Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Hier alles goed. Vandaag alweer 6 weken. Ben alleen moe moe moe...
    Heb 19 juli (mijn verjaardag) intake bij de vk en echo, spannend!

Juf: Veel plezier/succes met de laatste schoolweken! En dan vakantie. Gaan jullie nog weg?

Hoe gaat het met de rest?

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ff korte reactie via de telefoon... hier gaat t verbouwen goed... nog 2 weekjes en dan moet t wel af zijn... fotos volgen. Verder gaat t niet zo lekker, erg veel last van de medicijnen in de zin van moodswings, hoofdpijn, zere ledematen, opvliegers, buikpijn en misselijkheid. maandag echo voor de meting van de dikte van het baarmoederslijmvlies. Heel gek maar mn gevoel zegt nu al dat deze cryo poging ook gaat mislukken... Gevoel van: waarom zou t nu in eens wel goed gaan als het al 3 jaarniet goed gaat. Gisteren was voor mij de dag dat we precies 3 jaar bezig zijn voor een wondertje.... 3 jaar alweer pff... waar blijft de tijd. Soms word ik er echt moedeloos en hopeloos van...

3. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, ik ben heel benieuwd naar je nieuwe huis, fijn dat het zo opschiet. Maar wat vervelend dat je zoveel last hebt van de medicijnen, dat maakt het er niet makkelijker op voor je. En alweer 3 jaar bezig meid, dat is niet niks. Ik duim heel hard voor je!

@Carrie, krijg je 19 juli al een echo?! Wat leuk dat dit op je verjaardag is, dat is toch een ontzettend mooi cadeau. En die vermoeidheid.. verschrikkelijk!
    Hebben jullie al aan de familie verteld dat je weer zwanger bent?

4. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Ja onze ouders weten het. Verder nog niet. We hadden Sanna een shirtje met Grote Zus aangedaan, ze zagen het eerst niet :)
    Maar denk dat ik binnenkort ook m'n werk ga inlichten omdat ik erg moe ben steeds. Mag ik het misschien even iets rustiger aan doen. Lastig want dan wil ik het eigenlijk ook wel aan vriendinnen etc vertellen maar zou liever eerst de echo hebben gehad. Maar ga het denk ik toch maar vertellen, heb ook al een buik van opgezette darmen. Ga m'n zw.kleding alvast tevoorschijn halen om te kijken wat ik misschien al aan kan zonder dat je het ziet ;)

Wie heeft er een leuk idee voor een paar dagen weg? Met m'n verjaardag (na de intake/echo) zijn we 4 dagen vrij. Misschien aan de kust ofzo.

5. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Carrie, ze zeggen vaak ook dat je bij een tweede zwangerschap sneller een buik krijgt. Gelukkig krijg je al snel een echo, dan kan je het wel voor de 12 weken vertellen.
    En willen jullie met of zonder Sanna weg? Wij zijn een paar weken geleden naar Drenthe geweest en dat was zo leuk, voor ons en voor Nicholas. We zijn naar een Landal park geweest. Dat is helemaal niks voor ons maar we hebben er echt van genoten.

6. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Ja, Landal vonden wij ook erg leuk. Sanna is nog steeds fan van Bollo :) Zijn we de eerste week van de vakantie geweest op de Veluwe. Maar die huisjes zijn meestal van vr - ma en wij willen van do - zo met Sanna. We zitten nu naar de Belgische kust te kijken of Brugge. Liefst een B&B of appartement.

Nog een fijne zondag allemaal! En alvast een goede werkweek.
    Ik hoop dat ik het morgen red op tijd op m'n werk te zijn. Ga ieder geval vroeg naar bed. Heb vanmiddag ook nog geslapen, niet normaal zo moe je ineens kan zijn (en de misselijkheid die daarbij komt maar we moeten er weer even doorheen).

7. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hoi meiden,

Lekker toegeven aan die moeheid Carrie, voor zover dat gaat natuurlijk hihihi. 9 Juli alweer de eerste echo, wat gaat dat snel! Wat leuk ook dat jullie ouders het wel al weten. Leuk zo'n shirtje met grote zus, lijkt me echt geweldig...jasje uit en dan ineens...of nou ja...of iets later als ze het niet direct zien haha, geweldig! Ik hoop dat wij dat ooit ook kunnen doen, maar goed...eerst maar eens met 1 beginnen he :) En, Belgische kust lijkt me indd erg leuk, alleen ben ik daar nooit echt geweest. Scheveningen/Den Haag is ok aan te bevelen :-D

Juf kan me voostellen dat de rapportentijd altijd een gekke en drukke tijd is. Ineens alles afsluiten, kindjes beoordelen en dan...hup vakantie en naar de volgende klas. Hoe is het verder? Gaan jullie nog op vakantie?

Flippo, lieverd, we spreken elkaar natuurlijk vaker, maar ook hier nog ff: wat klote dat je toch zo'n last hebt vd bijwerkingen :( Houd nog ff vol meid, en je weet wat ik gezegd heb he: blijf positief, keep up the good hope! Het MOET een keer lukken en ik hoop gewoon dat deze keer gaat gebeuren. Jullie huisje wordt iig mooi, dat heb ik al gezien! En het wordt vast elke dag mooier :) dikke knuff meid!

En hier tsja..ff een update: ik ben vorige week dinsdag op mijn fiets overhoop gereden door een auto (jaaa alweer een ongeluk, grrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Ik heb wederom erg veel geluk gehad: alleen wat flinke kneuzingen, schaafwonden en bond en blauw. Maar mijn god, wat ben ik na zoiets ongelofelijk blij dat ik niet zwanger was..je moet er niet aan denken!! Wat een eikel was het zeg: in het begin heel aardig, ik lig daar midden op een drukke weg omdat hij me van achteren aanreed over de weg heen gevlogen met mijn fiets, en hij ooh sorry sorry ik bel je nog blablalala. Niks van gehoord...!!! Bel ik vandaag zijn verzekering om de schade te melden (fiets aan diggelen, mijn net nieuwe schoentjes helemaal kapot, mijn supermooie DKNY horloge, dat ik nog geen half jaar heb kei beschadigd :(...) heeft hij de schade niet gemeld!!! Ok, is maar materieel en mijn kneuzingen/schaafwonden zijn erger dan dat, maar toch...die kneuzingen en schaafwonden gaan wel over. Maar gelukkig werk ik bij een letselschadeadvocatenkantoor, dus ja hoor we hebben er weer een dossier bij. Ik heb echt een magneet in mijn kont voor ongelukken lijkt wel!

Maar ach, komt goed :)

Dan nog een update: vandaag de eerste pil ingenomen: VREEMD!! 9 aug start decapeptyl en 21 aug startecho...spannend spannend spanennd!

Liefs, Moon

8. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Moon, wat een narigheid weer! Gelukkig heb je er niks ernstigs aan overgehouden, maar je zal wel geschrokken zijn. Gaat zijn verzekering je fiets wel vergoeden?
    En wat goed dat je nu echt begonnen bent. De pil die je nu genomen hebt is om niet zwanger te worden toch? Ik hoop maar dat de bijwerkingen van al die medicijnen bij jou mee zullen vallen.
    En wij gaan in augustus op vakantie, naar Mallorca. We zijn er nog nooit geweest dus ben heel benieuwd hoe het daar is.

Ik ben erg druk op mijn werk de laatste tijd en dan probeer ik tussendoor ook nog van het mooie weer te genieten. Wat een heerlijke dag was het vandaag, ik ben maar een keer extra naar buiten gegaan met mijn klas:cool: Hebben jullie allemaal van het mooie weer kunnen genieten?

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Juf allesn wordt als het goed is betaald, maar die knakker heeft het dus nog niet bij zijn verzekering gemeld blijkt...dus ff afwachten. Nu kan ik nog niet fiesten omdat ik niet of en af kan stappen met mn pols, totaal geen kracht erin en flinke stekende pijn, dus nu met de auto, maar met zo'n lekker weertje zou ik liever met de fiets gaan...Helaas zit ik de hele dag binnen op kantoor, wel met het raam open, maar dus niet echt kunnen genieten vh zonnetje :( Achja..over 3 wk vakantie en dan zonovergoten hihi. Juf Mallorca is mooi en leuk!! Mijn zusje gaat er weleens naartoe, heerlijk!

Lief hoest met jou meid?

X

10. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Oh ja nog iets vergeten zie ik hihi: de pil is eigenlijk puur voor het stilleggen/manipuleren van je eigen cyclus, zo hebben zij alles in de hand en kunnen ze de start vd behandeling zelf bepalen...Dit kan handig zijn ivm hun planning en het feit dat ze dan eea kunnen schuiven als het nodig is. Ik moet de pil ook door blijven slikken tot een aantal dagen als ik ook de decapeptyl spuit. Dit is de "lange weg" naar ivf zeg maar...

11. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Oh ja nog iets vergeten zie ik hihi: de pil is eigenlijk puur voor het stilleggen/manipuleren van je eigen cyclus, zo hebben zij alles in de hand en kunnen ze de start vd behandeling zelf bepalen...Dit kan handig zijn ivm hun planning en het feit dat ze dan eea kunnen schuiven als het nodig is en dus geen stopweek. Ik moet de pil ook door blijven slikken tot een aantal dagen als ik ook de decapeptyl spuit. Dit is de "lange weg" naar ivf zeg maar...1 voordeel: GEEN ONGI TIJDENS VAKANTIE :) De hoop op een spontan zwschap heb ik toch al opgegeven...

12. Flippo123

ff korte update...
    Erg druk nog met verbouwen, nu ff via telefoon op zp.
    Als ik weer mn computer heb en internet post ik foto's.
    Afgelopen maandag echo gehad, baarmoederslijmvlies 9mm.
    Maandag tussen 10 en 11 belletje van embryoloog of de cryo goed ontdooid is. Als dat het geval is is maandag de tp.
    Moet wel zeggen dat het verbouwen/verhuizen/fulltime werken in combi met alle klote hormonsters me erg zwaar vallen.

@Carrie: Tja die moeheid hoort er bij zeggen ze maar wel klote voor je. Op naar de echo en leuk dat je het iedereen al hebt kunnen vertellen. Geniet er van :) en hopelijk is de vermoeidheid snel passe.

@Moon: Dikke knuf voor je... Wel fijn idd geen ongi tijdens de vakantie! Op naar de IVF.. ik ga onwijs voor je duimen meis!!!
    Welke medicijnen moest jij nu allemaal gaan gebruiken?
    En welk schema moet jij aan houden?

@jufD: BIJNAAA vakantie meis :) Ik merk het bij mn vader ook, die is ook leraar (groep 8 :)) Nog ff door bijten en dan heerlijk gaan genieten meis!

@Lief: hoe is alles met jou meis? Lekker aan t genieten van t heerlijke weertje en je mooie meisje??
    Foto's volgen snel hoor :) Als ik weer internet en een computer heb volgende week hopelijk!

13. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Moon wat vreselijk dat je bent aangereden en dan ook nog door zo'n...
    Hoop dat je snel herstelt!
    Lijkt me idd heel gek dat je nu even aan de pil moet. Maar ook zeker handig tijdens de vakantie straks! Genieten en daarna vol energie in het ivf traject dat zwaar genoeg zal zijn.

Flippo geen rustige tijd bij jou, denk aan jezelf hoor! Het is al zo zwaar zonder verbouwing en werken! Ieder geval heeeeeeeeeeeel veel succes met een hopelijk prachtige tp van jullie embryo.

Juf nog buiten geweest? Vond je het niet erg warm vandaag? ;)
    Ik ben met Sanna gaan fietsen en een ijsje gaan eten op het terras. Ze is gek op softijs!

Lief hoe gaat ie? Gaan jullie eigenlijk nog op vakantie?

Wij hebben met mijn verjaardag een b&b geboekt in belgie tussen knokke en brugge. Hoop dat we die dag (19e) eerst een mooie echo hebben gehad.
    Vermoeidheid en misselijk gevoel blijven, erg vervelend maar aan de andere kant ben ik er "blij" mee omdat het een goed teken is.

14. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    PS: 7 weken alweer! De tijd vliegt.

15. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Carrie, wat heerlijk weer paar daagjes weg. En met die echo zal het wel goed zijn, dat weet ik zeker! indd.. de vermoeidheid en misselijkheid zijn een goed teken, dus ik ga voor een mooie echo hoor :)

Flippo: Ik moet Decapeptyl en Puregon gaan spuiten en Utro bolletjes (joepiejj! pfft not). Wordt nog leuk..3x p dag 2, dus ook op mijn werk...Nouja, alles vh goede doel he hihi. Het exacte schema heb ik nog niet. Moet op 9 aug beginnen met de Decapeptyl en dan tm 12 aug de pil doorslikken, dan op 21 aug de start echo...en dan als het goed is starten met Puregon. Erg spannend dus wanneer de punctie zal zijn, als alles goed gaat en daarna de tp. Nog steeds lijkt het deels ook weer heel ver weg, gek he? Nog steeds kan ik gewoon eigenlijk niet geloven dat het IVF wordt voor ons. Altijd geroepen jong moeder te willen worden. Mijn beste vriendin zei het vorige week nog, al toen we klein waren had ik het erover, terwijl zij er juist niets van moest hebben. Erg zuur dat dit ervoor nodig is, en gewon ongelooflijk eigenlijk. Maarja..dat gevoel snap jij helemaal meis :(. Ik heb er wel alle vertrouwen in, en dit moet het gewoon zijn voor ons. Kan me niet voorstellen dat we echt kinderloos zullen blijven. Had eergister een hele mooie droom, zo werkelijk, dat ik echt ff terug acclimatiseren toen ik wakker werd :) Droomde dat we een dochtertje hadden gekregen en dat al vrij snel de tweede kwam, ook een dochtertje. Zo werkelijk: ik zie nog de droom zo voor me (STRANGE!!). Het zijn maar dromen, maar toch hihi.

Nog 2 wk en dan lekker vakantie, heerlijk! Kan echt niet wachten! Ff tijd met zn 2tjes en alleen maar genieten. Hebben zoveel v onze kiezen gehad en gaan ook nog zoveel voor onze kiezen krijgen, dat we dat echt ff nodig hebben. Megadruk op het werk, dus de dagen vliegen voorbij :)

Fijne dag nog. X

16. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Hoi!

Flippo heb je een tp gehad??? Hoe is het gegaan?

Moon heerlijk zo'n vooruitzicht op de luxe vakantie, rust goed uit dan ben je topfit voor de eerste ivf!

Ik heb inmiddels een paar mensen verteld dat ik zwanger ben. Op m'n werk weet m'n manager het nu ook. Is wel fijn. Verder nog heel veel goede tekens dwz ben erg moe en misselijk, lijkt wel erger te worden. Vanmiddag op tijd naar huis gegaan. Nu lig ik alweer in bed.
    Zaterdag naar concert van Madonna geweest, eerst 's middags geslapen. Maar goed ook, ze begon pas om 22 uur en we waren 02:00 pas thuis. Maar wat een spektakel show! Leuk om een keer te zien en fijn die oude nummers zoals Vogue, True blue, Papa don't preach en Like a prayer.

17. Flippo123

@Carrie: de tp is door gegaan gelukkig, NOD 23 juli... Weer spannend dus hier...
    Gaaf joh naar dat je naar Madonna bent geweest!!! Jeugdsentiment :D

@All: TP is dus goed gegaan, heb een morula terug gekregen, is een embryo waarvan de cellen niet meer te tellen zijn.
    NOD is 23 juli, dus t is weer ff een soort van spannend hier.
    Stille hoop dat dit nu eindelijk eens gaan aanslaan en we de 3 overige cryo nog een paar jaar met rust kunnen laten... :)

18. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, spannende tijden weer voor jou! Ik duim voor je meid!

@Moon, wat fijn dat je vakantie nu zo dichtbij komt, aftellen!

@Carrie, vervelend dat je nog zo moe bent en misselijk, maar ook wel fijn om te voelen dat je lichaam druk bezig is. En wat gaaf dat je naar Madonna bent geweest!!

Ik heb een hele drukke week gehad, veel werken en druk met andere dingetjes. Nog 1 week werken en dan heerlijk genieten van mijn vakantie, en 5 augustus gaan we lekker naar de zon. Ik kan niet wachten!

19. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Flippo ik zie dat je op mijn verjaardag mag testen!
    Zullen we afspreken dat jij een super positieve test krijgt en ik een mooie echo? Duimen draaien hoor!!!!

Juf wat lekker bijna vakantie! Waar gaan jullie heen 5 aug?

Moon/lief hoe gaat ie bij jullie?

Hier alles goed ondanks moeheid en misselijkheid.
    Ik hoop dat het over een paar weken beter gaat. Een vriendin van mij is toevallig ook weer zwanger. Vorige keer waren we ook samen zwanger, nu zit er maar 4 weken tussen. Erg leuk. Zij heeft al 2 echo's gehad. Ik vind het nog wel even spannend.

Overmorgen is het feest want dan heeft Flippo een positieve test, juf en moon krijgen vakantie, lief een mooi lang weekend met veel zon, ik een mooie echo en ik ben jarig! :D

20. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,845
    113
    Haha deal ;) Succes Flippo en Carrie!

Drukdrukdruk hier op het werk, en weeer verkouden (leuk KDV...) dus pff. Maar met ons meisje alles goed behalve die verkoudheid, tis echt een blij ei!

Share This Page