Tis zeker rustig hier! @Mammadoe Vorige keer was ik in totaal zo'n 22 kilo aangekomen. Het gaat nu wel aardig gelijk op. Aan het einde kom je meestal juist nog behoorlijk aan, dus verwacht die 20 kilo zeker nog wel te halen... Lijkt me trouwens niet echt goed dat je niet meer durft te eten omdat je bang bent weer zo'n aanval te krijgen. Hopelijk helpen ze je nu snel een keer. Wel fijn dat M. weer rustig is. En dat praten is af en toe gewoon nodig. Er is nu zoveel veranderd in je leven en als het dan ook allemaal niet zo gaat als je verwacht had kan dat voor een hoop spanningen zorgen. @Linnie Heb even gekeken op die site, maar had van zoiets nog nooit gehoord. Wij zijn wel een paar keer bij een manueel therapheut geweest met ons zoontje voor z'n nekje, omdat dat ook niet helemaal lekker zat. Het werd daardoor wel wat minder, maar dat overstrekken bleef hij nog regelmatig doen waardoor hij nu dus een afgeplat hoofdje heeft Dus je kunt er maar beter op tijd bij zijn, kan je een hoop ellende voorkomen (al liepen wij al vanaf 6 weken bij de fysio en heeft dat ook niet echt geholpen..). Kleine man hier is ook alweer een paar dagen in een opstandige bui. Het is een paar dagen goed gegaan, en dan is het ook allemaal reuze gezellig, maar nu haalt ie weer het bloed onder je nagels vandaan. Hij slaapt ook alweer een paar nachten niet zo goed dus daardoor kan je toch al minder hebben. Kortom: hier is het ook erg gezellig Vanmorgen wel naar de kapper geweest met hem, dat ging gelukkig wel aardig. Morgen hebben we een bruiloft dus z'n haar moet wel een beetje fatsoenlijk zitten
Nou ben ik weer dames, drama's hier. Maar goed in het kort, woningbouw komt de keuken eindelijk vervangen maar de donkerbruine tegels van 30 jaar oud laten ze zitten (gevalletje huurderscommisie) man zijn horloge eindelijk weer op kunnen halen blijkt een andere te zijn. die niet overeen komt met wat we ingeleverd hebben dus weer terug. Dus jullie snappen best ben pissed off. Gisteren met mijn mama en oma naar de libelle zomerweek geweest was heel erg leuk, lekker weer gehad en een leuke dag gehad. R. is redelijk opgeknapt wel nog veel last met poepen, daar moeten we echt op letten en vaak ook nog medicijnen geven, hij valt ook nog steeds af, maar niet heel erg veel (helaas heeft hij niet zo veel vetjes dus je kan nu echt ribben tellen ) Hij is gelukkig wel redelijk beter, alleen door de ontlasting blijft zijn buikje zo hard en is hij gewoon huilerig. En ook heel erg moe steeds. verder man heeft weekje vrij dus leuke dingen doen, maar ook werken enzo. ach lekker hoor. Vanmorgen vroeg is mijn schoonzusje terug gekomen van schiphol we wilden haar eerst mee gaan ophalen, maar ik moest voor jaarlijkse controle naar de dermatoloog, ik ben weer voor een jaar goedgekeurd, nu moet r. de volgende keer ook weer mee en willen ze misschien bij hem ook wat weggaan halen om te gaan onderzoeken (voor eventuele dna match) Maar ik vindt dat zo een eng idee bij mij oke, maar bij zo een jonkie. Al moet ik zeggen hij heeft een plek op zijn bil een soort pigment vlek en die is exact op dezelfde plek en dezelfde soort vlek als bij mijn vader en dat was de kwaadaardige plek. Dus als ze dat echt willen doen is het natuurlijk beter voor de hele familie als ze een volledig dna gebeuren kunnen maken, maar dan die plek dat snappen jullie vast wel. Maar goed duurt nog een jaar dus nog niet mee bezig zijn . Ik zie hier slapeloze mama's voorbij komen en pittige baby's dames kom op het wordt steeds leuker !!!
Debby: Ja die onzekerheid herken ik wel hoor! Ik heb ook wel eens van die momenten dat ik denk.. Hoe moet ik dat straks allemaal gaan doen, kan ik dat wel? Maar ik denk dat het er wel bij hoort. Cinnepinnetje: Gadver wat een akelig verhaal! Snap dat je het even kwijt moest.. Hopen dat ze het allemaal nog goed kunnen behandelen! Mammadoe: Shit zeg dat je nu steeds meer aanvalen krijgt! Maar je moet wel goed blijven eten hoor.. Anders ben je straks helemaal ziek. En je meisje neemt natuurlijk ook al zoveel met de borstvoeding. Hoop dat je na je afspraak vanmiddag snel geholpen kan worden. Ik vind het echt schandalig dat het zo lang moet duren! Goed dat je even met je vent hebt gepraat.. Hopelijk voel je je er nu ook beter bij? Brondy: Hihi verleidelijk he die schattige babykleertjes! Ik zeg ook steeds dat ik niks meer ga kopen, maar als ik dan iets leuks zie liggen kan ik het toch niet laten.. Poemi: Ah dus een lastig mannetje thuis.. en dan helpen die korte nachten en een zwangerschap natuurlijk niet echt mee. Hopen dat hij snel weer wat vrolijker wordt! Linnie: He vervelend dat ze de fles nu niet meer pakt.. Lastig zeg als ze de fles niet wil. Hoop dat die behandelingen gaan helpen en ze dan wat meer rust krijgt. Weet je al wanneer je terecht kan? Werken ging weer prima, heb eigenlijk geen hele heftige pijnaanvalen meer gehad. Alleen wat zeurende pijn. Heb wel met mijn baas besproken dat ik geen slaapdiensten meer ga draaien, dus heel mijn rooster is omgegooit. Nu kwam een collega vandaag die had gezien dat ik nu wel steeds heel veel dagen achter elkaar moet werken. Hij zegt dat ik dat echt niet moet doen als zwangere en vooral aan mezelf moet denken. Dus dit met mijn baas besproken, krijg morgen te horen wat we hiermee gaan doen, dus ben benieuwd! Ik wil helemaal geen zeur zijn omdat ik nu zwanger ben.. maar als mijn collega dat zo zegt heeft hij idd wel gelijk. Gisteren te horen gekregen dat hele goede vrienden van ons ook zwanger zijn! Zij is een nicht van manlief en haar vriend is vanuit vroeger al de beste vriend van manlief.. Dus we zijn elkaar heel veel. Zij heeft de ziekte van crohn, dus was maar de vraag of het allemaal zou lukken. Ben zo blij voor ze dat het gelukt is (is nog wel heel pril) Wij hebben het er al jaren over dat we graag samen zwanger willen zijn.
Heeft iemand van jullie toevallig ook 'draagmoeder gezocht' gezien? Vind het wel een heel interessant programma zeg..
@lwal ik heb het begin gemist, maar verder wel gezien. Ik vindt het best triest dat de mensen met zo een grote kinderwens zover uit moeten wijken en dat ze in nl niet geholpen worden. Ze moeten het al zelf betalen ala maar dan nog reizen naar cyprus en tsjechie vindt ik bizar. Ik vindt het homo stel geweldig lief. Ik ben benieuwd naar dat nieuwe stel volgende week. 4e kindje ! Draagmoeder?
Ja vind het ook erg sneu dat die mensen het zover moeten zoeken. Snap niet dat het in Nederland allemaal zo moeilijk moet! Maar moet zeggen dat ik dat verhaal van de moeder van 55 die draagmoeder wil worden toch ook wel heftig vind.. Tis verder weer rustig hier!
@ml: misschien idd dan beter dat ze ook bij R. gaan kijken voor die plek. Maar is wel zielig idd. En gelukkig is hij weer redelijk opgeknapt. @poemi: is je kleine man alweer wat minder opstandig? @lwal: heb je al te horen gekregen van je baas met je dagen werken? Hier gaat het allemaal goed. Lekker rustig dagje vandaag en gister. Straks alleen nog even boodschappen doen. MOrgen gaan we naar mijn ouders op de camping, ze staan daar met vrienden. Hun kinderen en kleinkinderen komen ook allemaal, is wel gezellig. Alleen wordt het morgen wel wat kouder, alleen wel weer meer zon. Ik heb zo veel zin om op vakantie te gaan, even lekker naar de zon voordat ik moet werken, had gehoopt op een heele mooie lente dit jaar. Ik heb dat programma trouwens niet gezien, jammer, komt het elke week? Las net in de ouders van nu het verhaal van die draagmoeder van die homo's. Stond ook idd verwijzing naar het tv programma.
Heb het vorige week gezien. Ik heb de hele nacht opgezeten door weer een aanval. Heb totaal naar 3uurtjes en 3kwartier geslapen en dat nog verdeeld in 2 stukken doodmoe, dus nu middagdutje doen.
@mammadoe hoe gaat het nu een beetje bijgekomen, heb je al wat van het ziekenhuis gehoord? @lwal, ja vond ik ook wel bijzonder, snap het op zich wel, maar toch een hele stap 55 jaar en dan weer ervoor gaan, maar die dochter was heel bang dat mensen haar baby dan niet af zouden staan ofzo. @lwal en brondy hebben jullie nog nieuwe buikfoto's ik ben wel benieuwd @claudia hoe was je etentje en het logeerpartijtje van de kleine meid? hier een rot dag, maar goed komt wel goed druk weekend voor de boeg, en ben zo benieuwd wat mijn kleine man voor moederdag gemaakt heeft op de psz. (het ligt ook zo verleidelijk in de kamer ) zondag trouwens heerlijk tapas eten met de hele familie. Jullie nog leuke plannen
Linnie: Ja dat programma komt elke week! En kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een beetje zon.. Jullie hebben het ook echt niet getroffen met het weer! Kun je niet nog naar de zon gaan voordat je weer moet werken? Weet niet hoe lang dat nog is? Misschien een last minute ofzo? Mammadoe: Lekker geslapen nog? Rot zeg dat je weer een aanval hebt gehad.. Weet je inmiddels al wat meer over wanneer je geholpen kunt worden? ML: wat schattig dat hij iets op de psz heeft gemaakt!! Zal dit weekend weer eens een buikfoto maken! Vandaag mijn baas gesproken.. Hij heeft me voor 20% ziek gemeld zodat de werkdruk niet te zwaar wordt. Op zich wel netjes van hem, had ik eigenlijk niet verwacht. Vanavond verjaardag van een vriendin, morgen even naar de open Landmachtdagen want manlief moet daar werken, 's avonds verjaardag van mijn broer en zondag kan manlief kampioen worden met voetballen dus ga ik maar kijken!
Goedemiddag meiden, er is een pagina op facebook van "zp" ik heb jullie "toegevoegd" is niet zichtbaar voor mensen die geen lid zijn dus vrienden familie dat soort dingen niet te zien.als jullie het niet willen, kan je het ook niet accepteren/ verwijderen. hier zo heerlijk op de borrel bij vrienden, altijd leuk. wat zijn jullie rustig dames.
Fijne Moederdag! Hier helemaal top! Mijn vriend heeft een memoryspel gemaakt met allemaal leuke foto's van de zwangerschap en erna. Bij elk paar mocht ik een cadeautje uitpakken, ben echt super verwend (zie fb) Vanmiddag even bij mijn schoonmoeder langs en verder even wat dozen uitpakken. Heb van een kennis 6 enorme dozen meisjeskleding gehad dus even kijken wat ik ervan wil hebben.
@Mammadoe Jij bent zeker goed verwend met moederdag! Maar hij had toch eigenlijk ook wel een klein beetje wat goed te maken? Hoe gaat het inmiddels met de galstenen? Heb je al iets minder vaak last van aanvallen? @Lwal Fijn dat je baas zo meedenkend is! En is je man nog kampioen geworden? @Marilouise Wat had je kleine man nog voor je gemaakt voor moederdag? Leuk dat ze daar altijd wel wat aan doen. Wij krijgen ook altijd wat mee van de crèche met alle bijzondere dagen. @Linnie Was het nog gezellig op de camping? Het is idd een slecht voorjaar, hebben jullie niet echt getroffen met het verlof. Gaan jullie ook nog op vakantie of wachten jullie nog wat langer? Wij zijn toen uiteindelijk in september een midweek weg geweest, was ie een half jaar oud, vond ik het net allemaal wat makkelijker. Afgelopen vrijdag hebben we de bruiloft gehad van de neef van manlief. Gelukkig alles overleefd. Manlief was de fotograaf en ik hielp hem hier een daar een beetje (jurk goed leggen, houding evt. corrigeren, enz.) maar dat was best wel pittig met zo'n dikke buik! Ik ben ook uiteindelijk na het eten naar huis gegaan, we hadden toen ook geen oppas voor de kleine meer, maar was er toen ook echt wel klaar mee. Kreeg wel regelmatig de vraag hoe lang ik nog moest, en als ik dan 2 maanden antwoordde werd ik wel een beetje raar aangekeken, ze hadden gedacht dat ik al wel verder was Gisteren lekker heel de dag niet de deur uit geweest. Moest nog een beetje bijkomen van vrijdag. Manlief was nog wel met de kleine naar de kinderboerderij geweest, rent ie zo met z'n nieuwe schoenen op de schapen af, dwars door de bagger heen. Volgende keer maar laarzen aan dus! Vandaag niet veel aan moederdag gedaan. Manlief had nacht gehad en moest de nacht weer in, dus die heb ik maar 2 uurtjes gezien vanmiddag. Wel een leuk knutseltje gehad van de kleine, gemaakt op de crèche . Vanmorgen nog zo'n 1,5 uur wezen fietsen met de kleine, was echt heerlijk! Kleine man heeft wel weer een loopoor. Gisteren begonnen, maar hij heeft er gelukkig niet al teveel last van. Gisterenochtend was ie wel erg vroeg wakker en was hij heel hangerig/huilerig, maar zodra z'n oortje doorbrak was het gelijk over.
Mammadoe: Wat leuk dat hij zo zijn best heeft gedaan voor moederdag! Je bent goed verwend dus.. Poemi: Ja kan me voorstellen dat het zwaar is zo de hele dag op een bruiloft. En zielig van je kleine mannetje.. Heeft hij nog steeds een loopoor? ML: Wat heb je nog gekregen van je kleine man? Hier had ik stiekem gehoopt dat manlief wel iets had gedaan voor mijn 'bijna moederdag'. Maar helaas, hij snapte niet helemaal dat dat wel leuk zou zijn! Volgend jaar beter dan maar.. Manlief is gisteren kampioen geworden met voetballen, dus was groot feest.. Ik was eigenlijk niet van plan om lang te blijven, maar heb het uiteindelijk nog tot 's nachts volgehouden. Vandaag gaat hij weer verder feesten, maar ik moet werken helaas.. Dinsdag weer een echo bij de fontys, heb er weer zin in!
@lwal, helaas heb ik het weekend gezien dat niet alle mannen super allert zijn op dat soort dingen ik mag gelukkig echt niet klagen. Ik werd gisteren wakker van mijn man. R. sliep nog (slaapt nooit uit op moederdag wel ) dus n. had een vers ontbijtje gemaakt hebben we lekker samen beneden zitten eten en toen ben ik weer snel in bed gaan liggen en heeft n. R. wakker gemaakt en die sprong gelijk in bed. Hij heeft een zakdoekje beschilderd en daarin zit een zeepje dus eigenlijk een soort geurdoekje voor in je tas of kast. Vond het wel leuk, alles wat ze zelf maken is leuk natuurlijk. verder had n. samen met r. een geurtje uitgezocht in de stad r. had de uiteindelijke keuze gemaakt. hij is nog lekker ook, ik ruik niet naar wc verfrisser gelukkig verder een heerlijk rustig dagje gehad en sávonds met mijn familie tapas wezen eten was erg leuk en gezellig r. lag pas om half 10 op bed.
@ml: aah je hebt een leuke dag gehad gister dus. @lwal: ja mannen denken daar niet altijd zo over na he. Volgend jaar hem er ook gewoon een paar keer op wijzen, dan zal die het vast niet vergeten. @poemi: aah zielig, hij had dus last van zijn oortje. Maar heb je al zo'n bolle buik dat ze denken dat je al moet bevallen? Was het maar waar he. Op de camping was het wel gezellig, alleen heeeel koud. En jaylie werd op een gegeven moment weer heel onrustig en veel huilen. @mammadoe: wat een leuk moederdag idee zeg. Je bent lekker verwend dus. Sinds gister pakt Jaylie nu echt de fles en de speen. En wat geeft die speen een hoop rust zeg. Ze is zo veel rustiger erdoor. Wat een uitvinding. En waarom ze het nu ineens alemaal pakt, geen idee. Vandaag ook bij die therapeute geweest. Ze zag bij binnenkomst al meteen dat het allemaal niet goed zit bij jaylie. Dr bekken zitten helemaal vast en dr nekje. Ze zegt ook wat ik al dacht, dat ze in mijn buik behoorlijk knel heeft moeten zitten. En dat is iets wat ik al vermoedde, had zo sterk het idee dat ze niet kon draaien in mijn buik, en ook in mijn buik was ze al heel onrustig ook. Maar ze heeft met heele zachte en lichte bewegingen van alles los gemaakt bij Jaylie. EN wat een verschil, ze heeft veel meer rust in dr lijfje, overstrekt niet zo veel en voelt ontspannen aan ipv constant tegendruk te geven. We hebben oefeningen mee gekregen, hele leuke en hele simpele. Ook als ze bij ons zit moeten we proberen om haar als een klein pakketje vast te houden zodat ze niet overstrekt. Waarschijnlijk heeft ze in mijn buik zo raar gelegen dat jaylie niet in een echte foetushouding heeft gelegen zegt ze. Daarom kan ze het nu ook niet. Ze vroeg ook of ze veel schrikt, en dat is zo, ze schrikt heeeel veel. Dat kan dus ook komen doordat ze niet in de veilige houding heeft gelegen, klinkt heel logisch. Volgende week moeten we weer, ze denkt dat het daarna niet meer hoeft, omdat Jaylie op deze behandeling al zo goed heeft gereageerd. Bizar dat je meteen al zo veel verschil voelt. Dat arme kind heeft gewoon heel veel last gehad van dr lijfje denk ik.
@Linnie, wat fijn dat die dingen dan zo snel verholpen kunnen worden! Wel vaag dat ze dan zo weinig ruimte in jouw lijf had, hoe kan dat? Jij een leuke eerste Moederdag gehad? Top dat J. nu het flesje en de speen pakt! Heb je iedere dag 1x geoefend? @Ml, klinkt als een geslaagde dag. En zijn zelfgemaakte dingen van je kinderen echt het leukst of moet je dat als moeder gewoon zeggen? Dat vraag ik mij altijd af...ik had het vroeger bij mijn moeder al snel door aangezien ze mijn geplakte en geknipte sieraden nooit droef hihi. Nou ja, ik zal er zelf snel genoeg achter komen! @Lwal, je moet het gewoon afdwingen bij mannen haha. Ik heb tegen E. Steeds gezegd dat ik hoog gespannen verwachtingen had voor mijn eerste Moederdag. Nu moet ik dus zelf ook maar eens goed mijn gedachten laten gaan over vaderdag....iemand leuke ideeën. Ik dacht misschien een iPhone hoes met een foto erop van M. Maar misschien kan zijn macho-kant dat niet aan....staat ie op de f-Side met zijn Anne Geddes telefoon haha @Poemi, hoe is het met de kleine? En zit nu al het behang er al op? Leuke foto op fb van opa en kleinkind voor de muur Ik ga straks naar het ziekenhuis voor intake bij chirurgie. Ben erg benieuwd wanneer ik terecht kan en in hoeverre ze bereid zijn mee te denken over mijn baby en hoe alles te combineren. Gister was ik ook naar het ziekenhuis voor nagespeeld met de gyn. Ze gaf gelukkig haar fout toe w.b.t. Die placentarest curettage. Dus dat is wel fijn. Ik dacht overigens dat ze nog wel even daar beneden ging checken, maar was puur en alleen een gesprek...?!
@mammadoe, ik denk het eerste jaar 2 jaar de zelfgemaakte dingen zijn dan dingen die ze moeten maken, maar zoals zondag met r. hij was heel trots dat die dat gemaakt had en liet het me ook ruiken dan vindt ik dat 100 keer leuker als iets wat in de winkel gekocht is hoor. Ik heb trouwens voor n. zijn 1e vaderdag een brooddoos met een foto van hem en r. erop laten maken hij is best wel stoer maar heeft zich nooit geschaamd hoor, gaat nog steeds trouw mee naar zijn werk. de meesten worden toch wat softer als ze eenmaal papa zijn, ik heb de mijne 1 x zien huilen voor we r. kregen sindsdien best wel vaak, hij had eerder de kraamtranen dan ik. hihi