Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Carrie. Alleen al bij het lezen van je stukje Moon word ik verdrietig en voel ik jouw verdriet ook, het gevoel zal voor jou dan wel ondraaglijk moeten zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt blijf hopen voor je meid, want ik gun het je zo!
    Wel fijn om te lezen dat het nu met het werk van je vriend zo goed gaat en dat jullie heerlijk op vakantie gaan.
    Hou je sterk meid, dikke knuffel.

Hoe gaat het met je 2 meiden Carrie?

Hier gaat alles rustig zijn gangetje, ik heb zelf dan ook weinig te melden. Nicholas wordt ontzettend groot, het is al een echte jongen en vooral ook zo leuk:) Ik ben me nu aan het oriënteren op basisscholen hier in de buurt, want met 3 jaar moet hij ingeschreven zijn.
    Verder zit ik op mijn werk weer in onzekerheid, door financiële problemen binnen de stichting staat mijn baan weer op de tocht. Ik hoop voor eind Mei iets te horen en tot die tijd is het allemaal onzeker.

2. cybell

cybell Niet meer actief

Hoi meiden,

Het is zoals gewoonlijk weer wat stiller van mijn kant.
    Heb een paar weken terug weer een hysteroscopie gehad. Hieruit is gekomen dat ik in april weer voor een laprascopie en hysteroscopie moet. Ze gaan dan het gehele tussenschot verwijderen ivm ik op deze manier geen kans heb op een doorgaande zwangerschap. Dus ergens in de zomer kunnen we pas weer verder met een volgende terugplaatsing :S

Daarnaast zijn eergisteren vrienden van ons voor het eerst ouders geworden alleen is het niet goed met het kindje.
    Ze is met 42 weken met een keizersnede bevallen van een meisje wat levenloos uit de buik kwam, is gereanimeerd en ligt nu in het Sofia op de IC. Het kindje heeft ernstige hersenbeschadiging en morgen is het laatste gesprek over waarschijnlijk het staken van de behandeling.
    Zo ongelovelijk heftig allemaal :(

Dus zoals jullie wel begrijpen is ons paasweekend niet echt een gezellig weekend geweest.

3. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Lieve Cybell, Ook hier nog ff een dikke dikke knuff!

Juf en Carrie, dank voor jullie lieve reacties. Ik weet zelf ook niet wat ik moet zeggen, laat staan anderen.. Maar het is fijn te horen dat jullie snappen waarom het soms van mijn ( en ook Cybells kant) zo stil is.

Juf wat balen van je baan alweer zeg. Bah, blijft onzeker door die stomme crisis he. Ik hoop dat jij gewoon gelukt hebt en gewoon kunt blijven! Ik duim voor je!

Carrie gelukkig dat bij jullie alles goed gaat! Geniet lekker van je 2 prachtige meisjes!

Gisteren is mijn collega met verlof gegaan en ben ik weer ongi geworden, dus alles kwam ff bij elkaar, alle spanning, verdriet. heb een enorm breekmoment gehad. Weet het ff niet meer. Voel me eigenlijk gewoon klote, doe me steeds groot voor en kan het nu niet meer. Wel een goed gesprek gehad met mijn vriend en ik ga zo het AZM bellen om weer een datum te plannen. De rust van de langere pauze slaat steeds meer om naar meer en meer onrust en verdriet. Gaan dus weer starten, ws. in juni ofzo ergens, maar dat hang af vd wachttijd. Moet ff wachten op het tel.spreekuur nu. Hopelijk geeft me een datum wat meer rust, al is het zooooooo angstig te weten dat je aan je laatste poging begint. Ben me wel aan het oriënteren op een kliniek in Essen, met kennelijk andere behandelingmethodes en evt. VEMI, maar daar is weinig over te vinden en ik moet dan ook kijken waar ik daarvoor, naast het AMC terecht zou kunnen. Geen idee of dat überhaupt mogelijk is, maar toch...

Ik laat jullie de startdatum nog weten.

Liefs, Moon

4. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Cybell, de zoveelste operatie alweer voor jou. Ik hoop dat de volgende keer ook meteen de laatste keer voor je is.
    En wat een heftig verhaal over het kindje van vrienden van jullie:( Wat zal dat moeilijk voor ze zijn. Heel veel sterkte.

@Moon, spannend dat je weer gaat beginnen. Ik kan me toch wel voorstellen dat zo een pauze (hoe nodig ook) moeilijk is. En wat spannend ook dat dit jullie laatste poging is, dat lijkt me geen fijn gevoel. Moeten jullie dan de behandelingen daarna(ik duim natuurlijk dat je die niet nodig hebt) zelf betalen?

5. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ik start 15 mei weer met spuiten Decapeptyl en 27 mei startecho. Ws ergens rond 10 juni de punctie en daarna de tp. Erg spannend, en het is onze laatste poging. Hoop zoooo dat er wat eskimootjes uit voortkomen! Hoop dat we ze niet nodig hebben, maar zou toch fijn zijn als we niet nog maar 1 poging hebben...... Ik heb er heel veel angst voor, maar we moeten eraan geloven. Ik begin a.s. vrijdag alweer met acupunctuurbehandelingen. Als het hierna niet lukt moeten we de 4e sowieso zelf gaan betalen. Nu kregen we gisteren een verassing: mijn ouders kwamen knuffelen omdat ik zo verdrietig was en ineens vertellen ze dat, wat er ook gebeurt, en ze hopen natuurlijk dat het niet meer nodig is omdat deze poging moet lukken, ZIJ onze volgende IVF behandeling(en) betalen. We mogen zover gaan als we willen, en zij betalen! Ze willen niet dat wij ons spaargeld daar aan uitgeven, omdat, zoals ze zelf zeggen: we dat geld nog hard genoeg nodig hebben als er kindjes zijn :) Zooo lief. Ik was helemaal ontroerd. Geweldig gewoon!! Weet niet hoever we gaan, maar een 4e willen we zeker. Al ben ik bang dat als 3 niet lukt ik echt helemaal naar een dieptepunt zak. Maar goed, proberen hier in het nu te blijven en te hopen, smeken, bidden dat het gaat lukken...................

6. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Moon, wat ontzettend lief van je ouders!
    Heel spannend dat jullie nu aan de derde poging gaan beginnen, ik hoop echt dat hier iets heel moois voor jullie uit gaat komen.

Voor mij gaat er ook weer een spannende tijd aanbreken, mijn man en ik hebben besloten dat we voor een tweede willen gaan.
    Deze keer probeer ik er iets rustiger in te stappen en mezelf niet meteen gek te maken, maar of dat lukt:p

7. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,843
    113
    Wauw juf dus toch! Veel succes!

Moon heeeeel veel succes en sterkte met je volgende poging ik hoop het zo voor jullie! Dn wat onwijs lief van je ouders!!

Cybell ook heel veel sterkte en succes met je operatie.

En natuurlijk Carrie nog gefeliciteetd! Mooi duo heb je hoor.

Ik had geen abo's meer op zp blijkbaar dus zag niet dat er nieuwe dingen waren gepost!

Nine begint met loslopen erg leuk, helaas ook weer ziekig..pff wat is dat toch naar, mjaaa. Wij gaan trouwens verhuizen naar de andere kant van NL! Lekker naar mijn familie terug :) Ben weer in een depressie geraakt jammer genoeg dus toen ook die knoop doorgehakt. Gaat nu beter hoor, alles weer aan t opbouwen :)
    groetjes!

8. cybell

cybell Niet meer actief

@JufD: Ow meis wat spannend! Nou ik ga duimen voor je dat je geduld niet zo op de proef gesteld hoeft te worden als voor jullie eerste wondertje! Spannende tijden dus weer!

@Lief: He wat vervelend dat je weer een depressie hebt :( Maar wel goed te lezen dat jullie nu gaan verhuizen! Heerlijk om weer bij vrienden en famillie in de buurt te kunnen wonen! Dikke knuf voor je!

@Carrie: Hoe is het met jullie 2 meiden? Alles goed daar?

@Moon: We spreken elkaar vaak, maar ff een dikke knuf voor je en ik ga onwijs hard voor je duimen dat de 3e IVF nu wel het gewenste resultaat op mag gaan leveren!

@All: Hier is het spannende aftellen naar de operatie weer aangebroken! Aan komende donderdag is het zo ver :) Hopelijk gaat alles zoals het hoort en kunnen we een maandje of 3 daarna weer verder met een volgende cryo!
    Verder is alles goed hier, zit nu in de nachtdienst, gezellig met een vriendin!

9. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, wat leuk om je hier weer te zien! Maar wat balen dat je weer een depressie hebt gekregen.
    Spannend dat je weer gaat verhuizen, maar het zal voor jou wel fijn zijn om weer bij je familie in de buurt te wonen.

@cybell, succes donderdag met de operatie, ik hoop dat alles goed gaat.

10. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Hoi meiden,

Vandaag ondertussen alweer dag 50 van mijn cyclus, sinds Nicholas zijn geboorte is het echt heel onregelmatig. Nadat ik vanochtend toch wel wat misselijk was en zelfs moest overgeven heb ik toch maar een zwangerschapstest gekocht. En tot mijn grote verbazing(en die van mijn man) was deze positief:$ (foto in album).
    Hij is toen om 21.30 uur nog snel naar de AH gefietst om meer testen te kopen want we konden(en kunnen) het nog niet goed geloven. Nu zijn we 3 testen verder en ze zijn allemaal echt heel positief, ik denk dus dat ik al een aantal weken zwanger ben.
    We wilden de volgende ronde pas echt gaan beginnen, maar de afgelopen tijd zijn we niet altijd even consequent geweest met de condooms. Ik had echt nooit gedacht dat ik zo snel zwanger zou worden, maar we zijn natuurlijk wel heel blij met dit kleine wonder. Maandag ga ik meteen het ziekenhuis bellen voor een afspraak, want ik weet nu niet precies hoe lang ik zwanger ben, maar ik denk dat het ongeveer 7 weken zal zijn.

Lieve Moon en Cybell, ik voel me wel een beetje vervelend om dit hier te plaatsen, want jullie wachten al zo lang en ik wil jullie niet kwetsen. Maar ik wilde het wel gewoon eerlijk aan jullie allemaal vertellen en mijn ei een beetje kwijt.

11. cybell

cybell Niet meer actief

@jufD: Meis, kwetsen doe je mij igg echt niet.
    Ik ben hartstikke blij voor je en vind het top dat je op zon mooie manier een wondertje krijgt! Geniet er van en ik ben erg benieuwd hoe ver je nu bent!

@All: Operatie is goed gegaan. Nu aan de oestrogeen tabletjes en provera voor 2 maanden en dan 25 juni controle hysteroscopie, hiervoor alleen nog het spiraaltje verwijderen wat ik gekregen heb. Als die goed is mogen we weer beginnen.
    Aangezien we juli op vakantie zijn, zal dat augustus/september worden dat we contact op kunnen nemen met het ziekenhuis.
    Dus zoals het er nu uit ziet hopelijk in oktober weer een tp! Precies een jaar na de miskraam van 11 weken.... spannend....

12. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,843
    113
    Wauw juf wat gaaaf! Van harte gefeliciteerd!

Cybell fijn dat het goed is gegaan, nu op naar de tp!

13. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,843
    113
    Juf hoe gaat het??

14. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Bedankt voor de felicitaties meiden:)
    Op het moment gaat het gelukkig weer iets beter met me, maar ik ben echt doodziek geweest. Ik ben ook veel misselijker dan ik van Nicholas was en dat valt me zwaar. Ik kan bijna niks binnen houden.
    Gelukkig heb ik vorige week wel al een echo gehad bij de gyn en voor zover hij nu kon meten ben ik nu 7 weken zwanger, dus dan ben ik ongeveer 23 december uitgerekend. Maar hij zei wel dat het met de 12 weken echo meer zekerheid zou geven.

Zijn jullie allemaal van het mooie weer aan het genieten?

15. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,843
    113
    Jazeker, echt genieten met mn meisje, ze ontdekt alles voor het eerst natuurlijk, kreeg vandaag natte zandkleren mee van het KDV haha, ze ontdekt alles meteen drastisch ;) Tis een heerlijk pittig knuffelmeisje. En ze loopt!

Wat balen vd misselijkheid..tis vast een meid ;) ik ken het helaas, pas op dat je niet uitdroogt, eten is niet zo belangrijk en vooral; eet alleen waar je zin in hebt ook al is het patat met cola, je beep redt t wel kijk maar naar mijn dikzakje ;)
    En rustig aan doen.. Lukken dingen niet, dan maar niet. Hopelijk gaat t snel voorbij!

16. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Lief, heerlijk toch dat je zo lekker van je kleine meid kan genieten. Het is zo leuk om te zien hoe ze de wereld ontdekken.
    En bedankt voor je steunende woorden, jij weet inderdaad als geen ander hoe het is om misselijk te zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meteen aan jou moest denken toen dit begon.

Ik merk de laatste paar dagen dat ik soepstengels heel goed binnen kan houden, dus daar eet ik nu bijna een doos per dag van. Geen idee of dat gezond is, maar het is in ieder geval iets. De avonden gaan nu goed, dan ben ik minder misselijk. Maar overdag is het echt niet leuk.
    Gelukkig krijg ik donderdag weer een echo en dan weet ik weer waar ik het allemaal voor doe.

Hoe gaat het met alle andere dames hier?

17. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Waaat!!!!
    Ik heb dit even gemist. Super gefeliciteerd Juf!
    Vervelend dat je zo misselijk bent, hopelijk is dat over een paar weken echt minder. Een bijna kerstkindje zoals het nu lijkt :)

Cyb fijn dat de operatie goed is gegaan! Je moet wel weer engelengeduld hebben maar een vakantie tussendoor is ook wel lekker. Waar gaan jullie naartoe?

Moon vandaag begint het! Heeeeeeeel veel succes en geluk! Hoe voel je je?

Lief wat fijn dat je terug gaat naar je familie. Hebben jullie daar al werk en woning?

18. Carrie78

Carrie78 Actief lid

Oct 14, 2009
    394
    0
    0
    Oh ja hier is alles goed!
    Sanna heeft waterpokken maar gaat al beter. Gelukkig niet veel last ondanks dat ze er behoorlijk onder zit. Hoop dat vera het niet krijgt maar is weinig aan te doen.
    Vera doet het super, slaapt al een paar weken door. Zo fijn! Het is een schatje.
    Sanna gaat ook goed, al wat meer gewend en nog af en toe jaloers. Het is zo'n peuter/kleuter soms, wordt al bijna 3!
    Ik voel me ook wel weer redelijk de oude. M'n rug is nog wat zwak maar verder gaat het goed. Kilo's al kwijt, nu nog een paar extra eraf zou leuk zijn ;)
    Maar met de bv is het lastig, zo'n honger soms! En trek in lekkere dingen.
    Ach komt wel weer. Nu even genieten nog van deze bijzondere tijd. Zo blij dat ik in september pas weer hoef te werken.
    En over twee weken gaan we op vakantie naar Frankrijk! Zin in!

Groetjes en liefs!

19. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Whaaa ik kom een tijd niet en lees ineens mooi nieuws!! JUFD GEFELICITEERD!!! Wat leuk, en wat fijn zo snel! En meid..je hoeft je absoluut NIET schuldig of vervelend te voelen voor mij hoor. Je mag hier alles delen, dus zeker ook dit! Hopelijk kun je ondanks de misselijkheid toch een beetje genieten tussendoor. Heel veel geluk en zorg goed v jezelf!

Lief: fijn dat het zo goed gaat met Nine. En dat zieke ja..pff kdv he en dan ook nog dat stomme weer de hele tijd. Wat leuk dat ze loopt. Wel erg te lezen dat je weer een depressie hebt (gehad)...Niet niks. Wel goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt en nu terug gaan naar je roots en je familie. Wat zal je dat goed doen! Hopelijk doet je vriend het daar ook goed, zodat jullie allemaal weer helemaal happy zijn!

Carrie: fijn te lezen dat alles zo goed gaat met de meiden. En wat lekker, vakantie! Heeeerlijk!!

Cybell ook knuff terug v jou ;) We spreken elkaar vaak en we weten dat we aan elkaar denken.

Ik ben hier lang niet geweest..had ook niets te melden, en zat er gewoon ff doorheen. Zo'n roerige tijd weer met zw.schappen, geboortes en wij die maar stilstaan. Dan ook nog mijn aankomende verjaardag op 3 juni, weer erg confronterend. Mochten we ooit een wondertje hebben en ooit voor een tweede proberen te gaan zal de datum dat ik stop met de pil (als ik die überhaupt nog ooit zou slikken) niet meer mijn verjaardag zijn, bah bah. We zitten er inmiddels weer middenin. Spuiten gaat goed, wat last van opvliegers, hoofdpijn, maar op zich valt het nog mee. Ik loop weer bij de acupuncturist en zij kan er wel echt voor zorgen dat ik rust in mijn lijf heb en dat ik niet zoveel hoofdpijn meer heb, da's wel fijn. Verder heb ik wel een gevoel van we gaan er weer voor, maar ook de angst, die blijft. Ik moet proberen zo rustig mogelijk te blijven en er zo min mogelijk aan te denken, maarja da's makkelijker gezegd dan gedaan he. 27 mei eerste afspraak in AZM.

Hebben trouwens ook een afspraak gemaakt in Dusseldorf, voor het geval dat. Dan staat dat vast, want daar is zo'n lange wachtlijst! Heb half april gebeld en kunnen nu 24 september (!!) pas terecht. Hebben besloten om als het ff kan na de terugplaatsing een last minute te boeken en er ff helemaal uit te gaan, lekker genieten in Turkije of Spanje ofzo, lekker zon, zee strand en relaxen. In september gaan we 10 dagen naar Griekenland, dus we hebben van alles in het verschiet. Hopelijk helpt de rust..

Ik kan niet beloven dat ik hier vaak kom, ligt eraan hoe ik me voel, maar dat neemt niet weg dat ik uiteraard aan jullie denk en met jullie meeleef. Zo af en toe kom ik wel spieken en dan horen jullie vanzelf wel van me :)

Liefs, moon

20. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Bedankt voor de felicitaties Carrie en Moon!

@Moon, fijn dat jullie weer begonnen zijn, maar ik kan me voorstellen dat het ook eng is. En wat een wachtlijst zeg in Dusseldorf:$ Slim dat jullie daar nu al een afspraak hebben gemaakt, dat scheelt weer wachten.
    Heel veel succes dit traject, ik duim voor je!

@cybell, hoe gaat het nu met je?

@Carrie, wat zielig dat Sanna waterpokken heeft, gelukkig heeft ze er zelf weinig last van. En Vera slaapt al door... Ik ben jaloers:p
    Geniet van jullie vakantie.

@Lief, zijn jullie al verhuisd?

Hier gaat het nog niet zo goed. Ik ben nog steeds erg misselijk en hierdoor heb ik heel weinig energie om dingen te doen. Mezelf aankleden is al een opgave, maar ik probeer steeds te blijven denken dat ik dit voor iets heel moois doe.
    Nicholas is vorige week mee geweest naar de gynaecoloog en heeft toen ook de echo gezien, hij zei meteen dat het een baby was. Sindsdien praat hij er met regelmaat over dat hij en ik een baby is onze buiken hebben:D

Share This Page