Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Flippo, inderdaad nog maar een week wachten voor jou, ik hoop dat dan alles in een stroomversnelling komt voor jullie.

@Inge, laten we hopen dat die zaadjes al in je baarmoeder zijn, want daar moeten ze ook zijn! Moet je nu lang wachten op je volgende afspraak of is dat afhankelijk van je cyclus?

@Lief, hopen dat het inderdaad je ei was, want het zou toch wel een leuk verjaardagscadeau zijn. En 27 is trouwens een hele mooie leeftijd om zwanger te worden, dus gelukkig ben je bijna jarig:p

@Moon, ik ben benieuwd of je de uitslag van de test bij je gyn hebt kunnen ontfrutselen!

@carrie, hoe gaat het meid, druk aan het moederen?

Hier was het vandaag een beetje een wisselende dag. Vanochtend had ik echt veel bekkenpijn en had ik er echt geen zin meer in(werken), maar in de loop van de dag werd de pijn wat minder en mijn kindjes waren zo lief dat ik er weer helemaal zin in had. Ik kijk wel uit naar woensdag, want dat is de dag dat ik dus 'ziek' thuis mag blijven. Dan kan ik lekker bankhangen!

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @jufD: O heerlijk kijk maar uit naar die woensdag dan.....!!

Ik moet bellen voor een afspraak als ik ongi ben geworden. Ze doen die HSG tussen de 6de en 10de dag van je cyclus.
    Dus weer even in de wachtbank......

3. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    He meiden,

Flippo: Goed dat het je wat meer rust geeft om minder op het forum te zijn. Snap het volledig! Was alleen ff benieuwd hoe het met je was. Nog ff en dan weet je hopelijk meer. Ik denk ook aan jou meis!

JufD: Dat bekken speelt je af en toe behoorlijk parten, zo lees ik. Lijkt me ook erg pijnlijk. Gelukkig dat je naar je "zieke" dag kunt toeleven, en dan ook echt lekker niks doen op zo'n dag!

Ingeping: Nou...laat die eitjes maar mooi al in je baarmoeder zijn, dan heb je ze de goeie kant uitgestuurd! Als ze daar nou gewoon die eitjes bespringen, dan moet het lukken toch?! ;) Indd geen zorgen maken!

Lief: Klussen meid klussen klussen klussen :) Lijkt me indd wel je eisprong, dus neem het ervan hihi. Haha stuur maar flink wat ladingen zaad erop af! Hebben jullie trouwens ook al een samenlevingstest gedaan (sorry als je dit al eens gezegd hebt, maar ik ben het ff kwijt...)? Die zaadtest duurt dus wel vrij lang bij ons helaas...Maar..misschien is het bij jullie wel veel sneller!

Vandaag weer bij de gyn geweest. Eitjes waren wel gegroeid, met name links, alleen nog steeds niet genoeg voor eisprong ;) Eigenwijsjes ook he! Links zit de kans er wel nog in dat ze gaan springen...dus overmorgen weer terug. Krijgen dan ook een samenlevingstest (wat heel leuk is, want...ik moet om 14:45 u daar zijn, kon niet anders, en vriendlief moet normaal om 05:30 uur de deur uit ong., zo ook overmorgen...mogen dus heel vroeg aan de klus die ochtend haha :-D). Als overmorgen de eitjes niet gesprongen zijn stoppen we met de ovulatiecho's, want dan is het wel erg laat. Dan gaan we met Clomid beginnen...spannend! Flippo jij weet er alles van he mbt de Clomid ;) Bij die eisprong zit dus wel ergens de kink in de kabel. De gyn zei dat het zo echt te lang duurde en dat dat ook weer niet goed is vd eitjes. Verder alles wel ok, baarmoederslijmvlies enz. was allemaal goed en ook dikker geworden. Die eitjes van mij zijn gewoon stronteigenwijs! De uitslag vh uitstrijkje volg. week en de uitslag vd zaadtest ook volg week ws. Ze keek wel in de comp, maar ze waren echt nog niet binnen helaas. Wel spannend en heb nu ook echt het idee dat we helemaal in de MMM zitten, maar goed het is voor een goed doel he. Ik moet zeggen dat het ook echt een soort van rust geeft, ondanks dat het wel een geplan en een gedoe is, maar je weet waar je het voor doet he. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd, dat ik zo rustig zou zijn. Oja..heb het trouwens toch niet gezegd, althans nog niet...had nu een goed excuus en overmorgen ook, maar volg week wil ik het wel vertellen tegen mijn eigen baas. Mijn ouders vertrekken naar Zuid Afrika voor 3 weken en mijn moeder (en mijn vader natuurlijk ook, maarja vrouwen zijn daar toch weer anders in he) maakt zich kei zorgen om mij, mijn zusje en mijn oma (met mijn oma gaat het weer niet goed, mijn zusje moet geopreerd worden en ik moet dus ook aan mijn oor geopereerd worden, allemaal niet heel ernstig van mij en mijn zusje, maarja..moeders he haha) en ik wil niet ook dit nog eens op haar schouders leggen voordat ze vertrekken. Na hun vakantie hebben we als het goed is alle uitslagen en weten we waar we aan toe zijn en dan vertellen we het. Mijn vriend gaat het morgen aan zijn baas vertellen, want hij gaat overmorgen weer mee naar de gyn en kan geen smoesjes verzinnen. Vrij krijgen bij hem op het werk gaat altijd lastiger, dus hij moet wel.

Al met al weer een hoop ontwikkelingen. We wachten maar weer af.

Liefs Moon

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.056
    2.861
    113
    #1744 Lief, 30 aug 2010
    Laatst bewerkt: 30 aug 2010
    Ha dames! vanaf mijn nieuwe minilaptop hier! Gekregen van vriend alvast voor mijn verjaardag zodat ik lekker kan internetten vanaf de bank, en in bed series kan kijken enzo. Lief he!! het is wel even heel erg wennen, maar dat komt wel goed.

Zo even reageren hoor..

@Moon, straks waarschijnlijk toch aan de clomid dan, ach joh ik zou dat niet erg vinden, juist lijkt me wel een gevoel dat je dan meer kans hebt! Al hangt het natuurlijk nog even af van de zaadtest.. Ook wel fijn gelijk die samenlevingstest maar gedaan dan! Ik heb die niet gehad, ik heb echt nog niks gehad behalve een echo :)

Vertellen dus als je zekerheden heb, dat ga ik ook doen hoor, en op het werk zie ik wel, desnoods alleen aan mijn baas ff als het echt moet.

@Ingeping, jammer wel van de test, je hoort toch liever dat het perfect is, maar zoals je al zei, het zegt eigenlijk nog niks. Had jouw vriend/man wel goed zaad eigenlijk of is dat nog niet bekend? (sorry als ik het vergeten ben, maar gelukkig hebben jullie daar ook allemaal wel eens last van hier :D) En nu maar weer wachten dan! Hopelijk komt er geen 1ste cyclusdag voor jou! Die HSG lijkt me nl geen pretje.

@Juf, kijk maar mooi uit naar de woensdag dan en let goed op jezelf.

Hier, ja zeker gister of vannacht eisprong gehad, had eergisteren weer dat ik meer afscheiding had ook wat van dat rekbare (dat heb ik dus pas sinds vorige cyclus he, sinds die klote schimmel weg is, dat geeft me wel hoop! Al leverde het vorige cyclus niks op ;)) En dus gisteren vanaf de middag eipijn en in de avond echt erg pijn en vanmorgen was het weg. We hebben eergister en gister seks gehad dus tja weinig maar het heeft nu toch geen zin meer (en 3 dagen achter elkaar lijkt me ook niet heel nuttig). Dus nu weer gewoon als we zin hebben en maar weer een dag of 10 afwachten!

5. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Moon: Spannend allemaal. Maar dan dus toch je eitje die niet wil. Eigenwijze lijven van ons. Samenlevingstest stelt gelukkig niet zoveel voor.

@Lief: Het eerste zaadonderzoek was goed. Maar dat is zo een momentopname. Ze willen dat het nog een keer uitgevoerd wordt. Dus waarschijnlijk volgende week wegbrengen.

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.056
    2.861
    113
    Nou dat hij de eerste keer goed was is in elk geval positief! Dan zal het nooit megaslecht kunnen worden volgens mij (ja bij extreme dingen en koorts ofzo, maar gewoon het gemiddelde zegmaar).

7. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ik hoop idd dat dat zo is. Alleen hadden we de vorige keer 10 dagen geen sex gehad voor het inleveren. En nu staat in die folder dat je drie dagen geen sex mag hebben en het de vierde dag moet inleveren. Dus heb geen idee of dat invloed heeft het aantal dagen wat ertussen zit.

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.056
    2.861
    113
    Volgens mij levert dat eerder slecht zaad op dan goed zaad hoor ;) Bij ons staat dat je minimaal 1 dag geen zaadlozing mag hebben en max 5 of 6 geloof ik. Zo zie je dat elk ziekenhuis ook weer iets anders zegt qua aantal dagen..

9. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Moon, ik hoop toch voor je dat dat eitje nog gaat komen. Het lijkt namelijk erg op mijn laatste cyclus, toen zei de gyn ook dat het al te lang duurde en dat er geen ei meer zou komen, en toch ben ik zwanger geworden. Ik hoop dat dit late ei jou ook geluk gaat brengen:)

@Lief, wat een leuk cadeau! Ik kan je nu al vertellen, straks kan je niet meer zonder je laptopje.

10. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Hmmz...bij ons staat in de folder dat je 2 tot 5 dagen onthouding moet hebben vd zaadtest...Echt elke keer iets anders!

Lief: Haha ja soms...soms mis je een berichtje of iets en dan weet je het ff niet meer hihi. Zo lang we dat allemaal hebben haha. Ik was ff aan het twijfelen gebracht door 28 sept a.s. ;)

Ingeping: Fijn te horen dat zo'n test niet veel voorstelt. Heb wel op inet gekeken, dus weet hoe het gaat. Tot nu toe valt alles me nog mee, dus komt ook vast wel weer goed!

Wel sneu...een vriendin van me die dus ook bezig is (die met die mega lange cyclus van 80 dagen!) kreeg afgelopen week van dr beste vriendin te horen dat zij 2 mnd zwanger was, van haar vriend die ze net kent, en zij heeft dus abortus laten plegen...:(:x Heel moeilijk om zoiets te horen van je beste vriendin, terwijl zij dus wel al weet dat mijn vriendin bezig is..ppft moet er niet aan denken om dat van mijn beste vriendin te horen, van niemand eigenlijk op dit moment..pfft zou ik echt ff niet trekken gewoon!

Lief: 1 keer raak hoeft maar genoeg te zijn he ennuh..als je het gisteren en eergisteren gedaan hebt maak je toch nog een goeie kans hoor!!:) Ik ga voor je duimen en zeg tegen de zaadjes dat ze de goeie kant uit moeten zwemmen en elk eitje moeten pakken wat ze pakken kunnen :D En wat lief van je vriend zeg die minilaptop!!

Lief, Moon

11. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    He meiden.

Alles ok hier? Rustig hier zie ik! Ik dacht ik kom weer ff spieken...Was zooo vroeg wakker en kon niet meer slapen. Vanmiddag weer naar de gyn, hopen op eisprong (gisteren wel een heeeeeeeel licht streepje te zien bij de ovutest), zodat de samenlevingstest uitgevoerd kan worden...anders voor niks zoooo vroeg geklust vanmorgen...haha.

Fijne dag allemaal! Liefs, Moon

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.056
    2.861
    113
    Haha oja jij moest vanmorgen zo vroeg haha. Maar een heel licht streepje is ben ik bang niet genoeg, maar wie weet! Ben benieuwd wat er te zien is op de echo en bij de evt samenlevingstest. kregen jullie vandaag al uitslag van de zaadtest?

Ik ben jarig vandaag haha, dat stelt ook niks meer voor he als je geen kind meer bent :) Vandaag gewoon werken en vanavond komen schoonouders en schoonzusje+mini neefje nog wel langs. mijn familie zie ik allemaal bij de familieBBQ zaterdag. Het is ook niet te doen 3 uur heen en 3 uur terug rijden voor een verjaardag voor hen helaas. Mijn ouders zie ik donderdagavond al, want dan ga ik daar alvast heen. Vrijdag dus lekker vrij!

13. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @lief: GEFELICITEERD!!!!! Veel plezier vanavond.....

@Moon: Succes vanmiddag. Idd een licht streepje zal denk ik niet genoeg zijn, maar waht nou maar rustig af.....

14. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    @Lief, HIEP HIEP HOERA!!!! Gefeliciteerd met je verjaardag.

@Moon, jij was er vroeg bij vandaag! Veel succes bij de gyn, ik hoop dat er een eisprong is.

Ik ben aan het genieten van mijn ziektedag vandaag, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik aan het spijbelen ben, haha. Maar het zal vast wel wennen.

15. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Lief:
    Bekijk bijlage 98600

@Moon: Idd een licht streepje is niet genoeg voor een eitje jammer genoeg:( Naja hopelijk gaat het helemaal goed komen, ben benieuwd naar jullie uitkomst (samenlevingstest en zaad) Mijn duimen draaien in ieder geval voor je op volle toeren!

@jufD: Geniet maar lekker hoor van je ziektedag... je hebt het verdient want je heb lang zat hard genoeg gewerkt toch!?

@Inge: Wanneer hebben jullie nu die 2e sementest en de uitslag daarvan?

@all: Niets te melden :p

16. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    He girls,

Lief: Happy Birthday tooo you Happy Birthday toooo you Happy Birthday dear Lief..Happy Birthday toooo yoooou!!!!! Toch een fijne dag gehad, ondanks dat je gewoon moest werken? Is indd een heel eind voor een verjaardag om ff op en neer te komen. Gelukkig dat je je familie zaterdag allemaal ziet, kun je dan nog eens ff flink het partybeest uithangen hihi.

JufD: Lekker genieten haha. Zal wel ff wennen zijn indd, maar volg week ben je er misschien al aan gewend dat je de woe vrij bent ;) En je bent zeker niet aan het spijbelen haha. Alles vd gezondheid van jou en de kleine frummel!

Allemaal: een licht streepje is niet genoeg nee. Die eitjes van mij zijn de weg kwijt...eergisteren deed mijn linker eierstok meer en waren de eitjes daar een beetje aan het groeien, nu ineens mijn rechter eierstok actiever..., de eitjes groeien wel, maar nog niet genoeg (iets van 15/16mm nu en dat moet groter zijn, als ik het goed heb begrepen; toen ik daar wegging begon ik te twijfelen, dus ik weet het ff niet meer zeker). Kortom: nooog steeds geen eisprong ;) Samenlevingstest haalde dus niets uit en dat terwijl we vanmorgen extra om 05:00 uur (!!!!!!) aan het klussen zijn geslagen (vandaar dat ik er zo vroeg bij was JufD haha :D). Ze willen nu toch nog een keertje kijken, omdat rechts wel degelijk actief is er wel wel degelijk eitjes groeien...Vrijdag dus weeeer terug, maar dat is dan echt vd laatste keer mbt de ovulatieecho's. Dus dan aan de Clomid als er niets gebeurt..Ik zit al op dag 20 vandaag he dussuh...echt laat v/e eisprong. Moest vandaag ook vd zekerheid bloedprikken om te kijken of er niet toch al eerder een eisprong is geweest (lijkt me sterk, maar goed) op de een of andere manier...Ben dus benieuwd, krijg als het goed is vrijdag de uitslag daarvan. Uitslag uitstrijkje: goed! :) Uitslag zaadtest beetje vaag...ik vroeg ernaar, maar toen zei hij dat hij het niet wist (was een andere gyn dan ik normaal dus heb). Daarna zei hij dat, als het mbt de ovulatie nu duidelijk is en de uitslag vd bloedtest, een deel vh vruchtbaarheidsonderzoek achter de rug is en dat we dan een gesprek krijgen met onze eigen gyn en dan alles bespreken en bekijken hoe nu verder...incl uitslag zaadtest...Zal daar vrijdag nog eens naar vissen, maar ik ben bang dat we dat echt nog moeten afwachten...Vrijdag is denk ik een hoop meer duidelijkheid mbt hoe en wat verder. Ik neem toch niet aan dat ik de komende weken elke keer zooo vaak naar de gyn moet, toch?!

We wachten maar weer af he..

Liefs, Moon

17. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Moon: Wat een verhaal Moon. Het is dus gewoon nog even afwachten wat er vrijdag uit gaat komen over hoe en wat verder.
    Hoop dat je die duidelijkheid vrijdag krijgt.

@All: Maandag gaat vriendlief weer zijn zaad inleveren. Uitslag geen idee wanneer die dan is, maar bel gewoon eind van de week voor de uitslag naar de assistent van de gyn.
    Klussen was niet van harte deze keer. Afgelopen vrijdag op dag 12 en zondag op dag 14. Maandag tijdens bezoek gyn. helemaal vruchtbaarslijm, dus ja het zou kunnen. Maar we gaan hier nergens meer vanuit. We waren vorige ronde door een onverwachte langere cyclus er zo van overtuigd dat het raak was. Die grote teleurstelling wil ik niet nog een keer. Probeer er zo nuchter mogelijk naar te kijken.......

18. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ingeping: helemaal vruchtbaar slijm is wel goe meid! En toch een paar keer geklust, dus wie weet. Maar ik snap t hoor, dat je nergens meer van uitgaat...Dat doe ik inmiddels ook niet meer...We wachten maar af.

Ik mag morgen weer naar de gyn...Vanmorgen ovutest heeeel licht streepje weer, dus niet genoeg. Misschien morgen..?? Ben benieuwd! Vraag me trouwens ook af of het niet verstandig is om hoe dan ook eens met Clomid te beginnen; feit blijft dat, al zou er morgen een eisprong zijn, ik op dag 22 (!) zit. Veel te laat dus! Maar goed, afwachten wat de gyn zegt.

Ik moet trouwens wel zeggen dat (tot nu toe dan) ik het geen enkel probleem vindt om zo vaak te gaan en ik het ook niet erg vind om in de MMM te zijn...Had ik nooit verwacht, maar er is een soort warme deken over me gevallen en ben helemaal relaxed eronder, ondanks al het geregel en al het geplan...Hoop dat dat een positieve uitwerking heeft :D

Hoest met de rest?

Liefs, Moon

19. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hoi!

Lief: nog van harte met je 27e verjaardag! Mooie leeftijd hoor :D
    En toch zeker een kans deze maand, wie weet... ik ga voor je duimen!

Moon: fijn dat je je er zo goed bij voelt, dat kan alleen maar meehelpen als je relaxt blijft en er voor gaat! Voor je het weet is het zover :)

Flippo: nog een week... en dan eindelijk De Afspraak! Succes alvast!

Ingeping: goed om vooral nuchter te blijven, reken nergens op en zo ja dan is het een super-verrassing natuurlijk! En fijn maandag een extra test, succes alvast (voor je vriend!).

JufD: heel goed dat je minder werkt, het is niet niks allemaal. En met bekkenpijn voor de klas staan is geen pretje lijkt me. Ik ben op het einde ook rustiger aan gaan doen en heb wat vaker thuis gewerkt en de laatste week minder lange dagen gemaakt. Heel fijn dat dat kon.

Hier alles goed! De kraamtijd (6 weken) is nu ten einde wat dat ook mag betekenen. De dagen vliegen ieder geval voorbij en het is nog steeds genieten. Sanna is helaas nog wel steeds een avond-mensje maar we houden hoop dat dat een keer omslaat.
    Afgelopen woensdag zijn we voor het eerst naar het consultatiebureau geweest. Dat was eigenlijk heel leuk en Sanna vond het allemaal prima. De volgende keer zal minder leuk zijn want dan krijgt ze haar eerste prikken. Maar ze is weer even gewogen en nu ook opgemeten: 4695 gram en 56 cm lang. Ze groeit dus goed! De kinderarts heeft haar even bekeken en vond dat ze soepele heupjes had en hij zei dat het een mooie meid is :D

Alvast goed weekend allemaal!!! Nog leuke plannen?
    Wij gaan morgen weer even winkelen en lunchen bij de V&D. Daar kun je de baby tenminste makkelijk verschonen en rustig voeden en lekker eten natuurlijk! Ik kijk er de hele week al naar uit want ik ben doordeweek nog wel een beetje aan huis gebonden en kom met de kinderwagen niet verder dan het kleine winkelcentrum hier in de wijk. Maar binnenkort krijg ik hopelijk een autootje te leen en ben ik weer iets mobieler en kan ik een keer met Sanna naar m'n ouders of bij vriendinnen op bezoek. Ik ga wel volgende week bij m'n werk langs met Sanna en dan voor het eerst met haar in de bus.

20. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    PS: ik plaats weer even een paar nieuwe foto's. Een 4-generatie foto, heel bijzonder. We zijn vorige week zaterdag bij m'n oma op bezoek geweest.

Deel Deze Pagina