Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Wat is het toch moeilijk en zwaar voor jullie meiden :( En heel goed als je met iemand gaat praten ofzo Flippo, niks om je voor te schamen juist dapper en goed! Kan ook wel via de gyn denk ik, want bij zo'n traject is een beetje psychische begeleiding echt geen overbodige luxe.. ik vond 2 jaar wachten met goede uitslagen bij tijd en wijle al hartstikke zwaar!

En Moon jij ook, gewoon doen wat goed voelt, kan sowieso geen kwaad.

Sterkte meiden, en houd vol, er zijn echt maar heeel weinig stellen die écht met lege handen blijven staan uiteindelijk, dus bij jullie komt vast ook een wondertje, en dan is al die ellende het vast waard geweest..

2. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lieve Flippo...ohw wat zijn je gevoelens herkenbaar. We hebben het er vaker over en ik snap je zooo goed meid! En dan besef ik me nog terdege dat ik minder ellende heb moeten doorstaan dan jij, met al je operaties, al je slechte nieuws, IUI dat ineens IVF/ICSI wordt...Wat dat betreft loop ik achter op jou, maar meid ik heb zoveel respect voor je! Ik weet niet hoe ik het allemaal zou trekken..ik kan het nu soms al amper hendelen. Het is gewoon klote en het blijft gewoon klote! Waarom is er zoveel voor nodig en waarom lukt het dan nog niet? Waarom waarom waarom?

Voor de buitenwereld altijd maar vrolijk doen en lachen terwijl je van binnen soms bijna letterlijk kapot gaat..Ik ken het allemaal. Mensen die aan je vragenn hej hoe is het? En je eigenlijk het woord "goed" bijna niet meer over je lippen krijgt..Maar toch, je wilt niet elke keer negatief doen en "zeuren" dus floep: daar heb je het woord "goed" weer. Alleen bij echte vrienden/familie ben je eerlijk en dan nog...het is en blijft moeilijk. Ik zou zeggen doe waar jij je goed bij voelt meid. Het is zoals Lief zegt: je hoeft je absoluut nie te schamen als je hulp gaat zoeken hoor! Het is allemaal niet niks en het is alleen maar goed, want het trekt zo'n zware wissel op je lichaa, maar ook zeker op je geest dat het belangrijk is ook daarvoor goed te zorgen. Heel veel kracht toegewenst en..je weet me te vinden he schat!! Dikke knuff en kus voor jou!

Lief ik kan gewoonweg niet geloven dat wij zonder wondertje achterblijven, ik kan het gewoon echt niet geloven. Heb dus zeker de hoop dat het goedkomt, niet alleen bij mij maar zeker ook bij Flippo. Maar de lange lijdensweg ervoor is niet leuk...Als we straks zelf een wondertje in onze armen hebben zijn we het vast zo weer vergeten, daar hoop ik dus ook op :) We blijven volhouden en we blijven doorgaan, maar het vreet enorm veel energie, maar we gaan ervoor en het komt goed!

3. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Dat moet gewoon! Al van jons af aan roep ik dat het mijn droom is moeder te worden. Ik wilde net als mam op mijn 21 zwanger zijn van mijn eerste (hoe naief kun je zijn haha), maar toen ik eenmaal 21 was dacht ik wow nee toch nog maar ff niet, maar altijd is die droom gebleven en toen ik en mijn vriend er eenmaal klaar voor waren zagen we het al helemaal voor ons. Als het allemaal volgens ons wensenlijstje was gelopen, zou ik nu al zwanger zijn van de 2e..maar goed, daar heb je niets aan te wensen dat blijk maar weer. Maar als je me toen had verteld wat ik nu wist...pffft ellende is het gewoon!

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Ik denk niet dat jullie de weg er heen ooit vergeten..daarvoor is hij nu al te lang.. maar het zal wel dragelijker en een soort vagere herinneringen worden als je een babytje in je armen houdt.

Ik kan het ook nog altijd niet geloven dat ik nu 37 weken zwanger ben, had echt gedacht dat ik hier alleen zou overblijven.. het is zo onwerkelijk.. en nog altijd heb ik zoiets van: eerst zien dan geloven. Klinkt vast stom maar ik heb mijn kindje nog niet gezond en wel in mijn armen..

Mja hopelijk gaat dat snel gebeuren. Hoop ook zo voor jullie dat jullie snel een positieve test mogen zien. Klinkt allemaal zo leeg wat je typt omdat ik wél zwanger ben en jullie niet..

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Lief: 50% van alle stellen die de MMM in stappen blijft met lege handen achter.

6. Flippo123

Lief, meis leeg is het zeker niet hoor wat je typt :) misschien voel jij dat zo maar ik zeker niet!
    Moon en ik waren echt heel blij voor je dat je eindelijk zwanger was! Dat gun je toch iedereen!
    Wij lossen je hopelijk snel een keer af :) Moon nu met IUI6 hopelijk over iets meer dan 2 weken... en ik hoop snel verder te kunnen met de 2e ICSI.
    Dat we dan geen vervelende MMM praatjes hier meer neer hoeven te zetten!

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Dat wist ik niet, dacht dat het echt een stuk lager lag, maar kan het ook niet meer vinden waar ik dat gelezen heb. Mja maakt ook niet uit... het feit is dát 3-5% van de stellen die kinderen willen daadwerkelijk kinderloos blijven en daar willen (en moeten!!) jullie gewoonweg geen deel van uitmaken.

Mijn lieve collega die zo'n supermoeder zou zijn, is ook nog altijd niet zwanger.. ben ook zo bang voor haar.. ze heeft nog 1 icsi poging over maar omdat de vorige 2 zo slecht gegaan zijn voor haar (overstimulatie en levensgevaarlijke bloeding nadien) weet ik niet of ze het nog aandurven samen.. (spreek haar nu ff niet veel natuurlijk dus weet even niet hoe ze er nu in staan). Vind het ook gewoon lullig voor haar als ze straks op kraambezoek zou moeten komen bij mij.. ga dat ook wel aangeven dat als ze dat niet trekt ze echt niet hoeft te komen :)

8. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Jeetje meiden, wat een heftige emoties. Het lijkt me zo moeilijk voor jullie om al zo lang bezig te zijn met dat wat je zo graag wilt, en dan steeds teleurstelling na teleurstelling te krijgen. Toch hoop ik dat jullie het vol kunnen houden en hoop ik dat jullie straks ook een prachtig wonder in jullie armen mogen houden.
    Gelukkig hebben jullie wel lieve vrienden en familie bij wie jullie je hart kunnen luchten en troost kunnen vinden, want alleen is het denk ik niet te doen. Kunnen jullie mannen er ook goed over praten?

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Indd lief uiteraard ben ik ook superblij v je!! Natuurlijk is het soms moeilijk maar het leven gaat door en wij gunnen het iedereen :) Dat zeker!

Juf het is indd niet makkelijk en zonder alle lieve mensen om ons heen zouden wij het ook niet trekken. Gelukkig kan ik er ook heel goed met mn vriend over praten. Hij kan mij vaak weer echt moed inspreken en me positief laten denken, das erg fijn! Het is een schat :) Je zou het ook nooit redden als je relatie niet sterk en goed is denk ik...

10. Flippo123

Vanmorgen evaluatie gesprek gehad over de mislukte 1e icsi poging.
    Het volgende is besproken:
    Eicellen
    9 gevonden, 8 rijp, 7 op het oog bevrucht en 1 niet.
    Die 7 zijn door gedeeld naar 4 cellen maar hadden en veel fragmentatie (niet goed van kwaliteit)
    De ene die zich op het oog niet bevrucht had is onverwacht door gedeeld naar een 8 cellige topper en is dus terug geplaatst. We hadden dus 8 bevruchtingen uit 9 eicellen. Opzich een hele mooie opbrengst alleen jammer dat de rest niet goed door deelde, maar dat kan een volgende keer heel anders zijn.

Terugplaatsing
    IVF-arts gaat navragen bij een verloskundig gyneacoloog wat voor mij de risico's zijn om eventueel 2 emmy's terug te plaatsen ivm mijn baarmoeder afwijking. Dit krijgen we deze week als het goed is nog terug gekoppeld.

Zaaduitslag ICSI-1
    We kregen te horen hoeveel zaad er was voor ICSI-1.
    Bij productie (man heeft 2x geproduceerd) was het de 1e keer 5 miljoen en de 2e keer 15 miljoen.|
    Na de wassing bleef er van de in totaal 20 miljoen zaadcelen maar 1 miljoen over met een bewegelijkheid van 1%. Dit is erg weinig dus en vandaar dat er geen IVF gedaan kon worden maar we over gestapt zijn op ICSI. Voor een 2e poging word het direct ICSI.
    De uitslagen worden verklaard doordat mijn man 95% antistoffen heeft in het zaad.

Pijnbestrijding
    De punctie bij ICSI 1 was een hel. Dit kwam voornamelijk omdat ik alleen paracetamol kreeg en een ontspannend middeltje terwijl er normaal gekozen word voor een morfine achtige spuit.
    Ik kreeg geen morfine ivm dat ik hier allegrisch voor ben (krijg er een ademhalings stilstand van)
    Voor de 2e poging ga ik toch een morfine achtige pijnstiller krijgen, maar dan onder hart bewaking dat wanneer er wat gebeurt er ingegrepen kan worden. 6 maart hebben we hier een afspraak over voor verdere uitleg hier over.

Wanneer weer van start?
    Ik moet mijn ongi afwachten. Wanneer ik ongi ben mag ik starten met de pil (microgynon 30) en krijg ik een schema op de post wanneer ik met wat mag beginnen.
    Ik ga nu op het lange schema en ga dus met decapeptyl in de weer. Overigens blijf ik wel de puregon gebruiken en utrogestan.
    Er is een leveringsprobleem met pregnyl, dus dat word nog eventjes spannend.... maar er is een vervangend middel voor als het goed is.
    Als ik 6 maart nog niet ongi ben dan gaan ze tijdens mijn afspraak dan ook even een echo maken om te zien waar ik op dat moment in mijn cyclus zit om zo een verder plan van aanpak te maken.

Ik hou jullie op de hoogte... hopelijk kunnen we snel weer van start... ik heb voor 2 maanden de pil mee gekregen... ben benieuwd hoe het zal gaan lopen en of we in maart of april van start kunnen (ivm dat ik ip 28 april voor een week naar New York vertrek....)

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Fijn dat je wel wat pijnstilling kan gaan krijgen, lijkt me een prettig idee :)

Verder idd hopen dat je snel mag starten en dat het dit keer wél cryo's gaat opleveren. Echt jammer dat ze niet goed door deelden, maar het is iets wat niet in iemands handen ligt dat deel.. duimen dus dat dit iets eenmaligs was!

Nu dus het lange protocol ben benieuwd hoe dit je bevalt. En hopelijk valt alles goed rondom je trip naar NY, want dat zou balen zijn! Maar volgens mij kunnen ze zo met die pil aardig regelen toch?

12. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ff heel kort:

Vanmorgen fm...1 ei van 18mm en 1 ei van 13mm rechts (verkeerde kant...) We gokken toch op alleen die van 18mm (mag maar 1 eitje hebben dat springt), maar we laten m nog iets groeien als het ff kan. Vanavond dus nog een keer Menopur spuiten en dan morgen weer fm..Ws. dan dus a.s. vrijdag IUI, heel snel! Zit nu op CD9! Baal er enorm van dat het weer aan de verkeerde kant zit! Arts heeft ons de keuze gelaten om door te gaan en dan nog een 7e IUI erachteraan te doen ivm dat het eitje nu aan de verkeerde kant zit...We kunnen dus hierna of nog 1 keer IUI doen of meteen doorgaan met IVF..Het hoe en wat wordt 6 maart dan besproken met onze eigen arts....

13. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    AL hoop ik natuurlijk toch nog stiekem dat IUI7 of IVF niet nodig gaat zijn....

14. Flippo123

Lieve Moon.... IUI7 of ivf gaat gewoon niet nodig zijn hoor je me! Nee meis zonder gekheid... ik duim onwijs hard voor je maar dat weet je wel :)

Wij kunnen als alles mee zit eind volgende maand ergens weer starten met ICSI-2 en anders ergens in april. (pfff wat een tijd weer wachten zeg :S)

15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Wat ga je snel Moon! Hopelijk is het idd niet nodig die volgende stappen, al zou ik denk ik wel beetje klaar zijn met die IUI.. straks zit ie weer aan de 'verkeerde kant' en ben je weer een tijd verder..

Maarem we duimen voor deze hoor, ook al is ie dan van de verkeerde kant ;D

Flippo, idd dat wachten pff.. hels.. Hopelijk valt het mee, vorige keer ging toen ook eigenlijk ineens vrij snel he.

16. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Flippo...ik houd je eraan haha! Nee we kunnen niet meer doen dan duimen. En hopen dat die verkeerde kant toch de goede kant opgaat ;) Ik ben wel heel relaxed deze ronde omdat ik gewoonweg niet ga geloven dat het raak zal zijn..Misschien is het ergens goed voor ;)

Vandaag onverwacht gesprek gehad met de gyn na de fm..Mooi ei van dik 20mm, dus vanavond de Pregnyl en vrijdag de IUI...TOch wel spannend, al heb ik nog steeds zoiets van ach we fietsen hier ff doorheen. Mijn hoofd zit al bij IVF eigenlijk. Naja...we zien het wel.

Volgende stap indd IVF..moet zeggen dat ondanks dat ik met mn hoofd daar al ben het is toch vreemd..Ik had werkelijk nooit gedacht dat dit alles nodig was, IUI niet, laat staan IVF! We hebben allerlei info meegekregen die we straks eens op ons gemak gaan. Lezen. Ik ben indd klaar met IUI, dus een 7e poging doen we denk ik ook niet. Mijn vriend vind dat ik moet kiezen omdat ik het moet ondergaan, maar zijn hart zegt ook dat we dor moeten gaan voor IVF. Ik ben het daar helemaal mee eens, dus als deze poging niet lukt, gaan we ervoor. Wat ik wel heel jammer vind, omdat ik zo blij ben met ons team van artsen (op 1 na) is dat we helaas naar een ander zknh moeten voor IVF. In ons zknh hier doen ze dat niet. We kunnen kiezen voor Maastricht of Nijmegen. Allebei niet heel dicht naast de deur. Nijmegen valt nog mee, maar liggen qua cijfers/percentages iets onder Maastricht.. Maastricht staat met stip op 1, al haalt Nijmegen ze wel bijna in. Maastrischt is 1,5 uur rijden..niet ideaal, maar meiden het zal me een zorg zijn waar we naartoe moeten rijden, als is het naar Groningen of Zeeland, als we maar in een goed zknh terechtkomen. Stiekem hebben we de keuze dus eigenlijk al gemaakt en wordt het dus Maastricht. Alles zal een stuk intensiever worden, ook met controles, dat betekent dus elke controle de halve dag onderweg heen en terug, maar dat hebben we er glad voor over. Ik heb een makkelijke werkgever en mijn vriend werkt op dit moment therapeutisch halve dagen en is klaar met zijn baas dus hij eist gewoon dat hij mee mag (wat ook geen probleem zal zijn uiteindelijk, zo is zijn baas dan ook wel weer). Wel weer ff wennen straks een nieuw ziekenhuis, veel massaler en groter, langere reisafstanden (voor jullie begrip...ik kom maar uit Venray, een klein stadje in Noord-Limburg, waar ik gewoon vanuit mijn huis binnen 5 min op mijn werk ben en het zknh bijna onze buurman is en dus vanuit mijn werk in 5 min ook daar ben en andersom..hihi) en dus ook weer het vertrouwen moeten zien te krijgen in een nieuw team van artsen....De gyn zei dat ze in Maastricht wua procedues en behandelingen echt een gesmeerde machine zijn en dat alles van een leien dakje gaat daar..Nou ben benieuwd.

Natuurlijk hoop ik stiekem dat mijn ei de goede kant uitspringt en de zaadjes als een gek naar het ei toe zwemmen, het bespringen en niet meer loslaten en een mooie plakbeeb tot resultaat heeft, maar..ik ben alvast voorbereid op de volgende stap. Al zal dat toch nog wel even hard aankomen op het moment dat het echt zo is. Ik ben dan ook bang Flippo dat ik ook moet geloven aan lange wachttijden...Als we naar Maastricht gaan zullen we wel eerst een intake krijgen, dan die infoavond/dag en voor we aan de slag zijn..pfft maar goed, dat is niet anders, wat dat betreft ben ik echt verwend hier. Ik vroeg of ik niet al een afspraak kon maken, maar dat ging helaas niet :-S haha wist ik natuurlijk wel, maar toch :p

We zullen het gaan zien....

17. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, jij gaat snel deze ronde Moon! Ik ga heel hard voor je duimen en hoop dat je niet naar Maastricht hoeft.

@Flippo, positief dat je de volgende keer wel pijnbestrijding gaat krijgen, maar wel eng dat je daar een ademhaling stilstand van kan krijgen. Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten voor je weer van start kan gaan.

18. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Wat moet het ongelovelijk zwaar zijn wat jullie doormaken. Iets wat je zo graag wil wat zo lang moet duren en dan al die onderzoeken en behandelingen ondergaan. Dat moet beloond worden met superbaby's! Ik blijf ook voor jullie duimen. Zo lang als nodig is!

Ik ben deze week ziek thuis gebleven. Erg verkouden, last van keel/neus en bijholten. Het gaat nu redelijk gelukkig, morgen gaan we een weekend weg en Sanna naar opa en oma.

Vanmorgen moest Sanna naar het cb. Ze is 80,5 cm en 10,6 kg. Niet zoveel gegroeid in de lengte en het gewicht gemiddeld voor haar lengte nu. Prima dus. Ze moest ook nog blokjes bouwen en voordat ik het wist had ze al een toren gemaakt. Ik had het niet eens door haha... Wat een knapperd hebben we toch! Verder doet ze het ook gewoon hartstikke goed, de verpleegkundige dacht dat het wel een bijdehand dametje zal worden. Nou, dat is ze nu al! :)

Iedereen alvast goed weekend! Geniet vh mooie winterweer/ ijs of lekker knus binnen bij de kachel...

19. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Carrie ook al ziek geweest :( Balen! Gelukkig dat het weer beter gaat! Ga lekker genieten van jullie weekendje weg meid! En opa en oma zullen ook heerlijk genieten van Sanna! :)

IUI6 zit erop..Alles goed gegaan. Wel heel vreemd..laatste keer IUI, laatste keer in dit zknh voor onze kinderwens...Voelde heel vreemd toen we het zknh uitliepen. Heb wat steekjes in mijn buik , maar verder voel ik me goed. Ik ben heel relaxed, omdat ik eigenlijk niets van deze IUI verwacht. Ik hoop dat ik dit zo kan houden de komende twee weken...En wie weet :)

Liefs Moon

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Wie weet Moon, je weet hoe hard wij je het gunnen!

En heel raar dat je nu hier klaar bent.. vervelend joh dat je reistijd zoveel langer wordt, dan wordt het gelijk veel ingrijpender nog. Maar wie weet heb je niet zoveel FM's nodig bij de IVF, dat zou mooi zijn! En vertrouwen in een ziekenhuis is wel heel belangrijk.

Maar ik hoop echt dat het niet nodig is...en dat je anders niet te lang hoeft te wachten.

Deel Deze Pagina