Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by charlene08, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,842
    113
    Hoe is het hier met iedereen? Ik was inmiddels gelukkig ongesteld geworden, dus nu maar de 2e ronde ;) Daarna gaan we er voor dus hoop dat deze gewoon kort is :D

2. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    hoi meiden,

ook ik ben in juli (de 10e) gestopt met de pil om voor een 2e te gaan en zou graag mee willen kletsen hier.
    Ik heb al een dochtertje van bijna 15 maanden en als het deze maand raak zou zijn dan zou ze misschien net 2 zijn als de 2e komt, als het dan maar niet op dezelfde dag komt.
    Vorige keer duurde het bijna 4 maanden voordat ik zwanger was dus daar ga ik nu ook maar weer van uit. Maar ondertussen blijven we gewoon gezellig oefenen.

3. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Wat fijn Lief, dat het nu toch gekomen is. En gelukkig hoef je ook niet al te lang meer te wachten tot jullie er echt voor gaan.

@Yjc, gezellig dat je mee komt kletsen!

Met mij gaat alles verder goed, ik ben weer uit de lappenmand. Ik heb dit jaar een hee leuke, maar drukke groep. Ik merk wel dat ik er echt weer even in moet komen, ben helemaal uit mijn ritme. Ik heb gewoon bijna geen tijd meer voor andere dingen dan werken, maar heb mezelf wel voorgenomen om begin volgende maand weer te gaan beginnen met sporten. Maar dat heb ik volgens mij al wel vaker geroepen:D

4. serena1

serena1 Lid

Jun 27, 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

ik ben weer terug van vakantie...heerlijk! Ben helaas wel ongesteld geworden :(, wel precies weer 26 dagen (zelfs rond de zelfde tijd).
    Vroeg me alleen af of 26 dagen niet een beetje kort is? Weten jullie dat?

Maar goed, ik zie dat er niet heel veel geschreven is de laatste dagen, dat scheelt weer een hoop bij lezen :).

@ YJC leuk dat je mee schrijft!
    @ Lief lekker dat je ongesteld bent geworden!
    @ JufD, gelukkig ben je weer helemaal beter. Voor welke groep sta je eigenlijk? (of heb je dat al eens geschreven :))

5. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    He Serena, heb je een fijne vakantie gehad? Jammer dat je ongesteld bent geworden:( Ik weet eigenlijk niet of 26 dagen kort is, maar ik denk het niet.
    Ik sta trouwens voor een groep 3/4/5, dus ik heb vanalles wat:D Erg druk, maar ook heel leuk, die afwisseling in de klas.

Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. En ik begin nu toch wel een beetje nieuwsgierig te worden waarom niet. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat mijn cyclus vast nog in de war is, het bekende ontpillen. Maar stiekem denk ik toch ook wel aan de andere reden waarom ik misschien nog steeds niet ongesteld ben:D

6. serena1

serena1 Lid

Jun 27, 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor Jufd,
    ben je uitgegaan van een cyclus van 28 dagen?

Wel leuk trouwens voor 3 groepen staan, dan heb je inderdaad van alles wat. Moet je wisselen of zijn het combinatieklassen ofzo?

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    @serena, een cyclus van 26 dagen is niet heel erg kort, als je maar meer dan 21 dagen hebt anders kan er (technisch) gezien geen eisprong plaats vinden. 28 dagen is het gemiddelde maar om daar aan te komen moeten er altijd vrouwen zijn met een kortere en langere cyclus.
    Ik heb de vorige keer net voor ik zwanger werd een cyclus van 19 dagen gehad. Dat is wel erg kort.
    Van de andere kant is het ook wel fijn een korte cyclus want je weet sneller of je zwanger bent of niet en kan ook sneller weer met de volgende ronde beginnen. Elk nadeel hebt z'n voordeel.

@jufd Spannend, heb je al opnieuw getest?? of al zwangerschapssymptonen?

8. serena1

serena1 Lid

Jun 27, 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm tja daar heb je wel gelijk in, dan zal het wel ok zijn!
    Ik had inderdaad ook begrepen dat 21 zoiezo te kort is, maar daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken.

En inderdaad het heeft wel een voordeel, hoef ik niet zo lang te wachten...;)...

Kom ik trouwens niet heel sneu over, ik zie dat ik al 3x gereageerd heb op 1 pagina :) haha...
    Gaat me eigenlijk allemaal veelste langzaam, kan niet wachten :D! Dan is het lezen van al die forums een mooi tijdverdrijf en moet toch wat in mijn vakantie, vanavond nog maar even gezellig borrelen...

9. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Serena, Is helemaal niet sneu hoor, als ik vrij was geweest had ik hier ook veel meer gekeken:)
    Op de school waar ik werk hebben we combinatieklassen, dus ik heb een aantal kinderen van groep 3, van groep 4 en van groep 5 in 1 klas zitten.
    En ik ben uitgegaan van een cyclus van 30 dagen, omdat ik hiervoor ook een cyclus van 30 dagen had.

@Yjc, ik heb helemaal nog niet getest, ben zo bang dat ik dan heel teleurgesteld zal zijn(als het niet zo is), dus ik durf niet zo goed:)
    En echt last van verschijnselen? Tja, een opgezet gevoel in mijn buik, maar verder niks. Ik weet echt even niet wat ik moet doen, wel testen of niet testen?
    Gelukkkig is de apotheek hier tot 22.00 uur open, dus ik kan er nog even over nadenken:D

10. charlene08

Jul 9, 2009
    33
    0
    0
    pedagogischmedewerker
    Houwerzijl
    Hey meiden,

Ik ben terug van weg geweest.
    Ik heb alle berichten even gelezen en ik las dat er iemand zwanger kan zijn of is gefeliciteerd!!!.

Ik ben inmiddels 3,5 week overtijd. Ik heb al een aantasl testjes gedaan bij de eerste kwam het 2de streepje heel licht en bij de anderen was het 2e streepje er niet. Ik heb erg last van hormonen dit is heel herkenbaar voor mij dit had ik bij de eerste zwangerschap ook, ik was een hele tijd bijna 8 weken heel misselijk en ik heb gevoelige borsten. Wat kan dit zijn?????
    Heel raar. Ik heb al een bloedonderzoek gedaan daar kwam uit dat ik iets met mijn lever heb, ik denk niks ernstig maar over ander half week moet ik weer een bloedonderzoek dan dan gaan ze verdere als bekijken of ik zwanger ben of niet. Dus afwachten.

Ik wil alle nieuw komers van harte welkom heten!!!

11. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    @Charlene, al 3.5 weken over tijd, wat spannend zeg! Wel balen dat je zo lang moet wachten voor je zeker weet of je zwanger bent. En natuurlijk hopen dat er niks ernstigs is met je lever.

Nou, ik heb vandaag toch maar een zwangerschapstest gekocht, en gelijk ook 2 paar nieuwe schoenen. Dit zodat als de test negatief is ik me kan troosten met mijn nieuwe aankopen:p Nou wilde ik eigenlijk morgen ochtend gaan testen, maar ik voel die test nu gewoon branden in de kast! Dus denk dat ik zometeen maar gewoon ga testen, want ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden:D

12. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Ik heb net de test gedaan, maar die was negatief:( En ik had niet verwacht dat ik zo teleurgesteld zou zijn, omdat ik voor mezelf al had bedacht dat ik niet zwanger zou zijn(uit zelfbescherming).
    En nu vraag ik me af waarom ik niet ongesteld ben geworden en wanneer het dan wel gaat komen. Ook heb ik geen idee hoe ik deze cyclus moet rekenen, maar ik ga mijn banner maar gewoon instellen alsof ik een cyclus heb gehad van 30 dagen.

13. serena1

serena1 Lid

Jun 27, 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jufD, nou dat is echt balen. Het is heus niet gek hoor dat je dan toch teleurgesteld bent...je gaat toch stiekum er een beetje op hopen! Ik hoop wel dat je dan maar snel ongesteld wordt, dan weet je tenminste waar je nu op moet rekenen...

@ Charlene08, pff wat een onzekerheid voor jullie. In ieder geval hoor ik dat het niet iets ernstigs is met je lever. Hou je ons op de hoogte!?

14. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Hoi meiden, hoe gaat het hier met iedereen?

Ik snap nu echt niks meer van mijn lijf. Vanochtend heb ik wat bloed verloren, dus ik dacht, nou dan word ik toch nog ongesteld. Maar het is nu ook gewoon weer opgehouden!?:( Ik snap dus echt niet meer wat mijn cyclus aan het doen is.

15. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,842
    113
    Maar je zit toch nog gewoon in je 2e cyclus na het stoppen van de pil? Die kan toch gewoon heel lang zijn, dat je ongestelheid er nu aankomt? Het is zeeeker heel erg balen, maar wel vrij normaal volgens mij dat je niet gelijk geregeld bent. Op welke dag zit je nu eigenlijk? je eerste was 30 dagen?

Ik zit ook in mijn 2e cyclus, maar deze gaat denk ik korter worden dan de eerste! (35 dagen) aangezien ik alweer wat dingetjes voel. We zullen het zien!

Daarna zouden we er voor gaan, maar vind het nu toch wel erg spannend worden, en twijfel eigenlijk ineens een beetje.. het is nog zooo druk in ons leven het is echt verstandiger nog even te wachten... nu weet ik het dus ff niet zo, mja misschien is het een moment opnamen.. ik ga het gewoon even aankijken en anders blijven we de condooms maar gewoon gebruiken ;)

16. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Ja, dat het een langere cyclus kan zijn daar heb je gelijk in. In dat geval heb ik een cyclus van 41 dagen gehad(als ik het goed heb). Maar waar ik aan twijfel is dat ik maar 1 dag een heel klein beetje bloedverlies heb gehad. Moet ik dat wel tellen als ongesteldheid?

Wel lastig Lief, dat je nu gaat twijfelen. Maar je kan altijd op het moment dat jullie eigenlijk zouden beginnen nog beslissen om het met nog een maand(of langer) uit te stellen. Het is toch een hele grote beslissing, dus denk er rustig over na.

17. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,842
    113
    #117 Lief, Sep 5, 2009
    Last edited: Sep 5, 2009
    Ja 1 dag is wel erg weinig inderdaad. Vervelend joh want zo weet je niet zo goed waar je staat! Misschien sla je wel gewoon een cyclus over ofzo? Hormonen kunnen rare dingen doen.. hopelijk heb je snel wat meer regelmaat :)

En het is meer een verstand/gevoel kwestie, tuurlijk kán het allemaal en we willen het heel graag, maar misschien is het verstandiger even te wachten. Maargoed we hebben het er wel weer over gehad en ik ben gewoon een beetje een doemdenker denk ik :D Vriend ziet geen problemen ;) Mooie combi zo haha.

18. Nieuw

Nieuw Actief lid

Sep 5, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zoals te zien ben ik nieuw,ook ik ben in juli gestopt.... erg spannend.

Over 3 dagen mag ik testen... hoop 't :)

19. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,842
    113
    He welkom! Ging je er vorige ronde ook al gelijk voor of heb je nog gewacht?

20. serena1

serena1 Lid

Jun 27, 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet nog 4 dagen...maar ik voel nog helemaal niets,
    nou ja hoef ik mezelf ook niet gek te maken.
    hoe gaat het met jullie???

Share This Page