je je verhaal nu ook hier hebt opgeschreven. Zoals je weet: ik denk aan je en zal er altijd voor je zijn!! Nogmaals een hele dikke knuff!! Lief: Gelukkig dat het op en af iets beter gaat. En op de moment dat je kunt eten, eet dan ook maar lekker alles was los en vast zit zoveel als je kunt. Ik vind het echt rot voor je dat je zo je zwangerschap moet beginnen....Ongelofelijk gewoon! Zo lang hoop je erop en zolang droom je ervan en dan is het eindelijk zover en dan maakt de misselijkheid dat je er nog niet op en top van kunt genieten. Hou vol meid..ik hoop dat de misselijkheid heel snel over is zodat je echt lekker kunt gaan genieten. In de tussentijd: blijf goed voor jezelf zorgen! En indd buitenlucht is goed voor je. Lekker eruit gaan dus als het kan. Jammer van de trappen..das minder haha. Kan je vriend je niet tillen dan? En anders een sterke buurman? :-D haha Sterkte meid!! Ook v jou een dikke knuff!Oja, en de kans bestaat indd dat we een 3ling krijgen, maar...als ik eerlijk ben geloof ik daar niet in, ik zou werkelijk mn laars opvreten als dat zou gebeuren. Maar als het gebeurt zouden we dat absoluut NIET erg vinden...3xeen wondertje, geweldig toch?! Natuurlijk zal t dan zwaar worden, maar we zouden dolgelukkig zijn! En dan Moon..tsja..Het gaat wel beter moet ik zeggen. Ik kan weer iets positiever denken. Ik ben vandaag echt al de hele dag mega nat (sorry) en de hele dag door een rommelend gevoel met af en toe wat flinke steken in mijn lies/onderbuik....Ik probeer zoveel mogelijk positief te denken en het tegelijk ook los te laten.... Leuke combi he? Nu moet dat nog lukken hehe! We hebben een heerlijk rustig weekend vd boeg, met zaterdagavond een bbq bij pap en mam met mijn zusje en dr vriend, gezellig! En verder lekker relaxen en bijkomen en lekker genieten vd zon (die als het goed is echt gaat schijnen de komende dagen!!).
@All: Telefonisch contact gehad en dit is afgesproken: Vanavond als ik thuis kom van mn werk weer een zwangerschapstest doen. Positief: maandag weer testen Negatief: Starten met provera en na 5 dagen start decapeptyl Als hij positief is moet ik maandag dus weer opnieuw testen. Is hij dan nog steeds positief moet ik contact opnemen met de poli. Is hij negatief dan moet ik dan pas starten met de provera en de decapeptyl. Ik verwacht persoonlijk wel dat hij vanavond negatief zal zijn... dat zegt mn gevoel en mn lichaam, heb namelijk echt last van ongi klachten. Verder staat mn operatie nu definitief gepland op 5 oktober. Dat betekend dus ook dat we begin november starten met IVF/ICSI... spannende tijden! Misschien als het tussenschot weg is, en dan in combinatie met de icsi dat we dan een mooi plakkend wondertje krijgen Ik voel me verder well goed hoor, voor mijn gevoel zat het zoiezo nietgoed aangezien ik al vanaf de licht posi test bruin/rose verloor en dat is bij mij altijd het teken dat ik ongi ga worden. Ik zat dus nog niet echt op een roze wolk of iets dergelijks. Oja, 19 september moet ik zoiezo terug op afspraak bij dr. Bos. Zij gaat dan mijn echovervolging persoonlijk doen ipv de echo's op poli 38... ze wil persoonlijk alles in de gaten blijven houden naar aanloop van de operatie ivm die cyste. Thnx voor de lieve woorden.
@Lief: hopelijk gaan de niet misselijke dagen snel de overhand nemen meis! Wat leuk dat je zon angelsound hebt trouwens! Vaak krijg je bij de gyn meer echo's dacht ik dan bij de VK... daar krijg je vaak alleen de 10 en de 20 weken echo! Waarom spreek je geen pretecho af ? @Moon: Mijn duimen draaien voor je hoor meis Geniet lekker van het weekend!!!
Test is duidelijk negatief, ik start vanaf nu dus weer met de provera en maandag start ik met de decapeptyl... Op naar de operatie op 5 oktober!