Een meiske en een jochie hebben we nu Tijd voor nr. 3, 4 en 5...op zijn minst! Toch?! Whaha ik hoop dat wij allemaal snel volgen. Vandaag weer voor het eerst geklust na mijn operatie Heerlijk! Eindelijk weer aan de slag voor een mini us. Maandag naar de gyn, ben zoo benieuwd of er al iets van wat er zou moeten zijn te zien is! Mag wel echt niet klagen..heb tot nu toe helemaal geen bijwerkingen van de Clomid. Ik hoop dat dat zo blijft! Of kan het nog dat ik daar later nog last van krijg Flippo? Ik ben benieuwd naar Jufd's verhaal en de foto's van onze nieuwste aanwinst hier op ZWP! Als alles maar goed gaat met moeder en kind iig, dat is het allerbelangrijkste! Liefs, Moon
Jaaaa het verlossende berichtje! Gefeliciteerd JufD! Maar wat heftig dat je Hellp hebt gehad, ben benieuwd naar je verhaal en foto's. Maar doe rustig aan, je hebt wel even nodig om te herstellen denk ik! Je had nog helemaal hier niks gepost van symptomen daarvan geloof ik he? Was vast in 1 keer heel heftig of niet? Nou we zullen het binnenkort allemaal horen maar het belangrijkste is dat met jullie beide het goed gaat! (enne ik had wel gelijk he.......hihi). Meiden ben een nachtje weg geweest met beste vriendin bij Arnhem. Wát een heerlijke winkelstad, echt mijn favo in NL. Heb ook belachelijk veel gekocht Morgen 9 dpo, heb er afgelopen 2 dagen gelukkig weinig aan gedacht dus we zien het morgen weer wel.. heb ook 2 dagen een zwarte onderbroek aan gehad, gewoon struisvogeltactiek want dan zie ik het niet. Morgen doen we wel weer een lichte aan en gaan we de werkelijkheid weer onder ogen zien Rest: fijn weekend nog!
Ah keilief! Heb echt geen zin in vandaag, stom gedoe.. en het kan ook net zo goed morgen, overmorgen, dag daarna of dag daarna nog komen. Zucht.
Vrouwen met het Hellp syndroom voelen zich meestal ziek en hebben ernstige pijn in de bovenbuik, soms uitstraling naar de zijkant van de buik of rug. Misselijkheid, hoofdpijn het lijken aanvallen, ze verdwijnen vaak na enige uren tot dagen om later weer terug te komen. Hoge bloeddruk treedt vooral op tijdens de eerste zwangerschap, bij lichte vormen verloopt een volgende zwangerschap normaal, terwijl bij een ernstige vorm de kans groter is op het opnieuw treden van hypertensie. Klachten: Hoofdpijn, zichtstoornis, lichtflitsen of sterretjes zien, tintelingen in de vingers, pijn of een knellend gevoel boven in de buik, misselijkheid en braken. Ook vocht vasthouden (oedeem) is een veelgehoorde klacht.
Ik kan het me helemaal voorstellen Lief. Echt rot! Maar ik hoop echt dat er geen bruin komt! Je had het bij Jufd goed qua bevalling, dus ik hoop dat jij ook bij jezelf gelijk hebt! Oooh meis, spannend! Lange cyclussen zoals bij mij is echt rot, maar dat stomme bruin bij jou, en vaak al zo vroeg, is echt kl*te gewoon! Anders ga je vandaag lekker iets leuks en gezelligs doen met je vriend? Of lukt dat niet? Ff genieten, lekker uit eten ofzo of lekker shoppen! Hmmz..houd vol meid en ik denk aan je! Ik ben eens heel benieuwd wat de gyn morgen bij mij zegt. Vanaf gisteren ben ik echt behoorlijk nat (ahum...bloos), lijkt echt meer dan normaal. Maarja....tegelijkertijd: was is in godsnaam normaal bij mij?! Ik weet het zelf niet eens meer haha. Lief keep up the good hope! Knufff
Inge Whahaha bijna tegelijk! Ik had ook al ff gegoogled op HELLP om te kijken wat het precies inhield. Echt niet niks!
Ik wist wel wat het was Daarom zei ik ook, je hebt nog helemaal geen symptomen gepost dus het zal wel heel snel opgekomen zijn. Moon ben ook benieuwd, het zou wel goed kunnen duiden op een komende eisprong he! Hoop dat de clomid je een regelmatige cyclus en goede eisprong geeft want dan hebben jullie komende rondes hartstikke veel kans! Enne heb de afgelopen 2 dagen al genoeg geld uit gegeven en leuke dingen gedaan haha, ik stort me maar even op het huishouden En zo ff al mijn nieuwe kleren showen aan vriendlief, heb me toch een boel gekocht in arnhem haha.
Hoi meiden, Nou hier komt dan mijn verhaal, ik ben bang dat het een lang verhaal is dus jullie moeten er maar even goed voor gaan zitten Oh ja, ik heb ook foto's van Nicholas in mijn album gezet, dus als je geen zin hebt om dit hele verhaal te lezen dan kun je gewoon naar het resultaat kijken Sinds ongeveer 1.5 weken had ik wat last van mijn middenrif/borstbeen en die pijn straalde uit naar mijn rug. Eigewijs als ik ben, ben ik daar gewoon mee door gelopen terwijl veel mensen al zeiden dat ik de VK moest bellen. Op zaterdag 30 oktober was de pijn zo ondragelijk geworden dat ik niks meer kon, niet lopen/zitten/staan of slapen. In de nachten heb ik het zelfs uitgegild van de pijn, maar nog heb ik de VK niet gebeld Ik dacht dat dit misschien het echte voorwerk was. Maandagochtend (1 november) kon ik niet meer en heb ik toch de VK gebeld, die is komen kijken en heeft mij meteen naar het ziekenhuis gestuurd vanwege de pijnklachten en ik had een voor mij doen hoge bloeddruk. eenmaal in het ziekenhuis ging het heel snel. Na wat testjes van mijn bloed, reflexen en een ctg was het duidelijk dat ik HELLP had. Ik werd meteen opgenomen op de verloskamer en aan verschillende infusen en een catheter:x vast gemaakt. Ik heb toen op maandag een hele hoge dosering magnesiumsulfaat gehad om mij te stabiliseren. Pas toen begon het echt tot me door te dringen dat ik echt heel ziek was en heb ik erg veel gehuild. Omdat de situatie zo ernstig was werd al snel duidelijk dat de baby er ook uit moest. Dus na een hele dag van medicijnen is er om 23.45 uur besloten om mij te gaan inleiden, dit zouden ze gaan beginnen met een vetertje met hormonen, maar de VK zei nog dat ik er niet teveel van mooest verwachten omdat het vaak toch enkele dagen duurt voor de bevalling echt begint. Dat was bij mij dus niet het geval, want een half uur later hing ik in de lampen met een weeënstorm! Toen hebben ze snel het vetertje er weer uitgehaald en gelukkig verdween de storm toen en ging die over in weeën. Na een uur of 3 van weeën en de pijn van de medicijnen en de HELLP was ik helemaal op en kon ik niet meer. Ik heb toe gelukkig snel pijnstilling gekregen(pompje met remafentanil). Die pijnstilling kan ik echt iedereen aanraden, wat een opluchting was dat En het zorgde er niet voor dat ik niks meer voelde hoor, de pijn was nog in volle hevigheid aanwezig, alleen je wordt zelf een beetje suf van dat spul(beetje stoned). Daarna is de bevalling eigelijk heel snel gegaan. De rest tik ik zo, want ik heb visite! dus het verhaal wordt vervolgd.
Wat een mooi ventje! Hij lijkt erg op jou he? Maar mooi gaaf mannetje hoor! Je verhaal klinkt tot nu toe maar heftig, maar ben benieuwd naar het vervolg! Vind het wel heel interessant om te lezen, maar wel een heftige bevalling zo op deze manier voor jou en je man hoor.. Ik heb mn zen teruggevonden gelukkig Stressen heeft ook geen zin, ik word ongesteld of niet, maar dat weet ik pas donderdag helemaal zeker. Dat bruin komt vast ook wanneer t wil dus we zien het allemaal wel, daarnet was het er nog niet maarja ik weet ook niet eens 100% zeker op welke dag eisprong was dus het is maar gegis. Donderdag alweer naar het ziekenhuis, lekker snel al, ben benieuwd wat we weer allemaal gaan afspreken enzo (ja die fertiloscopie natuurlijk, maar ivm bruinverlies daar ben ik benieuwd naar).
Jee Jufd wat een verhaal! Maar goed dat je uiteindelijk toch naar de Vk bent gegaan. Wel wat beter op jezelf passen he meid! Maar gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen. Je zult nu wel helemaal een heeele tijd nodig hebben om te herstellen of niet? Is alles wel helemaal goed met Nicholas? Hij ziet er prachtig uit Wat een mooi manneke! Ben benieuwd naar de rest van je verhaal meis. Lief: Hou dit vast meid! Je doet er indd niks aan...de ongi komt of niet...Maar toch hoop ik dat ie niet komt Je op het huishouden storten is indd heerlijk zo af en toe! Ff lekker je verstand op nul. Helaas mag ik nu nog niet zoveel doen in huis..maar anders haha. Liefs, Moon
Hier deel 2: Na ongeveer 4 uur van weeën kwam de VK even voelen hoever de ontsluiting was en toen bleek ik al 8 cm te hebben! Dus dat was wel erg fijn. Het opvangen van de weeën werd wel steeds lastiger, maar gelukkig kon ik me goed vasthouden aan mijn pompje met pijnstilling, elke 8 minuten kon ik op het knopje drukken om daar een beetje van te krijgen. En ik zat op een gegeven moment zo lekker in het ritme dat ik precies wist wanneer die 8 minuten voorbij waren Ondertussen werden de weeën steeds pijnlijker en achteraf ben ik zo blij dat ik mijn man had, hij is echt mijn steun geweest! zonder hem had ik het echt niet kunnen doen, vooral die hoogtepunten van de weeën moest hij me dorheen slepen. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken, man zeg, wat reageerde mijn lichaam daar heftig op. mijn weeën sloegen meteen om en de persdrang was bijna onhoudbaar. toch heb ik de persweeën nog een paar uur weg kunnen/moeten puffen, dat was echt een heel heftig. Om 08.15 uur kwam de Vk weer kijken en toen had ik inderdaad al volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Die overgang vond ik even heel eng, van het opvangen van weeën naar persen, maar gelukkig werd ik heel goed begeleid door de VK en een verpleegkundige. Het persen heeft niet lang geduurd want bij de derde perswee is Nicholas geboren! Dat was ook wel gek, want de VK zei de hele tijd tegen mij dat ik door moest persen, terwijl ik op de cursus had geleerd dat je het geleidelijk moet doen. Achteraf vertelde ze mij dat ze dit deden omdat zijn hartslag tijdens het persen heel erg daalde, dit hadden ze mij niet verteld om mij niet bang te maken. Het persen vond ik trouwens helemaal niet zoveel pijn doen, juist wel fijn na uren de pijn weg zuchten. Het moment dat zijn hoofd eruit kwam heb ik wel lopen vloeken als een bouwvakker want dat deed wel echt pijn. En daar lag hij dan op mijn buik, mijn zoon! Als ik er nu weer aan denk krijg ik tranen in mijn ogen. Het voelde zo mooi, dat is niet te beschrijven. Hij heeft toen 15 minuten bij mij gelegen, daarna moest hij even onder een warmtelamp, want hij is zo klein(2870 gram) dat zijn temperatuur wat laag was. Na een half uur was hij warm geneog en toen hebben mijn man en de verpleegkundige hem aangekleed. Ondertussen hebben ze mij gehecht, AUWWWWWWW. Maar toen kwamen ze er achter dat ik toch wel veel bloed verloor en hebben ze mij 4 zetpillen gegeven om het bloeden te stoppen. Toen een half uur later de VK wilde kijken of het bloeden goed was gestopt, drukte ze op mijn buik en toen spoot het bloed er letterlijk uit Ik heb toen heel snel 1L bloed verloren en begon me niet zo lekker te voelen, ik weet nog dat ik dit heb aangegeven en voor ik het wist begon ik over te geven, voel mijn bloeddruk bijna helemaal weg en toen ben ik weggevallen. Gelukkig kwam ik al snel weer bij door de extra zuurstof en een infuus, maar ik dacht echt even dat ik dood ging. Mijn man stond ondertussen hulpeloos toe te kijken met Nicholas in zijn armen, voor hem was dit ook een heel eng gebeuren. Gelukkig was ik een paar uur later weer in zo een staat dat ik eindelijk mijn zoon in mijn armen kon nemen en hem zelfs aan de borst kon aanleggen. Uiteindelijk heb ik nog 3 dagen in het ziekenhuis moeten liggen met medicijnen, maar daarna mocht ik gelukkig op eigen verzoek naar huis. Ik sta nu nog wel onder controle, dus morgen moet ik weer om mijn bloed te laten checken. Nu ik thuis ben ga ik me steeds beter voelen en kunnen we eindelijk genieten van ons gezinnetje. Nicholas is een erg tevreden baby en hij drinkt heel goed aan de borst. Hij was na 3 dagen wel net even teveel afgevallen dus ik heb een dag moeten kolven en flesjes moeten geven om hem weer op gewicht te krijgen, maar nu doet hij het super. Zo dat was zo ongeveer het verhaal, ik moet het zelf nog even laten bezinken want het is allemaal toch wel snel gegaan. Ik ga zometeen even proberen om jullie gebeurtenissen bij te lezen, want ik heb natuurlijk heel wat dagen gemist. @Lief, je kristallenbol had gelijk wat betreft mijn bevalling! Dus ik hoop dat ik dan ook gelijk krijg en jij nu zwanger bent.
Wat lief dat je daar nog aan denkt die glazen bol Maar ik vind je verhaal maar heftig zeg! Jeetje, hopelijk gaat nu alles in 1 stijgende lijn naar boven toe! Is wel even heel wat wat je hebt meegemaakt. Hou je zelf nu iets strenger in de gaten he dan voor de bevalling! Anders worden wij van het forum boos als jij niet goed op jezelf let Veel geluk, vele plezier en geniet van jullie nieuwe mooie gezinnetje!
Heb alweer ienieminiebeetje lichtbruin gespot... hoe kan het toch.. zaad perfect, samenlevingstest perfect, timing perfect maar straks ga ik al ronde 18 in, dat is 1,5 jaar, na die 1,5 jaar hoor je echt weinig stellen die nog spontaan zwanger worden en straks worden wij nog een half jaar naar huis gestuurd omdat alles zo goed is.. nou hoe trek ik dat nou ooit dan Ga bijna hopen dat uit de fertiloscopie dichte eileiders komen, dan krijgen we tenminste IVF. Ik weet wel dat dat stom klinkt want dat zijn maar 3 kansen een een hels traject, maar zo lukt het dus gewoon niet
Lieve JufD: wat een bevalling! Jeetje mina. Echt horror gewoon! Gelukkig dat je er iets moois voor terug hebt gekregen, maar toch..pffffft. Meis wel goed op jezelf letten he! Echt doen! Heel veel sterkte met het herstel, want hier heb je wel ff voor nodig lijkt me. Knuff Lieve Lief: Ojee dat meeen je niet!! Wat is dat toch?! Snap dat je je echt rot voelt. Irritant dat alles gewoon goed lijkt te zijn en dat het niet lukt. Of jullie een half jaar naar huis worden gestuurd weet ik niet, maar ik zou wel gewoon duidelijk kenbaar maken dat je het niet trekt zo. Ik weet niet of het helpt...maar toch. Dichte eileiders zou het probleem kunnen zijn, maar...je hebt je ei wel vaker gevonden toch? (sorry als ik het verkeerd heb)? Soms is er gewoon geen verklaring, maar wel echt frustrerend! Ik hoop dat het snel goed komt meid! Na 1,5 jaar zijn er trouwens wel nog genoeg stellen die ineens spontaan zwanger worden meis, zelfs na 3 jaar, ik kan er genoeg...het is een kwestie van perfecte timing..zowel mbt het eitje, als het zaad als jouw lichamelijke gesteldheid alles...alles kan een nega/posi effect hebben, je weet het gewoon nooit..Maar het gaat goed komen meid ik weet het zeker!! Knuff Vanmorgen bij de gyn: JIPPIEEEJ!!! Hele mooie eitjes!!! Eén hele mooie van nu al 20 mm (woehoe toen ik het op de echo zag..nog nooit zo'n grooit eitje gezien ) en nog een paar van 16/17 mm. Ik zit nu op dag 12 dus het loopt gesmeerd...Gyn was erg blij het te zien. De Clomid 50 mg doet dus zijn werk! Morgen weer terug voor fm en ook een samenlevingstest. De vorige testen waren nega omdat die eisprong maar uitbleef..Ben benieuwd wat eruit komt. Ik ga mijn vriend dus maar weer bespringen vanav hihi..al zeg ik hem niet dat ik morgen de samenlevingstest heb hihi. Ik merkte de laatste keer toch dat hij het niet echt fijn vond om op commando te presteren, zeker omdat hij toen last had van die urineweginfectie. Ik heb het dus niet tegen hem verteld, dat doe ik wel als de test morgen geweest is . De gyn gaf me nog lachend mee dat we maar erg ons best moeten gaan doen de komende dagen, want er staat wat te gebeuren daarbinnen (eindelijk! ). Ik heb niet de illusie dat het nu ineens wel raak zou zijn, zeker ivm de operatie..je hebt toch narcose/medicijnen enz. gehad en je bent toch niet helemaal kiplekker, maar ik ben al blij dat het iig werkt zoals het zou moeten werken! Wij hopen nog steeds op een mooi kerstkadootje Ennuh..als het toch raak zou zijn deze maand zou het natuurlijk helemaal goed zijn. Maar goed, ophouden met dromen!! haha Flippo hoestie met jou meid? Liefs, Moon
Oja btw...ik heb mn naam ff aan laten passen, anders blijf ik elk jaar bezig haha...ben immers geen 25 meer maar alweer 26. Moon1984 is duideijk en hoef ik niet meer aan te passen dan haha
JufD: jemig wat een verhaal! Maar wat fijn dat het uiteindelijk goed is afgelopen en dat je de bevalling zelf hebt kunnen doen. Ook lekker dat de borstvoeding goed loopt nu en hoe voel jij je? Of ben je vooral heerlijk aan het genieten van dat mooie kleine mannetje? Mooie foto's al hoor! Lief: nee, geen bruin!!! Blijf duimen voor je hoor! Moon: wat een super-eitjes! Helemaal geweldig! Als het nu niet lukt... Flippo: hoe sta jij ervoor? Hier gaat alles nog steeds prima! Sanna begint steeds meer geluidjes te maken wat heel grappig is en verder is het een heerlijke lachebek. 's Ochtends word ik wakker gemaakt want dan ligt ze al te lachen in bed en 'praat' ze honderuit tegen knuffels en alles wat ze ziet Deze week lekker rustig en volgende week gaan we voor 2 weken naar Frankrijk!
Carrie: wat leuk om te horen! heerlijk zo'n meiske toch?! Whaha zo wil je er wel meer Het is ook echt een poepie!! Heerlijk 2 weekjes in Frankrijk. Leuk vooruitzicht! Je zou indd zeggen dat het zo toch moet lukken? We gaan iig flink aan de klus, meer kunnen we niet doen helaas...afwachten maar he haha Liefs Moon
Heeel positief Moon! Hoe netjes op schema allemaal, ik denk dat jij de volgende gaat zijn Ik heb echt even een dip (en moon je hebt gewoon een eisprong maar als je eileiders dicht zitten kan je eitje daar niet in dus gaat gewoon verloren, eitje en zaad komen dan niet bij elkaar, dus heeft geen zin dan ook al heb je nette eisprong) maar zal jullie er verder niet mee lastig vallen, ik weet het namelijk zelf nuchter allemaal prima, maar het voelt nu even anders. Ik wil gewoon parttime werken en mama zijn en dat lijkt nu zo ver weg.. Het doet gewoon pijn maar je gaat toch wel weer door, en als zij zeggen dat de kansen goed zijn en we een half jaar zelf moeten proberen valt daar weinig aan te doen straks
Ik voel me alweer wat beter hoor moest gewoon even spuien. De angst om geen kindje te kunnen krijgen is gewoon te eng en als je dat soms even voelt dan wordt ik gewoon gek. Komt allemaal weer goed Maar op naar donderdag nu.