Gestopt met de pil in juli 2009. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door charlene08, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Ja idd, ik zou mezelf natuurlijk gerust kunnen stellen met ovulatietestjes of temp opnemen, maar dat vind ik dan toch weer te kunstmatig.. (en ik weet zeker mijn vriend helemaal ;)) dus dat doe ik toch maar niet. Ik ga sowieso een paar maanden gewoon proberen en dan kan ik dat daarna altijd nog doen. Maar eigenlijk is elke maand er alweer 1 teveel natuurlijk ;) Achja gelukkig houdt mijn vriend me gewoon met beide beentjes op de grond en ik zelf ook nog wel hoor, anders had ik deze ronde bv allang getest, gelukkig niet gedaan!

Mijn eerste zwangerschapstest moet gewoon gelijk raak zijn.. haha ik wacht nu voortaan altijd die 35 dagen af daarna mag ik past testen.

Ben nu wel benieuwd of ik deze maand wel een kortere cyclus ga hebben, daar ga ik wel op hopen!

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey hey meiden!

Jullie zijn lekker een nieuwe ronde in zo te lezen!
    Nieuwe ronde nieuwe kansen he!

Ik ben vanmorgen bij de HA geweest, heb een verwijs brief voor de gyn gekregen en ik kan al wel op woensadg 11 november terrecht... pff wat ang wachten :S

Ondertussen nog geen ongi verschijnselen, wel een irri gevoel in mn onderbuik, maar ja whats new!

Ik hoop igg dat het voor jullie raak mag zijn deze ronde!

3. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Wat goed dat je huisarts je meteen doorstuurt naar de gyn! De meeste huisartsen laten je toch eerst een jaar wachten lees ik hier meestal. En 11 november lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het zover.

Ik hoop dat bij mij die etos pillen net zo goed werken als bij de andere dames op dit forum en dat mijn cyclus zich ook goed gaat gedragen. En voor de rest probeer ik ook wel om er een beetje nuchter mee om te gaan, we willen natuurlijk wel een liefdesbaby maken en geen stressbaby:p

4. Flippo123

@ jufD
    Hoop ook dat die etos pillen goed voor je werken meid! Ik ben er nu een kleine week mee bezig in de hoop dat het iets voor me uit gaat halen!

Inderdaad lekker snel dat hij me door stuurt, hij weet dat we echt een duidelijke kinderwens hebben!

Nou hopen dat het de volgende ronde raak is want deze ronde heb ik geen hoop meer voor aangezie ik nu op dag 43 zit en geen ongi op komst heb :(

5. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hallo!

Ik ben ook begin juli gestopt met de pil (na 13 jaar).
    Toen na ruim een maand ogs geworden, daarna na 4 weken weer dus ik dacht mooi meteen regelmatig! En nu wacht ik al de hele week maar er gebeurt niks. Heb ook al een paar testen gedaan maar die waren negatief dus ik ben ook niet zwanger :( om gek van te worden!

Succes allemaal, het lijkt me leuk om mee te praten :)

6. Flippo123

hey hey Carrie78!!
    Welcome hier op dit forum!!!
    Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn hoor!!!

Hier verder nog geen nieuws... dag 44 ook zonder resultaat zeg maar :p....

cya en fijne avond iedereen!

7. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Dank je Miekie84! Voor jou hopelijk ook snel raak hé!
    Is je cyclus al regelmatig geweest? En heb je ook al getest?

8. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Oh ja, ik lees dat jullie etos-pillen gebruiken. Welke en waarvoor precies? Ik heb wel foliumzuur pillen in huis gehaald.

9. Flippo123

@ Carrie78,
    We gebruiken de "etos zwanger worden" pillen. Dit omdat ze helpen bij het krijgen van een kortere en regelmatigere cyclus!
    Verder heb ik voor mijn pil gebruik altijd een regelmatige cyclus gehad.
    Ik heb in totaal nu 6 testen gedaan, allemaal negatief :(
    Owja, in de etos pillen zit ook gewoon foliumzuur en andere vitamientjes die je nodig hebt :p

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Ik gebruik ze niet trouwens, eerst eens kijken wat mijn eigen cyclus doet :) Heb andere mama multivitamines, speciaal voor voor, tijdens en na de zwangerschap, dus incl foliumzuur.

Man ik blijf maar maagzuur houden, het is dat ik echt ongesteld ben.. (niet alleen bruinverlies zegmaar) anders zou ik er toch iets achter gaan zoeken.

En wat goed dat je huisarts je al doorstuurde! Een duidelijke kinderwens zegt de meeste huisartsen niks hoor, gewoon eerst een jaar proberen en 3 maanden tempen of ovutestjes!

11. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Welkom Carrie78, leuk dat je mee komt kletsen.
    Ik gebruik de etos zwanger worden pillen ook in de hoop dat ik een kortere en regelmatigere cyclus krijg. Hiervoor slikte ik de centrum materna, maar na alle goede verhalen hier op het forum over die etos pillen ben ik maar overgestapt.

Gister begon een vriendin van mij ineens over kinderen krijgen en wanneer ik daarmee zou willen beginnen:$ Was blij dat het een telefoongesprek was, want volgens mij kreeg ik meteen een rood hoofd! En ik heb dus glashard tegen haar gelogen, omdat mijn man en ik het aan niemand willen vertellen dat we bezig zijn. Maar ik voel me er best wel schuldig over, dat ik tegen haar(en anderen) moet liegen:( Houden jullie het ook geheim en zo ja, al eens in een lastige situatie gezeten?

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Lastig is dat he, ik word denk ik ook gelijk knalrood. Gelukkig nog niet in die situatie gezeten, op 1 of andere manier verwacht nog niemand het van ons. Denk omdat mijn vriend nog studeert naast zijn werk. Wel handig opzich ;)

We vertellen het ook nog aan niemand hoor, al moet ik zeggen dat ik het wel tegen mijn beste vriendin, collegaatje die ook bezig is en mijn nichtje heb verteld (zij is bijna verloskundige). Laatste wel beetje spijt van, maarja het floepte eruit.

Met collegaatje is het zo heerlijk om er over te praten, zij verteld het ook echt niet door en beste vriendin natuurlijk ook niet. Nichtje vertrouw ik ook wel daarin hoor maar omdat zij toch dichterbij familie staat heb ik daar ietsjes spijt van. Ik wil absoluut dat het voor mijn ouders een verrassing zal zijn!

Achja.. het is nu zo dus het is wel prima. Ik ga het wel even geheim houden mocht ik echt zwanger zijn (behalve voor beste vriendin). Gewoon dan eventjes van ons samen. Al willen we de ouders wel vroeg inlichten hoor, waarom ook voor je houden.. al het mis gaat wil ik ook dat ze het weten.

Vriend vind het toch geen probleem als ik ovulatietestjes zou gebruiken, dat had ik wel verwacht, dus dat valt weer mee ;). Zit dus eens rond te kijken maar wat onhandig dat je dat tussen 10 en 4 uur ofzo moet doen (die van sensitest iig). Dan zit ik op mijn werk ;)

13. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik zat ook al bij sensitest te kijken, maar ik zit ook met die tijden. Ik werk vrij lange dagen en zou dus alleen in de avond kunnen testen, maar weet niet of dat iets uitmaakt. Ik wil gewoon heel graag zekerheid hebben dat ik een eisprong heb, vooral omdat mijn cyclus zo onregelmatig is.

14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Heb nog wat meer gelezen, maar kan best na je werk hoor! Sommige gyns raden blijkbaar aan tussen die tijden, maar als je het maar elke dag op zelfde tijdstip doet.

Heb ze maar besteld..:p ga het nog niet deze maand doen denk ik hoor, maar daarna misschien. Gewoon ff die zekerheid of ik überhaupt een eisprong heb (en wanneer dan ergens). Ik ben gelukkig om 5 uur thuis, doe ik het gewoon standaard dan even als ik uit mijn werk kom.

15. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hoi!
    Ik ben vanmorgen ogs geworden dus nieuwe ronde nieuwe kansen! Weet ik tenminste waar ik aan toe ben...
    Tot nu toe cycli gehad van 35 - 30 - 33 dagen dus nog niet helemaal regelmatig, ik ben ook erg benieuwd naar die ovulatietesten.
    Hoe oud zijn jullie trouwens en hoe lang ben je aan de pil geweest?
    Ik ben 31 jaar en heb 13 jaar de pil (microgynon 30) geslikt.

Goed weekend!

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Ik ben 26, heb ff denken.. iets van 5 jaar de pil geslikt, eerst iets van 4 jaar microgynon 30, daarna jaartje gestopt en nu 14 maanden voor dit stoppen een 3fasepil (had erg veel hoofdpijn met de pil vandaar het stoppen en wisselen). Dus laatste keer was eigenlijk vrij kort de pil slikken :)

Ik vind je al aardig regelmatig hoor zoals je kunt zien was het bij mij 35-26-32. Maar was ook geen regelmaat gewend zonder pil, maar 35 en 32 is erg lang voor mij hoor.

Ben heel benieuwd naar de volgende ronde! Het zal nu wel meevallen, ga nu toch van die 35 uit :D

Misschien ga ik al wel beginnen met de ovulatietestjes.. wie hou ik ook voor de gek, ik wil zwanger worden, alsof dat heel natuurlijk en zonder er aan te denken kan ;) Ik dacht er afgelopen cyclus constant aan.. en zat op alle seintjes van mn lichaam te letten.

17. Flippo123

@Carrie78 Ik ben 24 en heb 9 jaar de microgynon 30 geslikt!

Hier nog steeds geen teken van mijn ongi
    zit no op het einde van dag 45... hoe lang zal het nog zich op zich laten wachten :(

Zullen die ovulatie testen zin hebben bij zon lange cyclus als die ik heb? Weet een van jullie dat misschien:(

Over het geheim houden als ik zwanger zou zijn... jaaa dat ga ik wel proberen idd :p Lekker ons geheimpje en kan je er nog eventjes lekker samen van genieten :p
    Althans ik zeg dit nu wel maar het lijkt me wel moeilijk om het voor mijn beste vriendin te verbergen :p Zij ziet het altijd direct aan me als er iets anders is dan anders haha!!

Nou jullie ook een heel fijn weekeind!!!:D

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Op zich hebben ze wel zin, je kunt zien of en wanneer je je eisprong hebt, maar met z'n lange cyclus heb je er wel veel nodig natuurlijk.

Ik kreeg ze vanmorgen met de post, net even eentje uitgeprobeerd om eens te kijken hoe dat werkt, heb nog nooit wat voor test dan ook gedaan dus dat moest even haha.

Hij geeft nu een vaag lijntje aan, ben wel blij dat ik dus weet dat als ik absoluut nog geen eisprong heb hij ook al een vaag lijntje geeft! Zit nog maar op dag 6 van de cyclus dus duurt bij mij waarschijnlijk nog wel even ;) Ga vanaf de dinsdag elke dag testen want dat moet volgens die calculator. Want tja ik kán weer een korte cyclus van 26 dagen hebben, mja als ie 35 dagen weer is test ik 9 dagen voor niks ofzo ;) Maar dat moet dan maar 1 ronde.. dan weet ik na deze ronde wel of ik een ei heb, en wanneer die zere tepels van mij beginnen, kan ik dat in volgende rondes als leidraad gebruiken want die zijn er elke maand.

19. Carrie78

Carrie78 Actief lid

14 okt 2009
    394
    0
    0
    Hi!

Ik heb vandaag ovulatietesten gekocht. Ik wil deze ronde toch wat meer zekerheid hebben wanneer m'n eisprong is. Afgelopen maand waren we achteraf bekeken te vroeg begonnen ;)

Ik hou het ook nog geheim voor iedereen. Een vriendin die hier gisteren was vertelde wel dat ze bezig zijn om te proberen. Ik heb het een beetje vaag gehouden, dus dat we het wel willen maar nog niet nu meteen. Anders gaan mensen straks vragen; En??? Dat lijkt me erg vervelend mocht het niet lukken.

35 - 30 - 33 - ?

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Grappig hoe gelijk op wij lopen eigenlijk Carrie :)
    Ik heb alleen eerste 2 rondes niet geprobeerd zwanger te raken, jij wel gelijk?

En te vroeg beginnen kan nooit joh, of seks je alleen nog maar om een baby te krijgen :D

Maar dan gaan we beide de ovulatietesten uitproberen deze ronde, ben heel benieuwd!

Deel Deze Pagina