Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Thnks lief :) Hoe istie met jou? Spannend he!

2. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Ha t gaat wel hoor. Aan de ene kant spannend, andere kant onwerkelijk dus voel niet echt zoveel spanning ofzo. Ene moment ben ik t heel zat en andere moment ga ik gewoon verder met rondhangen ;)

Het is vooral raaaar en onwerkelijk dat ik me ooit weer goed/mezelf ga voelen!

3. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Hier net weer helemaal goedgekeurd, bloeddruk 130-80 (voor mij wel wat hoger hoor maar mag met dit termijn blijkbaar, was vorige keer ook al ietsjes hoger), hartje goed, buikgrootte goed, ingedaald en ligt vast met koppie en hoef pas over 2 weken weer terug. Dacht dat dat elke week wel was vanaf nu maar blijkbaar bij mij weer niet ;) Geeft niet hoor die afspraken geven mij toch veel te veel stress, ik haat namelijk ziekenhuizen. Zodra ik binnenstap beginnen mn handen te zweten, voel ik me naar en wil ik weeeeg ;)

Door de agenda's hoef ik nu pas zelfs na 2,5 week weer terug, 1 maart, dan ben ik 40,4 kunnen ze meteen de inleiding afspreken ;) (doen ze hier vanaf 41 weken, ze laten je niet langer lopen).
    Heel benieuwd dus of ik die afspraak nog ga halen.
    Mag uiteraard tussendoor altijd bellen als er iets is of ik kindje minder voel.

En ik laat vriendlief over een weekje de bloeddruk nog wel even meten, want lees dat het toch wel gek is dat ik niet met een week alweer terug hoef (met de kans op zwangerschapsvergiftiging zegmaar dat kan snel gaan). Mja heb ook geen zin om te bellen om over een week alweer te komen en hij kan gewoon handmatig meten door zijn werk dus doe ik dat wel even ter geruststelling (stomme hormonen, je moet ook geen dingen lezen haha).

4. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    DAn zit het vast helemaal goed lief, anders zouden je ze zeker eerder terug laten komen. En gewoon op je eigen gevoel afgaan, als je denkt dat er iets niet klopt meteen bellen!

Nog ff en dan heb je je kleintje in je armen...wat een geweldig gevoel moet dat zijn! Hopelijk kun je dan eindelijk echt gaan genieten!

Hoe is het met de rest?

Ik niet veel te melden...afwachten afwachten en verder druk met vanalles, dus genoeg afleiding :)

Liefs, Moon

5. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Ja hebben maar besloten dat het gewoon goed is zo, als er iets is bel ik gewoon direct, maar voel me gewoon hetzelfde ;)

Jij succes met afwachten!!

Heb nog fotootje van vandaag in mn album gezet. En we zijn vandaag alsnog geswitcht van naam en zijn er nu geloof ik EINDELIJK uit.. pff tis wat ;)

6. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, fijn dat je weer helemaal bent goed gekeurd! Meestal moet je de laatste weken inderdaad elke week naar de vk, maar misschien gaat het met jou nu gewoon zo goed dat ze er iets langer tussen laten zitten. Als je zelf denkt dat er iets mis is moet je echt meteen bellen hoor, ik heb toen echt veel te lang gewacht, dus echt meteen doen.
    Verder kan jij nu echt gaan aftellen, nog heel even en er ligt een kleine schattige baby in je armen!
    En wat een super mooie ronde buik heb je, je groeit goed.

@Moon, tot wanneer moet je nu wachten Moon?

Ik ben ondertussen alweer 2.5 week ziek, ik heb een voorhoofdsholte ontsteking en ben er echt goed ziek van. Gelukkig slaat de antibiotica nu aan dus ik hoop weer snel helemaal beter te zijn. Verder ben ik nu echt voor het eerst ongesteld geworden, de laatste keer was in januari 2010:$

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Lief: ga er idd maar van uit dat alles goed is als je zo laat pas weer terug hoeft te komen! Geniet voor zover t kan van de laatste lootjes meis :D Wie weet lost Moon je af met de zwangerschao (i hope so!)

@JufD: oooowww beterschap meis! denk je wel een beetje om jezelf???? Voor t eerst weer echt ongi geworden! Pfff... das een tijd geleden zeg! Zitten jullie eventueel al te denken aan een 2e kindje?

@Moon: Meis hoe is t nu met je??? Beetje te doen die wachttijd? Weet dat ik aan je denk en voor je duim he!

@Carrie: Hoe is t met je meis? een spiraaltje laten plaatsen? Oww dat lijkt me echt niet fijn :p... maar goed haha. Je mooie meisje groeit mooi zeg :) Echt een dametje om te zien!

@All: Tja zoals gewoonlijk weer eens weinig te melden maar ik dacht laat ik maar weer eens even van mezelf horen :p Zit ondertussen op CD32 en nog geen enkel teken van een ongi die er aan zou kunnen komen. Manlief en ik hebben afgesproken gewoon rustig te wachten tot we 7 maart op poli afspraak mogen komen want als ik dan nog niet ongi ben gaan ze toch een echo maken om te kijken waar ik in mn cyclus zit. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook weinig van verwacht aangezien ik toch niet kan vertrouwen op mijn lichaam :p
    hopelijk kunnen we volgende maand ergens van start met de 2e ICSI poging.

8. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Juf wat balen zeg! Dan heb je het flink te pakken! Hopelijk voel je je snel weer beter, want dit is echt niks! En vh eerst weer echt ongi...jeetje dat kan ik niet zeggen haha. Wel goed dat je lichaam dan weer helemaal doet wat het officieel ook moet doen..

Lief: indd mooie mooie buik! Wauw! Het is echt aftellen nu...Houd nog ff vol meid!

Ik moet nog wachten tot volg weekend...duurt dus nog ff. In de tussentijd druk druk druk met leuke dingen, feestjes, etentjes, beetje carnaval, theetjes en genoeg dingen om over na te denken omdat vriendlief en ik, in samenspraak met een arbeidsdeskundige besloten hebben dat hij gaat stoppen met het werk wat hij nu doet (stucadoor/spuiter), omdat het gewoon te zwaar is met zijn klachten. Heel spannend en heel onzeker allemaal, maar hij is het belangrijkste, hijj moet weer gezond worden en gelukkig zijn in het werk dat hij doet. Hij gaat ws. de ICT in, maar hoe en wat is nog ff afwachten. Moeten alles in samenspraak doen met de wp om te zorgen dat financieel alles goed geregeld wordt uiteindelijk. Veel spannende dingen dus, zeker ook met het ws. aankomende IVF-traject, maar...alles komt uiteindelijk goed, daar ben ik van overtuigd :)

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Flippo je was me net voor haha! Ik denk aan aan jou meid, dat weet je he :) Verder...zie hierboven haha :p

10. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Juf, wat waren jouw klachten toen? Vriendlief neemt vandaag even de handmatige bloeddrukmeter mee vanaf zijn werk kan hij ff tjekken, handig dat hij dat kan ;) Verder voel ik me niet anders ofzo dus alles zal wel prima zijn.
    Veel beterschap jij! Poeh al een tijd ziek zeg.. gelukkig slaat de AB aan.

Flippo, wachten wachten wachten.. gelukkig komt 7 maart dichterbij, want idd met jouw cyclussen kan je wachten tot je een ons weegt.. eigenlijk zouden ze dan niet op een natuurlijk cyclus moeten gaan wachten toch beetje onzin? Ze kunnen dat toch gewoon met de pil regelen.

Moon, ook wachten, maar gelukkig veel afleiding! En wat spannend met je vriend, maar wel heel goed denk ik! Denk dat jullie daar over een tijd met een goed gevoel op terug gaan kijken :) En wie weet heeft het ook zo zijn voordelen ivm IVF.. misschien is hij wel wat vaker of makkelijker vrij dan? Maar echt goed dat jullie dat netjes zo via dat traject doen komt vast helemaal goed! Verder duim ik hard dat deze laatste IUI gewoon dikke vette roze strepen op gaat leveren.

11. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, zodra het niet goed gaat met je bloeddruk merk je dat meteen hoor. Het begon bij mij met pijn in de zijkanten van mijn rug en dat straalde uit naar mijn middenrif. Gelukkig kan je vriend ook je bloeddruk meten, zolang daar niks mee is, is er niks aan de hand.

@Flippo, dag 32 alweer, maar dit is wel zonder medicijnen toch? Nog even afwachten tot 7 maart dus en dan snel met icsi 2 beginnen.
    Wij denken trouwens nog niet aan een tweede kindje Flippo, eerst moet Nicholas nog maar wat groter worden, want aan hem heb ik echt nog een dagtaak:D

@Moon, wat leuk dat je carnaval gaat vieren, hier doen ze dat helemaal niet. Ga je ook verkleed?
    En spannende tijden nu met je vriend zijn werk, maar goed dat jullie voor zijn gezondheid kiezen. Ik hoop dat er snel iets leuks op zijn pad komt.

12. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Heb de afspraak toch maar geprobeerd te vervroegen, 2,5 week bij 38 weken is raar, echt iedereen moet elke week. Dus voor mn gemoedsrust toch gebeld, maar nu kan ik nog pas 27ste terecht hoor.. je gelooft t toch niet. Kutziekenhuis. Maargoed dan zitten er dus 2 weken tussen de controles en dan vriend die bloeddruk meet en ik bel gewoon als er iets is als vocht vasthouden, baby minder voelen etc.. Dan moet t goed zijn he..

Je wordt echt bang dat er op het laatste toch nog iets mis gaat brr ;)

13. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, nog maar 6 dagen, als de kleine op tijd komt! Heb je zelf het idee dat ze eerder gaat komen of dat je nog even wat langer door moet?

Wij hebben vandaag 2.5 uur op de eerste hulp gezeten. Nicholas is op het kdv uit zijn eetstoel geklommen/gevallen. Zijn neus en oogkas zijn helemaal opgezet en blauw/zwart. Maar na 2.5 uur wachten konden ze ons gelukkig vertellen dat het niet gebroken is. Nu hopen dat de zwelling snel weg trekt, want hij ziet er nu uit als een slechte bokser.

14. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Arme nicholas! Jullie zullen wel geschrokken zijn!
    Jij al wat opgeknapt?

Heb t idee dat onze mini nog wel even blijft zitten, had vandaag weer een hele goede rustige dag dus er gebeurd niet zoveel ;) Mja zolang ik me niet zo slecht voel hou ik t ook wel vol!

Hoe is het met de wachtende dames?

15. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    #3615 Moon1984, Feb 21, 2012
    Last edited: Feb 21, 2012
    Juf jeetje! Wat schrikken! Gelykkig dat het niet gebroken is! Heel veel beterschap!

Lief ik ben erg beniewd! Heel lang duurt her iig niet meer :p Alvast heel veel succes mocht ik je niet meer ervoor spreken :) Je kunt het!!

Hier nog steeds aan het wachten.. Druk met v alles dus afleiding..

16. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Is bij jou weer echt spannend deze dagen he, veel succes en hopelijk eindelijk eens geluk!

Mijn ouders komen 2 dagen dus ik heb ook afleiding! Zo leuk trouwens dat je de vogeltjes sochtends alweer hoort fluiten! T wordt voorjaar!!!

17. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hoi...

Pfft ik heb me vannacht toch slecht geslapen! Ik ben altijd van de voorbereiding, maar in dit geval...zucht!

Heb gisteren alle info van het AZM die ik kon vinden over IVF gelezen en bekeken en het heeft me nogal onrustig gemaakt. Ik wist dat het een hele ingrijpende behandeling is, en krijg dat met name ook mee van de meiden van het clubje hier, die helaas allemaal al in IVF/ICSI zitten, dus ik was voorbereid...Dacht ik! Ik ben er best van onder de indruk. Ik vond het erg aangrijpend! Ik heb er ff zo de balen van! Ik had zo gehoopt dat we dit niet nodig hadden. Vrijdag/zaterdag is mijn NOD dus dan weet ik het zeker, maar zoals ik al eerder zei: met mn hoofd zit ik al bij IVF. Ik hoop zo dat het echt niet nodig gaat zijn! Ik kan gewoonweg niet geloven dat we bijna op dat punt beland zijn..Het maakt me verdrietig, boos en gefrustreerd tegelijk. Vandaag was ff de druppel toen ik een vroegere vriendin van mijn zusje ineens uit het niets weer hoogzwanger zag zijn van de tweede, terwijl naar mijn beleving de eerste pas net eruit is :-S Pfft was ff een donderslag bij heldere hemel en kon mijn tranen bijna niet meer binnenhouden. Het is zo oneerlijk, zoooo oneerlijk!! Natuurlijk was haar wens voor een tweede kindje net zo sterke als onze wens voor een eerste kindje, maar waarom is het toch zo oneerlijk verdeeld?! Ik klink nu ff erg ego, maar..ik voel het gewoon ff nu zo :(. Als klap op de vuurpijl krijg ik een mail van een achternicht van me waarin ze de vraag stelt of wij bezig zijn met kindjes (uitleg: ik heb fb, waar alle meiden van het clubje ook op zitten en wij onderling dus weleens berichten sturen waar een ander bijna geen chocola van kan maken, maar wij dus met zn allen wel..). Ik dacht ach, kan mij het schelen, ze mag het weten. Dus ik mail haar terug. Het is overigens een superlieve meid hoor, dat wel haha. Krijg ik een bericht van haar terug dat ze indd al dacht dat we ermee bezig waren en dat het niet lukte, dat ze vriendinnen heeft die in hetzelfde schuitje zitten en dat ze me helemaal begrijpt omdat ze..........nu 7,5 week zwanger is van haar tweede kindje!! HOEZO begrijpt zij me helemaal???!!! Dat was nou net ff wat ik niet wilde horen!!!! Ik mag het nog tegen niemand vertellen want het is natuurlijk nog geheim, dus ik houd mijn mond, maar oh wat schrok ik van haar mail! Oja ze vermeldde er ook nog even bij dat zij bij de eerste er ook 11 maanden over hadden gedaan en dat ze helemaal wanhopig was dat het "nog steeds" niet gelukt was en dat ze toen "eindelijk" toch zwanger was, maar dat het dit keer meteen raak was. Dat zijn nu net de dingen die ik ff niet wil horen, zeker niet als je bedenkt dat zij echt megadik is, de hele dag op dr r**t zit en niks uitvoert en hartstikke ongezond eet! Ik klink misschien erg gemeen nu maar ben ff zo verdrietig en gefrustreerd dat ik het hier ff kwijt moet, sorry daarvoor! Ik doe alles, alles, alles..Ik laat er heel veel voor, zorg dat ik gezond eet, zorg dat ik genoeg beweging krijg, zorg dat ik bepaalde dingen uit voorzorg al niet eet/drink. En anderen? Of ze zuipen of ze gebruiken drugs of ze leven op een andere manier kei ongezond, het maakt niet uit, maar ze worden allemaal zwanger (kan er inmiddels tientallen opnoemen hier in de omgeving)!!! Dus wat doe ik verkeerd?! Zo, dat ben ik ff kwijt!

Oh, dit staat trouwens los van hoe deze IUI loopt, want ik ben nog niet ongi ofzo, maar ben ff echt emo!

Hoe is het met de rest :)

Liefs, moon

18. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Geen sorry joh, is toch hartstikke begrijpelijk.. het ís heel frustrerend, oneerlijk en gemeen. Jij doet alles om een kindje te krijgen en het wil maar niet lukken, dat is niet of je even een baan wil ofzo, dit is veel groter dan dat. Je moet er juist over praten en schrijven en alles als je die behoefte voelt, opkroppen is nooit goed.

En je hikt nu ineens tegen die enge IVF stap aan dat is ook supereng en zwaar en moeilijk. Dat doe je niet 'even'. En toch Moon als het nodig is dan kunnen jullie het! Ik hoop alleen zo dat het niet nodig is.. of dat je er dan anders maar in 1 behandeling vanaf bent.

Als ik toch kon toveren he..

19. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Moon: Meis het is idd allemaal zo oneerlijk idd... dikke knuf voor je! En ja de IVF/ICSI weg... dat is een ingrijpende weg... niet te vergelijken met IUI. Het is niet makkelijk maar wel te doen geloof me. En daarnaast.... ik blijf gewoon kei en kei hard duimen dat t niet nodig is voor je :)

@Lief: Wow... nog maar 3 dagen tot je uitgerekende datum!!! Dat schiet in eens echt heel erg op voor mijn gevoel! Hou je het allemaal nog een beetje vol? Ik denk aan je in ieder geval :)

@jufD: Hoe gaat t nu met je kleine mannetje? Is het blauwe al een beetje weg getrokken? Dat moet echt ongelovelijk schrikken zijn geweest!!!

@All: Hoe gaat het hier... om een lang verhaal kort te maken, nog steeds wachtende op mn ongi. Zit nu op CD39 and counting. Nog 12 dagen en we hebben weer een afspraak in t ziekenhuis... als ik dan nog niet ongi ben word er een echo gemaakt om te kijken waar ik in mijn cyclus zit... ow ik hoop zo dan wel ongi te zijn en met de pil te kunnen beginnen zodat ICSI-2 ook in de nabije toekomst ligt!
    Verder gaat alles wel prima, vandaag mn nieuwe 2dehands autootje ophalen (twingo), veel werken (5 a 6 dagen per week) en drukte binnen de famillie (schoonzusje die een maandje terug aan een hersentumor geopereerd was heeft nu een infectie aan de wond en ze zit met 3 kleintjes thuis van 3 jaar, 2 jaar en 3 maanden oud)
    Gisteren weer mn nieuwe tas met medicatie opgehaald, kwam mn schoonvader tegen bij de apotheek en die was erg onder de indruk van mn plastic tas vol :p
    View attachment 225789

20. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Moon, het is ook echt vreselijk oneerlijk, dus je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Jij doet er echt alles aan om zwanger te worden en andere mensen komt het keer op keer zo 'aanwaaien'. Ik hoop echt dat jij nu aan de beurt bent en je dat hele ivf/icsi traject niet in hoeft.

@Flippo, Wat een berg medicijnen Flippo! Wat moet je allemaal op een dag innemen/spuiten?
    En wat heftig van je schoonzus, gaat het wel goed met haar?

@Lief, wat fijn dat jij je nu wat beter voelt, zo kan je nog lekker een paar dagen van die kleine in je buik genieten.

Met Nicholas gaat het goed, zijn oog en neus zijn nu groen/geel/paars en de zwelling is bijna helemaal weg. Vandaag heeft hij lekker een dagje met oma kunnen spelen, waant ik moest een extra dag werken. Maar nu heb ik vakantie, dus laat het mooie weer maar komen:D

Share This Page