Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@lief: Ik kan nog steeds niet normaal opstaan vanaf de bank bijvoorbeeld... ze hebben me goed te pakken gehad zeg maar want heel mn buik en mn rug doen nog erg veel pijn.
    Maar goed... morgen ochtend tussen 10:00 en 11:00 krijgen we het telefoontje of er bevruchting is ontstaan en of we dan tussen 14:00 en 16:00 een t hebben. Erg spannend dus zeg maar en vrijdag krijgen we te horen of er eventueel nog iets in gevroren kan worden...
    Dan zullen we weten of het de pijn allemaal waard is geweest.

2. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, wat naar dat je zoveel pijn hebt Flippo, doe rustig aan. En duimen dat je morgen een positief telefoontje krijgt!

@Lief, wat een verhaal zeg! Maar wel fijn dat je zo een snelle bevalling hebt gehad. Alleen die knip:$ dat lijkt me heel pijnlijk! Heb je daar nog last van of is het al genezen? En hoe gaat het nu met jou en je meisje?

3. Flippo123

ff heel kort... reageer vanmiddag uitgebreider:
    12 emmy's!!!
    Vanmiddag om 14:00 een verse tp van 1 emmy, morgen een telefoontje of ze nog iets kunnen invriezen!

4. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Te gek flippo!!! Veel succes vanmiddag, ben heel benieuwd! Duimen draaien!!!

Lief: wel fijn zo'n vlotte bevalling maar wel even heel heftig ineens. Dat je daarna meteen naar huis moest, vind ik wel snel. Of wilde je zelf ook wel graag naar huis? Ik moest een dag blijven ivm langdurig gebroken vliezen. Vond ik eigenlijk wel fijn maar de volgende dag wilde ik wel snel naar huis en toen moesten we nog best lang wachten.
    Maar fijn dat je je nu echt beter voelt, niet meer misselijk dus gewoon weee lekker eten?

Juf: zijn de kiezen al door?

Moon: hoe gaat ie met jou?

Hier alles goed, heb al weekend! Lekker lang. We gaan met Pasen naar een hotel in Limburg. En we hebben 2 verjaardagen eromheen. Gezellig dus!

Oh ja, ik ben met een dieet begonnen: het 17 dagen dieet. Ben benieuwd. Kun je 5 kg mee afvallen en daarna verder afvallen of stabiliseren. Klinkt als een crashdieet maar is het niet. Je gaat vooral anders eten en daarna kun je bijv doordeweek volhouden en het weekend eten waar je zin in hebt. Wel iets voor mij :)
    Op zich zou ik met 5 kg eraf al heel tevreden zijn. Kan ik daarna weer gezond zwanger worden hoop ik. Nu zit ik toch in een rustmaand. Ga natuurlijk niet dieten als ik zwanger ben.

5. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,849
    113
    Super Flippo! Hopelijk komen er nog wat cryootjes uit :)

Juf, de knip valt wel mee, was verdoofd. Ja het was de eerste dagen niet lekker, maar t viel in het niet bij mn bekkenpijn ;) Het is nu op zich wel genezen maar nog wel gevoelig.. Maar heb wel het idee dat het helemaal goedkomt. Al zal dat altijd wat stugger blijven natuurlijk het is littekenweefsel, mja tis maar aan 1 kant he dus komt vast goed ;)

Carrie, ik moest naar huis, poliklinische bevalling waarbij alles goed gaat dan moet je gewoon weer naar huis ;) Had liever een nachtje gebleven hoor!
    Succes met je dieet!

Moon hoe is het met jou??

Hier weinig nieuws, we zijn over op nieuwe voeding en dat gaf even wat huildagen/onrust. Maar het lijkt nu sinds gisteren beter.. hoop het want dat was ik niet gewend, zat in een luxepositie met zo'n slaapmeisje haha. Was gewend tussendoor lekker vanalles te doen als zij op bed lag. Nu ligt ze daar dus ook gewoon weer lekker ;)

Oja en vriend geeft nu telkens de laatste fles zo rond 0.00-2.00 (hij gaat vaak laat slapen) en dan komt ze pas weer om 6.30-8.30 ergens, die doe ik dan. Ideaal toch ;)

6. Flippo123

@All:
    Een goed uur geleden hebben we een tp gehad van een zoals de laborante zei: een prachtige 8 cellige emmy die er prefect uit zag!
    Ik ben helemaal gelukkig er mee en nu maar hopen dat deze emmy wel bij ons wil blijven :)

Verder...
    Van de 19 eicellen waren er 12 bevrucht geraakt...
    In totaal:
    5 - 8cellige emmy's
    3 - 7cellige emmy's
    3 - 6cellige emmy's
    1 - 5cellige emmy

Een prachtig resultaat dus.
    Als ze vandaag ingevroren zouden worden zouden we 4 cryo's hebben, de 4 over gebleven 8 cellige emmy's maar aangezien het protocol veranderd is word daar morgen pas over besloten en worden wij morgen voor 12 uur gebeld of er cryo's zijn ontstaan :)
    Maar zoals het er nu uit ziet ziet het er erg positief uit voor ons :) De arts en embryoloog die er bij waren waren ook erg positief naar ons toe wat ook direct een goed gevoel gaf.
    Dus.... morgen een update!
    Maar voor alsnog zit er 1 prachtige perfecte emmy in mijn buik :D
    Ik ben helemaal gelukkig :)

@Lief: Ideaal dat je vriend die laatste fles geeft! Zo kom jij ook lekker aan je rust toe! Heerlijk!! Kun je nu een beetje genieten van al het moois?

7. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Fippo, wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan en dat de artsen zo positief waren. Ik hoop dat deze prachtige emmy uit gaat groeien tot een heel lief jongetje of meisje, ik duim voor je meid! Doe rustig aan en hopelijk morgen nog meer goed nieuws.

@Lief, heerlijk, zo een slaapkopje:) Dan kom jij zelf ook nog een beetje aan je rust toe.

@Carrie, succes met afvallen en veel plezier in Limburg.

@Moon, hoe is het met jou Moon?

Hier gaat alles zijn gangetje. Nicholas zijn kiezen zijn nog steeds niet door, maar de koorts is gelukkig wel weg en hij lijkt er ook geen last meer van te hebben.
    Ik ben afgelopen maandag en dinsdag met mijn collega's weg geweest. Was erg gezellig, maar ik vond het toch moeilijk om zo lang bij Nicholas weg te zijn.Morgen ga ik naar de voorstelling van Birgitte Kaandorp, ik ben benieuwd:D

8. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hey meiden,

Wat een verhalen weer haha. Flippo meis jou had ik natuurlijk al gesproken :) En nogmaals: zorg goed voor jezelf en je emmy!! Ik duim nog steeeeds heeeel hard en de kaarsjes zijn aan.

Carrie: klinkt als een ideaal dieet haha. Ik ben ook heel erg aan het opletten met eten. Veel water drinken, doordeweeks niets snoepen/snaaien, gezond eten, wat meer fruit dus met name en in de weekenden wel gewoon iets lekkers. Tot nu toe gaat het goed, maar ik ben dan ook pas 2 wk bezig :-D haha

Juf: Gelukkig dat de koorts weg is. Hopen dat Nicholas de ergste last gehad heeft, want dat is maar niks. Kan me voorstellen dat je blij was om je manneke weer te zien na 2 dagen weg te zijn geweest.

Lief: jeetje...wat een verhaal pfft! Ik had gedacht dat, ook al ging de bevalling "voorspoedig" je moest blijven ivm het inknippen..Niet dus. Pfft! De zorg van tegenwoordig he. Wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet. Ennuh..goed geregeld die laatste fles :p haha papa's zijn er ook nog he hihihi!

En hier tsja..Op zich gaat het wel goed hoor. Hebben kei goed nieuws gehad: er is een definitief akkoord over het spoor II tracect van mijn vriend. Dit betekent dat de nieuwe ICT opleiding/stage/werk steeds dichterbij komt. We wachten echter nog op het oordeel van het UWV en een definitief akkoord van de werkgever. Hij leek er heel positief tegenover te staan, maar onze arbeidsdeskundige gaat nog verder in overleg met hem omdat hij nog 1,5 en misschien zelfs wel 2,5 jaar verplicht is zijn loon door te betalen, terwijl mijn vriend straks dus een andere opleiding doet (1 dag in de week naar school en 4 dagen stage) en dus niet meer voor hem kan werken. Heel scheef eigenlijk maar dat is het risico van ondernemerschap. We zijn heel blij en het is echt een last van onze schouders, want we gaan ervan uit dat zijn werkgever meewerkt en dat hij dus op niet al te lange termijn hopelijk daadwerkelijk aan zijn opleiding kan beginnen. We gaan ook van blijdschap naar verdriet helaas, want gisteren heeft mijn oom (47 jaar) te horen gekregen dat hij nierkanker heeft. Hij heeft ook ernstig hartfalen en hij moet geopereerd worden, maar of een operatie wel kan is afhankelijk van wat zijn cardioloog zegt...Het is dus kiezen tussen twee slechten..Hopelijk is zijn hart goed genoeg voor een operatie en kunnen ze zijn aangedane nier weghalen en komt het hopelijk goed. Erg schrikken dus!

Het hele gedoe om zwanger worden heb ik redelijk los kunnen laten maar nu 17 april eraan komt ben ik er toch weer meer over aan het denken. Mijn cyclus lijkt weer goed te zijn; ik voel dat mijn lichaam weer aan het werk is en verwacht zo rond het begin van volg week mijn eisprong :) Ik ga NIET testen omdat ik er niet te gefixeerd mee bezig wil zijn en ik ken mijn lichaam dus kennelijk zo goed nu, en het doet ook wat het moet doen, dat ik het wel prima vind zo. We "klussen" wanneer we zin hebben :p Wel gisteren even verdrietig geweest toen we hoorden dat het nichtje van mijn vriend (24, dus op zich mooie leeftijd, maar echt een totaal ongeleid projectiel met schulden en ze zit nog steeds op school) onverwacht zwanger is...Was ff een klap in mijn gezicht..maarja..ik zou niet met dr willen ruilen..nog op school/schulden enz. dus maar tsja...Wel heel cru :(

We hebben een heerlijk lekker lang weekend voor de boeg! Geniet ervan allemaal!

Liefs, moon

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hej,

Hoe is het hier? Iedereen fijne paasdagen gehad? Wij hebben zaterdagavond bij mijn schoonouders gegeten en gisteren zijn we met mijn ouders en zusje/schoonbroertje gezellig uit gaan eten. Vandaag lekker een relaxdagje. Lekker lui, beetje op internet kijken naar een nieuwe loungeset (wil echt zo'n mega grote hoekbank). Hebben al 2 fauteuils en een bank en tafel, maar willen deze bank er nog bij zodat we lekker met iedereen buiten kunnen zitten en loungen, heerlijk! Nouja..dan moet wel de zon nog komen haha. Verder een beetje verder met vakanties kijken.. Een lekker rommeldagje dus.

Begin wel een beetje mijn geduld te verliezen vd afspraak. Gelukkig schiet het nu op. Ik wil nu echt weer actie. De rust heeft me goed gedaan hoor, daar niet van, maar nu wil ik weer gewoon "echt" kans maken. Vind het erg moeilijk om steeds weeeeer te horen dat iemand zwanger is. Niet leuk meer gewoon, gemiddeld zeker 1 a 2 keer per week dat ik hoor dat weeeeeeeeeeeer iemand in mijn omgeving zwanger is. Ik ben heel blij voor ze hoor, en gun het ze uiteraard van harte, maar ik merk dat ik het er echt moeilijk mee heb. Ik kan dat dan ook niet meer goed loslaten en dan ga ik weer nadenken he...:( Maar goed, hopelijk hebben Flippo en ik nu ook snel een wondertje in onze buik en Carrie natuurlijk de tweede! Volhouden en hopen...:)

Liefs, Moon

10. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,849
    113
    Wat goed dat het er goed uitziet voor het werk/opleiding van je vriend Moon! En sterkte met je oom.. heftig.
    Heel veel succes nog met wachten, begrijp het goed dat je nu weer vooruit wilt!!

Hier niks bijzonders gedaan qua Pasen, hadden nog wat kraamvisite en verder rustig aan en zorgen dat we een beetje ritme krijgen en houden met ons meisje :) Ik vind het zooo jammer van het weer.. het regent gewoon, wil wandelen met haar :( zit al sinds vorig jaar juni ofzo voor mn gevoel opgesloten binnen dus nu kán het weer dus wil ik ook weg maarja dat is allemaal niet zo makkelijk met een kleintje ;) Maar ze lacht nu en dat is zooo leuk, het is echt een heerlijk kind! Volgend weekend voor het eerst naar mijn familie (= 3 uur rijden) ben benieuwd hoe ze dat gaat doen, blijven daar dus ook slapen!

Flippo hoe gaat het met de evt overstimulatie? Goed broeden he ;)

Ik duim voor jullie beiden meiden!

11. Flippo123

@All:
    Vandaag precies 1 week na de punctje...
    Wat een vervelende afgelopen dagen hebben we gehad zeg.

Afgelopen vrijdag zou ik weer voorzichtig aan beginnen met werken. Ik was nog geen klein uurtje op mijn werk voor ik uit het niet in eens ongelovelijke buikpijn kreeg.
    Heb contact opgenomen met het ziekenhuis en moest direct komen.
    Een collegaatje van me heeft me gebracht aangezien ik zelf echt niets meer kon.
    Zon pijn heb ik niet eerder gehad... een aanhoudende scherpe pijn met tussendoor hele felle steken.

Aangekomen in het UMC stond er een verpleegkundige me op te wachten, deze bracht me (ik zat namelijk in een rolstoel) naar de uitrustkamer van de punctie.
    Hier is er bloed afgenomen en een kleine 5 minuutjes later kwam de gyn er aan. Zij nam me mee naar de onderzoekskamer om een inwendige echo te maken.
    Uitkleden was echt killing aangezien ik me amper kon bewegen van de pijn.
    Uiteindelijk toen ik op de bank lag voor de echo ging ze kijken... man man wat deed die echokop van binnen pijn ...
    Er waren erg vergrote eierstokken te zien, maar gelukkig geen vocht in mn buik omdat ze bang waren voor overstimmulatie ivm de hoeveelheid eitjes die er gevonden waren.
    Na de vaginale echo volgde er nog een echo van mn gehele buik waarop ook weer de eierstokken gezien werden maar verder ip geen bijzonderheden.
    Er werd nog even naar mijn longen geluisterd omdat ik nogal snel kort van adem was, maar ook geen vocht achter de longen. Na deze onderzoeken mocht ik weer terug naar de uitrustkamer en werd geinstaleerd in een stoel met een kruik op mn buik.
    Ongeveer 30 minuutjes later kwam de arts weer terug bij me met de bloeduitslagen.
    Er was duidelijk in mijn bloed te zien dat ik een infectie had, en dat in combinatie met die erg vergrote eierstokken wees er op dat mijn eierstokken ontstoken zijn.

De reden dat ik dit hier nu pas neer zet is puur omdat ik de afgelopen dagen niet uit de voeten kon, heb puur op bed gelegen omdat bewegen gewoonweg te pijnlijk was.
    Afgelopen zondag nog gebeld door de gyn om te vragen hoe t was, en omdat de pijn langzaam aan af begon te nemen en ik na vrijdag geen koorts meer had gehad hoefde ik niet naar het ziekenhuis te komen.

Momenteel zit ik nog aan de antibiotica en moet deze kuur voor 7 dagen slikken.
    Dinsdag moet ik weer voor controle naar het ziekenhuis, ff bloed prikken en een echo.
    Moet zeggen dat ik me nu weer enigszins mens voel, gelukkig maar... maar opstaan vanaf een stoel/bank/bed is nog steeds erg lastig en loop nog als een oud wijf door huis als ik een stukje loop.
    Maar de pijn is goed te doen nu.

Nog gevraagd of dit allemaal kwaad kan voor de emmy die ik donderdag terug heb gekregen, maar volgens de gyn viel dat gelukkig mee aangezien de koorts niet lang heeft aangehouden.

Wel baal ik als een stekker...
    Waarom nou echt helemaal niets eens helemaal probleemloos kan verlopen bij ons
    Naja eigenlijk moet ik ook niet zeuren ook en blij zijn dat het weer goed gaat...
    Maar het waren wel een stel beroerde afgelopen dagen

12. Flippo123

@Moon: Goede en minder goede berichten vanuit jou kant dus :(
    Meis ik hoop en duim voor je dat je snel weer aan de slag kunt en kunt starten met de IVF!!! Ik blijf voor je duimen!!!

@Lief: Spannend vor het eerst zon stuk rijden en blijven slapen!! Maar wel onwijs leuk! Geeft wel aan dat het met jou ook beter gaat allemaal gelukkig! Fijn te lezen meis!!!
    Als het goed is word het richting eind deze week weer een stuk droger en hoop voor je dat de lente dan echt mag door breken en je lekker kunt gaan wandelen!

13. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,849
    113
    Zo wat een verhaal Flippo jeetje. Hopelijk gaat het nu elke dag beter met de AB!

Wanneer mag je eigenlijk testen? Begin je al gespannen te raken? Ik vind het heel spannend, duim voor je :)

14. Flippo123

De antibiotica helpt goed, voel me sinds gister middag eindelijk weer een beetje zoals ik me hoor te voelen. Nog wel een gevoelige buik maar goed mn eierstokken zijn dan ook nog lang niet terug op hun normale grote.

NOD is pas 20 april... 18 dagen na de punctie, maar morgen is voor mijn gevoel D-Day aangezien dat 10 dagen na punctie is en ik de vorige poging 10 dagen na punctie al ongi werd.
    Ergens ben ik niet zo gespannen.. maar denk dat dat komt doordat ik me er niet zo mee bezig hou en me meer foccus op mijn herstel en dat ik weer kan gaan werken dan dat ik naar mn NOD toe leef :)

15. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Moon, wat fijn voor je vriend dat het nieuwe werk/opleiding door gaat.
    En gelukkig is het wachten voor jou bijna voorbij, nog een paar dagen.

@Lief, wat leuk dat ze lacht!!! Dat maakt je hele dag weer goed. Het is inderdaad wel vervelend dat het nu zoveel aan het regenen is, maar ik zou toch gewoon lekker naar buiten gaan met je meisje. Regenkap op de wagen en paraplu mee, frisse lucht doet altijd goed.
    Veel succes dit weekend met de grote reis!

@Flippo, meid, wat een verhaal weer! Echt niks blijft jou bespaard:(
    Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat de pijn weg is.
    En hebben ze nog cryo's in kunnen vriezen?

Nicholas heeft vandaag zijn eerste zwemdiploma gehaald, zeester brons!
    Ik zal even een foto in mijn album zetten van mijn waterratje:D

16. Flippo123

Kort maar krachtig...

KUT

ICSI-2 mocht ook niet zo zijn.. gisteren gaan bloeden, vanmorgen is het door gezet.
    Op naar de 1e cryo terugplaatsing...
    Maandag t ziekenhuis bellen.

17. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Oh nee, Flippo:( Wat is dat klote zeg! Veel sterkte

18. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Flippo: wat ontzettend KUT
    Sterkte en veel succes met de eerste cryo tp.

19. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lieve flippo: ook hier nog even een hele dikke knuff. Het is gewoon ONEERLIJK!!!

Morgen HET gesprek...ben benieuwd. Ben niet zenuwachtig, maar vind het toch wel spannend. Ivm de lange reistijd (enorme files daar, en ook nog eens wegwerkzaamheden) vertrekken we al om 06:30uur.....gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!!!! Maarja liever te vroeg en nog een bakje thee en ontbijten dan 1 minuut te laat. Het is een enorm groot zknh, waar we nog nooit geweest zijn en ik hoorde dat het net Schiphol is met allemaal gates dus we willen niet gehaast daar aankomen.

Ik houd jullie morgen op de hoogte :)

Liefs, Moon

20. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Pfft...laat maar :( Lees net op het andere forum van een meidje die er vandaag vd intake is gweest dat ze er rekening mee moeten houden dat het pas aug wordt...en dat ze vanaf dat ze deze cyclus ongi wordt de pil al moet slikken...!

GVD het is pas APRIL mensen!!! Ik weet zeker dat ik het niet kan om vanaf nu al de pil te moeten slikken (volg week verwacht ik mn ongi.. dat is verdomme onderhand 5 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb de tranen al onderhand in mijn ogen staan als ik eraan denk dat ik volg week de pil al moet slikken terwijl ik dan nog maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden moet wachten terwijl we nog steeds via de gewone weg zwanger zouden moeten kunnen raken. Dat druist toch in tegen ALLES waar je de afgelopen jaren mee bezig bent geweest?!!!! :(

Share This Page