Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @jasmijn, ik heb een cyclus gewacht en deze maand gaan we dus voor de eerste ronde. En ik moet zeggen dat ik het ook allemaal erg spannend vind, vooral dat wachten elke keer!

En die mexicaanse griep, tja. Een goede vriendin van mij is er een paar dagen terug op getest, want ze is ziek en werkt op Schiphol. Dus dan komt het opeens wel heel dichtbij, maar ik maak me er niet zo druk om. Ik werk in het onderwijs en als zometeen de vakantie voorbij is en al die kinderen terug komen van vakantie is de kans groot dat de griep op school losbarst. Maar als je er op tijd bij bent is het volgens mij goed te behandelen. Ik ga er in ieder geval het zwanger worden niet voor uitstellen.

2. serena1

serena1 Lid

27 jun 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jasmijn leuk dat je mee kletst!
    Ik ben eind juni gestopt met de pil, zit nu in mijn tweede ronde.

En @ lief wat balen dat je je had verrekend...je was al zo aan het aftellen :(.

Ik maak me eigenlijk ook niet zo druk om de mexicaanse griep. Het is inderdaad goed te behandelen als je er op tijd bij bent. Ik werk ook met kinderen dus die griepjes komen bij ons ook regelmatig voorbij...

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    Ja nou heb het er met vriend over gehad, en ik denk dat we er toch in september gewoon voor gaan, moet ie maar snel afstuderen ;) Zo groot is de kans ook weer niet dat het gelijk raak is, en anders zien we het dan wel weer.

Zoals het nu is met de Mexicaanse griep ga ik het er ook niet voor laten hoor, maar wil wel even kijken hoe het gaat, en hoe het de zwangeren in Nederland vergaat eigenlijk..

4. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

3 jul 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    succes voor de meiden die er al echt voor gaan!!Hopelijk is het voor jullie snel raak..

Ik ben erg benieuwd hoe oud jullie zijn? Zoals ik eerder typte twijfel ik soms wel over mijn leeftijd en of ik het allemaal wel kan.. Dat houd me ook nog een beetje tegen maar grappig hoe meer ik hier lees hoe meer zin ik er in krijg hihi:D

Leuk Lief dat je er nu toch eerder voor gaat!!

5. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik zou er ook gewoon voor gaan als ik jou was Lief. Mocht je echt het geluk hebben dat het in 1 keer raak is dan vinden jullie daar vast wel een oplossing voor.

En nog even over die m.griep. Als het goed is, is het vaccin in Oktober beschikbaar en zwangere vrouwen zijn een van de eerste groepen die het krijgen.

@jasmijn, ik ben 26 en mijn man 25. Maar ik denk dat leeftijd weinig zegt. Het is belangrijker dat je er zelf zeker van bent dat je er klaar voor bent en dat de situatie(werk,huis, enz) goed is.
    En ik denk dat bijna alle vrouwen die voor hun eerste kindje gaan wel twijfelen of ze het allemaal wel kunnen, het is toch allemaal onbekend en nieuw.

6. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

3 jul 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    jufD daar heb je ook zeker gelijk in, mijn vriend is 29 we hebben eigen huis, auto, allebei vaste baan dus eigenlijk alles heel stabiel en idd er zijn altijd twijfels daar heb je gelijk in, nou we zullen eens zien, mijn vriend kan niet wachten tot ik zover ben hihi;)

Succes meiden!

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    Ik twijfel eigenlijk helemaal niet.. ik heb het altijd al gewild en geweten dat ik moeder wilde worden (ben 26 bijna, vriend 28 dit jaar). Heb veel opgepast, stage op kdv gelopen dus ik weet ook gewoon dat ik een kindje kan verzorgen enzo (vriend vind dat veel enger ;)). Tuurlijk ga ik twijfels hebben of ik het wel goed doe, zeker in het begin en als kindje veel zou huilen. Maar nu twijfels enzo neuh.

Enige waar ik dan aan twijfel is dus de financiële kant, maarja als ik onverwachts zwanger zou raken zouden we het vast ook redden, dus nu ook wel. Heb in elk geval gespaard voor de eerste uitzet enzo dus dat komt goed ;) Ik moet misschien iets meer werken dan ik eigenlijk zou willen, maar dat moet dan maar.

En af en toe ook van: jeetje het is wel wat samen een kindje, dat is nog eens wat anders dan trouwen, je zit voor altijd aan elkaar vast enzo, stel je voor dat het misgaat tussen ons etc :D Maar dat zijn momentjes, ik ben nou eenmaal een twijfelkont. Denk juist dat mijn vriend een hele leuke en goede papa zou zijn (als hij het maar eens iets minder druk krijgt ;)).

8. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

3 jul 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Hoe is het hier? Allemaal goed te pas? (jaja ik kom uit twente hahaaa :D).. Ik heb vandaag voor 2e dag geen pil ingenomen, ben beetje snel duizelig, weet niet of het daar mee te maken heeft maar ben bang van wel:(, heb dat nogal snel namelijk..

Groetjess Jasmijn

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    Haha ik kom ook uit twente, straks ken ik je nog ;)

Ik heb eindelijk zere tepels, jeah er gebeurt nog iets in mijn lijf! Vorige keer dat ik stopte betekende dat dat ik binnenkort wel ongesteld ga worden, dus das mooi.

Ik heb geen ontpil verschijnselen gehad trouwens dus geen idee, kan ook de warmte zijn van vandaag?

10. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

3 jul 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha ja wie weet, welke plaats kom je vandaan dan?
    Hmm hopelijk gebeurd er snel wat bij jullie;)
    Ja zou ook kunnen, vind zo'n naar gevoel altijd, bah..

11. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik hoop dat je niet al te veel last gaat krijgen van het ontpillen, Jasmijn. Ik heb alleen last van vreselijke hoofdpijn gehad de eerste maand dat ik gestopt was. Net alsof ik moest afkicken ofzo:p

Nou Lief, ik hoop voor je dat het een positief teken is!

Vandaag voor het eerst deze zomer heerlijk op het strand gelegen, dus ik heb echt liggen genieten. Jammer genoeg beginnen de scholen hier alweer bijna, dus ik moet volgendee week weer aan het werk. Wat gaat de vakantie toch altijd snel voorbij

12. Jasmijn24

Jasmijn24 Lid

3 jul 2009
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaa hoofdpijn heb ik ook, al vanaf de stopweek steeds, niet heel erg, echt een beetje zeurende hoofdpijn..
    Achja als het daar bij blijft:)..
    Oh heerlijk na het strand!! mooi genieten, tsjee dat de basischolen volgende week alweer beginnen, de tijd vliegt he..
    Nou geniet nog even van je laatste vakantiedagen!!

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    #93 Lief, 8 aug 2009
    Laatst bewerkt: 8 aug 2009
    Zo hoe is het hier? Ik heb maar een nieuwe banner genomen, want 28 dagen gaat t niet worden ;) Ik denk zelfs dat ik mijn eisprong heb gevoeld (terwijl ik altijd iedereen voor gek verklaarde die dat zei) dus daar heb ik hem maar even naar aangepast. Ben wel benieuwd.. voor hetzelfde geld was het niks en word ik het nog binnen nu en 2 dagen ofzo hoor haha.

14. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @lief, mag ik vragen wat je voelt dan? Ik lees hier ook altijd dat mensen hun eisprong voelen, maar volgens mij voel ik er helemaal niks van of weet ik gewoon niet wat ik moet voelen.
    Zelf hou ik ook geen 28 dagen cyclus aan, maar 30 dagen. Aangezien dit gebasseerd is op maar 1 cyclus ben ik benieuwd of het deze keer weer zo is, maar nog veel liever zou ik natuurlijk niet ongesteld worden en gewoon zwanger zijn:D

15. serena1

serena1 Lid

27 jun 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen idee wanneer ik mijn eisprong heb...voel er niets van in ieder geval. Nu klussen we maar wat aan :D. Ik kijk op die calculator en kijk dan hoe het is wanneer ik een cyclus heb van 26 dagen tot 30 dagen haha...
    dus ben ook erg benieuwd wat jullie precies voelen (moet ik misschien beter opletten ;)).

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    Ik kan me ook totaal niet herinneren het ooit eerder te hebben gevoeld in de periode dat ik geen pil slikte, maar van die periode wist ik wél dat ik op een gegeven moment in mijn cyclus hele zere tepels krijg, alsof ze blauw zijn. Maar toen lette ik er niet zo op in welk deel van de cylus dit was.

Nu had ik een avond een hele gekke steekbuikpijn ofzo, wel 2 uur lang, helemaal linksonder in mijn buik richting blaas/liezen. Het was heel raar alsof er van binnen iets klem zat, maar ik voelde wel dat het geen spier of mijn darmen was. En prompt de volgende dag die zere tepels. Vandaag is dat btw weer wat minder...

Ben wel benieuwd of het klopt. Misschien was het toch een spiertje of mijn darmen ofzo.. maar die zere tepels zijn in elk geval wel een teken, maar waarvan :D

17. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik ben sinds maandag weer hard an het werk, mijn klas aan het voorbereiden op het nieuwe schooljaar. En ik moet zeggen dat het harde werken goed werkt tegen het constant denken aan baby's en zwanger worden:D
    Verder voel ik me niet erg goed, want ik heb de griep:( En ik word gek van alle mensen die steeds vragen of ik de mexicaanse griep heb!

18. serena1

serena1 Lid

27 jun 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja heel nederlang lijkt wel in de ban van die mexicaanse griep. Balen hoor JufD dat je ziek bent, net begonnen en meteen al een griep te pakken...die kinderen ook altijd ;)! Hopelijk knap je snel weer op!

Bij ons beginnen de scholen volgende week pas weer. Ik heb vandaag mijn laatste dag gewerkt...nu lekker 3 weken vakantie! Kan ik full-time mezelf gek maken met zwanger worden :D.

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    Ik moet nog 1 dag en dan lekker 3 weken vrij! Eigenlijk wilden we daarna ongeveer starten voor een beebje, maar... ik ben nog altijd niet ongesteld geworden en wilde eigenlijk 2 cyclussen afwachten. Maar even kijken hoe het gaat lopen. Denk wel dat ik heel binnenkort ongesteld wordt, of in elk geval begin volgende week.

Nog nooit zo'n lange cyclus gehad, niet voor de pil en niet tijdens vorige keer een jaar stoppen.

Beterschap!

20. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Wat heerlijk dat jullie nu vakantie hebben. Gaan jullie nog weg?
    En wat balen Lief dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden, ik hoop voor je dat het nu snel komt.

Als extraatje heb ik er ook nog een oogontsteking bij gekregen, dus ik ben nu officieel zielig:p

Deel Deze Pagina