Ik weet zelf ook niet of ik mee zou doen aan moeders voor moeders als ik zwanger ben. Het is natuurlijk wel voor een erg goed doel, maar denk niet dat ik mijn plasje hier veilig buiten kan zetten. En brengen naar een depot lijkt me zo een gedoe. Ik weet zelf ook nog niet helemaal zeker of ik wel 6 maanden zonder mijn werk wil, zal natuurlijk wel heel raar zijn. Hoe langer ik er nu over nadenk hoe meer ik me realiseer dat 6 maanden wel erg lang is En hoe wij dat financieel doen? Wij leven nu al van het salaris van mijn man, daar betalen we alles van en mijn salaris gaat naar de spaarrekening. @Lief, ik duim voor je dat het raak is! Gelukkig gaat het alweer beter. Ik heb niet het gevoel dat het deze ronde raak is, al zou ik dat natuurlijk wel graag willen. Maar heb de hele dag al last van buikkrampen, dus denk dat mijn ongi in aantocht is. Ook ik zou deze ronde wel zwanger willen zijn, heb gewoon echt het gevoel dat we er helemaal klaar voor zijn. Soms zou ik willen dat iemand me kon vertellen hoelang het nog gaat duren, dan kon ik ten minste aftellen
Goodmorning! JufD: Wat is jullie geheim??? Whaaaa OF jouw man heeft een TOPsalaris, of jullie zijn meeeegagoed in met geld omgaan Whaha zou bij ons ook n idee zijn om mijn loon op de spaarrrekening te zetten, maar het lastige is dat mijn lief zijn salaris per week krijgt (de bouw he...). Zou echt niet weten hoe we van 1 salaris dan zo zouden moeten leven incl hypotheek, auto, boodschappen, verzekeringen enz enz enz...Wow! Tell me you secret J Lief: Ik snap je helemaal! Het is ook gewoon super om deze maand zwanger te worden..mooi sintkado of kerstkado...dream...dream...whaha ook ik wil heel graag! Merk wel dat ik nu rustiger ben omdat ik geen ovutesten doe, maar toch...als die ongi weer komt op de helft vd maand dan..:x:x:x We duimen!! Kheb trouwens een flinke oorontsteking te pakken Erg irritant!! Met jullie alles ok? Ga zo ff aan de poets en daarna naar mijn zussie om ook te poetsen in haar nieuwe huissie! Liefs, Moon
Beterschap met je oor! Ik ben net klaar met de poets Nichtje en vriend komen straks en blijven logeren dus moest wel ff extra mijn best doen en logeerbed opmaken etc haha. Pff wat is dat toch altijd een gedoe in het weekend als je fulltime werkt. Vriend werkt op zaterdag tot uur of 1 dus die is dan altijd aan het werk. En wat lekker Juf dat jullie zo kunnen leven! Wij doen het andersom, ik betaal alles en vriend werkt alleen maar om zijn studie en benzine te betalen Mja hij verdient maar 600 per maand ofzo netto aangezien hij parttime werkt. Die heeft al wel 2 jaar geen nieuwe kleding ofzo gekocht (krijgt af en toe iets van mij ) Het is zwaaaar maar ik moet nog maar een half jaartje zo door. Af en toe kan ik er helemaal niet meer tegen.. ik werk nu al 2 jaar fulltime keihard en kan amper sparen, en leuke dingen moet ik echt plannen dat ik er niet teveel in 1 maand heb. Kleding is ook wikken en wegen, en dan mag ik ook nog eens als beloning alles in huis doen en alle financieen én we hebben ook nog eens weinig tijd samen omdat vriend altijd druk is.. en tegen deadlines is hij nog sjacho ook. zo ff gezeurd haha. Het val wel mee hoor.. we hebben ons huurhuisje langzaamaan mooi ingericht, ik kán nog altijd af en toe shoppen en leuke dingen doen, maar erg met mate (en vaak met schuldgevoel ). En het belangrijkste, ik heb genoeg gespaard voor een beepje! En vanaf juni/juli 2010 is er 1 studie klaar dus dan wordt alles wel anders. Maar af en toe... dan vind ik het allemaal maar oneerlijk Verder gaat het goed hier hoor, lichamelijk wat beter, al is het nog niet 100% maar heb er vetrouwen in dat het goed komt, en qua zwanger worden tja.. dat wordt afwachten tot de 10de ofzo
Petje af hoor lief!! Ik weet hoe het is om samen te wonen en maar 1 loon binnen te krijgen! Toen mijn man en ik samen gingen wonen 6 jaar geleden zat ik nog fulltime op school en hij werkte... Erg lastig allemaal toen... Maar nu we allebij fulltime werken en dus allebij een volledig salaris binnen krijgen is het beter, alleen is het er niet rustiger op geworden aangezien we allebij een studie vlgen naast het werk (die van mij is komende maand afgerond en die van mn man in maart gelukkig!) JufD ik hoop voor je dat het wel raak is hoor! Dat dit geen ongi krampen zijn! Ik ga gewoon voor je duimen!!!! maar een heel salaris naar de spaarrekening!! Dat doen jullie goed zeg! Daar komen wij niet aan toe Moon heel veel beterschap met je ooronsteking! Hoop dat je snel op knapt, oorontsteking is erg vervelend :S Nou fijn weekeind meiden! Mijn ongi is nu zo goed als over dus nieuwe ronde nieuwe kansen !!!
Spannend allemaal deze ronde! Wanneer gaan jullie testen??? JufD: hoe gaat het met de krampen? Hopelijk is het niet je periode Moon: je hebt geen banner maar half dec is je NOD? Sterkte met je oor! Lief: nog even geduld dus... en kan me voorstellen dat het financieel niet altijd makkelijk is voor je terwijl je zo hard werkt, voordeel is dat het straks alleen maar veel beter wordt! En niet minder zoals bij ons (als ik minder ga werken bijvoorbeeld). Miekie: Succes deze ronde!!! Dorianne: hoe gaat het bij jou? Ik had gisteravond wat buikkramp/opgeblazen buik maar nu is het rustig. Misschien kleinere porties eten op een dag en niet in een keer een pizza zoals gisteravond. Dat kwam omdat ik gisteravond even snel moest eten omdat ik naar een stocksale van Marlies Dekkers ging. Heb maar liefst 1 bh gekocht, ze hadden niet veel in mijn maat en die heel ingewikkelde dingen vind ik niet mooi. Ik heb een simpele wit/lichtblauwe gekocht met gewone sluiting.
Ik wordt vast ongesteld voordat ik ga testen, zo gaat het tot nu toe Ik moet ongeveer 9 of 10 december ongesteld worden als ik 14 dagen na eisprong tel. Dus het weekend erna (12de) ga ik testen mocht ik nog niet ongesteld zijn. Maar dat klinkt totaal onwerkelijk hoor haha. Ben zelf niet zo'n liefhebber van MD.. of nouja de simpele dingen wel, die heel ingewikkelde (tikje hoerig vind ik soms ) vind ik niks. Wel leuk zo'n stocksale, ken je iemand die er werkt ofzo? Ben wel benieuwd of je nog misselijk gaat worden of dat soort dingen, misselijkheid lijkt me vreselijk.. al zou ik het er natuurlijk graag voor over hebben Behalve dan dat extreme overgeven (is hier ook ergens topic over, dat is echt heel erg ).
Ha Dames, Lief: Heel knap van jullie. Kan me voorstellen dat je het af en toe ff niet meer weet. Maar super dat jullie het zo redden..Jullie weten waar jullie het voor doen he! Wij hebben het gelukkig goed, maar zoals zoals Carrie zegt...ik ga als er een kindje komt dus ook minder werken, en dat hakt er behoorlijk in. Als ik van 40 naar 24 uur ga verdien ik bv al 500 euro netto MINDER Ik weet waar ik het voor doe, maar ik weet ook dat wij ons leven dan toch echt anders moeten gaan inrichten..Zeker omdat wij echt vd musicals, uit eten, lekker drankje doen, royaal boodschappen/shoppen zijn; we kijken nu eigenlijk nergens naar..maarja..dan heb ik daar helemaal geen tijd voor en ben ik alleen maar met de baby bezig natuurlijk hahahaha. Als het ooit zover komt tenminste... Ja ik heb nog geen banner, zal eens kijken hoe dat werkt, want ik ben eerlijk gezegd nog niet echt alles aan het uitvinden hier Ben alleen maar op dit forum aan het ouwehoeren hahaha. Als ik uitga van mijn normale cyclus van 28 dagen dan zou mijn NOD rond de 15/16 dec zijn, maar als ik uitga van mijn vorige cylcus (35 dagen) dan rond de 21/22 dec. Ik weet dus eigenlijk niet zo goed waar ik van uit moet gaan Al zou het wel super zijn als blijkt dat ik met de kerstdagen zwanger blijk te zijn Maar goed...voooordat ik ga testen als ik nog niet ongi ben...moet het denk ik eerst op zijn vroegst 1e kerstdag zijn haha, tenzij ik duidelijke tekens voel...Duurt dus nog een poosje! Spannend voor jullie/ons allemaal dus weer...Keep on smiling en hope for the best! Liefs, Moon
@Moon, echt een geheim hebben we niet hoor, maar mijn man heeft een goede baan en we kunnen goed met geld omgaan, dat is een goede combinatie. Ik heb het in het verleden financieel gezien echt enorm zwaar gehad, maar daardoor heb ik wel geleerd hoe je veel dingen kan doen van weinig geld. Veel sterkte met je oor! @Lief, het is zeker niet makkelijk als je zo hard voor jullie beide moet werken, gelukkig is je vriend bijna klaar met 1 studie en dan wordt het vast wat makkelijker. @Carrie, ik heb nog steeds last van krampen en sinds vandaag ook een beetje bruinverlies, dus denk dat ik binnen nu en een paar dagen ongesteld ga worden. En misschien is die kleine van je niet zo dol op pizza Heb je verder nog last van zwangerschapsklachten of valt het nog mee? @Miekie, veel succes in je nieuwe ronde! Fijn weekend allemaal!
Gooooodmorning! JufD: Ok, Kan me indenken dat je dan elke cent hebt om moeten draaien. Respect daarvoor! Maar wat je zegt..je leert wel veel dingen te doen voor weinig geld. Wat dat betreft heb ik het gelukkig heel goed gehad, maar het kan nu dus ook alleen maar minder...als er straks een kleintje komt. Maar ach...dat komt vast goed; we zijn niet de enigen! Kga morgen ff naar de dokter met mn oor, want dit is echt niet goed Vanmiddag gezellig sinterklaasfeest van mijn werk! Zoooo leuk al die kleintjes hihi. Wij doen het voor het eerst en ik heb het mede georganiseerd, dus ben heel benieuwd Fijne zondag allemaal! Liefs, Moon
Hoihoi, Ik heb me toch een enorme tas gekegen van mijn nichtje! Ze krijgt als bijna verloskundige nogal eens pakketjes met vanalles, en dat heeft ze aan mij gegeven + ze heeft even op haar stage vanalles uit de kast getrokken Ik heb echt proefmonsters, vanalles van weleda (en dan geen proefmonsters) pakketjes met badeendje, rompertje en info, een paar magazines, een rompertje van moeders voor moeders, knuffeltje, pakketje van zwitsal en ga zo maar door! Ik ga zo alles eens doorlezen en bekijken. Haha ik vind het wel gek omdat ineens in huis te hebben, vooral omdat ik altijd zeg: ik wil absoluut niks hebben tot ik ooit echt zwanger raak en dan het liefst die 3 maanden voorbij ben Wel superlief natuurlijk. Als ik snel zwanger raak zullen we ongeveer op dit niveau blijven zitten qua geld denk ik in het begin maar dat wordt dan alleen maar meer, dus idd wij zullen niet er op achteruit gaan als het goed is (hopelijk) , dat is dan weer een voordeel denk ik. @jufD hopelijk dan gewoon snel ongesteld dan weet je weer waar je aan toe bent, wel redelijke cyclus qua lengte dan nu?
Kijk alles uitgekiept op de bank Koffertje is ook zo schattig, heb nu maar alle cremepjes enzo daar in gedaan en mn ovutesten erbij. En dan alles in die grote tas.. zodat ik het kan verbergen want tja er komen wel eens mensen op bezoek. Houden jullie trouwens een dagboekje bij ofzo? Ik ben nogal van het creatieve dus ik ben bezig met en klein scrapbookje. Gewoon mijn laatste pilstrip er in geplakt, wat tekst erbij etc, zal binnenkort een een fotootje maken. Heb ook een kalendertje en dan omcircelt mijn menstruatiedata enzovoorts, ook even 2 voor buikfoto's (jaja nu is het nog plat en strak.. als je weet dat je zwanger bent zijn vaak je darmen al opgezet enzo). Nouja dat soort dingen, gewoon leuk om vast te leggen. Geen dagboek hoor, want het kan nog wel een jaar duren, alleen wat mijlpalen zegmaar.
Doe mij ook zo'n nichtje Toevallig heb ik vanmiddag een boek over zwangerschap gekocht en een negen maanden dagboek waarin je per week kunt bijhouden hoe het gaat. Ik durf er alleen nog niet in te schrijven omdat er nog vanalles kan gebeuren. Ga eerst maar eens naar de vk (duurt nog wel lang...). Misschien dat ik morgenochtend nog even ga bellen. Ik heb dit weekend last van een zeurderige menstuatieachtige pijn in de onderbuik. Ik lees op het forum dat heel veel zwangeren in de zesde week daar last van hebben ivm oprekken van de baarmoeder maar toch...
Volgens mij is dat echt heel normaal hoor! Echt je baarmoeder die oprekt, maar als het je geruststelt moet je altijd bellen, daar zijn ze voor! Ja echt super zo'n nichtje ook mocht het straks raak zijn, kan ik mooi aan haar dingen vragen Heb nu nog een hele stapel tijdschriften liggen, de folders en spulletjes heb ik allemaal bekeken vanmiddag. Nu heb ik er echt nooog meer zin in om een kindje te krijgen haha. Heb trouwens geen last meer van schimmeltje, dat branderige is weg, maar nog wel altijd wat last van.. tja.. ingang urinebuis ofzo? Ik kan het geen blaasontsteking noemen maar er irriteert nog wel iets. Wat ik daar nou mee moet.. vorige keer was er ook al niks in de urine aan te tonen. Heb er ook niet de hele dag last van. Plas geen kleine beetjes.. Hebben sowieso geen seks (op die 2 keer rond eisprong na ) en ik slik mn cranberry pillen weer trouw en drink genoeg etc, ik ken alle trucjes. Ik kijk het nog even aan en anders toch weer met t plasje naar de huisarts over een weekje ofzo. Ik baaaal daar van.
@Lief: Super joh zon nichtje!!! Ik ben jammer genoeg niet zo heel crea.. zou het wel willen Maar goed om te horen dat t schimmeltje vertrokken is zeg maar Misschien is die ingang nog een beetje geïrriteerd door t schimmeltje en is t over een dagje of 2 weg? Nou ik hoop het in ieder geval voor je!!! @Carrie: Ik zou gewoon even bellen het zal wel niets zijn maar ze zijn er inderdaad voor om je gerust te stellen en je vragen bij kwijt te kunnen!! Ik heb echt zon gevoel dat alles wel goed gaat komen zo voor je!! @Moon: Ik zie dat t gelukt is met je banner!!! Doe je trouwens ook ovutestjes? @Dorrianne: Hoe is het met je? Tijdje niets gehoord! Ben je al bijna bij je NOD? @jufD: Wanner is jou NOD ookalweer? En hoe gaat het met je? Hier is alles rustig... 2 dagen al geen ongi meer Dus het oefenen kan beginnen! Mijn temp blijft deze ronde tot nu toe al mooi op een bijna rechte lijn hangen! Ik heb ook wat ovu testjes in huis gehaald en wil vanaf halverwege volgende week beginnen met testen... eens kijken of ik mijn ei kan vinden en of mn temp daarbij klopt! Alhoewel als ik alles achter elkaar gaat leggen heb ik wel heel sterk het idee dat ik een ei heb gehad de afgelopen cyclus Nou fijne avond nog allemaal he! Ik ga nog eventjes een uurtje "werken" (alle patiënten zijn al weg en wij zitten boer zoekt vrouw te kijken )
Hoi meiden, Hier nog steeds krampen, maar nog geen ongi. Als ik uitga van een cyclus van 30 dagen zou het wel vandaag moeten komen, ben benieuwd hoelang ik er op moet wachten. Maar aan mijn buik te voelen zal het wel snel doorzetten. @Lief, wat super zeg, die nicht van jou. En dat koffertje ziet er wel erg schattig uit! Leuk idee trouwens dat scrapbook, ben benieuwd hoe het eruit ziet. Zelf probeer ik een dagboek bij te houden, maar daar schrijf ik niet heel vaak in. Wel heb ik al een mooi boek gekocht om alles bij te houden zodra ik zwanger ben. Dat wil ik dan ook als een soort scrapbook gaan doen. @Carrie, wat vervelend dat je buikpijn hebt, gewoon de vk bellen als je twijfelt, dan kunnen ze je vast geruststellen. @Miekie, ik wil ook gaan beginnen met tempen omdat ik met die ovutestjes mijn ei niet kan vinden. Moet ik vanaf de eerste dag van mijn cyclus beginnen met tempen? Fijne avond allemaal!
Hey hey Juf! Het is idd wel slim om gewoon vanaf dag 1 te beginnen met tempen, zo krijg je het duidelijkste beeld namelijk heb ik nu door gekregen En je moet het elke morgen rond dezelfde tijd doen als je nog lekker onder de wol ligt in bed! Ik doe het elke morgen rond 6:00-6:30, zo laat moet ik of mijn man er toch uit elke dag (als we geen avond hebben) en anders zet ik mijn wekker en slaap daarna weer lekker verder, en dat getal onthoud ik en zet t in mn agenda en curve wanneer ik wakker ben
Ik heb met de VK gebeld, dat was deels geruststellend. Ze zei dat een zeurderige (menstruatieachtige) buikpijn hoort bij een gezonde zwangerschap. Als ik echt heel erg buikpijn/kramp zou krijgen dan moet ik meteen bellen, dan zou het op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen duiden. Nu heb ik nog niet heel erge buikpijn gehad dus hopelijk blijft het zo. Om er helemaal gerust over te zijn krijg ik ieder geval 9 dec een eerste (extra) echo en 18 dec de uitgebreide intake. Dat is wel heel fijn, dan weet je dan tenminste of er überhaupt iets groeit. Het is wat dat betreft allemaal nog zo onzeker, en kan ik er nog niet 100% van genieten
Oww ik kan me het zo goed voorstellen! Denk dat ik dat ook niet kan, en die eerste echo duurt zoooolang. Gelukkig een wat vroegere echo voor jou dan, het komt vast helemaal goed joh! *stuurt zonnestraaltjes die kant op*