Joh ik heb mijn menstruatie al lang weer achter de rug hoor Volgens mij heb je een stukje gemist haha. Ik zit op cyclusdag 5 vandaag. Hij heeft nu dus ook een schimmelinfectie bij die urineweginfectie? Naar voor hem joh En voor jou ook natuurlijk! Verder heb ik geen idee mijn vriend heeft het namelijk nooit gehad. Maar een schimmeltje kun je idd wel doorgeven, hoeft niet dus. Maar ik zou gewoon even bellen dan weet je het zeker of jij ook iets kan gebruiken ervoor! Maar ik zou idd sowieso geen seks hebben tot hij helemaal uitbehandeld is.. en daarna kan het ook nog best even gevoelig zijn, want die crèmes maken je huid wat dunner volgens mij. Laat het goed genezen hoor anders zit je/hij straks elke maand met die zooi! Maar ik snap dat het vet klote is.. wij hebben toen ook 1 ronde overgeslagen.. maar ik had tenminste nog een korte cyclus.. dan was het nog niet zo erg. En zeker omdat jullie hierna eigenlijk stappen wilden ondernemen. Balen!! Ik heb nu wel een klein beetje de bibbers voor morgen....
Oke soms is zwangerschapspagina ook gewoon vies he..ik lees altijd door op ´nieuwe berichten´te klikken, dan krijg je dus allerlei onderwerpen door elkaar. krijg je dit ieee, ik zou er spontaan van over mn nek gaan.. (je zou zeggen dat ik zwanger was met mijn kotsneigingen )
Hoi Lief, Heel veel succes morgen bij de gyn. ben heel benieuwd. Hier zijn we vrijdag aan de beurt. Hoi Moon, Wat balen allemaal zeg. Maar zou idd niet vrijen voordat het echt weg is. Anders zit je er straks nog langer aanvast.
Nou mijn eierstokken en baarmoeder zagen er goed uit.. eierstokken zaten zwarte rondjes in en dat moesten er meer dan 5 zijn (jaja..) En mn baarmoederslijmvlies was alweer 4 cm ofzo (zit nog maar op dag 6 van mn cyclus, je zou zeggen dat het nu helemaal weg was ) Ik vind het knap dat ze er iets van kan maken, maar het was prima zei ze. En verder tja, stelt niet zoveel voor maar dat verwachte ik al, de gewone vragenlijstjes en ik moet op cd 3 bloedprikken, en vriend moet een potje gaan inleveren en dan hebben we pas 28 september weer een afspraak voor de uitslagen en wat we dan gaan doen. Dat is wel heul lang wachten hoor.. Beter lukt het tussendoor gewoon vanzelf maar
@Lief: Meer dan 5 eitjes! wow... das best veel maar goed meestal groeien er uiteindelijk maar 1 a 2 goed door die rijp worden o te springen Maar wow wat lang wachten zeg... 28 september pas de uitslag pfffff.... Ik ga super voor je duimen dat t gewoon voor die tijd raak is je zal niet de 1e zijn @Inge: Meis, wat onbeschoft van me... had je hier niet eens verwelkomt Nou je bent hartstikke welkom hier hoor!!! Ik zal aan je denken komende vrijdag... spannende dag zo je eerste gyn afspraak! @Carrie: Heerlijk aan t genieten van jullie mooie kleine meid? Zal best !!! Geniet er van en we zine je vanzelf wel weer een keer verschijnen! @JufD: Goed om te lezen dat je minder last hebt van de warmte, dat lijkt me niks zeg... Maar meid wat een mooie buik foto's zeg! Zon buik zou ik ook wel willen haha Geniet nog even lekker van t warme zonnige weertje daar en tot over een tijdje hier terug @Moon: Wat ongleooflijk balen dat je vriend een infectie heeft daar zeg... dat moet pijnlijk zijn :S... en dat t daardoor ook nog eens game over is deze ronde pff :S zit je ook niet mee zeg... Maar je moet echt pas naar de HA gaan als jullie er beiden klaar voor zijn @All: Hier gaat t redelijk goed, als ik maar goed naar mn lichaam luister zo niet, dan fluit mn lichaam me direct terug daar ben ik wel achter gekomen De ontsteking in mn navel is zo goed als over en ik heb besloten mn navel piercing uit te laten (hij zit nu toch al dicht). Gisteren ff een flinke baaldag, nu gaat t weer beter... zal wel zo blijven gaan met die ups en downs tot de 18e, tot we meer duidelijkheid hebben!
Ow ik zie dat ik 4cm ipv 4mm heb geschreven haha. En ik weet niet of dat eitjes waren hoor.. ze zei gewoon zie je die zwarte rondjes, dat moeten er minimaal 5 zijn en bij jou is dat zo, dus dat is prima. Ze waren volgens mij ook niet nog erg groot hoor. Maar ze zei niet dat het er veel waren, gewoon goed. En baarmoederslijmvlies moest minimaal 6 mm zijn bij de eisprong en bij mij was het dus 4 a 5 mm nu op dag 6, dus dat was ook prima. Hoop dat je de 18de meer duidelijkheid krijgt ja! Dat is ook gewoon vervelend dat je nu niet goed weet hoe en wat.. Sterkte nog hoor! En ja 28 september is nog fucking ver weg.............. heb nog 2 cyclussen gewoon daarvoor haha. Ik ga er maar gewoon voor dat we 28 september voor een echo gaan daar om te kijken hoe ver ik zwanger ben dan
He meiden, Lief: That's the spirit! Haha... hopelijk kun je het een beejte loslaten nu en ben je gewoon hartstikke zwanger als je weer op de afspraak komt hehe. Ik hooop het! (PS. Sorry van mijn wazige bericht haha...ik heb volgens mij over je bericht van je ongi heen gelezen en niet naar je banner gekeken...mijn welgemeende excuses..ik ben een muts haha . Fijn om te horen dat alles iig goed was!! (maakt niet uit of je het wel of niet helemaal snapt, als het maar goed is ). Flippo: Hou die positiviteit vast Maar wat je zegt..ups en downs zullen er helaas altijd zijn...Gelukkig dat de ontsteking zo goed als over is. Ennuh vwb die navelpiercing..zou ik ook doen haha elke keer doorprikken lijkt me zeeer pijnlijk...ennuh als je zwanger bent...dan plopt ie er toch uit (of niet? geen idee eigenlijk haha). Ja het is echt enorm balen nu deze ronde. Tegelijkertijd weeet ik nu ook gewoon dat ik ongi ga worden, (alleen de grote vraag WANNEER???) dus de onzekerheid is weg, maar goed....we hadden graag nog een kans gehad..Heb ha gebeld en die zegt afwachten bij mij. Ws. is er niks, als ik jeuk/irritatie of wat dan ook krijg, dan moet ik bellen. Ook als ik meer afscheiding krijg, maarja...wat is meer? ALs het goed is zou ik deze week mij ei hebben...(heb nog niet getest), maar meestal ben ik wat natter dan en dat heb ik nu ook (verder geen klachten). Lijkt op gewone eisprong dus...maar goed ik hou het maar in de gaten en dan zien we wel. Echt wel enorm balen! Liefs, Moon
hallo allemaal ik ben ook in juli gestopt met de pil ik had 22 juli test gedaan en 23 juli was ik ongestel geworden groetjes van linda (1981)
Moon, je merkt het echt wel als je een schimmeltje hebt hoor! Dan is het echt anders of je hebt jeuk of irritatie/branderigheid. Hoi 1981, ik denk dat je in 2010 bent gestopt he? misschien is het dan handiger om bij dat topic mee te praten, wij zijn al in 2009 gestopt namelijk! Veel succes met zwanger raken!
Ik heb maar even een aanvraag gedaan om 2009 in onze topictitel te vermelden, leek me wel handig om verwarring te voorkomen!
Heeel goed lief!! Ik heb me dat ook al eerder afgevraagd, want ik zag ook dat er een topic van julie 2010 was..Helaas zijn wij alweer een jaar verder... Krijgen anders wel een vertekend beeld....(als je snapt wat ik bedoel haha) Maar...wij komen er ook wel hoor lief, ik weet het zeker! Al zit het soms niet mee...zucht :-S Liefs, Moon
@Lief, wat fijn dat alles goed was bij de gyn, wel balen dat je nu zo lang moet wachten tot je de uitslagen krijgt. Ik hoop dat je tegen die tijd gewoon al zwanger bent. @Moon, wat balen die infectie! Nu maar hopen dat jij er geen last van krijgt en het bij hem snel over gaat, zodat jullie weer verder kunnen. @Flippo, gelukkig gaat het weer wat beter met je. Die navelpiercing zou ik er ook uitlaten hoor, lijkt me niks als je die steeds weer open moet prikken. Ik heb vandaag een hele rare dag gehad. Ik had de halve nacht al wakkker gelegen en voelde de baby niet, en toen gedurende de dag ook niet. Na een paar uur ging ik me toch wel zorgen maken en heb ik me VK gebeld, die adviseerde me naar het ziekenhuis hier te gaan. Toen schoot ik zo in de stress dat ik alleen nog maar kon huilen. Gelukkig heb ik in het ziekenhuis het hartje gehoord en hebben ze me verzekerd dat alles goed was. De kleine had zich waarschijnlijk een beetje verstopt of had gewoon een rustdag. Ondertussen heb ik hem al weer een paar keer gevoeld. Maar jeetje, wat was ik bang zeg en dan merk je toch dat je heel ver van huis bent...
Jufd: O meis! Dat lijkt me indd echt erg..jeetje wat zul je geschrokken zijn! Goed dat je meteen actie hebt ondernomen en de vk hebt gebeld en daarna aldaar naar het zknh bent gegaan. Geen enkel risico nemen. Als zij verzekere dat alles goed is, dan zal het zeker zo zijn! Fijn dat je m nu wel gewoon weer gevoeld hebt. Missschien was hij zo moe van al dat geschop de laatste tijd, dat hij ff een time out had hihi En hier...infectie lijkt iets beter te gaan, maar ik maak me toch wel zorgen...Ik heb gelukkig nog geen klachten en hoop die ook niet te krijgen, maar ik wil wel lang genoeg wachten om zeker te weten dat het bij mijn vriend over is, maar tegelijkertijd...vandaag flinke onderbuikkrampen gehad en natter dan normaal Lijkt erop dat mijn ei eraan komt...als dat zo is..is het weer eerder dan de vorige maanden (tenminste...dat lijkt me met zo'n lange cyclussen)....waarom juist NU weer eerder ? :x Maar goed...deze ronde is game over, kan er wel om blijven kniezen, maar het is niet anders. Dan september maar ronde 12...zucht. Ik wil iig dat het weer goed gaat met mn lieffie...geduld is een schone zaak. Haha zoals je zegt lief: wij trainen ons geduld gewoon! Al ben ik het onderhand zat dat getrain haha. En los van het zwanger worden...geen seks is gewoon balen! Ik ga er wel voor dat het in sept raak is! HET MOET GEWOON!! 8) Mijn vriendin heeft nu inmiddels cyclusdag 64 Ze is niet ongi en test steeds nega...heeft nu bloedgeprikt en krijgt ws. vrijdag de uitslag...heeft wel al een hele tijd buikrampen...Ben benieuwd...hoop dat ze gewoon zwanger is, want een NOG langere cyclus dan mij..pfft om gek van te worden. In het begin zeiden we nog lacherig dat ze mij niet achterna moest gaan met die stomme cyclussen.....hmmz...echt spannend! Fijne avond, Liefs moon
Juf, ik hoop dat je weer gerustgesteld bent! Gelukkig heb je je vader daar ook nog, het lijkt me wel eng in een land waar je dan ook nog eens niet weet waar het ziekenhuis is, of de taal niet kent ofzo. Ik zou je echt nog een keer willen aanraden gewoon die stap te gaan zetten, dan wordt tenminste alles nagekeken, en dat duurt ook eeuwen.. straks wacht je elke keer en weet je pas over een half jaar ofzo of er iets aan de hand is.. Wij doen nu tijdens de eerste onderzoeken nog 2 rondes! Ik ben blij dat ik dat gewoon al in werking gezet heb.. Het haalt ook een stukje frustratie weg, ze gaan ons nu tenminste helpen. Moon, ik weet als geen ander hoe frustrerend het is als je lichaam niet mee wil werken zodat je seks kunt hebben (bij jou dan je vriend natuurlijk). Echt dat vind ik tot nu toe het enige echt frustrerende.. Hoop dat het snel goedkomt en jij een korte cyclus hebt, dan kunnen jullie er volgende maand gewoon weer voor gaan! @all, ik denk dat ik hier iets minder kom komende 2 maanden, ik heb even weinig zin om me er veel mee bezig te houden, we leven naar die nieuwe afspraak toe en in de tussentijd ga ik het even wat proberen los te laten, dus sorry als ik soms ergens niet op reageer
@JufD: Oh meis wat lijkt me dat angstig inderdaad! Maar gelukkig voel je je kleintje weer.... Dikke knuffel voor je in ieder geval! @Moon: Meis wat ongelooflijk balen zeg... pfff... ik hoop zo dat t snel over is bij je vriend en jullie er vol goede moed tegen aan kunnen gaan de volgende ronde! Lijkt me helemaal niets zo! Je vriendin inmiddels op CD64 pfff dat is echt lang, zo lang was mijn 1e cyclus... ik hoop voor dr dat ze snel duidelijkheid krijgt! @Inge: Meis ik zal aan je denken morgen als je voor t eerst bij de gyn langs gaat! @Lief: Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor meis Ik denk dat wij het allemaal hier wel begrijpen als je er even iets minder mee bezig wilt zijn toch ! Wel goed om te lezen dat de echo goed was in ieder geval... We zien je vanzelf wel weer een keertje voorbij komen @All: Vandaag een grote stap genomen voor mijn gevoel... Nadat ik gisteren lang met een vriendin (die in t zelfde schuitje zit) aan de telefoon heb gehangen, een lang gesprek heb gehad met mn man hebben we de knoop door gehakt... We gaan weg uit het ziekenhuis waar we nu zitten en gaan naar de fertiliteitspoli in het UMC. De voornaamste reden van onze beslissing is dat de behandelend arts A zegt, terwijl B opgeschreven staat in ons medisch dosier. Dat werkt niet bepaald positief op de vertrouwens zeg maar. Ik heb vanmorgen gebeld met het UMC, ons verhaal uitgelegd, en ik heb een staf-arts toegewezen gekregen ivm de complexiteit van het verhaal vonden ze dat beter, een vrouwelijke arts, erg prettig om eerlijk te zijn. Verder eigenlijk niet zo veel nieuwtjes, voel me goed, wondjes zijn nu echt helemaal dicht en ik kan steeds ietsje meer doen, erg prettig
Hoi meiden, hier ben ik dan weer even! Het is allemaal heel hectisch geweest natuurlijk de laatste dagen maar nu heb ik eindelijk even tijd voor het forum. Het laatste berichtje had m'n man er alvast op gezet zodat jullie ieder geval op de hoogte waren Bedankt allemaal voor de felicitaties! Hier dan mijn bevallingsverhaal: Op zaterdag 24 juli is onze dochter Sanna Elise geboren om 9:15 uur met een gewicht van 3650 gram (dus helemaal geen dikke 8 pond maar heel netjes een ruime 7 pond) Het begon ermee dat op vrijdagochtend om 6 uur de vliezen braken. Toen gebeurde er zoals jullie weten de hele dag niets. Maar 's avonds om 23:30 begonnen de weeën al vrij regelmatig te komen. Om een uur of 2 's nachts de verloskundige gebeld. Op dat moment had ik 2 - 3 cm ontsluiting dus het begin was er. Ik kon de weeën goed wegpuffen maar vond het best pittig. De verloskundige is weer naar huis gegaan en zou om 6 uur in de ochtend wel weer even langs komen. Ik zou dan waarschijnlijk 5 - 6 cm ontsluiting hebben en dan konden we nog bedenken of we in het ziekenhuis of thuis de bevalling wilden afmaken. Maar om 5:15 uur hield ik het niet meer en hebben we haar alvast gebeld. Toen bleek ik al bijna volledige ontsluiting te hebben en mocht ik bijna gaan persen. Uiteraard besloten lekker thuis te blijven want het ging zo goed. Helaas ging het persen niet zo makkelijk. Heb het nog geprobeerd op de baarkruk maar het laatste stukje wilde niet meer. De ambulance en het ziekenhuis gebeld en 7:50 uur zijn we opgenomen in het ziekenhuis. Daar eerst nog aan het infuus gelegen om sterkere persweeën te krijgen maar dat hielp niet echt. Kreeg vooral meer weeën. Uiteindelijk (nadat ik al 3 uur aan het persen was geweest, met de baby ging het gedurende de persweeën helemaal prima dus daarom lieten ze me het eerst zelf proberen) heeft de gyneacoloog met de vacuumpomp geholpen en daar was ze dan! Ons grote kleine wonder. Ik heb veel geluk gehad want ben niet ingeknipt of ingescheurd dus geen hechtingen. Ik voel me dan ook best heel goed en moet erom denken dat ik m'n rust pak. Maar het is zo mooi allemaal... zucht De kraamweek bevalt tot nu toe prima. We hebben een hele goede kraamhulp (vd oude stempel). We leren heel veel. De borstvoeding loopt ook goed, heel fijn. Ze was best veel afgevallen in het begin maar is nu alweer bijna op haar geboortegewicht. De nachten zijn wel zwaar maar af en toe kunnen we toch een paar uutjes slapen. En verder is het echt genieten!!! De bevalling was zwaar maar het was het meer dan waard, cliché maar echt waar. Ik zal nog een paar fotootjes plaatsen. En hoe gaat het hier verder met iedereen? Ik hoop gauw weer es wat vaker aanwezig te zijn (dat zou betekenen dat het hier allemaal lekker loopt en dat we een goed ritme hebben )
Nou meid wat een verhaal. Dan toch nog van huis weer naar het ziekenhuis!!! Maar de mooie meid is er en jullie zijn volop aan het genieten!!! Nogmaals super gefeliciteerd en geniet er maar lekker van!!!
@Carrie: Meis wat een verhaal! Maar wat goed om te lezen dat alles goed gaat, je niet ingescheurd bent en jullie een mooie dochter hebben gekregen! Geniet er van en nogmaals SUPER GEFELICITEERD!!!
Wat fijn dat je niet ingeknipt of gescheurd bent en dat nog wel met de vacuumpomp! Wat super, dat lijkt mij namelijk zelf echt wel een soort bonus als dat niet gebeurd haha. Leuk om te lezen en ga nu maar lekker genieten en jullie ritme vinden! Flippo, goed dat je dat gedaan hebt! Ik weet dat er hier op het forum over ons ziekenhuis niet zulke hele goede verhalen rondgaan, heb ook besloten alles wel gewoon hier te laten onderzoeken en kijken waar we komen, maar als het maar even nodig is stap ik ook gewoon over hoor. Het is dan wat verder rijden en wat lastiger maar zeker als je behandelingen nodig hebt krijg je er vaak ook maar een paar vergoed, en dan wil ik wel alles eruit halen wat er in zit! Inge, heel veel succes bij je afspraak! Ben benieuwd wat ze gaan doen, was het nou ook een soort intake?