He meiden, Ingeping: Spannend zeg! Hoop wel dat je snel duidelijkheid hebt...het liefst in de vorm v/e posi zw test natuurlijk! Lief: Het kan indd dat als de samenlevingstest nega uitvalt, je weer terugmoet..Ik had dat ook..maarja...mijn ei kwam maar niet dus had het weinig zin steeds...en toen ik weer terug moest was mijn ei wel al geweest..Maar bij mij willen/hoeven ze dat nu niet meer af te wachten om ik de volg ronde aan de Clomid ga. Dan moet ik op dag 12 terug en dn ws. ook weer een samenlevingstest. Moeilijk he..je ouders het vertellen of niet. Ik heb precies hetzelfde als jou: niet bang v/e vervelende reactie, wel bang omdat het dan ineens allemaal zo echt is! Ik snap je gevoel helemaal!! Weet je nu al wat je doet of laat je het van het moment afhangen die middag? Hoe dan ook...succes! JufD: Heerlijk zo'n massage lijkt me! Ik kan me voorstellen dat je naar de bevalling uitziet, sowieso omdat het nu toch zwaar is he, maar ook om dat kleine hummeltje in je buik ein-de-lijk te zien! Hihi onzekerheid hebben de bijna moeders volgens mij allemaal, maar...kijk maar naar Carrie: het komt helemaal goed! Dat zit gewoon in onze natuur Haha ben benieuwd of die kleine te vroeg of te laat komt..Lief dacht te vroeg en jij dacht te laat, toc? Haha we zullen zien.. Carrie: wat een scheeetje is het toch ook he! Fijn te horen/zien dat alles zo goed gaat. En nog "maar" 11 weken verlof..aj haha. Ja je zit dan toch al over de helft, kan me vorstellen dat je denkt dat je AL over 11 weekjes met beginnen hihi...Fijn ook dat het kolven gelukt is. Is toch ff een toestand he. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt met een collegaatje van me (uh ja tot op zekere hoogte dan he haha ik heb er niet bijgezeten!) maar al sik haar verhalen dan hoorde en dat kolfapparaat zag dacht ik jeee wat een gedoe haha. Maar ach..het is v/e goed doel he hihi. Flippo: hoestie met jou meid? Hier weinig nieuws. Wel weer op dag 25 mijn ei gehad...typisch toch he! Wel gewoon geklust, ondanks aankomende operatie. Ik wil geen maand verliezen. Stel dat het raak zou zijn, ik geloof het niet hoor, dan stel ik de operatie gewoon uit! Het enige nadeel is dat het erom hangt....28/29 zou mijn NOD dus moeten zijn...wel klote als dat net is als ik in het ziekenhuis lig! Dat is het enige nadeel van de pil niet meer slikken he: je kunt je ongi niet meer uitstellen. Zou ik echt flink van balen. Ik moet maar 1 nacht in het zknh, maar ik mag de eerste dag/nacht eigenlijk niet het bed uit...Weet ff niet hoe ik dat dan moet doen, maarja zal ook wel weer goedkomen. Verder heb ik gisteren mijn collega die al heel lang bezig is met zwanger raken verteld wat er aan de hand is. Ze vroeg zich echt af waarom ik steeds weg moest en vroeg ineens op de man af of ik zwanger was (ze is daar dan zelf zooo mee bezig dat ze niet anders kan dan het vragen omdat ze er zelf aan kapot gaat dan. uiteraard is ze kei blij als ik zwanger zou zijn, maar het zou heel moeilijk voor haar zijn, zeker gezien onze goede band). Ik ze nee, maar ik voelde de dagen erna dat ze me niet geloofde, meer zo van ja als het heel pril is vertel je het nog niet dus ik weet zeker dat je over een aantal weken komt vertellen dat je zwanger bent. Ik vond dat zo vervelend. We zijn dus ff samen apart gaan zitten en toen heb ik het haar verteld. Toch ongelofelijk hoe zij het aanvoelt: ze dacht OF ze is zwanger OF ze zijn ermee bezig. Vond het heel erg voor mij dat ik nu ook in de mmm zit en het niet wil lukken. Het was echt emotioneel..maar wel heel fijn dat we het nu met elkaar kunnen delen. We gaven elkaar een dikke knuffel en gaan er allebei voor! Ben blij dat het eruit is, want ik vond het zo moeilijk om het niet met haar te delen. Ik wilde haar gewoon beschermen, zeker omdat het als het goed is bij mij alleen aan mijn eisprong ligt en bij haar leeftijd, slecht zaad en leeftijd van haar man, meespeelt...Ik wilde de druk niet opvoeren bij haar. Maar nu...pfft..wat een opluchting! Nou dit was het wel weer zo Liefs, Moon
Balen Ingeping had echt gedacht dat jij hier eens roze zou brengen, hadden we beide ineens een langere cyclus, gek he Bij jou was hij wel heel lang, maar je hebt geen positieve test gehad he? Dan was het vast ook geen VMK ofzo.. Nouja.. op maar weer naar de volgende ronde maar daar heb je nu niks aan. Bah wat zal jij in spanning hebben gezeten! Moon, fijn van je collega! Hier; zin in de volgende ronde maar nog wat bruinverlies (heb echt weer een ultra lichte menstruatie gehad...), komende week gaan we er weer voor incl ovutesten. Heb er weer zin in, is al paar maandjes terug dat ik testen heb gebruikt!
Inge! Shit hey! Had zoooo gehoopt dat t raak was Grrr! Knuff! Lief mooi dat je er weer helemaal zin in hebt! Go for it! Liefs moon
@Inge: Dikke knuffel voor je meis... wat ongelooflijk balen zeg Hopelijk snel met de IUI beginnen! @Lief: Fijn om te lezen dat je er weer met volle moed tegen aan gaat! Go for it! @Moon: Bijna starten met clomid, SPANNEND!!! @all: 14DPO vandaag, bruin verlies is begonnen... op naar de volgende ronde en op naar de 25e naar de uitslagen... 2a8d20 Ovulation Charts Heb toch stiekem wel getemd kon het niet laten
Ingeping: jammer en balen! Flippo: ook alweer ongesteld geworden, 25e is gelukkig al snel. En dat tempen kan toch geen kwaad, is toch handig om te weten wanneer je het meest vruchtbaar bent. Je weet maar nooit, het kan zomaar wel spontaan lukken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit zeggen ze dan. Lief: goede zin moet toch een positieve bijdrage leveren aan het zwanger raken, succes!!! Het gaat gewoon lukken hoor! Moon: fijn dat je het nu ook met je collega hebt kunnen bespreken. Hopen dat het bij jullie beiden snel raak mag zijn, dan kunnen jullie het geluk ook samen delen! JufD: goeie instelling dat je zin hebt in de bevalling, dat helpt volgens mij enorm. Je weet natuurlijk nooit hoe het straks gaat lopen allemaal maar je eigen instelling is het enige waar je invloed op hebt. En die bevalling ben je zo weer vergeten als je je zoontje in je armen houdt De babymiddag met de yoga-club was ontzettend leuk. Natuurlijk hebben we een foto van alle baby's op een rij gemaakt, zie album! Sanna heeft ook al een vriendje Over een aantal maanden spreken we weer af, leuk om te zien hoe de baby's zijn veranderd.
Hey meiden, Wilde even zeggen dat ik stop met meekletsen hier. Heb ookal twee andere clubs waar ik meeklets. Ben elke keer alles dubbel aan het doen. Probeer en weer even wat meer afstand van te doen. Heel veel succes meiden. Moon ik zie jouw nog wel op de club. Ik hou jullie evengoed nog wel in de gaten hoor........Liefs
@Carrie, wat leuk die foto met al die kleintjes op een rij! Wij gaan vandaag tijdens de cursus een foto maken van alle buiken op een rij, en dan hopelijk snel ook zo een leuke met alle kindjes. @Moon, wat fijn dat je het hele zwanger worden gebeuren met je collega hebt kunnen bespreken. Het is denk ik wel fijn om er met iemand over te praten die in dezelfde situatie zit en dus weet wat je meemaakt. @Lief, heel goed die positieve instelling, veel succes deze nieuwe ronde! @Flippo, als jij je prettig voelt bij het tempen moet je dat gewoon blijven doen, dan weet je in ieder geval wel hoe het met je cyclus gaat. Gelukkig komen de uitslagen ook al dichtbij, dat zal wel spannend zijn. @Inge, jammer dat je ons gaat verlaten, maar ik wens je heel veel succes en laat je het hier wel nog weten zodra je zwanger bent? Ik zit de hele dag al een beetje suf te zijn op de bank. Vrijdag en zaterdag heb ik de verjaardag van mijn zus gevierd en dat hakt er nu toch wel in. Dus ik ben nu maar lekker aan het bijkomen en hopen dat ik morgen weer wat meer energie heb.
Balen Flippo, je zal wel hoop hebben gehad omdat je pas zo laat bruinverlies krijgt of niet?? Ik zou echt denken dat ik zwanger was als ik op 12 dpo nog geen bruin had Nouja op naar jouw afspraak maar.. Carrie, toffe foto! Echt zo grappig al die babytje bij elkaar op de bank. Ik weet nu wel zeker dat ik een of ander pufclubje ga volgen, al is het maar voor het contact! Juf, niet zo gek natuurlijk je bent hoog zwanger! Doe maar lekker rustig aan (of nouja.. lekker..) doe maar gewoon rustig aan Inge, succes, we horen het wel! Vandaar dat ik ook mooi maar hier blijf en geen clubjes erbij doe
Oh ik ben alweer niet meer ongesteld! Jeetje.. ik snap eer soms niks van, soms lek ik na tot dag 9 en nu vanaf dag 4 vrijwel niks haha.
@Lief: Ik had tuurlijk wel een klein beetje hoop... maar goed t mag niet zo wezen dus op naar onze afspraak komende maandag... @Inge: ik spreek je wel op de clubjes @JufD: Meis je bent idd hooog zwanger! Dat hakt er dan zeker wel ff in denk ik Geniet van de rust die je hebt! @Carrie: Geweldige foto's meis Hoe is het verder met je? @all: Nog geen rood, wel donker bruin/rood, dus nog niets helders... naja zal vandaag of morgen wel door zetten denk ik zo. Op naar maandag... ben benieuwd welke weg we in gaan slaan... ook wel een beetje bang voor welke weg we in moeten slaan om eerlijk te zijn :S... hoop eigenlijk zo dat w enog een aantal keren IUI mogen proberen omdat IVF direct zo heel veel meer inpact op je leven maakt zeg maar...
@Flippo, kan me voorstellen dat je het een beetje eng vindt, ivf is toch weer zo een stap verder. Ik hoop gewoon voor je dat er maandag iets uit gaat komen dat jullie goed gaat helpen. @Lief, 4 dagen is wel heel kort, maar ja, dat betekent wel dat jullie nu weer actief iets kunnen gaan doen Ik heb gister de laatste les van mijn zwangerschapscursus gehad, vind het echt jammer dat het nu al is afgelopen. 1 koppel was er al niet meer, dus zij is waarschijnlijk al bevallen, toen voelde ik wel even dat het nu toch echt heel dichtbij gaat komen. Gister heb ik mijn bed op klossen gezet, maar jeetje wat is het nu hoog, ik heb bijna een springplank nodig om erin te komen, haha
Haha ja dat bed, lijkt me wel gek ja, dan wordt het ook allemaal zo echt he! Ging jij nou ook thuis bevallen? Geloof het wel he? Flippo, IVF is inderdaad een stuk ingrijpender dan IUI. Maar als je nou met IVF veel meer kansen hebt... tja.. ik ben ook heel benieuwd wat ze gaan zeggen hoor! Kom het maar snel vertellen hier Ik ben zelf ook heel benieuwd wat er uit de samenlevingstest komt maandag! Wie weet gaan wij dan ook wel de IUI weg inslaan (hoop ik eigenlijk stiekem ergens een beetje). Want als dit ook gewoon weer goed is is dat natuurlijk fantastisch maar je vraagt je dan wel af waarom het dan niet lukt he. En ik denk eigenlijk zelf niet dat er iets uit die kijkoperatie komt... en als dat wel zo zou zijn wordt het ook gelijk snel IVF dus dat hoop ik ook maar niet! Nouja eigenlijk hoop ik gewoon dat het deze ronde raak is haha, daar ga ik gewoon maar voor he
He girls, Flippo: Op naar je afspraak indd. Kan me voorstellen dat je liever nog een paar keer IUI hebt (al ga ik dan toch gewoon voor nog 1 keer IUI en in een keer raak bij jou dan!!!)...Ik kan je wel vertellen dat mijn collega eerst 3 x IUI heeft gedaan, toen 3 x IVF en nu mag ze toch nog 2 keer IUI...Ze is bij IUI 1 keer zwanger geworden, alleen nestelt het zich bij haar niet goed in, waardoor het helaas mis ging. Ze had dus bij IUI het vertrouwen dat het echt wel moest gaan lukken en mag nu dus nog 2 keer IUI, op eigen verzoek...Hoop echt dat, als het bij jullie kan, jullie het ook nog mogen! Ik duim voor je meid! Lief: Kan me voorstellen dat je stiekem hoopt op IUI. Snap helemaal dat je denkt hoe kan het dat er niks mis is en dat het toch niet lukt?! Erg frustrerend! Ik had dat ook bij Clomid..ik dacht echt ik overval de apotheek en haal dat spul meteen!! Natuurlijk is het niet zaligmakend, maar...de kansen worden wel vergroot! Ik hoop dat het gewoon deze maand raak is voor jou!! Zo niet, dan hopelijk op naar IUI en dan in een keer raak!! Gaan we voor! JufD: Haha lijkt me wennen dat bed! Wij hebben al een hoog bed, hebben een boxspring ik weet nog toen we er voor het eerst in sliepen ik er 's nachts bijna uitviel toen ik naar het toilet moest haha. Nu ben ik het gewend en slaapt het heerlijk. Hoef ik tzt ook geen klossen eronder :-D Je bent indd echt hooog zwanger, dus rustig aan!! Het komt echt dichtbij nu...spannend!! Inge: jammer dat je hier niet meer meekletst, maar we spreken elkaar op het clubje! Ik ben benieuwd hoe het hier gaat. Hebben wel geklust en toch moet ik ook eerlijk zeggen dat ik soms dacht eigenlijk niet slim...Haha ik moet eigenlijk die operatie achter de rug hebben en er daarna vol voor gaan MET clomid...maarja...ik dacht toch jammer om de kansen te laten liggen deze maand. Heel naief...maar goed het zal wel niet raak zijn! (Zul je dalijk zien dat het wel raak is hahaha). Hoe dan ook...wel lastig ik moet nu dus wel voor mn NOD (die is ws op 28 of 29 okt...heel leuk, not!) naar het zknh om bloed te prikken om zeker te weten dat ik NIET zwanger ben (of juist wel)..want anders mag ik niet geopereerd worden....Maarja ik heb het er glad voor over. Ik wil gewoon geen maand onbenut laten! We zullen het wel allemaal zien.... Carrie: trouwens een supergave foto met al die baby's hihihi. Mooie kindjes, vooral Sanna! Liefs, Moon
Zo, ik zal even ons topic omhoog gooien, ik kon hem al bijna niet meer vinden Ik heb de laatste paar nachten veel last van pijnlijke harde buiken(oefenweeën), en die doen echt zeer! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden voor het echte werk als dit al zo vervelend voelt. Verder ga ik zometeen mijn ziekenhuis tas maar eens echt inpakken, dat wordt nu wel tijd. @Moon, groot gelijk dat je deze ronde niet onbenut wil laten. wanneer moet je nu testen, een dag voor de operatie of al eerder? Hoe gaat het met de andere dames?
Hi! Hier gaat het super! De tuin is gisteren winterklaar gemaakt. Het zonnetje schijnt vandaag weer. Bijna alle was is gedaan en het huis is redelijk op orde Straks even een wandeling maken, heerlijk! Morgen komen m'n ouders een dagje op bezoek. Gisteravond waren m'n schoonouders er. Schoonmoeder gaat voor een half jaar naar Afghanistan meewerken om daar de politiemacht op te zetten. Da's even minder voor ons en vooral voor schoonvader maar voor haar een enorm avontuur waar ze veel zin in heeft. Gelukkig komt ze als het goed is met de kerst weer even terug. JufD: wat vervelend dat je last hebt van oefenweeën, dat had ik helemaal niet. Maar het goede nieuws is dat een deel van het voorwerk dan al gedaan is! Wil je weten wat mij heeft geholpen tijdens de bevalling lees dan verder... Als je eenmaal in de echte weeën zit, probeer te denken aan het mooie wat je ervoor terug gaat krijgen en dat die weeën maar tijdelijk zijn en echt ooit eens ophouden. Onder de douche zitten vond ik erg lekker omdat ik tussen de weeën door echt goed kon ontspannen met die warme stralen op de buik en dat helpt ook nog eens de ontsluiting sneller te laten verlopen. Verder vond ik het wel lekker om af en toe een dextro energy in m'n mond te stoppen (heb later gelezen dat het aanmaken van speeksel de pijn kan verdrijven en met zulke snoepjes doe je dat dus en je krijgt weer even wat energie natuurlijk). En verder kon ik de weeën het beste al zittende op het toilet opvangen, dan kon ik m'n voeten afzetten en leunen tegen de achterkant. Al deze dingen zijn voor mij fijn geweest, jij kan natuurlijk hele andere dingen prettig vinden. Het gekke is dat je dat pas tijdens de bevalling weet (of eigenlijk achteraf beseft). Hoe je het beste kunt persen zou ik je niet kunnen vertellen. Misschien kun je mij daar achteraf tips voor geven haha! Moon: ook spannend dat bloedprikken voor de operatie. Je hoopt het natuurlijk toch dat je zwanger bent en aan de andere kant is het handig om die operatie maar achter de rug te hebben zodat je je straks volledig kan concentreren op het zwanger worden. Die clomid is volgens mij precies wat je nodig hebt want aan het klussen zal het bij jullie niet liggen Lief: fijn dat die test nu voor de deur staat, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en hoe verder te gaan! Heel veel succes alvast! Flippo: is je ongesteldheid nu wel doorgezet? Jij ook alvast heel veel succes maandag, hopelijk zeggen ze dat IUI nog voldoende kans geeft voor jullie en mogen jullie daar eerst mee verder. Ingeping: heel veel succes met het zwanger worden en ik hoop dat je weer snel komt berichten want dat betekent dan goed nieuws
Hé Carrie, bedankt voor je verhaal! Af en toe kan het zo fijn zijn om gewoon even een nuchter, maar toch positief verhaal over bevallingen en weeën te lezen. Want meestal willen mensen je toch alleen maar de horrorverhalen vertellen. Ik merk ook dat als ik dingen zoals jouw stukje lees, dat ik dan meteen weer het gevoel heb dat het helemaal goed gaat komen. Thanks Wel heftig trouwens dat je schoonmoeder naar Afghanistan gaat voor 6 maanden, maar ook wel erg stoer. Ze zal Sanna dan wel heel erg gaan missen. Kunnen jullie wel contact met haar hebben als ze daar is, via skype ofzo? Ik moet nu naar een afscheidsfeest van een collega die met pensioen gaat, maar ik heb geen zin Zie er een beetje tegen op omdat ik mijn werk echt al helemaal heb losgelaten en daar nu dus weer moet instappen voor een avondje, en daar heb ik stiekem dus helemaal geen zin in. Maar ja, ik ga nu toch maar eens die kant op vertrekken anders kom ik ook nog te laat.
Oww ik kan me zo voorstellen dat je het toch eng vind Juf! Maar lees het verhaal van Carrie dan maar steeds even als je die kriebels krijgt Enne.. zoveel vrouwen zijn je voor gegaan en ze krijgen vaak nog meer dan 1 kind ook dus het komt echt goed, jij kunt dat ook (kennisje van mij is net bevallen, zit ook op dit forum, en ondanks het feit dat ze rug en buikweeen had, er best een boel uren over gedaan heeft, is het haar echt meegevallen, 2 kleine hechtinkjes maar niet eens echt voor inscheuren, ik vond haar bevallingsverhaal echt heel hoopgevend!). Ik schrijf even niet zoveel omdat ik simpelweg niks te melden heb.. we zijn weer druk bezig om een mini te creeeren En maandag dus de samenlevingstest. Dinsdagmiddag komen mijn ouders, afhankelijk van wat er uit de test komt ga ik het misschien wel vertellen.. beslis ik op dat moment wel. Ik heb het met vlagen best moeilijk, maar ben met vlagen ook heel optimistisch.. verder gaat het leven gewoon door... Dikke knuffel voor iedereen!
Hoi Lief, Kan me voorstellen dat je het er soms moeilijk mee hebt, je bent toch alweer een tijd bezig en op een gegeven moment gaat het gewoon te lang duren. Ik hoop dat jullie maandag positief bericht krijgen in het ziekenhuis, en dat het dan snel mag gaan lukken.