Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Stukken sneller!!! Ben er ook echt onwijs blij mee!!!

2. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Wat leuk dat je toch terug bent, ik wist wel dat je niet zonder ons kon:p Maar wat goed dat je nu al aan je eerste ivf gaat beginnen!
    Laat je ons weten hoe het is gegaan?

@Moon, wat balen dat je geen iui krijgt deze ronde. Ik hoop voor je dat er wel een ei is geweest, wanneer krijg je die uitslag?
    Geniet van je vakantie!

@Lief, wat fijn dat de echo goed was! Gelukkig groeit de kleine goed, hebben ze je al een indicatie van het geboortegewicht gegeven?
    Alvast he;le fijne feestdagen Lief, ik hoop dat je er van kan genieten.

Ik ben blij want ik heb vakantie! Heerlijk 2 weken niet werken. En het leukste is dat mijn man ook vrij is, dus we kunnen nu 2 weken allemaal dingen gaan doen met Nicholas.

3. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Iedereen hele gezellige kerstdagen!!!

Hier gaat alles goed. Ook lekker een paar dagen vrij.
    En Sanna loopt nu echt de kamer door!

Moon: zou geweldig zijn zo'n verrassing, duimen!
    Lief: lekker dat alles klaar is, en 30 wk alweer. Gaat nu echt hard.
    Juf: hele fijne vakantie!!! En leuk met de familie weg volgend jaar, al die huisjesparken zijn leuk als er maar een zwembad is.
    En leuk dat je even komt bijpraten Flippo! Heel veel succes met jullie IVF!

4. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Juf, ze had het over 5 a 6 pond :)
    Carrie, leuk om te horen dat het goed gaat, en wat goed van Sanna! Zag nog 'nieuwe' foto's wat schattig dat nijntje zwempakje!

Moon al uitslag gehad?

5. Flippo123

View attachment 209620

@Carrie: Fijne feestdagen en een gelukkig 2012, geniet er van en van alle mooie momenten die komen gaan. En natuurlijk genieten van jullie prachtige meid!!!

@jufD: Fijne feestdagen meis :) Dat jullie mooie ventje maar mooi goed mag groeien en jullie mag gaan verbazen met zijn geklets en geloop! Dat en maar een hoop mooie momenten die onvergetelijk zijn mogen komen!

@Lief: Voor jullie een geweldig 2012 gewenst! Jullie kleine wonder laat niet al te lang meer op zich wachten! Voor het eerst papa en mama worden, geniet er van meis! En geniet van de kerst, met je famillie en wonder in je buik!

@Moon: Voor jou, een geweldig 2012 toe gewenst, dat 2012 maar vele malen beter mag worden dan 2011... We gaan voor een zwangerschap, moet er nu toch eindelijk een keer van komen! Dat dit nu eindelijk de laatste kerst mag zijn met zn 2e...
    Ik duim voor je meis en leef met je mee!!!
    Fijne feestdagen (K)

6. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hoi allemaal! Fijne feestdagen gehad? Ik ben ff niet echt online geweest, druk druk druk en ff een beetje proberen los te laten :) Ik hoop dat jullie hebben genoten, indd Juf van de grote kleine man, Carrie van de grote kleine meid, Lief van minilief en Cybje met het vooruitzicht dat 2012 HET jaar gaat worden, dat moet gewoon!!

Ik heb heerlijke dagen gehad. Lekker genoten! 1e kerstdag hebben pap, mam, mijn zusje en schoonbroertje gezellig bij ons gegeten en natuurlijk cadeautjes :p En 2e kerstdag met de familie bij opa en oma en daarna bij oma geweest, ook dat was zeer gezellig! Mijn schoonouders trekken altijd hun eigen plan..dus tsja..die hebben we niet gezien. Die gaan altijd op vakantie, of een paar dagen weg naar CP ofzo.

De uitslag van mijn progesteron was hoog, duss....eisprong is op miraceleuze wijze tóch echt geweest.. :p Ik hoop zooo op een verrassing! We hebben onbewust goed geklust, dussuh...wie weet is het ergens goed voor. Alleen weet ik nu natuurlijk niet helemala wanneer mn NOD is...ik gok maar op begin volgende week dus ongeveer. Ik hoop zooooooo dat we knalnieuws hebben zo in de 1e week van 2012 :p Maarja..of ons dat gegund is..?!

Nu nog lekker vakantie, dus lekker genieten van mn lieve mannetje en vrienden. Vanavond gezellig naar de Schouwburg (Jeans21!) en donderdag lekker eten bij vrienden. Met Oud & Nieuw komen een paar vrienden bij ons, en gaan we savonds eerst gezellig bij ons eten! 1 jan hebben we weer gezellig kerstborrel en eten bij pap en mam met de famillie en oja..2 vriendinnen zijn ook nog jarig die dag haha. Maar daar gaan we meestal of smiddags al naar toe of een andere dag, want het valt gewoon niet te combineren haha. Hoe krijgen ze het voor elkaar he, alletwee op zo'n dag jarig! De ene is ook nog eens zwanger en op 9 jan uitgerekend..dus wie weet...zul je zien dat haar kindje straks ook 1 jan geboren wordt haha. Hoe dan ook, een heleboel leuke dingen in het vooruitzicht!

Jullie nog plannen verder?

Liefs, Moon

7. Flippo123

Sinds gisteren begonnen met spuiten voor IVF-1!
    Komende dinsdag voor de 1e folikel meting.
    Spuit nu 150EH puregon en ga vanaf zondag orgalutran bijspuiten (om eisprong tegen te gaan).

Verder een gekke kerst en een rustige jaarwisseling hier ivm dat mn schoonzusje in t ziekenhuis ligt, is gisteren geopereerd aan een hersen tumor namelijk.
    Alles gaat overigens goed, het is goed aardig en ze hebben alles weg kunnen halen. Maar goed het legt wel een gekke nadruk op de feestdagen.

Gisteren naar The voice of Holland in concert geweest.... dat was echt geweldig :)

8. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Hoi meiden,

Ik heb eindelijk weer even tijd om wat van me te laten horen. Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad?
    Het is erg druk geweest met kerst, ziek zijn en mijn verjaardag. Vandaag zijn we weer naar een paar huizen gaan kijken, maar het lijkt wel alsof ik bij elk huis iets negatiefs kan vinden:) Ik begin er een beetje aan te twijfelen of we echt wel uit amsterdam weg moeten, want ik vergelijk elke plek en elk huis met wat we nu hebben.

@Cybje, wat heftig dat je schoonzus een hersentumor heeft! Wel goed dat ze het helemaal hebben kunnen verwijderen.
    En wat goed dat je bent begonnen met de medicijnen voor je eerste ivf, na al die tijd van stilstaan gaat er nu eindelijk weer iets voor je gebeuren. Veel succes!!

@Moon, wat fijn dat je eisprong toch is geweest, ik duim dat jij met een positieve test 2012 in gaat, dat zou toch zo mooi zijn!

@Lief, 5 a 6 pond is een mooi geboortegewicht toch? Dan heeft je kleintje het heel goed gedaan ondanks dat jij zo ziek bent geweest.

@Carrie, wat leuk dat Sanna nu ook het hele huis door loopt, wat zijn ze dan opeens groot he?

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lijkt me ook moeilijk juf om een nieuw huis te vinden, zeker met een kleintje..Ik denk dat ik dan ook nóg kieskeuriger zou zijn haha! Maar..jullie droomhuisje komt vanzelf, en tot die tijd gewoon lekker blijven zitten waar jullie nu zitten :)

Cybje! Ja echt spannend he meid!! Gelukkig gaat het goed met spuiten en ben je het niet verleerd :) Ik ga voor 1e x raak!!

Lief: Wat juf zegt: je kleintje heeft het goed gedaan ondanks dat jij steeds zo ziek was. Sterke mini lief! :)!

Morgen alweer de jaarwisseling. Wat is dan snel gegaan zeg! Een jaar met ups en dows, maar met name met veel downs. Ik hoop dan ook dat 2012 ons eindelijk eens veel goeds brengt. Op de eerste plaats hoop ik natuurlijk op eindelijk eens een mooie posi test! :) Ik vind het zooooo spannend! Deels heb ik echt zoiets van het heeft zo moeten zijn en het is nu gewoon raak! Maar tegelijkertijd besef ik ook dat ik niet zoveel hoop moet hebben....Dat is moeilijk zeg! Pfft ik ben bang dat, als het dit keer weer niet raak is, ik echt ff de moed in mn schoenen voel zakken, want dan begint 2012 wederom KL*TE!! We moeten het afwachten..

Ik wil jullie in ieder geval een hele fijne jaarwisseling wensen en alles goeds, geluk, vruchtbaarheid (voor juf en carrie wellicht een keer een tweede :p)en gezondheid voor 2012!!

LIefs en een dikke knuffel voor iedereen, Moon

10. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Jullie ook allemaal een mooi oud/nieuw feest vanavond en alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar!

11. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Meiden een heel gelukkig en vooral gezond 2012 gewenst. Jaarwisseling = niks voor brakke zwangere ik kom wel weer keer boven water als ik ben bijgekomen ;)

12. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Allemaal de beste wensen!!

Ik ben helaas ongi geworden op oudjaarsavond :( Echt wat een timing!! Maar gelykk

13. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Daar ging iets fout!

Gelukkig was het nog 2011.. We hebben dat klotejaar dus klote afgesloten! Maar hopelijk wordt 2012 ons jaar...

Vandaag Gyn weer bellen Vd uitgangsecho en dan hopen dat iui5 eindelijk gaat lukken!

Jullie fijne dagen gehad?

14. Flippo123

@Moon: via de whatsapp al ene knuffen gestuurd, maar hier ook nog ff.... op naar IUI 5 die hopelijk knal positief mag gaan eindigen! Dikke knuf voor je (K)

@All: hier een rustige jaarwisseling gehad, voel me niet zo lekker en heb last van mn buik. Merk nu toch wel dat ik een flinke dosis hormonen spuit. Morgen 1e FM en dan eens zien hoeveel eitjes er zitten. Verder gisteren voor t eerst bij mn schoonzusje in het ziekenhuis geweest, man man wat ziet ze er uit! Ze heeft een hoofd als een panda-beer, net zo dik en haar ogen en daar rondom is echt helemaal zwart! Haar voorhoofd huid is volledig los geweest namelijk en ze heeft een ritssluiting van oor tot oor (koptelefoon zeg maar) maar daar zit nog een heel groot drukverband over heen. Nu maar op naar een goed herstel voor haar :)

15. Flippo123

Jaja... vanmorgen voor FM-1 geweest!
    Ongelofelijk maar waar.... ik hoef niet meer voor FM terug te komen!
    Ze zijn al groot genoeg namelijk..... wat een ongelofelijk contrast in vergelijking tot de IUI's waar ik meestal 5 tot 7 keer terug moest komen voor een FM!

De cijfertjes:

Baarmoederslijmvlies:
    9mm

Ovarium rechts:
    17mm, 15mm, 18mm, 13mm, 14mm (en nog 7 kleintjes)

Ovarium links:
    18mm, 19mm, 19mm, 11mm, 12mm, 14mm (en nog 10 kleintjes)

Vanavond om 17:00 nog orgalutran spuiten en vanmiddag word ik gebeld hoe laat ik de pregnyl mag spuiten!

Donderdag 5 januari is de punctie!!!!
    Wat is dat heeeerlijk snel gegaan, ben er echt blij mee :)
    Overigens, de 2 cystes links zitten nog op hun plekkie en zijn niet groter of kleiner geworden.

16. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Ow Moon :( ik wil je een dikke digitale knuffel geven.. gelukkig nog 2011 dan kan je 2012 nog positief beginnen. Het moet en zal nu toch eens...

En Cyb, wat een mooi nieuws! Laat dat een voorbode zijn dat de rest ook soepel gaat verlopen! Zie je op tegen de punctie? Zou ik best spannend vinden.. En dan daarna.. afwachten of er goede eicellen en bevruchtingen zijn.. en dan weer afwachten of er een positieve test uitkomt.. eng spannend, maar zo fijn dat jullie weer een kans maken!

17. Flippo123

@Lief: Ben inderdaad onwijs blij dat het nu een keer echt goed loopt. De punctie zie ik wel tegen op, tegen de pijn... maar goed je houd dat doel voor ogen he en dan heb ik het er graag voor over. Ik ga me er in ieder geval niet druk om maken!
    Donderdag een update over hoeveel eitjes ze gevonden hebben... en dan hopelijk zondag een terug plaatsing!

18. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

@Moon, wat balen meid, maar wat je zegt, gelukkig is het nog in 2011 dan kun je nu dat rotjaar afsluiten. Ik hoop echt voor je dat 2012 je heel veel positieve dingen gaat brengen, en dan vooral een positieve test:)

@Flippo, wat geweldig dat het nu allemaal ineens zo snel gaat, dat moet een goed voorteken zijn! Wat een spannende tijden gaan er nu voor je aanbreken, dit is vast een goede start van 2012 voor je.
    Heel veel succes met de punctie, ik ga voor je duimen.

@Lief, Alweer een beetje bij kunnen komen van de jaarwisseling? Nog maar 8 weken voor jou, voor je het weet heb je een kleintje in je armen liggen, spannend hoor.

19. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    En Cyb hoe ging het vandaag??

20. Flippo123

Om 7:50 zaten we in de auto richting ziekenhuis. We waren wat vroeger vertrokken in verband met de weerswaarschuwingen. Om 8:20 zaten we al in het ziekenhuis omdat het onverwachts erg rustig was op de weg!
    Om 9:00 melde manlief zich bij het lab voor de zaadpruductie.
    Om 9:30 werden we de punctiekamer binnen geroepen. Een hele lieve verpleegkundige en arts vingen ons op, ze legden alles helemaal netjes uit hoe en wat ze gingen doen en gaven ook tips wat ik kon doen bij bepaalde handelingen.
    Eerst ging ze met de vagina wand verdoven, links en rechts een prikje lidocaine, die voelde ik wel maar zeker niet pijnlijk. Al snel kwam ze met de echokop er aan waar de naaldgelijder op zat... Op dat moment ben ik mijn mannetje maar even aan gaan kijken want naalden vind ik erg vervelend om te zien.
    Baarmoederslijmvlies ziet er mooi uit werd verteld en ze liet nog even aan mijn mannetje zien hoe het stukje septum wat er nog ziet uit ziet op de echo.
    Beide eierstokken werden even vluchtig bekeken... we zagen erg veel eitjes zitten in 1 oog opslag!

Het aanprikken... ze begon rechts. Ze gaf me d etip dat ze tot 3 zou tellen en dat ze dan zou prikken en dat als ik op dat moment uit zou zuchten ik er minder van zou voelen. Nou dat was ook zo gelukkig... Ik voelde wat druk en ff een klein scherp prikje. Bij het aanprikken van iedere follikel aan die kant voelde ik weer t zelfde gevoel. Het was niet prettig maar zeker heel goed te doen. Ik heb ook uitgebreid mee zitten kijken op de monitor hoe de follikels leeg gezogen werden.

Toen ze klaar was haalde ze de echo kop er uit en zei dat we nu het zelfde links gingen doen.
    Ze telde weer netjes tot 3 zoals afgesproken en ik zuchte op 3 goed uit....
    AUW.... die prik was veel pijnlijker dan rechts! Dat deed verrekte zeer... Zon zeer dat ik niet meer op de monitor heb gekeken of waar dan ook heen gekeken. Ik hield stijf mijn ogen dicht en begon zoals ik me had voorgenomen me te concentreren op mijn ademhaling... Nou ik kan je zeggen... ook dat hielp niet.
    Iedere follikel die ze aan prikte werd de pijn erger en erger. Maar gelukkig ging ze door... ik wilde geen pauze of iets want zoals ik het me bedacht... hoe sneller dit voorbij, hoe sneller van de pijn af...

Na de punctie zei ze dat ik het erg goed gedaan had. Ze had gezien dat het erg veel pijn deed. (de tranen liepen over mn wangen namelijk)
    Nu mocht ik me weer aankleden en plaats nemen op een relaxde stoel met een warm kruikje en een dekentje. Ff op adem komen. We zaten net en toen werd mijn mannetje geroepen, hij moest zich weer melden bij het lab ivm dat er wat was met het zaad.
    hij moest een 2e keer produceren omdat het erg weinig was (veels te weinig voor IVF). Dus hij ging maar weer. Na 20 minuutjes kwam hij weer terug. We hebben even met elkaar zitten praten over de punctie hoe het gegaan was en niet veel later kwam de arts weer even binnen.
    Ze kwam met het nieuws dat er 9 eicellen gevonden zijn!!!!
    Wat een prachtige opbrengst voor ons gevoel!
    Vlak hierna zijn we weer richting huis vertrokken omdat ik lekker mijn bedje in wilde duiken!

Onderweg naar huis werden we weer gebeld door het ziekenhuis dat het zaad ondanks de 2e productie niet genoeg was voor IVF en ze toch over gingen stappen op ICSI!

Zondag tussen 10:00 en 11:00 worden we gebeld of er bevruchting is.
    Als dat het geval is dan hebben we die middag nog onze eerste TP!!!

Nu ga ik nog maar ff lekker mn bedje in, heb flink last van mn buik en rug, bloed nogal wat dus dat zal daardoor wel komen.

Share This Page