Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Carrie, wij gaan inderdaad naar Artis, dat is lekker dichtbij. En ik vind het een hele leuke dierentuin, wij zijn er zelfs getrouwd:) De geitenboerderij vind ik ook erg leuk, daar wil ik aankomende week met Nicholas heen als het weer een beetje mee gaat werken.
    Het lijkt me trouwens wel heel gek, om weer met zwanger worden bezig te zijn. Ik hoop voor je dat je dat je niet heel lang hoeft te wachten.

@Moon, lekker druk is het dus bij jou, maar dan gaat de tijd wel lekker snel.

@Flippo, hoe gaat het nu met jou? Heb je nog veel last van de bijwerkingen?

@Lief, wat fijn om weer iets van je te horen! Ik ben blij om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. En goed dat je moeder in huis is geweest om te helpen, dan kan jij de tijd nemen om lichamelijk, maar vooral ook geestelijk te herstellen. Is de misselijkheid die je tijdens je zwangerschap had nu helemaal weg?
    Mooie foto's weer van je meisje, ze is prachtig! Gelukkig doet ze het goed en is ze lekker tevreden. Ik hoop dat je snel helemaal op die roze wolk kan stappen.

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@jufD: idd nog erg veel last van de bijwerkingen... dagelijks gemiddeld zon 3 a 4 opvliegers en iedere nacht drijf ik mn bed uit. Daarnaast dagelijks flinke hoofdpijn en erg moe, maar goed... ze zeggen dat je het voor een goed doel doet he.
    Vanaf vrijdag begin ik weer met de stimmulerende hormonen en dan de 30e de 1e follikel meting weer.

@Carrie: Hoe is t met je meis? Spannend de testdatum? Lijkt me wel een gek idee dat jij hier straks al over je 2e zwangerschap aan t schrijven bent terwijl moontje en ik nog geen eens 1 zwangerschap hebben mogen mee maken :p

@Lief: Fijn weer wat van je te lezen meis en dat het beter met je gaat! Denk om jezelf en hopelijk kun je nu eindelijk snel van jullie prachtige wondertje gaan genieten :)

@Moon: Hoe is t met je meis? We hebben veel whatssapp contact gehad de afgelopen dagen :p maar goed ook even hier :) Hoelang moet je eigenlijk nog tot je NOD? Ik duim voor je meis!

@All: Jaja... alweer 16 dagen aan t spuiten en moet nog zeker 14 dagen door spuiten. Vanaf komende vrijdag ga ik weer 2x per dag spuiten. Op dit moment gebruik ik alleen de decapeptyl (om je eigen hormoonhuishouding volledig plat te leggen) en vanaf vrijdag ga ik weer stimmuleren. Hopelijk weer een net zon hoge eicellen opbrengst als de vorige keer alleen hoop ik wel dat we nu wel wat om in te vriezen hebben... anders zijn we wel heel snel aan de laatste kans op een wondertje aangewezen :(

Verder gaat t prima, voel me mentaal goed alleen lichamelijk heb ik veel ongemakken van de medicatie.

3. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Wat naar Flippo, dat je zo een last hebt van de bijwerkingen. Natuurlijk heb je het er voor over, omdat je het inderdaad voor een heel goed doel doet, maar het zal wel heel zwaar voor je zijn. Ik duim heel hard voor je dat het deze ronde raak!

4. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lief wat fijn weer wat van je te lezen. Gelukkig gaat het langzaam iets beter met je. En wat een mooi foto's! Echt een mooi meisje, ook echt een meisjeskoppie en ze is al flink gegroeid (dikkere wangetjes hihi, schattig!). Hopelijk kun je steeds meer alleen maar genieten!

Carrie lijkt me indd vreemd voor je die banner haha. Toch weer ff wat anders he hihi. Maar wel heel leuk! Hopelijk ben je nu al zwanger en zo niet...dan snel daarna zwanger! Of jij volgt Flippo en mij, en zo niet, dan hoop ik dat wij jou volgen, maakt niet uit, als we allemaal maar gewoon snel zwanger worden, toch?! :p

Hier geen nieuws eigenlijk...verwacht mn NOD rond de 27e en het zou inndd kut zijn als het weer niks is op de verjaardag van mam terwijl dat vorige maand op de verjaard van pap was, maarja..ik weet dat ik geen mega grote kans heb hoor..geen idee aan welke kant mijn ei zat dus tsja..ach we zien het wel. 17 april schiet langzaam aan toch wel een beetje op :)

Heb trouwens een ontstoken knie :-S Echt stom, mega pijn en ik kon niet meer lopen ik dacht dat mn meniscus kapot was, maar gelukkig is dat niet. Het stomst is nog dat je dan zo'n huisarts in opleiding krijgt, je zégt dat je bezig bent met zwanger worden enz. enz (daarbij: hij kon alles in het systeem zien!), en hij schrijft me ontstekingsremmers/pijnstillers voor. Ik denk..kan geeen kwaad. Bekijk ik de bijsluiter, staat er: NIET gebruiken bij kinderwens. Kan zwanger worden bemoeilijken. NIET gebruiken tijdens eerste drie maanden vd zwangerschap en daarna alleen op uitdrukkelijk advie van een arts...???!!!!! Haaaaallllooooooo dat ik zég toch dat we bezig zijn met zwanger worden???!! Dat is voor ons al moeilijk zat dus nóg een moeilijkheid erbij hebben we niet nodig! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr was echt ff pissig zeg!! Heb teruggebeld en mijn eigen huisarts gesproken en ik moest het inderdaad NIET slikken. Ik heb gezegd dat hij dit dan wel ff met die sukkel moet kortsluiten, zodat die zo'n fout niet nog eens maakt! Kort maar krachtig: alleen maar paracetamol gebruiken en veel koelen dus. Gelukkig is het inmiddels al wel een stuk beter, want man, wat kan dat pijn doen zeg, nooit geweten!!

Helaas door het drukke werk niet vh heerlijke weertje kunnen genieten, maar...vrijdagmiddag heb ik lekker vrij, o.a. om het huis van pap en mam te versieren voor mam dr verjaardag, dus dan wél lekker vh zonnetje genieten en van het weekend ook, heerlijk! :)

Liefs, Moon

5. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Alweer tijd voor een nieuwe banner. Ik ben gisteren al ongesteld geworden. Korte cyclus deze maand! Wel handig om het nu even goed bij te houden. Dan nemen we nog een maandje rust ;) en dan gaan we echt weer beginnen!

Moon: wat een rund die huisartis i.o. !!! Gelukkig ben je zelf zo alert geweest! Alvast fijn weekend en gezellig feestje, jullie hebben er mooi weer bij!

Flippo: echt naar die bijwerkingen, ik wens je een superopbrengst van eitjes!!! Veel succes met het spuiten, het lijkt me allemaal zo heftig. Sterkte!

Juf: nog naar de geitjes geweest? M'n man is vanmiddag met Sanna geweest en ze hebben zelfs een geitje geboren zien worden! Leuk!

Lief: hoe gaat ie nu? Hopelijk weer ietsje beter!
    Je hebt trouwens nog niet verteld hoe je supersnelle bevalling gegaan is. Als je eraantoe bent, lees ik het graag!

Iedereen alvast goed weekend en geniet van de ZON!

6. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Carrie, toch jammer dat je ongi bent geworden :( Maar nu kun je indd wel je cyclus weer goed bijhouden en er echt voor gaan.

Ik heb eergister het eerste bruin weer gespot, maar nu helemaal niks meer. Ik weet dat ik dat weleens vaker had met mijn natuurlijke cyclus, dus het zal vandaag of morgen wel doorbreken. Als het goed is niet zo'n heftige ongi als met die hormonen, want ik kon er steeds net zo goed een emmer onder binden. Baal natuurlijk wel, maar hej...ik wist dat de kans niet erg groot was (geen idee ook aan welke kant mn ei zat) en ik ben blij met mijn mooie cyclus. Een ei op cd 15, dus een cyclus van 29 dagen met bruin meegeteld en anders rond de 31 ws., ideaal toch?! En dat helemaal zelf :-D

Liefs, Moon

7. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Moon, balen dat het bruin er alweer is, maar het is inderdaad wel super dat je zonder hormonen zo een mooie cyclus hebt.

@Carrie, ook voor jou balen dat je ongesteld bent geworden. Is jouw cyclus weer hetzelfde als voor Sanna?
    Wat leuk dat je man en Sanna een geitje ter wereld hebben zien komen! Ik ben niet meer naar de geitenboerderij geweest, maar hoop volgende week te gaan.

Nicholas is jammer genoeg zaterdag ziek geworden, er komen 2 kiezen aan en daar heeft hij heel veel last van. Hij heeft hoge koorts en ontzettend veel pijn in zijn mond. Hij heeft vandaag bijna de hele dag bij mij op schoot geslapen. Ik hoop maar dat zijn kiezen snel door zijn, want dit is echt heel zielig.

8. Flippo123

@Carrie: Balen dat je ongi bent geworden meis... Ik ga voor je duimen voor de volgende ronde!

@Moon: Over de whatssapp hebben we t er al over gehad... maar ook hie rnog ff een knuf voor je!

@All: Zo, alweer 3 dagen de stimmulerende medicatie aan t spuiten... t schiet nu toch wel weer op richting de follikel meting en dus ook de punctie... vind t wel weer spannend!
    Iedereen ook zo heerlijk genoten van het heerlijke zonnige weertje? Ik heb zelfs alweer een beetje een lekker kleurtje :)

9. Flippo123

@jufD: Ow wat naar voor je kleine man... ik heb t idd ook bij mn neefjes gezien... :( zielig als die kiezen door komen... hopelijk is het snel voorbij!

10. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Arme Nicholas :( Hopelijk komen de kiezen snel door en issie ervan af. Erg zielig indd! Dikke knuffel voor hem!

Flippo: thanks meid hihi! :)

De ongi is vandaag echt doorgebroken, dus alweer cd1 vandaag. Heel stom, natuurlijk baalde ik wel een beetje, maar eigenlijk ben ik opgelucht dat mn cyclus "normaal" doet uit zichzelf. Ben heel benieuwd hoe het de komende ronde zal zijn. Ik wil eigenlijk geen ovutesten doen, maar met de afspraak van 17 april toch alweer in het vizier vind ik het eigenlijk wel verstandig om het te doen...dan weet ik toch een beetje hoe of wat. Toch maar doen denk ik dus :p Het was echt ff lekker hoor om er niet zo heel erg mee bezig te zijn en geen circus aan mijn lijf te hebben, maar ben toch wel blij als het 17 april is en we door kunnen gaan.

Heb indd ook echt genoten van het weer! Zaterdagavond/nacht een topfeest gehad. We hebben het zo ongelofelijk naar onze zin gehad, lekker gegeten, wijntjes gedaan (dat was lang geleden!!!) nu ik zeker wist dat ik niet zwanger ben en helemaal uit ons dak gegaan hihi. Om in die flow te blijven gaan we 14 april met vrienden naar een 90's party, helemaal los op de Party Animals en Klubbheads, de goede oude tijd hihi. Echt vreemd want wij zijn al in geen jaaaaren meer echt "op stap" geweest hihi. We zijn ook eigenlijk totaal geen drinkers/stappers, maar dit vonden we toch wel ff leuk. Vrienden vroegen of we meegingen en ik dacht waarom ook niet? Gewoon weer ff lekker ouderwets gek doen met vrienden, heerlijk toch!? Hebben er echt zin in joh haha! Zondag heb ik de tuin gedaan, nieuwe bloemetjes gekocht en de ramen gewassen, heerlijk. Toch heel functioneel: én de tuin klaar én de ramen gewassen én dus toch van de zon genoten. Ik heb het zo druk dat ik daar soms gewoon echt geen tijd voor heb, dus ik dacht ik neem het er ff van op deze zondag haha!

Liefs, Moon

11. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Herkenbaar Moon > geen tijd voor het huishouden (of hier is het ook vaak geen zin). Knap dat je dan met dat mooie weer op zondag aan de gang gaat!

En toch weer jammer dat je ongi bent geworden maar wel fijn zo'n normale cyclus.

Mijn cyclus is nu korter dan voor Sanna, best gek. Was altijd rond 33/35 dagen. Ben benieuwd hoe de cyclus deze maand loopt.

Jufd: wat vervelend dat Nicholas zo'n last heeft. Sanna had het ook, zo zielig maar het hoort erbij. En ook erg vermoeiend voor de mama's...

Flippo: wanneer is de fm? Duimen draaien voor een heleboel perfecte eitjes!!!

Lief: hoe gaat ie? Ben je aan het genieten van je mooie dochter?

12. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,090
    2,909
    113
    Ha meiden, sorry dat ik zo weinig laat horen.. druk druk druk ;)

Vandaag bij het CB geweest en ze weegt 4050 en is 54 cm (geboorte 3180 en 48cm en op 12-3 was ze 3575).

Prima dus, naveltje is wel aangestipt dat was nog altijd wat rood en ze heeft wel al een wat afgeplat koppie dus nog beter op de voorkeurshouding letten, maar dat is prima te doen, heb haar net al in haar slaap op de andere kant gelegd en ze blijft gewoon liggen.
    Ook ff advies over de voeding en aantal flessen gehad dus dat is wel heel fijn vind ik, ze mag doorslapen als ze het doet dus dan naar 5 flessen (deed ze al afgelopen dagen), we zullen zien Ze vind nu namelijk dat het avondslaapje haar nachtslaapje is dus dat moeten we even wat meer sturen ipv op verzoek vind ik haha.

En heb haar net uit de maxi cosi gehesen en in bed gelegd en ze slaapt gewoon verder.. heerlijk ik ga ook ff pitten want heb 2 nachten nachtvoedingen gedaan en dat ben ik niet gewend, das meer mn vriend zijn ding ;)

Juf, is Nicholas al beter?
    Flippo, veel succes weer!!!
    Moon, ook jij sterkte en succes met wachten tot de afspraak. Lekker dat je geniet van het weer en de party's ;)
    Carrie, spannend zeg voor een tweede!! Heel leuk, laat je af en toe horen hoe het gaat? Oja bevallingsverhaal komt er binnenkort wel aan, ff tijd hebben om te typen.. met mij gaat het overigens stukken beter, de anti depressiva werkt voor mij heel goed. Blijf dat nu een half jaar slikken en dan afbouwen en zien hoe het gaat. Verder nog wel lichamelijk aant herstellen maar veel wandelen buiten doet goed :)
    En we hebben een enorm braaf en lief slaapkopje dus dat helpt ook mee ;)

13. Flippo123

@Lief: Goed te lezen dat het nu weer beter met je gaat :) En natuurlijk helemaal goed te lezen dat jullie mooie kleine meid het zo goed doet! Lekker proberen te genieten nu!

@Carrie: Wel fijn dat je cyclus nu korter is dan voor je dochtertje :)

@Moon: Heeerlijk dat weertje he! Feestje van je mams was erg geslaagd dus!
    Nu maar toeleven en aftellen naar 17 april of niet? Ik hoop echt dat je heel snel kunt gaan starten :) Bij ons zeiden ze ook dat ze een wachttijd hadden voor de IVF maar puntje bij paaltje hoefde ik nergens op te wachten dus dat hoop ik ook voor jou!!

@JufD: Hoe is het nu met je mannetje?

@All: Begin nu last te krijgen van mn buik, wel wat minder erg dan de vorige keer maar ik voel wel duidelijk mn eierstokken zitten zeg maar... komende vrijdag de follikel meting dus ben benieuwd wat er te zien is :) Hoop zelf op zondag de punctie :p Maar goed dat is ook wishfull thinking :p
    Moet wel zeggen dat ik een soort van rust over me heen heb gekregen de afgelopen paar weken, voel me heel relaxed enzo dus dat is wel heel fijn :)
    Op naar een minder pijnlijke punctie en in ieder geval 1 mooie emmy (en hoop stiekem ook op een cryootje want dat geeft toch net ff wat meer kans in 1 ICSI poging!)

Nu lekker genoegen van het heerlijke weertje iedereen!
    View attachment 233842

14. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, wat fijn om te lezen dat jullie het beide goed maken:) Je kleine meid groeit lekker en wat heerlijk dat ze zo goed slaapt. Daar ben ik stiekem wel jaloers op:p Ik geef Nicholas nog steeds nachtvoedingen. Ik hoop voor jou echt dat ze nu gewoon al besluit om lekker door te slapen, dan komen jij en je vriend ook aan je rust toe.
    Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

@Flippo, spannend dat de punctie er weer aan zit te komen. Ik hoop echt dat het deze keer minder pijnlijk is, je een goede emmy hebt en een paar mooie cryo's. Het is in elk geval wel fijn dat je er zelf een rustig gevoel bij hebt.

@Moon, zo te lezen heb jij een heel leuk feest gehad, wat fijn. Nu is het voor jou afwachten tot 17 april, maar als je het zo druk hebt gaat de tijd lekker snel.

@Carrie, wat goed dat je cyclus nu korter is, dan is het ook korter wachten!

Nicholas is sinds vandaag eindelijk koortsvrij, maar die kiezen zijn nog steeds niet door. Ik zie wel bobbels in zijn mond zitten, dus ik hoop dat ze er snel door komen.
    aankomende maandag ga ik met mijn werk op team 2 daagse, lekker 2 dagen in een hotel aan het strand. Ik hoop dat we lekker weer krijgen, dan voelt het vast net als vakantie:D

15. Flippo123

@All:
    Zo vanmorgen voor FM-1 geweest van de 2e ICSI behandeling.
    Eigenlijk ging ik er zonder een voorgevoel heen... ja een misselijk opgeblazen gevoel haha maar meer dan dat ook niet.

Eerst het baarmoederslijmvlies: maarliefst 12mm dik en duidelijk 3 lagen! Wow... dat is voor t eerst dat het zo mooi te zien was :)

Toen de eierstokken... omdat ik weinig voelde in vergelijking tot de vorige keer wist ik niet goed wat te verwachten.
    Ovarium rechts: 16mm, 15mm, 15mm, 15mm, 15mm, 15mm, 15mm (en nog 10 kleintjes)

Ovarium links: 17mm, 16mm, 15mm, 15mm, 15mm, 15mm, 15mm, 15mm, 15mm (en nog 8 kleintjes)

De kleintjes zijn groot genoeg (12/13mm) om ook nog mee te doen in de running...
    Vandaag nog 1 dagje puregon en decapeptyl spuiten en dan waarschijnlijk morgen avond de pregnyl en dan maandag ochtend de punctie. Maar goed daar word ik morgen nog definitief over gebeld :)

Al met al dus meer dan genoeg follikels die groeien gelukkig... nu maar eens zien hoeveel bruikbare eicellen er in gaan zitten en dan hoeveel er bevruchten en hoeveel er mooi door delen!

16. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Dat klinkt goed Flippo! Veel succes maandag, ik hoop dat het deze keer minder erg is dan de eerste keer. Ik duim voor je

17. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,090
    2,909
    113
    Zoo dat is veel Flippo! Hopelijk snel punctie met grote opbrengst en geen overstimulatie narigheid :)

Hier dan eindelijk het bevallingsverhaal Carrie ;)

Rond 5 uur in de ochtend dacht ik op de wc hmm is dit de slijmprop of hoort t er gewoon bij. Weer naar bed en toen voelde ik t lopen. Snel uit bed en ja vruchtwater. Ik dacht kraamverband in en ga nog ff liggen. Vriend ff ingelicht maar die sliep pas 2 uur ofzo dus reageerde met: moet ik er dan ook uit? Haha. Daarna was hij klaarwakker toen hij zich realiseerde wat er was. Toen heeft hij wel gebeld naar ziekenhuis en mochten we komen. Ik dacht nog ff douchen en haar wassen maar toen moest ik opeens de ween al wegpuffen dus snel kleren aan en naar t ziekenhuis. Daar aangekomen lieten ze ons lang wachten op de verloskundige en ik hád t niet meer. Ze dachten volgens mij ook echt wat een aansteller en opperden dat ik wel een ruggenprik kon krijgen na controle van de verloskundige. Ik dacht kom maar op want dit houd ik echt niet. Ze zeiden ook doodleuk: je weeen zijn nog wat kort dat wordt alleen maar langer en heftiger. Nou heb echt gemiept dat ik dit niet kon enzo.
    Toen kwam eindelijk de verloskundige en die ging controleren en toen had ik dus al 9cm ontsluiting. Zij helemaal verrast en vrolijk dat ze een voorspoedige bevalling hadden zonder toeters en bellen... Ik moest van hen gaan plassen..nou ik kwam dat hele bed niet af zo verkrampt maargoed uiteindelijk gelukt en weer terug en moest op de rand van t bed zitten. Daar heb ik echt ff gezeten omdat ze mijn persween niet elke keer sterk genoeg vonden..ik kon t amper opvangen..vriend zn hand fijnknijpen aan de ene kant en t bed aan de andere. En de verpleegkundige strak in de ogen kijken want die pufte mee zodat ik niet zo ging hyperventileren en gillen hihi. Nou toen mocht ik eindelijk gaan liggen en een perswee of 5, knip omdat haar hartslag maar niet wilde herstellen (eng ondanks dat ze rustig bleven had ik echt wel door dat ze er NU uitmoest). Verloskundige zei ook dat ze even niet naar de schade kon kijken maar het nu even zo moest omdat op een andere manier niet sneller was. Dat wil je niet horen hoor haha. Nja ff persen (en jammeren dat mn anus uit elkaar scheurde, serieus dat zég je toch niet....;)) was ze er al. En de placenta volgde vrijwel gelijk erna.
    Meisje werd direct roze en kreeg een 10! Navelstreng zat omstrengeld en dus beetje klem. Pijn vd bevalling ben ik echt weer 'vergeten' ook lijkt t een uurtje terwijl het in totaal van 05.00 tot 10.20 heeft geduurd. Het was wel veel heftiger/sneller dan ik had gedacht maar zou dit zo overdoen. De zwangerschap niet.

Daarna moest ik vrij snel douchen en ging al zitten nog van mn stokkie, ze stonden er wel bij hoor Maar dan moet je dus naar huis in en uit een auto en 6 trappen op..(tweede etage) das eigenlijk niet te doen dat je zo buiten gezet wordt als je je zo voelt mja zo gaat dat nu eenmaal.

(beetje snel/vaag getypt maar zo hebben jullie een idee ;))

18. Flippo123

Pff was een heftige punctie, heeft een uur geduurt en daarna nog een dik uur moeten wachten op de uitslag. 25 follikels aangeprikt, 19 bruikbare eicellen. Mag tot de tp donderdag niets doen ivm grote kans op overstimmulatie. XXX

19. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,090
    2,909
    113
    Doe heeel rustig aan en geloof dat je veel moet drinken dan he? Let op jezelf hoor :) maar... wel heeeele mooie opbrengst Flippo!

20. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,090
    2,909
    113
    Flippo hoe gaat het nu??

Share This Page