Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Hoi meiden,

Nou, de gyn kon aan mijn bloedonderzoeken zien dat ik de vorige cyclus wel een ei heb gehad, maar deze cyclus ziet het er niet naar uit dat er nog een ei gaat komen aangezien ik alweer op dag 20 zit. En om te zorgen dat ik wel elke cyclus een ei krijg en om mijn cyclus wat regelmatiger te maken heb ik Clomid van hem gekregen. Ik moet wel eerst gewoon mijn ongi afwachten deze ronde, tenzij ik over 3 weken nog zit te wachten, dan gaat hij het wel opwekken.
    Nu moet ik zodra mijn nieuwe cyclus begint van dag 3 t/m dag 7 die pillen slikken en dan krijg ik rond dag 14 een echo om te zien hoe het dan met mijn ei gaat.
    Ik ben heel erg blij dat ik de clomid heb gekregen, maar ik vind het ook wel erg spannend allemaal. Nu nog deze cyclus afwachten.

@Flippo, wat fijn dat je nu je rust weer hebt gevonden, dat is ook belangrijk.

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Nou wel goed nieuws! Je hebt van jezelf een eisprong gehad (je dacht dat je dat nooit had toch?) En ze gaan je wat helpen met de Clomid! Hoop dat je snel ongesteld wordt :D anders moet je nog weer 4 weken zitten wachten voordat je eens kan beginnen...En dan kan je veel gerichter klussen, komt goed!

@hier, alles oké! Gewoon zijn gangetje en in dit stuk van mn cyclus ben ik er ook niet zo erg mee bezig, tis vooral dat stuk na je ei. Hier ben ik vooral benieuwd hoe mijn tempkaartje er komt uit te zien! Vooralsnog heel stabiel.. haha zo erg dat ik de thermometer niet geloofde en vanmiddag nog eens heb getempt en toen gaf hij toch iets anders aan, dus blijkbaar heb ik een constante temperatuur zo in de ochtend :D

3. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    JufD: Ja wat goed! Toch een eisprong, dan moet het echt wel een keer gaan lukken als het straks wat regelmatiger gaat.

Lief: wel handig een constante temperatuur, dan zie je tenminste makkelijk dat er wat gebeurt :)

Flippo: ben benieuwd naar je ovu-testjes! Succes en verder gewoon rustig aan blijven doen inderdaad.

Hier alles oké, geen krampen meer dus dat was van korte duur gelukkig. Morgen ga ik voor positiekleding shoppen want broeken beginnen nu wat strakker te zitten :$

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@jufD: Dus je gaat ook beginnen met de clomid! Hopelijk heb je gee last van de bijwerkingen (ik zit onder de pukkels op t moment :p) Nee maar het is wel goed nieuws denk ik zo toch? hoe was t met de zwemmers van je man gesteld trouwens?? Misschien heb ik er overheen gelezen maar goed :) Heel veel suc6 in ieder geval :D

@lief: Je temp veranderd de gehele dag door :p 's avonds zal over het algemeen je temp op zijn hoogst zijn :p
    Ben ook heel benieuwd hoe je temp kaartje er uit zal gaan zien joh! 2a8d20 Ovulation Charts dit is de mijne tot nu toe in ieder geval :)

@Carrie: Wat fijn om te horen dat alles goed is en je krampen weg zijn :) Klinkt wel logisch dat oprekken e.d. zeg maar!
    Jaja positiekleding :p Daar moet je ondertussen wel aan gaan geloven denk ik :p

@hier: Mijn 3e ovu testje gedaan vandaag en zijn nog vet negatief zeg maar :p
    Maar wat ik niet begrijp is dat ik vanaf vandaag wel dat vreemde slijm heb waar je draden van kan trekken zeg maar... dus dat snap ik niet helemaal.... Maar goed :p
    Verder ben ik er idd weinig mee bezig... althans in mijn hoofd zeg maar... veeel meer rust in mn kont gekregen om t zo maar te zeggen!

5. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Carrie, ik lees net je berichtje dat je voor positiekleding gaat kijken, en ik dacht wat is dat al snel. Maar toen keek ik naar je banner en zag dat je de 16 weken alweer voorbij bent, wat gaat dat snel zeg!

@Flippo, ik hoop het toch niet, dat van die pukkels. Want daar heb ik sinds ik gestopt ben met de pil al heel erg last van, en ik haat het:x De zwemmers van mijn man waren erg goed, dus het ligt toch gewoon aan mij:p
    Ik ben erg benieuwd hoe mijn lichaam op de clomid gaat reageren, spannend, maar ik kan in ieder geval ervaringen met jou uitwisselen.
    Fijn trouwens dat jij er nu zo lekker rustig onder bent:)

@Lief, fijn dat het tempen goed gaat, ben benieuwd of je dan straks ook heel duidelijk het verschil in temperatuur merkt als je ei is geweest.

Ik ben hier in afwachting van wat er gaat gebeuren. Ondanks dat de gyn zei dat er deze cyclus waarschijnlijk geen ei meer komt blijven we toch maar klussen, je weet maar nooit. Ik vind het wel een fijn idee dat(als de clomid goed werkt) we de volgende ronde gericht kunnen gaan klussen en dat we dan ook echt een kans hebben, want nu is het het toch allemaal net niet.

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    @Flippo, ik weet wel dat je temp elke keer anders is over de dag heen hoor :D Ik vertrouwde het alleen niet dat ik zo constant was omdat ik hier overal van die berglandschappen zie ;)

Dit is em maar ik weet niet of je hem zo kan zien, wil je me daar anders even bij helpen hoe dat moet? http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2010-02-15

Later meer, eerst ff bijkomen hier;)

7. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hoi!

Ik heb heel schandalig voor 300 euro kleding gekocht. Wel hele leuke dingen van Queen Mum en Noppies: twee broeken, twee t-shirts, een vestje en een truitje. Die merken zijn leuk en het zit heel goed, dan merk je het verschil wel met goedkopere kleding. Straks als het mooi weer is nog leuke jurkjes erbij en ik kan er even tegen.

Verder hebben we gisteren voor een babykamer gekeken maar dat viel behoorlijk tegen in de winkel. En ontzettend duur voor wat mdf plaat materiaal. Ga nu es kijken of we niet iets anders kunnen vinden. Gelukkig hebben we nog even de tijd.

Fijne Valentijns-zondag!
    (doen jullie er iets aan? wij niet)

8. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Carrie, wat leuk dat je zo goed geslaagd bent! Ga je binnenkort een foto van je buik showen of wil je dat niet?
    En er zit hier in Amsterdam trouwens een winkel waar ze hele mooie babykamers verkopen(kidsfactory), maar die is ook niet goedkoop.

@Lief, ik zie je kaartje niet.

Wij doen normaal niks aan valentijn, maar nou kreeg ik vandaag toch een cadeau van mijn man. Ik spaar tassen van een bepaald merk en ik had weer een hele mooie gezien en was aan het twijfelen of ik hem moest kopen, maar die heb ik dus gehad vandaag, dus ik ben helemaal blij:D En ik heb voor mijn man 2 kookboeken gekocht omdat hij gek is op koken.

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Hm dacht ik al, kun je hem zo wel zien? 2ae683 Ovulation Charts

Leuk joh carrie die kleding! Ben idd ook heel benieuwd naar een evt buikfoto als je dat zelf wilt :)

@ hier geen valentijn, vriend is een hork wat dat betreft :D en ik heb dat dus ook maar opgegeven.

Gisteren taartworkshop gedaan, hier een voorbeeldje: Nog niet super ofzo maar was leuk om te doen!

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    En dit is dan de binnenkant:

11. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ja Lief, nu zie ik hem wel.
    Die taart ziet er echt mooi uit en lekker! Heb je met die workshop alleen de taart zo mooi gemaakt of heb je de taart ook echt zelf gebakken? Lijkt mij ook wel leuk om te doen, maar ik ben niet zo goed in de keuken.

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Het cakebiscuit was al gebakken, maar dat is op zich net zo simpel als een gewone cake bakken, dus dat moet lukken hopelijk. Er is ook gewoon een speciale mix voor want het is dus biscuit en geen cake (veel minder zwaar). De rest hebben we zelf gedaan.

En mooi dat je hem nu kunt zien, ben heeeeel benieuwd wat daar deze maand uit komt dat temperaturen..

13. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Oeh... mooie lekkere taart! Kon ik 'em vanuit hier maar even proeven ;)

Verder geen nieuws. We gaan woensdagavond naar de Ikea om voor de babykamer te kijken. Heb gezien dat het daar betaalbaar is maar het moet wel wat wezen natuurlijk.

Oh ja buikfoto komt binnenkort! Gisteren wilde ik een foto maken en toen was de camera niet opgeladen :(

14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Moet je ook eens naar de ladekast van Hemnes kijken, die schijnen uitermate geschikt te zijn als commode. Lijkt mij errug handig, veel lades, wat hoger ivm lange vriend en ik vind em supermooi!

15. Flippo123

@lief: Wat ziet die taart er lekker uit zeg!!! Ik zie ook dat je je temp op die website bij houdt :) ben benieuwd wat deze ronde gaat brengen :p

@jufD: Wanneer start je met de clomid meis? Of heb je ondertussen een verlaat eitje gehad? Die puistjes e.d. heb ik niet van de 50 mg gekregen maar van de 100 :p Dus hopen dat je niet meer hoeft te slikken dan 50 mg en er geen last van krijgt :)

@Carrie: Mijn zus heeft ook de babykamer van de Ikea, erg leuke kamer, zij hebben m in t blauw :) En hebben de hele kamer in het water thema met visjes e.d. op de muren e.d.! Suc6 met kijken he!!!

@hier: Hier is alles rustig... ovu testjes gedaan... staan in mn album... de 13e ziet er op de foto niet geheel posi uit, maar in t echi is hij echt net zo donker als de controle streep... krijg m alleen niet goed op de foto... Naja we zien wel weer...
    Temp vandaag iets omhoog naar de 36,7... we zien wel weer :) Misschien weer geen ei of hij moet er nog aan komen.. ik weet t niet... of misschien al wel mn ei gehad... pffffff.... wat een onzekerheid e.d. :p
    Nee ik maak me niet echt druk... we klussen wat we kunnen en verder zien we wel weer :)

16. Flippo123

Even een kleine update....
    Had mn foto van de ovu testjes op t forum geplaatst en men dnekt dat ik nog geen ei heb gehad :)
    Dus ik test gewoon vrolijk verder :) En tempen natuurlijk ook :)

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ik vind hem ook erg licht maar moet zeggen dat jouw controlestreepjes ook licht zijn. Balen zeg dat dat niet ff opschiet zo met de clomid pff, geduld moeten we maar weer maken he elke keer ;)

Ga zo ook weer ff ovutestje doen.. hier ook nog geen ei hoor.

En ja mijn temp hou ik bij bij FF, wel handig, maar of er iets uit gaat komen haha..

18. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, ik ga met clomid beginnen zodra ik ongi ben geworden, maar de gyn wil het niet opwekken maar gewoon wachten tot het vanzelf komt. Dus ik ben benieuwd hoelang deze cyclus gaat duren, want ik denk niet dat ik een ei heb gehad.
    Als ik naar je foto kijk denk ik ook dat je ei nog moet komen, hopen dat hij er gauw aankomt:)

19. Flippo123

@jufD: ben benieuwd! Spannend allemaal joh!

@lief: Mijn controle streepjes worden niet donkerder :)

@hier:
    even ter update...
    Ovu testjes weer geheel wit geworden..
    Temp is omhoog gegaan van 36,59 naar 36,79...
    Wat moet ik hiervan denken? heb ik nu dan toch mn eitje gehad? Naja ik test gewoon vrolijk verder en temp ook vrolijk verder...

Maar wat denken jullie? Toch een ei gehad... of toch niet... vind t zooo vaag allemaal... maar goed :)
    Ik temp en test gewoon vrolijk verder :)

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ik denk niet dat je een eisprong hebt gehad al, al wil je dat natuurlijk liever niet horen :D

Ik snap dat je controlestreepjes niet donkerder worden, maar dat betekent ook dat jouw teststreep niet knaldonker hoeft te zijn, hij moet 'maar' even donker op zijn minst zijn als de controle, dus wat lastiger te zien :)

Heb zelf ook nog geen 1 keer écht zo'n knaltest gehad hoor (kijk maar in mn album) maar ik heb ook geen zin om 2 of 3 keer per dag te testen, ik vermoed dat ik het hoogtepunt gewoon altijd net mis..

Hier zijn ze btw ook nog wit, mijn temp gaat ook wel wat omhoog maar voor hetzelfde geld morgen weer lager, we wachten af! Zit op CD 14 en dan gebeurt er bij mij normaal gesproken ook nog niks dus dat klopt wel :p

Deel Deze Pagina