Nou, het is gelukt hoor! Maar het is inderdaad wel een kliederboel geworden zeg En ik moet zeggen dat ik het aanbrengen van het gips best onplezierig vond, want het was heel koud! En het duurde best lang, we zijn er toch wel ruim een uur mee bezig geweest en al die tijd moest ik stilstaan. Maar het ziet er nu al heel leuk uit, de buik moet nu eerst nog 24 uur drogen voor we er iets mee kunnen doen. Ik heb een foto in mijn album gezet, bij dit ben ik. @Lief, je hoeft er dus niet lang op te wachten, dat is dan wel weer fijn.
@lief: Wat super balen meis dat t bruin er weer is..... grrrrr... dat lichaam van ons ook! Hopelijk snel meer duidelijkheid! In ieder geval een dikke knuffel voor je. @Moon: Aan de clomid joh! Hopelijk werkt het bij jou wel super!!! @Inge: Hoe is t met jou meis? Mijn duimen draaien op volle toeren voor je hoor! @Jufd: Wat leuk dat jullie je buik gaan ingipsen, ben benieuwd naar het resultaat! @all: Gisteren reunie gehad van mn oude school... wat super leuk is dat toch... het was weer even net als toen, we zijn geen van allen echt veranderd ja wat ouder, maar iedereen is nog even gek en qua uiterlijk ook maar weinig veranderd!! Verder... ik heb een beetje buikpijn, trekt van mn schaambeen aan weerszijde omhoog richting mn navel... misschien spierpijn of een soort buikgriepje. Van mn eitje ben ik trouwens niet zeker hoor. Ik denk alleen maar dat ik m gehad heb, en als dat zo is zal ik een cyclus van 30 dagen hebben ofzo, maar we zullen wel zien. Wel een beetje rose verlies sinds vandaag, maar dat is niets nieuws!
@jufD, leuk dat je een gipsafdruk hebt gemaakt van je buik. Kan me voorstellen dat dat koude gips geen fijn gevoel is op je buik. Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. @lief, knuff voor jouw. @Flippo, allemaal weer een beetje vaag bij je dus. Nou we schieten al op in de maand oktober, dus uitkijken naar jullie plan van aanpak. @all, hier helemaal niks te bekennen. Gen bruinverlies en geen hoofdpijn of een rare ongibuik. heb een wat gespannen buik af en toe, maar verder niks. Spannend maar ik blijf er vanuit gaan zo goed als dat lukt dat ik gewoon ongi wordt....
Jemig wat een prutsers hier eigenlijk ook dat alles weg is! Gelukkig is niet alles weg. Nou ja, ik heb een paar foto's maar weer opnieuw geplaatst en een paar nieuwe toegevoegd Lief: balen van je bruin, heeft het al doorgezet? Flippo: vage klachten, hopen dat je niet ziek wordt! Ingeping: duimen draaien voor je, je weet maar nooit... Moon: na je operatie aan de clomid dus? Wanneer is dat precies? Kijk je op tegen de operatie? JufD: gaaf die gipsbuik! Weet je al wat je ermee gaat doen? Ik heb toevallig vorige week geprobeerd het voetje van Sanna in gips af te drukken (we hadden zo'n pakket gekregen) maar dat is redelijk mislukt haha. Het gips werd te snel hard (teveel gebruikt) en nu mist het kleine teentje. Verder alles goed hier. Sanna slaapt bijna elke nacht door vanaf een uur of tien tot half zeven/zeven uur. Heerlijk dus! Gisteren zijn we in de Achterhoek geweest bij de schoonouders. Op de terugweg ging ze even huilen dus toen hebben we toch maar even gestopt om haar te verschonen en te voeden. Daarna sliep ze gelukkig weer lekker verder, we moesten toen nog een uur rijden ivm file en omleidingen op de nieuwe route. Dan ben je blij dat je thuis bent met de kleine. In november gaan we twee weken naar Frankrijk, gaan we toch maar in twee dagen doen want het is 7 uren rijden zonder pauzes. Aankomende zondag heb ik met de yoga-dames afgesproken, wordt vast leuk met al die baby's! Heel toevallig zijn drie baby's op dezelfde dag geboren en allemaal meisjes (waaronder onze Sanna)
Carrie: fijn te horen dat het goed gaat! Ja..een hele reis met zó'n kleintje. Heerlijk nog 2 weekjes naar Frankrijk! Lekker genieten met je gezinnetje! Mooie foto's!! Het is echt een lachebekkie he, nog steeds hihi. Hopen dat het zo blijft...krijg je mooie foto's van! En mbt de operatie: 28 okt. is het zover. Ik zie er eigenlijk niet tegenop, ik wil juist dat het voorbij is, dan hebben we dat maar weer gehad. Kunnen we ons weer helemaal richten op zwanger proberen te worden. Doen we nu ook wel natuurlijk, maar toch heb je die operatie steeds in je achterhoofd. Ik mag de volgende dag naar huis als alles goed is gegaan, dus het valt wel allemaal mee hoop ik...Mijn NOD obv 39 dagen is 29 okt..komt goed uit dus..niet in het zknh ofzo haha. Op dag 3 dan beginnen met Clomid.. Flippo: wat vaag elke keer weer he...grrr dat lichaam dat lichaam. Ik hoop dat je eitje indd geweest is en dat je cyclus op de 30 dagen zit. Zou mooi zijn toch! Ik hoop indd dat de clomid bij mij iets anders doet uiteindelijk dan bij jou...Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik heel veel positieve verhalen heb gehoord ook, maarja...je weet het nooit. Ik heb er wel hoop op, maar ik weet ook dat het geen tovermiddel is..Ga er dus ook niet van uit dat ik zomaar zwanger wordt dan ineens. Gewoon maar afwachten... Ingeping: hoestie bij jou meid? Spannend!!! Ik ben benieuwd! Lief: hoe gaatie met jou? En Pooh hoe gaatie met jou? Ik was net ff helemaal ontroerd...kregen een kei lief kaartje van mijn ouders....zoo mooi, die tekst er op Verder geen nieuws hier, al ben ik niet helemaal lekker vandaag. Hoop niet dat t een griepje oid wordt. Maar zo erg is het niet, dus zal wel weer goedkomen! Liefs, Moon
@Moon: Meis wat een mooie foto's heb je in je fotoboekje geplaatst! Leuk stel zijn jullie zeg Ik heb ook erg veel en goede verhalen over clomid gehoord ik ben gewoon een uitzondering dus op mij moet je niet letten Gewoon voor de volle 100% er voor gaan en er zijn zat meiden die net dat ene kleine zetje nodig hebben en met clomid zo zwanger zijn! Mijn duimen draaien voor je in ieder geval! @Inge: Meis hoe is t met je? Mijn duimen draaien nog hoor!!! @Carrie: Wat leuk om weer wat van je te lezen meis! Super dat jullie dochtertje het zo goed doet! Maar wat een flinke reis zeg! Zie bij mijn zus dat dat altijd een heel georganiseer is wanneer ze weg gaan @Lief: Hoe is t met je meis? Is het al door gebroken? Nogmaals een knuffel voor je! @All: weinig nieuws hier... buik nog steeds erg gevoelig en erg veel lucht zeg maar...
Flippo: Thanks voor je lieve reactie meis. Haha ik dacht laat ik eens wat recente foto's plaatsen..en deze komen vers vd pers haha. Zij het dat ik mijn haar inmiddels net iets donkerder heb laten verven haha. Ik ben eens benieuwd met de Clomid..ook ik ben altijd een geval apart dus we zien wel hoe het lopen haha Liefs, Moon
Carrie je hebt een scheet van een dochter! Moon, die operatie heb je op de dag dat wij 6 jaar bij elkaar zijn, gaat dus vast goed, mooie datum Flippo en Juf, ik word pas woensdag ongesteld hoor denk ik, ik loop altijd eerst een dag of 4-5 gore bruine troep te lekken Ik heb het er trouwens niet meer moeilijk mee ofzo hoor dat ik ongesteld word (wel die bruine zooi, vind ik nog altijd klote, vooral omdat ik heel slecht inlegkruisjes kan verdragen sinds die infecties). Ik had het die 9 dpo alleen ff zwaar Ben ook even gaan spieken Moon en idd leuke foto's!! Hier toch weer twijfel over het vertellen aan mn moeder...ze komen in de herfstvakantie een middagje langs, als ik het ga vertellen ga ik het dan doen. Ik hou ook al sinds we besloten er vanaf juli voor te gaan (dat was in mei 2009 geloof ik) een scrap-dagboekje bij, dus die kan ik dan ook laten lezen, kunnen ze het hele proces teruglezen. Nja ik zie nog wel even haha, ik schuif het telkens weer vooruit he.
Lief haha ik ken t! Ik heb t ook vaak uitgesteld hihi! Maar meid, gewoon lekker doen wat je hart je ingeeft
@Lief: moeilijk is dat he, beslissen wanner hoe en wat je gaat vertellen en of je het wilt vertellen... Iedereen kan je zeggen hoe je het moet doen, maar jou manier is de beste Doe waar je je goed bij voelt, dat is het belangrijkste! Ik weet zeker (ken je ouders natuurlijk niet) maar weet zeker dat ze goed zullen reageren. Bij mij viel er een last van mn schouders toen ik het vertelde Een smoesjes meer hoeven verzinnen als we weer eens naar t ziekenhuis moesten, als ik me even down voelde door de medicijnen of slecht nieuws...
Ja ben ook aaaabsoluut niet bang voor een vervelende reactie, zal er alleen maar steun aan hebben, daar twijfel ik niet over. Maar het maakt het voor mezelf zo echt, en vind ik het al wel echt nodig? Over het algemeen heb ik het er nog niet zo moeilijk mee.. die verrassing lijkt me zo leuk alst raak is.... wik-weeg haha. Denk dat ik het in de herfstvakantie wel ga vertellen, dan zijn zowel mijn paps als mams hier een middagje. Op mijn werk heb ik wel besloten: collega's voorlopig niet (behalve de 2 die het al weten natuurlijk). Baas als het zo uitkomt. Moet ik die samenlevingstest onder werktijd en heb ik zo snel geen smoesje, dan vertel ik het, kom ik makkelijk weg dan niet. En zo ook met evt volgende afspraken. Bij sommige collega's wordt dat nog lastig als ik bv 2 dagen achter elkaar weg moet, maar hopelijk hoef ik maar 1 dag voor de samenlevingstest dan valt het niet zo op Ben benieuwd of het bij mij morgen gaat doorzetten! Dan mag ik bellen namelijk. Al kan het beter 1 dagje langer duren anders zit ik shit met het weekend met dag 12...
@Moon, wat een leuke foto's! @Carrie, wat een heerlijke lachebekje is jullie dochter zeg En lekker hoor, in november nog even naar Frankrijk. Weten julllie al waar jullie naartoe gaan? @Lief, het lijkt mij ook een moeilijke beslissing om het wel of niet te vertellen aan je ouders. Misschien moet je het gewoon van het moment af laten hangen, omdat je dan misschien wel voelt of je het wil of niet. En ik hoop dat dat rotbruin snel over is meid! @Flippo, wat vervelend die vage klachten. Gelukkig is het al oktober en komt je afspraak steeds dichterbij. Ik heb vandaag een zwangerschapsmassage gehad, en dat was echt heerlijk! Ik zit nu nog een beetje na te genieten. Morgen moet ik weer naar de vk en ben dan erg benieuwd of de kleine al is ingedaald, ook gaan we de bevalling bespreken, dat komt toch wel heel dichtbij nu.
En hoe was het bij de VK juf? Die massage klinkt heerlijk! Ik heb 25 oktober om 12.00 uur de samenlevingstest! Dat is dag 13.
Hey meiden, Hier nog geen ongi te bekennen. Zit nu op dag 32....... Heb vanmorgen een test gedaan, maar negatief. Ik voel me niet super. Heb een vaag gevoel in me buik. Kan het niet goed plaatsen. Heb af en toe flinke felle steekjes in me buik. Me borsten zijn ook gevoelig. Heb vanmiddag de ass. van de gyn. gebeld. Heb gevraagd of de HSG invloed kan hebben op me menstruatie. Eigenlijk heeft dit geen invloed. Zou wel kunnen..... Moet wel in de gaten houden of ik geen andere klachten krijg. Je kunt in het ergste geval een ontsteking aan je baarmoeder krijgen na een HSG, maar dit gebeurd zelden. Ga nu proberen zo lang mogelijk te wachten met weer testen. Heb één keer een cyclus van 32 gehad, dus als ik daar weer overheen ga dan test ik weer..............Keek even in me agenda voor me cycluslengtes. Maar na morgen heb ik me langste cyclus...... Verder met jullie alles goed meiden? Spannend dat er een samenlevingstest in het vooruitzicht is lief. En het aan je ouders vertellen. Je moet doen wat goed voelt.
@Inge, wat balen dat je nog niet ongi bent en dat de test negatief was! Ik hoop dat je snel een beetje duidelijkheid hebt. @Lief, 25 oktober dat is al snel, spannend hoor. En krijg je van die test meteen de uitslag of moet je daar een tijdje op wachten? Bij de vk was alles goed. Ik had voor het eerst een normale bloeddruk, want normaal is die erg laag. We hebben mijn bevalplan besproken en dat was ook allemaal goed. Toen de vk aan mijn buik ging voelen zei ze wel nog dat ze vond dat ik nog erg veel vruchtwater had, dus dat ik er maar niet vanuit moest gaan dat ik voor de uitgerekende datum beval. Maar ja, geduld is een schone zaak zeggen ze De kraamzorg is vandaag ook geweest voor een intake, maar dat stelde eigenlijk nniet zoveel voor.
Spannend hoor Inge, ben benieuwd! Volgens mij krijg je meteen wel te horen of er bewegende zaadjes te zien zijn en of je slijm goed is. Want als het nog niet goed is doen ze een echo om te kijken of mn eisprong er al wel aankomt en dan moet ik nog een keer Hopelijk zit ik goed op dag 13, zou wel moeten eigenlijk! Maar wat het voor een evt behandeling betekent horen we bij de volgende afspraak (11-11).
Ingeping: spannend! Blijf voor je hopen en duimen dat het gewoon raak is en niet dat je iets vervelends onder de leden hebt. Lief: fijn dat de test nu in aantocht is, hopen dat het er allemaal goed uitziet en dat evt behandeling snel gestart kan worden! Hoe gaat het nu met de studies van je vriend? Wordt het al iets rustiger? JufD: wat lekker zo'n massage! Is dat heel anders dan een normale massage? Wat ik ook zo fijn vond was zwemmen, dan ben je even helemaal gewichtloos En zie je op tegen de bevalling of heb je er wel zin in? Flippo: hoe gaat het nu? Geen vage klachten meer hopelijk? De eerstvolgende afspraak ga je behandelplan bespreken of? Moon: fijn dat je ouders zo goed voor je zijn, dat kan alleen maar helpen! Hopelijk ben je na de operatie snel hersteld en dan gewoon heel snel zwanger!!! Hier alles goed! Ons prinsesje slaapt lekker door, bijna elke nacht al. Verder ben ik sinds twee weken aan het oefenen met kolven en vanmorgen is het dan eindelijk een keer goed gelukt met de electrische kolf. Gewoon doorgaan dan komt het vanzelf. Wel een gedoe hoor maar nu weet ik tenminste een beetje hoe het werkt en kan ik straks een voorraadje aanleggen voor als ik weer ga werken. Maar gelukkig duurt dat nog heeeeeeeeeeeeeeeel lang (nou ja, heb nog 'maar' 11 weken verlof dus ben toch al dik over de helft ) Allen: alvast een heel fijn weekend!!! Nog leuke plannen? Wij gaan zaterdagavond oppassen op de kinderen van vrienden zodat zij eens lekker met z'n 2-en naar de film kunnen (als tegenprestatie dat we zoveel speelgoed hebben gekregen) en zondag heb ik babymiddag met de yoga-club. PS: en weer een paar nieuwe foto's...
@Carrie, wat heerlijk dat Sanna nu doorslaapt, dan kun je zelf ook weer bijslapen. En dat is denk ik wel lekker als je straks weer aan het werk moet. Ik moet gek genoeg bekennnen dat ik enorm veel zin heb in de bevalling, echt waar! Ik ben het zwanger zijn nu zo zat dat alle angst voor het bevallen is verdwenen en ik er echt naar uitkijk. Gek eigenlijk, want ik denk dat ik het ook wel ga missen die dikke buik. Maar als ik aan de baby denk word ik ook wel een beetje onzeker, dat ik straks verantwoordelijk ben voor dat kleine hummeltje en wat als ik iets niet goed doe en ga zo maar door, maar ik denk dat dat er een beetje bij hoort. Ik ga vanavond op stap met een hele groep meiden, omdat mijn zus vandaag 30 is geworden. Ik heb er veel zin in en hoop dat ik het een beetje vol kan houden. Gelukkig woon ik in het centrum, dus als het niet meer gaat ben ik zo thuis. Fijn weekend allemaal!