Hey Flippo, De volgende ronde ga ik ook weer ovutestjes doen in de hoop dat de clomid werkt en dan ga ik die ook in mijn dagboekje plakken, dan wordt het echt een leuk plakboek. Of ik een eisprong heb gehad weet ik niet. Toen ik bij de gyn was vertelde hij dat er aan mijn bloed te zien was dat ik geen ei had gehad, maar het kan natuurlijk dat ik een heel laat ei heb gehad. Maar omdat ik ben gestopt met de ovutesten weet ik het dus niet zeker. Ik denk dat ik rond dag 38 een zw test ga doen, en als ik dan niet zwanger ben ga ik de gyn vragen om mijn ongi op te wekken zodat ik met de clomid kan gaan beginnen. Bij jou gaat het nu ook goed he, met de clomid 100, wat fijn voor je
Hey hey JufD! Toch nog wel een beetje spannend.... Naja ik hoop in ieder geval dat je gewoon helemaal geen clomid nodig hebt! dat zou natuurlijk het mooiste zijn! Maar goed... clomid is aan de andere kant wel weer een handig middeltje... Ga je ook FM krijgen tijdens het clomid gebruik? Ik krijg het tot nu toe niet in ieder geval vandaar dat ik met ovu testjes werk Ik ga in ieder geval super voor je duimen!
FM? Ik denk dat dit de echo's zijn die ze maken(ik ben nog niet zo thuis in de afkortingen) Die krijg ik wel ja, zodra ik ongi ben geworden moet ik het ziekenhuis bellen en dan maken we een afspraak voor de 1e echo rond dag 14 en dan eventueel nog op andere dagen. Aan de ene kant vind ik het wel lekker dat ze het zo goed in de gaten houden, maar ik vind het wel lastig met mijn werk te combineren. Vaak kan ik alleen maar een afspraak overdag maken en dan moet ik steeds proberen om vrij te krijgen. Maar ik hoop inderdaad maar dat het snel raak is, dan zijn we van al die narigheid verlost en kunnen we ons gaan richten op de leuke dingen.
@jufD: FM staat voor Folikel meting Maar wel fijn dat je die direct krijgt! Weet je tenminste waar je aan toe bent en hoef je ook geen ovu testjes meer te doen Die meting is namelijk nog veel nauwkeuriger Ik krijg die metingen pas als het de 3e ronde ook nog niet gelukt is Dus vandaar dat ik nog even aan klooi met de testjes Ik hoop ook echt dat t snel raak mag zijn... was heel blij hoor met de hulp en clomid e.d. maar nu merk ik toch dat de bijwerkingen waarvan ik last heb met de clomid ook niet alles is :S Maar goed het is voor het goede doel zeggen ze he Ik moet wel eerlijk toe geven dat ik nu echt geen zenuwen heb... zeker niet zoals in de voorafgaande rondes... echt best wel vreemd Ik vind het wel een beetje spannend... maar heb nu niet t gevoel dat ik echte testdrang ga krijgen om t zo maar te zeggen Naja rond de 10e zien we wel verder hoe ik er dan in steek @ de rest: hoe is het met jullie meiden?
Even een beetje kopie uit ander topic van NOD maart toetsenbord is nieuw en typt vreselijk dus kopie is wel ff makkelijk haha Ik vind dat het hier wel weer erg dichtbij komt. En ik ben voor het eerst niet zo rustig.... Ik hoop zoooo dat ik in elk geval eens aan testen toe kom.. ook al gaat ie dan negatief zijn, maar ik haal die gekke 14 dagen nooit dus testen is niet bepaald nodig Ronde 6 hier voor het echie, mag van mij nu ook best wel eens gebeuren hoor.. Maar ik ben er weer bang voor eigenlijk. Snap niet waar die negativiteit wat dat betreft vandaan komt.. gewoon gevoel dat t nooit gaat lukken, en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een baby'tje in mn buik zal hebben of zal mogen opvoeden. En dat is geen depri gevoel hoor maar gewoon het is TE onwerkelijk dat het ooit raak zou zijn ofzo Heb altijd al mama willen worden en nu het zo dichtbij komt is het eng dat die wens zo enorm groot is. Kortom.. ik heb de zenuwen van alle voorgaande rondes eigenlijk nu tegelijk ofzo.. grmf ik hoop dat ik mijn nuchterheid wel weer ff terugvind. Gelukkig veel te doen dit weekend en ik ga nu ook weer verder aan mijn taartje! Knap dat jij zo rustig bent Flippo!
@lief: Wat vervelend joh voor je meis dat je zoveel zenuwen hebt!!!! Naja hopelijk worden je zenuwen rijkelijk beloond En dat je gewoon die 14 dagen LF vol gaat maken en dan een dikke vette 2e streep hebt! Die negativiteit snap ik wel... die heb ik zelf ook heel erg met vlagen... ik wilde al vanaf kleins af aan al moeder worden.. en nu het enigszins een klein beetje dichtbij komt lijkt het super onwerkelijk... Maar moet zelf eerlijk zijn dat dit voor mij de eerste ronde is dat ik het me wel een beetje kan voorstellen... niet dat ik een dikke buik krijg ofzo... en iets in mijn buik zal voelen e.d. maar wel dat we kinderen mogen krijgen. Ik weet niet hoe het komt, maar het is wel een fijn gevoel... geeft mij dus de rust die ik nu heb Heb sinds vandaag echt super gevoelige tepels :S echt heel vreemd, nog niet eerder gehad... srry voor de details maar ze zijn ook helemaal roze geworden! Zal met mn eitje te maken hebben denk ik
Hey Meiden, Flip: ik duim voor je meid! Ik hoop echt dat je een EERLIJK kans hebt deze ronde! JufD: Spannend! Ik hoop dat je kunt gaan testen en dat die POSITIEF eruit KNALT!!! Ook voor jou duim ik! Toevallig...ook ik zat erover te denken of het niet iets is om een dagboekje bij te houden. Ik zit volgens mij ff in een algehele dip en geloof op dit moment eigenlijk ook niet dat het ooit raak zal zijn...Ik weet niet wat het is...de ene na de andere wordt zwanger in mijn directe omgeving en hoewel ik natuurlijk heel blij voor ze ben merk ik dat, als ik het nieuws hoor, gewoon echt ff er vanaf ben. Niet goed natuurlijk...want zo ben ik veel te gespannend...maar ik kan het niet helpen. Ben ook kei mei en heb het kei druk dus daar zal het ook mee te maken hebben. Ongi is bijna voorbij hoop dat ik me dan wat positiever voel. Lief: Het is ook allemaal spannend! Ik word soms ook bijna gek haha. De ene maand heel relaxed en de andere maand gek van de zenuwen (zoals deze maand dus). Ik ga ook voor jou duimen meid!! Ik vraag me tegelijkertijd ook af wat ik het beste kan doen. Mijn hersenen zeggen: wacht tot juni (als ik jarig ben)....als het dan niet raak is zijn we dus ong. een jaar bezig...en dan gaan we naar de dokter...Mijn hart zegt: ik wil zoooooo graag, ik ga nu naar de dokter! Ik wil dus een middenweg kiezen en maart en evt. april nog afwachten en dan naar de dokter gaan...Maar dan denk ik weer...wacht maar rustig af. Ik ben met name "bang" voor alle toestanden en de medische mallemolen, maar uiteraard heb ik het er ook voor over. Ik zit me dan nu al te bedenken hoe ik het moet combineren met mijn werk enz. enz. enz. Al met al...ik ben een beetje aan het denken denken denken en elke seconde lijk ik er weer anders over te denken....... Ik word niet goed van mezelf Wat zouden jullie in mijn geval doen? (kan ik misschien "de meeste stemmen gelden" doen whahaha. Mijn beste vriendin zegt...heb geduld en kijk naar de dingen die je WEL hebt...(heeft ze helemaal gelijk in natuurlijk). Mijn lieve collega zegt: je bent dan nu wel 8 maanden bezig, maar je hebt niet al die 8 maanden elke kans kunnen benutten (drukte...ziekte...enz. enz.) (daar heeft ze ook weer gelijk in) en een oud klasgenootje die ik toevallig sprak op hyves en die ook moeilijk zwanger is geraakt, die ging al na een paar maanden naar de dokter en zegt dat ik gewoon meteen moet gaan, zodat ik duidelijkheid heb. Mijn vriend en ik hebben het er uiteraard ook over gehad, en mijn vriend kan ook onderhand niet meer wachten. Wel heel lief...hij wil het ook zoooooooo graag! Maar ook hij is realistisch en weet dat het "gebruikelijk" is dat het langer duurt...al met al een heleboel stof om over na te denken dus. Ik hoor graag jullie mening... Sorry voor mijn lange verhaal, maar zo kan ik het ff van me afschrijven hihi Liefs, Moon
Meis... als je je er goed bij voelt zou ik gewoon naar de HA gaan... misschien geeft je dat de rust die je zoekt En bevestiging bijvoorbeeld dat er niets aan de hand is en als er toch iets aan de hand is (zoals bij ons) helpen ze je tenminste en weet je waar je aan toe bent! Dit is mijn mening kijk maar wat je er mee doet... wat jij beslist is de goed beslissing Dikke knuffel
!!!Buikfoto!!! Wat zou het soms fijn zijn om in de toekomst te kunnen kijken zodat je weet wanneer het zover is! Ik hoop echt dat jullie heel snel zwanger raken zodat jullie ook zulke foto's kunnen plaatsen. Het gaat gebeuren dat weet ik zeker maar wanneer Tot die tijd hou vol en doe wat goed voelt!
@carrie, wat leuk, je hebt gewoon echt al een buikje!! voel je de kleine ook al of is het daar nog te vroeg voor? @moon, als jij naar de huisarts wil gaan moet je dat gewoon doen. Je hoeft niet per se een jaar af te wachten, dat hebben Flippo en ik ook niet gedaan. Al zou de huisarts niks voor je doen, vaak kunnen ze je wel weer even geruststellen, en dat is ook fijn. En die dipjes zijn heel vervelend ja, ik kan je dan aanraden om een soort dagboek bij te gaan houden. Dan kun je het allemaal lekker van je afschrijven. Ik ben vandaag rapporten aan het schrijven, erg leuke bezigheid:x Maar ik merk dat ik echt alleen nog maar aan zwanger worden kan denken, ik lijk wel gek. Ik schreef per ongeluk in het rapport van een meisje dat ze zo een lieve baby is Ik ben blij dat ik het zag, anders had ik toch mooi voor schut gestaan! Maar echt, misschien komt het omdat ik vakantie heb maar ik ben er nu wel heel erg mee bezig. Ik heb zelfs al uit zitten rekenen hoeveel weken ik zwanger zou zijn tijdens mijn vakantie in de zomer, als het nu dan raak zou zijn(maar ook van alle opvolgende maanden) Ik hoop maar dat het weer beter gaat als ik weer ga werken
He Meiden, Tjsa...zucht. Ik hoop dat ik dit weekend ff tot rust kan komen en eens ff heel goed kan nadenken. Het is indd zo dat als ik naar de dokter ga ik iig duidelijkheid krijg of.....geruststelling. Ik vroeg me trouwens nog af he. Mijn cyclussen zaten steeds rond de 28 a 29 dagen; de laatste maanden 35-31-34....noemen ze dat ONregelmatig? Of is dat gewoon REGELmatig...doordat er maar een paar dagen verschil inzit? Kan iemand hier iets over zeggen? JufD; Ik leef met je mee! Ik ook zie, lees, hoor, leef alleen maar zwanger, baby enz. enz. enz. om gek van te worden. Ik hoop dat jij ook snel de rust weer terugvindt. Ennuh...goed dat je het nog op tijd zag, dat rapport haha. Sterkte meid! En de rest...thanks voor jullie lieve berichten! Carrie: Waaaaaauw leuk! Echt een een buikje ja hihihi! Liefs, Moon
Haha JufD, lieve baby, dat is wel heel erg *grinnik* als je weer aan het werk gaat gaat het vast beter hoor! Dan heb je meer afleiding he. Hopelijk komt er bij jou ook snel schot in de zaak. Flippo, leuk man echt een kans deze maand!! En die zere tepels heb ik ook altijd na mijn eisprong! Hier zijn ze alweer weg, nu gevoelige borsten... had ik afgelopen cyclus ook hoor dus hoeft niks te zeggen maar van mij mogen ze knalpijnlijk worden!! Moon, ik vind dat nog regelmatig.. volgens mij is alles tussen 26-35 normaal. Kijk zelf maar bij mij in mn onderschrift, ik vind dat zelf regelmatig maargoed geen idee wat de medische wereld daar van vind. Ik ga zelf nog niet naar de huisarts.. er staat gewoon een half jaar tot jaar voor dus dat gaan we eerst maar zelf proberen! Al smokkel ik wel die 2 eerste maandjes erbij hoor.. juli gestopt maar pas in sept echt begonnen, maar voor de huisarts hou ik juli aan Dus als ik in juni 2010 weer ongesteld wordt ga ik bellen. Maar je moet helemaal zelf weten wat je doet! Ligt ook heel erg aan je huisarts of en wat ze doen. Succes weer! Vandaag een vrolijk dag gelukkig! Collegaatje heeft 1 embryootje teruggeplaatst gekregen en er zijn er 5 ingevroren! Supergoede eerste ICSI dus. Nu maar afwachten..... Dát is pas spannend. Kan mn eigen gezeur dus weer ff in perspectief plaatsen en ik ga lekker weekend houden nu!
Hey! Lief: Ja...ik ben ook pas voor de ECHT begonnen in september...dwz...dat ik dan echt serieus alles in de gaten ben gaan houden enz. In juli natuurlijk ook wel gewoon geprobeerd, maar toen had ik nog de illusie (en zelfs een soort "angst" van holy shit dalijk ben ik meteen zwanger niet dat ik dat niet wilde, maar ik dacht wel van jeeee een hele beslissing om te stoppen met de pil, als je dan meteen zwanger raakt kun je niet eens wennen aan het feit dat je voor een kindje gaat, als je snapt wat ik bedoel hahaha) dat ik snel zwanger zou raken. Ik keek dus nergens naar en hield niks bij Ik moet gewoon ff de positiviteit terugvinden...deze week om me heen maar liefst 4x te horen gekregen dat oud klasgenootjes/vriendinnen van vroeger zwanger zijn (2 zelfs alweer van hun 2e, waar van er 1 nog maar een kindje heeft van BIJNA 9 maanden....) en dat hakt er dan toch echt ff in. Maar wat je zegt...jouw collega...DAT is pas spannend, dan kun je je eigen situatie indd in perspectief plaatsen. Ach...ik ga nu ook gewoon lekker van mijn weekend genieten. Ga zo het huis ff poetsen, zodat ik morgen niet veel meer hoef en dan ga ik lekker met mijn mannetje eruit morgen. Gaan onze nieuwe vloer ophalen en kijken naar tegels vd vloer/wand en sanitair voor ons nieuwe toilet...Ja...we hebben besloten met de keuken, benedenvloer, muur eruit, ook maar meteen het toilet te doen...dan zijn wel helemaal klaar Komt goed..ik heb gewoon ff een baalweek...volgende week nieuwe week nieuwe kansen en dan komt het wel goed met mij (I hope..) Het ergste is dat ik normaal juist een kei positief persoon ben.. Moet dus echt kappen met die negativiteit nu hahaha. Ik zal het weekend eens gebruiken om goed na te denken en alleen maar leuke dingen te doen! 8) Fijn weekend meiden! Liefs, Moon
Je mag hier altijd ff zeuren of klagen hoor, doen we allemaal is juist fijn om even van je af te schrijven! Dit zwangeren-babyboom dinges heb ik vorige maand ofzo gehad, toen was ineens iedereen zwanger. Nu is het gestopt gelukkig en de paar dagen nadat je ongesteld wordt zijn gewoon ook altijd minder.. daarna laad je je weer op voor de volgende kans!
aaah ik heb mn banner ingesteld op mijn vroegste bruinverlies (dag 9 na ei) dus nu lijkt t alsof ik over 4 dagen al mag testen hihi. Komt wel dichtbij. Is natuurlijk niet zo maar dan krijg ik misschien ooit eens de woorden: overtijd te zien
@moon : Iedereen heeft wel even een baalmoment meis Helemaal te begrijpen en juist dit forum is zo lekker om even te spuien... vooral omdat de meesten wel begrijpen hoe je je voelt! Geniet lekker van het weekend en ga leuke dingen doen met je mannetje! Onze tijd komt ook heus wel @Lief: Pfff dat ziet er idd spannend uit zeg Over 4 dagen al testen Ik hoop dat je bruinverlies gewoon echt uit gaat blijven! Ik ga voor je duimen! @jufD: Hahah "lieve baby" die is wel goed In welke klas geef je les? Nee ik denk dat als je weer aan t werk bent dat je weer wat meer afleiding hebt en je er ook minder mee bezig bent uiteindelijk Volgende week is voor mij een spannende week... bloedprikken en de NOD komt dan gevaarlijk dicht in de buurt... Njaa ik heb weinig tijd om me uberhaupt druk te kunnen maken want ik moet 6 van de 7 dagen werken En daarnaast zoals ik al eerder zei... ik heb veeeel meer rust in mn lichaam mbt het zwanger worden Ik stuur jullie wel even wat rust toe! View attachment 54542 En nog een leuk filmpje: YouTube - Simon's Cat 'Cat Man Do' (ben zelf helemaal weg van "simons cat", 1x per jaar komt er zon filmpje uit als je ze leuk vind... ze staan allemaal op Youtube) @Carrie: Mooie buifoto meis!!! Mag je trots op zijn!
Ohh ja Carrie helemaal vergeten, leuk! Je ziet het echt al he! @Flippo, ik ga niet echt testen dan hoor.. als ik op dag 12/13 na ei geen bruin heb dan ga ik testen Lijkt vroeg maar voor mij zegt dat wel wat..
He meiden, @flippo, ik geef les in een groep 3/4/5, gelukkig heb ik de rapporten af, dan kan ik ook geen rare dingen meer schrijven. Leuke foto En jij hebt zeker een spannende week volgende week, ik duim voor je! @Lief, ik hoop voor je dat het bruinverlies weg blijft deze keer, ik ga duimen. @Moon, geniet van je weekend en veel plezier met tegeltjes uitzoeken. Hier nog geen ongi, gister wel heel veel buikpijn gehad. Ik denk dat ik een deze dagen maar ga testen, want er gaan nu weer allemaal gedachtes door mijn hoofd en ik wil geen valse hoop hebben. Fijn weekend allemaal!
Hoi Allemaal, Haha Flip: Die foto straalt eeeeen en alllll rustttt uittt hihi heeerlijk! Fijn dat jij rustig bent! Spannende dagen voor jou dalijk..ik hoop zo dat het lukt!! Lief: Oeeeh...hihi ziet er spannend uit! Hoop dat er ook echt overtijd komt te staan en dat je daarna KNALpositief test! De vloer is in huis en we hebben ook al wat sanitair enz uitgezocht voor toilet. Tegels zijn we nog niet helemaal uit...haha maar we hebben nog tijd! Verder probeer ik nu echt te relaxen...hoop dat het lukt Liefs, Moon
PS. Mijn banner staat nu op een cyclus van 34 dagen..is wel lang voor mijn doen, maar ik denk dat ik het beste gewoon elke keer mijn laatste cyclus aan kan houden...toch?