Gestopt met de pil in Juni 2011 DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mammadoe, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: Dikke knuffel voor jou. Het is idd zwaar klote als ze de fles niet pakt. Is echt niet fijn om dan zelf niet te kunnen voeden.
    Mag je na de operatie wel meteen voeding geven eventueel of niet?
    En misschien dat ze morgen ineens wel weer op de pink wil zuigen, laten we het hopen.

@lwal: succes morgen.

@ml: jeetje wat erg, en dat zomaar ineens. Niet eens de kans gehad dus om over eventuele problemen te kunnen praten.

Met mijn borstontsteking gaat het al beter, voel het nog wel maar al veel minder dan gister.
    jaylie is de hele dag weer heeel onrustig, gaat huilend van de borst af, drinkt net rustig, maar wil wel de hele tijd. Heb het idee dat mijn borstvoeding terugloopt door de medicijnen. Toen ik ging kolfen kolfde ik met moeite 50cc uit 1 borst, normaal 150 en dan is het nog niet leeg.
    Wel toen straks ff 2 zakjes kunstvoeding gehaald voor de zekerheid.
    Zoo jammer, ging net zo goed met ritme en voedingen, hoop dat mijn voeding snel weer goed op gang komt.

2. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Linnie, Wat een geklooi met je bv! Denk je dat ze huilend van de borst komt omdat ze niet genoeg krijgt? En na de operatie mag ik ivm narcose 12 uur lang haar niet voeden, want zij wordt daar dan ziek van.

Ik moest om 8.15uur hier zijn en zit nog altijd te wachten tot ze me halen. Heel irritant! De operatie voor mij loopt enorm uit! Grrr want iedere x voed ik M. en zit ik erna te hopen dat ze me er direct halen, want dan heeft ze in die 12uur zo min mogelijk voedingen. Maar ja, tot nu toe dus niemand gezien. Wel fijn, ik heb speciaal een 1persoonskamer en mijn vriend en M mogen onbeperkt langskomen :)

3. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    O ja inmiddels dus nog altijd nuchter--> HONGERRRR, DORST!

4. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @mammadoe: jeetje wat balen dat je zo lang moet wachten. Wel lekker een 1 persoonskamer.
    Heel veel succes.
    Volgens mij gaat borstvoeding vandaag weer iets beter, maar is nog niet zoals het was. We zien wel.

5. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hi,
    De operatie is gelukt. Gisteravond 2 beschuitjes met jam gegeten en vervolgens kreeg ik even erna weer een aanval. Dat had ik echt niet meer verwacht! Viel dus even zwaar tegen! Verder heb ik 4 sneetjes in mijn buik die flink zeer doen en mijn schouder doet ook veel pijn. Dit komt doordat ze me met een soort gas hebben opgeblazen. Borstvoeding was geen probleem. Als ze de fles niet wilde mocht ik haar gewoon borstvoeden. Dat dit niet mag na de narcose was volgens de anestesist achterhaald. Dus mijn vriend en M. hebben 2 kamers verderop geslapen, maar M. heeft 8 uur achter elkaar geslapen. Haha vrees dat door alle drugs in mijn lijf komt. Hopelijk straks naar huis.

6. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammadoe: wat rot allemaal zeg! En dat je nu dan nog die aanvallen hebt, dat verwacht je toch niet! Hebben ze gezegd dat dat erbij hoort?
    Zag op fb dat M. nu lekker bij je ligt! Super fijn dat ze daar zoveel rekening mee houden!
    Hoop dat je je snel beter voelt en lekker naar huis mag!

Linnie: Hoe gaat de borstvoeding nu?

Hier gisteren weer een echo van mijn nieren gehad, zijn die sukkels mijn vorige echo's kwijt geraakt! Dus nu kunnen ze niet vergelijken.. Maar ze zagen wel dat ze nog steeds vergroot zijn en er urine in blijft zitten. Dinsdag weer terug voor de uitslagen..

Verder is mijn lichaam me denk ik al aan het voorbereiden op slapeloze nachten ;) Slaap al een week erg slecht, ben echt kapot! 'S avonds wil ik dan allerlei leuke dingen gaan doen, maar heb er echt de energie niet voor!

7. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Lwal, kan je niet een lekkere houding vinden ofzo? En wat een sukkels dat ze je echo's kwijt zijn zeg! Hoe kan dat nou gebeuren! :$

@Linnie, Ik heb nu met mijn buikwonden echt last tijdens het borstvoeden. Heb jij nog tips hoe jij dat deed met jouw buikwond? Ik heb de voetbalhouding geprobeert, maar werkt ook niet echt lekker.

Wel weer lekker k*t dat het nu wél lekker weer is. Ik ben nu in ieder geval thuis en in mijn eigen bedje. Heb de operatie wel onderschat. Man, wat ben ik verrot! :(

8. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @lwal: wat slecht dat ze de foto's kwijt zijn.
    Erg he die slapeloze nachten. Je kan gewoon geen houding vinden.

@mammadoe: gelukkig operatie achter de rug. En wat goed dat ze ook in het ziekenhuis mochten slapen.
    Maar kan je dus nog steeds aanvallen krijgen als het eruit is?
    Maar borstvoeding geven gaat nu dus lastig? Ik zat best ver naar achter na de keizersnee omdat ik niet rechtop kon door de wond. Dus ik leunde zoveel naar achter dat ik geen pijn had. Met ondersteuning van kussens of voedingskussen. Nu voed ik veel liggend, heerlijk vind ik dat maar na de operatie heb ik dat niet gedaan omdat dat pijn deed, weet niet of jij het wel kan?

9. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik loop inderdaad ook als een oud omaatje helemaal krom, omdat rechtop lopen zeer doet aan de wonden. Maar krijg daar wel weer rugpijn van ;)
    Ik voed ook bijna altijd liggend. Vaak als ik beneden ben loop ik even met haar naar boven en ga ik bed liggen. Is veel ontspannender voeden ja.
    Maar ik ga nu steeds op de rand van het bed zitten en dan voedingskussen en kussens om me heen en dan haar in de football-houding, anders trapt ze ook steeds in de wonden.
    Verder voel ik me ietsiepietsie beter dan gisteren. Al ietsje minder last van die schouder. Net de pleister van mijn navel gehaald en die zit vol opgedroogd bloed en een blaasje ofzo en is helemaal blauw :$ erg onsmakelijk gezicht.

M. begint trouwens echt steeds beter te slapen. Gister was ik rond 23:30 klaar met de voeding en vanmorgen om 6:00 kwam ze pas weer :D Maar heb (misschien daardoor?) enorme stuwing de laatste tijd! Mijn borsten moeten even wennen aan de lange stukken tussen de voedingen vrees ik. Au! Ik werd nl om 3:00 wakker met knallende tieten hopend dat ze om een voeding zou komen hihi :)

En wat een rust hier! Iedereen aan het genieten van het mooie weer vermoed ik.

@Debby, kon ik nou opmaken uit je fb bericht dat je het nu aan mensen vereld?

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

@mammadoe fijn dat het goed is gegaan.

@brondy wat een mooie taart

Hier weinig te melden, ik moet deze wee voor onderzoeken. Heb steeds last van hele pijnlijke handen. Dan kan ik er niets mee zelfs r. Niet tillen. Dit heb ik ook regelmatig in mijn voeten ook stteds blaren op onverklaarbare plaatsn. Dus even afwachten. De combi ken ik uit mijn opleiding, dus hoop dat dit wat anders is!

11. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @ml: nou hopen dat het niets ernstigs is. Succes met de onderzoeken

@mammadoe: aaah pijnlijk he, weet precies hoe je je voelt. Ik vond het het lekkerste om op mijn rug te blijven liggen, omhoog komen, opstaan, lopen, doet allemaal zoo'n zeer.
    Maar ik gaf half liggend borstvoeding in die tijd, maar scheelt misschien ook wel dat ze toen nog heel klein was en wat minder beweeglijk zoals nu.
    En ik heb de eerste week trouwens weinig borstvoeding gegeven, heb meer gekolfd.
    En wat lekker dat ze steeds beter gaat slapen. Heerlijk he die nachtrust.

Wij gaan straks met Jaylie weer naar de therapeut. Gister ging het heel goed maar daarvoor weer heel slecht. Ze was echt weer een plank, en overstrekte en alleen maar schreeuwen.
    Maar dr bekken zijn nog steeds soepel sinds vorige week en dr nekje gaat ook al iets beter. Maar zodra ze noet blij is gaat ze overstrekken en daar zit zo veel kracht in.
    Kennen jullie het kiss syndroom? Als je daar foto's van ziet is het precies Jaylie. Niet zo heftig als sommige die je ziet, die zijn wel heel extreem, en ze heeft verder ook alle symptomen die erbij horen.
    Verder ben ik weer helemaal trots, gisteravond om 9.15 uur laatste voeding, en vanochtend om half 8 pas wakker geworden:) Zat weer op 5 voedingen gister.
    Na het eten besloot ze zichzelf even helemaal onder te poepen, kon ze meteen in bad. EN nu ligt ze alweer een uurtje te slapen.
    EN vandaag heerlijk van het hele mooie weer genieten.

12. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hey meiden,

Allemaal een goed hemelvaart weekend gehad??

@ marilouise
    Hoe is het nu met jouw broertje?? vervelend zeg, vooral omdat hij de oorzaak ook niet weet.
    En wat naar dat je last hebt van je handen en blaren :( hopelijk kunnen ze er wat aan/tegen doen.

@ mammadoe
    Hoe gaat t nu met je??
    Wel heftig allemaal zeg!! Maar fijn dat je M gewoon borstvoeding mocht geven na de operatie.

@ Debby
    mooie echo gehad :) hopelijk is de cyste weg bij de 12 weken echo.

@ Lwal
    Wat een sukkels inderdaad, nu dus afwachten tot morgen??

@ linnie
    nog last van de borstontsteking??
    Vriendin van mij is er zo ziek van geweest dat ze naar t ziekenhuis moest (42 graden koorts)

@ viev
    Het zal zeker even wennen zijn in het begin, het is immers ook jullie eerste.

Iedereen gehad?????

Nou hier weer een druk weekend achter de rug.
    Donderdag lekker wezen fietsen met familie, was gezellig maar toch ook best wel fris. Op de terugweg naar huis nog even langs de babydump gegaan, eigenlijk niets gekocht, maar wel cadeau-ideeen opgedaan. Manlief is in september jarig en weet toch nooit wat hij moet vragen. Daarna nog even op een terrasje gezeten in de zon en thuis heerlijk gegeten.
    Vrijdag geluncht met een vriendin en cadeautjes gehaald voor een tante en oma van manlief. Daar moesten wij 's middags even heen. Was dicht bij Zwolle dus zijn we ook nog even langs mijn opa en oma geweest. Daarna naar vrienden en hebben daar tot een uur of 12 gezeten.
    Zaterdag vroeg op, want er moest gewerkt worden aan een 'bruidstaart'. Mijn beste vriendin en haar vriend waren zondag alweer 10 jaar bij elkaar en aangezien de kans heel klein is dat zij ooit nog gaan trouwen vond ik dit wel een leuk cadeau.
    Zondag eerst op kraamvisite geweest bij vrienden, wat een leuk klein meisje hebben zij zeg. Kan niet wachten tot het bij ons zover is. Daarna richting mijn beste vriendin, want ze vierden een klein feestje. Was erg gezellig en zij waren helemaal blij met de taart :)
    Iedereen vindt dat ik nog maar een bescheiden buikje heb, hmmmmmmm, ik zal snel een foto plaatsen.

Hierbij nog even mijn taart, voor diegene die hem nog niet gezien hebben

Bijgevoegde bestanden:

• taart.jpg
      taart.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,7 KB
      Weergaven:
      3
  13. marilouise

@linnie, vervelend zeg met j. hopelijk helpen de behandelingen.

@brondy ik had je taart gezien hij was echt heel mooi,

Nou ik moet dus verder onderzocht worden de combinatie van die pijnen in handen en voeten en de blaren op onverklaarbare plaatsen duiden op een stoornis in mijn immuunsysteem, zoals ik zelf al had gelezen in mijn boeken. Ik ben er dus niet zo heel blij mee, moet naar de ineternist en de reumatoloog. Om te kijken hoe of wat morgen kan ik bellen voor een afspraak.

14. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    @ Brondy, ook een lekker weekend achter de rug zie ik :) en wauw, wat een mooie taart! Ben wel benieuwd naar je buik! Show indd maar ff een foto!

@ Linnie, wauw, wat heeft J. lekker lang geslapen! Mag je indd wel trots op zijn ;)
    Geniet van het mooie weer he!

@ Lwal, wat waardeloos van die echo foto's, stelletje sukkels! Hoe voel je je verder nu?

@ Mammadoe, ooohhh heb echt zo met jou te doen... hoe gaat het nu? Kun je alweer wat rechterop lopen enzo? En is je vriend nu ook thuis? Kan me voorstellen dat het erg zwaar is allemaal... geen leuk verlof!
    Wel berichtje bedoelde je op FB? Heb ff op mn pagina teruggekeken, maar waar iedereen mij feliciteerde was omdat F. en ik 5 jaar samen waren vrijdag haha! Heb nog niets wereldkundig gemaakt. Paar mensen weten het nu, maar ik moet mijn werkgever nog spreken. Drama, die is telkens in vergaderingen en niet op onze locatie... pfff...

Wij hebben een gezellig weekend achter de rug, wel vermoeiend. Gisteren mn oma's verteld, die vonden het helemaal leuk. Voor mn ene oma wordt het de 9e en voor de ander de eerste!

15. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Debby1, wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Super!!
    En ben je met kerst uitgerekend?

Linnie, over 3 weekjes alweer werken, gaat echt snel zeg! Kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet om haar weg te brengen.
    Ik geef flesvoeding. Afgelopen week zijn we naar mijn ouders geweest en idd de kinderwagen meegenomen. Kon ze daar lekker in slapen/liggen ;)
    Wat lekker trouwens dat Jaylie zo lang sliep!

ML, dat is geen leuk nieuws van je broertje en schoonzusje :(
    En vervelend dat je zo'n last hebt van je handen en voeten!
    Niet te hopen dat het een stoornis van je immuunsysteem is!

Lwal, haha ben idd helemaal vergeten een foto te plaatsen! Zal er zo eens eentje uitzoeken!
    Hm, ook stom dat ze je echo's kwijt zijn geraakt! En vervelend dat je 's nachts slecht slaapt!

Mammadoe, wat klote dat alles zo tegenzit. En dat je kleine meid geen flesjes wilt.
    Fijn dat de operatie is gelukt! En dat je toch borstvoeding mocht geven.
    Wel lekker dat M nu goed begint te slapen! Wel een lekker nachtje, van 23.00 tot 06.00u!

Brondy, druk weekend gehad dus! En wat een leuke taart heb je gemaakt!

Sara wilde afgelopen week overdag niet echt slapen. Ze is ook heel druk met haar handjes en beentjes. Nu heb ik vrijdag een puck a baby gekocht en daar slaapt ze wel goed in. Echt fijn!
    Ook heeft ze nu af en toe een tut. Op sommige momenten had ze volgens mij zuigbehoefte en zat ze steeds op onze pink te zuigen. Dus vandaar maar een tut geprobeerd en nu ligt ze wat te tutten in de box. En scheetjes te laten :$:D

16. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hier dan een foto van Sara :D

Bijgevoegde bestanden:

17. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Viev Wat een plaatje zeg! En ook zo'n lekkere bos haar! Wij hebben ook de puck-a-baby gebruikt, maar pas vanaf een week of 8. Wel een ideaal ding, vond dat zelf prettiger dan met inbakeren ofzo te beginnen.

@Debby Wat fijn dat alles nog steeds goed gaat! En dat je het nu ook aan meer mensen kunt vertellen. Het schiet ook al weer aardig op!

@Marilouise Das wel balen zeg. Hopelijk kunnen ze iets vinden zodat ze er ook wat aan kunnen doen.

@Brondy Wat een mooie taart! En wat ben jij ook al weer ver zeg, bijna 20 weken. Ben dan wel benieuwd hoe je buikje er nu uit ziet.

@Linnie Zijn jullie al weer terug van de therapeut? Hopelijk heeft ze er nu dan wat langer baat bij. Wel vervelend dat het toch telkens weer niet zo lekker gaat. Ons zoontje had trouwens ook een lichte vorm van KISS. We zijn zo'n 4 keer dacht ik bij de manueel therapeut geweest en dat zorgde er in ieder geval voor dat z'n nekje wat 'beter' zat.

@Mammadoe De operatie inmiddels al weer achter de rug zo te lezen. Nu inmiddels wel helemaal van de aanvallen af? Je buik voelt idd wel rot aan na zo'n operatie. Bij mij duurde het ook echt wel een tijd voordat ie niet meer zo opgezet was door dat gas. Ik heb trouwens ook nog steeds een vrij lelijke plek bij m'n navel, maar dat komt misschien ook wel doordat ik gelijk weer zwanger was en het dus niet echt de kans had om goed te genezen.. Wel lekker dat M. nu eindelijk een beetje goed begint te slapen!

@Lwal Lekkere actie zeg, van het ziekenhuis! Heb je er trouwens ook nog veel last van, of is het wel wat minder? En hoe gaat het werken, is dat allemaal wel een beetje goed te doen?

Hopelijk iedereen zo gehad. Was al een tijdje niet meer geweest, maar gelukkig is het hier ook niet zo super druk geweest ;)

Hier is het laatste weekje werken dan toch eindelijk aangebroken! Morgen en woensdag nog, en vrijdag is dan m'n laatste dag. Het weer gaat ook eindelijk de goede kant op, dus hopelijk zet het zo nog even door!

Afgelopen zaterdag zijn we weer op familiebezoek geweest in Zeeland, heb ik echt een super mooie draagdoek gekregen van m'n broer, schoonzusje en m'n zus. Het is wel een roze met oranje, maar manlief zegt al vanaf het begin heel stellig dat ie niet met zo'n ding gaat lopen, dus ik vind het alleen maar leuk dan zo'n kleur! Schoonzusje had ook nog even m'n buik gevoeld (zit in d'r derde jaar voor vk) en ze dacht toch nog steeds het hoofdje boven te voelen. Volgende week dinsdag weer op controle bij de vk en ben dan benieuwd of ze al wel gedraaid is dan.

Oh, zo zie de draagdoek er trouwens uit

Bijgevoegde bestanden:

18. Lwal

Lwal Bekend lid

2 jun 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    ML: wat vervelend, hoop dat ze er snel achter zijn wat het is!

Viev: Wat een mooi meisje! En idd al een flinke haarbos, mooi! Fijn dat het slapen nu beter gaat!

Poemi: Wat een heerlijk je laatste weekje werken alweer! Ben jaloers! En idd het weer heb je in ieder geval al mee!
    Leuke draagdoek, en als je vent er toch niet mee gaat lopen is de kleur alleen maar leuk!
    Hoop voor je dat ze nog snel gaat draaien!

Linnie: Hoe was het bij de therapeut? Hoop dat het effect nu wat langer blijft.. Ik had nog nooit van het kiss syndroom gehoord!

Mammadoe: Wat vervelend dat je zoveel last nog hebt.. En jouw nachten worden dus ook al steeds beter, lekker!
    Gelukkig nu toch nog wat lekker weer in je verlof!

Brondy: mooi hoor die taart! En het gaat bij jou idd ook snel.. Ben benieuwd naar je buik! Ik krijg juist overal te horen dat ik al een flinke buik heb..

Debby: hoe is het bij jou met de kwaaltjes? En hopen dat je je baas snel te pakken krijgt dan zodat je het lekker kan gaan vertellen!

Hier weinig nieuws.. Heb eindelijk 2 nachten beter geslapen, was ook zo moe dat het niet anders kon.
    Morgen dus uitslag van de echo van mijn nieren en urine.. Verwacht er niet veel van. Heb nog wel wat last, maar het is een stuk minder erg dan voorheen!

Verder vanavond naar mijn broer wat dingen bespreken.. We vertrekken namelijk volgende week vrijdag al naar New York! Vind het wel spannend, maar heb er heel veel zin in! Het zal wel vermoeiend worden, maar denk dat het echt wel goed zal gaan.
    Als ik terug kom van NY vertrek ik de dag erna alweer voor een lang weekend naar Scheveningen met mijn vriendinnen.. Dat is wel een beetje rot gepland maar kon helaas niet anders!

19. marilouise

Pff ik ben 2 en wil niet slapen

20. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @ml: en is hij nog gaan slapen?

@lwal: ooh leuk naar new york, kan je wel lekker shoppen:). En pak je rust he.

@poemi: wat een leuke draagdoek, ik heb zoo'n spijt dat ik het nooit gekocht heb.
    Jeeeh laatste weekje, dan kan je gaan beginnen met aftellen.

@viev: aah wat een schatje. Maar jij hebt dus de puck a baby? Ik ga hem vandaag lenen van een vriendin, kijken of het wat is. Vind dat inbakeren wel heel heftig hoor, en de puck a baby kunnen ze zich tenminste nog in bewegen.

@debby: wat leuk dat je het nu langzaam gaat vertellen aan iedereen, is super leuk he.

@brondy: wat een mooie taart heb je gemaakt, knap hoor.

Gister weer bij de therapeute geweest. Ze zei dat het super goed ging, ze voelt zoo veel beter aan dan de week ervoor. Toen we gister daar ook weer weg gingen was ze weer helemaal slap, helemaal ontspannen.
    Ze draait ook supergoed met dr hoofdje naar allebei de kanten nu.
    Van de week ging het twee dagen niet zo goed met jaylie, maar het begon toen ik aan e medicijnen ging voor borstontsteking, daar kan ze dus last van gehad hebben.
    En we gingen eten in een pannenkoekenhuis met vrienden, maar daar was het dus best druk, en toen begon het huilen en schreeuwen en alles ook. We gaan nu toch een beetje letten op prikkels voor jaylie, eke keer als we ergens zijn waar het druk is wordt ze onrustig. Op verjaardagen zit ik de hele tijd boven met haar of haar te troosten wat niet lukt.
    Maar die vrouw zei ook al dat ze veel in zich opneemt, dat zie je aan dr, en dat we idd een beetje voorzichtig moeten zijn met te veel prikkels.

Deel Deze Pagina