Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Vandaag is ons kleine meisje geboren met een turbobevalling. Mochten gelijk naar huis en t gaat goed. Later meer. Probeer even een foto met naam in mn album te zetten nu.

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Bekijk bijlage 226171

GEFELICITEERD!!!!

Nu lekker gaan genieten van jullie mooie dochtertje meis :D!!!!

3. Flippo123

@jufD: Niet alle sin een keer :p....
    De grote dozen links achterin zitten spuiten in waar ik mee begin. Iedere dag 1 spuit (decapeptyl om een eisprong tegen te gaan). Als ik die een aantal dagen spuit dan ga ik wat rechts op de foro staat bij spuiten (puregon voor de eigroei) Dus dan ga ik 2 spuiten per dag doen.
    Deze 2 medicijnen blijf ik spuiten tot de eitjes groot genoeg zijn en er genoeg gegroeid zijn.
    Daarna ga ik nog even door met de decapeptyl en stop ik met de puregon en spuit ik pregnyl (staat niet op de foto).
    De pregnyl spuit ik maar 1x en is precies op de minuut af 36 uur voor de punctie.
    Vanaf de dag van de punctie ga ik utrogestan 3xdaags 2 bolletjes gebruiken vaginaal (links voorop de foto) en dat 18 dagen lang of tot ik ongesteld word (zoals vorige keer 10 dagen na de punctie al)
    De kleine doosjes in het midden voorin zijn pijnstillers en antibiotica's voor tijdens de punctie.
    Voor dit hele verhaal moet ik nog aan de pil, deze staat ook niet op de foto...
    Maar als ik ongi word moet ik starten met microgynon 30 en dit moet ik blijven gebruiken tot ik een oproep krijg van het ziekenhuis om te starten met de decapeptyl...
    Al met al kan het nog ongeveer een maand of 2 duren voor ik weer van start kan met ICSI-2...

4. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    #3624 Moon1984, 25 feb 2012
    Laatst bewerkt: 25 feb 2012
    Lief proficiat met de geboorte van jullie dochtertje!!!!!!!! :)Hopelijk gaat alles goed met jullie!! Geniet ervan!!!! Hehe had ik het toch goed he :)

Ik ben gisteren mega ongi geworden, dus helaas...alles wat op de foto van Flippo staat, staat mij ook te wachten...:( 6 maart eindgesprek met gyn en dan wordt alles in gang gezet voor de doorverwijzing naar AZM Maastricht. Ook ik zal ws. pas maanden verder zijn voordat er uberhaupt weer een behandeling komt.

Ondanks dat ik het aan zag komen is het ff een enorme klap voor me, dus ik voel me echt kl*te op het moment.

Dikke knuffel voor jullie

5. Flippo123

Lieve lieve lieve moon... hele dikke knuf voor je meis... ik weet precies hoe je je voelt...
    Neem je tijd, denk om jezelf...
    Je weet me te vinden he!

6. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Flippo indd pfft..wij blijven echt met z'n 2tjes achter... :( Maar wij komen er ook, dat moet gewoon, ik geloof niet dat het ons noodlot is om met lege handen achter te blijven! Ik weet je indd te vinden :) Jij mij ook he!

7. Flippo123

Inderdaad.... hier en op ons clubje blijven we echt met zn 2e over... best wel confronterend om eerlijk te zijn...

Maar goed... zolang de artsen hoop hebben moeten wij dat ook proberen te blijven houden...
    Manlief en ik hebben afgesproken dat we ons pas "druk" gaan maken als ook de 2e icsi mislukt...

Ik weet je te vinden meis :) Je bent een topper vergeet dat niet... wat wij moeten doorstaan om ons doel te bereiken maakt ons sterk!

8. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Lieve Lief,

Gefeliciteerd met jullie prachtige meisje!!!
    Ik hoop dat alles goed is gegaan en je nu heerlijk aan het genieten bent van je prachtige wonder.

9. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, meid wat moet dit nu moeilijk voor je zijn, je laatste iui mislukt. Ik kan niks zeggen wat het makkelijker voor je maakt, maar ik wil je toch laten weten dat ik het heel erg voor je vind. Je gaat nu de stap maken naar ivf/icsi en ik hoop dat dit jullie een prachtig wonder gaat brengen.

10. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Gefeliciteerd!!! Wat een mooi meisje, genieten!!!

11. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hoi

Tijdje geleden alweer...
    Ik ben alweer ziek, had gisteren 39 graden koorts. Sanna ook al ziek vanaf woensdag, balen. Wat dat betreft is het kdv niet ideaal maar hopen dat ze daardoor later minder vaak ziek is.

Moon: wat klote weer zeg, had het zo gehoopt voor je maar blijkbaar moet ivf het voor jullie zijn. Heel veel sterkte en goede moed voor wat komen gaat.

Flippo: ook voor jou heel veel succes de 2e poging, gun het jullie zo!!!

Juf: hoe gaat ie bij jou?

Ik ga even verder met ziek zijn, bleeh...

12. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Carrie, wat balen dat jij en Sanna weer ziek zijn, beterschap! Hoe gaat het verder met Sanna? Praat ze al veel?

Hoe gaat het met de andere meiden?

Hier gaat alles goed, ik ben lekker aan het genieten van mijn eerste vrije dag. Morgen ga ik weer hard aan het werk, want ik moet rapporten schrijven. Nicholas gezicht ziet er weer bijna normaal uit, hij heeft alleen nog een blauwe plek onder zijn oog. Maar hij heeft er geen last van. Hij begint nu een echte dreumes te worden, want als hij zijn zin niet krijgt dan wordt hij driftig en gaat hij gillen:$ Het echte opvoeden gaat nu dus beginnen.

13. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Haha Juf ojeee...dan komt nu dus het echte opvoeden hihi! Komt helemaal goed :)

Carrie wat rot dat jullie weer ziek zijn. Maar als je er bevattelijk voor bent en dan het KDV...tjsa..dan houd je het helaas niet tegen :( Hopelijk zijn jullie snel weer helemaal opgeknapt, want dit is echt niet leuk! Sanna zal inmiddels wel van allerhandje woordjes zeggen of niet? Haha lijkt me echt superleuk!

Lief: Ben je lekker aan het genieten van je prachtige kleine meid? Ik hoop voor je dat het goed gaat met jullie en dat je eindelijk niet meer zo beroerd bent :)

Ik heb niet veel te vertellen...Wachten wachten wachten, weet niet hoelang (al het ik wel contact met een meisje dat morgen de intake bij het AZM heeft voor IVF, en van haar gehoord dat zij pas in mei/juni voor de eerste IVF kunnen beginnen..dus dan weet je het wel). In juni 2012 is het precies 3 jr geleden dat we besloten met de pil te stoppen, kun je nagaan..dan word ik alweer 28 en had de wens op mn 26e vh eerst mama te worden.. :( En dan ook nog eens tot zeker juni wachtmaanden en het gevoel dat je geen eerlijke kans zult krijgen misschien toch daarvoor nog zwanger te worden. Pfft!

Ongi is weer bijna over en ooh wat is het vreemd het zknh niet te hoeven bellen vd uitgangsecho en weer te beginnen met Menopur..Normaal bijna altijd op cd3 en vandaag is het cd3, maar helemaal niks. Alle menopur, naalden, spuiten verzameld om mee te nemen naar het zknh. Ze vroegen me hiernaar toen ik zelf de prikles kreeg, dus ik wil er graag weer andere vrouwen mee helpen. Voelt ook heel raar te weten dat we de 6e definitief afscheid nemen van afd. gyn in het VieCuri Zknh. Ondanks dat het helaas geen zwschap heeft afgeleverd ben ik iedereen daar stuk voor stuk dankbaar voor de prettige behandeling en het feit dat we altijd bij ze terechtkonden, ook de assistentes. Een geweldig team! Ik wil dan ook zeker een kleinigheidje meenemen voor hen allemaal!

Ik kon me vandaag totaal niet concentreren op mijn werk. Mijn hoofd zit zo vol en ben eigenlijk gewoon kei en kei verdrietig.Mn collega's wisten natuurlijk dat het afgelopen weekend weer spannend was, dus iedereen vroeg ernaar (wat heel lief is hoor), maar ik vond het erg moeilijk om te vertellen. Is toch een stukje acceptatie he. Dat komt wel, maar heeft echt ff tijd nodig merk ik. Ik wil de komende cyclus wel goed in de gaten houden en ovutesten gebruiken puur om te kijken hoe mijn cyclus loopt zonder hormonen. De maanden daarna ga ik me lekker (proberen) bezighouden met leuke dingen en zo min mogelijk met zwanger worden bezig te zijn. Of het gaat lukken weet ik natuurlijk niet, maar ik hoop het. De artsen hebben steeds gezegd dat het eigenlijk ook via de natuurlijke weg moet lukken en ondanks dat ik er echt geen vertrouwen in heb blijf ik natuurlijk hopen dat IVF stiekem toch niet nodig is en dat we in de wachtmaanden misschien toch zelf zwanger raken. Ik weet dat ik niet teveel moet hopen, maar een beetje mag wel, toch? :) In de tussentijd hebben we nog genoeg aan het hoofd met het traject van mijn vriend qua scholing/werk, dus mn hoofd zal vol blijven zitten.

Flippo... lieverd het is indd erg confronterend te weten dat we hier met zn 2tjes achterblijven, maar inmiddels ook op ons clubje :( Het is gewoon klote en kut precies zoals je het zei...Het is zo niet fair! Maar we blijven ervoor gaan en het komt goed...ooit...het moet...ik geloof er nog steeds in bij jou en mij en ik wil het ook gewoon!!! :)

Liefs, Moon

14. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, wat balen dat er zulke lange wachttijden zijn in het AZM, weet je al wanneer je daar voor het eerst heen moet of hoor je dat pas na je laatste afspraak bij je gyn?
    En dat je verdrietig bent dat lijkt me niet meer dan logisch, maar wel heel moeilijk. Je hebt er toch al een heel traject op zitten, met veel teleurstellingen. Het lijkt me echt ontzettend zwaar wat jij(en Flippo) nu mee maakt en ik vind het heel knap dat je toch steeds weer vol goede moed doorgaat.

Nicholas en ik hebben officieel een pech maand. Toen ik gisteravond met hem van het kdv naar huis aan het fietsen was zijn we aangereden door een andere fietser. Die eikel stak zijn hand niet uit, maar ging zomaar opeens de bocht om en reed daarbij in mijn voorwiel. Gelukkig reed ik niet hard, maar ik kon mijn fiets niet meer houden. Ik viel met mijn fiets op de grond, Nicholas zit in een voorstoeltje dus die klapte met zijn gezicht op de straat. Ik word nu gewoon weer helemaal naar en verdrietig als ik er aan denk. De rechterkant van zijn gezicht is een grote schaafwond, hij heeft al zijn tanden door zijn lippen dus die zijn helemaal opgezet en er zitten zelfs schaafwonden op zijn lippen. Het ziet er zo naar uit en hij heeft vooral aan zijn mondje veel pijn. Ik voel me zo schuldig, al weet ik dat ik er niks aan kan doen, maar elke keer als hij moet huilen van de pijn of niet kan eten dan breekt mijn hart. Wel ben ik blij dat ik Nicholas altijd een helm op doe op de fiets, ik moet er niet aan denken hoe hij er anders aan toe was geweest.
    Mijn fiets staat nu in de schuur en ik weet niet of ik daar snel weer op durf te stappen met Nicholas, dus voorlopig gaan we maar lopend en met de tram.

15. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Jemig juf wat een schrik!!! Gelukkig dat hij een helm op had, en is het bij wat schaafwonden gebleven. Wel heel zielig voor hem maar ook voor jou! Sterkte!

16. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Arme juf en Nicholas...wat een sukkels ook op deze wereld he! Oh meid wat zul je geschrokken zijn! Logisch dat je er verdrietig over bent, al had je niets kunnen doen om het te voorkomen...Wat zielig voor Nicholas :( Jullie hebben echt pech ja! Hopelijk genezen de wonden snel weer en heeft hij snel minder last. Sterkte ermee!! Knuff X

17. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hoi meiden,

Stil hier!

Juf hoe is het met Nicholas? En met jou natuurlijk?

Carrie? Lief hopelijk aan het genieten van de kleine Nine? :)

Morgen HET gesprek...ben benieuwd. Zal niet spannend zijn, maar ben wel blij als we eindelijk die doorverwijzing hebben. Kan er iig weer actie worden ondernomen. We zullen wel zien hoe het loopt.

Het lijkt er trouwens op alsof er een ei in de maak is..??! Moet niet gekker worden! Stomme is dat ik ovutesten had besteld bij SensiTest en ik dacht dat ze vandaag binnen zouden komen. Niet dus...!! Nu ben ik dus niet naar het Kruidvat geweest om daar ovutesten te halen dus das niet zo slim van mij. Achja..dan morgen maar! Ik neem ze iig mee bij het Kruidvat haha dan heb ik ze zeker!

Liefs, Moon

18. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, misschien is het ook wel fijn dat je met dit gesprek je periode daar af kan sluiten. Veel succes morgen.
    En een ei is altijd goed toch?!

@Lief, hoe gaat het met jou en je kleine meid? Ik hoop dat je lekker op een roze wolk zit en aan het genieten bent van je prachtige dochter.

Met Nicholas gaat het erg goed, zijn wonden genezen ontzettend snel. Hij is vandaag weer lekker naar het kdv geweest en dat ging goed. Ik durf nog niet met hem op de fiets te stappen, dus ik heb hem lekker gedragen in de boba.
    Morgen ga ik voor het eerst in mijn leven staken! Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en stiekem heb ik er ook wel zin in:D

19. Flippo123

ff ego: Vanmorgen om 8:50 had ik mijn afspraak bij dr. C. in het UMC.
    Ze vroeg hoe het met me ging en hoe het met mij ging.
    1e antwoord: Goed 2e antwoord: CD51
    Daar schrok ze even van want ze had verwacht dat ik ondertussen allang ongi zou zijn geweest.

Het echo apparaat werd er bij gehaald, ff een kijkje van binnen nemen dus...
    Baarmoederslijmvlies 8mm
    Links: 1 cystetje van 1,5 bij 1,3cm (kleintje dus), hoop kleine follikeltjes van kleiner dan 10mm en 1 restfolikel van een gesprongen ei!
    Rechts: Helemaal rustig en 1 groot restfolikel van een gesprongen ei!

Je leest het inderdaad goed, zoals het er op de echo uit zag heb ik 2 eisprongen gehad.
    Maar goed nu het volgende:

- Vandaag starten met Provera, 7 dagen 10mg per dag slikken tot 14 maart.
    - Vandaag starten met Decapeptyl spuiten.
    - Vanaf 23 maart starten met 150EH puregon bijspuiten.
    - Eerste follikelmeting op 30 maart.
    - Punctie ongeveer op 3 a 4 april!!!

We hebben het nog over pijnstilling gehad tijdens de punctie, omdat er voor mij de mogelijkheid was om dit op de dagbehandeling met behulp van een fentanyl infuus en hartbewaking te doen (allergie morfine preparaten) maar hier heb ik vanaf gezien.
    De reden, de ene punctie is de andere niet. Ik heb me heerlijk relaxed gevoeld door de dormicum (krijg ik nu dus ook weer) en tja, de punctie zelf was erug pijnlijk maar dat hoeft niet te betekenen dat deze komende punctie weer net zo pijnlijk gaat worden! En ik heb gewoonweg t liefst zo weinig mogelijk troep in en aan mn lichaam om eerlijk te zijn.

We gaan dus weer van start!!!

20. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Dat is toch wel goed nieuws flippo, dat je 2 keer een eisprong hebt gehad?! Wel balen dat je ondertussen alweer op cd 51 zit.
    Nu gaat het hele circus van medicijnen voor jou weer beginnen, op naar 3/4 april. Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina