Vanmorgen de 20 wk echo gehad en alles zag er goed uit! Wat een opluchting. En we weten nu wat het wordt... weer een meisje! Ik vind het helemaal leuk, een zusje voor Sanna. Nu kan ik helemaal gaan genieten van de zwangerschap. En een naam gaan bedenken...
Wat fijn dat alles in orde is met je kleine. En weer een meisje, wat leuk! Heeft Sanna al een beetje het besef dat er een baby in je buik zit of snapt ze het nog niet?
Suuuper Carrie! 2 meiden helemaal geweldig! (en handig qua spullen haha). Hier trekt t meisje zich al op.. 7 maanden..ze gaat zo snel Wel goed uiteraard maar misschien maak ik dit maar 1 keer mee dus wil overal best iets langer van genieten Ook al 2 ondertandjes trouwens zo scheetig.
@Carrie: Wat goed te lezen en een meisje wat leuk!! Nu lekker genieten van de 2e helft van je zwangerschap! @Lief: Hoop dat de nare herinnering van tijdens en na je zwangerschap snel in de vergetenehid raken bij je... nare tijd Maar je hebt een pracht van een dochtertje... en zeg nooit nooit meis! @JufD: Hoe is het bij jou meis?? @All: Hier gaat alles goed, weinig klachten, ja zere borste/tepels en trekkend gevoel onderbuik wat lijkt op ongi maar toch ook niet en soms een soort van vage misselijkheid... puntje bij paaltje mag ik dus absoluut niet klagen. Eerste echo staat gepland, volgende week al, 4 oktober, ben dan 6 weken. De echo is zo vroeg ivm de afwijking an mijn baarmoeder... verwacht zelf nog niet veel te zien maar we zullen wel zien! Testje vanmiddag KV2v5 was erg duidelijk, zie album. @Moon: meis... we spreken elkaar veel... maar hier nog ff een dikke knuf voor je!
Flippo wat fijn dat je een vroege echo krijgt en hopelijk is er al wel iets te zien (kloppend hartje is misschien nog te vroeg maar je weet maar nooit). De symptomen klinken al goed. Krijg je sowieso nog meer extra echo's? Ik vind het zo leuk voor jullie!!! Zijn we toch nog samen zwanger! Moon ook van mij een hele dikke knuffel, jullie zouden dit geluk ook moeten delen. Zo jammer. De eerste poging raak was zeker te mooi om waar te zijn. Ik hoop dat je gauw de kracht vind om je voor te bereiden op poging 2. Juf Sanna zei al steeds zusje dus ze had gelijk! Ik dacht zelf een jongen haha! Ik weet niet wat ze er al van snapt. Ze gaf gisteren wel een kusje op m'n buik en later kreeg m'n buik ook een pepernoot (ja wij hebben ze al in huis, zo lekker ) Hoe gaat het met jullie huis? Al voorlopig getekend? Lief wat een snelle jelle hebben jullie! Kan me voorstellen dat je het bijna te snel vindt gaan. Toch groei je er in mee en is elke ontwikkeling weer leuk. Ik vind het nu zo leuk dat je gesprekjes kunt hebben en dat ze van die peuterstreken heeft (ook al is dat soms ook veemoeiend).
Hoi Meiden, Het is officieel...Ik ben de laatste die nog steeds niet zwanger is. Ik kan het nog steeds niet bevatten en ben echt intens verdrietig. Om het minste of geringste barst ik in janken uit. Ik vind het zo moeilijk om te accepteren. Ik kan me gewoon nog niet positief opladen voor ronde 2. Het duurt nog even, dus ik heb nog tijd. Maar tegelijkertijd is het heel moeilijk dat het nog zolang doort voordat we weer een kans hebben. Ik heb besloten om ff afstand te nemen van hier. Natuurlijk wil ik jullie blijven volgen, maar op dit moment is het nog even te moeilijk voor me. Ieder van jullie heeft inmiddels een wonderjtje, of nummer 2 is al onderweg en de ander is zwanger. Begrijp me niet verkeerd, ik ben super blij voor jullie gun het jullie van harte! En natuurlijk wil ik zeker blijven weten hoe het met jullie gaat, maar ik kan het even niet aan nu. Het is te confronterend. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben. Ik kom vanzelf wel weer tevoorschijn! Jullie zijn stuk voor stuk lieve meiden, gewoon toppers! Carrie geniet van Sanna en je tweede zwangerschap! Wat leuk zeg, een zusje voor Sanna! Wat zal ze straks trots zijn! Juf: jij lekker genieten van je mooie mannetje en straks jullie nieuwe huisje! En wie weet als jullie gesetteld zijn Lief: jij genieten van je prachtige meisje! Ik kan me voorstellen dat je de bevalling nog niet helemaal verwerkt hebt en niet weet of het ooit nog zover komt, geniet daarom extra van je prachtige meisje! Flippo: jou spreek ik natuurlijk vaak en we blijven elkaar spreken, en je weet: ik gun het je zoooo! Ik ben zo ongelofelijk blij voor je! Ik blijf duimen dat de beeb lekker bij je blijft zitten en nooit meer loslaat. Jij hebt zoveel ellende doorstaan, en eindelijk is het zover! Geniet er volop van! Jij bent mijn voorbeeld, en ik kom er hopelijk ook wel, maar voor nu moet ik mezelf ff in bescherming nemen. Wij blijven elkaar nog wel spreken via de app Lieverds, het ga jullie goed, ennuh...natuurlijk blijf ik niet voor altijd weg. Ik kom zeker weer voorbij gevlogen, als het beter met me gaat! Dikke kus en knuff voor jullie allemaal!
Moon helemaal te begrijpen. We zien je gewoon weer verschijnen wanneer je zin hebt ook al is het maar een kort berichtje om te laten weten hoe het met je gaat. Voel je niet verplicht hier te reageren. Veel sterkte en rust!
Ook ik kan me voorstellen dat het nu even teveel voor je is Moon. Neem je tijd om het verdriet te verwerken en om de draad weer op te pakken. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Sanna is uit logeren bij opa en oma tot zondag Wij vertrekken morgenochtend vroeg naar Barcelona. Dat is dan wel weer leuk maar ik mis haar nu enorm... Had ze ook nog es zere billen vlak voordat ze weg ging Zo zielig. Hoop dat ze er gauw vanaf is, heb uiteraard allerlei instructies meegegeven. Waren we maar alvast op Schiphol dan kan ik m'n zinnen pas goed verzetten. Maar heb er wel zin in hoor. En des te leuker is het om zondag weer thuis te komen.
Geniet lekker van je vakantie Carrie. Sanna heeft het vast heel erg naar haar zin bij haar oma en opa. @Flippo, hoe was de echo?
@Carrie: Lekker zeg dat de vakantie zo goed was meis! Ik zie nu pas je buikfoto van begin vorige maand! Mooi buikje meis! @JufD: En en en??/ Al getekent e.d.?? Wanneer is de sleutel overdracht??? (ben helemaal niet nieuwsgierig ofzo ) @Moon: Meisie... we spreken elkaar vaak genoeg... Onwijs dikke knuf voor je en zo begrijpelijk dat je hier ff niet meer komt! Die angst van als laatste over blijven wat nu werkelijkheid is geworden... zo klote en hard. Dikke knuf voor je meis en je weet me via de app altijd te vinden he! @Lief: Hoe is het met jou dan meis? Ook al een tijdje niets meer van je gelezen? @All: Als ik nog iemand vergeten ben: sorry srry srry! Hier gaat alles wel ok. De eerste echo was goed, een mooi zwart rondje met een inniminie boontje er in te zien, was toen 5.5wk dus nog geen hartactie te zien. Volgende week woensdag heb ik de 2e echo en ben dan 7.5wk als het goed is. Vind het rete spannend om eerlijk te zijn en ben ergens zo bang dat t niet goed zal zijn... ookal zijn al mn klachten nog steeds aanwezig... Zere borsten, misselijkheid bij bepaalde geurtjes, 's avonds een licht trekkend gevoel in mn onderbuik en ik zit onder de pukkeltjes... (weet niet of dat er bij hoort maar heb er wel lst van ) het klinkt dus allemaal nog positief als ik het zo op schrijf maar ben gewoon bang dat het geluk ons afgenomen word zeg maar. Naja we kunnen er toch niets aan veranderen Nog steeds 3x per dag de utrogestan en 3x per dag de progynova tot ik 12/13 weken ben, bah bah wat een troep is dat zeg haha maar goed het is voor het goede doel. Morgen ga ik het Whilhelmina kinderziekenhuis bellen om een afspraak te maken want daar worden we aan over gedragen voor de rest van de zwangerschap ivm mijn baarmoederprobleempjes. Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan verlopen. Afgelopen weekend zijn er heel wat traantjes van geluk gevloeid, we hebben namelijk het nieuws aan alle ouders verteld, wat waren die gelukkig zeg! Nu gaan we met mijn verjaardag (17 november) het de rest van de fam vertellen, ben dan iets meer dan 12 weken namelijk als alles goed blijft gaan!
@Flippo, wat fijn om te lezen dat je echo goed was! Kan me voorstellen dat je toch bang bent om dit geluk weer kwijt te raken, je hebt er ook zo lang op moeten wachten. Dan is het wel extra fijn dat je lichaam je duidelijk laat merken dat je echt zwanger bent. @Carrie, gelukkig is alles goed gegaan met Sanna, dan kun je zelf toch ook meer genieten van je vakantie. Voel jij je verder helemaal goed of heb je nog last van kwaaltjes? @Lief, hoe gaat het met jou en Nine? Wij hebben deze week te horen gekregen dat de hypotheek helemaal rond is Nu moeten we geduldig wachten tot 14 december, dan gaan we tekenen en krijgen we de sleutels. Ik ben nu hard aan het nadenken over welke kleuren we in huis willen en wat voor meubels. Welke kleuren hebben jullie in de woonkamer?
Man man man... gisteren nog een trots blogje met de echo van 4 oktober... Nu... Ik kreeg aan het eind van de middag in eens velle steken in mijn buik en toen ik naar de wc ging verloor ik flink wat bloed. Heb direct het UMC gebeld en daar mochten we dan ook direct heen komen voor een echo. Tijdens de echo zei de gyn eigenlijk maar weinig, ja dat ze geen hartje zag maar dat dat nog niet hoefde op mijn termijn... vreemd want volgens mij ging rond de 6 weken altijd het hartje kloppen. Na een hoop foto's met de echo gemaakt te hebben, gevoeld te hebben en gekeken te hebben ging ze weg om met haar supervisor te overleggen en de eerdere echo er naast te leggen. Na bijna een uur te hebben gewacht in de echo kamer kwam ze terug met een serieuse blik op haar gezicht. Ze vertelde dat ik gelijk had, dat inderdaad het hartje met mijn termijn had moeten kloppen. Daarnaast was er naast het vruchtzakje een bloeding te zien en was het vruchtje opzich een heel stuk te klein voor het termijn. Al met al kwam dus het nieuws dat het niet goed is.... Niet goed... in de zin van een miskraam. ik heb gehuild en gehuild en gehuild samen met mijn mannetje... We waren eindelijk dan in verwachting na ruim 38 maanden hopen en dromen en dan zomaar in eens word het geluk ons weer af gepakt... godver de godver... Morgen moeten we het UMC weer bellen om de afspraak van komende woensdag te verzetten naar vrijdag of maandag... dan word er vast gesteld dat het definitief om een miskraam gaat. Daar gaan we dus weer... Maar moet eerlijk zeggen dat ik even niet meer weet wat ik wil en wat ik ga doen... Wil er ook helemaal niet over na denken... Ik ben gewoon zo verschrikkelijk verdrietig... terwijl de testjes er zo mooi uit zagen en de eerste echo ook perfect was... hoe kan het dan nu in eens zo zijn dat we een miskraam krijgen... Wat hebben we fout gedaan? waar hebben we dit aan verdient? Hebben we nog niet genoeg mee gemaakt?? Allemaal vragen die niet te beantwoorden zijn... Ik weet dat iedereen het ons gunt... maar moeder natuur gunt het ons blijkbaar niet.
Lieve lieve Flippo, We hebben veelvuldig contact gehad via de app, maar ook via deze weg wil ik je nog ff zeggen hoe ongelofelijk, klote, oneerlijk, kut ik het voor jullie. Het zou niet moeten mogen! Hoeveel verdriet kan een mens aan? Ik snap heel goed dat je niet weet wat je wilt en wat je moet. Neem de tijd, alle tijd, die jullie nodig hebben om dit een plekje te kunnen geven en te verwerken, al zal dat nog heel lang duren. Het is zo moeilijk en als ik ook maar iets kon doen...Argh! Als ik het iemand zo gunde dat was jij het wel. Alle ellende, alle pijn en alles wat je hebt moeten doorstaan...Dan mag je even proeven aan het geluk en dan wordt het je weer bruut afgenomen ONEERLIJK GEWOON!!! Lieve schat, weet dat ik aan je denk en er voor je ben. Je kan me altijd bereiken, dag en nacht, maar dat weet je! Ik voelde me even genoodzaakt om hier toch op te reageren... Dikke knuff en heel veel liefs, Simone
Flippo, meid.... Wat zal jij je klote voelen. Hier zijn geen woorden voor. Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ongelovelijk! Wat een verdriet. Dit hou je toch niet voor mogelijk. Flippo alle sterkte gewenst. Dit hebben jullie niet verdiend.
Thnx meiden, overmorgen voor controle echo. Verlies nog steeds geen bloed en zwangerschapsklachten nemen nog steeds toe. Erg vervelend allemaal. Ik blijf voorlopig even thuis omdat ik alles een plekje moet zien te geven, alles wat er de afgelopen bijna 3,5 jaar gebeurt is. Ik kan alles gewoon niet meer rooskleurig inzien, heb nergens meer plezier in en voel me beroerd. Daarnaast slaap ik verschrikkelijk slecht en kan me moeilijk concentreren. Is dus echt even tijd om pas op de plaats te maken volgens mijn mannetje. Maandag als we de echo hebben gehad kunnen we bij het maatschappelijk werk van de IVF poli langs, ben benieuwd of hun wat handvaten kunnen aanrijken waarmee ik wat kan. Ik zie alleen zo verschrikkelijk op tegen de echo van maandag
Flippo, heel goed dat je even de tijd voor jezelf neemt om alles te verwerken. Heel veel sterkte maandag met de echo.