@jufD: Ja het kan dus zo zijn dat ik een aantal dagen daarna nog een keer moet terug komen omdat je niet op het juiste moment de test doet. De ene heeft een vroege eisprong en de ander een laten. Er is geen touw aan vast te knopen. Maar theoretisch is dag 14 je eisprongdag, dus dat houden ze een beetje aan en hoelang je cyclussen zijn. Daar hangt het ook wel een beetje vanaf. Ik heb gemiddeld 27 á 28 dagen, dus dan is dag 14 van je cyclus een goeie richtlijn.
Lief ik snAp t. De studie is belangrijk, maar jij bent er ook nog hè! Knap hoe je t de afgelopen jaren zo hebt volgehouden! T Kan indd ook n rol spelen... Hopen dat t in okt dan echt anders wordt! Carrie wat fijn om te horen dat t zo goed gaat en dat je zo geniet! Jufd mooie foto's meid! Snap dat je t soms zwaar hebt zo! Flippo hoest met jou meid? Ingeping hoop dat de test op t juiste moment is! Hier morgen t zaad inleveren.. Ben benieuwd! Wel balen... Vriendlief lijkt de schimmel weer terug te hebben! Meteen weet zalf. Moeten toch zaad inleveren... T zou t zaad kennelijk geen kwaad kunnen doen.. We wachten t maar af! Liefs moon
Goeiemorgen! Nou ja goed :-S Grrr wat een gedoe! Vriendlief vanmorgen zijn best gedaan, ik gebeld naar het zknh dat we eraan komen. Kan dat niet, want...ze zitten vol!!! (Terwijl de gyn zei dat we gewoon het potje moesten vullen en dan moesten bellen dat we eraan kwamen!!) Stond dat er tussen de 2 en 5 dagen tussen moet zitten, dus wij extra niet geklust en nu dus potje vol weer weg kunnen spoelen :-S Baal ff zo enorm nu he. Nu hebben we morgen afgesproken, maarja...nu zit er geen 2 tot 5 dagen meer tussen...Ook heeft vriendlief weer een schimmel te pakken (het klopt dus echt: als je het eenmaal hebt gehad kan het terugkomen). De ha verzekerde hem dat we gewoon konden klussen en dat het ook geen invloed heeft op de kwaliteit vh sperma, maar...of ik dat moet geloven? Morgen gaan we dus toch maar t potje inleveren, ondanks alle negatieve invloeden nu dus, en dan zien we wel. Ik weet het anders ook niet?! Morgen moet ik sowieso eerst naar de gyn, dus ik vraag het dan ook daar nog eens meteen na....dalijk is de uitslag daardoor nega en dat wil ik natuurlijk niet. Kan dus goed zijn dat het nog een keer moet. Misschien loop ik wel weer op de zaken vooruit, maar ik baal echt ff enorm, en vriendlief ook. Je bent er toch mee bezig, en trouwens ook echt respect vd mannen van ons hoor...is niet niks..ik bedoel er komt toch een zekere druk op, zeker met dat potje! Maar goed...vriendlief denkt er heel makkelijk over en het maakt hem niks uit (gelukkig maar!). Nouja we wachten morgen wel ff af. Liefs, Moon
Moon: succes met de zaadtest, hopelijk een heleboel snelle zwemmers Lief: dat zou zo maar kunnen dat je lichaam dan denkt nog maar even niet zwanger worden, de psyche speelt soms een grotere rol dan je denkt. Ingeping: succes met de test, hopelijk heb je gewoon rond de 14e een eisprong en duim voor een goede uitslag! JufD: mooie buik!!! Het wordt nu wel zwaarder hè? Heb je verder nog gekke kwaaltjes of valt het allemaal mee? Geniet maar van je mooie buik, is best wennen als ie straks weg is en in mijn geval flupsig is geworden Ik heb trouwens op het laatste moment nog een paar streepjes straie gekregen, dat geloof je toch ook niet! Volgens mij zelfs tijdens de bevalling Flippo: hoe gaat ie? Kun je wat afleiding vinden om het aftellen tot de 9e wat draaglijker te maken? Hier verder alles goed, groetjes!!! PS: ik had gisteren nog een paar nieuwe foto's geplaatst, ze is alweer een maand oud!
Hé Moon, we postten bijna tegelijk. Wat balen en wat een gedoe! Hopelijk ondanks dat toch een goede test en uitslag morgen!
He Carrie, Ik zie het haha! Toevallig! Wat een mooie foto's van jullie meisje zeg. Het is ook echt een prachtmeisje! Net d'r moeder hihi. Ik vind r echt op jou lijken! Die "flubberige" buik die zal vanzelf wel weggaan toch?! Wel balen van de straie! Net op het laatste moment argh! Maarja..je hebt er een prachtwondertje voor terug. Thanks voor je reactie meid! Ik hoop er maar het beste op, en anders gewoon nog maar een keertje. Is op zich geen ramp natuurlijk, maar het rotte is dat dat naar het zknh moet hier verderop (half uur rijden, is niet zo ver ofzo, maar met werk lastig te doen). Vriendlief is al om 05:30-06:30 uur de deur uit ivm werk op de bouw. Je kunt het potje alleen om 10:45 u of om 12:45 u inleveren...Nu werkt hij volgende week in Tegelen (=vlakbij het zknh in Venlo gelukkig), maar dat kan zomaar weer veranderen en...het moet binnen een uur daar zijn...kan hij dat potje dalijk op de bouwplaat in zo'n goor toilet gaan vullen..is niet erg bevorderlijk zullen we maar zeggen. We wachten het gewoon af en anders dan kijken we dan wel hoe wat dat gaan oplossen haha. Morgen maar eens afwachten! Liefs, Moon
Haha moon lastig he dat geplan! En wat vervelend dat het vol zat.. pff bij ons zeiden ze niks alleen dat we het gewoon mochten inleveren, werkt dus ook weer overal anders. En wat balen van de schimmel! Heeft hij nu weer zalf enzo? Maar wel leuk dat ze zeggen dat je gewoon seks kan hebben maar hij kan het dan wel echt aan jou doorgeven hoor.. Hopelijk is het snel weer weg en idd voor de zaadtest zal het verder geen kwaad kunnen hoor! Vandaag bijna geen bruin meer gelukkig, hopelijk is het morgen helemaal weg. Het einde van de ene studie komt nu echt in zicht, vandaag weer paar goede vorderingen, dus ik ben echt blij! Als het goed is oktober studievrij, wow wat zou dat fijn zijn. En 28 september weer naar t ziekenhuis dus dan weten we daar ook meer van. Ow en Carrie het is een super mooi meisje hoor! En die foto van jullie samen dat ze op je armen slaapt is ook zo schattig! Groetjes vanuit een heel nat Enschede
hey! Lief: Fijn dat het bruin bijna weg is. Hoop indd at het morgen helemaal weg is!! Die cyclussen en dat lichaam van ons he, wat een irritante dingen!! Ja t klopt dat ik het ook kan krijgen, maar de ha zei dat die kans niet heel groot is en dat het met een zalfje dan op te lossen is. Maarja..ik ben niet zo van die risico's. We gaan dat dus ook niet doen. Waarom zou je zo'n risico nemen??! Hebben sowieso niet geklust ivm het inleveren vh zaad, dus...da's een geluk bij een ongeluk. Hij was er dit keer echt op tijd bij, meteen weer zalf en vandaag gaat het alweer beter. Dus ik hoop dat hij er snel vanaf is. De gyn zei dus ook tegen mij dat we het gewoon konden inleveren in de ochtend en dat we van tevoren alleen ff moesten bellen...Nouja..dat werd dus ff anders. Nu morgenochtend. Moet eerst al om 08:40 uur bij de gyn zijn....En dan om 10:45 u het zaad inleveren. We zitten er wel helemaal middenin nu dus. We wachten maar af wat de uitslagen zijn en de evt. vervolgstappen. Vandaag wel weer minder nieuws gekregen..Ik moet (weer) geopereerd worden aan mijn oor. Heb al een hele geschiedenis op dat gebied en nu zijn mijn donorgehoorbeentjes versleten (vroeger hele flinke oorontsteking gehad die door de ha niet tijdig is geconstateerd, was toen zo erg geworden na maaaanden dat ik 3 keer geopereerd moest worden om alles te herstellen.) Ik moet dus nieuwe laten plaatsen. Krijg nog een ct-scan om te kijken hoe het er precies allemaal uitziet van binnen. Heb uiteraard gezegd dat we bezig zijn met zwanger worden. Ik moet nu een datum afwachten vd ct-scan en de operatie. Mocht ik dan zwanger zijn, dan gaat het uiteraard (nog) niet door. Al met al wel weer balen allemaal. Ik wil me gewoon focussen op LEUKE dingen en elke keer gebeurt er dan weer iets kloterigs! Baal echt enorm. Ik wist dat het er ooit aan zat te komen, maar nu al?! En dan ook nog eens net nu we in de molen zitten bij de gyn....maarja...wat moet dat moet he. Liefs, Moon
@Carrie, wat een leuke foto's! Vooral die dat ze ligt te slapen vind ik erg mooi. Maar wat balen dat je toch op het laatste moment nog strepen hebt gekregen, ik hoor steeds vaker van mensen dat het zelfs tijdens de bevalling nog gekomen is Van rare klachten heb ik geen last, wel van alle andere klachten die je maar kunt bedenken, zo voelt het tenminste op sommige dagen. Vooral de pijn in mijn bekken vind ik echt vervelend, want daar ga ik zo raar van lopen, ik lijk wel een eend. @Moon, wat een gedoe zeg met dat potje, gelukkig kun je het morgen wel inleveren. Moet je lang op de uitslag wachten? @Lief, gelukkig komt het einde van de studie in zicht, dan kan je daar naar uitkijken.
@Moon: Jeetje meid wat gedoe allemaal. Het zit even niet mee bij jullie. Bij ons in het ziekenhuis kon je het ook zo afgeven bij het laboratorium. Ook idd tussen een bepaalde tijd, maar verder geen problemen. Ik hoop dat het allemaal lukken wil morgen. @Lief: Fijn dat het bruin zo goed als weg is.
He Meiden, Flippo: hoestie met je?? Ff wat afstand genomen? JufD: Echt kei vervelend die klachten! Met name de bekkenklachten lijken me echt niet prettig nee. Doe maar echt rustig aan meid!! Ingeping: Ja normaal kan dat bij ons kennelijk ook, maar het is nu zo druk dat het teveel wordt, kennelijk? Geen idee. Net weer terug vd gyn. Nog geen eisprong, dus weer langere cyclus helaas. Moet maandag weer terug....Heb het nog gevraagd, maar het zaad moeten we gewoon inleveren, want dat willen ze sowieso 2 a 3 keer testen omdat de kwaliteit altijd heel veranderlijk kan zijn...We wachten dus maar af. Hoe lang het duurt vd uitslag weet ik niet, maar dat vragen we straks na. Ik moet maandag weer beginnen met werken en maandag dus meteen weer naar de gyn. De kans is groot dat ik die week dus nog 1 of 2 keer moet gaan, dus ik moet het wel vertellen op het werk; ik ga geen smoesjes verzinnen/liegen. Vd ene kant vind ik dat niet fijn, want mijn eigen baas is dan nog met vakantie, en met de andere baas heb ik niet veel, maarja...ik kan niet maandag een smoesje bedenken en dan woensdag of donderdag weer...De week erop is mijn eigen baas er weer en misschien moet ik dan ook wel weer naar de gyn, dus ik kan er niet omheen ben ik bang...We gaan het dit weekend denk ik ook vertellen aan mijn ouders; ik wil niet dat ze het op mijn werk wel weten en mijn eigen lieve ouders niet. Wel spannend dus...Ik moet er nog ff goed over nadenken, maar ik denk dat we het maar gaan doen. Vriendlief zegt ook: gewoon doen! Toch fijn als je vriend er wat makkelijker over denkt...trekt je dan toch over de streep hihi Liefs, Moon
Net terug van fertiliteitslab...uitslag 1e zaadtest over 8 tot 10 dagen. Maarja...weet niet of er teveel negatieve factoren nu een rol hebben gespeeld. Maar afwachten dus... Liefs, Moon PS: Ik word nog eens Senior Member zo hahaha. Maar goed...vanaf volg week weer aan het werk dus minder tijd om hier te posten Het is zo'n baggerweer, geen weer om iets te gaan doen...!
@Moon, nu je zo vaak naar de gyn moet is het inderdaad misschien maar beter om op je werk te vertellen. Veel succes ook met het vertellen aan je ouders, kan me voorstellen dat dat spannend is. Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest, voor mijn resusprik(ik weet even niet meer hoe dat heet). Uiteindelijk werd het een veel langere afspraak dan verwacht omdat ik zoveel bandenpijn heb en ook heel veel harde buiken heb. Nu moet ik dus per direct minder gaan werken, omdat mijn lichaam meer rust nodig heeft. Gelukkig was mijn directrice heel begripvol en ik ga vanaf volgende week 1 dag minder werken. aan de ene kant vind ik het heerlijk dat ik minder kan gaan werken, maar ik baal er ook wel van.
He balen juf, maar beter dit dan dat je met 30 weken gaat bevallen! Goed op je lijf letten nu hoor, anders gaan wij je hier verplicht naar je bank toesturen met een kop thee en een dvd Moon, gewoon vertellen als dat goed voelt joh! Ik laat het ook afhangen van het het soort onderzoeken wat we moeten of en aan wie ik het ga vertellen, voorlopig ist nog niet nodig dus dan willen we het niet. Enne.. 10 dagen.. hallo dat duurt lang, dat zaad moet toch dezelfde dag nog getest worden dat weten ze toch binnen een dag?? Nou tis goed dat ik het weet, stuur ik vriend iig ruim voor de 28ste langs!
Goeiemorgen! JufD: Jee! uiteindelijk wel goed dus dat de afspraak zo lang duurde. Goed dat je minder gaat werken en fijn dat je directrice daar begrip voor heeft. Je moet indd echt naar je lichaam luisteren en rust in acht nemen. Alles voor de gezondheid van jou en de kleine frummel! En mocht 1 dag minder werken niet baten, dan gewoon nog minder werken. Pas goed op jezelf meis!! Lief: Hoe is het met je meid? Ja ik vind het wel moeilijk. Ik had eigenlijk deze week en komende week willen afwachten, dus alle uitslagen enz. binnen, maar ik kan het op mijn werk niet verzwijgen als ik zo vaak per week naar de gyn moet...Het liefst zou ik het nog niet vertellen, want...ik vind dat mijn ouders het moeten weten voor ik het op mijn werk vertel. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijn ouders niks te zeggen terwijl heel kantoor het wel weet....Ik moet ff kijken hoe ik het allemaal ga doen...Mijn ouders gaan volg week 3 weken naar Zuid Afrika dus ik had ze het pas erna willen vertellen, anders maken ze zich weer zorgen op hun reis, maar...aarggggh ik weet het ff niet Heb dit weekend nog om erover na te denken. Baal ook gewoon dat mijn eigen baas er niet is! Als ik alleen maandag moet, kan ik wel zeggen dat ik naar de KNO moet, maar de kans is groot dat ik bv. woensdag of donderdag nog eens moet...en wat zeg ik dan? Ik wil niet liegen eigenlijk. En die uitslag...ja..ik weet het ook niet. Komt ws. omdat echt de gyn de uitslag met ons gaat bespreken. We krijgen niet rechtstreeks de uitslag vh lab. Doen ze het niet invriezen ofzo dan? Ik heb echt geen idee eigenlijk. Naja...8 tot 10 dagen is te overbruggen Op het formulier stond dat het een paar weken duurde dus...Stuur je vriend indd maar op tijd voor de 28e Liefs, Moon
Hoi! Hier alles oké hoor! Denk dat ik vandaag eipijn voel, dus dat zou mooi op schema zijn (CD13). Alleen gisteren nog maar seks gehad op CD12 dus dat is niet zoveel... daarvoor op CD 6 daarna kreeg ik weer bruinverlies... dus dat zijn wel 5 dagen niet.. dan ist zaad niet helemaal optimaal denk ik zo Achja waar je je al druk over kan maken, we hebben iig gisteravond seks gehad en gewoon morgen weer en dan zien we het wel weer. Zou wel blij zijn als dit eipijn is dan kom ik niet in de knel met bloedprikken en de afspraak Moon, al besloten of je het gaat vertellen aan je ouders? De uitslag van zaad is volgens mij dezelfde of volgende dag al bekend (je moet het niet voor niks binnen het uur brengen, anders zijn ze dood voor je het kan onderzoeken), maar idd je moet het van de gyn horen dan, en dan ligt het meer er aan wanneer die tijd heeft denk ik. Succes deze week met de echo´s en eventueel op je werk vertellen of smoesjes verzinnen Juf, hoe is het nu met de harde buiken? Carrie, bij jullie ook nog alles goed? Hoe bevalt het nu om mama en papa te zijn? beetje zoals je verwacht had of is het heeel anders? Nog veel kraambezoek of is dat wel over? Ingeping, jij mag morgen voor de samenlevingstest? Heb je je ei al gespot? Hopelijk is het goed getimed anders moet je nog een keer terug deze cyclus of moet je dan gelijk weer tot de volgende wachten? Flippo, hoe is het daar? 9 september komt eeeeinndelijk dichterbij he! Toch weer een nieuwe stap met nieuwe kansen, hopelijk pakken ze lekker snel door daar zodat je weer kansen hebt! Zo volgens mij heb ik iedereen weer gehad Meiden ik wordt woensdag alweer 27... wie had dat gedacht 27 en nog niet eens zwanger.
Ingeping heel veel succes morgen! Eindelijk is t zover! Lief flink aan de klus! Hoop dat t raak is! Of t zaad goed is weet ik niet na n paar dagen maar bij ons stond dat je tussen de 2 en 5 dagen onthouding moest hebben met inleveren dus dan zou t zaad van je vriend nog goed moeten zijn toch? 27 is nog kei jong meid! Maar ik snap dat je t zo voelt... Jouw tijd komt nog wel meid: voor je 28 e ben je zwanger en heb je misschien al zo n kruimeltje in je armen, ik weet t zeker! Ik vraag morgen gewoon aan de gyn of de uitslag er al is doe net of ik dom ben haha. Liefs moon
Haha gewoon doen idd! Jij ook weer succes dan vandaag! Mooi vanavond weer 2 gyn-verhalen dus! Wel spannend als die uitslag er dan toch ineens is Moon!! Nou mijn eisprong heeft me gisteren weer goed te pakken gehad.. jeetje het deed echt pijn, was er gewoon een beetje misselijk van Gelukkig nam het laaat in de avond wat af dus we hebben er nog wat nieuwe zaadjes achteraan gestuurd Is de 2e keer in 15 maanden dat het me echt behoorlijk pijn deed, gek is dat. En nu..... weer afwachten (en voor de zekerheid toch nog wat seks ofcourse.. al kán het eigenlijk niet anders dan mn eisprong zijn die pijn).
@jufD: Wat fijn dat je directrice zo beripvol is meis... het gaat uiteindelijk wel om de gezondheid van jou kleine wondertje! Dus luister inderdaad naar je lichaam, dat is het belangrijkste wat er is hoor! @Inge: Meis ik denk een je hoor vandaag!!! Spannend Hoe is t verder met je meis??? Welke CD zit je nu ongeveer? @Moon: Wat lekker dat de beol zo snel gaat zeg Hoe gaat t met het ind e gaten houden van je eitje? Groeit hij mooi en hoe groot issie? Bijna de uitslag denk ik ondertussen van de sementest toch? Ben benieuwd!!! @Lief: jou eitje is er weer! Flink klussen meis en duimen dat t nu eindelijk raak mag zijn! Bij mij heeft het toen ook een keer zo lang geduurd voor we de uitslag kregen van de sementest, was de laatste test ergens in maart ofzo... Hopelijk is alles goed bij jullie! @Carrie: Mooie foto's hoor! Is het net zon engeltje als ze er op de foto's uit ziet of weet ze jullie goed aan t werk te zetten? @All: Hier is alles goed hoor, beetje minder actief hierm geeft me wat meer rust en dat is wel fijn 9 September schiet nu inderdaad lekker op, volgende week alweer... ik houd jullie op de hoogte
Hey meiden, Vandaag samenlevingstest nummer twee. Ik zit nu op dag 14 van me cyclus en had mooi helder rekbaar slijm. Helemaal zoals het wezen moet. Maar de gyn kon geen zaadje vinden. Niet dood en niet levend. Nu is er geen paniek in de tent, want het kan natuurlijk zo wezen dat de zaadjes al in je baarmoeder zijn. Dit gebeurd wel vaker en ik moest me er niet druk om maken. En dat ga ik dan ook niet doen. Nu gaan we voor de tweede keer semenonderzoek laten doen en ik rkijg de volgende cyclus het HSG onderzoek. Het viel me trouwens mee een mannelijke gyn. Ging prima. Was een rustige man en duidelijk in alles. @Moon ben benieuwd wat er bij jouw weer voor nieuws komt. @Lief: We lopen behoorlijk gelijk dan zeg. Veel klusplezier en weer op de wachtbank. @Flippo: Fijn te horen dat het goed gaat. Een beetje rust is fijn. Doe hetzelfde. Was een beetje te actief hier.