Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    @lief : mijn cyclussen waren : 28-38-36 met een gemiddelde van 34. 4 december zit ik op 34 dagen. We zijn dus nog aan het klussen want ik heb geen idee wanneer mijn EI of ongi is.
    Ik heb predictor ovulatietesten geprobeerd deze maand.
    De controle streep zag er raar uit (boven en onder donkerder dan in de midden, de teststreep was bijna net zo donker als de controler streep en deze was links donkerder dan de rechterkant van het streepje, snappie?
    2 dagen later bijna niets en de dag erna weer bijna net zo donker.
    Gisteren had ik veel witvloed (wit van kleeur, waterig en rekbaar), dus flink geklust gisteravond...
    Als ik deze maand niet zwanger ben dan ga ik tempen of ovulatietesten doen.

@carrie 78 : gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik lees ook veel negatieve verhalen over die van kruidvat. Ik heb alleen negatieve ervaringen met de zwangershapstest van predictor (staat het internet ook mee vol), dus die komen er hier niet meer in. Ik heb die van kruidvat 2 voor 5 euro in huis...

voor de niet zwangeren : suc 6 allemaal. voor de zwangeren : gefeliciteerd.

groetjes Dorianne

2. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Hoi allemaal,

Welkom Dorianne, leuk dat je mee komt kletsen.
    En Carrie, natuurlijk moet je hier bij ons blijven!

@Miekie, stiekem ben ik al eind juni met de pil gestopt, dus eigenlijk mag ik hier helemaal niet mee schrijven:)

@Lief, die ovutesten zien er goed uit!! Volgens mij heb jij je ei te pakken:D

Vandaag ging het weer veel beter, ik ben er wel nog mee bezig en vind het ook wel moeilijk, maar kan het gelukkig weer voor mezelf relativeren. Ik ga wel de dokter bellen, want ik denk toch nog steeds dat ik geen eisprong heb(ik voel gewoon niks en heb ook geen andere klachten). En sinds ik dat denk ben ik hier op de site wat horrorverhalen gaan lezen en dat hept natuurlijk niet:p Dus ik zou het wel geruststellend vinden om te laten checken of ik een eisprong heb en zo niet dat ze daar dan iets aan kunnen doen.
    Verder ben ik net pas thuis van mijn werk, omdat ik zo druk bezig was om mijn klas in de Sint sferen te brengen, zo leuk!
    Zelf vier ik helemaal geen Sinterklaas, maar vind het daarom juist leuk om het wel met op school te doen.

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Dorianne: Welkom hier meid! Gezellig dat je mee kletst nu met ons hiero! We kunnen wel wat versterking gebruiken hier :p

@Lief: Ziet er idd goed uit :p Dat wordt klussen en hopen!!!

@jufD: ik mag dan eigenlijk ook niet mee kletsen :p ben zelf namelijk 26 juni al gestopt :p En verstandig dat je de HA gaat bellen joh, je moet dan gewoon net als ik duidelijk aangeven hoe alles verloopt en dat je graag naar de gyn wilt... hopelijk krijg je ook je verwijs kaart!!

Hier verder een ongelooflijk druk dagje... heb net avonddienst gehad en 5 van de 6 patienten waren flink ziek... dus ik heb harder gelopen dan dat ikdacht dat ik kon haha :p
    Naja nu nog even verder schrijven aan mn onderzoek en dan mn bedje maar gaan opzoeken aangezien morgen ochtend om 6:15 alweer de wekker af gaat :S

Truste!!

4. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Dag Dames,

Dorianne: welkom! Leuk dat je mee komt kletsen! Het groepje werd indd steeds kleiner hier hahaha. Succes meid!

Over wasmachines en drogers gesproken....nu is mijn droger kapoet :x Krijg zaterdag mijn nieuwe gelukkig! Wat een toestand om het zonder droger te moeten doen! Klinkt erg verwend, maar pfft...ik vind het maar lastig. Kachel nu elke avond op en neer naar paps en mams om daar mijn kneut in de droger te doen haha :)

Miekie en JufD: foei foei in eind juni al gestopt met de pil whahahaha och...eind juni is bijna juli toch? En hier is het gewoon veeeel te gezellig, dus groot gelijk dat jullie hier zijn hihihi :p

Ik lees veel onzekerheid over al die strepen en teststrepen bij de ovutesten. Waarom gebruiken jullie die van Clear Blue niet? Die zijn zo makkelijk: of een :) of een :( komt in het scherm te staan (bij die digitale) en dan weet je het zeker...Ik weet nog niet zeker of ik mijn ei dit keer ga zoeken...Kan officieel vanaf 27 nov beginnen, maar ik merk dat ik er eigenlijk te veel mee bezig ben, dus wil misschien ff zonder die testen klussen..We klussen toch praktisch elke dag (deden we altijd al :)) dus dat ei moet te pakken zijn...het hoeft maar 1 goed zaadje te zijn he haha. Ik moet er nog eens ff goed over nadenken...heb nog 2 daagjes hihi.

Succes jullie allemaal verder! Ennuh...Carrie we willen wel foto's zien van je mooie buikje straks he hihihihihihi

Liefs, Moon

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    *geheim vanaf het werk*
    Die zijn simpelweg veel te duur voor mij. Vandaar sensitest.Het is niet zo dat ik er maar 2 hoef te doen per maand, heb toch vrij wisselende cyclus gehad. En als je toch genoeg seks hebt is het helemaal niet nodig. Ik wilde gewoon graag 1 keertje weten of ik uberhaupt een eisprong heb. En doordat vriend zo druk is kunnen we niet elke dag of om de dag seks hebben, dus moeten we kiezen: of we bepalen het wat beter met testjes of het gaat misschien heeeeel lang duren ;)

Vandaar.

Ben benieuwd naar mijn ovutest van vanmiddag :D Gister seks gehad en ging prima, vandaag wel weer wat last, maar valt reuze mee. Ik heb het er voor over haha, deze maand voor het eerst het gevoel dat we echt kans maken! Terwijl ik nog maar 1 keer seks heb gehad haha.

6. Flippo123

@Moon: Wat super vervelend joh van je droger.. ik leef met je mee!!!!! Ik weet dat het gewoon echt klote is als je die "kwijt" bent, al is het maar voor even toch?

@Lief: Als je idd om de dag seks hebt zijn die testen in principe helemaal niet nodig toch :p? Ik ben er zeker van dat ik afgelopen maand mijn ei heb gehad... ik voelde hem en had licht rood verlies en ongeveer 14 dagen later werd ik ongi! Dus kan haast niet missen toch?
    Nee ik ga nog even lekker door met alleen tempen en verder niets... wil er niet te veel mee bezig zijn zeg maar :)

Hier is verder alles rustig, nu "druk"aan het werk.. vandaag mijn onderzoek ingeleverd op het werk,,,, HET IS AF!!! Wat is dat een lekker gevoel zeg!
    Vanavond gaan we lekker naar de show van Youp van t Hek! heb er echt veel zin in!
    Ben gisteren flink gaan vloeien, en vandaag ook... met flinke krampen in mn buik, dus als ik me eigen lichaam een beetje ken, is het over eend ag of 2 weer helemaal over en kunnen we er weer voor een volle 200% voor gaan!

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Nee joh, als je om de dag seks hebt dan is het niet nodig, dan heb je alle kansen gedekt zeg maar :D En jij tempt ook nog, dus kun je het nog altijd ook achteraf zien of hij geweest is.

Mijn testje is niet donkerder dan gister. Achja.. ik vind em wel duidelijk genoeg (al zou het prettig zijn als ie er echt af zou knallen, maar volgens mij is dat gewoon niet bij iedereen zo?) en ga er maar vanuit dat die van gister positief was (was aan het randje donkerder), dus vandaag of morgen mn ei.

Elke dag seks zit er hier nog niet in, dus morgen maar weer een poging :p

8. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo,

Wij proberen het om de andere dag te doen, dit is als de tweede maand dat wij het goed en lang volhouden (lang genoeg is de vraag natuurlijk). Is zo lastig te plannen als je onregelmatig bent.
    Maar ook dat wil niet zeggen dat het altijd raak is (jammer genoeg), ik ben benieuwd of ik uberhaubt wel een eisprong heb.:D
    Als het niet lukt dan wil ik volgende maand gaan tempen...;)

groetjes Dorianne

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hey dames,

Lief: die krengen zijn indd duur, kan me voorstellen dat het niet te betalen is. Maar jullie hebben gelijk; eigenlijk hoef je die testen niet perse te doen als je (bijna) elke dag seks hebt. Dat klopt..ik was toen ook gewoon benieuwd of mijn ei zou springen, vandaar...daarom denk ik er ook over om het ook deze maand niet te testen (heb wel nog zo'n nieuw doosje thuis liggen). Zijn wij dan zo actief :) Of hebben wij het gewoon minder druk? :) haha. Natuurlijk zijn er tijden dat het iets minder is....druk...druk...druk...maar..over het algemeen...geen klagen hihi

Miekie: fijn je onderzoek af is! Knap hoor! (ik heb het misschien gemimst, of ik weet het echt niet meer: maar waarover ging het?)

Iig allemaal succes!

Liefs, Moon

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Haha, weet je wat het bij ons is.. seks is toch vaak.. in bed. Dus voor het slapen gaan, want in de ochtend gaat mijn wekker altijd vrij vroeg. En mijn vriend werkt aan zijn studies voornamelijk savonds. Maar ik lig om 23.00 op apegapen dus ga dan naar bed, en hij vaak pas na 12 uur.

Je snapt.. qua seks niet bepaald ideaal 8) Tuurlijk maken we er (zeker in het weekend) wel tijd voor, maar nu je voor een baby wil moet het eigenlijk wat vaker he ;) Er zijn ook wel weken dat we wel samen gaan slapen hoor, maar op dit moment echt bijna niet.

@carrie ga je meedoen met moeders voor moeders?

11. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Ik heb niks gehoord over Moeders voor moeders, weet wel wat het is en zou er op zich aan mee kunnen doen. Misschien dat ze het bij de verloskundige nog vragen (maar is het dan niet te laat?).

Wij deden het trouwens om de dag in de week dat ik m'n eisprong verwachtte (had ergens gelezen dat dat het beste is) :)

Kreeg van de huisarts een tijdschrift 9 maanden, heel leuk om te lezen. Daarin stond ook dat je in de eerste maand alvast over kinderopvang moet gaan nadenken dus zonet even voor rond gekeken op internet. Nou, dat valt ook niet mee allemaal. En nu discussies thuis hoe we het willen gaan doen. Nog niet zo eenvoudig (ook wel es eerder over gesproken maar nu komt het toch weer iets dichterbij). Ik wil eigenlijk max 3 dagen in de week kinderopvang maar dan moet een van ons minder gaan werken. Ik werk nu al 4 dagen. Bij m'n vriend is het niet gebruikelijk om minder te gaan werken. Nou ja, we komen er vast wel uit. Ik ben ieder geval ook van plan om eerst onbetaald ouderschapsverlof op te nemen.

Hebben jullie hier al over nagedacht of over gesproken thuis?

Verder alles goed hier, alleen iets vaker plassen en gevoelige tepels (echt vanaf deze week pas!).

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Ja moeders voor moeders moet je zelf regelen :) Ik vind het wel een mooi iets als je de verhalen hier leest over meiden die in de medische molen zitten. Maar weet zelf nog niet of het haalbaar zou zijn bij mij (flat, kan die flessen niet zomaar hier neerzetten ergens en werk fulltime).
    Maar moet je helemaal zelf weten hoor!

Wij hebben het er hier wel over gehad qua werk en opvang. Ik wil 2,5 of 3 dagen gaan werken, vriend gaat dan fulltime werken (werkt nu parttime ivm studies). Ik wil in het begin ook ouderschapsverlof doen (is bij ons half betaald). En kindje zou gewoon dan die 2,5 of 3 dagen naar KDV gaan. Zie het niet zitten met schoonouders als die willen oppassen ;) Mijn eigen ouders wonen helaas veel te ver weg :( Ik zou zelf niet meer willen werken maar lekker genieten van kindje, vriend vind dat prima en wil graag wel fulltime werken, nouja prima! Ik moet wel denk ik 3 dagen blijven werken qua financien.;)

Maar ze moeten dat ook maar allemaal ff goedkeuren op mijn werk, en je moet een kinderdagverblijf vinden (wachtlijsten!!!). Collega's van mij hadden er allemaal problemen mee, geen plek, sowieso niet op de dagen dat ze het wilden etc. Dus je kunt je beter echt gelijk inschrijven hoor (al ligt het ook aan je woonplaats natuurlijk).

Maar het is idd lastig als het dan ineens zo ver is, dan moet je het écht gaan regelen, succes ermee! Jij wilt dus eigenlijk niet minder dan 4 dagen gaan werken? Het lijkt me zoveel om je ieniemienie kindje 4 lange dagen niet te zien. Maar dat is heel persoonlijke keuze hoor, iedereen moet dat vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt!
    Leuk dat je nu toch wat kwaaltjes krijgt, maakt het echter :D

Nou hier gaat t wel oke, gister nog wel positieve ovutest denk ik.. heb nog wel wat last van schimmeltje helaas, zucht, vandaag weer minder geloof ik, maar of ik het dan weer moet forceren met seks vanavond :( Mja wil eigenlijk wel haha.

13. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hey Girls,

Moeders voor moeders is een mooi iets ja! Ben benieuwd wat je gaat doen Carrie!

Nou...ik en mijn lieffie vieren vandaag ons 8-jarig jubileum! :) Kwam thuis en daar stond een kei mooie grote bos rode rozen met een kaartje! Kei lief! Hihihihi we hebben vandaag nog maar eens uitgesproken dat we hopen dat ons jubileum met een kindje wordt verrijkt ;) Maar goed...dat is dus afwachten.

Lief: snap indd dat het soms moeilijk is. Wij doen het niet persé als we naar bed gaan, want vriendlief zit soms om 01:00 uur nog klaarwakker in bed, terwijl ik om 23:00 uur ook op apengapen lig haha. Wij doen het gewoon op elke willekeurig tijdstip VOORdat we naar bed gaan haha. Maar goed..mijn vriend hoeft dan ook niet meer te studeren :p

Carrie: leuk dat je nu van die kwaaltjes krijg, dat maakt het inderdaad helemaal echt hihi!

Mbt de dagen werken en KDV enz. hebben wij het er ook vaker over gehad. Ik denk dat ik sowieso 3 dagen ga werken en dat vriendlief 4 dagen gaat werken. Ze zeggen dat het voordeliger is als we allebei minder gaan werken, dan dat ik bv maar 2 a 2,5 dag werk en vriendlief 5...Daarbij komt dat ik de hoofdkostwinner ben (hehe leuk he :p) dus als ik echt zoveel minder dagen ga werken hakt dat er behoorlijk in. Ik moet zeggen...we leven nogal royaal :) en ik zit soms dan ook echt te denken van WAT kunnen we anders doen? Want het MOET echt anders als er straks een kindje is. En redden we dat? Maar aan de andere kant denk ik...er zijn zoveel mensen die kids krijgen, ook mensen die heel krap zitten, en ook hun lukt het, dus moet het ons toch ook lukken? Natuurlijk gaat dat deels vanzelf, maar...ik probeer nu toch al wat bewuster met geld om te gaan want strakt hebben we toch zeker een paar 100 euro minder te besteden, terwijl het allemaal toch meer geld kost. Ik moet zeggen dat ik toch ook vaak denk over de praktische dingen en niet alleen droom over het feit dat we zooo graag een kindje willen. Ons kindje kan dan 1 dag naar mijn ouders, 1 dag naar schoonouders en dan 1 dag KDV, dat scheelt natuurlijk wel in de kosten. Maar goed..hoe het allemaal echt gaat als het zover is...dat moeten nog maar zien. Ennuh...L I E F D E...is het belangrijkst he ;)

Ik ga er een gezellige avond van maken met mijn scheetje!

Liefs, Moon

14. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, gefeliciteerd met jullie jubileum! Veel plezier vanavond

@Carrie, moeders voor moeders is inderdaad wel een heel goed doel.
    Wij hebben al wel bedacht hoe we dat straks met de kinderopvang willen gaan doen, omdat je er hier snel bij moet zijn. Wij werken nu beide fulltime, maar als we een kindje krijgen wil ik het liefst de eerste 6 maanden lekker thuis blijven. Daarna wil ik wel weer 3 dagen per week gaan werken. Als het mogelijk is wil mijn man zijn 5 dagen werken in 4 dagen gaan proppen, zodat hij ook een dag thuis is met de kleine. Dan hebben we voor de andere 2 dagen het kinderdagverblijf of een gastouder nodig, want onze ouders werken ook allemaal fulltime en mijn vader woont bijna aan de andere kant van de wereld.

15. Flippo123

@Moon: Heeeel veel plezier vanavond he!!! ;)

@Carrie: Moeders voor moeders is een heel goed initiatief :) Op deze website staat op de beginpagina een link naar die website waar je je kan aanmelden en informatie er over kan lezen :)

@Lief: Zie dat je vandaag je ei hebt :p Dat wordt dus klussen of niet? Ik ga voor je duimen meid dat het raak mag zijn in ieder geval!!! heb je er al wat minder last van ondertussen?

@jufD: Hoe gaat alles bij jou????

@Dorianne: Tempen is een goed middel vind ik zelf! Helemaal niet ingrijpend... onze wekker gaat elke morgen tussen 6:15 en 6:45, dus ik heb de termometer naast mn bedje liggen en temp dus als ik wakker wordt... zo heb ik dus elke dag rond dezelfde tijd mn temp en volgens de regeltjes (als je net wakker bent in bed rond dezelfde tijd :p)

Hier bloed ik nog steeds... wordt al wel minder dus van t weekend zal het wel weer over zijn denk ik zo! (hoop ik :p)
    Ben nu "druk" aan het werk , het is erg gezellig hier, iedereen die bij ons bedrijf werkt is aanwezig voor een overleg + een groep van 40 man, voor een overleg van alle ziekenhuizen uit de regio.
    Lekker druk dus maar een heerlijik buffet van de chinees van hier om de hoek! Ze zorgen altijd erg goed voor ons :)

Wat voor werk doen jullie eigenlijk? Ik ben zoals ik misschien eerder gezegt had: Dialyse verpleegkundige (i.o. maar komende maand op 11 december rond ik mn opleiding af)
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn onderzoek ging over: Begeleiding bij rouwverwerking na het verlies van een medepatiënt. ik heb een richtlijn ontwikkeld die volgend jaar opgestuurd wordt om beoordeeld te worden en daarna landelijk te worden ingevoerd (in dialyse wereld dan natuurlijk).

Verder ga ik morgen lekker met mn zusje naar de film: Twillight: New Moon. En zaterdag avond komt mn broertje een film marathon bij ons kijken (The grudge 1,2 en 3!)

over kinderopvang hebben wij ook al nagedacht.. ik werk op dit moment 5/4 dagen per week (36 uur) en mijn man 4 dagen per week (ook 36 uur). Ik ga in ieder geval 32 uur werken (4 dagen per week) en Marco blijft waarschijnlijk gewoon zijn 36 uur werken.
    De bedoeling is 2 dagen in de week kdv en 1 dag per week naar mijn schoonouders/ouders. Ik werk 3 dagen per week op ma/di/do/vrij of vrijdag en 1 dag in het weekend. Mijn man werkt 4 dagen door de weeks: standaard op ma/di - do/vrij. Dit zodat we altijd in ieder geval 2 dagen samen thuis zijn. En misschien ga ik wel naar de 28 uur per week amar dat zien we wel!

Liefs
    Miekie

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    #376 Lief, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
    @Moon, gefeliciteerd!!
    Achja rondkomen lukt uiteindelijk vast wel, eerste tijd dat we samenwoonden hebben we van 1100 euro netto geleefd samen + kat, + auto waarmee 2 keer per week naar Utrecht werd gereden voor studie + dus 1 studie betalen.;)

Nu werkt vriend inmiddels wat meer en ben ik meer gaan verdienen dan 1100 netto ;) Mja we zitten niet voor niks nog in een huurflatje :)

Wij hebben bewust nu gekozen om voor een kindje te gaan en niet eerst te gaan kopen ofzo. Vinden we belangrijker. Dat huis kopen komt te komende jaren nog wel. Hebben wel gewacht tot vriend fulltime kan gaan werken, want ik ben dus kostwinner en wil niet 5 dagen blijven werken.

Hij kan dus vanaf juni ofzo volgend jaar fulltime werken (1 studie klaar) of nja bijna fulltime (want nog andere studie) maar daarmee gaat hij meer verdienen dan ik nu met 5 dagen :D

Achja.. heb er wel over getwijfeld etc, maar ik vind het nu wel best, als ik onverwacht zwanger zou raken zouden we het ook redden en heb hard gespaard om de eerst uitzet te kunnen bekostigen dus dat komt goed. En wie weet duurt het nog jaren voor ik zwanger raak ;)

@jufD, kun je zomaar 6 maanden thuisblijven dan van je werk? Dat is wel lekker (ook al zal het wel onbetaald zijn neem ik aan?)!

@Miekie, interessant werk! Ik doe zelf kantoor werk, ik durf niet helemaal precies te zeggen.. iedereen herkent me hier geloof ik toch al snel nu met dat verhaal over studies vriend :) want welke gek volgt er nou 2 masters naast zijn werk haha. Hoop maar dat niemand me zoekt hier ;) Achja wat maakt het ook uit, ik werk bij de personeels/salarisadministratie als een soort van salarisadministrateur. Werk op een grote hogeschool. Heel leuk werk, heb ook afgelopen paar jaar geholpen de afdeling naar hoger niveau te tillen, en in dat traject zitten we nog altijd, veel uitdaging dus!

Klussen.. tja heb nog steeds last hoor.. maar minder, heb nu maar 1 keer seks gehad en dat was de 24 ste misschien proberen we het vandaag nog, maar is eigenlijk niet goed he haha. Na vandaag hier ook geen seks meer tot het 100% in orde is, desnoods ga ik weeeer langs de huisarts volgende week.

Vandaag negatieve ovutest: wanneer zou nou mijn eisprong geweest zijn? Volgens mij was hij de 24ste 's middags op zijn donkerst of de 25ste 's middags.. al zag je dat beter toen hij nog niet droog was. Maar dit zal toch wel eisprong betekenen.. donkerder wordt hij echt niet hoor. Nja begin alweer de bekende zere tepels te krijgen dus volgens mij betekent dat bij mij écht dat mijn eisprong er is of geweest is.

Dit was tevens mijn laatste test, en ga ook geen nieuwe meer kopen :) Nu eerst tijdje zonder, dan evt tempen.

Fijne avond allemaal!

17. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Miekie, Bij mij gaat alles goed hoor. Ik probeer even niet meer zoveel bezig te zijn met zwanger worden, wat erg moeilijk gaat als ik steeds hier ben:D. Dus even niet meer op zoek naar mijn ei en verplicht om de dag seks. We doen het nu gewoon lekker wanneer we er zin in hebben, gelukkig is dat wel vaak hoor:p Maar mijn depressieve bui van een paar dagen terug is gelukkig weer over, ben wel blij dat ik dat soort buien even hier bij jullie kwijt kan, thanks! Nu is het weer wachten op mijn ongi, tot nu toe nog nergens last van, dus heb gelukkig niet net als vorige maand zo een korte cyclus.
    Wat goed dat je onderzoek af is, klinkt ook als interessant werk dialyse verpleegkundige. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs, maar dat had je vast al aan mijn naam kunnen zien:p

@Lief, ik hoop dat het tegen die tijd gaat lukken om zolang verlof te krijgen, het is een collega van mij wel gelukt vorig jaar. Maar het is dan natuurlijk wel onbetaald verlof, gelukkig kunnen wij makkelijk rondkomen van het salaris van mijn man. Het lijkt me gewoon erg moeilijk om zo een klein hummeltje van 10 weken naar de opvang te brengen, maar ik weet ook niet of ik wel 6 maanden zonder mijn werk kan:D Gelukkig kan ik er nog even over nadenken.
    Als ik naar je foto kijk ziet je test van de 25ste er voor mij uit als de donkerste. Wat fijn dat het deze maand gelukt is om je ei te vinden!

18. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Ik kan volgens mij ook onbetaald verlof opnemen. Een collega van mij doet dat tenminste wel. Zij is een half jaar thuis gebleven en neemt daarna 1 dag in de week op zodat ze maar 3 dagen hoeft te werken het eerste jaar. Daarna ziet ze wel verder. Voordeel is dan dat je verlof, pensioen etc obv 4 dagen werken wordt berekend.
    Of misschien dat ik een halve dag thuis kan werken (doen sommige mannelijke collega's met een kind). En dan zou ik bijv. van 32 uur naar 28 uur kunnen gaan. Dat lijkt me ook wel ideaal. (ik werk trouwens bij een bank/verzekeraar als testcoordinator op de IT afdeling).
    En het liefst zou ik woensdag en vrijdag thuis willen zijn. Maar maandag, dinsdag en donderdag zijn wel de drukste dagen op de kinderopvang heb ik al gemerkt. Wij kunnen vanaf 3 maanden inschrijven dus dat gaan we doen.

Wat me erg vervelend lijkt van moeders voor moeders dat de hele buurt al kan zien dat je zwanger bent (omdat je de flesjes buiten moet neerzetten) terwijl ik het m'n ouders nog niet eens verteld heb. Ik ga dus eerst naar de verloskundige en het vertellen en ga dan misschien meedoen.

Gisteravond ben ik gaan schaatsen met het werk, daarna nog stamppot gegeten. Erg leuk en gezellig maar heb het niet te laat gemaakt want ik was moe!!! Dat schijnt er ook bij te horen...

@Lief: ik denk inderdaad ook dat 25 nov je eisprong is geweest dus dan heb je deze maand wel kans met seks op de 24e :D

@Moon: nog gefeliciteerd met jullie 8 jarig jubileum!!!

@Allen: goed weekend allemaal!!! :)

19. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ha Dames,

Thanks allemaal! Was een leuke avond! Gaan vh weekend nog lekker uit eten, en dan weer op naar het volgende jaar hihi!

Onbetaald verlof zou me heerlijk lijken. Maar hoe doen jullie dan dan financieel? Wij verdienen niet slecht, maar als we het een half jaar van het salaris van mn vriend moeten doen met kindje...pfft...weet niet of dat zou lukken..zeker met de hypotheek enz...Maar goed, als het wel kan zou het wel fijn zijn ja, al weet ik niet of ik daar dan voor zou kiezen ;)

Carrie: Zo! Kan me voorstellen dat je daarna moe was! Mbt moeders voor moeders..ik wist niet dat het zo in elkaar zat :$ Ik dacht..je brengt gewoon elke dag je plasje naar de huisarts...maar zo werkt het dus niet :(:D

Miekie: Indd interessant werk! Ik was diegene die vroeg waar het werkstuk over ging haha.

Hmmz..als ik hier ga zeggen wat ik voor werk doe (jullie weten tenslotte al waar ik vandaan kom :)) kan iemand, die me kent en die ook hier zit...me zo herkennen denk ik haha. Maar vooruit...ik werk als juridisch secretaresse op een advocatenkantoor. Erg leuk werk. Ik werk 40 uur, best veel, maar zolang er geen kids zijn kunnen we nog lekker sparen zo! Het is iig erg leuk werk, en mn baas laat me heel vrij, dus ik mag heel veel zelf doen/regelen. Wat ik zelf kan, doe ik zelf, zodat ik zoveel mogelijk werk uit handen neem van mijn baas. Kortom: erg leuk!

Ben benieuwd wat voor werk de rest allemaal doet!

Ik had trouwens vandaag wat steekjes in mijn buik....Eisprong?????:( Ben benieuwd...maar ik ga niet testen hoor hahaha :D:p

Liefs, Moon

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Moeders voor Moeders komt het idd ophalen, maar je kunt het ook zelf bij een depot brengen. Dat lijkt me evt nog wel een goed idee als dat in de buurt is. Ophalen zou ik alleen durven met een gewoon huis dat je het in de achtertuin kan zetten ofzo zodat niemand het ziet. Hier in de flat is dat echt niet te doen.. bovendien denk ik dat het gespuis hier er mee aan de haal gaat ;)

Ik zou zelf geen onbetaald verlof kunnen en willen hebben. Dan ben je er echt zo enorm uit op onze afdeling.. lijkt me niks. En we kunnen dat niet qua geld simpelweg. Ook is het bij ons niet echt mogelijk. Wél hebben we natuurlijk ouderschapsverlof waarbij 50% vergoed wordt :D dus dat is erg fijn, ga je niet gelijk heel erg terug in qua salaris en kun je kijken hoe het bevalt en dan daarna evt weer meer gaan werken of je contract echt naar beneden laten bijstellen.

Ow meiden, ik wil deze ronde echt graag zwanger zijn, weet niet wat het ineens is, is gewoon eng, nu ga ik voor het eerst teleurgesteld zijn denk ik als het niet zo is :p En ik heb maar 2 keer seks gehad dus nou niet bepaald een grote kans haha.

Het gaat hier trouwens wel beter! Nog niet 100% genezen maar gaat nu de goede kant uit.. mocht ookwel na een pil + smeersel. Achja hebben we dat ook weer eens meegemaakt.

Fijn weekend!

Deel Deze Pagina