@jufD: Het is goed dat ik uberhaupt een eisprong heb gehad, ookal zit ik al op cd51 Maar goed... vanaf nu gaan we weer niet meer in cyclusdagen tellen maar in spuitdagen Ik heb i.p. goede hoop voor deze poging... weet niet wat t is, soort onderbuik gevoel
Jaa Flippo ik wist het al, maar hier ff het hele complete verhaal hihi. Supergoed nieuws! Wat goed, 2 eisprongen hihi! Wel rot de de cyclus zo lang duurde, maar nu eindelijk weer door! Goed dat je de puntie toch nog eens zonder andere verdovingen doet. Hoop echt dat het dit keer veel minder pijn doet dan de vorige keer! En een goed onderbuikgevoel is heeeeel mooi, wie weet Ik duim heeeeeeeeel hard voor jullie, dat weet je! Je bent een topperrr!!! Juf hoe is het met Nicholas? Gesprek gehad bij de gyn. Stelde niet heel veel voor, had ook telefonisch gekund, zeker omdat we eigenlijk al een gesprek hadden gehad met de andere gyn, maar goed het was wel fijn om ff persoonlijk iedereen te bedanken en afscheid te nemen. Voelde toch heel vreemd...gek idee dat we voor onze kinderwens niet meer in ons zknh zullen komen, tenzij ik zwanger word en ik (verplicht) bij de gyn onder controle moet blijven. Hij belde meteeen het AZM v/e afspraak, maar helaas ze waren al weg..Mogen moet ik dus zelf bellen en hij stuurt de verwijsbrief op. Volgens hem ware er eigenlijk GEEN wachtlijsten!!! Hopen dat dat indd zo is . Verder tja..hij zei dat er nog steeds een kans was dat het gewoon natuurlijk zou lukken... Wel fijn ff die bevestiging, maar hoop daarop hebben we natuurlijk niet echt. Hij begon ook nog over onze leeftijd, dat we nog zo jong waren en we ook de keuze konden maken om het nog ff zo te proberen. Maar goed, jong of niet jong, feit blijft dat we straks al onderhand 3 jr een kinderwens hebben die nog niet in vervulling is gegaan, dus wij gaan dooor!!!!! Morgen hopelijk een datum vd eerste afspraak... Liefs, Moon
Flippo: wat fijn te weten dat er 2 eitjes zijn gesprongen! Veel succes met de komende ronde en stoer dat je geen verdoving neemt. Ik hoop ook op minder pijnlijke punctie deze keer!!! Moon: tuurlijk gaan jullie door voor ivf! En ondertussen gewoon klussen, je weet het nooit maar ja na 3 jaar gewoon proberen kan ik me voorstellen dat je je hoop daar niet op vestigt. Ben benieuwd hoe snel jullie terecht kunnen! Juf: fijn dat nicholas zo gauw is opgeknapt. En hoe was de staking? Lief: ben ook heel benieuwd hoe jullie kraamtijd gaat, ik hoop 1 GROTE roze wolk Ik ben weer aan het werk geweest, wel moe nog vd griep maar verder niet meer ziek. Nu weer lekker een dagje thuis, moet dan wel een halve dag thuiswerken maar kan tenminste 's ochtends rustig aan doen. Meestal ga ik pas douchen als Sanna weer gaat slapen. Zit ik tot +/- 11 uur in de badjas haha... En 's middags weer boodschappen, vaste prik op woensdag!
@Carrie, fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt. En wat lekker dat je thuis kan werken, dan kan je ten minste rustig je dag beginnen. Hoe gaat het met Sanna/ @Moon, hopen dat je gyn gelijk heeft en er inderdaad geen wachtlijst is, dat zou mooi zijn. Met Nicholas gaat het goed, hij is weer lekker vrolijk en ook heel ondeugend. Helemaal zichzelf dus Hij begint nu echt woordjes te zeggen, zo leuk! Hij zegt nu mama, papa, kijken, klaar, zitten, die, dag, waf(hond), kwak-kwak(eend). Het staken was heel gezellig, er waren ontzettend veel mensen op af gekomen. Jammer genoeg heeft het volgens mij geen effect gehad, maar wij hebben in ieder geval laten zien en horen dat we het niet eens zijn met van Bijsterveldt(wat een stom mens is dat toch!).
Ff ego en kort maar wil jullie toch ff inlichten; geen roze maar een grijze wolk. Ben compleet ingestort al op dag 3 ofzo. Borstvoeding koste mij veel te veel kracht/stress, sliep geheel niet meer sinds de bevalling en was gewoon zo verzwakt al door de zeangerschap en de psychische kant die daarbij kwam kijken. En uiteraard alle zorgen en slaaptekort wat elke nieuwe mama heeft. Dus over naar de fles, antidepressiva, kortdurend slaappillen, maatschappelijk werk komt vrijdag en heb nog wat extra kraamzorg gehad. Deze week is vriend thuis en hij neemt dus sowieso veel op zich..heb ook nog een blaasontsteking en nog veel last van bekken ( al wordt dat iets beter gelukkig). Moet ook nog kolven ivm afbouwen wil niet ook nog borstontsteking nl. Hou me voor dat het ooit beter gaat worden maar het is vreselijk als je niet van je kindje kan genieten samen. Ons meisje (en mn vriend) doen het verder wel super gelukkig ze is lief mooi en meestal heel tevreden, maar forummen staat even onderaan mn lijst.
Oh Lief, wat naar om te lezen!Je hebt al zo een zware zwangerschap gehad en dan nu ook nog dit. Gelukkig is je vriend deze week thuis om je wat zorg uit handen te nemen. Heel veel sterkte Lief, en probeer ondanks alle ellende toch van je mooie meisje te genieten.
Jeetje lief Hopelijk gaat het snel beter! Sterkte en hopelijk kun je snel echt genieten v je mooie meisje...
Ff korte update: hele hoop papieren, boekje, en formulier ontvangen van het AZM. Staat dat de termijn van onderzoeken/uitslagen ong. 1 a 2 mnd is. Heb nog nader info op de site gelezen en al met al denk ik dat het zo'n 4 mnd duurt voordat we alles doorlopen hebben (inclusief info avond), dus dat duurt nog ff... Niet echt een wachtlijst, maarja je kunt nu eenmaal pas elke keer weer over een paar weken afspraken maken/uitslagen krijgen. Nou ja, maar ff afwachten hoe het loopt...Spannend wel!!
@Moon, Dat is wel balen, dat je steeds tussen de afspraken door zo lang moet wachten. Krijg je nu nog veel onderzoeken voor je gaat beginnen met de ivf?
Juf ik weet het niet precies, maar ik hoor sowieso een bloedtest en zaadtest. Zou meevallen maar alleen daarvoor wacht je op de uitslag alweer 3 wk!! En natuurlijk inwendig onderzoek en echo maar dat doen ze meteen bij de intake. Na 17/04 weet ik het precies denk ik.
Hey meis, bloedtest en zaadtest moet binnen no-time klaar zijn... bloed is namelijk op HIV en Hepatitis A/B, dit ivm het IVF gebeuren. Ik duim voor je dat t allemaal goed mag gaan meis! en je snel weer verder kunt! En wie weet... heeeeeel hopelijk.... zomaar als wonder spontaan nog? Ik blijf hoop voor je houden! @All: Hier ondertussen de 5e dag spuiten van de decapeptyl... opvliegers, woede aanvallen, pijnlijke jeukendeplekken en misselijkheid zijn weer aan de orde van de dag... wat een gezelligheid... en dan te bedenken dat ik deze medicijnen nog tot minimaal 2 april moet spuiten iedere dag... pfff :S
Flippo, ik las het indd. Mij lijkt ook dat het niet zolang zou moeten duren, maar in het infoboekje staat het zo...Nóg een vraag om op te schrijven voor de intake hihi. Overal waar we actie achter kunnen zetten doen we, want we willen door! BREAKING NEWS!!!: Ik had net gewoon een POSI ovutest Het moet niet gekker worden!!! CD15, zonder Menopur, heel netjes dus..! Liefs, Moon
@Flippo, wat naar dat je zoveel bijwerkingen hebt van de medicijnen. Blijft dit de hele periode dat je ze spuit zo of zwakt het nog iets af? @Moon, wat goed, een ei! En dat ook nog op dag 15, dat is heel netjes. Het zou toch mooi zijn, zo vlak voor je aan het hele ivf gebeuren gaat beginnen... Hier hebben we vandaag genoten van het heerlijke weer. Nicholas heeft in het park gefietst. Het was zelfs zo warm in de zon dat ik mijn jas uit kon doen. Ik hoop dat dit zo blijft!
Hoi! hoe gaat ie nu met jullie? Flippo: vreselijk die bijwerkingen, gelukkig is het voor iets moois uiteindelijk. Veel sterkte! Moon: een posi ovu, nou ja!!! Wel heel mooi dat het toch kan, nu hopen op een wondertje. Juf: was echt heerlijk weertje, vandaag ook. Moest helaas werken. Wat leuk dat nicholas begint te praten. Het gaat dan ineens heel snel met allerlei woorden. Sanna probeert alles na te zeggen en sommige dingen zijn echt goed verstaanbaar haha.. Zoals vandaag zei ze heel duidelijk aardbei. Lief: doe het rustig aan, probeer hulp in te schakelen en slaap zo gauw je kan (makkelijker gezegd dan gedaan). Hoop dat die roze wolk alsnog komt als je je weer beter voelt! Helaas is Sanna weer ziek geweest, een flinke buikgriep. Nu nog niet helemaal oke, wat een gedoe. Hoop dat we het weekend eindelijk weer eens iets leuks kunnen doen. Al dik een maand zijn we aan het kwakkelen met z'n 3-en. Op die momenten baal ik dat onze ouders niet in de buurt wonen. Dan nog even dit... Ik ben weer gestopt met de pil (sinds januari). En ook al is het nog niet de bedoeling, ik had van de week roze/bruin verlies (zoals de vorige keer, innesteling?!) en wie weet ben ik misschien al zwanger. Als ik volgende week zaterdag niet ongesteld ben geworden kan ik testen. Het zou echt super zijn maar eigenlijk wilden we pas over 2 maanden beginnen. Klinkt wel stom masr goed, we zullen zien. Dat roze/bruin hoeft niks te zeggen natuurlijk. Twijfelde of ik dit wel zou schrijven, niemand weet natuurlijk dat we voor een 2e gaan. Maar ik vind het ook raar om hier niks te zeggen terwijl dit forum over zwanger worden gaat. Ik hoop ook dat Moon en Flippo me eerst voor gaan of snel volgen (mocht het al raak zijn). Dat zou echt geweldig zijn dat we alles vh zwanger zijn kunnen delen. Duim keihard voor jullie!!! (en een beetje voor mezelf)
@Carry, wat leuk en spannend dat jullie voor een tweede kindje gaan. En het zou toch heel mooi zijn als je nu al zwanger zou zijn, ik duim voor je meid. Wat vervelend dat Sanna weer ziek is, veel beterschap. Hoe gaat het met de rest? Ik heb vandaag genoten van het heerlijke weer. Met Nicholas naar de dierentuin geweest, hij is gek op dieren.
Carrie, wat leuk!! En wat spannend...ik hoop gewoon dat het nu al raak is hoor, blijft je een hoop gedoe en een lange weg gepaard! En natuurlijk kun je het hier vertellen! Jouw wens voor een 2e kindje is net zo sterk als onze wens voor een 1e kindje en als jij dan snel aantelt van de 2e, ben ik alleen maar blij voor je, ik gun het je van harte Ik ben wel erg benieuwd hihi!! Wat sneu dat Sanna weer ziek is geweest Het heerst enorm! Mijn zusje werkt op een KDV en is in een maand tijd ook al 2x kotsziek geweest. Hopelijk doet het mooie voorjaarsweer wonderen en knappen jullie snel weer helemaal op en hebben jullie het dan voor een hele lang tijd gehad! Ik heb alleen maar moeten werken werken werken..dus helaas niet veel van het mooie weer kunnen genieten Gelukkig is het hier nu ook nog best mooi. Zo ff snel aan de poets en dan lekker genieten vh zonnetje (als ie er dan nog is...hihi). Met mij gaat het wel goed. Zoals ik al zei, erg druk met werken ivm nieuwe project, en de tijd vliegt daardoor. De voorbereidingen vh feest voor mam zijn nu zo goed als klaar op een paar details na en tussendoor gezellige etentjes met vrienden, oppassen schoonbroertjes, dus genoeg afleiding! Wel ben ik (eigenlijk al een aantal dagen VOOR posi ovutest) echt extreem nat (echt niet normaal!), maar goed dat zal wel weer zijn doordat ik geen hormonen meer gebruik en alles natuurlijk gaat. Ik houd 27 maart (verjaardag van mam..) aan als NOD, heb 2 dagen speling, omdat ik van mezelf een hele trage eisprong heb en dan heb ik de 48 uur na de posi ovutest ook echt aangehouden. Wel heel typisch...vorige maand werd ik op de verjaardag van pap ongi! Liefs, Moon
@carrie: dat het uiteindelijk voor iets moois is hopen we maar he... Die zekerheid heb ik nog steeds niet ondanks deze lange weg. Natuurlijk kun je het hier vertellen als je weer zwanger bent jou leven en wens staan ook niet stil, en tja dat moon en ik nog steeds niet eens 1 wondertje hebben staan daar los van, das gewoon puur pech voor ons. Misschien kunnen we nu eindelijk dan toch een zwangerschap delen!
Ha meiden Fijn he dat het lente wordt! Flippo en Moon het blijft gewoon zo oneerlijk en moeilijk.. ik volg jullie nog steeds hoor, ik stuur alle zwangerschapshormoontjes jullie kant op. Moon wel weer een spontane eisprong, wie weet! Carrie, wat leuk een broertje of zusje! Ben heel benieuwd hoe snel het raak zal zijn. Juf kriebelt het bij jou nog niet? Denk niet dat hier ooit een tweede komt Ik ben niet zo gemaakt voor de zwangerschap helaas. Zeker met deze nasleep durf ik dat geloof ik nooit meer aan. 9 maanden ziek zijn heeft teveel van mij gevergd. Maar het gaat hier gelukkig steeds beter! Mijn moeder is afgelopen week nog in huis geweest om te helpen en dat heeft me goed gedaan. Lichamelijk knap ik ook op, de knip is wel genezen, mn bekken doet minder pijn, blaasontsteking is weg, heb alleen nog 0,0 conditie maarja. Daarom wandelen we nu. Ben trouwens alweer op mijn gewone gewicht en kan mn eigen kleren weer aan. Buik is nog wat zacht maar dat komt wel goed. De antidepressiva begint te werken dus de scherpe kantjes gaan er af. Ons meisje doet het suuupergoed, echt heel lief en tevreden. We hebben even gehannest om de juiste fles te vinden (ze is een gulzigert waardoor ze teveel lucht binnen kreeg en veel melk lekte, krampjes en ontevreden meisje tot gevolg). Maar nu een goede fles/speen gevonden en nu zit ze maar op 6 voedingen per dag, dus vaak 4 uur er tussen. Heerlijk. Vanavond proberen we de laatste fles een wat grotere eens zien hoe lang ze daar op slaapt. Langzaam klim ik op mijn roze wolk hier (heb nog paar fotootjes geupload)
Ik heb een nieuwe banner gemaakt, zo raar! Maar ik denk trouwens niet dat ik zwanger ben (qua klussen lijkt me die kans vrij klein zeg maar), en dat roze/bruin kan ook komen door de eisprong. Toch ben ik er alweer meer bezig dan ik dacht. Ik voel vanalles, gekmakend is dat. Ik heb al testen gehaald 2 voor 5 Lief: wat een mooie foto's!!!! Ze is prachtig. Fijn dat ze het zo goed doet op de nieuwe fles en dat jij je weer wat beter voelt. Moon: zo lekker druk hebben jullie het! Zou trouwens wel echt stom zijn als je dan ook ongi wordt op het feest van je moeder dus dat gaat niet gebeuren! Flippo: ja daar heb je gelijk in maar hoop doet leven en het moet gewoon! Hoe gaat ie nu? Nog veel last van de bijwerkingen? Juf: goed idee de dierentuin. Ga je dan naar Artis? Wij gaan vaak naar de geitenboerderij, ook leuk. Jammer dat het dit weekend minder mooi weer is. Hier gaat het verder redelijk. Alleen de man des huizes is nog niet helemaal in orde (buikgriepje ofzoiets). Maar we hebben wel even lekker gewinkeld vanmiddag, vooral voor Sanna weer leuke dingen gehaald. Morgen een rustig dagje. En maandag ga ik twee dagen op cursus, verblijf ook in een hotel. Heerlijk even!